Close
  • 60 מסלולי הטיול שחייבים להכיר

    לרגל חגיגות ה60 קיבצו אורי דביר ויואב קווה שישים מסלולי טיול ברחבי הארץ לרשימה ממופה באתר שבילים. אנחנו ממליצים, לוותיקים ולחדשים בשטח כאחד. (Photographs: )

    "60 מסלולי טיול שחייבים להכיר". נשמע כמו עוד פרויקט "בוא-נתלבש-על-יום-העצמאות-60-כי-זה-בטח-אחד-האחרונים". אבל זה לא. תתפלאו, אבל זה מפגן עצמאות קטן שבאמת שווה להכיר. קודם כל בזכות מי שעומדים מאחוריו.

    האם יש מישהו שמטייל בישראל יותר מיום אחד ולא מכיר את השם אורי דביר? דביר הוא האיש שמאחורי הוועדה לסימון שבילים. הוועדה שהקים אחראית על המפות  שלנו, על השבילים באדום, כחול, ירוק ושחור שחוצים את הארץ שתי-וערב, ועל "שביל ישראל".  אפשר להגיד שכולנו כאן בג'יפולוג "מטיילים איתו" גם אם לא נפגשנו. הפרצוף צרוב בתודעה הקולקטיבית שלנו:   מגיש "נקודת חן", תוכנית הטיולים הטלויזיונית המקורית, כל שבוע בערוץ הראשון/היחיד בשנות השמונים. סייר, מטייל, מדריך וסופר, אורי דביר הוא אחד הגדולים.

    חבר אליו לפרויקט שישים המסלולים יואב קווה מהאתר "שבילים".  עורכו הוותיק של  מדור הרכב  בעיתון "הארץ",  יואב הוא חבר,  ואיש שטח מובהק. לפני שנתנו לו לטוס להשקות ברחבי העולם ולהתחרע על מכוניות-על, הוא חרש את מדבר יהודה על XR250 מדי שבת.  בשנים האחרונות, לצד עבודתו העיתונאית, הוא מפעיל את אתר האינטרנט שבילים, שלאט-לאט, בשקט בשקט, הפך להיות אחד ממאגרי המסלולים הגדולים והאיכותיים יותר בארץ,  בעיקר למטיילים ברכב 4X4.

    לכבוד שנת ה60, סינן אורי דביר ובחר שישים מסלולי טיול  קלאסיים מצפון ועד דרום. בהתבסס במידה רבה על מאגר הטיולים שכבר נוצר באתר שבילים, נכתבה סדרה של 60 המלצות. הטיולים מגוונים בתוכנם וברמתם, ערוכים בטוב טעם (לא סתם רשימה של נ.צ. כמקובל היום). גם חורשי הארץ הוותיקים יגלו ברשימה עוד נקודה או שתיים שתסגור חורים בתשבץ. ואלו שרק הצטרפו לתחביב טיולי השטח (אח, אני מקנא בכם!) ימצאו את הרשימה והמפה המצורפת מדריך מצויין עם חומר לשנות טיולים אחדות. 

    בקיצור, קבלו המלצה חמה -  אורי דביר, אתר "שבילים" ורשימת 60 מסלולי הטיול שחייבים להכיר.

    Untitled Document