צפייה בגרסה מלאה : עז הרים קטנה וקלה עם נעליים "40 חדשות
110224110225110226110227110228
six 4 life
29-08-16, 14:50
פנק קצת בפרטים.
קודם כל - יופי של פרופורציות.
וחוץ מזה, אהבתי את השילוב של מסורת עם חדשנות.
(ואף מילה על ״יא אללה כמה ברזלים״) כמה שוקלת העז?
אסף.
תודה.
באמת כאן אין כמעט בכלל ברזלים והכל במינימום ההכרחי.
המשקל כ 1000ק"ג מקסימום, אבל שקילה מדוייקת תהיה בקרוב.
העז קלה מאד מכיוון שהשילדה היא שילדת התומקאר שקיבלה רישוי, ואין בה כמעט כלום ומה שיש הוא st52 וגם הקלאב 500 התקני. הסרנים סרנים קלים של טראנו בלי הברקסים, והמנוע והגיר ביחד לא מגיעים ל 150 ק"ג - מאזדה 2, 1500 סמ"ק... 😊
הרכיב הבודד הכי כבד ברכב הזה הוא הגלגל - צמיג "40 של מקסיס סטיקי עם ג'אנט אלומיניום, ששוקלים ביחד 50 ק"ג האחד.
נוסעת יופי העז, וכבר עשתה שני טורים בסלעים.
אחד היתרונות של העז הוא הסרן הקדמי שהוא בעצם סרן אחורי נוסף של טראנו, שמסתובב סביב ציר מרכזי בהיגוי הידראולי. עובד יפה אבל העיקר הוא שהסרן יכול להחזיק גלגל "40, מה שסרן קדמי לא היה מחזיק. זה גם בגלל המשקל הקל.
חוץ מזה, עיקרון ההנעה הוא כמו בצפרהונדה הישנה והטובה, עליה השלום.
הבעיה, היא החיפויים. צריך לעשות לה משהו יפה אבל זה לא בשבילי עבודות הגימור האלו 😎
GodsFather
30-08-16, 01:08
שהכנף תהיה מחוברת לסרן, לא מהגוף. חבל שהפרצוף שלך יקבל סלע או שליחטה בוץ.
יופי של עבודה.
כמה מהר הדבר הזה נוסע? הצפרהונדה הייתה די זריזה.
ולמה לא שני מושבים?
שים סרטון
יריב קלר ברוך
02-09-16, 16:54
יצא לך ליגת על שילוב מנצח של משקל לגודל צמיג !
תהנה וניפגש בשטח
baruchtoledano
27-10-16, 22:36
יצא לך ליגת על שילוב מנצח של משקל לגודל צמיג !
תהנה וניפגש בשטח
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161027/14db21ff6ed1d7d2bd713cf6d67aaed2.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161027/ec94714b39a541b38e4a62c089f5e488.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161027/3f9c07541c641c7aa8399b1f22b95b7e.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161027/6e5489e05d4b898a6c0202d45ac4000d.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
מה הסוד של הסרן שהוא יכול לסחוב צמיג 40"?
GodsFather
27-10-16, 23:35
משקל קל בעיקר
שהוא סרן אחורי בלי צלבים, גם מקדימה וגם מאחורה, וכמובן המשקל הקל, בסביבות 1 טון בלבד.
כל הכבוד על הבניה בהחלט מרשים . רק לאורך זמן אפשר יהיה לדעת אם הסרנים האלו יחזיקו כזה גלגל. וכשיהיה בידלוק אז בכלל זה יהיה משקל גבוה. איך עובד ההיגוי מקדימה אם אין צלבים ? ואיזה יחסי העברה יש בסרנים.
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
בהתבוננות נוספת הבנתי את ציר ההיגוי
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
ההיגוי נעשה ע"י סיבוב הסרן סביב שתי נקודות במרכז הסרן, אחת עליונה ואחת תחתונה.
זה מאפשר לסרן להסתובב ימינה ושמאלה, כאשר הציר (הקו המחבר את שתי הנקודות הנ"ל) משופע, על מנת לתת ליפט לשילדה בזמן סיבוב, באופן הנוגד את זוית הגלגול.
קצת מסובך לביצוע אבל עובד.
מכיוון שכל הסרן מסתובב אין צורך בסרן קדמי עם היגוי בגלגלים, וניתן להשתמש בשני סרנים אחוריים. במקרה זה, סרנים של טראנו הידועים בחוזק שלהם.
יחס ההעברה הוא 1:4.625 ויחס ההעברה בדיפרציאל הפנימי של הגיר הוא 1:4.10.
זה מאפשר להימנע משימוש בטרנספר מה שחוסך עוד משקל. הדיפ' נעול בריתוך, כך שהרכב הוא 100% 4x4 כל הזמן.
ההיגוי עובד יפה מאד והוא מתנהג באופן די דומה להתנהגות של רכב רגיל.
אין לי כוונה להשתמש בבידלוקים ואני מסתפק בג'אנטים אלומיניום קלים המחזיקים יפה עם לחץ אויר נמוך, אולי בגלל המשקל הנמוך של הרכב.
בקיצור, כשמה כן היא - עז הרים אמיתית.
GodsFather
28-10-16, 22:32
כמה הבדל יהיה במשקל בין הגנטים הנוכחים לבידלוקים?
ההבדל ממש לא משמעותי, אם הבידלוקים יהיו גם הם מאלומיניום. הבעיה היא בעיית השקעה - בידלוקים איכותיים ועוד מאלומיניום מאד יקרים, ואני לא משקיע כסף בכלים ששוכבים כאבן כשאין מירוצים.
זה בשבילי תחביב, לא מקצוע, ויש גבול.
איך ברוך המסגר אמר ובצדק, אחרי שחתך ופירק את הרכב שלו - העלות עצומה וההנאה היא בכלל בלי יחס להשקעה.
הרעיון של ההיגוי מדליק , על אותו רעיון של שופל אם אני מבין נכון
נכון.
עוד מעט אעלה כמה תמונות להדגמה.
הטאפאטוק לא יובד לי.
baruchtoledano
29-10-16, 23:30
תמונותhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/40a952861533979b482a0b035e574757.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/297cd181c570533f1ce43fee342a5bb3.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
baruchtoledano
29-10-16, 23:32
מצד שניhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/0bb4d8bfa5ca7316abdc3d30ab31e288.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/0d2464b6591195e2c2cd35aea917b4a7.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
baruchtoledano
29-10-16, 23:35
אחת על הבוכנהhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/8ec0f18977e84914f9b0613c752b34a8.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
קפיץ אחד בלבד מקדימה הוא אילוץ של שיטת ההיגוי או שיש סיבה אחרת? אני מניח שהשארת לסרן אפשרות גלגול ביחס לרכב
אכן הנדסה מעניינת למערכת ההיגוי!
מכיוון שהמתלה הקדמי בנוי ממשולש תחתון הפוך, כלומר משולש שבסיסו מחובר עם 2 מיסבים לשילדה וקודקודו עם מיסב לחלקו התחתון של מרכז הסרן, אין למשולש תנועה ביחס לשילדה, ולכן אין צורך בשני קוילאוברים.
התנועה של הסרן ביחס לשילדה קיימת, אבל היא נעשית מול המשולש ולא מול השילדה.
את הגבלת התנועה של הסרן סביב עצמו, מספקת זרוע בודדת עליונה, המחוברת מהשילדה אל חלקו העליון של מרכז הסרן.
למרות שאין צורך בעוד קפיצבולם, יש בצד השני של המשולש אירשוק אחד, אשר בעזרתו אפשר להגביה או להנמיך את הרכב.
ההיגוי לא קשור למבנה הנ"ל, והוא מתבצע סביב הציר שהינו הקו המחבר את שני המיסבים שבמרכז הסרן, התחתון של המשולש התחתון והעליון של הזרוע העליונה.
baruchtoledano
31-10-16, 06:27
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/42ae5471bc74b8e96bdf03b0fa3fb275.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
baruchtoledano
31-10-16, 06:27
צד ימין קפיצבולם והצד שמאל אירשוק.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
יש לי שאלה לגבי הקונספט של ההיגוי.
אם כל הסרן מסתובב, אז כאשר רדיוס הסיבוב גדול, גלגל אחד יוצא קדימה והשני אחורה.
בנוסף, שניהם נכנסים פנימה לתוך הרכב
בדוגמה קיצונית של 45מעלות, הגלגלים יכנסו פנימה, כל אחד ב כ-30% (מהמרחק מאמצע הסרן).
מצב כזה, בהיגוי חריף, הופך את רוחב הסרן בפועל לצר מאוד.
היגוי בתצורה הוא בתצורה של עגלת 2 סרנים רתומה לסוס (כמו זו של האבטיחים) או נגרר של פול טריילר.
היגוי שבו הסרן נשאר רוחבי לרכב ורק הגלגלים מסתובבים על צירם בעצם בא לפתור את הבעיה הזו.
בבולדוזרים, בסופו של דבר המהירות היא מאוד נמוכה ובד"כ הם לא אמורים לטפס אלא לגרוף את האדמה לתוך משאית.
* חלילה אני בא לקטרג, אני שואל כדי ללמוד *
תשובות-
יש לי שאלה לגבי הקונספט של ההיגוי.
אם כל הסרן מסתובב, אז כאשר רדיוס הסיבוב גדול, גלגל אחד יוצא קדימה והשני אחורה.
בנוסף, שניהם נכנסים פנימה לתוך הרכב - לא נכון. האחד יוצא קדימה והשני חוזר אחורה, כמו נדנדה של ילדים, כאשר מרכז מעגל הסיבוב הוא הציר בסרן. זה נכון שבסיס הגלגלים בצד המנוגד לסיבוב גדל ובצד של הסיבוב הוא קטן, אבל לא ראיתי לזה עד עכשיו שום השפעה על היציבות, בין היתר בגלל המוט המייצב החזק מאחור. בדוגמה קיצונית של 45 מעלות, הגלגלים יכנסו פנימה, כל אחד ב כ-30% (מהמרחק מאמצע הסרן).
מצב כזה, בהיגוי חריף, הופך את רוחב הסרן בפועל לצר מאוד. התבלבלת - כל התזוזה של הגלגלים היא של כ 25 מעלות, וזה לא יוצר שום בעיה.אילו זה היה יותר, היתה נוצרת בעיה עם הזוית של הדרייבשפט, מכיוון שהצלב היה מגיע לסוף מהלך העבודה שלו. זה יכול לעבוד בסרן מסתובב ללא הנעה.....
היגוי בתצורה הוא בתצורה של עגלת 2 סרנים רתומה לסוס (כמו זו של האבטיחים) או נגרר של פול טריילר.
היגוי שבו הסרן נשאר רוחבי לרכב ורק הגלגלים מסתובבים על צירם בעצם בא לפתור את הבעיה הזו.
בבולדוזרים, בסופו של דבר המהירות היא מאוד נמוכה ובד"כ הם לא אמורים לטפס אלא לגרוף את האדמה לתוך משאית. גם כאן הרכב לא נועד ממש למהירויות למרות שהוא בשקט יכול ליסוע 80 קמ"ש ויותר, ואין לו בעיית יציבות בכלל. צריך ליסוע עליו בכדי להבין איך הוא עובד וכמה הוא מוצלח, באמת.
* חלילה אני בא לקטרג, אני שואל כדי ללמוד *
ציר ההיגוי של הסרן, יושב על הסרן או מאחוריו?
מצרף דיאגרמות:
111543
כמו באיור האמצעי.
תסתכל למעלה בתמונה של הבוכנה פתוחה.
תוכל לראות את המיסב של הזרוע העליונה מעל הביצה.
היי.
סימנתי בעיגול את נק' אמצע הצמיג.
במקרה השמאלי והימני, הרוחב נשמר.
במקרים האמצעיים, ציר X נהייה יותר צר, כתלות בזווית הפניה.
111545
במצב קיצוני, מקבלים....
https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8 (https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8)
אז למעשה יש לך שני משולשים לאורך זה מעל זה?
אחד מהמשולשים מן הסתם גמיש, איך זה מיושם?
אסף.
כתבתי כבר למעלה - משולש תחתון + זרוע עליונה = צינור אחד מהשילדה לחלק העליון של הביצה.
זה החלק הגמיש של המתלה שמאפשר גלגול שלו.
אפשר לראות את זה בתמונות למעלה, בעיקר בתמונת הבוכנה השמאלית.
פויה אסף, מה זה הגסויות האלו????
העז לא מוכנה שיעשו לה תמונה מהלמטה שלה....😂😂😂
אין לי כרגע אבל אעלה אחר כך שרטוט כלשהו מהפיינט.
- - - Updated - - -
היי.
סימנתי בעיגול את נק' אמצע הצמיג.
במקרה השמאלי והימני, הרוחב נשמר.
במקרים האמצעיים, ציר X נהייה יותר צר, כתלות בזווית הפניה.
111545
במצב קיצוני, מקבלים....
https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8 (https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8)
אל תהיה קטנוני.....🤓🤓🤓🤓
זה ממש זניח ואין להיצרות הקטנטנה הזאת שום משמעות מעשית.
גועל נפש אבל בזה מתמצים כישורי השרטוט שלי....111546111547
לא מצליחים לראות את הקבצים המצורפים :-(
baruchtoledano
31-10-16, 19:33
גמישות מופלאה....😎http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/f2c9e800ab419d8b09f9c381c45754ef.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/adb56d1c0fd4e09ac5d744322584e861.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/a85f5e3f82909f2e94adde7887deff2b.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/71793760ac521bdfb1f73387cffb0da5.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
baruchtoledano
31-10-16, 19:35
לא מצליחים לראות את הקבצים המצורפים :-(
אטפל בזה עוד מעט.
הינתיים תהנו מהגמישות
המענינת של העז.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
GodsFather
31-10-16, 20:39
מעניין יהיה לראות את הרכב בתנועה רציפה בשדה בולדרים
ברוך.. אם הבנתי..
משולש + זרוע + שתי בוכנות = מתלה 5 חיבורים שיכול רק לעלות ולרדת וכדי להסתובב או לגלגל חייב לשנות את האורך של הבוכנות.
כלומר כדי לטפס על הגרוטאה צריך להפנות את ההגה (כי בוכנה אחת חייבת להתארך והשניה להתקצר).
הבנתי נכון?
אסף.
במבט נוסף האם הבוכנות יוצרות משולש במישור של המשולש התחתון שבעצם שתיהן מתארכות או מתקצרות באותה מידה בהצלבה?
זה כבר מעלה שאלת המשך בהידראוליקה...
אסף.
ברוך.. אם הבנתי..
משולש + זרוע + שתי בוכנות = מתלה 5 חיבורים שיכול רק לעלות ולרדת וכדי להסתובב או לגלגל חייב לשנות את האורך של הבוכנות.
כלומר כדי לטפס על הגרוטאה צריך להפנות את ההגה (כי בוכנה אחת חייבת להתארך והשניה להתקצר).
הבנתי נכון?
אסף.
לא. מתלה 3 חיבורים עם הגה המורכב משתי בוכנות.....
בעצם בוכנה אחת הידראולית כאשר השניה מלאה באויר דחוס להקניית התנגדות מה כשהסרן נכנס במכשול.
שים לב שהבוכנה ה"רזה" יותר לא מחוברת לצנרת הידראולית אלא סגורה בשני ונטילים 😊
ההיגוי הוא לא חלק של המתלה למרות שהוא נראה ככה.
זה כמו שתאמר שהפיטמן עם מוט ההיגוי הרוחבי שלה, הם עוד זרוע של המתלה, והם בעצם לא.
בהצלבה ישרה הבוכנות מתארכות/מתקצרות בערך במידה שווה, ובהצלבה כשהסרן נותן היגוי ההתארכות/התקצרות שונה כמובן.
אסף ממה שראיתי זה לא כך. אם אני זוכר נכון זה פשוט מאוד כמו היגוי של שופל רק עם מערכת מתלים לסרנים.
baruchtoledano
31-10-16, 22:27
טולי הפעם ה"שרטוטים" יעלו...http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/95692477192e87ba46655330d6aa941c.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20161031/152865e82caa3dbfb8368e1a03a77921.jpg
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
מעניין יהיה לראות את הרכב בתנועה רציפה בשדה בולדרים
אני כבר ראיתי, וזה עובד מעולה.
אני אומר את זה בתור אחד עם המון נסיון על כלי רכב לשטח שאני בניתי ועל כלים אחרים שאני נהגתי בהם.
פשוט קליל וזריז.
לא. מתלה 3 חיבורים עם הגה המורכב משתי בוכנות.....
בעצם בוכנה אחת הידראולית כאשר השניה מלאה באויר דחוס להקניית התנגדות מה כשהסרן נכנס במכשול.
שים לב שהבוכנה ה"רזה" יותר לא מחוברת לצנרת הידראולית אלא סגורה בשני ונטילים 😊
ההיגוי הוא לא חלק של המתלה למרות שהוא נראה ככה.
זה כמו שתאמר שהפיטמן עם מוט ההיגוי הרוחבי שלה, הם עוד זרוע של המתלה, והם בעצם לא.
בהצלבה ישרה הבוכנות מתארכות/מתקצרות בערך במידה שווה, ובהצלבה כשהסרן נותן היגוי ההתארכות/התקצרות שונה כמובן.
ברור שהפיטמן ודראגלינק הם חלק מהמתלה... רק שהם לא סוגרים דרגת חופש אלא מושפעים מהמתלה. באמפ סטיר.
וזה בדיוק מה שיש אצלך כמו שכתבתי בתגובה הקודמת וכמו שהסברת יפה. הבוכנה מתארכת ומתקצרת בהצלבה.
זה בדיוק באמפ סטיר. כלומר גלגל ההגה מסתובב כדי לאפשר הצלבה.
הבנתי. (אני חושב).
דווקא אם שתי הבוכנות היו הידראוליות כל מה שהיה קורה זה שמן נכנס ויוצא מה מיכל בלי שגלגל ההגה היה זז. לא?
אסף.
GodsFather
01-11-16, 16:12
אם במפ-סטיר אז בנסיעה מהירה ואו בשטח לא שטוח, הידיים על ההגה היו נשברות...
ברוך, האמנם?
לא מיניה ולא מיקצתיה.
זה בארמית....😎
לא באמפ ולא סטיר.
אם הצלבה מחייבת את הבוכנה לשנות אורך - מהיכן מגיע השמן אם ההגה לא מסתובב?
זה מעניין בכל מקרה...
אסף.
גמישות מדהימה לא ראיתי אף פעם דבר כזה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אם הצלבה מחייבת את הבוכנה לשנות אורך - מהיכן מגיע השמן אם ההגה לא מסתובב?
זה מעניין בכל מקרה...אסף.
ההצלבה לא מחייבת את הבוכנות לשנות אורך.
תחשוב עליהן כמו על זרועות קבועות עם מיסבי קצה, ותראה שאין שינוי.
הדבר היחיד שמחייב את שינוי אורך הבוכנות, הוא ההיגוי. כשאין זרימת שמן, האורך נשאר קבוע והבוכנה מתנהגת כמו זרוע קבועה.
זה לא מסדר לי.
אם זו זרוע, היא עושה רדיוס (יותר נכון ספרה) סביב נקודת החיבור לשלדה. נגיד היא מקבילה לקרקע כשהכל ישר.
כשהצד של הסרן עולה, אם הזרוע לא משנה את ארכה, אנחנו מציירים בעזרתה רדיוס, מה שאומר שהצד הזה של הסרן זז אחורה.
כשהצד הזה של הסר יורד, אותו דבר אבל כלפי מטה.
כלומר אם הזרוע היתה מקבילה לקרקע במצב אפס אז גם כלפי מעלה וגם כלפי מטה כאזר הזרוע תישאר באותו אורך הסרן יזוז אחורה.
בגלל שהסרן קשיח, זה לא יכול לקרות ואז יקרה אחד משני דברים להבנתי.
או שהבוכנה ה"מתה" תשנה את ארכה, והבוכנה ההידראולית תישאר באותו אורך מה שייצור היגוי פסיבי וישאיר את גלגל ההגה ישר, או שהבוכנה ההידראולית תשנה את ארכה מה שישאיר את הסרן ישר מבחינת היגוי אבל יסובב את ההגה.
ואם זה עובד אחרת.... אז אני באמת חייב לראות מה הולך שם כי יש דרגת חופש שאני לא מצליח לראות..
אסף.
הדרגה של למעלה ולמטה.
תחשוב תלת מימד ולא דו מימד.
baruchtoledano
02-11-16, 06:06
וגם הבוכנה עם האוויר הדחוס עובדת קצת.....😊
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
הלמעלה למטה של הנקודה בסרן אליה מחוברת הבוכנה - הוא סביב רדיוס. לכן הוא חייב לזוז קדימה אחורה ולייצר היגוי.
אסף.
בקיצור צריך וידאןמשל גלגל ההגה בזמן נסיעה בשטח משובש
אל תשכחו שזה רכב עבירות שנועד לתנועה במכשולים ובשטח קשה במהירות נמוכה.
מנסיון בנהיגת הרכב אני יכול להעיד שגם בנסיעת שבילים משובשים אין שום תחושה של באמפסטיר.
חוץ מזה שנ"למעלה למטה" המדובר, נוא ממש זמיח בשעת נהיגה מהירה, והוא בפועל בלתי מורגש.
ההגה בכל מקרה, אין שום תזוזה או תגובה.
GodsFather
02-11-16, 11:34
אז מתי מצלמים סרטון?
אעדכן כשנצא לשטח. גם מיסטר אסף ק. מוזמן.
בא לך גם לנהוג קצת או רק לצלם ולז.....
את השכל?🤓?
GodsFather
02-11-16, 12:21
אני רב פעלים... או שהספק היה לגבי אסף? ;)
אני מתקשה להיזכר ביותר ממקרה אחד בו סירבתי לשבת מאחורי ההגה...
אסף.
סגור.
בפעם הבאה שניקח את העז לטיול, נקרא לכם לבוא.
תוכלו להביא איתכם גם את החנון מטבעון...😂😎🤓, אם יתחשק לו כמובן.
אז הלכתי להתארח בביצה, לראות את הפלא.
אז קודם כל, כרגיל, אני מוריד את הכובע ומצדיע לברוך - על היצירתיות על התעוזה ועל השילובים המשונים...
אז אכן הצעצוע נראה עדיין כמו אבטיפוס, ברזלים וריתוכים שדורשים פינישים, אבל הקונספט ברור.
ההיגוי ההידראולי משיג את המטרה - מאפשר להכל להיות מאוד קומפקטי וקל. ממש ללא פרופורציה לגלגלים הגדולים - ואפשר היה לחסוך לדעתי אפילו עוד עם קצת פחות ברזלים.
וכצפוי... יש קשר בין ההיגוי לגילגול- כשמפנים את ההגה המתלה מגלגל ולהיפך.
ברור לי ולברוך בוודאי, שבזחילה. זה לא יפריע לאיש, ובמהירות גבוהה גם כך הוא לא מתכנן הצלבות... ואת הבורות יאכלו הגלגלים, לא המתלה ולא ההגה.
בהזדמנות.. נראה אותו בשטח.
ברוך, אני חושב שהמפגש המדברי ב23 לדצמבר יהיה הזדמנות ראויה..
אסף.
אם ברוך יארגן עגלה אני מתנדב לגרור למפגש. יכול לגרור עד 2 טון...
המפגש המדברי נשמע מעולה.
מבחינתי אשמח להביא את שלושת הכלים, רק שאצטרך למצוא פתרונות תובלה.
אפשר לקבל פרטים על המפגש - איפה, כמה זמן מה להביא וכמובן, מה על סדר היום??
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.