PDA

צפייה בגרסה מלאה : בלאגן בסרן



beerit10000
25-08-16, 17:48
שלום לכולם, שלשום בעת נסיעה (דווקא על כביש) נשבר הצלב של הציריה השמאלית הקדמית, ואיתו גם (לא יודע איך נוצר המצב הזה) הדיפרנציאל ''אכל'' את עצמו ונטכנו הבית סטליטים, ושלושה פיניונים. מדובר על סרן דנה 44 ככל הנראה, המוסך שלא מתמחה בג'יפים משופרים הציע להחליף סרן קומפלט מפירוקיה, השאלה אם כדאי להחליף סרן שלם, או לקנות רק את החלקים שנאכלו? או לקנות נעילת דיפרנציאל קדמית לסרן שכבר באה עם דיפרנציאל שלם (ox)? אם למישהו בנוסף יש למכירה סרן או דיפרנציאל אשמח לקנות, ואשמח גם לייעוץ, תודה רבה!

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

דרור ברלי
25-08-16, 18:01
איזה רכב?

על פניו - במקרה של נזק כפי שאתה מתאר, תמיד שווה להכניס נעילה "גדולה" (כזו שמחליפה את כל הקייס) במקום לשלם עבור קייס+סטליטים. השאלה היא כמה תעלה כל אח תמהאפשרויות.

lizard
25-08-16, 18:39
איזה רכב? על פניו עושה רושם שסרן קומפלט יהיה זול יותר אבל בלי דגם ויותר פרטים אי אפשר לדעת

six 4 life
25-08-16, 19:16
שלום לכולם, שלשום בעת נסיעה (דווקא על כביש) נשבר הצלב של הציריה השמאלית הקדמית, ואיתו גם (לא יודע איך נוצר המצב הזה) הדיפרנציאל ''אכל'' את עצמו ונטכנו הבית סטליטים, ושלושה פיניונים. מדובר על סרן דנה 44 ככל הנראה, המוסך שלא מתמחה בג'יפים משופרים הציע להחליף סרן קומפלט מפירוקיה, השאלה אם כדאי להחליף סרן שלם, או לקנות רק את החלקים שנאכלו? או לקנות נעילת דיפרנציאל קדמית לסרן שכבר באה עם דיפרנציאל שלם (ox)? אם למישהו בנוסף יש למכירה סרן או דיפרנציאל אשמח לקנות, ואשמח גם לייעוץ, תודה רבה!

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

יותר הגיוני שקודם טחנת את הסטליטים ואחרי שהם נתפסו שברת ציריה ולא להיפך.
נעילה גדולה נשלטת כמו OX, ARB, EATON (שלוש שיטות שונות) תעלה מעל ל6000 ש"ח בקניה מקומית, ללא התקנה וללא עלויות נוספות (עלות מיסבי דיפרנציאל ועוד).
לסדר את הסרן שלך (סט סטליטים + 4 מיסבי דיפרנציאל חדשים + כיוון קורונה פיניון) יכול להגיע לאיזור ה4000 + ציריה שאתה צריך להחליף/לתקן כך או כך.
לגביי סרן מפירוק - אני לא יודע על איזה רכב אתה מדבר אבל באופן כללי סרן דנה 44 מפירוק הוא לא דבר נפוץ וגם אם תמצא הוא לא יעלה פחות מלתקן את הסרן הקיים שלך כנראה. יש גם עניין של יחסי העברה - צריך להיות תואם ליחס שיש אצלך כרגע.
פרט באיזה רכב מדובר ויהיה אפשר לעזור יותר.

beerit10000
25-08-16, 19:21
יותר הגיוני שקודם טחנת את הסטליטים ואחרי שהם נתפסו שברת ציריה ולא להיפך.
נעילה גדולה נשלטת כמו OX, ARB, EATON (שלוש שיטות שונות) תעלה מעל ל6000 ש"ח בקניה מקומית, ללא התקנה וללא עלויות נוספות (עלות מיסבי דיפרנציאל ועוד).
לסדר את הסרן שלך (סט סטליטים + 4 מיסבי דיפרנציאל חדשים + כיוון קורונה פיניון) יכול להגיע לאיזור ה4000 + ציריה שאתה צריך להחליף/לתקן כך או כך.
לגביי סרן מפירוק - אני לא יודע על איזה רכב אתה מדבר אבל באופן כללי סרן דנה 44 מפירוק הוא לא דבר נפוץ וגם אם תמצא הוא לא יעלה פחות מלתקן את הסרן הקיים שלך כנראה. יש גם עניין של יחסי העברה - צריך להיות תואם ליחס שיש אצלך כרגע.
פרט באיזה רכב מדובר ויהיה אפשר לעזור יותר.
מדובר על סופה ארוכה

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

דרור ברלי
25-08-16, 19:30
סרן קדמי של סופה הוא דנה 30. אלא אם הוחלף לקומבינת דנה 44 כלשהי (סרן קדמי של ונדורה למשל)
אם מדובר בדנה 30, לא חסרים כאלה ויש חלקים בשפע.

תמונה של הסרן מבחוץ בהחלט תעזור לנו לדעת מאיזה דגם הוא.

six 4 life
25-08-16, 19:40
מדובר על סופה ארוכה

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk
אם כך כל מה שכתבתי רלוונטי כולל הזמינות בפירוקיות. אם זה 44 מקוצר לרוחב סטנדרטי של סופה, כל סרן אחר שתמצא בפירוקיה ידרוש קיצור של הסרן עצמו ושל הציריות, מה שיעלה חד משמעית יותר מלתקן את שלך. אם יש אצלך סרן 44 רחב שלא קוצר זה כנראה סרן 44 וונדורה והוא לא יהיה זול בכל מצב.
אני מציע לך לתקן את הסרן שלך, ובתור התחלה קודם כל לראות מה אתה עושה עם ציריה, כי אם זה 44 מקוצר ציריה של 44 רגיל שתמצא תצטרך לעבור קיצור. באיזה צד של הציריה נשברו/ התעקמו האוזניים שמחזיקות את הצלב אם בכלל - הצד של הלוקר (הצד שנכנס אל הנאבה) או הצד של הדיפרנציאל (הצד שנכנס אל הסרן) או שניהם? זו הבעיה הכי גדולה שלך כרגע כי את שאר הבעיות פותרים בכסף (יש לקנות), בעניין הציריה צריך להשקיע גם חיפוש.
לגביי תיקון הדיפרנציאל -
1. סט סטליטים משומש תקין יעלה לך 300-400 ש"ח, ואין סיבה להשקיע כמעט אלפיה בסט כזה חדש.
2. סט מיסבים (4 במספר) לשיפוץ הדיפרנציאל יעלה באיזור ה700 ש"חים.
3. עבודת כיוון קורונה פיניון אצל מישהו מקצועי צריכה לעלות באיזור ה1500 ש"ח.
4. קייס (בית דיפרנציאל) - במידה ושלך תקין, יופי אין עוד הוצאות. במידה והוא נהרס מחתיכות המתכת שטיילו בו - קייס חדש נושק לאלפיה, קייס משומש יעלה כמה מאות - תלוי ביחס ההעברה שיש אצלך.

לסיכום - ציריה היא הבעיה הכי גדולה שלך כרגע, את שאר הדברים ניתן לפתור בעלויות שפירטתי ולקבל דיפרנציאל במצב חדש.

שאלה - פתחת/ המוסך פתח את המכסה דיפרנציאל? במידה וכן, מה מצב הקורונה (גלגל השיניים הגדול) והפיניון (גלגל השיניים הקטן) מבחינת מכות/ שריטות/ שברים? האם נפגעו/ לא נפגעו?
במידה ולא נפתח המכסה ולא ידוע המצב בפנים העלויות עלולות לעלות.

kobiarava
25-08-16, 21:54
מצטרף לכל ההמלצות שקיבלת, אבל חייב להוסיף- שיפוץ של סרן בסופה זה לא משהו שעושים אצל מוסך "שלא מבין יותר מדי בג'יפים משופרים". למי שלא עושה עבודות כאלה בשוטף, זו עבודה מסובכת יותר, מורכבת יותר, ויכולה גם להסתיים במפח נפש. אם אתה לא עושה בעצמך (אם אתה לא יודע איך-זו בדיוק ההזדמנות ללמוד), תעשה לעצמך ולגיפ טובה, וקח למישהו שממוקצע בזה עד הסוף.

קובי

beerit10000
26-08-16, 02:00
מצטרף לכל ההמלצות שקיבלת, אבל חייב להוסיף- שיפוץ של סרן בסופה זה לא משהו שעושים אצל מוסך "שלא מבין יותר מדי בג'יפים משופרים". למי שלא עושה עבודות כאלה בשוטף, זו עבודה מסובכת יותר, מורכבת יותר, ויכולה גם להסתיים במפח נפש. אם אתה לא עושה בעצמך (אם אתה לא יודע איך-זו בדיוק ההזדמנות ללמוד), תעשה לעצמך ולגיפ טובה, וקח למישהו שממוקצע בזה עד הסוף.

קובי
תודה רבה, אתה מכיר מישהו באיזור עמק יזרעאל - עפולה- בית שאן שיודע לבצע עבודות כאלה?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

beerit10000
26-08-16, 02:02
סרן קדמי של סופה הוא דנה 30. אלא אם הוחלף לקומבינת דנה 44 כלשהי (סרן קדמי של ונדורה למשל)
אם מדובר בדנה 30, לא חסרים כאלה ויש חלקים בשפע.

תמונה של הסרן מבחוץ בהחלט תעזור לנו לדעת מאיזה דגם הוא.
מחר אצלם הכל ואעלה לפה מסודר

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

beerit10000
26-08-16, 20:11
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/6c9e5ddbea87745e1fb4604cfc16d3cb.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/c1e854608d79cb3f77e540ddd01d281b.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/f89cfdbd709d02708efb820b97795128.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/a63463dc368a9a9241c213cfcac6e684.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/699938623678c829a42d5c19a166d46d.jpg

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

נמרוד
26-08-16, 20:36
אכן תמונות קשות.

החדשות הטובות הן שזה לא דנה 44, זה דנה 30 נפוץ ככה שיש יותר אפשרויות שיפוץ ויתכן מאד שמשתלם יותר להחליף קומפלט.

מוסך לא רחוק ממך ומומלץ -ארנון מלאכי בפרדס חנה.

beerit10000
26-08-16, 21:26
אכן תמונות קשות.

החדשות הטובות הן שזה לא דנה 44, זה דנה 30 נפוץ ככה שיש יותר אפשרויות שיפוץ ויתכן מאד שמשתלם יותר להחליף קומפלט.

מוסך לא רחוק ממך ומומלץ -ארנון מלאכי בפרדס חנה.
אפשר פרטים על המוסך הזה? על סמך מה מזהים שזה 30 ולא 44?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

erezgur
26-08-16, 21:31
http://bfy.tw/7Pa8

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

נמרוד
26-08-16, 21:36
לפי הצורה של הסרן. ראה מדריך ג'יפולוג לזיהוי סרנים:

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1012

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

מוני אורבך
26-08-16, 23:07
מהתמונות הקיס הקורנה והפניון נראים בסדר.
נראה לי שיש לך יחסי העברה נמוכים 4.1 או נמוך מזה ועל כן משהו חרט את הקיס (כדי שהפניון יכנס כנראה)
לגבי הסטליטים קשה לראות אבל אם נדפקו כנראה שזה רק בקצה.
אם כבר אז להחליף אותם לנעילת לוקריט..

six 4 life
27-08-16, 00:07
לפי התמונות יש כמה דברים ברורים-
1. הסרן הזה עבר התקנת יחסי העברה לא מזמן, נראה כמו 4.10 במבט שיטחי בתמונות
2. פושע עשה את ההתקנה הזאת, לא מכונאי. מי שהתקין את הסט הזה לא יודע מה הוא עושה, חד משמעית
3. סבירות גבוהה מאוד עד כמעט בטוחה שהסט יחסי העברה הזה גמור בגלל ההתקנה הלקויה הזאת - תוסיף לחשבון סט חדש בעלות של 1500 ש"ח +-
4. מעבר לסטליט שבור שקשה לראות מהתמונה, נראה שגם בפיניון יש שברים אבל שוב - קשה לראות מהתמונה
5. הקייס לא תקין - הוא איבד הרבה חומר בגלל שהפיניון אכל אותו (ברור בתמונה) בגלל ההתקנה הלקויה וסביר להניח שגם התעוות, במקומך הייתי מחליף אותו
6. כאמור דנה 30, אין בעיה למצוא ציריה

לסכם לך חשבון בגסות-
1. סט יחסי העברה דנה 30 סופה - 1400-500 ש"ח בארץ
2. סט מיסבים (לא בטוח שצריך, יתכן והחליפו אותם בהתקנה שהתרחשה בסרן הזה לא מזמן) - 700 ש"ח +-
3. סט סטליטים משומש - 200-300-400 ש"ח
4. קייס (בית דיפרנציאל) - תלוי ביחסי העברה שיש לך. אם יש לך מקוריים (3.54) קייס משומש יעלה 300-400 ש"ח. אם 4.10 יהיה קשה למצוא קייס משומש, מחיר של קייס חדש הוא באיזור ה900 ש"ח
5. עבודת כיוון קורונה פיניון במקום מקצועי (וכדאי לך מאוד לא לחסוך בזה) - 1500 ש"ח

דיעה אישית - מאחר ומדובר בדנה 30 של סופה, זה סרן נפוץ שאתה יכול לקנות מפירוק ב1500-2000-2500 ש"ח מקסימום לסרן שאמור להיות תקין כולל ציריות.
הכל תלוי באיזה יחסי העברה יש אצלך. אם מקוריים - סרן אחר יהיה האופציה הזולה ביותר, כאשר אליה צריך להוסיף עלות החלפת הסרן - 600 ש"ח וצפונה.

יש לך מושג איזה יחסי העברה יש אצלך? אם לא, צלם את הקורונה (זר השיניים הגדול) איפה שמוטבעים עליו מספרים.

beerit10000
27-08-16, 00:10
לפי התמונות יש כמה דברים ברורים-
1. הסרן הזה עבר התקנת יחסי העברה לא מזמן
2. פושע עשה את ההתקנה הזאת, לא מכונאי. מי שהתקין את הסט הזה לא יודע מה הוא עושה, חד משמעית
3. סבירות גבוהה מאוד עד כמעט בטוחה שהסט יחסי העברה הזה גמור בגלל ההתקנה הלקויה הזאת - תוסיף לחשבון סט חדש בעלות של 1500 ש"ח +-
4. מעבר לסטליט שבור שקשה לראות מהתמונה, נראה שגם בפיניון יש שברים אבל שוב - קשה לראות מהתמונה
5. הקייס לא תקין - הוא איבד הרבה חומר בגלל שהפיניון אכל אותו (ברור בתמונה) בגלל ההתקנה הלקויה, במקומך הייתי מחליף אותו
6. כאמור דנה 30, אין בעיה למצוא ציריה

לסכם לך חשבון בגסות-
1. סט יחסי העברה דנה 30 סופה - 1400-500 ש"ח בארץ
2. סט מיסבים (לא בטוח שצריך, יתכן והחליפו אותם בהתקנה שהתרחשה בסרן הזה לא מזמן) - 700 ש"ח +-
3. סט סטליטים משומש - 200-300-400 ש"ח
4. קייס (בית דיפרנציאל) - תלוי ביחסי העברה שיש לך. אם יש לך מקוריים (3.54) קייס משומש יעלה 300-400 ש"ח. אם 4.10 יהיה קשה למצוא קייס משומש, מחיר של קייס חדש הוא באיזור ה900 ש"ח
5. עבודת כיוון קורונה פיניון במקום מקצועי (וכדאי לך מאוד לא לחסוך בזה) - 1500 ש"ח

דיעה אישית - מאחר ומדובר בדנה 30 של סופה, זה סרן נפוץ שאתה יכול לקנות מפירוק ב1500-2000-2500 ש"ח מקסימום לסרן שאמור להיות תקין כולל ציריות.
הכל תלוי באיזה יחסי העברה יש אצלך. אם מקוריים - סרן אחר יהיה האופציה הזולה ביותר, כאשר אליה צריך להוסיף עלות החלפת הסרן - 600 ש"ח וצפונה.

יש לך מושג איזה יחסי העברה יש אצלך? אם לא, צלם את הקורונה (זר השיניים הגדול) איפה שמוטבעים עליו מספרים.
תודה רבה על המידע המפורט, אצלם ביום ראשון שיפתח המוסך. האם ניתן להתקין קיט יחסי העברה בסרן מפירוק?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

six 4 life
27-08-16, 00:13
תודה רבה על המידע המפורט, אצלם ביום ראשון שיפתח המוסך. האם ניתן להתקין קיט יחסי העברה בסרן מפירוק?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk
בוודאי, אבל עדין צריך לעשות חשבון כולל של כל ההוצאות סרן מפירוק + סט יחסי העברה + התקנה ולראות איזה אופציה עדיפה.
שתדע מה יחסי ההעברה אצלך כתוב כאן ויהיה אפשר לדייק יותר לגביי עלויות ואפשרויות.

beerit10000
27-08-16, 00:26
בוודאי, אבל עדין צריך לעשות חשבון כולל של כל ההוצאות סרן מפירוק + סט יחסי העברה + התקנה ולראות איזה אופציה עדיפה.
שתדע מה יחסי ההעברה אצלך כתוב כאן ויהיה אפשר לדייק יותר לגביי עלויות ואפשרויות.
ביום ראשון אדע יותר

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

six 4 life
27-08-16, 00:31
במבט יותר מעמיק בתמונות יש עוד דבר שאפשר לאמר בוודאות - יחסי ההעברה שאצלך הם לא מקוריים, יש לך כנראה 4.10 אבל בוודאות יהיה אפשר לדעת רק אחרי תמונה עם המספרים. בכל אופן יחס מקורי זה לא, והנה הסיבה-
בתמונות שצילמת אפשר לראות שבין הקורונה (גלגל השיניים הגדול) לבין הקייס (בית הדיפרנציאל) יש טבעת שמשמשת כספייסר.
משתמשים בטבעת כזאת כשמחליפים יחסי העברה ליחס גבוה יותר אבל לא רוצים להחליף לקייס מתאים (יחס של 3.73 ומעלה דורש קייס אחר שממקם את הקורונה קרוב יותר אל הפיניון) והטבעת למעשה מקרבת את הקורונה אל הפיניון במקום הקייס עצמו.
מה שזה אומר בשורה התחתונה זה שאתה יכול להשתמש בקייס רגיל של דנה 30 מפירוק למרות שיש לך יחסי העברה גבוהים יותר ממקורי, במידה ולא תרצה לקנות חדש של 4.10.
זה אומר פחות 500-600 שקל לחשבון הכללי.

נמרוד
27-08-16, 11:10
מישהו ראה פעם קייס אכול בצורה הזאת?

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-08-16, 11:18
איזה שיניים הגיעו לקייס לייצר כזה נזק?

זה לא קורונה, ולא הזוית של הפיניון.

beerit10000
27-08-16, 11:19
איזה שיניים הגיעו לקייס לייצר כזה נזק?

זה לא קורונה, ולא הזוית של הפיניון.
בתמונות לא רואים את זה, אך הסטליטים אוכלים וכך גם הקורונה (אם אני זוכר נכון)

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

מוטי ג.
27-08-16, 11:37
נראה שהפיניון אכול בפינות השיניים, ייתכן והוא לא יושב במקום, והחליק פנימה/קדימה וחרט את הקייס תו"כ סיבוב http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160827/3a7592e70963c1b4360c75ec639075b7.jpg


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

beerit10000
27-08-16, 11:46
במבט יותר מעמיק בתמונות יש עוד דבר שאפשר לאמר בוודאות - יחסי ההעברה שאצלך הם לא מקוריים, יש לך כנראה 4.10 אבל בוודאות יהיה אפשר לדעת רק אחרי תמונה עם המספרים. בכל אופן יחס מקורי זה לא, והנה הסיבה-
בתמונות שצילמת אפשר לראות שבין הקורונה (גלגל השיניים הגדול) לבין הקייס (בית הדיפרנציאל) יש טבעת שמשמשת כספייסר.
משתמשים בטבעת כזאת כשמחליפים יחסי העברה ליחס גבוה יותר אבל לא רוצים להחליף לקייס מתאים (יחס של 3.73 ומעלה דורש קייס אחר שממקם את הקורונה קרוב יותר אל הפיניון) והטבעת למעשה מקרבת את הקורונה אל הפיניון במקום הקייס עצמו.
מה שזה אומר בשורה התחתונה זה שאתה יכול להשתמש בקייס רגיל של דנה 30 מפירוק למרות שיש לך יחסי העברה גבוהים יותר ממקורי, במידה ולא תרצה לקנות חדש של 4.10.
זה אומר פחות 500-600 שקל לחשבון הכללי.
האם לדעתך ניתן לפרק את כל חלקי הדיפ' הקדמי וליסוע ככה עד למוסך בפרדס חנה על הכביש? או שחובה להזמין גרר...?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

lizard
27-08-16, 11:52
כמה קמ נסיעה זה? אם אתה הרפתקני, סע. אישית הייתי לוקח גרר. אולי עוד 400 שח אבל בטוח. תחסוך עכשיו, תשלם ביוקר אחר כך

beerit10000
27-08-16, 11:54
כמה קמ נסיעה זה? אם אתה הרפתקני, סע. אישית הייתי לוקח גרר. אולי עוד 400 שח אבל בטוח. תחסוך עכשיו, תשלם ביוקר אחר כך
55 ק''מ, אם אני נוסע כרגיל רק בהנעה אחורית למה שזה יפגע ברכב?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

lizard
27-08-16, 11:56
אני לא מומחה על הסרן הזה אבל י מצב שבגלל שהציריה הקדמית שמתחברת לגלגל מחזיקה את כל הנאבה במקום, יש סיכוי שזה יתפרק לך בנסיעה אבל כמו שאמרתי, אני לא מכיר את הסרן הזה ספציפית

מוטי ג.
27-08-16, 11:57
אפשר לפרק גל הינע קדמי, ולפרק צלבים בציריות כך שרק החלק בנאבה יהיה מחובר.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

מוטי ג.
27-08-16, 12:02
איזו עבודת שיבוב מקצועית: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160827/4ba59a23feb4e312fc5e65a23c8a66b2.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

lizard
27-08-16, 15:10
אפשר לפרק גל הינע קדמי, ולפרק צלבים בציריות כך שרק החלק בנאבה יהיה מחובר.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לפי התמונות נראה שציריה הקטנה שנכנסת לגלגל נגזרה. כמו שכתבתי, אני לא מכיר את הסרן הזה ובטח שלא על דקויותיו אז אולי זו לא בעיה.

asafk
27-08-16, 18:58
אל תתעסק בתיקון. חפש סרן מפירוק.
אם תתאמץ, מסתובבים בשוק סרנים עם 4.10:1 מקורי, של סופה דיזל. זה סרן ששווה לשלם עליו יותר אם תמצא, ולך במיוחד.
לא תמצא? צריך סט קורונה פיניון והטבעת שכבר יש לך.

אסף

beerit10000
27-08-16, 19:00
אל תתעסק בתיקון. חפש סרן מפירוק.
אם תתאמץ, מסתובבים בשוק סרנים עם 4.10:1 מקורי, של סופה דיזל. זה סרן ששווה לשלם עליו יותר אם תמצא, ולך במיוחד.
לא תמצא? צריך סט קורונה פיניון והטבעת שכבר יש לך.

אסף
אתה מכיר פירוקיות שיש להם אולי סרן כזה (או של סופה רגיל)?

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

six 4 life
27-08-16, 19:58
מישהו ראה פעם קייס אכול בצורה הזאת?

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

איזה שיניים הגיעו לקייס לייצר כזה נזק?

זה לא קורונה, ולא הזוית של הפיניון.
ככה נראה סרן שלמי שהתקין בו את יחסי ההעברה אין מושג מה הוא עושה.
הפיניון עמוק בטירוף, הכיוון הזוי, והראש של הפיניון לוחץ פיזית על הקייס וחותך אותו באיזור המגע מרוב שהוא עמוק.
הקייס הזה בר מינן, וגם הסט קורונה פיניון.


אל תתעסק בתיקון. חפש סרן מפירוק.
אם תתאמץ, מסתובבים בשוק סרנים עם 4.10:1 מקורי, של סופה דיזל. זה סרן ששווה לשלם עליו יותר אם תמצא, ולך במיוחד.
אסף
גם אם תתאמץ מאוד לא תמצא.

לגביי נסיעה למוסך על הכביש - כל עוד אתה לא מוציא את 2 הציריות ומפרק דרייבשאפט הסרן עלול להנעל לך בנסיעה. עדיף לגרור. שלחתי לך גם הודעה פרטית בנושא.

גיתאי נוה
27-08-16, 23:44
סיבה אפשרית לכניסה עמוקה יותר של הפיניון עשויה להיות קריסה של המיסב הקטן (החיצוני) של הפיניון, בין אם כי כיוונו pre-load לא נכון (הדוק-לוחץ או רופף עד כדי תנועתיות של הפיניון פנימה והחוצה), ובין אם כי דפקו את המיסב בהתקנה.
קשה להבין מהתמונות מה מצב הסטליטים, לפחות במסך הקטן שלי, אבל נעילת הסרן שהתרחשה אצלך לא מצריכה שבירת סטליטים - ודי ברור שהנעילה היא זו שגרמה לגזירת הציריה.
מעבר לזה אין לי מה להוסיף על מה שכתבו קודמיי.
גרור למוסך שמתמחה ואחרי פירוק הסרן לגורמיו תהיה חכם יותר לגבי מה נפגע ומה הצעד הבא.
אגב בעניין הציריה - משום מה קשה מאד למצוא ציריות סופה מפירוק (גם צלבי 27 גם 30). ציריה חדשה היא אופציה אבל לא זולה בכלל. אופציה אחרת היא לקחת את שני הגדמים לגיא ביהוד - הוא שולח לבית מלאכה שמרתך אזני כרומולי על הקיים עם צלבי 30. גם זול יותר וגם חזק יותר מנסיונם של אחרים - ובינתיים גם מנסיוני.

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

beerit10000
28-08-16, 10:57
סיבה אפשרית לכניסה עמוקה יותר של הפיניון עשויה להיות קריסה של המיסב הקטן (החיצוני) של הפיניון, בין אם כי כיוונו pre-load לא נכון (הדוק-לוחץ או רופף עד כדי תנועתיות של הפיניון פנימה והחוצה), ובין אם כי דפקו את המיסב בהתקנה.
קשה להבין מהתמונות מה מצב הסטליטים, לפחות במסך הקטן שלי, אבל נעילת הסרן שהתרחשה אצלך לא מצריכה שבירת סטליטים - ודי ברור שהנעילה היא זו שגרמה לגזירת הציריה.
מעבר לזה אין לי מה להוסיף על מה שכתבו קודמיי.
גרור למוסך שמתמחה ואחרי פירוק הסרן לגורמיו תהיה חכם יותר לגבי מה נפגע ומה הצעד הבא.
אגב בעניין הציריה - משום מה קשה מאד למצוא ציריות סופה מפירוק (גם צלבי 27 גם 30). ציריה חדשה היא אופציה אבל לא זולה בכלל. אופציה אחרת היא לקחת את שני הגדמים לגיא ביהוד - הוא שולח לבית מלאכה שמרתך אזני כרומולי על הקיים עם צלבי 30. גם זול יותר וגם חזק יותר מנסיונם של אחרים - ובינתיים גם מנסיוני.

Sent from my SM-G850F using Tapatalk
במידה ואקנה סרן דנה 30 מפירוק, הוא כבר יבוא עם ציריות לא? בנוסף יש לי עם הג'יפ מספר צלבים ספייר שלא יודע מה ייעודם, משער שהם מתאימים לציריות, הכל נראה שהג'יפ יגיע למוסך

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

דרור ברלי
28-08-16, 13:57
במידה ואקנה סרן דנה 30 מפירוק, הוא כבר יבוא עם ציריות לא? בנוסף יש לי עם הג'יפ מספר צלבים ספייר שלא יודע מה ייעודם, משער שהם מתאימים לציריות, הכל נראה שהג'יפ יגיע למוסך

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk


את זה אתה תצטרך להגדיר למוכרים בפירוקיה וגם לבדוק ולוודא מה הם נותנים לך.
סביר להניח שהסרן-קומפלט שתמצא יהיה עם יחס ההעברה המקורי (3.54) כך שבכל מקרה תצטרך לרכוש יחסי העברה מתאימים לך (4.10?...) ולשלם עבור ההתקנה בסרן שרכשת... בקיצור, בכל מקרה אתה בפרוייקט (למה בקיצור, אין כאן קיצורי דרך...)

lizard
28-08-16, 15:08
לדעתי האישית עדיף לך לשפץ את הקיים. יש יותר סיכוי שזה יעלה פחות בצורה משמעותית (למשל לא צריך לפרק ולהרכיב סרן קומפלט שזה גם סיפור) וכנראה שתוכל להשיג חלקים בבודדת יותר בקלות מאשר סרן קומפלט. מה גם שאם אין לך איפה להחזיק את הסרן הישן (בהנחה שתשמור אותו לחלקים ולא תמכור) אז זה גם שיקול.

תעשה רשימה של מה שצריך לעשות בסרן הקיים. איזה עבודות צריך לעשות, איזה חלקים לקנות וכמה יעלה כל חלק וכמה יעלו העבודות ותעשה רשימה של כמה יעלה סרן חדש וכמה חלקים תצטרך להחליף ועלות העבודות שנדרשות ולדעתי תגלה שההבדל הוא משמעותית זול לטובת שיפוץ קיים.

beerit10000
28-08-16, 15:50
לדעתי האישית עדיף לך לשפץ את הקיים. יש יותר סיכוי שזה יעלה פחות בצורה משמעותית (למשל לא צריך לפרק ולהרכיב סרן קומפלט שזה גם סיפור) וכנראה שתוכל להשיג חלקים בבודדת יותר בקלות מאשר סרן קומפלט. מה גם שאם אין לך איפה להחזיק את הסרן הישן (בהנחה שתשמור אותו לחלקים ולא תמכור) אז זה גם שיקול.

תעשה רשימה של מה שצריך לעשות בסרן הקיים. איזה עבודות צריך לעשות, איזה חלקים לקנות וכמה יעלה כל חלק וכמה יעלו העבודות ותעשה רשימה של כמה יעלה סרן חדש וכמה חלקים תצטרך להחליף ועלות העבודות שנדרשות ולדעתי תגלה שההבדל הוא משמעותית זול לטובת שיפוץ קיים.
את זה אדע בשבועות הקרובים לאחר שאשים את הג'יפ לבדיקה ותיקון במוסך בפרדס חנה

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

asafk
28-08-16, 15:58
הסיבה שכתבתי קודם לא להיכנס לתיקון- כי אין לדעת מראש מה הנזקים ההיקפיים - לבית הסרן/ מיסבים/ ספינדל וכן הלאה. לפרק כדי לגלות סדק סביב מיסב הפיניון... איזה באסה.

אסף.

נמרוד
28-08-16, 16:12
אם אתה הולך למוסך, תן לו להשיג סרן משומש תקין, סט קורונה פיניון חדשים, ולבצע התקנה קומפלט ועם אחריות.

אני מעריך שאף מוסך לא ירצה לתקן את הסרן הנוכחי. הנזק גדול מאד. אף לא חלק פנימי בו שמיש - הקייס, הסטליטים, הקורונה פיניון, מיסבים (עם נזק כזה לא הייתי מעז להשתמש בהם שוב). כל רמז לכיוון קורונה פיניון מקוריים אבד (שימסים). ציריה אחת כבר שבורה.
זה יהיה יקר מאד. לא אתפלא אם יגיע ל7-8 אלף שקלים (סרן משומש + קורונה פיניון חדשים + ערכת התקנה + עבודה + רווח).

אפשרות נוספת היא לשפץ בעצמך - יש פה באתר הרבה חברים שעושים את זה, זה לוקח זמן, דורש כלים ומקום, ורצון ללמוד ולעשות בידיים. האם זה רלוונטי מבחינתך?

אפשרות שלישית אגב, אם רוצים להחזיר את הג'יפ כמה שיותר מהר לנסיעה ואתה מוכן לוותר על יחס העברה הלא מקורי שיש לך - ללכת למוסך, לבקש להחליף את שני הסרנים לסרני סופה משומשים עם יחס העברה מקורי. זה הכי פחות עבודה, בהפרש גדול. והמוסך יכול לקחת בתמורה את הסרן האחורי שלך שאמור להיות תקין, ועם יחס העברה משופר - אלא אם איכות ההתקנה מאחורה דומה לפשע שבוצע מקדימה...

lizard
28-08-16, 16:13
זה נכון אבל האמת היא שהוא חטף עכשיו זבנג רציני עם התיקון הזה ולדעתי עדיף כבר לשפץ יסודי אצל בעל מקצוע שעושה עבודות טובות ומוכחות ושיהיה לו שקט. כי גם אם הוא מביא סרן מפירוק אי אפשר לדעת בוודאות מה המצב שלו. לדעתי מאחר וגם את הסרן החדש הוא יצטרך לפרק לגורמים, עדיף לו כבר להישאר עם הישן, בהנחה שהנזק לא גדול ממה שנתגלה, ולשפץ אותו ביסודיות.

asafk
28-08-16, 16:38
מילת המפתח היא ״בהנחה״. וכמו שאומרים אצלנו
Assumption is mother of all fuckups.

אסף.

six 4 life
28-08-16, 19:00
להביא סרן מפירוק ולהתקין בו יחסי העברה חדשים בלי מיסבים חדשים - טמטום, ובעל מקצוע רציני לא יתן שום אחריות על כזה דבר.
אז חשבון זריז -
סרן מפירוק: 2000-2500 ש"ח, סט יחסי העברה 1500 ש"ח, סט מיסבים חדש סביב ה700 ש"ח, התקנת יחסי העברה 1500 ש"ח, פירוק והרכבה של הסרן הישן והחדש אל האוטו - 600 ש"ח לכל הפחות.
סה"כ בין 6300 ל 6800 ש"ח.

תיקון הקיים:
סט מיסבים 700 ש"ח, סט קורונה פיניון 1500 ש"ח, התקנת יחסי העברה 1500 ש"ח, קייס מפירוק 300 ש"ח, סטליטים מפירוק 300 ש"ח, ציריה מפירוק 500-700 ש"ח נניח.
סה"כ - סביב ה5000 ש"ח או 5500 ש"ח אם קונים ציריה חדשה ולא מפירוק.

האופציה הזולה מה2 ברורה חד משמעית, עם תוצאה זהה לחלוטין.

lizard
28-08-16, 19:00
נגיד שנזק גדול מידי זה שכל ההאוזינג התעוות ואז באמת שזה חסר טעם לתקן.
הרי יחסי העברה+מיסבים+קייס הוא קונה בכל מקרה.
ציריה, הוא צריך נגיד צד אחד קומפלט.
וכמובן לבדוק טוב טוב את כל המכלולים של הסרן כמו הנאבות לראות שאין נזק.
העניין הוא שלדעתי מאחר שבכל מקרה צריך לפרק ולבדוק את כל המכלולים=סרן ערום כמעט לגמרי - אז שווה כבר לשפץ ולהחליף בחדש דנדש ללא ק"מ עליו כי כמו שכתבתי, גם סרן משיפוץ לא ברור מה קורה איתו.

kobiarava
28-08-16, 19:07
אני הייתי פותח סרן אחורי למען השקט הנפשי, כדי לוודא שלא מחכה לך הפתעה נוספת בקנה. קריסה של סרן נוסף אחרי סיום שיפוץ כ"כ גדול יכולה להביא למפח נפש, לחור עמוק בכיס ואפילו אצל אנשים מסוימים לבריחה מהתחום עם הרבה טעם רע בפה. כל מי שנמצא בענייני ג'יפים מספיק זמן מכיר מישהו כזה....
אתה כבר אצל ארנון בפרדס חנה, כנראה המוסך הכי מתאים לזה בסביבה שלך, שם עוד כמה גרושים על בדיקת הסרן האחורי, כיוון, חופשים ושלמות. אחרי ההתקנה החובבנית שקיבלת, זו בדיקה שתיתן לך לישון יותר טוב בלילה

קובי

ד ו ר ו ן
29-08-16, 00:12
אני הייתי פותח סרן אחורי למען השקט הנפשי, כדי לוודא שלא מחכה לך הפתעה נוספת בקנה.
קובי
במיוחד אם מי שביצע את העבודה עליו זה אותו אחד שביצע את העבודה על הקדמי.

beerit10000
29-08-16, 09:00
להביא סרן מפירוק ולהתקין בו יחסי העברה חדשים בלי מיסבים חדשים - טמטום, ובעל מקצוע רציני לא יתן שום אחריות על כזה דבר.
אז חשבון זריז -
סרן מפירוק: 2000-2500 ש"ח, סט יחסי העברה 1500 ש"ח, סט מיסבים חדש סביב ה700 ש"ח, התקנת יחסי העברה 1500 ש"ח, פירוק והרכבה של הסרן הישן והחדש אל האוטו - 600 ש"ח לכל הפחות.
סה"כ בין 6300 ל 6800 ש"ח.

תיקון הקיים:
סט מיסבים 700 ש"ח, סט קורונה פיניון 1500 ש"ח, התקנת יחסי העברה 1500 ש"ח, קייס מפירוק 300 ש"ח, סטליטים מפירוק 300 ש"ח, ציריה מפירוק 500-700 ש"ח נניח.
סה"כ - סביב ה5000 ש"ח או 5500 ש"ח אם קונים ציריה חדשה ולא מפירוק.

האופציה הזולה מה2 ברורה חד משמעית, עם תוצאה זהה לחלוטין.
לאחר ביקור במוסך, הנה הנתונים: יחס העברה 10:41 והסרן אכן דנה 30, הציריות שלמות לחלוטין למעט הצלב של הקצרה יותר, שהוא מה שנשבר. סרן משומש אני יכול להביא בזול, השאלה מי מוכר יחסי העברה כאלה בארץ? הכוונה לתת למוסך מקצועי שיתקין בסרן את היחסי העברה ואולי גם מיסבים, ואת הסרן, המוסך שהג'יפ נמצא בו כרגע יתקין.

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

נמרוד
29-08-16, 09:24
http://www.ebay.com/itm/Dana-30-Reverse-4-10-Ring-And-Pinion-Set-G2-Gear-Axle-YJ-XJ-Cherokee-Wrangler-/281269927053?hash=item417cfe7c8d:g:CxkAA MXQ2q9RbI4O&vxp=mtr

להוסיף master install kit

http://www.ebay.com/itm/G2-Axle-and-Gear-Dana-30-Master-Installation-Kit-/222152302364?hash=item33b94f1f1c:g:bpYAA OSwNuxXX3AV&vxp=mtr

בארץ - ינוביץ:

https://www.jeepland.co.il/product/2024-%D7%A7-%D7%A4-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%94-41-10

lizard
29-08-16, 10:05
לדעתי טיפשי לקנות סרן חדש כשכל מה שאתה צריך זה ציריה קטנה שאתה יכול להביא מחול. אפילו כבר לשדרג לכרומולי. הרי בית סטליטים תצטרך בכל מקרה וקיט שיפוץ ומיסבים בכל מקרה. זו ההזדמנות שלך לשפץ את הסרן כמו שצריך.

beerit10000
29-08-16, 10:10
לדעתי טיפשי לקנות סרן חדש כשכל מה שאתה צריך זה ציריה קטנה שאתה יכול להביא מחול. אפילו כבר לשדרג לכרומולי. הרי בית סטליטים תצטרך בכל מקרה וקיט שיפוץ ומיסבים בכל מקרה. זו ההזדמנות שלך לשפץ את הסרן כמו שצריך.
אני לא צריך ציריה, אני צריך צלב, בית סטליטים, פיניונים וקורונה, להלן תמונות מרגעים אלו לאחר פירוק הדיפ' (הציריות שלמות לגמרי למעט צלב אחד שנשבר) 110219110220110221

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

lizard
29-08-16, 10:12
חשבתי שנגזרה לך ציריה. צלב עולה גרושים. אין לי חלקים של סופה אז לא יכול לעזור עם בית סטליטים מה גם שאתה צריך אחד שמותאם ליחסי העברה.

beerit10000
29-08-16, 10:14
חשבתי שנגזרה לך ציריה. צלב עולה גרושים. אין לי חלקים של סופה אז לא יכול לעזור עם בית סטליטים מה גם שאתה צריך אחד שמותאם ליחסי העברה.
אחרי בירור עם כמה אנשים, כלכלי יותר לקנות סרן ולטפל בו על מנת להתקין יחס העברה 41:10 כמו שאני צריך

Sent from my SM-G9208 using Tapatalk

lizard
29-08-16, 10:16
טוב בהצלחה. אני לא מבין איך זה יכול להיות אבל שיהיה.

ניר ל
29-08-16, 10:29
עם סרן חדש אתה מקבל שתי ציריות ספייר,נאבות,קאליפרים, בנוסף לחלקים שהיית צריך לקנות בכל מקרה, בד״כ זה אכן משתלם.

גיתאי נוה
29-08-16, 12:22
חברים סליחה שאני 'מתפרץ' - אף מפרק חלקים ידוע מהתחום לא מספיק טמבל כדי למכור סרן קומפלט במחיר שנקבע, כאשר רק זוג ציריות משומשות לבד יעלו קרוב לשתי אלפיות, אז זוג נאבות, מכללי בלמים והאוזינג עם דיפ' יעלו עוד 500???
זה פשוט לא נכון, אלא אם נפלת על מודעה מקרית של חבר הפורום שמעוניין להיפטר.
מחיר של סרן ברוטו יעלה הרבה יותר.

אבל זו בכלל לא הנקודה במקרה הזה.
בארי - אם תתעקש לזרוק כסף ללא סיבה אף אחד לא יעצור אותך. אין שום צורך להחליף סרן לפי המתואר עד כה.
אוכל להציע לך עזרה חברית - העמס את הסרן וחלקיו ובוא אלי, אוכל לסייע לך לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר. אם תרצה.

גיתאי


Sent from my SM-G850F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-08-16, 12:51
חברים סליחה שאני 'מתפרץ' - אף מפרק חלקים ידוע מהתחום לא מספיק טמבל כדי למכור סרן קומפלט במחיר שנקבע, כאשר רק זוג ציריות משומשות לבד יעלו קרוב לשתי אלפיות, אז זוג נאבות, מכללי בלמים והאוזינג עם דיפ' יעלו עוד 500???
גיתאי


Sent from my SM-G850F using Tapatalk
תתפלא.
במיוחד אם זה מגרש חלפים ולא ״עסק גיפים״.
על צירייה אחת של היילקס רצו 1500, על סרן שלם 3500-4000

גיתאי נוה
29-08-16, 12:57
דורון, אתה משליך ממה שאתה מכיר לטויוטות על סופות, וזה מטעה ומבלבל את הבחור, ושוב - פשוט לא נכון.
תפסיקו לשגע אותו אם אתם לא מכירים את הדינמיקה הספציפית לסוג הג'יפ הספציפי, ואת המכניקה הספציפית. הבנאדם מסכן, כבר מוכן לקפוץ ראש להוצאות מיותרות...

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-08-16, 15:14
אני משליך מהגיון מסחרי נטו אליו התייחסת.
קצת קשה לי לקבל שסוחר חלפים ינהג בצורה שונה כלפי מכלולים בעלי פוטנציאל רווח זהה בעת מכירה כחלקים או כמכלול.

בזמנו, חבר עם בעיה דומה בסרן אחורי של KJ, הסתייע ביריב קלר-בלוך, שסייע בצורה מדהימה למישהו שהוא כלל לא הכיר עד אותו הרגע, וחסך לבחור אלפי שקלים ביחס להצעות מוסך שונות שהציעו לאותו חבר עד שדיבר עם יריב.

גיתאי נוה
29-08-16, 20:20
כל הגיון מסחרי לוקח בחשבון גם את מצב ההיצע והביקוש לחלק x עבור שוק של ג'יפ y.
ולא ציריה להיילקס כציריה לסופה.
גם אילו היה זקוק לסרן, וודאי שפירוקיה מהתחום היתה מוכנה למכור לו קומפלט (בהנחה שאכן יש קומפלט - בימים שבהם יש מחסור חמור בציריות קדמיות משומשות) - אבל ממש, ממש, לא בסכומים שננקבו בשרשור הזה.
ואם כן - אני הייתי קונה את הבוננזה הזאת עכשיו בלי קשר לזה שהגי'פ שלי תקין.

באופן כללי יש הרבה אנשים טובים בשרשור הזה שרוצים לעזור לבחור, אבל חלק בסיסי במקצועיות זה לדעת את מגבלותיך כמי שלא מכיר את הנושא הספציפי ברכב הספציפי - ומי שלא מתייחס להיבט הזה, תורם לייצור שרשור לא מקצועי ומבלבל את הבחור.
זו רק עניות דעתי בלי להתייחס, וכל שכן לפגוע, באף אחד מסויים בדיון הזה.

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

גיתאי נוה
29-08-16, 20:43
ואולי ראוי לחדד פה -
יש הבדל מהותי בין שרשורים כלליים-עקרוניים כמו כן\לא נעילה, כן\לא גז, מדינת כל פקידוניה וכן הלאה - לבין דיונים טכניים גרידא המתייחסים ספציפית למקרה מסויים על מאפייניו, ואשר עשויה להיות להם השפעה על עומק הכאב בכיסו של השואל. במקרים כאלה חשוב לענות בכובד ראש ולא כלאחר יד.
לכן לא תמצאו אותי עונה אף פעם בפורום איסוזו למשל - כי אני לא מכיר את הדקויות הן הטכניות הן המסחריות הרלבנטיות לאיסוזו, על אף ששום דבר מהותי לא השתנה בהנדסת רכב מאז המצאתו לפני יותר ממאה שנה (עזבו כרגע בצד את הדיון על האוטונומי 😉).
נדמה לי שהבחור היה יכול לחסוך לעצמו בלבול אילו פתח את השרשור בפורום המקצועי המתאים.

חוצמזה באמת כל הכבוד לעונים האכפתניקים. אני לא יכול להעיד על עצמי שאני מקפיד לענות תמיד בכזו אכפתיות.

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

asafk
29-08-16, 21:59
ומצד שני גיתאי, עם מה שהולך שם בתוך הביצה הזו, אתה יכול להיות בטוח שהחלפת ככה וככה חלקים (שתהיה זולה מקניית סרן מוכלל) תפתור את כל הבעיות? ציינתי כדוגמה סדק בבית בחלק של הפיניון. לא בלתי סביר. ויש עוד כמה מקומות מועדים וזה בהנחה שנעילת הדיפרנציאל לא סובבה את אחד הצינורות של בית הסרן יחסית לבית - וגם את זה ראיתי.
ואז מה? משפצים והכל סבבה ומתחיל שרשור חדש של בעיות מסתוריות בסרן.
אני לא טוען שזה בטוח המצב אבל גם לא יכול להיות בטוח שלא. וסרן מפירוק שירד מסופה נוסעת כנראה יהיה תקין יותר. לוקחים אותו בצורה של מה שהמוכר נותן הכי בזול (למשל בלי ספינדלים וציריות), משלימים את החלקים שצריך וזה סיכון קטן יותר. גם אם המחיר ההתחלתי קצת גבוה יותר - אתה יודע מראש איפה זה נכמר.

אגב... לדבר עם יריב קלר ברוך נשמע כמו רעיון טוב.

אסף.

ניר ל
29-08-16, 22:12
יש לי הצעה לבעלי הסופות -
אם על כך קשה להשיג ציריות קדמיות ( הקצרות מן הסתם?)
למה שלא תנסו ציריות פעמון של גראנד צ׳רוקי ?

גיתאי נוה
29-08-16, 22:34
ניר - קשה להשיג בלי הבדל בין ארוכה לקצרה. ובהתאם זה השפיע דרמטית על מחירן של החדשות.
לא יודע להביע דעה על פעמון של גרנד, יכול להשמע מעניין למרות שפעמון הוא סוג מפרק שבהגדרה חלש יחסית למפרק מסוג צלב (באופן עקרוני, לא משווה דווקא מפרק צלב x למפרק פעמון y).

אסף אתה צודק לחלוטין, וכתבתי במפורש "לפי המתואר עד כה", ולפני וגם אחרי כתבתי שרק אחרי פירוק יסודי אפשר יהיה לעשות בקרת נזקים. אבל התרשמתי שהבחור כבר רץ לפתוח ארנק לפני שיש לו הערכה מקצועית אמיתית ביד, ולא בהתכתבות - וחבל.
אגב במקרה, ממש במקרה, שוכב אצלי סרן שאני מתכוון לפרסם כאן למכירה יחד עם עוד ערימת חלפים שונים.

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

-->