Close
  • השקה ישראלית: מיני קאנטרימן

    מיני? בשטח? לא בדיוק רכב שטח אמיתי, אבל הקאנטרימן ALL4 החדשה היא הדבר הכי קרוב לזה שנושא את סמל מיני. הנעה 4X4 יש, וגם תג מחיר לא מהעולם הזה. (Photographs: רונן טופלברג)

    מיני בישראל זה פירמה. זה תכשיט. אוטו בסטייל. ואוטו שמוכר סטייל גם משיקים בסטייל. יום שישי בצהריים, מתחם גדול בשמורת נאות קדומים אליו הוזמנו לקוחות, מקושט בבר משקאות מדוגם, ארוחת צהריים גורמה, קליוסטרו הקוסם, הרבה בנות יפות וכמה מיני קלאסיות שעמדו בצד בשורה, כנראה כדי להזכיר ללקוח המיני הטיפוסי של שנת 2010, מאיפה הכל התחיל.

    לכבוד מי ולכבוד מה החגיגה? ובכן – מיני "קופר קאנטרימן" ו"קופר S קאנטרימן ALL4" היא דגם חדש בשושלת המיני החדשה שכוללת את דמי המיני קופר במרכב רגיל, פתוח וסטיישן (קלאבמן). החידושים – לראשונה במיני – 5 דלתות אמיתיות, 4 (או 5) מושבים אמיתיים, ואופציה להנעה כפולה.

    המראה החיצוני ועיצוב הפנים מחוייבים לעיצוב הרטרו המוכר של המיני, עם שלל חיפויי פלסטיק שאחראיים למראה ה"כמו שטח" האופנתי. סידור המושב האחורי מחלק אותו לשני מושבים נפרדים, אבל ניתן להזמין גם מושב מלא לכל רוחב תא הנוסעים שאולי לא יאכלס שלושה מבוגרים בגודל מלא, אבל גם שלושה ילדים זה מרשים, בהתחשב במרחב המחייה הסמלי שהתרגלנו לקבל במושב האחורי של המיני הרגילה... רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת כל מה שמצפים למצוא בקטנה יוקרתית מודרנית – החל בבקרת אקלים דרך לחצן התנעה/כיבוי, נגן תקליטורים, מחשב דרך וחישוקי סגסוגת, אבל כמקובל באגף היוקרה – רשימת האבזור האופציונלי ארוכה ויכולה להוסיף למחיר הרכב (המאוד לא זול מלכתחילה) עד 30,000 שקלים נוספים.

    באגף התכל'ס נמצא בדגם הקופר-קאנטרימן הרגיל את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי מוכר מהמיני הרגילה, עם 122 כ"ס ותיבות הילוכים בעלות 6 מהירויות – אוטומטית וידנית, וכמה צפוי – הנעה קדמית בלבד. גולשי ג'יפולוג ימצאו את דגם הקופר S ALL4 כמעניין יותר, ולא רק כי מנועו מוגדש-על ומספק 184 כ"ס מרשימים, אלא כי הוא מצוייד בהנעה כפולה קבועה. אבל אל תפתחו ציפיות שיכולות השטח של הקאנטרימן ישתוו לכשרונותיה על אספלט סלול - לא צריך מבט חודר מדי כדי להבין שעם חישוקי 16 ו-17 אינץ' שלובשים צמיגי חתך נמוך ספורטיביים ועם מרווח גחון לא קרבי ביותר, גם בקרות האחיזה וההנעה הכפולה הקבועה של דגם ה-ALL4 לא ירחיקו את הקאנטרימן יותר מדי מהמקום בו הכביש נגמר.

     

    אבל מה שהכי עוצר נשימה במיני קאנטרימן החדשה, לפחות כאן בישראל, הוא ללא ספק המחיר... מיני של ב.מ.וו תמיד היתה יקרה מדי בישראל, אבל הקאנטרימן החדשה שוברת כנראה את כל השיאים  - לא פחות מ-250,000 שקל עבור גרסת הקופר האוטומטית עם הנעה קדמית בלבד, ולא פחות מ-300,000 שקלים עגולים עבור ה-ALL4 האוטומטית... וזה לפני תוספות. כן חברים, אתם קוראים נכון, המחירים הללו אינם טעות – קאנטרימן ALL4 עולה כמו לנדקרוזר... יקר לכם? אם תסתפקו בגיר ידני, זה יעלה לכם 11,000 שקלים פחות. חצי נחמה.

    ללא ספק, וללא קשר עד כמה היא טובה ואיך היא נוסעת, רמות מחירים גבוהות אלה מעלות תהיות לגבי סיכויי ההצלחה של הקאנטרימן בישראל. עד כמה היא באמת טובה נדע רק לאחר שנערוך לה מבחן דרכים כהלכתו.

     

    מיני קאנטרימן קופר 122 כ"ס 2X4 ידנית – 239,000 שקל

    מיני קאנטרימן קופר 122 כ"ס 2X4 אוטומטית – 250,000 שקל

    מיני קאנטרימן קופר S 184 כ"ס ידנית ALL4 4X4  – 289,000 שקל

    מיני קאנטרימן קופר S 184 כ"ס אוטומטית ALL4 4X4  – 300,000 שקל

    Untitled Document