PDA

צפייה בגרסה מלאה : תיבת הגה דיסקו - אף אחד לא יודע את התשובה ????



amirz
15-11-05, 15:21
בתיבת הגה בדיסקו 1 יש בורג גדול (קוטר כ- 2 ס"מ ) ( בורג לפתיחה עם מברג שטוח לא אום) הבורג נמצא בצד שמאל של התיבה כאשר מסתכלים לכיוון הרכב .
יש לי נזילה מבורג זה .
מה מטרת הבורג האם זה לכיוון חופש ?
האם זה מכסה בלבד?
לא הצלחתי לפתוח או לסגור את הבורג .
האם אמור להיות שם אטם ?

מה הדרך לביטול הנזילה במקום זה .

gradar
15-11-05, 15:40
איתרתי את אותה בעיה אצלי,
ההזעה בבורג הנה כתוצאה מחופש בציר המרכזי של התיבה.
הפתרון .... תיבה חדשה :shock: , אין אפשרות לשפץ.
עלות כ- 3500 ש"ח לפני עבודה :cry:

איציק - 4X6ZH
15-11-05, 15:42
יש תמונה בבקשה
לפני שאתם נותנים תשובות לעצמכם .
****
איציק

amirz
15-11-05, 15:43
לא נראה לי הגיוני אין שום חופש בהגה או בתיבה
הבורג מוברג מאוד חזק לא הצלחתי לא לחזק ולא לפתוח

האם היצלחת לפתוח את הבורג ?

האם זה מכסה או בורג ארוך ?

amirz
15-11-05, 15:45
איציק תודה,
אני אנסה בערב לצלם הגישה לצילום לא כל כך טובה
אם אצליח אשלח

gradar
15-11-05, 15:49
תבדוק עם אדם נוסף חופש בציר הראשי (זה שיוצא כלפי מטה), מסובבים ימינה שמאלה.....
עוד סממן הנו נזילת שמן מהמכסה העגול בקדמת המשאבה.
גיא

נמרוד
15-11-05, 16:04
אולי כתבה זאת תעזור לך, ואם לא, אני בטוח שאסף ארז ושאר אנשים הלנדרובר יענו לך לקראת הערב.
http://www.jeepolog.com/defender_steering_box_leak.htm

asafk
15-11-05, 20:47
קודם כל... תוודא שהנזילה אכן משם.
נזילה מאחד מחזירי השמן- אפשר לפתור, בקלות (איך- בכתבה). נזילה כתוצאה מחופש באחד הצירים- אין מה לשפץ. דינה של התיבה- החלפה.

אסף.

ניר ל
15-11-05, 21:28
בתיבת הגה בדיסקו 1 יש בורג גדול (קוטר כ- 2 ס"מ ) ( בורג לפתיחה עם מברג שטוח לא אום) הבורג נמצא בצד שמאל של התיבה כאשר מסתכלים לכיוון הרכב .
יש לי נזילה מבורג זה .
מה מטרת הבורג האם זה לכיוון חופש ?
האם זה מכסה בלבד?
לא הצלחתי לפתוח או לסגור את הבורג .
האם אמור להיות שם אטם ?

מה הדרך לביטול הנזילה במקום זה .

דבר ראשון, טוב שלא הצלחת לפתוח או לסגור, רצוי שתדע מה אתה עושה לפני שאתה גורם נזק ונאלץ להחליף תיבת הגה...
הבורג הזה נועד לכוונון מומנט סיבוב ציר החילזון.
כדי לכוון מומנטים בתיבת ההגה אתה צריך אותה על השולחן ואתה צריך מד מומנט מתאים.
מכיוון שאתה מן הסתם רוצה להימנע מכך - אז אחרי שאתה מוודא שאכן משם הנזילה, נקה את האיזור, סמן את מיקום הבורג ביחס לתיבה, שחרר בורג אבטחה קטן שנמצא אנכית לבורג המדובר.
ספור במדוייק את מספר הסיבובים הדרוש לשחרור הבורג כדי שתוכל להדק אותו בדיוק למצב שבו היה קודם. על הבורג הזה תמצא אטם גומי (O רינג) , תחליף אותו, הרכב בסדר הפוך וסע לשלום.

amirz
16-11-05, 10:59
ניר תודה על התשובה התשובה נשמעת הגיונית ומקצועית
לא זכור לי שיש בורג אבטחה אנכית לבורג אני אבדוק

1. לאחר שאני משחרר את בורג האבטחה האם הבורג אמור להיפתח בקלות?
2. איפה אני מוצא O רינג מתאים - נדמה לי שהוא לא כלול בסט האטמים שנמכרים לתיבה .

תודה,
אמיר

ניר ל
16-11-05, 13:45
אם אין עיוות כתוצאה ממכה, אז הבורג אמור להשתחרר ללא קושי מיוחד.
גש עם הטבעת לחנות לציוד הידראולי כגון טכנו-צינור, זה מה שעולה על דעתי.

ניר ל
16-11-05, 14:03
עוד עניין -
צינורות הלחץ המקוריים הם מאיכות ירודה ועלולים לנזול גם כשהם חדשים, בדיסקברי שלי הוחלפה תיבת הגה ע"י הבעלים הקודם עקב נזילה מצינור הלחץ שטיפטף על התיבה (במוסך חשבו בטעות שהנזילה היא מהתיבה), חפש את הנקודה הרטובה הגבוהה ביותר ושם תבדוק, קצת מוזר שיש נזילה מהבורג הזה, כי הוא לא "עובד" ואין סיבה שהאטם יתבלה, מחליפים את האטם רק כאשר מפרקים את התיבה לשם שיפוץ.

amirz
16-11-05, 16:16
ביום ששי עברתי טסט עם האוטו
לצורך זה שטפתי וניקיתי טוב את האזור
אני אבדוק שוב לפני שאפרק

תודה

amirz
21-11-05, 12:17
חוזרים לנקודת ההצחלה

לאחר בדיקה לבורג המדובר אין בורג אבטחה
מנסיון ברור עם מספר בעלי מוסך אשר הודו כי מעולם לא פרקו תיבת הגה אלא תמיד שולחים אותם לשיפוץ
הבורג הנ"ל כנראה לא נועד לפתיחה ללא פרוק התיבה

אם מישהו פעם פרק את הבורג או תיבה אשמח לדעת

אמיר

ניר ל
21-11-05, 12:56
לאחר בדיקה לבורג המדובר אין בורג אבטחה

מאז שכתבתי לך הסתכלתי אצלי בתיבה (דיסקברי) , החור של בורג האבטחה הוא מלמטה, כשאתה מסתכל מתחת לרכב אי אפשר לפספס אותו., אני אנסה לשלוח לך תמונה או שרטוט.


http://img518.imageshack.us/img518/8126/rtt5sr.jpg

amirz
21-11-05, 14:07
כל הכבוד על התמונה
בתמונה זה ברור
אני אנסה שוב אולי הוא סתום מלכלוך ולא ראיתי שיש קדח לבורג

תודה,
אמיר

Discomania
21-11-05, 15:50
http://www.fag.hiof.no/~frodehaa/disco.html
תנסה באתר הזה אולי תקבל תשובות קצת יותר ברורות לגבי חופש איך מבטלים ומונעים אותו ואז גם להיפטר מכל מיני נזילות למינהן.

שולי

fuksi
22-11-05, 16:57
איתרתי את אותה בעיה אצלי,
ההזעה בבורג הנה כתוצאה מחופש בציר המרכזי של התיבה.
הפתרון .... תיבה חדשה :shock: , אין אפשרות לשפץ.
עלות כ- 3500 ש"ח לפני עבודה :cry:


יקר מאוד
אני בזמנו שלחתי לשיפוץ ע"י ארז קקטוס , עלה לי בסביבות 2000 ש"ח...כולל הכל
שווה בדיקה

fuksi
22-11-05, 16:58
איתרתי את אותה בעיה אצלי,
ההזעה בבורג הנה כתוצאה מחופש בציר המרכזי של התיבה.
הפתרון .... תיבה חדשה :shock: , אין אפשרות לשפץ.
עלות כ- 3500 ש"ח לפני עבודה :cry:


יקר מאוד
אני בזמנו שלחתי לשיפוץ ע"י ארז קקטוס , עלה לי בסביבות 2000 ש"ח...כולל הכל
שווה בדיקה

טעות טעות טעות
לא שמתי לב לפרטים....יוני5 כבר אמר לי שאני דביל..... :lol:

nbuck
22-11-05, 18:12
http://www.dh-zf.co.il/
דיוק הידראוליקה (מחניים) מתעסקים עם תיבות הגה מהסוג שלך.
התקשר למוסך באזור ובקש את דובי. נסה להתייעץ איתו טלפונית או לעבור אצלו לאבחון.

ron_gal
28-11-05, 13:32
אמיר,

קודם כל, תבוא נרים את הרכב על הליפט אצלי ונראה אם יש או אין בורג.
חוץ מזה, יש סט O רינגים אוניברסלי (לא יודע איפה קונים אבל ראיתי כזה במספר מוסכים)
אם תמצא אחד כזה אני מוכן לשאת בתשלום (תמיד טוב שיהיה אחד כזה).

חוץ מזה, לפני שבוע החלפנו תיבה של חבר
במשופצת בעלות של 900 ש"ח + מע"מ.

רון.

-->