PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכבי דיזל ישנים יחוייבו להתקין מסנן יקר (מינואר 2017 בחיפה)



מאיר אלוני
17-08-16, 09:01
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4842409,00.html

asafk
17-08-16, 09:12
מעניין. אני תמה מה יעלה בגורלם של כלים מיושנים יותר אפילו לא יורו 1.
ומה יעשה תושב חיפה שאין בכיסו 6000 ש״ח להשקיע בג׳יפ משנות ה90?

אסף.

מאיר אלוני
17-08-16, 09:34
מעניין. אני תמה מה יעלה בגורלם של כלים מיושנים יותר אפילו לא יורו 1.
ומה יעשה תושב חיפה שאין בכיסו 6000 ש״ח להשקיע בג׳יפ משנות ה90?

אסף.

לפי מה שהבנתי גם כלי רכב שסתם יעברו בחיפה יקבלו קנס בהיעדר המסנן :
כך, מ־1 בינואר רכבי דיזל מיושנים שיבקשו לנסוע בעיר – פרטיים, מסחריות, משאיות ואוטובוסים – יחויבו במסנן. מדובר בכלי רכב בתקני זיהום יורו 1, 2 ו־3, והמסנן יקטין את פליטת החלקיקים שלהם לרמת יורו 4. יש כבר תקינת יורו 6, אך רק ברכבים שעלו לכביש בשנתיים האחרונות

אבל הסעיף הבא מבלבל :

כיוון שלא מדובר בחובה כלל־ארצית אלא רק במי שגרים או עובדים באזור חיפה, בעלי הרכבים לא יקבלו הודעה על הצורך בהתקנת המסנן. במשרד מבטיחים פרסום של התקנות, ושילוט בחיפה ליצירת מודעות.

asafk
17-08-16, 09:42
אם החובה היא לרכבי יורו1 ומעלה... ויש לי רכב מיושן יותר - השוטר לא ייתן לי קנס? איך הוא יידע?

אסף

Gilad
17-08-16, 09:51
בטוח שרכבי הדיזל הם גורם הזיהום הראשי בחיפה?

נראה לי שמישהו פה התבלבל...

שגיא S
17-08-16, 10:43
בטוח שרכבי הדיזל הם גורם הזיהום הראשי בחיפה?

נראה לי שמישהו פה התבלבל...

אף אחד לא התבלבל...רק תחשוב ממי קל יותר להוציא כסף והודאה בזיהום.

דרור ברלי
17-08-16, 11:24
אף אחד לא התבלבל...רק תחשוב ממי קל יותר להוציא כסף והודאה בזיהום.

+1

היום זה דיזל ישן
מחר זה כל אוטו ישן.


חבל שעם מטומטם צריך בכל פעם הוכחות חדשות שהוא חי במדינה טוטליטרית.

asafk
17-08-16, 11:44
תראה את הצד החיובי... זה לא חל על רכבים ישנים מיורו1. או שכן?
אבל בכל מקרה שלא יהיו טעויות. ברגע שהבדיקה היא רק של ניירת, אותו נהג הסעות חאפר יעשה את החשבון ויבין שלשלם על ניירת עולה פחות מלשלם על חסם אגזוז. כמו שלשלם על ניירת עולה לו פחות מתיקון הליקויים הבטיחותיים החמורים ברכב שלו וכן הלאה.
הכוונה, אגב, נהדרת. להוריד זיהום אויר. אבל נראה לי שיש דרכים טובות יותר (מס גודש על מי שלא גר בעיר) בשילוב תחבורה ציבורית יעילה. ובכלל... תחבורה ציבורית יעילה.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 12:10
נעזוב כרגע את ההסתייגויות שהועלו כאן, נכונות יותר, ונכונות פחות, ואשאל באופן כללי את מי שגר במרכזים העירוניים?
אנשים אינטיליגנטיים, נאורים, גולשי ג'יפולוג מוערכים, באמת לא מסוגלים להסתכל מעבר לאף שלהם ולאינטרס הצר מאוד שלהם, ולברך כל צעד שיארגן לילדיהם ולהם אוויר נקי יותר?

לא בשביל הויכוח. אני באמת לא מצליח להתחיל לתפוס את הגישה הזו. גם לא מתחיל להבין את הידידים הטובים שלי שביטלו ברכבם מתקנים נגד זיהום אוויר.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

דרור ברלי
17-08-16, 12:17
וואלה, ניסיתי למצוא צד חיובי ולא הצלחתי.
זה רק עוד מס.

חנן, אני מתפלא עליך. הרי אתה יודע טוב מאוד מי האחראי העיקרי לזיהום הכבד באיזור המפרץ ואלה לא כלי הרכב (כלי הרכב מזהמים, אבל רוב הזיהום לא מגיע מהם). אלא שבמפעלים המזהמים קצת יותר קשה לטפל, בבעלי הרכב זה הכי קל.
עוד מס ועוד קנס, כי יודעים שנשלם ונרכין ראש. זיהו האוויר לא יירד, רק הקופה תצלצל.

הפקק על האגזוז שידביקו לך ב-6,000 שקל, לא ימנע או יקטין זיהום אוויר. אם זיהום האוויר כל כך מפריע לך, למה אתה נוסע בטנדר דיזל ישן? ואני יודע שהוא תקין פיקס - הוא עדיין בן 21 ובסטנדרטים של היום הוא מזהם אללה-יסתור.



אני הייתי מציע, סתם ככה בגלל נסיון העבר וכדי להיות בטוח שבאמת מחפשים כאן רק את טובת הציבור ולא לעשות עוד סיבוב על הארנק שלנו, להתעניין מי מייבא את המסננים הללו ואם יש קשר כלשהו בינו לבין מרכז הליכוד או אחד מרבי המאכערים שדובר עליהם לא מזמן בתקשורת.... אני לא אתפלא אם כמו האפודים הזוהרים ועוד כל מיני, גם זה עוד אחד מהחוקים שנתפרים לטובתו האישית של מישהו.

חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 12:23
לא ממש הפתעת, דרור, אבל ראוי לציין, זה רשום בכתבה, שהמדינה מממנת 65% מעלות ההתקנה.

צעד שבו המדינה מכניסה יד לכיס ומממנת מיגון לאוויר של ילדי חיפה, ויש מי שקורא לזה "רק עוד מס".



Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

דרור ברלי
17-08-16, 12:28
אני מסתכל על בעל מסחרית דיזל ישנה, שגם כך לא בדיוק מצליח להרוויח מספיק על מנת להתפרנס וגם כדי להחליף אותה ברכב מודרני בטוח ונקי יותר, וחושב מאיפה הוא מקריץ עכשיו 13,000 שקל. את ה"שיפור" באיכות האוויר הוא לא ירגיש. רק את 13K השקלים שנשדדו ממנו, דווקא ממנו, שמצבו הכלכלי לא מאפשר לו לרכוש רכב נקי יותר.

שים לב - הרכב שלו נשאר תקין (בהנחה שהוא תקין), אלה רק הסטנדרטים שמשתנים והמיסים החדשים שמוטלים.

אתה מדבר על איכות החיים, ואני מדבר על החיים עצמם. שיתנו לאנשים לחיות בשקט פעם אחת. אחר כך שידברו איתי על זיהום אוויר.

חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 12:29
אוויר נקי זה אכן איכות חיים, אבל זה גם החיים עצמם, כמעט מיותר לומר.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

דרור ברלי
17-08-16, 12:34
כאילו ש-6,000 השקלים, או 6,000,000 במקרה של 1000 מכוניות, או 60,000,000 במקרה של 10,000 מכוניות, ישנו את איכות האוויר.
ושוב אתה מתעלם מהתעשיה הכבדה במפרץ שמזהמת מאות ואלפי מונים יותר מכלי הרכב.

אבל כרגיל - במדינת ישראל מעדיפים להתעסק בקקה, או נכון יותר - במה שיכניס כסף ומהר לידיים הנכונות.
היום אני כבר לא יכול לסמוך/להאמין לשום דבר שהמדינה עושה, וראה ההערה שלי לגבי יבוא המסננים. לא אמרתי שזה לא כשר, רק שזה אשכרה שווה בדיקה.

חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 12:39
לא התעלמתי. כתבתי בתחילת דבריי על ההסתייגויות.

לעניין: אני מבין קטן מאוד באכיפת זיהום אוויר תעשייתי, אבל ממה שאני שומע כן מזיזים, סוגרים וקונסים מפעלים מזהמים, ואכן יש שיפור בתחום הזה, אם כי כמובן, לא מספק ולא מהיר מספיק.

אין סתירה. אני רוצה שיטפלו בזה, ואני רוצה שיטפלו גם בזה.
אני בודאי לא מעוניין שהטיפול בזה יתחיל רק לאחר שיסיימו את הטיפול בהוא.
רוצה טיפול מקבילי.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Nisan Mordehay
17-08-16, 12:56
אני אניח את זה כאן...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4204820,00.html

חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 13:01
אם זיהום האוויר כל כך מפריע לך, למה אתה נוסע בטנדר דיזל ישן? ואני יודע שהוא תקין פיקס - הוא עדיין בן 21 ובסטנדרטים של היום הוא מזהם אללה-יסתור.

שכחת אופנוע מודל 97, עם מאייד וללא ממיר קטליטי.

אשמח לענות על זה, אם תפתח דיון נפרד. לא נכון בעיניי לערבב את השיקולים האישיים שלי עם השרשור הנוכחי שנוגע לאינטרס הציבורי.

ברמה העקרונית, אני לא חושב שנכון כרגע (זה כן יכול להשתנות בעתיד, כשסיטואציות סביבתיות ישתנו) למנוע מבעלי רכבים ישנים לנסוע ברכבם, למרות שהם מסכנים בחוסר הABS שלהם את הולכי הרגל, בחוסר בכריות אוויר את הנוסעים בהם, מזהמים בתקני זיהום האוויר המיושנים שלהם, ועוד.

אז למנוע לא. לא כרגע. אבל לשפר נקודתית, במקרים נקודתיים? זה מחויב המציאות ומהלך חיובי.
אם כבר הבאתם את נושא המפעלים, אז אני מעריך שחלקם הגדול זיהם בעבר ברמה שהיתה מותרת אז, והיום התקנים השתנו. גם להם היית רוצה שירשו להמשיך לזהם לפי תקנים ישנים?

six 4 life
17-08-16, 13:26
מדידות זיהום האויר בחיפה מרקיעות שחקים, וכל מחקר לא תלוי מוכיח שהוא מגיע מאיזורי התעשיה, המפעלים ובתי הזיקוק במפרץ.
באופן ברור לכל ולא מוסתר, אף אחד מבעלי האינטרס מהקטן לגדול ביותר לא מעוניינים לשנות את המצב ולא מוטרדים מחיי אדם (כולל הודעה רשמית של המשרד לאיכות הסביבה שאין שום בעיית זיהום מהמפעלים באיזור והיא לא עוברת את הנורמה).
מה שכן מעניין אותם זה להוריד את המספרים ואת הממוצע במדידות כדי שיהיה אפשר להמשיך להשחית את האיזור ולגרום לתחלואה גבוהה של סרטן באיזור ולהסית ככל האפשר את הזרקורים מהזיהום שהמפעלים מייצרים.
איך עושים את זה? נכנסים בגורם היותר שולי שגורם לזיהום הזה אבל הכי קל להכנס בו ולקנוס אותו ללא התנגדויות - כלי רכב.
השאיפה היא שתוצאות מדידות עתידיות יהיו נמוכות יותר כתוצאה מהמהלך והזרקורים של זיהום האויר יופנו מעט הצידה מהמפעלים. על הדרך המדינה הולכת לעשות לא מעט כסף, אז למה לא. כסף דואג לכסף.

חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 13:33
זה הולך ומשתפר.

אם כבר, אז הנה עוד קצת חומר:

http://guardianlv.com/2014/03/the-worlds-top-15-conspiracy-theories-of-all-time/

תהנו.

אני מיציתי את חלקי בדיון.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Asaf-a
17-08-16, 14:18
ברמה העקרונית עושה שכל כדי לצמצם זיהום, בלי קשר שנדרש לצמצם גם בצד המפעלים.

בהחלט בולט לי השיפור בערים מרכזיות כגון ניו יורק ואירופה המערבית מבחינת נקיון האוויר והרעש ביחס לעבר, אנו בהחלט מאחור.

הנקודה שכולנו ציניים ולא מאמינים למקור ההגבלות החדשות עקב הדוגמאות הרבות למוטיבציה העיסקית של מרכז הליכוד הקשורה ליוזמות אלו, אפודים זוהרים, שלטים איך אני נוהג עם מספר רק על רכבי חברה...( ניסיתם להתקשר פעם, אני ניסיתי בעקבות עבירה של אוטובוס צביקה המוביל הדרומי - קדחת)

גיא
20-08-16, 07:35
רק שאלה אחת ... באזור מטרופולין גוש דן .. יש הרבה יותר רכבים ... שם זה לא מפריע לאויר של התושבים ? בתור חיפאי ... אני ממש לא חושב שיש איזו מחשבה על האזרח בחוק החדש הזה.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

דרור ברלי
20-08-16, 10:00
גיא אל תדאג, ירושלים ותל אביב בדרך.
פשוט חיפה קצת יותר בכותרות בגלל הפרסומים על תחלואת הסרטן הגבוהה סביב איזור המפרץ.

צריך להבין שמבחינת השלטון, אם כולם יחשבו שאכן נעשה משהו, זה אפקטיבי וחשוב יותר מלעשות משהו בפועל.

חנן-ג'יפולוג
20-08-16, 11:07
כמו הבנות שלי:
"למה אני צריכה להיות במקלחת קודם?"

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asafk
20-08-16, 11:18
כמו שכתבתי קודם - זה נהדר שמחפשים ומחליטים ומיישמים דרכים להורדת זיהום האוויר. אישית אני אפילו חושב שלספוג באופן חד פעמי תשלום על פקק לאגזוז שיוריד אפקטיבית את זיהום האוויר.
כן מפריע לי שהרבה מבעלי הגרוטאות האמיתיות - המובילים הקטנים, רכבי הסעות ובעלי מקצוע - אלו שאין להם כסף כדי לסדר את הברקסים או לעשות טיפול - הם לא ישלמו וימשיכו לזהם, בונים על הסיכוי הקטן לפגוש ניידת בדיקה, בדומה לסיכוי לפגוש ניידת תקינות כלי רכב של משרד התחבורה.
עוד יותר מטריד אותי שמהלך כזה יהיה עלה תאנה שייתר את הצורך לפתרונות אמיתיים שמתחילים בתחבורה ציבורית יעילה שדורשת השקעה מסיבית, ואגרת גודש על מי שאינו תושב העיר - ראו למשל כיצד זה עובד בלונדון וכמה האוויר הפך נקי בזמן די קצר של שנים בודדות.

אסף.

shmulikbg
20-08-16, 21:35
http://rotter.net/forum/scoops1/340313.shtml

דרור ברלי
20-08-16, 22:45
כמו שכתבתי קודם - זה נהדר שמחפשים ומחליטים ומיישמים דרכים להורדת זיהום האוויר. אישית אני אפילו חושב שלספוג באופן חד פעמי תשלום על פקק לאגזוז שיוריד אפקטיבית את זיהום האוויר.
כן מפריע לי שהרבה מבעלי הגרוטאות האמיתיות - המובילים הקטנים, רכבי הסעות ובעלי מקצוע - אלו שאין להם כסף כדי לסדר את הברקסים או לעשות טיפול - הם לא ישלמו וימשיכו לזהם, בונים על הסיכוי הקטן לפגוש ניידת בדיקה, בדומה לסיכוי לפגוש ניידת תקינות כלי רכב של משרד התחבורה.
עוד יותר מטריד אותי שמהלך כזה יהיה עלה תאנה שייתר את הצורך לפתרונות אמיתיים שמתחילים בתחבורה ציבורית יעילה שדורשת השקעה מסיבית, ואגרת גודש על מי שאינו תושב העיר - ראו למשל כיצד זה עובד בלונדון וכמה האוויר הפך נקי בזמן די קצר של שנים בודדות.

אסף.


לא. לא נהדר. ממש לא.
לדעתי, מהכרותנו את מדינת ישראל ואת השיטות בהן היא מתנהלת, אין שום כוונה טובה או תמימה מאחורי זה.
השלטון והרשויות באמת ובתמים לא סופרים את טובת הציבור. שם המשחק זה כסף, ואם המדינה לא מרוויחה כאן (סבסוד של 65%) הרי שלדעתי עולה מכל הסיפור ריח חריף - ולא רק של זיהום אוויר, אלא של חשד לקומבינה/שקשוקה שמישהו שמקורב למרכז מפלגת השלטון הולך להינות ממנה.
אתם תגידו שאני חובב קונספירציות, ואני אגיד לכם שמנסיוננו המר אנחנו יודעים שפשוט כי ככה זה עובד במדינה הזאת.


ובלי קשר...
אגרת גודש?.... אגרת גודש תוקעים בעיר שמציעה תחבורה ציבורית יעילה, אלטרנטיבות יעילות לרכב פרטי וופתרונות ישימים לאנשים שבאים לעבוד בה. לא במדינה שהתחבורה הציבורית שלה היא בדיחה עצובה ושאין בה תחבורה ציבורית בשבת בכלל.

asafk
20-08-16, 23:13
נו... ומה כתבתי? בדיוק את זה. קודם כל תחבורה ציבורית יעילה אחר כך כל השאר...

אסף.

tallevi
20-08-16, 23:25
אם קניתי את רכבי כחוק כאשר הוא נחשב עומד בכל התקנים, את שלי עשיתי. המדינה רוצה לפעול להורדת זיהום האוויר, אז בבקשה, שתממן את כל ההתאמות הדרושות לתקנים שנוצרו מעת רכישת הרכב, במלוא העלות. אחרת זה קנס לכל דבר. ומה פשעתי?
חסר ברכב ישן ABS או מערכות בטיחותיות אחרות, בבקשה שתממן. אין לי בעיה עם זה שתחייב את כולם לעשות כך, אבל רק בתנאי שהכל על חשבון המדינה. אם זה כ"כ חשוב למדינה אז לא תהיה לה בעיה לעשות כך.
לבוא לאזרח הקטן ולהפיל עליו קנסות בדמות מטרה נעלה זאת חוכמה קטנה מאוד ולא צודק.

חנן, אני חושב שהגישה שלך טיפה מנותקת. תחשוב על אדם פשוט שבקושי גומר את החודש ונוסע על רכב מיושן שמשמש אותו לעבודתו. פתאום מגיע חוק שמפיל עליו הוצאה גדולה יחסית. זה הוגן?
ושוב, שים לב שזה פוגע יותר דווקא באוכלוסיה החלשה, לעשירים אין שום בעיה עם תקנות בסגנון הזה כי ממילא הם נוסעים על רכבים חדישים המיוצרים לפי התקנים החדשים. למי שאינו עשיר צריך לשלם מס על כך שאינו עשיר. פשוט אבסורד מעוות.

אז לבוא ולהתייפייף תחת ערכים נעלים כמו שלום עולמי, התחממות גלובלית, אפקט החממה וזיהום אוויר זה יפה מאוד, אבל תשים לב מי נדפק מזה. כרגיל הדפוקים ממילא.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
21-08-16, 07:45
יש מגוון די גדול של חוקים שהגיעו עם התפתחות העולם, לא כולם בתחום התחבורה, כי זו דרכו של עולם.
החוקים האלה פוגעים בפרט, ברכושו, במנהגיו או במשלח ידו.
אני מניח שלחלקם/רובם כולנו מסכימים.
הפיכת כבישים למהירים תוך כדי פגיעה ברוכבי האופניים ובעלי הסוסים והעגלות.
הפסקת פיטום אווזים. ההורים שלי התפרנסו מזה.
שעות מנוחה (קבלני בניין, שיפוצניקים, d.j. , אולמות אירועים ועוד).
איסור על המשך מכירה של רכבים עם מאייד. פגיעה קשה במתקני מאיידים, אחד מהם אפילו גולש כאן.
שכר מינימום.
שינוי צפיפות המטילות בלולים. המון לולנים סגרו את העסק בעקבות זאת. ביניהם הקיבוץ שלי.
כנ"ל לגבי תקנות זיהום סביבה ברפתות.
תקנות על מפגעי רעש וריח.
יש עוד אינספור דוגמאות.
בהמשך יהיו, די בוודאות, חוקים שיאסרו על רכב לא אוטונומי לעלות על הכביש.
העולם משתנה, וטוב שכך. במובנים רבים הוא מקום הרבה יותר טוב לחיות בו. לא בכל המובנים ולא לכולם.


Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

מוני אורבך
21-08-16, 08:08
איסור על רכב לא אוטונומי לעלות על הכביש.. אולי כאשר אנחנו נהיה במושב זקנים.
הטכנולוגיה מתקדמת, הפסכולוגיה האנושית לא ממש..
בכל מקרה אני מסכים אתך חנן. התקנות האלו לטווח ארוך טובות ומועילות.
לטווח הקצר הם יהיו מכשלה ופגיעה בפרנסה. יש עוד הרבה כאלו, כאן זה לפחות מסיבות טובות.
יכול להיות ויש כאן כיסוי עלה תאנה, יכול להיות.
אבל אם יאכפו את זה על מכוניות, והזיהום ימשיך, בסופו של דבר יגיעו גם למפעלים.
היום המפעלים הללו הרבה פחות מזהמים מכאשר אני היתי ילד, הרבה הרבה פחות, אבל עדין יש מה לשפר.
תמיד אפשר להגיד, ההוא אשם יותר ממני, למה אני?!
אנשים צריכים לקחת אחריות על מעשיהם קודם כל ואחר כל על האחרים.
אחרי שאתה אישית עשית כמיטב יכולתך, יש לך את הזכות המוסרית להלין על אחרים.
התרוץ "הוא התחיל, הוא יותר מרעיש ממני" אולי מתאים לילדים בגן, לא לבוגרים אחראים למעשיהם.

דרור ברלי
21-08-16, 08:45
אבל זה ממש לא תירוץ.
ההוא באמת מזהם הרבה יותר ממך.

כל כך הרבה יותר, שלתקוע לך פקק באגזוז, יהיה כמו כוסות רוח למת. האוויר ימשיך להיות מזוהם.
רק שהרשויות יוכלו להצביע על זה ולומר - הנה, עשינו משהו. מה אתם רוצים?...

אלא שההוא תעשיין עשיר ובעל כוח רב. איתו המדינה לא ממהרת להתעסק. אבל נורא קל לה למעוך את המוביל הקטן שנוסע על דוקאטו חבוטה מתחילת שנות ה-2000, ושכבר מזמן היה יכול להחליף אותה אם לא היו שוחטים אותו בכל כך הרבה מיסים.

אני לא רואה במהלך הזה, שכל כולו אחיזת עיניים, איזה שהוא סוג של פתרון לבעיה, מעבר לפגיעה הצפויה בחלשים, כרגיל, והענשתם על עובדת היותם לא מספיק עשירים.
אחרי שיהיה פתרונות מספקים כמו תחבורה ציבורית יעילה והעתקת איזורי תעשיה אל מחוץ לערים, אני אהיה מוכן לקבל רעיונות שכאלה. עד אז - מעבר לריח המצחין של קומבינה/שקשוקה שמישהו מקורב לצלחת עומד להתעשר ממנה, זו פגיעה מדויקת ומכוונת בחלשים, בכוונת תחילה/כוונת זדון, שכל-כולה מסתמכת על תכונתנו הכל-כך יהודית להרכין ראש ולא להתקומם מול עוולות.

חנן-ג'יפולוג
21-08-16, 08:58
http://www.yaelparan.org.il/#!%D7%94%D7%A6%D7%A2%D7%AA-%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A5-%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94/y9y4a/56e0a39a0cf28271c602fd3b

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

מוני אורבך
21-08-16, 09:07
דרור עם כל הכבוד, ויש לי הרבה כבוד כלפיך.
לעניות דעתי אתה מפספס את התמונה הגדולה.
יתכן וזו רק הסחת דעת, יתכן.
ואולי גם המוביל הקטן יפגע (אני בספק, הוא מספיק משלם שוחד כדי שיעבירו אותו בכל דבר)
אבל זה צעד בכיוון הנכון.
לפני 30 שנה נחל הקישון היה כל כך מזוהם שאני כילד תמיד חשבתי שזה תעלת ביוב פתוחה (אמיתי לגמרי).
היום הוא נראה פחות או יותר כמו נחל, ויש צמוד לו פארק מאוד נחמד שממש אפשר לבלות בו.
אז מה קרה? מה השתנה? המודעות הציבורית.
פעם זה היה לגיטימי לגמרי לזהם נחלים, זה התשלום עבור תעשיה חזקה, ככה מכרו את זה.
היום ממש לא.
ואם אכן אתה צודק והמפעלים מזהמים פי מאה מהמכונית. הרי שלאחר יישום החוק, תהיה צפיה מהמפעלים לעשות משהו.
נכון זה לא יקרה היום ולא מחר, אבל עוד 5 שנים זה יקרה.
המדינה שלנו היא כאן ועכשיו, מהפיכה חברתית, שינוי מידי.
אבל שמשהו אחר יעשה את המהפיכה, אנחנו רק נשב מהצד וניעץ לו איך לעשות זאת...

ד ו ר ו ן
21-08-16, 09:20
אין שום סיבה הגיונית להוכיח נקודה למפעלים דרך התעמרות באזרח הקטן.
זה טיעון של ילדים קטנים של ״קודם הוא ואח״כ אני״.
וכן,
אפשר במקביל, בלי קשר אחד מול הדני.
וכן,
אם יש מפעל גדול בסדרי גודל, עם חומרים רעילים בהרבה, שגם פורסם שביצע עבירות, אז עוד יותר מהר לסדר את העניינים אצלו.

רכשת רכב שעמד בכל התקנים בעת קנייתו, הוא תקין גם כעת, המדינה רוצה להשית תקני זיהום חדשים?

שתממן את הפקק החדש הזה.

asafk
21-08-16, 09:44
עוד זוית למחשבה... אתם יודעים שיש מלחמת קיום של ממש בשוק ההיסעים. יענו אוטובוסים. חברה קטנה שמחזיקה 5 אוטובוסים מצליחה לשרוד ולפרנס את בעליה בזכות שולי רווח נמוכים מאשר, סתם דוגמה, אגד. בשביל אגד שמפעילה תחבורה ציבורית וגם חברת היסעים, ורוב האוטובוסים שלה הם ממילא יורו 5 או 6, התקנה של פקקים כאלו במוסך הבית תעלה פחות ותשפיע פחות בתזרים מאשר הוצאה של 100,000 ש״ח שתידרש מאותה חברה קטנה ותהיה מכה קשה בתזרים.
במילים אחרות, נדמה לי שיהיה די בטוח לומר שמהלך כזה פשוט יחסל את אותם מפעילים קטנים וזולים יחסית ויגדיל את נתח השוק של הגדולים - שממילא שולטים בשוק ההיסעים.
לומר שבשם הקטנת זיהום האוויר זה מוצדק? בלי לתת תקופת התארגנות של שנתיים שלוש לפחות (זמן להכין כסף או להחליף אוטובוסים) ?? לא יודע.

אסף.

thebips
21-08-16, 09:58
אם החובה היא לרכבי יורו1 ומעלה... ויש לי רכב מיושן יותר - השוטר לא ייתן לי קנס? איך הוא יידע?

אסף

הגדרת כלי רכב שחיבים מסנן:

לפי העמדה המקצועית של המשרד להגנת הסביבה, ישנה עדיפות להתקין מסנני חלקיקים בכל כלי רכב דיזל שאינם עומדים בתקן יורו 6. אולם, במסגרת יישומם של "אזורי אוויר נקי" יוגדר "רכב מזהם" ככלי רכב דיזל, למעט רכב דיזל נוסעים-פרטי, שאינו עומד בתקן יורו 4 ומעלה. כיוון שתקן היורו אינו מצוין ברישיון הרכב, להלן פירוט הקריטריונים לבחינת רכב מזהם לפי שנות היצור וסוג הרכב:

<tbody>
סוג רכב (כפי שמופיע ברישיון הרכב)


- M1רכב להסעת נוסעים אשר מוגדר ברישיון הרכב כמונית


N1 – רכב משא עד 3.5 טון


N2 – רכב משא במשקל כולל של 3.5 – 12 טון
N3 - רכב משא במשקל כולל מעל 12 טון
M2 - רכב להסעת יותר מ-9 נוסעים במשקל כולל הקטן מ-5 טון
- M3 להסעת יותר מ-9 נוסעים במשקל כולל הגדול מ-5 טון

</tbody>

הוראת נוהל מס' 26/2016 דרישות חובה להתקנת מסנני חלקיקים כאמצעי קצה (https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiB8Lbz9tHOAhUCfhoKHTYaAkoQFgg aMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.automag.co.il%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F%25D7%25 94%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2590%25D7%25 AA-%25D7%25A0%25D7%2595%25D7%2594%25D7%259C-%25D7%259E%25D7%25A1-26-2016-%25D7%2593%25D7%25A8%25D7%2599%25D7%25A9 %25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%2597%25D7%2595%25D7%2591%25D7%2594-%25D7%259C%25D7%2594%25D7%25AA%25D7%25A7 %25D7%25A0%25D7%25AA-%25D7%259E%25D7%25A1%25D7%25A0%25D7%25A0 %25D7%2599-%25D7%2597%25D7%259C%25D7%25A7%25D7%2599 %25D7%25A7%25D7%2599%25D7%259D-%25D7%259B%25D7%2590%25D7%259E%25D7%25A6 %25D7%25A2%25D7%2599-%25D7%25A7%25D7%25A6%25D7%2594-%25D7%2599%25D7%2599%25D7%25A2%25D7%2595 %25D7%2593%25D7%2599%25D7%2599%25D7%259D-%25D7%259C%25D7%2594%25D7%25A4%25D7%2597 %25D7%25AA%25D7%25AA-%25D7%2596%25D7%2599%25D7%2594%25D7%2595 %25D7%259D-%25D7%2590%25D7%2595%25D7%2595%25D7%2599 %25D7%25A8-%25D7%2591%25D7%259B%25D7%259C%25D7%2599-%25D7%25A8%25D7%259B%25D7%2591-%25D7%2594%25D7%259E%25D7%2595%25D7%25A0 %25D7%25A2%25D7%2599%25D7%259D-%25D7%2591%25D7%2590%25D7%259E%25D7%25A6 %25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%2593%25D7%2599%25D7%2596%25D7%259C-04955016.doc&usg=AFQjCNHHZLWQkeoAY7TcxJbiobh5y7FeUA&bvm=bv.129759880,d.d2s)


https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiB8Lbz9tHOAhUCfhoKHTYaAkoQFgg aMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.automag.co.il%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2F%25D7%25 94%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2590%25D7%25 AA-%25D7%25A0%25D7%2595%25D7%2594%25D7%259C-%25D7%259E%25D7%25A1-26-2016-%25D7%2593%25D7%25A8%25D7%2599%25D7%25A9 %25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%2597%25D7%2595%25D7%2591%25D7%2594-%25D7%259C%25D7%2594%25D7%25AA%25D7%25A7 %25D7%25A0%25D7%25AA-%25D7%259E%25D7%25A1%25D7%25A0%25D7%25A0 %25D7%2599-%25D7%2597%25D7%259C%25D7%25A7%25D7%2599 %25D7%25A7%25D7%2599%25D7%259D-%25D7%259B%25D7%2590%25D7%259E%25D7%25A6 %25D7%25A2%25D7%2599-%25D7%25A7%25D7%25A6%25D7%2594-%25D7%2599%25D7%2599%25D7%25A2%25D7%2595 %25D7%2593%25D7%2599%25D7%2599%25D7%259D-%25D7%259C%25D7%2594%25D7%25A4%25D7%2597 %25D7%25AA%25D7%25AA-%25D7%2596%25D7%2599%25D7%2594%25D7%2595 %25D7%259D-%25D7%2590%25D7%2595%25D7%2595%25D7%2599 %25D7%25A8-%25D7%2591%25D7%259B%25D7%259C%25D7%2599-%25D7%25A8%25D7%259B%25D7%2591-%25D7%2594%25D7%259E%25D7%2595%25D7%25A0 %25D7%25A2%25D7%2599%25D7%259D-%25D7%2591%25D7%2590%25D7%259E%25D7%25A6 %25D7%25A2%25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%2593%25D7%2599%25D7%2596%25D7%259C-04955016.doc&usg=AFQjCNHHZLWQkeoAY7TcxJbiobh5y7FeUA&bvm=bv.129759880,d.d2s

ד ו ר ו ן
21-08-16, 16:05
בקיצור,
יונה יהב מעדיף למוטט את העוסקים הקטנים בחיפה במקום להתחיל עם המפעלים.

ד ו ר ו ן
21-08-16, 16:43
ושימו לב מי לא נמצא בפנים: מוניות דיזל שעובדות ימים שלמים במרחב העירוני, כולל עמידה במקום שעות רבות.

במקום להכריח את כל התעבורה העירונית הקיימת לעבור לגז, כמו מדינות הרבה ״פחות״ מתקדמות טכנולוגית מאיתנו.

חנן-ג'יפולוג
21-08-16, 16:58
איך הסקת את זה?

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
21-08-16, 17:02
״למעט רכב נוסעים דיזל פרטי״, מונית לא נכנסת בהגדרה הזו?

אישית אני מוכן לקבל אגרת גודש, אבל לא שיתערבו מכנית ברכב בצורה שדי מריחה כאינטרסנטית למישהו.

בין אם זה שירוויח מהיבוא של המתקנים (מי הלוביסט שעומד מאחורי העניין?), ובין אם מהבעיות המכניו. וההוצאות העתידיות של עוד מערכת שתפריע לרכב, ותחייב תחזוקה.

חנן-ג'יפולוג
21-08-16, 17:04
אתה מדבר על הנוהל או על הכתבה?
בנוהל יש טבלה שמפרטת את כלי הרכב, ומוניות מופיעות בשורה הראשונה בטבלה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
21-08-16, 17:07
ושאלה נוספת, כי אני ממש לא בקיא בעניין, מישהו מכיר מהלך דומה באירופה, חסידת איכות הסביבה וגם בעלת ההעדפה ברורה לרכבי דיזל?

בסוף,
התקינה כאן היא אירופאית, אבל כמובן שכאן קצת יותר חכמים.

חנן-ג'יפולוג
21-08-16, 17:12
http://ect.jmcatalysts.com/news/emission-control-technologies-johnson-matthey/dpf-retrofit-nrmm


http://www.dieselretrofit.eu/projects.html




Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

דרור ברלי
21-08-16, 18:23
ושאלה נוספת, כי אני ממש לא בקיא בעניין, מישהו מכיר מהלך דומה באירופה, חסידת איכות הסביבה וגם בעלת ההעדפה ברורה לרכבי דיזל?

בסוף,
התקינה כאן היא אירופאית, אבל כמובן שכאן קצת יותר חכמים.



כן.
בפאריז עברה תקנה שתאסור כניסת מכוניות דיזל בנות יותר מ-10 שנים לתחומי העיר. כמובן שהצרפתים, כמו אצל צרפתים, לא יושבים בחיבוק ידיים כשהשלטון מתעלל בהם - הזעם בציבור גדול וגורם לפוליטיקאים לחשוב על כל זה מחדש.

נמרוד
21-08-16, 23:38
פריז ולונדון כנראה יהיו ללא מכוניות דיזל הרבה לפני חיפה ותל אביב. חפשו את צירוף המילים diesel ban.

במקום להתלהם מומלץ לחפש, לקרוא, ללמוד, ולהביא נתונים לדיון. מי שטוען שהזיהום מרכב זניח ביחס למפעלים - אולי. גבה את טענתך. מי שטוען ש"לא מתעסקים עם המפעלים/טייקונים" - מאד יכול להיות. גבה את טענתך.

התלהמות וטמטום יש בכל רחבי האינטרנט. הגיון, זה אולי היחוד של ג'יפולוג. וזה קשה, להשחיל עובדות בתוך כל המלל הברליסטי (כבוד לדרור). חנן אל תשבר זה מצווה מה שאתה עושה פה [emoji3]



Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

tallevi
21-08-16, 23:58
רבותיי, למה כל ההתפלספות הזאת?!
מישהו טען נגד מודעות סביבתית? מישהו טען נגד קידמה, נגד טכנולוגיה, נגד שינויים והתפתחות האנושית?
נו באמת...

ברמת האידאלים והתאוריות כמו גם הכוונות הטובות אין מחלוקת. המחלוקת היא בפרקטיקה, בביצוע וביישום כאשר זה נוגע במציאות על הקרקע.
אתם חושבים שזה באמת יכול לעניין מישהו כל הכוונות הטובות כאשר הם באים על חשבון האוכל או קורת הגג עבור ילדיו?

אני לא חושב שזאת הדרך הנכונה לבצע מהלכים שכאלו.

למה למשל לא לדרבן את אותם בעלי רכבים ישנים, שאינם עומדים בתקנים החדשים, ולתמרץ אותם שיהיה להם כלכלי לרכוש רכב חדש שעומד בתקנים בטווח של נגיד שנתיים שלוש במסגרת תכנית משותפת של משרדי האוצר-הסביבה-תחבורה?? (אפשר גם לגייס את כל אותם מיליארדרים שמודאגים מאוד ממצב הכדור (גם בגלל שאין להם שום דבר אחר לדאוג ממנו...) למימון התוכנית), למשל...





לילה טוב.

דרור ברלי
22-08-16, 02:35
ברמת האידאלים והתאוריות כמו גם הכוונות הטובות אין מחלוקת. המחלוקת היא בפרקטיקה, בביצוע וביישום כאשר זה נוגע במציאות על הקרקע.
אתם חושבים שזה באמת יכול לעניין מישהו כל הכוונות הטובות כאשר הם באים על חשבון האוכל או קורת הגג עבור ילדיו?




ולמה נראה לך טל, שמישהו בשלטון או ברשויות או בקרב הירוקים שונאי האדם, סופר את פרנסתם של אזרחים?... את קורת הגג שלהם או את עתיד ילדיהם?...

כאשר קומבינות ושקשוקות על הפרק, וצריך לבחור את מי לזמבר - את החזקים והגדולים והמקושרים או את הקטנים והחלשים שעליהם הרבה יותר קל לדרוך ולמעוך, הרי שהתשובה ברורה.

זה אולי ייקח קצת זמן, כי אנחנו עם של כבשים מטומטמות, אבל שלא תדאג. השיטה הישראלית של להתעלל באזרח ולהעניש אותו על שאינו מספיק עשיר, לא תעבוד לנצח. הכבשים נדחקות לפינה והיום שבו הן יתעוררו ויהפכו לזאבים טורפים, הולך ומתקרב. לאט אבל בטוח.

ד ו ר ו ן
22-08-16, 09:17
פריז ולונדון כנראה יהיו ללא מכוניות דיזל הרבה לפני חיפה ותל אביב. חפשו את צירוף המילים diesel ban.

במקום להתלהם מומלץ לחפש, לקרוא, ללמוד, ולהביא נתונים לדיון. מי שטוען שהזיהום מרכב זניח ביחס למפעלים - אולי. גבה את טענתך. מי שטוען ש"לא מתעסקים עם המפעלים/טייקונים" - מאד יכול להיות. גבה את טענתך.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
לגבי המפעלים הביאו, הצטרפת מאד מאוחר לדיון (שאגב חוזר על עצמו ).
ויש הרבה פרסומים בנושא, אז במקום להשתמש במילים כמו התלהמות תחטט קצת כאן בקישורים שהעלו וגם באינטרנט..

וגם בלונדון ופריז יש תחום שמוגדר מרכז העיר אליו לא נכנסים, ואזור תפעולי, עם הגדרות שונות.

אני רוצה לראות מישהו בפריז או בלונדון, מנסה לאכוף משהו, כלשהו, בשכונות המהגרים..

דרור ברלי
22-08-16, 10:04
השוואות לפריז וללונדון כל כך לא נכונות ולא מתאימות.
שתי ערים בהן יעילות התחבורה הציבורית היא מעבר לכל דמיון ותנועת מכוניות במרכזן היא באמת פינוק מיותר.

thebips
22-08-16, 11:10
אם אני מבין נכון התקנה הזאת משפיעה רק אל רכבים שיוצרו לפני 2005 את כניסה לתוקף של יורו 5.
שאלה למומחים האם אתם לא חושבים שכול תקנה שתוריד מהכביש רכבים מקצועים (משאיות, מוניות, טנדרים...) בני יותר מ12 שנה הינה תקנה מוברכת.

גילוי נאות אני נוסע בטנדר שנת יצור 1995

asafk
22-08-16, 11:56
עיון בהוראה של משרד התחבורה המנחה את מכוני הרישוי לבדוק כל רכב דיזל, מטרידה - כי אם חשבתי שממילא רכב הדיזל המיושן שלי לא נכנס לאזורים הספציפיים בהם נדרש הפקק, הרי שלפי ההוראה הזו הדרישה היא גורפת.

אסף.

גיא
16-01-19, 15:00
לאחרונה הוסיפו שלטים לבנים באזור עתלית לגבי איסור הכניסה לאזור אויר נקי ( עאלק ) ... ( השלטים בחיפה צהובים - לא יודע אם יש לזה משמעות )

לידעת המזהמים ...

ytk
19-01-19, 18:48
יש גם שלטים לפני מחלף זיכרון ובין טבעון ליגור... זה אומר שכבר יש אכיפה?

גיא
19-01-19, 18:53
והיום ראיתי שיש שלטים גם מהאנטנה לכיוון האוניברסיטה. יש הפניה לרכב מזהם לרדת לנשר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ytk
19-01-19, 19:35
והיום ראיתי שיש שלטים גם מהאנטנה לכיוון האוניברסיטה. יש הפניה לרכב מזהם לרדת לנשר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

כנראה לחברה בנשר פחות מפריע

גיא
19-01-19, 19:44
כנראה לחברה בנשר פחות מפריע

לא היה להם ראש עיר לוזר ...
עם חברים עשירים מאד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->