Close
מציג תוצאות 1 עד 18 מתוך 18
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל יחסי העברה בדיסקו TDI

    שלום לכלל הפורום לאחר שהחלטתי לקחת צמיגי גודייר MTR במידה 235.85.16 מספר לא קטן של אנשים הזהירו אותי מהעובדה שהרכב יהפוך לעגלה רצינית לא יסחוב וכו....
    הם דיברו על הכביש , מה יהיה בשטח האם הילוך כוח ראשון יהיה חזק כשהיה? מה בדבר בנסיעה ב4X4 על HIGH ?
    אחת הפתרונות שהציעו לי הייתה לשנות יחסי העברה בטרנספר ושאלתי היא כזו.
    לכמה אני צריך לשנות את יחסי ההעברה?
    במידה ואשנה אותם כמו שצריך אני יקבל את "הכוח" שלי בחזרה כפי שהוא עכשיו עם הצמיגים במידה המקורית?
    מה יהיה בשטח ?
    במידה ואני עושה את השנוי הזה אצל אח מחניות המשפרים כמו ארז פרו גיפ וכו....
    מה הוא סדר העליות המשוער שכל העסק אמור לעלות לי והכי חשוב האם זה ישתלם.
    (הדיסקו שלי הוא 97+EDC )
    אורי
    4X4 ALL THE TIME

  2. #2
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    אהלן אורי
    אכן סחיבת הרכב נפגעת מעליה במידת הצמיג, יש כאלו שזה משמעותי להם ויש כאלו שלא...
    אתה צריך טרנספר של דיפנדר.
    הטרנספר של דיפנדר הוא בעל הילוך גבוה של 1:1.4 לעומת 1:1.2 של הדיסקו, דבר זה ישפר לך את הסחיבה בהילוך גבוה.
    בהילוך נמוך הטרנספר של הדיפנדר זהה לחלוטין לטרנספר של דיסקברי.
    יש כמובן קיטים לשיפור ההילוך הנמוך, אבל שם אין פגיעה למעשה עקב החלפת הצמיג לגדול יותר.
    את ההחלפה אתה יכול לעשות בכל מוסך, לא חייב כזה המתמחה בלנדרובר או בשיפורים.
    טרנספר דיפנדר מפרוקים אתה יכול למצוא אצל אלי שחר במושב טל שחר(יש לו מגרש לחלקי לנדרובר)

    שיטה אחרת היא שינוי יחס העברה בסרנים, כאן אתה מקבל שינוי גם בהילוך גבוה וגם בהילוך נמוך, עוד פלוס רציני הוא החלפת הקורונה&פניון למחוזקים

    אתה יכול להחליף ל3.74 שיביא אותך לאותו מצב בו אתה עכשיו עם הצמיג הסטנדרטי או ל:4.1 שיתן לך הרבה יותר כוח בהאצה ראשונית, תאוצת הביניים תהיה חזקה יותר אבל המהירות הסופית וצריכת הדלק(סולר)יפגעו.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    תודה רבה על התשובה המקיפה מאוד ארז בהחלט עניתי לי על הרבה שאלות.
    מה היא המלצתך האישית?
    האם במעבר ל4.1 ביחסי ההעברה צריכת הסולר מוגברת בצורה רצינית?
    תאוצה סופית לא ממש מפריעה לי אני לא ינסה לעולםמ לבדוק אותה ואני לא עובר את ה120 קמ"ש .
    ארז שוב שאלה אחרונה והיא כמה עולה בערך טרנספר של דיפנדר מפירוק כולל התקנה ?
    או יחסי העברה?
    4X4 ALL THE TIME

  4. #4
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    שלום שוב שחכתי לצרף שאלה נוספת.
    ביחס של 3.74 אני מקבל רכב זהה לחלוטין בהעאצות פיתוח מהירות וכו... כמו שיש לי עכשיו עם צמיגים במידה הרגילה?
    מדוע חיזוק הרינג והפיניון כזה משמעותי?
    המקורי או כזה של דיפנדר חלש?
    תודה אורי
    4X4 ALL THE TIME

  5. #5

    ברירת מחדל

    בהמשך לנושא מעניין זה......איך משפיע גודל הצמיג על ה"סחיבה" ? מה המשמעות של המספרים השונים על הצמיג ? ועל מה כל אחד מהם משפיע ?

  6. #6
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,725

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי yuval
    בהמשך לנושא מעניין זה......איך משפיע גודל הצמיג על ה"סחיבה" ? מה המשמעות של המספרים השונים על הצמיג ? ועל מה כל אחד מהם משפיע ?
    הנה קישור לדיון קודם, עם הסבר על מידות הצמיג ועוד:
    http://jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=1906

    יובל, עדיף להמשיך את הדיון המוזכר עם שאלות כלליות, כי כאן נשאלה שאלה ספציפית לגבי רכב מסויים.

  7. #7
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    חב'רה לאף אחד אין תשובה לשאלתי האחרונה?
    אורי
    4X4 ALL THE TIME

  8. #8
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,725

    ברירת מחדל

    מה המידה של הצמיגים הנוכחיים שיש לך על הרכב?

  9. #9
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    המידה שיש לי כרגע על הרכב היא המידה המקורית של הדיסקו(כך גם רכשתי את הרכב)
    235.70.16
    אורי
    4X4 ALL THE TIME

  10. #10
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    33,725

    ברירת מחדל

    אוקי.
    אתה עובר ממידה 235/70/16 למידה 235/85/16.

    רוחב הצמיג לא משתנה, הקוטר גדל מ735 מ"מ, ל805 מ"מ. זה שינוי של 9% .

    זה המספר החשוב, הגדלת את קוטר הצמיג ב9%. מכאן שמהירות הנסיעה בכל סל"ד ובכל הילוך גדלה ב9% ביחס למצב הקודם ( בשיוט ב100 קמ"ש בהילוך גבוה, מד הטורים יראה מעכשיו 9% אחוז פחות). בזחילה הכי איטית בראשון LOW על סיבובי סרק, הרכב יהיה מהיר יותר בדיוק ב9%. התאוצה יורדת ב9% (זה לא מדויק לחלוטין, אבל בשביל ההרגשה - אם האצת בעבר מ0 ל100 ב16 שניות, אז עכשיו זה יקח לך 17.5 שניות... אני מניח שהכוונה ברורה). העומסים על מערכת ההינע גודלים גם הם, ב9% בממוצע. אתה יכול להגיד שהסיכוי שלך לשבור צירייה גדל ב9% (לא שיש למישהו מושג מהו הסיכוי הזה...).

    אתה שם לב שאני משתמש במספר 9% כל הזמן? זה מה יש. זה הנתון. האם זה הרבה או מעט? תלוי במשיב, תלוי בהרגשה שלו, בסדר העדיפויות. האם פגיעה של 9% בסחיבה היא תשלום שאתה מוכן לשלם עבור היתרונות של הצמיג הגדול? תענה לעצמך.

    אני כן מבטיח לך ש9% זה לא שינוי שמחייב שום דבר. אין בשום מקום ספר חוקים שאומר שאם מגדילים את קוטר הצמיג עד 5% צריך לעשות ככה ועד 10% אחרת. אין כזה דבר.

  11. #11
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    קודם כל נמרוד תודהב רבה על התשובה המאוד עינינית!
    אני יכול ללמוד מכך שלא להסיק מהר מסקנות לנסות את הרכב בכל המישורים במשך זמן מה ולראות איך אני מרגיש עם השינוי.
    אך מבחינת עליות אני עדיין לא יודע למה אני נכנס והאם זה משתלם לי. כמה יעלה למשל להחליף יחסי העברה ?
    או טרנספר של דיפנדר?
    בכל מקרה תודה רבה לך.
    אורי
    4X4 ALL THE TIME

  12. #12
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    אהלן,מצטער על זמן התגובה, לא הייתי כאן כמה דקות....

    בכל מקרה לשאלתך...נתחיל מהסוף, קודם כל תחליף את הצמיגים,סע קצת, לא כמה ימים אלא יותר מזה, בכמה סוגי שטח וכבישים, אז תוכל לדעת אם אתה נמנע על אלו שהגדלת הצמיג לא מפריעה להם או על אלו שכן.

    באופן אישי ,אני הייתי הולך על שינוי בסרנים, אם כבר אני משקיע כסף הייתי רוצה לקבל תמורה ב2 המישורים(הילוך גבוה והילוך נמוך)
    איזה יחס בדיוק? כמו שכתבתי ב4.1 יש פגיעה במהירות הסופית ובצריכת הדלק, נסעתי לא מעט על רכב כזה, בעלי הרכב שמאוד אוהב נהיגה מהירה לא אהב את 2 הבעיות(הפגיעה במהירות הסופית וצריכת הדלק-מדובר על דיסקו בנזין שגם ככה לא בדיוק דן חסכן...)ומאוד אהב את כל שאר השינויים ,הרכב היה חזק משמעותית מכל דיסקו אחר בכל אופן של נהיגה, גם הזחילה של הרכב השתפרה(הדבר מורגש במיוחד בירידות ,הרכב לא טס למטה יותר וניתן לשליטה בקלות יותר).

    4.1 הוא יחס נפוץ יותר, גם זה דבר שיש להתחשב בו.

    לדיפנדר יש את אותו הדיפרנציל כמו של דיסקו(חוץ מהסרן האחורי של ה110)

    הקורונה&פניון שלך סבירים בחוזקם, מוצרי אפטר מרקט לרוב חזקים יותר, בראיית העולם שלי, זה יתרון חשוב.

    טרנספר מפרוקים של דיפנדר הוא דבר נדיר, עלות של אחד כזה היא באזור 3.5 עד ל5 אלף ש"ח.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  13. #13
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    תודה רבה ארז יותר מורחב לא הייתי יכול לקבל!
    אני עם דיסקו TDI לכמה צריכת הסולר יכולה כבר להגיע?
    ביחס 4.1 אני מקבל את הכוח "חזרה" גם בכביש?
    העלות של שינוי יחסי העברה היא זולה יותר מאשר טרנספר של דיפנדר?
    תודה רבה (גם על הסבלנות)אורי
    4X4 ALL THE TIME

  14. #14
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    אין לי מושג לאיזה צריכת דלק תגיע,אבל תהיה פגיעה.
    עלות יחסי העברה לדיסקו/דיפנדר גבוה מאוד מכיוון שאין הרבה יצרנים/צרכנים....עלות היא בסביבות ה3.5 לכל צד, זה יוצא גבוה יותר מעלות משוערת של טרנספר.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  15. #15
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    שוב שלום לך ארז!
    מה הכוונה לכל צד?
    אני לא מתכוון להחליף בסרנים את יחסי ההעברה אלא בטרנספר.!
    אורי
    4X4 ALL THE TIME

  16. #16
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    צפון הארץ
    הודעות
    89

    ברירת מחדל

    שוב שלום ותודה רבה לכולם על התשובות המאוד עיניניות.
    לאחר מספר לבטים עצמיים החלטתי להחליף את הצמיגים למידה 245.75.16 משום שכרגע בסדר העדיפיות נמצא לפני יחסי ההעברה (שהיו נדרשים בצורה נחוצה יותר במידה )
    235.85.16 ) סט הגבהה .
    האוטו סך הכל מרגיש די טוב עם השינוי לא הגיב בצורה מוגזמת מבחינת הסחיבה סך הכל מרוצה קיבלתי יותר רוחב וגובהה .
    אורי
    4X4 ALL THE TIME

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה בדיסקו TDI

    מעלה מהאוב ומתעלק, במקום לפתוח חדש

    האם יש דרך להחליף רק את גג"ש של ה LOW בטרנספר?

    המטרה היא להשיג מהירות זחילה איטית יותר בתיקול מכשולים בלי לפגוע בביצועים בכביש.
    אני מניח שהתשובה היא שזה אפשרי.
    מדובר בדיסקברי דור שני אוטומטי (של חבר), שזוחל מהר מידי וצריך הרבה ברקסים בירידות בשטח.

    אם באמת יש אפשרות כזאת אשמח להמלצות על מקום שבו ניתן לעשות את זה ואם מישהו יודע בגדול מה יכולות להיות העלויות....

    מודה על כל התייחסות
    שמוליק.
    http://shmulik.varsanno.com, היום זה כבר לא יהיה, אבל אולי מחר, לך תדע

  18. #18
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,702

    ברירת מחדל תגובה: יחסי העברה בדיסקו TDI

    דווקא הזחילה ב low בדיסקו אוטומט יחסית טובה(1.2), בדקתם שהגיר שלו לא מחליק? שחיקה בגיר בהילוכים הראשונים תגרום לרכב "לרוץ" קדימה במקום לבלום אותו.
    RAM 3500 on "35

נושאים דומים

  1. יחסי העברה 4.56 ?
    על ידי riko בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 08-02-11, 18:20
  2. יחסי העברה 4/10
    על ידי רועי חלפים בפורום פורום מסחרי
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 11-08-10, 13:03
  3. יחסי העברה (איזה יחסי העברה בטרנספר נ.נ.? - הכותרת נערכה)
    על ידי huski360 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-02-09, 01:07
  4. יחסי העברה 4.10
    על ידי chiam 8 בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 04-12-06, 19:33
  5. יחסי העברה
    על ידי AvigdorAharon בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 20-09-05, 10:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •