Close
1 39 12341121 ...
1 10 382

: 4WD

  1. #1

    Jun 2010
    207

     4WD

    שלום לכולם

    שמי מורן 28 מאזור הצפון
    וגם אני כמו רוב האנשים פה אוהב רתכת דיסק הגה והרבה אבק ( מאחורה כמובן)

    לפני שנתיים שלוש נולד רעיון לבנות רכב 4x4 שידע לגהץ שבילים מהירים וגם
    לקפץ והקרקע יותר מעשרים סנטים .
    אני ואחי הגדול מבשלים את הרעיון כבר תקופה ארוכה
    והנה לכם פחות או יותר התוצאה ,
    אשמח מאוד לקבל חוות דעת ,ורעיונות לפרויקט

    הרעיון!

    לקחת מנוע טורבו דיזל גדול וחזק מרכב הנעה קידמית
    ולמקמו במרכז הכלי מאחורי תא הנהג כשהוא מסובב ב90 מעלות ממצבו הרגיל
    כשציריה אחת פונה אחורה וציריה שניה פונה קדימה.
    משני הציריות יוצאים דריישפטים שמתחברים לדיפרנציאלים אחורי וקידמי ( דיפרנציאל אחד ההיה צריך להיות מסובב על צירו הסבר בהמשך) ומהם לציריות הגלגלים


    היתרון בצורת רכב שכזה הוא להגיע למהלכי מתלה יחסית גדולים מבלי
    שהמנוע או הגיר יפריעו תוך שימוש ב4x4

  2. #2
    kobiarava's Avatar
    May 2006
    3,064

     : 4WD

    אהלן
    תתחיל מלקרוא את זה. אח"כ תעבור לשרשור הטרי על הרעיון כאן. אח"כ תתחיל לגבש שאלות ממוקדות, ויהיו לך לא מעט (אם לא תרד מהרעיון). עצה ראשונה-עזוב בצד את הדיזל, למה זה טוב?
    ודא"ג, בתצורה כזו, כמו שתבין במהלך הקריאה, לא מגיעים לרכב מהיר\באגי שבילים אלא לרכב זחילת סלעים איטי. קח את זה בחשבון.







    קובי

  3. #3

    Jun 2010
    207

     : 4WD

    אהלן קובי

    יש לי שרטוטים די יפים שיכולים להמכיש את הרעיון יותר ברור אבל אני לא מצליך
    להעולות אותם

    הרעיון הוא לא רכב טיפוס סלעים אלה כלי מהיר עם מהלכך מתלה גדול
    הרעיון של המנוע באמצע מאפשר בניית מתלים נפרדים עם מהלך גדול ,
    מכיוון שבין המתלים יושב רק דיפרנציאל (כמו בטרקטורוני 4x4 )



     Click image for larger version. 

Name:	á*âé.jpg‏ 
Views:	1032 
Size:	82.5  
ID:	26248   Click image for larger version. 

Name:	á*âé 1.jpg‏ 
Views:	5170 
Size:	89.1  
ID:	26249  

  4. #4
    asafk's Avatar
    Dec 2002
    26,438

     : 4WD

    הכל בסדר, אבל שים לב ליחס ההעברה הסופי של הרכב.
    נגיד המכונית שממנה לקוח המנוע והגיר נסעה 100 בהילוך רביעי באמצע התחום.
    אתה מוסיף על הגיר והדיפרנציאל המקורי שלו עוד יחס העברה - של הדיפרנציאלים הרוחביים. כלומר - הגלגלים יסתובבו יותר לאט והרכב במקום לנסוע 100 קמ"ש יסע בערך רבע מזה (בהנחה של דיפרנציאל ביחס 4:1 שהוא סדר גודל הגיוני) - 25 קמ"ש, בהנחה של גלגלים באותו גודל. בשביל לתקן את זה, תצטרך גלגלים בקוטר גדול פי 4 - כלומר מעבר לכל מידה הגיונית של רכב שנוסע בשטח.

    תכנון של רכב מתחילים מהגלגלים. איזו מידה מתאימה לך? אם אתה מחליט להיות מוגבל על פי מה שמותר במירוצים למכוניות אבטיפוס 4X4, זה 32". משם לך במעלה המערכת, ותקבע לך מה יחסי ההעברה הנכונים, לפי נקודת עבודה שתקבע - זה יכול להיות מהירות סופית, יכול להיות באיזה סל"ד והילוך אתה רוצה להיות ב100 קמ"ש, וכן הלאה.
    בשלב הזה תתחיל לחפש דיפרנציאל שייתן את יחס ההעברה שאתה רוצה. קיים בכלל? אם כן - אתה על הסוס. אם לא... חזרה לשולחן השרטוט.

    הרעיון נכון מהרבה בחינות, אבל יש מגבלות של העולם האמיתי. ברגע שתכיר אותן, יהיה לך יותר קל ליישם את מה שאתה חולם עליו.


    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    . . .
    - VW TYPE 2 1978 | - 2008

  5. #5

    Jun 2010
    207

     : 4WD



    ,
    4x4 ,
    1 2.5


    16" 17" ,
    .
    100 , ,
    15" ,
    35".
    200



     Click image for larger version. 

Name:	b1.jpg‏ 
Views:	4521 
Size:	86.7  
ID:	26266   Click image for larger version. 

Name:	b2.jpg‏ 
Views:	4318 
Size:	78.3  
ID:	26267   Click image for larger version. 

Name:	b3.jpg‏ 
Views:	5113 
Size:	102.9  
ID:	26268  

  6. #6
    GodsFather's Avatar
    Jan 2006
    14,696

     : 4WD

    35 ? ?

    .
    !

    , ...

    www.keepod.com - 7$ Computer

  7. #7
     's Avatar
    Dec 2005
    3,255

     : 4WD

    .

    , 100 " . 140.





  8. #8
    waseem's Avatar
    Apr 2008
    81

     : 4WD

    morankabesa
    16" 17" ,
    .
    100 , ,
    15" ,
    35".
    "" ""
    16" 17" 15" , .
    35" 32" 33" 38" 44" '... .
    , .
    .

    ...

    !!!

  9. #9
    kobiarava's Avatar
    May 2006
    3,064

     : 4WD

    16" 17" ,
    .
    100 , ,
    15" ,
    35".




    ? , 15-17" ... 17"=43 "...
    -25-28", 13-14 ". , -50"...
    , , , , , , , 4X4 . , 4X4 , ?





    -

  10. #10
    asafk's Avatar
    Dec 2002
    26,438

     : 4WD

    אני רוצה לחזורולהדגיש שהתצורה של מנוע רוחבי מונח לאורך, היא נהדרת מהמון בחינות. אבל המכללים צריכים לעבור הסבה למשהו אחר, כי סטנדרטיים הם לא יכולים להיות אם רוצים לנסוע מהר.

    ואפשר פשוט לקחת חבילה של מנוע + גיר + תיבת העברה ממכונית 4X4, עם יחסי העברה שמראש אמורים לעבוד מול דיפרנציאלים נוספים - להניח את החבילה לאורך, ומשם להמשיך.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    . . .
    - VW TYPE 2 1978 | - 2008

  1. freeline + '
    : 8
    : 12-11-07, 11:02
  2. OUT - IN
    Assaf G ' +
    : 11
    : 25-12-05, 22:55
  3. arnonshoshani + '
    : 1
    : 01-07-04, 13:34
  4. ofir1989 -
    : 1
    : 14-05-04, 19:52
  5. Anonymous ' +
    : 2
    : 02-03-04, 11:15

  •