PDA

צפייה בגרסה מלאה : סרני היילקס בCJ



דודי
15-11-05, 18:08
ההיילקס נמכר. רציתי לדעת האם אפשר להרכיב סרנים אחורי (נעול),קדמי של היילקס(93-97) בCJ מבחינת יחסיי העברה 1.4.56 ,האם מישהו התעסק אם זה האם רוחב הסרנים תואם והאם יורידו אותי מהכביש ? המטרה- גובה, נעילה ,אמינות,זמינות(יש לי) אני מצטער אם אני פוגע ברגשות JEEP :D

Bulldog
15-11-05, 22:05
אם אתה מתכנן להישאר עם קפיצים מעל הסרן, לא תעבור טסט.
מעבר לזה, זה נראה כמו ניסוי מעניין.

דודי
15-11-05, 23:44
למה לא אעבור טסט מי יודע שהקפיצים באים מתחת

ערן המסוקס
16-11-05, 07:33
היתרונות שאני רואה הם היכולת לנעול את הסרנים בנעילות נשלטות בקלות(האחורי כבר בא עם נעילה), והעובדה שהסרן הקדמי כנראה חזק יותר מדנה 30 סטנדרטי.
חוץ מזה אני לא רואה יתרון, שכן בניית תושבות לקפיצים מעל הסרן אפשרית גם בסרנים אחרים, ואתה כנראה תצטרך לבנות את התושבות מתחת. יחסי ההעברה קצרים מאוד וקצרים מידי, בעיקר למנוע 258 שעובד בטורים נמוכים, ואתה תסבול עם זה על הכביש.

אם אתה מתכנן לעבור לSPOA וצמיגי 33-35" אז תהיה לך בעייה של חוזק בסרן הקדמי לדעתי. לא לשכוח שמנוע 258 חזק בהרבה משל היילקס אטמוספרי..
אני מניח שיש פעמונים מחוזקים וכו' ולפתור את העניין?

דודי
16-11-05, 09:09
הכוונה כמובן היא לעבור לצמיגי 35 או לפחות 33 תלוי מה אפשרי
מה זהSPOA
מה יחסי העברה של CJ

דודי
16-11-05, 09:14
לא נראה לי שיהיה לי בעית חוזק .הסרנים של היילקס בנויים להחזיק מנועים הרבה יותר חזקים ,ראה היילקס בכל העולם חוץ מישראל ואירופה, ונראה לי שבארהב ואוסטרליה צמיגי 35 על היילקס כזה זה די סטנדרטי.

ניר ל
16-11-05, 09:39
הפרוייקט העיקרי הוא להתאים את מערכת ההיגוי,
SPOA זה קפיץ מעל הסרן.
אתה מדבר על SPOA וצמיג 35" - אתה לא יכול להגיד את זה במשפט אחד עם עניין הרישוי, שכח מרישוי. (אתה יכול להעביר את הרכב טסט אם אתה מתעקש, אבל כל בוחן יוריד אותך מהכביש).
יחסי העברה מקוריים בסיקס הם 43:13 או 3.31:1 , אתה יכול להחליף יחסי העברה בסרנים למה שאתה רוצה, אם אתה עם צמיגים גדולים זה אפילו חיוני ששתשתמש ביחס העברה יותר גבוה (נניח 4.56:1).

נמרוד
16-11-05, 09:53
המרחק בין תושבות הקפיצים זהה +- ס"מ, מדדתי. הביצה הקדמית בדיוק במקום הנכון כמו בסיקס, הרוחב של הסרנים הוא פחות או יותר אותו דבר כמו הסיקס. סרני טויוטה 8 אינץ' שזה מה שיש בהיילקס דומים בחוזק לסרני דנה 44 - אותו קוטר ציריות בדיוק.

עשיתי את המדידות האלו כי חשבתי על זה הרבה עבור הסיקס שלי, למען האמת אני עדיין חושב על זה. למעט מערכת ההיגוי שאגיע אליה בסוף, זה התאמה כמעט Bolt-On - לא צריך תושבות חדשות, הדיפרנציאלים במקום הנכון.

היתרונות הם גם החסרונות - יחסי העברה 4.56:1 לעומת 3.31:1 מקורי בסיקס, זה הבדל אדיר. אם אני הולך לעשות סיקס על צמיגי 35, זה מצויין - זוג סרנים תואמים עם יחסי העברה נכונים מותקנים כבר, בחוזק של סרני דנה 44. אם אתה נשאר עם גלגלי 31, אז ערן צודק - זה כנראה יחס העברה קצר מדי.

היתרון/חסרון השני הוא ההתקנה מתחת לקפיץ... שוב, עבור ג'יפ עבירות על צמיגי 35, זה הדבר הנכון, וסרני הטויוטה מגיעים מוכנים לזה, התושבות פיקס במקום, אני הייתי שם אותם כמו שהם בסיקס שלי ומוריד שני עלים מכל קפיץ (הקפיצים שלי לא מקוריים בכלל אז אל תסיקו מסקנות כלליות!) ומקבל רכב בגובה הנכון בדיוק לצמיגי 35 ועם רכות וגמישות סוף הדרך. אבל התקנה כזאת היא כמובן בעייתית ביותר לרכב שנוסע על כביש, זו התגרות בוטה ביותר בכל בוחן תנועה. אפשר כמובן לחתוך את התושבות ולרתך אותן למטה ולהשאר עם התצורה המקורית של הסיקס, אבל אז בשביל מה?

הנעילות הנשלטות הן לא כזה יתרון בעיני -אבל זה עניין של דעה אישית. אם כבר, אני לוקח את הדיפרנציאלים הפתוחים של הטויוטה שהם הרבה פחות מבוקשים ולכן זולים, דופק פנימה שני לוקרייטים וזה הסטאפ המושלם בעיני עבור ג'יפ עבירות - אני נוסע ככה בדיוק שנים ואין בעייה.

מבחינת חוזק - הציריות הן בקוטר 1.31 אינץ', בדיוק כמו סרן דנה 44, גם קדימה וגם אחורה. נועלי הטבור של הטויוטה מצויינים, הם מהטובים ביותר שקיימים והם שיפור לעומת הוורנים שבאים על הרבה סיקסים.

הגענו למערכת ההיגוי - כאן יש שוני מוחלט בין הסיקס לטויטה, אבל בהחלט פתיר. בעלות של בערך 300$ קונים קיט Cross Over Steering לטויוטה, וסוגרים את הסיפור. כל מה שצריך לייצר לבד זה אולי דראגלינק באורך הנכון.

מבחינת אמינות - אין שום הבדל בין סרני דנה לטויוטה, שני הסוגים טובים באותה מידה, ואת זה אני כותב באחריות.

דודי
16-11-05, 10:14
אם הבנתי נכון מהתגובות פחות מ,35 אין לי מה ליסוע אם יחסי העברה כאלה .החלפת קורונה פיניון כבר הופך את הענין ללא כלכלי .מעבר לזה אתם אומרים שאין סיכוי ליסוע כך על הכביש .הכונה שלי היתה רכב שלישי לטיולים בלבד, אבל עדיין אצתרך ליסוע על הכביש. איך נקסוס, אם הרכב שלו עולה על הכביש?(או שזה פשוט חיים בפחד)

נמרוד
16-11-05, 10:19
עזוב את שאלות החוקיות והפחד, בחייך. זה לא לפורום.

לגבי השאלות שלך - אני בסיקס שלי הייתי שמח ל4.56 גם עם צמיגי 33, מדובר על רכב שעשועים בלבד, זה הטעם שלי ולא חייבים להסכים. אתה צודק, אין מה לדבר על החלפת קורונה פיניון, היתרון של הסרנים האלו זה יחסי ההעברה שמגיעים מקוריים מהמפעל.

אם אתה לא רוצה 4.56, ולא רוצה SPOA, אז אין שום הגיון בהסבה כזאת, סרן דנה 44 קדמי נותן לך את אותו חוזק וסביר להניח שיעלה לך זול יותר, הסיפור של התאמת ההיגוי פשוט הרבה יותר.

דודי
16-11-05, 10:36
לא אמרתי לא רוצה .למשל בהיילקס נסעתי עם צמיגים קטנים ,כי המנוע חלש מדי. סרנים יש לי .מה שלא בא לי זה הורדות מהכביש. עקרונית אני רוצה את שניהם, ההיגוי לא נראה לי בעיה.

barak4*4
16-11-05, 10:41
פתרונות הנדסיים קיבלת בשפע.
ההסבה בהחלט אפשרית ויש לציין מאוד מעניינת, אבל אתה כותב את זה:

מה שלא בא לי זה הורדות מהכביש

ולכן הפרוייקט הזה לא ממש ישים עבורך, אל אם תשתמש ברכב לשטח בלבד ואת קטעי הקישור תעשה על גבי נגרר.

דודי
16-11-05, 11:02
תודה למגיבים

דודי
19-11-05, 22:31
מחר הייתי אמור למסור את הרכב .לא הייתי מסוגל ,צלצלתי לקונה וביטלתי .אני בכל זאת לא מוותר .הסרן שיש לי יהפוך את הרכב לנעילה כפולה ולא ישמש לCJ
תודה על העיצות

tzagi
20-11-05, 08:33
I agree with Nimrod om all points
The man knows everything, almost as much as me,!

A couple of points and corrections
1.
most US trucks and 4 runners came with 4.11. and some autos came with 4.56,
all came stock with 225/75/15 tires....not even 30 inch(Im talking 20 years ago, )
2.
4.56
is the perfect ratio for a 6 cyl jeep with 35 inch tires
thats what most of the guys run around here, at least on the TJ's
3.
a spring under conversion is easy, new perches are about $12 a piece, just weld them on
4.
there is the issue of the different size front springs that need to be addressed
A 3/8 inch 10 mm spacer will have to be used if using identical left and right springs in the front.
5.
Dont be afraid of the low gears, I'm running 5,29's on my Toy with 33 inch tires and I love it
naturaly its not a daily driver
Just for off road use.

lizard
29-01-06, 09:27
עד איזה גודל צמיג ניתן לנסוע בבטחה עם סרני טיוטה?
מדובר על רכב עבירות בלבד. מגיע לשטח ויוצא ממנו על גרר.
המנוע יהיה V8, גיר וטרנספר של סיקס.


תודה
מיכה

נמרוד
29-01-06, 09:35
סרני היילקס מתחת לסיקס ששוקל בערך טון וחצי... צמיגים בקוטר 35 אינץ' הם לרוב הדעות גודל מתאים ובטוח.

יותר מזה... אתה מסתכן. סרנים כאלו משמשים ברוק-באגיז תחרותיות בארה"ב גם עם צמיגים גדולים יותר, אבל בדרך כלל על כלי רכב קלים יותר משמעותית, ומדובר על סרנים עם מכלולים פנימיים מחוזקים - ציריות, בירפילדים (המיסבים שבתוך הפעמון).

lizard
29-01-06, 13:51
זאת אומרת שעל סיקס שישקול יותר מהמשקל הנוכחי (בכל זאת, כלוב התהפכות מלא, חיזוקים לשלדה, תא דלק מוגדל וכדומה) אז אין מה לדבר.
מה גם שהצמיגים שאני חושב שליהם הם 38".
אני מניח שאמצטרך להשיג סרנים של אביר או קומנדקאר.

אלון_ק
29-01-06, 17:03
...מדובר על רכב עבירות בלבד...
...שישקול יותר מהמשקל הנוכחי...
לא בהכרח. רכב עבירות בלבד לא צריך דלתות, גג, הרבה מהבודי , חימום ועוד המון מערכות שרכב יומיומי או טיולים רגיל כן צריך. יש המון מאיפה להוריד לפני שמתחילים להוסיף.

lizard
29-01-06, 17:56
להוריד אני אוריד המון.
משל את הכנפיים ואת רוב הרצפה אני אחליף ברשת וכדומה. אבל עדיין הרכב ישקול די הרבה לצערי.
אני חייב להשאיר חלקים גדולים מהבודי (חלק קדמי וצדדים) פשוט כדי שהוא יחשב כסיקס.
מדובר על ליגת הקרוס קאונטרי בקטגוריית האדוונצ'ר.

בכל מקרה, השאיפה היא לצמיגי 37-28". ללא שינויים בסרן.
מה גם שהרעיון מאחורי הרכב הוא לבנות MUD RACER זול.
זה אומר קפיצי עלים, בולמים פשוטים יחסית ובלי הוצאות מיותרות.
אני חושב שסרני טיוטה די גורמים לו לא להיות זול כל כך, אבל זה סכום ששווה להשקיע (בייחוד כשמדובר על נעילה נשלטת אחת לפחות)
הכי הרבה, נתקין סרנים גדולים יותר. מרווח גחון חשוב מאוד אבל מאחר ולא מדובר בדר"כ על סלעים 0אני בטוח שהמשתתפים יוכלו לתקן אותי אם אני טועה) אלא בוץ אז מהלך מתלה ומרחק ביצה מהאדמה פחות חשוב.

אני ממש מקווה שהפרוייקט יצא לפועל. אני (תצחקו בשקט...לא צריך להפריע לשכנים) אפילו מנסה לגייס ספונסרים.

Bulldog
29-01-06, 19:49
בוא אני אקח אותך לכיוון קצת שונה.
גפ"ס, מנוע הונדה, צמיגים קצת יותר גדולים, ואתה יכול לגלח את הכנפיים הקידמיות ואת חצי הבודי האחורי.
עכשיו תראה כמה זה עולה לך.
אגב, גיר של סיקס עם מנוע 8 חזק זה מתכון בדוק לשבירות.
ציר הכניסה של הגיר לא ממש בנוי לעומסים האלה.

סולי
29-01-06, 20:29
עומר,
רכבת כוח של אביר, סרנים, טרנספר, גיר מנוע.., ניתן לשתול בתוך סיקס?

lizard
29-01-06, 20:44
עומר, הרעיון הוא לקנות את הסיקס עם הV8, לגלח ממנו את כל החלקים שאני צריך לג'יפ שלי ואת מה שאני מגלח (שזה די סטנדרטי) להחליף בחלקים חזקים יותר.

הכוונה בעיקר לסרנים (DANA44 קדימה ואחורה), קפיצים, בולמים, צמיגים ועוד כל מיני חלקים שלא תקינים אצלי או שחסרים.
יצא לי בסופו של דבר את הג'יפ שלי מסודר בצורה משביעה רצון מבחינתי ושלדה שמותקן עליה מנוע V8 + גיר+טרנספר של סיקס וכמה חלקי בודי. לסדר מה"שאריות" רכב עבירות נחמד וזול לא נראה לי שתהיה בעיה. אני יודע מאיפה לרכוש סרנים חזקים של קומנדקאר (טוב למען האמת זה אומר שאני רוכש את כל הקומנדקאר אבל זה משהו אחר) וקפיצים ובומים לא צריכים להיות בעיה קשה מידי.

אני מנסה לעשות 2 פעולות.
1. להביא את הרכב שלי למצב תקין ואמין ללא השקעות יקרות. תוך כדי שימוש בחלקים משומשים (במית הצורך לשפץ בעצמי את מה שצריך)
2. בסיס לרכב עבירות סביר שיאפשר לי להשתתף בתחרויות מבלי לחשוש לרכב טיולים (בעצם זה יהיה רכב רביעי).

בקשר לגיר, יתכן ואם יהיה לי מספיק כסף אז אני אחליף אותו בTH350 או 400, אבל זה כרגע לא ממש משנה כל כך.

עם מזל כמו שלי כבר קנו אותו.....מזל שיש לי עוד אחד בקנה :twisted:

נמרוד
29-01-06, 20:51
עומר,
רכבת כוח של אביר, סרנים, טרנספר, גיר מנוע.., ניתן לשתול בתוך סיקס?

אם כבר יש לך אביר, למה לשתול את כל האיברים שלו בסיקס? יותר זול לעשות רשיון ג' ולהנות ממנו.

(אני מתוודה בזאת שלהשיג אביר ולבנות ממנו רכב טיולים פתוח לכל המשפחה זה מן פנטזיה שלי כבר הרבה שנים :D אם למישהו יש אביר אזרחי שלם נוסע עם טסט בתוקף, אני מוכן לשקול החלפה בסיקס המדוגם שלי)

arik6699
30-01-06, 09:22
כמה עולים זוג סרני של היילקס ?

-->