PDA

צפייה בגרסה מלאה : רדיוס סיבוב וכניסה לחניה



טלסקופ
20-12-06, 20:37
יש לי שאלה שקשורה לפיזיקה (?), ואולי בעקיפין לעבירות, שמטרידה אותי כבר כמה ימים:
למה, לעזאזל, יותר קל להכנס לחניה ברוורס, ולא בנסיעה קדימה? (הכוונה כמובן לחניה "מסובכת" כמו חניה "אורכית" בין שתי מכוניות)?
רדיוס הסיבוב - זהה בנסיעה קדימה או אחורה, הגלגלים והמרחק ביניהם - זהה, הצידוד זה וכו'
אז מה הקטע?
ואם כבר - למה לא משתמשים ברכבי עבירות בסיבוב הגה לגלגלים האחוריים?

Bulldog
20-12-06, 21:10
התמרון יותר טוב, תחשוב על מלגזות, כלי שנועד לסוע בתוך מעברים צרים ולבצע סיבוב על הציר בשביל לגשת למדף.
בכל אופן, גם בארץ יש מספר ריכבי עבירות עם היגוי גם לסרן האחורי.

טלסקופ
21-12-06, 21:01
אולי לא הסברתי טוב את השאלה, כל השאלה היא למה התמרון יותר נוח?

רפי 33
21-12-06, 21:11
היי
פשוט יותר מפשוט.
לגלגלים בעלי היגוי כושר תמרון טוב יותר.
לכן נכנסים עם גלגלים ללא היגוי. ממקמים אותם במקום, פחות או יותר, ו"מתקנים" עם גלגלי ההיגוי.
שים לב: בכל פניה הגלגלים בעלי ההיגוי עושים "דרך" ארוכה יותר מהגלגלים חסרי ההיגוי. בעקר אפשר להבחין בכך בשעת "סיבוב מלא", לאט, על חול.

טלסקופ
22-12-06, 15:23
לכן נכנסים עם גלגלים ללא היגוי. ממקמים אותם במקום, פחות או יותר, ו"מתקנים" עם גלגלי ההיגוי.


וואלה, זה נשמע ממש הגיוני (למרות שאין מצב שהייתי חושב על זה לבד...)
תודה וחג שמח