צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי חיבור מפסק לתאורת שטח
הי,
אני מתכנן להתקין כמה פנסי לד על הגגון מקדימה ובניתי סוג של מודל על השולחן:
את תפקיד המצבר ישחק ספק כח שנשחט ממחשב
חיברתי רק פנס אחד עם ריליי ומפסק שהזמנתי באיזה אתר סיני, מגיע עם צמה וחיבור ייעודי.
הבעיה שלי היא שגם כשהעסק במצב כבוי המפסק מואר והחשש שלי שזה יכול לגמור את המצבר.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/6c15aa8b50f4698f5e5c2c20267f9169.jpg
ובמצב מאיר הוא נראה כך:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/cbb0046f4346eb16e97d4bdd9db0c3e8.jpg
האם אני חייב לבטל את המינוס שהולך למפסק (ואז הוא אמנם יעבוד אבל לא יאיר באף מצב?
חשוב לציין שהריליי מחובר לקופסאת פיוזים בתא המנוע שמקבלת מתח (לפני הסוויץ׳)
ובצד השני הריליי מחובר למצבר עם פיוז באמצע
זה התרשים, מקווה שמספיק ברור:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/feb770b23a666562cf0b3624d323e01a.jpg
פעם במפסק של הדוד בבית היה לי גם משהו דומה שנפתר אחרי החלפת מיקום החוטים.
פה ניסיתי להחליף במפסק אבל זה רק גרם לאור להישאר באותו צד בכל מצב..
יכול להיות שהמודל שלי לא תואם לחלוטין את המציאות וברכב אני אחבר את כל המינוסים לשילדה ולא למינוס של המצבר ואז זה יהיה בסדר?
תודה!!
אסף
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
17-08-16, 20:56
בטח יש רעיונות טובים יותר, אבל אם תחבר במקביל לממסר עוד ממסר שיתן מינוס למפסק רק כשהאור דולק, זה יעבוד כמו שאתה רוצה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מה קורה כשאתה מקצר את הרגל האמצעית עם התחתונה?
אם תנתק את החוט האמצעי ?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אם תנתק את החוט האמצעי ?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אז כלום לא עובד..
מה קורה כשאתה מקצר את הרגל האמצעית עם התחתונה?
העסק מתחיל להתחרבש, לדעתי זה לא בריא (גם לא ממש פותר את העניין..
Sent from my iPhone using Tapatalk
לדעתי ככה זה אמור לעבוד. אני מניח שהנחת העבודה של מי שתכנן את המפסק הייתה שאתה מתחבר אחרי סוויץ ולכן האור כבוי כאשר אין אספקת זרם למפסק.
אם זה רכב יום יומי והנורה היא נורת לד לא הייתי מוטרד מזה יותר מדי.
אורות לד לפיקוד במפסקים ובנורות חיווי עובדים שונה מתאורה רגילה.
ויש לך טעות בשירטוט ובחיווט . ויותר מדי חוטים . . וחלקם הולכים למקומות הלא נכונים .
חוטי ה- + שמגיעם למפסק הם פיקוד ולא צריכים לעבור בפיוז.
ויש לך בלגן וחוטים מיותרים במינוסים
קודם תראה ותלמד על הממסר (ריליי) בקישור הבא: http://www.musach.co.il/forum/attachment.php?attachmentid=2159&d=1338471199
ואז תחווט לפי השירטוט בקישור הזה :
http://www.musach.co.il/forum/attachment.php?attachmentid=6185&d=1399233979
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/a577d7e0e5e499e79bf0a80cc7799e8b.jpg
1. מניח שכך נראה המפסק שלך בצד של החיבורים.
2. רגל 6 שולטת על הלד התחתון במפסק.
אמור לקבל פלוס מלוח השעונים. כלומר דולק כאשר לוח השעונים דולק. חפש ברכב חוט שחי רק שתאורת לוח השעונים דולקת.
3. רגליים 7, 8 מגושרות ומספקות מינוס ללדים במפסק.
4. רגל 2 כניסת פלוס למפסק.
5. רגל 3 יציאה מהמפסק.
6. מינוסים למעגל ניתן לדעתי לספק מגוף הרכב ולחסוך בהעברת מוליכים.
7. הלד העליון במפסק מקבל פלוס דרך רגל 3 (שמקבל פלוס מרגל 2) כאשר המפסק דלוק
*** ממליץ (לא חובה) לספק מתח לרגל 6 מאורות הערפל. במצב זה הלד באר ידלוק בשתי תנאים: מפסק דלוק, אורות ערפל דולקים. במצב זה - בטיחותית - אין מצב שהמפסק של הלד באר ילחץ בטעות וידליק את הלד בכביש.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/6461c04ec94b51a21082ac41e32dc391.jpg
אחרי שכתבתי את כל הסיפור למעלה ראיתי את המבנה של המפסק שלך בשרטוט.
רגל 7 מקבלת מינוס ושולטת על הלד של המפסק.
הלד של המפסק ידלוק רק כאשר המפסק דלוק, הוא יקבל פלוס מרגל שלוש (שמקבל פלוס מרגל 2 כאשר המפסק דלוק)
אם אתה טועה ומחליף בחיבורים בין רגליים שתיים ושלוש המעגל יעבוד אבל הלד של המפסק ידלוק קבוע ללא תלות במצב המפסק.
ממליץ בכל מקרה לחבר את רגל 2 לאורות הערפל כפי שתואר קודם.
אם אתה מחליט לא לקבל את המלצתי חבר אותו לפלוס אחרי הסוויצ כדי שהלד באר לא ידלוק בטעות כשברכב כבוי.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
תודה לכולם,
בהנחה שיש לי תיבת פיוזים שהוספתי בשביל מקרר אשר מקבלת + קבוע מהמצבר. לא עדיף לחבר אליה את הריליי ולא ישירות למצבר? לגבי מתח אחרי הסוויץ, הבנתי שיש מין fuse tap שמתלבש על פיוז קיים (שמקבל מתח אחרי הסוויץ׳) וממנו מחווטים את המפסק (רגל מספר 3) במקום פלוס מלוח השעונים. האם עדיף ככה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nisan Mordehay
18-08-16, 09:15
א. לעניות דעתי זה לא יגמור לך את המצבר זה רק לד קטן
ב. סתם מחשבה אם כבר הייתי עושה הפוך שכאשר הלד דולק המפסק ללא אור מכיוון שכרגע יש חושך והאור של המפסק יפריע לך בקבינה (הוא נראה קצת חזק ( או שהייתי שם לו איזה נגד להפחית את עוצמת האור
ג. ובכלל הייתי מבטל את האור הרי אתה יודע איפה המפסק ולמה אתה צריך את האור (אני משתגע שיש מלא צבעים של לדים באוטו אם הכל כחול אז סבבה) :cool:
תנסה להחליף בין הרגל התחתונה לאמצעית.
המינוס נשאר
רק כיוון המיתוג של ה + משתנה.
רק שתפעיל יגיע מתח גם לנורית בקרה.
יש לי מתג דומה מאד (סיני.. בטח מאותו מפעל) עבור תאורת לד.
חבר חיבר לי את החיווט, אז אני לא יודע להגיד בדיוק מה החיבור הנכון, אבל תאורת חיווי המפסק הסטאטית (כשהזרקור כבוי) נדלקת רק במצב של הדלקת אורות הרכב.
כלומר, די בטוח שאמורה להיות אפשרות שללא הדלקת אורות הרכב אין שום תאורה במתג.
דורון כנראה הוא מקבל אצלך + מהידית של האורות שנמצאת לפני הסוויץ׳, רעיון טוב. זה אומר שאתה חייב להיות להיות עם אור כלשהו בשביל להפעיל את הלד?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תנסה להחליף בין הרגל התחתונה לאמצעית.
המינוס נשאר
רק כיוון המיתוג של ה + משתנה.
רק שתפעיל יגיע מתח גם לנורית בקרה.
ניסיתי שחר, זה גרם לכך שהאור במפסק דלק גם במצב כבוי ולא השתנה (ואז גם אם המפסק כבוי או פועל התאורה שם זהה..עכשיו לפחות הוא נותן חיווי כלשהו..)
Sent from my iPhone using Tapatalk
הזרקורים עובדים בלי קשר לתאורת הרכב.
לתאורת מפסק יש 3 מצבים:
ללא אור= זרקורים כבויים (ואורות רכב כבויים).
חיווי זרקור דולק=הפעלת זרקורים.
חיווי תאורה חלשה למפסק(זרקורים כבויים)= כשאורות הרכב דולקים).
אם כך נותר לך לחיות עם זה או לעשות מפסק כללי לכל התוספות שאינן בשימוש קבוע.
אצלי שהוספתי תיבת פיוזים הפרדתי את מחציתה לתלוית סוויץ ומחציתה חיבור קבוע.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Elad Shamir
18-08-16, 12:18
תחזור לתגובה 2
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חזרתי, אבל אני מנסה לשרטט את זה בראש ולא ממש מצליח...
- - - Updated - - -
אם כך נותר לך לחיות עם זה או לעשות מפסק כללי לכל התוספות שאינן בשימוש קבוע.
אצלי שהוספתי תיבת פיוזים הפרדתי את מחציתה לתלוית סוויץ ומחציתה חיבור קבוע.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
את החיבור הקבוע אני מבין כי כך זה אצלי, אבל אין אתה מחבר לתיבת פיוזים בתא המנוע מקור מתח שתלוי במצב הסוויץ'?
הזרקורים עובדים בלי קשר לתאורת הרכב.
לתאורת מפסק יש 3 מצבים:
ללא אור= זרקורים כבויים (ואורות רכב כבויים).
חיווי זרקור דולק=הפעלת זרקורים.
חיווי תאורה חלשה למפסק(זרקורים כבויים)= כשאורות הרכב דולקים).
נשמע שאצלך עשו את מה שחנן הציע, לא יודע איך לממש את זה אצלי במצב הנתון.. אצלי כרגע ישנם 2 מצבים:
זרקור דולק - אור עליון במפסק דולק
זרקור כבוי - אור תחתון במפסק דולק
ללא קשר למצב התאורה ברכב (כרגע הכל אצלי על השולחן אבל זה מדמה את המצב ברכב לדעתי)
אני אשנה את זה לכניסה לריליי מקופסת הפיוזים (מתח קבוע) והמפסק יהיה מאחורי הסוויץ' (אמצא איזה פיוז ללא שימוש שנמצא מאחורי סוויץ')
הרכב גם ככה עם מצבר מנותק רוב הזמן.
אבל אין אתה מחבר לתיבת פיוזים בתא המנוע מקור מתח שתלוי במצב הסוויץ'?
תיבת הפיוזים מקבלת הזנה משני מקורות (חצי ממקור אחד וחצי ממקור שני)
אחד מהמקורות ממותג ע"י ממסר לזרמים גבוהים (100A אם אני לא טועה)
המיתוג מגיע מממתח שמתקבל לאחר פתיחת סוויץ.
לדוגמא:
פנסים בחזית דורשים סוויץ
פנסי צד מקרר ומשאבת מים מחוברים קבוע.
הבנתי (בערך):
ז״א שמהמצבר ישנם שני חיווטים: אחד מחובר ישירות לתיבת הפיוזים והשני מחובר לריליי שמחובר למתח מאחורי הסוויץ׳ ובעצם מזין את תיבת הפיוזים בהתניה (?)
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדיוק.
כאילו יש שתי תיבות פיוזים נפרדות..
השתמשתי בתיבה מקורית של רכב שמחולקת בדיוק בצורה כזו
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-08-16, 16:22
http://imageshack.com/a/img921/5479/qI9Hdt.jpg
מודה שלא קראתי לעומק. יש לי מפסק דומה שמקבל תמיד מתח ומאיר רק כשדלוק, זה מפסק זול, למה לא להחליף?
הזרקורים עובדים בלי קשר לתאורת הרכב.
לתאורת מפסק יש 3 מצבים:
ללא אור= זרקורים כבויים (ואורות רכב כבויים).
חיווי זרקור דולק=הפעלת זרקורים.
חיווי תאורה חלשה למפסק(זרקורים כבויים)= כשאורות הרכב דולקים).
איך חיברת אצלך?
חוכם..
תקרא בהתחלת השרשור.
חוכם..
תקרא בהתחלת השרשור.
טוב, בסדר בסדר....
תפסת אותי, לא באמת קראתי מההתחלה
אתה החבר שהתקין..?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה החבר שהתקין..?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן.
כן.
חדרה לא..?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-08-16, 14:29
מאלעד שמיר:
ממסר בודד, שממתג מינוס ללד בר, במקום פלוס.
המינוס הזה ילך גם למפסק וידליק את הנורה שלו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מאלעד שמיר:
לאלעד שמיר:
גאון.....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.