PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעית כיבוי אוטומטי של גרנד צירוקי

bibi544
12-10-05, 15:23
שלום לכולם
בשבועיים האחרונים אני רודף אחרי בעיה של כיבוי אוטומטי של הגרנד שלי בפרט בעמידה או בנסיעה איטית עירונית. כניראה הרכב רוצה לחסוך לי בדלק.
מה שקורה הוא שהרכב יכול לעבוד בסרק כמה זמן ולפתע להיכבות. לעיתים הוא מתניע מיד אח"כ ולעיתים צריך לחכות מספר שניות ואף יותר אין התנהגות קבועה בקטע הזה.
נבדק אימובילייזר ונשלל, נוקה מנוע צעדים בבית מצערת ונוקה בית מצערת נייט, נבדק סנסור גל הארכובה לפי מה שכתוב בספר השרות של קריזלר - התוצאות היו לא חד משמעיות אז בדקתי מול סנסור חדש והתוצאות היו זהות.
תופעה שמכוונת אותי לכוון מגע רופף של אדמה איפוא שהוא היא שכאשר זה קורה אם אני משאיר את המתג ההנעה במצב עבודה (RUN) אני שומע תיקתוק לא סדיר של ממסר הכיבוי ומנורת ה CHECK ENGINE גם היא בהבהבת בצורה לא סדירה.
מישהו ניתקל בתופעה כזו או דומה ויכול לשפוך אור על הבעיה?
הרכב נסרק במחשב ולא הראה קודים כלשהם.
מדובר בגרנד 95 מנוע 4.0 ליטר שיובא ביבוא סדיר ע"י מכשירי תנועה.
תודה
אופיר

חימושניק
12-10-05, 15:34
בדוק את טיב החיבורים של הממסרים בתיבת הנתיכים שבתא המנוע.
נסה להחליף בין ממסר ASD לממסר הצופר (HORN).

LAREDO
12-10-05, 21:57
1. האם מתרחשת תופעה של ירידה בסל"ד אחת לכמה שניות בעת עמידה בסרק?

bibi544
13-10-05, 20:40
אם מדובר בירידה מחזורית - אז לא אבל מידי פעם התופעה היא של גמגום ירידה בסל"ד והתאוששות. אבל זה יכול לקרות אחת לכמה דקות או יותר ללא התנהגות קבועה.

LAREDO
13-10-05, 22:33
תניע את הרכב, ותעבור על הצמות חשמל תוך שאתה מנסה לזעזע אותן.
הימור שלי,
תתחיל במצערת, קרוב לתקעים שלה.

יובל מעגן
13-10-05, 23:17
אתה לא לבד !
אני נתקל בבעיה דומה עם רכב דומה גרנד 95 מנוע 4 ליטר .
אתה יכול ללמוד על הנושא בפורום הכללי מנוע יורד ל300 סל"ד .
בוא נראה עם גם לך יש תופעות נוספות שעלולות להיות קשורות לבעיה .
1. הרכב מוריד הילוך לOD ונורית הOD נדלקת .
2. סעפת פליטה סדוקה .

bibi544
13-10-05, 23:52
יובל אני לא חושב שסעפת הפליטה אצלי סדוקה.
לגבי ה OD פעם אחת היתה לי תופעה מוזרה שכאשר רציתי לבטל את ה OD התיבה דווקא העלתה הילוך וכשהחזרתי למצב של OD מאופשר היא הורידה הילוך.
אבל לא זוכר עוד מקרים כאלה.

grand
14-10-05, 20:46
בדוק את טיב החיבורים של הממסרים בתיבת הנתיכים שבתא המנוע.
נסה להחליף בין ממסר ASD לממסר הצופר (HORN).

אופיר ידידי.
מבלי שחימושניק יודע את ההיסטוריה הוא פגע לדעתי בבעיה שלך.
התופעה שלך לפי מיטב זכרוני החלה בסמיכות לאותם נסיונות לאיתור זליגת מתח באותה תיבת פיוזים בתא המנוע. לכן הייתי ממקד הגיונית את החיפושים שם, בודק, מחליף ומחדש את הממסרים הפיוזים והמגעים ששם.

אם לא היתה סמיכות ארועים שהובילה לתקלה זו, אולי היה שווה ללכת לכוון חיישן הקראנק. שלפי "הספר" הוא עלול לגרום לתופעות כאלו.

bibi544
14-10-05, 23:39
1. הממסרים הוצלבו ונמצאו תקינים
2. תופעת הממסר המתקתק באה יחד עם תופעת המנורה המהבהבת ולכן לא הגיוני שהבעיה בממסר אלא בפיקוד על הממסר והמנורה ששניהם באים מהמחשב, או ממתג ההצתה המספק להם את ה +.
מסקנות אפשריות:
1. מתג הצתה לא תקין שמידי פעם גורם לניתוק ה + מהמערכת
2. מגע אדמה לא טוב למחשב מה שיגרום למחשב לגרום למנורה ולממסר להבהב\לתקתק
3. אספקת + לא תקינה למחשב
4. מגעים רופפים בפלג 60 פינים של המחשב.
5. הלחמות קרות - מגע חלקי של פלג ה 60 פינים בתוך המחשב.
6. כישוף וודו אפריקאי

תודה
אופיר

bibi544
30-10-05, 12:00
שלום לכולם
לפני שאני הולך להחליף מחשב יש לי בקשה קטנה והיא:
האם משהו בעל רכב כמו שלי - גראנד 95 4.0 (מיבוא סדיר) יהיה מוכן להתקין את המחשב שלי אצלו ולבדוק האם התופעה עברה לרכבו.
זה יעניק לי בודאות את התשובה האם הבעיה שלי היא אכן המחשב.
אודה למי שיסכים לעשות עבורי את הדבר הזה וימנע ממני לקנות מחשב סתם.
אמנם הסימפטומים מצביעים לכוון הזה אבל אתם יודעים איך זה בבעיה מהסוג הזה זה לא 100 אחוז ודאי.
תודה
אופיר

tsvikac
04-11-05, 11:54
לא העלת בכלל אפשרות של תקלה במשאבת דלק
לי אישית בגראנד 4000
הלכו שתי משאבות תוך שנתיים
הסימפטומים אמנם היו שונים
ולא ניתן היה להניע לאחר נסיעה עד שהמשאבה היתה מיתקררת
ולאחר מספר פעמים שזה קרה אי אפשר היה בכלל להניע.
אבל אולי גם זו אפשרות
בכל מקרה משאבת דלק זה בעיה לנתר בגלל שהיא יושבת בתוך המיכל בתוך
בקבוק של המצוף ועולה הון כאן בארץ
אני רכשתי בקבוק כזה בחו"ל פירקו לי אותה מתוכו ושלחו לי בדואר רק את המשאבה.

grand
04-11-05, 22:18
אופיר.
קטע מעניין שקראתי בפורום אמריקאי, בחור עם אותה בעיה כמו שלך.

Quote:
Originally Posted by earmbru
I have the same type of problem. I bought the car in Feb. with @ 96k on it. I have taken it into the dealer many times. I had the Crankshaft Positioning Sensor replaced but that did not solve the problem. It died a week later, then a week later. It used to start right back up. Now it takes up to 40 minutes before it restarts and then it dies again, over and over. Before that, it was very intermittent-once I went almost 4 weeks without it dying. Now, it is every time I drive so I haven't been able to drive it for the last week or so. And it seems to have gotten worse since the weather hit the 90-100 range.

Dealer hasn't a clue - thinks it might be a loose connection that could take hours to find and they claim they still may not be able to find it. I read the web for hours and came up with the following possible causes:

fuel pump, fuel pump check valve, ignition coil, fuel filter, fuel pressure, AND the Crankshaft Positioning Sensor, which I already replaced. Someone on another forum said that he had one go out in two days and that it can be checked to see if it is any good. That isn't what the dealer said. He said they would replace it "and see what happens." Barring that, they wanted to replace the computer. They mentioned replacing the COMPUTER because every time they ran it through, it was blank, like the hard drive of a PC being erased. I had a 'co-pilot' on it and it also was blank so they don't have any codes to work with.

Does anyone have any other ideas before I go back down to the dealer? If it turns out to be the CPS that was replaced in March do they have to replace it again for no charge?

פיתרון...

I think i've found the problem it's the wire harness. I took it out and about to check it out, and if there is anything wrong with it. Could be a short, a break and it damaged the ecm/computer and you might have to replace it. If you need to replace it heres a cite i found www.ecudirect.com ecu for 150 you cant go wrong.

grand
04-11-05, 22:35
ועוד שירשור מעניין..

http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=14666&highlight=stall

tsvikac
06-11-05, 07:38
פי האתר שרמי ציין
הייתי הולך על זה:
"dead fuel pump, dead fuel regulator. FOr the latter - only way to tell is to put a fuel pressure guage on the fuel rail - should be about 40lbs. Beware - you can have a good pump & bad regulator that just dumps all the good flow back to the tank - short circuiting the fuel rail. Bang on the gas tank with a mallet & watch pressure guage if you have no pressure. Also swap the relays around in the fuse box - could have a dead fuel pump relay - swapping it with a non-essential system will save a few bucks ( dont want to buy a relay if you dont have too). Autoparts stores sell fuel presure guages now for about 40 bucks by the way".
זה גם מסביר את הרעש שיש מהקופסא בקשר לריליי שאחראי על משאבת הדלק
אבל שום דבר לא בטוח :

וסביר לפי רוב המיקרים שזה ה-CPS
If it is not a fuel pump/system problem. Check the spark. You can replace the coil & distributer ignition pickup. You can replace the drivers side bellhousing mounted crank position sensor. This sensor is longer than the clearance between the bellhousing & the tunnel - therefore save yourself some convincing & put a floor jack under the x-member & drop the trans/engine assy - to get at it. Lastely, bang on the computer when it dies again. According to a computer rebuilder I spoke to there is a Chrysler Tech bulletin that describes that the computer surface mount technology is some sort of adhesive based solder process where underhood heat disolves the solder. Banging on the box hopefully will restore the connection at least intermittantly. If this is the case - replace the computer for sure. If you are unsure - send it to SIA Electronics, Inc. 730 N. Minnie St. Tilden, IL 62292 Phone: (800) 737-0915 Phone: (618) 587-3308 Fax: (618) 587-6408 [email protected]. ... www.siaelec.com/quote.html These guys can test it for $25.00 - if it bad the plow the disgnostic fee into the computer - chrysler computers are $189.00 w/ two year warranty. Chrysler dealers are selling them for $180. by the way ..

Regards

או במקרה הזה שנגמר בבעית חיווט של הPCM
Ended up taking it to the local Jeep dealer who determined it was a bad crank sensor.

When I got it back the engine shut-off problem was gone, but I then had a terrible problem with the engine lurching, sputtering, hesitating when it got up towards 1700~2000 rpms, accellerating so SLOOOOWLY until it would kick into the next gear, upon which it was fine - until it got up towards 1700 rpms again (merging onto highways was not fun - had to pull onto the shoulder a couple of times 'til I got up to speed). Once I was in 4th gear, it wouldn't happen. Also stopped happening once the car had warmed up a while - first thing in the a.m. was the worst!

Back to the dealer, who ended up replacing wiring to the PCM - problem gone.

Mike

-->