התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיישני לחץ אויר וטמפרטורה בגלגלים -כדאי לדעת



אורינ
16-08-16, 20:25
היום השתתפתי בהשתלמות של כמה שעות ב״אוטולוקס״ , אחד מיבואני הצמיגים הגדולים בארץ . מה למדנו?
1. בעקרון יש שני סוגים של חיישנים. סוג אחד נמצא בתוך הצמיג ומחובר לונטיל מבפנים וחש את לחץ האויר והטמפרטורה . הסוג השני נמצא מחוץ לגלגל באיזור חיישן ה ABS ויודע על פי מס׳ סיבוובי הגלגל ביחס לאחרים לחשב את לחץ האויר או את ההפרשים בין הגלגלים. כל יצרן בוחר את השיטה שלו.
2. בדרך כלל מכלול הונטילים של רכבים עם חיישני לחץ אויר וטמפרטורה עשויים אלומיניום. יש להקפיד שבעת תיקון פנצ׳ר יוחזר האלמנט הפנימי (זה שמוציאים החוצה עם מפתח/ מברג ונטילים ) המקורי שגם הוא מאלומינים. אם יורכב שסתום רגיל מפליז, השוני בין המתכות יגרום לקורוזיה ביניהם ובעת ניפוח הצמיג, מכלול הונטיל עלול להישבר.
3. בגלגלים עם חיישנים שמורכבים בתוך הצמיג אסור להישתמש ב״אנטי פנצ׳ר״. שימוש בחומר הזה יהרוס את החיישן. בחיישן יש חור דרכו ניכנסים נתוני הלחץ והטמפרטורה . סתימת החור תהרוס אותו.
4. מחיר חיישן מקורי יכול להגיע למעל 1000 שקלים. קיימים בשוק חיישנים תחליפיים במחיר נמוך בהרבה שיודעים להיסתנכרן למערכות הקיימות ברכב . אין כל בעייה לסנכרן חיישן אחד חליפי לכל המקוריים הקיימם ברכב. זאת אומרת שבשלושה גלגלים יכולים להיות חיישנים מקוריים ובגלגל אחד חיישן תחליפי.
5. בגדול, חיישן ברכב אמריקאי יתריע ברגע שיזהה ירידה של 20% בלחץ האויר בגלגל. חיישן אירופאי יתריע ברגע שיזהה ירידה של 10% בלחץ האויר בגלגל.
לגבי רכב יפני ? אני חושב שתלוי בתקינה , אמריקאית או אירופאית.
6. הרבה פעמים נדלקת נורת התראה בלוח השעונים למרות שארבעת הצמיגים עם לחץ אויר תקין. הסבירות היא שקיים חיישן נוסף בגלגל הרזרבי ובמיוחד אלה בגודל מלא .

חנן-ג'יפולוג
16-08-16, 20:54
1. לא ליד חיישן הabs, אלא חיישן הabs עצמו משמש לזה.
3. חלק מהרכבים היום באים ללא גלגל ספייר, כשבמקומו הם מצוידים בערכת תיקון, שמכילה נוזל לסתימת תקרים ומדחס אוויר. הרכבים האלה מצוידים גם בחיישנים. לא מסתדר עם מה שנכתב.
6. בשביל שהחיישן יתחיל לשדר נתונים הוא צריך להיות על גלגל מסתובב, אחרת הוא רדום.
בנוסף, בכל זמן נתון, לפחות במערכות שאני מכיר, רשומים במערכת ארבעה חיישנים בלבד, והיא לא תתריע על חיישן שלא רשום בה, אחרת היא תקרא מכל הרכבים שנמצאים סביבה ברמזור.
7. מי העביר את ההדרכה?


Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

אורינ
16-08-16, 21:22
חנן, יתכן שאתה צודק לגבי החיישן החיצוני , וחיישן הABS מספק את הנתונים אולי בחלק מהרכבים ואולי בכולם. לגבי רכב ללא גלגל חליפי שמגיע עם חומר וקומפרסור, יתכן שברכב כזה החיישן הוא חיצוני כהרכב תוכנן מראש ככזה. לגבי גלגל רזרבי שאינו מסתובב, אז בניגוד לחיישן בגלגל מסתובב (אחד מהארבעה הפעילים) בגלגל הרזרבי , אם יש חיישן , הוא יהיה במצב ״רדום״ כאילו שהרכב חונה ויתן אות כל 10 דקות מול חיישן שנמצע במצב נסיעה (מסתובב) שייתן אות כל חצי דקה.
את ההדרכה העביר הנציג הטכני של חברת ״טכנו טייר״ חברת בת של אוטולוקס שמספקת ציוד לפנצ׳ריות.

יקיר גרין
16-08-16, 23:29
13. חלק מהרכבים היום באים ללא גלגל ספייר, כשבמקומו הם מצוידים בערכת תיקון, שמכילה נוזל לסתימת תקרים ומדחס אוויר. הרכבים האלה מצוידים גם בחיישנים. לא מסתדר עם מה שנכתב.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

למייטב הבנתי ההנחיה היא להגיע לפאנצריה כמה שיותר מהר ולנקות את הגלגל מבפנים מהחומר, כי הוא הורס את החיישנים.

Nisan Mordehay
17-08-16, 13:41
לגבי הגלגל רזרבי
גיסי עם טיווטה קורולה דיווח על תקלה כזו

polar bear
21-08-16, 01:56
החיישן בסאוונה יושב בתוך הגלגל, מגיב בכל מצב, גם כאשר הוא לא מסתובב וגם כאשר הוא בספר { על הג'אנט שמשמש כספר אין חישן }. יש 4 חישנים ברכב, המערכת לא יודעת לזהות 5 . על מנת "להכניס" חישן למערכת, צריך לבצע איפוס. ז"א שאם המערכת חשה 4 חישנים, ועצר לידך רכב עם חישנים זהים, המערכת לא תזהה אותו כי היא "מלאה" .

Nisan Mordehay
21-08-16, 02:10
מגניב , השאלה איך מלמדים את המערכת איזה חיישן יושב איפה .
לאישתי בקרוז יש חיווי על לחץ בכל גלגל בנפרד ועכשיו לאחר החלפת מיקום של הגנטים זה מבולבל

polar bear
21-08-16, 17:04
לי יש את אותה בעיה, היום ניסיתי לסדר את זה ע"פ הכתוב בספר הרכב, ללא הצלחה.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

asafk
21-08-16, 17:25
איזה עין עשיתם לי. היום נדלקה בקיה מנורת התראה עם ציור של צמיג. בדקתי והלחץ בכל הרביעייה תקין. לבדוק את הספייר?

אסף.

polar bear
21-08-16, 17:37
יכול להיות שהלך חישן. יש בקיה אפשרות לבדוק בצג כל גלגל או רק נורית אזהרה?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

IlanHadar
21-08-16, 17:50
אסף, בג'יפ ואחרים כאשר המערכת לא תקינה הנורה הצהובה מהבהבת. נורה רציפה בדרך כלל זה רק לחץ אוויר, בדוק גם חליפי.

אחת המערכות שאני יותר מחבב מבחינת המידע שהיא נותנת אבל לתחזק אותה ברכבים מזדקנים לא פשוט. בג'יפ זו תורה ארוכה שכבר יש לי תואר מוסמך...

-->