צפייה בגרסה מלאה : דילמת ליסינג מול רכב פרטי מודל 2016 (הדילמה-לא הרכב) ואיזה רכב?
אז החלטנו אני, אשתי והרך שעוד לא נולד לעשות מעשה ולנטוע שורשים בישוב כשלהו בדרום הארץ מכל הסיבות המובנות.
ה"בעיה" שזכיתי לעבוד במקום עבודה שאני מאוד אוהב ומתוגמל בו לשביעות רצוני (נכון לעכשיו). הנסועה היומית הצפויה מהבית העתידי למקום העבודה הוא כ-170 ק"מ (שני הכיוונים יחד) כשעה נסיעה כל כיוון.
לצורך הדיון נקבל את העובדה שהזמן על הכביש זה מחיר שאני מוכן לשלם עבור לגור במקום בו אני רוצה לגור ולעבוד במקום בו אני רוצה לעבוד.
שאלתי את הבוס מה יש לו להציע. ההצעה היא או רכב ליסינג (בדיל שלא פוגע לי בהפרשות הפנסוניות מצד אחד אבל מוריד את הנטו בכ 2000 ש"ח מצד שני) או תוספת לשכר (שמתבטאת בכ-15% תוספת לשכר הנטו).
מכל החישובים - החזר הון, ירידת ערך, טיפולים בלה בלה בלה... מתקבלת התמונה שרכב פרטי זול יותר מרכב ליסינג בהנחה שיש לי את ההון לרכישה. בפועל אני צריך לחשב גם עליות של החזר הלוואה מאחר ואין לי הון זמין לרכב (גם יד שנייה סדר גודל 60-70 אלף ש"ח).
מה גם שעד כמה שאני מבין יש הגבלה של 30,000 ק"מ שנתי בליסינג שאני צפוי לחרוג ממנה.
אם אני הולך על רכב פרטי הכיוון זה משהו אמין וחסכוני (דה...) כרגע נלכד ברדאר רנו פלואנס דיזל ידני. מכירים? חוות דעת? איזה שנתונים? עד איזה ק"מ לחפש?
ליסינג זה ליסינג.
ובכן, דעות, הגיגים, ביקורת.... הכל יתקבל בברכה
leonid tdi
09-09-16, 12:29
170 ק"ם ל 20 יום עבודה שווה 3400 ק"ם ב חודש
3400 ק"ם ל 12 חודש - 40800 ק"ם ל שנה
בצריכת דלק של 1 ל 15 - תשרוף 2720 ליטר לפי 6 ₪ = 16320 ₪ בשנה או 1360 ₪ לחודש .
קניית רכב ב70-80 אחזר חודשי לבנק סביב 1500 ל 4 שנים .
ביטוח + טסט + 2-3 טיפולים בשנה = לפחות 1000 ₪ לחודש .
לפי חשבון מהיר שלי רכב פרטי יעלה מינימום 3860 ₪ כולל דלק , לא כולל צמיגים ( סט לשנתיים ) , תיקונים ותאונות קלות ...
הבוס שלך צריך להתאמץ יותר :D
ומה עם רכבת ? לא צוחק .
ובנוסף , יש את מזרח הארץ , בפס של המרכז , חיסרון - אחרי קו הירוק .
העובדה שתחרוג מה-30KKM בליסינג אמורה להיות הבעייה של המעסיק , שהוא צריך לפתור מראש מול הליסינג ולא שלך.
דווקא בקילומטראז כזה אין שום ספק שכדאי ליסינג ולא כדאי פרטי.
כדאי שתכניס במכלול השיקולים גם ימי תקיעה של רכב משומש, תיקונים וטיפולים, עלויות רכב חליפי בימים שיהיה צורך, השתתפויות עצמיות ועוד.
לחילופין - להצהיר שהרכב לא משמש אותך לנסיעה בשעות הפנאי עשוייה לשפר את מצבך....
+1 לליסינג.
בכזאת נסועה ובמיוחד אם אין לך את ההון העצמי לקנות רכב חדש יחסית אז ליסינג הוא פתרון אופטימלי ואפילו אם בחישוב כספי הוא טיפה יותר יקר.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בתנאים האלו עדיף ליסינג, וכנראה עדיף דיזל, כגון מגאן או סיד. וכך תצמצם את עלות הדלק.
העובדה שתחרוג מה-30KKM בליסינג אמורה להיות הבעייה של המעסיק , שהוא צריך לפתור מראש מול הליסינג ולא שלך.
מי מגביל את הקילומטראז? חברת הליסינג או הבוס שלי בהסכם מולם? יש פה מקום למיקוח מול חברת הליסינג או מיקוח שלי מול הבוס על תשלום דלק?
boaz avrahami
09-09-16, 15:17
אנחנו בנתונים די דומים.
אני עם פלואנס דיזל שני.
הנסועה שלי בפועל היא כ 55 אלף בשנה.
לגבי הרכב-
תבדוק את האבזור והתאמה מבחינת נוחיות. לטעמי הוא מבין הגרועים בנקודה הזו.
מנוע וגיר -
האוטו מאיץ מצויין, נוח לנסיעה מהירה, גיר מצויין וצריכת דלק חסכונית מאוד.
אצלנו מגבלות הקילומטרג׳ נולדו מאז המס על הדלק וכל הקצאה בוצעה מול המעסיק. לא מכיר מבגלה מול הליסינג ויש לנו צי מאלבר אוויס והרץ בעיקר.
לא הבנתי מה הקשר בין ההפרשה הפנסיונית שציינת אל הליסינג?
הליסינג אמור להיות תוספת על השכר כאשר משוויו למס יורד לך מהנטו רק המס השולי.
אגב, אני בעיצומה של תקלה בפעם הראשונה כאשר לאוטו 90 אק״מ.
נדלקה נורת בדוק מנוע על מערכת זיהום אוויר. המוסך התעקש על טורבו באופן מפתיע.
הוחלף הטורבו והתקלה חזרה אחרי פחות ממאה קמ
מי מגביל את הקילומטראז? חברת הליסינג או הבוס שלי בהסכם מולם? יש פה מקום למיקוח מול חברת הליסינג או מיקוח שלי מול הבוס על תשלום דלק?
מגבלת הקילומטראז מתחילה אצל החברה בעלת הרכב, כדי שלא יזמברו לרכב את הצורה בקילומטרים ובעלות טיפולים.
כיוון שהמרחק בית-עבודה אצלך גבוה, המעסיק אמור להבין שיש לו אינטרס שתגיע לעבודה, ולפעול מול חברת הליסינג כך שאצלך תהיה מגבלת קילומטרים כזו שתאפשר הגעה כל יום לעבודה ובנוסף תאפשר גן שימוש פרטי ברכבץ
אנחנו היינו עם 4 רכבים באלדן, יש מגבלה תאורטית של 30 אלף ק"מ בשנה אבל זה מתנהל כחבילה כוללת של כל 4 הרכבים, כלומר, 120 אלף ק"מ בשנה לכל הרכבים עם רכב אחד עושה פחות ורכב אחר עושה יותר זה מתקזז.
עכשיו עברנו לבדגט, אצלם זה כבר לא עובד כך.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
טוב עידכון ביניים. 30000 קמ זה מקס. מעבר לזה גובים 0.05 דולר לקמ או משהו דומה. ייסגר שבוע הבא
ליסינג. חד משמעית. מקובל במקרים כאלו שהתשלום על הקילומטראז' הנוסף זה משהו שבין המעביד לחברת הליסינג.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
גם אפ בשורה התחתונה יישארו לך כמה שקלים פחות בכיס, רכב ליסינג חדש עדיף בכל מובן אחר.
חשוב מאוד - נסיעת מבחן ארוכה ברכב לפני הבחירה. אתה עלול לגלות שבנסיעות ארוכות הרכב עושה לך מחלת ים, או מכאיב את הגב, או שרעש הדיזל הספציפי עושה לך כאב ראש.
אופציה נוספת שעשויה למצוא חן גם בעיניך גם בעיני בעל הבית וגם בעיני רואה החשבון שלו היא טנדר פולסייז. גם שווי שימוש 0 גם הוצאה מוכרת מהשקל הראשון על הכל כולל הכל ובתלות במה שעושים בחברה, גם זיכוי חלקי על הבלו. המחיר הוא כמובן תשלום גבוה יותר - גם על ההשכרה וגם על הדלק, אבל זה מתקזז בקילומטרז גבוה. מיותר לציין שלשייט 170 קמ ביום בספינה כזו, כשאתה יושב בקומה שניה הרחק מעל התנועה, נעים ורגוע יותר מבכל משפחתומטית.
אסף.
אופציה נוספת שעשויה למצוא חן גם בעיניך גם בעיני בעל הבית וגם בעיני רואה החשבון שלו היא טנדר פולסייז......
אסף.
אם זה רק היה כ"כ קל לביצוע כמו שאסף תיאר את זה [emoji15]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
בשנים האחרונות החברות הבינו כי רכבי הליסינג צוברים הרבה קילומטרים. הרבה מעבר למה שנדרש לעובד בית-עבודה-בית.
באחד המקומות בהם עבדתי היה עובד שגר במרחק של 15 קילומטר מהעבודה והיה עושה כמעט 40K בשנה.
מישהו היה צריך לממן את כל הקילומטרים האלו, ואותו מישהו החליט שנמאס לו.
החברות עברו ברובן לתוכניות דיפרנציאליות - אם הגבלה ע"י מספר קילומטרים שמעבר עליו מייצר קנס, או הגבלה בסכום הדלק המכוסה ע"י החברה.
בד"כ, נוצרו גם מדרגות בסכום המשולם לליסינג: העובד "קונה" תוכנית ליסינג עם X קילומטרים ומשלם סכום חודשי נמוך יותר מעובד שנוסע 1.5X קילומטרים.
בגלל הגבלת הק"מ ממש לא בטוח שעדיף ליסניג
הבסיס שלך הוא סביב 45,000 ק"מ בשנה (170X22X12)
בתור אחד שחיי בפיריפריה יודע שאיך שלא מסובבים את זה עושים עד 20,000 בשנה נסיעות פרטיות
כלומר הצפי שלך יהיה סביב 65 בשנה שזה חריגה של 35 מהמגבלה שאמרת
גם אם אתה תשלם "רק" 20 אגורות לק"מ זה יוצא 7,000 ש"ח בשנה תוספת
לדעתי שווה להתווכח על האחזקת רכב
יש חברות שנותנות היום מימון 100% בלי מקדמה והתחייבות לטרייד אין עתידי לאחר 3 שנים (אני לקחתי לדוגמא רנו מגאן אסטיט דיזל )
ולכן גם צפוי לך שקט מבחינת תקלות וגם לא להתעסק בלמכור רכב עם הרבה ק"מ
בהחלט שווה בדיקה.
אגב 20 אגורות תוספת לקמ זה לא כולל הדלק
שמי שעושה אצלכם את ההסכמים עם חברות הליסינג יתאמץ קצת יותר ,
ברוב החברות אפשר לקבל ק"מ בפול ( הם מודדים את סה"כ הק"מ של כולם ולא משנה להם כמה כל רכב עשה )
היום לעומת העבר התווספו רכבי דיזל ידניים חדשים חסכוניים במחיר עממי.
לאחר שיש לך את כל נתוני עלות הליסינג, הייתי משווה מול קניית דאצ'יה סטפווי חדשה דיזל ב90000 שקלים או לוגאן ידנית, לזוג צעיר, לא מפונק זו אופציה כלכלית מאוד.
ויש מעט מקומות שמאפשרים יצירתיות ולהתקין דלקן מהעבודה ברכב הפרטי, סידור נפלא מבחינת שווי מס לעומת רכב ליסינג, המעביד מהצד שלו לא מתעסק עם חברת הליסינג וקנסות על קמ, אלא רק עם עלות הדלק / סולר.
דאציה דיזל פרטית, עם דלקן מהעבודה יכולה להיות פתרון
חברת הליסינג לא רוצה להיות הבעלים של רכב שעושה 50-60 אלף קילומטר בשנה, ובדיוק מאותה סיבה אתה גם לא רוצה!
הדבר הנכון ביותר הוא שמקום העבודה יממן לך מכונית ליסינג, כולל הדלק, וכולל הקנס על החריגה ו/או כל קומבינה אחרת שבינו לבין חברת הליסינג. אתה לא רוצה להיות צד לעניין. וזה מקובל. כשעבדתי מרחק דומה לשלך מהבית, עשיתי 50 אלף קילומטר בשנה, מי ששילם על החריגה כדבר ברור מאליו היה המעסיק.
חוזה העסקה שלך צריך להיות בנוסח של משכורת + רכב משפחתי צמוד. נקודה. בלי מגבלות דלק וקילומטראז'. זה לא חוזה העבודה הרגיל בחברות הייטק נכון להיום, אבל במקרה של מישהו שעובד 150 קילומטר מהעבודה ולמעסיק חשוב שהוא ימשיך לעבוד אצלו, זה החוזה ההוגן.
מנסיון, נסועה יומית גבוהה באוטו לא נוח / רועש היא מתכון לשבירה נפשית.
דאצ׳יה... לא בטוח שבזה הייתי שמח לבלות שעתיים שלוש ביום...
אסף.
אסף צודק מאד.
למרחקים כאלו אתה צריך רכב משפחתי מודרני. מכונית של 120-130 אלף שקל. ותעשה את החישובים של האלטרנטיבות בהתאם, ולא מול רכב משומש בחצי מחיר או מול מכונית מיקרו-מיני זולה, שגם לא תשרת אותך כמכונית משפחתית בסופי שבוע.
אם כבר לקנות, ומשומש, אז באותו סכום של 120-130 קונים משפחתית גדולה בת שנה שנתיים או משהו יותר מפנק בן 3-4 ונהנים מהחיים גם בדרך לעבודה.
אסף.
עניין של גיל ומצב כלכלי, כשצעירים ולחוצים, אפשר לא להתפנק.
בעבר הרחוק 1997-1999 במשך כשנתיים נסעתי 120 מייל לכל כיוון כל יום ללקוח קבוע בפורד טמפו ידנית מודל 1992( למי שמכיר), והיה נסבל.
הרכבים רק השתפרו מאז, גם הזולים, ואנו להבדיל רק התפנקנו מאז..
אני נוסע בדאסטר .. דיזל .. ידני .. לעבודה וחזרה 185 ק'מ .. לא כולל להקפיץ / לאסוף שני צאצאים .. לא כולל תחביבים שהם לא שטח. לא כולל סופר .. לא כולל כלום בעצם. הנסועה האמיתית היא הרבה יותר ... קניתי. פה לא נותנים אוטו. לאף אחד. אני יכול לחשב עלויות למי שמעוניין .. אבל רציתי להתייחס לאוטו עצמו. אני נהנה מכל מטר נקודה. לפני זה היה לי ריו 3 שמים חדש מהחברה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא ההנתונים האמיתיים שלך - של הריו, שמציגים מקרה סגור כולל ערך מכירה בפועל, מעניינים מאד.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
גיא ההנתונים האמיתיים שלך - של הריו, שמציגים מקרה סגור כולל ערך מכירה בפועל, מעניינים מאד.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
אני לא הבן אדם הכי מסודר ומאורגן בעולם ... איזה נתונים מעניינים אותך ? צריך לאסוף אותם ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מה שמעניין זה כמה עלה הרכב במהלך התקופה.
בכמה קנית אותו ובכמה מכרת.
עלות הביטוחים, הטסטים.
טיפולים, תיקונים, מצבר, צמיגים, תאונות אם היו תיקוני פחחות...
וצריכת דלק ממוצעת בפועל בשימושך.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
הרצתי את החישוב המון פעמים במשך שנתיים בהן היה לי ליסינג. ״לצערך״ מעל 20,000 בשנה עדיף ליסינג ביג-טיים ואתה הרבה מעבר. אצלי לא היתה מגבלת ק״מ כך שמצבך מעט שונה אבל לא מספיק בשביל להטות את הכף. מציע להתמקח על הגבלת הק״מ , במינימום לכיסוי מלא של נסיעות העבודה שלך.
אגב רכב פרטי, עם קילומטראז׳ שאתה מתאר, תמכור אותו הרבה מתחת למחירון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
24-09-16, 01:17
אני לא יודע אם העניין הזה עוד קיים אבל אצלנו היתה תקופה שניסו לשכנע אותנו להתקין מכשיר באוטו שבו אתה מסמן לפני תחילת הנסיעה אם היא פרטית או עבודה, כולל הדרך אל ומהעבודה שהיא עבודה, ועל ידי כך להקטין את שווי השימוש שמשלמים למס הכנסה.
מצאתי קישור לאחת החברות שמתעסקות בתחום. אני יודע שכמה עובדים אצלנו התקינו כזה ואין לי מושג מה היו התוצאות
http://www.savetax.co.il/mobile/sitePage.aspx?pageID=644
אגב, אני ממש מעט פחות ממך קמ ביום עם מכסה של 55 אקמ בשנה .
פלואנס דיזל אוט׳
boaz avrahami
24-09-16, 09:20
כרגע אלבר ( קטסטרופה )
בעבר הרץ
אנחנו צי מאוד גדול אבל.
רק מקרסו יש לנו מעל 200 מכוניות
לגבי הפלואנס-
זה כבר הפלואנס השני שאצלי. הנוכחי מודל 2014 ( אוקטובר) ואצלי מתחילת 15 עם מעל 90 אקמ.
לפני חודש התפתחה תקלה שאובחנה כטורבו ועדיין מתגלגלת ולא ממש נפתרה .
למעט הסוגיה המוזרה הזו ולמעט זה שתא הנוסעים לא נח ולא מעוצב טוב, הרכב עצמו די מוצלח בשאר ההיבטים.
המנוע והגיר מצויינים - הרבה מעבר לרוב הבנזין בקטגוריה.
ההגה והמתלים בסדר ושונים מהפלואנס בנזין.
מרווח, תא מטען גדול
נוח במהירויות גבוהות מאוד
לא שומעים את המנוע אבל יש רעשי רוח
אוכל בפועל 1:18 ואני לא נוהג חסכוני מצד אחד אבל גם בקושי עירוני מצד שני.
אם היה מנוע וגיר כזה על תא נוסעים משופר זה היה הרכב המנצח
לא ציינת לאן בדרום אתה עובר.
קח בחשבון שיש הרבה ישובים בדרום שזוכים לנקודות זיכוי משמעותיות במס הכנסה.
זה יכול מאוד להשפיע על העלות בפועל של השווי שימוש ולהגדיל בסופו של דבר את שורת הנטו.
מיותר לציין שברכב פרטי ההטבה הזו לא תבוא לידי ביטוי.
אולי זה יכול להיות שיקול במקום אליו אתה רוצה לעבור.
ברור, נלקח בחשבון יחד עם כל שיקולי המעבר. עוטף עזה. הטבת מס ההכנסה מכסה את השווי בפועל של הרכב.
יש עוד כמה חודשים עד למעבר במידה וייצא לפועל. בינתיים לקחתי את העלאה בשכר. כשיגיע היום אני רוצה להאמין שהבוס יספוג את ההפרש, אני עושה לו הכנה פסיכולוגית, סה״כ הוא מפרגן. חברה קטנה 8 עובדים כרגע עם 3 רכבי ליסינג
קח בחשבון שקיים החזר מס על רכבי ליסינג היום...חברת savetax קצת ישנה לך את התמונה.
לא יודע איך הגעת ל2000 שח בנטו.
רכב אמור לעלות לך כ1340 שח בחודש.
היות ותגור מחוץ לעיר ורחוק מסבא וסבתא קח בחשבון נסיעות פרטיות שלא היית נוסע.
בהצלחה
הדגם החדש כבר בא עם קרוז קונטרול בלם יד חשמלי מפתח חכם ( כזה שנועל ופותח לבד את הרכב ) מערכת מולטימדיה אנדרואיד ומושבים קצת יותר נוחים מהדגם הקודם , אם לא היה לך בדגם הקודם אז גם מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ,
נראה לי שבעיה הטכנית שהייתה לך היא יותר בעיה שלך המוסך..
כרגע אלבר ( קטסטרופה )
בעבר הרץ
אנחנו צי מאוד גדול אבל.
רק מקרסו יש לנו מעל 200 מכוניות
לגבי הפלואנס-
זה כבר הפלואנס השני שאצלי. הנוכחי מודל 2014 ( אוקטובר) ואצלי מתחילת 15 עם מעל 90 אקמ.
לפני חודש התפתחה תקלה שאובחנה כטורבו ועדיין מתגלגלת ולא ממש נפתרה .
למעט הסוגיה המוזרה הזו ולמעט זה שתא הנוסעים לא נח ולא מעוצב טוב, הרכב עצמו די מוצלח בשאר ההיבטים.
המנוע והגיר מצויינים - הרבה מעבר לרוב הבנזין בקטגוריה.
ההגה והמתלים בסדר ושונים מהפלואנס בנזין.
מרווח, תא מטען גדול
נוח במהירויות גבוהות מאוד
לא שומעים את המנוע אבל יש רעשי רוח
אוכל בפועל 1:18 ואני לא נוהג חסכוני מצד אחד אבל גם בקושי עירוני מצד שני.
אם היה מנוע וגיר כזה על תא נוסעים משופר זה היה הרכב המנצח
OK, מקפיץ את הנושא.
עוברים לשלב המעשים. אני בוחן אפשרות של ליסינג תפעולי מהמעביד או ליסינג מימוני פרטי עם השתתפות המעביד בהוצאה.
בכל מקרה צריך להתביית על דגם. דרישות:
באזור ה 130000 ש"ח או פחות. חסכוני בדלק, נוח ואמין,ביום יום אני לבד, בסופי שבוע אנחנו זוג עם תינוק. מזכיר- נסועה יומית של כ 180 ק"מ. עדיף מערכת אודיו שניתן לנגן מוזיקה מהבלוטות ולא רק כדיבורית.
אשמח להמלצות וכיוונים של דגמים - כרגע רשמתי בפני את הפלואנס דיזל, נשמע לי מעניין הדאסטר 2X4 האם עונה לי על הדרישות? מה עוד?
אני נוסע באופן יומיומי בקיה סיד סטיישן. השיקול העיקרי בבחירת סטיישן היה נפח העמסה גדול - שימושי כשמפרקים חלקים מגרוטאות ברחבי הארץ.
חסכונית? ככה ככה. אני נוסע הכי לא חסכוני שאפשר וצריכת הדלק באזור 12 קמ לליטר.
המנוע קצת מחוספס אבל זה לא מפריע.
חוץ מזה היא בליגה של האירופיות המשפחתיות המובילות, ממש בכל הפרמטרים. החזרתי עכשיו ליאון סטיישן אחרי שבוע, וחוץ מתגובת המנוע היא לא עולה על הסיד בכלום. את אותה סיד יש בדיזל ואני ממליץ לקחת אותה בחשבון. אפילו בגרסת הצ׳בק.
(אני מתקשה להאמין שאני ממליץ על קיה, אבל זה המצב. אגב.. ההבדל בין סיד האירופית ופורטה הקוריאנית הוא משמעותי ועל השניה לא הייתי ממליץ לאף אחד).
אסף.
אחרי שלוש שנים עם ריו ידנית .. ממליץ מאד על קיה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
קיה נירו ההיברידית החדשה.
קיה נירו ההיברידית החדשה.
+1 בימים האחרונים אני מלווה התלבטויות של חבר לעבודה שרוצה לרכוש רכב במחיר דומה. הנירו עושה רושם כקניה הטובה ביותר לדרישות הללו.
+1 בימים האחרונים אני מלווה התלבטויות של חבר לעבודה שרוצה לרכוש רכב במחיר דומה. הנירו עושה רושם כקניה הטובה ביותר לדרישות הללו.
יודע לנהוג לבד עם בקבוק קשור להגה ...
החזון האפוקליפטי בהתגלמותו ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-11-16, 17:40
בקבוק קשור להגה... אחלה רעיון. אני נתתי לבנות להציק להגה פעם בכמה שניות וככה יכולתי להתפנות לדברים שלא קשורים לנהיגה (;
אני כבר שבועיים עם היוניק, זמני. הזמנתי אתמול אחד כזה חדש במקום האיי30, עם בקרת שיוט חכמה, שמירת נתיב אקטיבית ועוד כמה סוכריות עתידניות.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תבדוק בשרשור של המכוניות האוטונומיות .. צרפתי שם את הסרטון וההסבר.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
קטעים, פעם היו נוהגים בכדי להינות מהזמן ,היום מנסים לחסוך זמן תוך כדי ״הנהיגה״,קטעים,אבל זה שייך לדיון פילוסופי אחר.
אז יש הסכמה קולקטיבית על משפחת קיה. עוד כיוונים?
בשום פנים ואופן לא ריו 1.4 אוטומט !!!
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכוכב הכחול
21-11-16, 18:25
בשום פנים ואופן לא ריו 1.4 אוטומט !!!
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
למה לא?
הייתה לי חדשה כזו מליסינג והיא הפגינה אמינות משובחת.
אם מחנכים את האוטו מהיום הראשון, אז גם המנוע חזק (יחסית כן?!...)
אבל הבעיה המרכזית היא שהיא נמוכה :(
למה לא?
הייתה לי חדשה כזו מליסינג והיא הפגינה אמינות משובחת.
אם מחנכים את האוטו מהיום הראשון, אז גם המנוע חזק (יחסית כן?!...)
אבל הבעיה המרכזית היא שהיא נמוכה :(
הבעיה המרכזית היא שהאוטו לא זז, בחיפה לפחות .. זאת לא אופציה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכוכב הכחול
21-11-16, 18:51
הבעיה המרכזית היא שהאוטו לא זז, בחיפה לפחות .. זאת לא אופציה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אילת-ת"א בקצת פחות מ-3 שעות.
לא עד כדי כך עגלה..
נסעתי עם הריו הידנית זה מעולם לא לקח 3 שעות ....
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכוכב הכחול
21-11-16, 18:58
לא הייתי מגדיר את כל הדרך מאילת לת"א כירידות בלבד.
אבל זורם..
OK,
באזור ה 130000 ש"ח או פחות. חסכוני בדלק, נוח ואמין,ביום יום אני לבד, בסופי שבוע אנחנו זוג עם תינוק. מזכיר- נסועה יומית של כ 180 ק"מ. עדיף מערכת אודיו שניתן לנגן מוזיקה מהבלוטות ולא רק כדיבורית.
אהלן,
היתה לי ריו ידנית 1.2 ליטר. רכב נפלא. אהבתי אותו מאוד. מרווח מאוד בפנים. חסכוני בנהיגה רגועה, אבל אין לו באמת כח.
אמינות גבוהה מאוד. האוטו היה אצלי כ 35 חודשים וסך כל עלויות הטיפול בו היו כ 1000 שקלים.
ב 180 ק"מ ליום אני לא סגור שהוא מתאים.
החלפתי אותו לאחרונה ב ...סיטרואן קקטוס דיזל. כמובן גיר ידני. בנהיגה רגועה הוצאתי ממנו כ 34.5 ק"מ לליטר! (לא רגעי, אלא מגלילות עד הכניסה למנהרות הכרמל) וחזרתי על התוצאה הזו כמה פעמים. הממוצע שלו, כשמרבית הק"מ הם בפקקים על פני למעלה מ 6000 ק"מ עומד על 21.2 ק"מ לליטר. הרכב נוח, מרווח, תא מטען מספק, עם כל הקישוריות שאתה מבקש, ללא מירורינג, BT, USB, AUX וסטרימינג.
מנוע דיזל 1.6 ליטר של PSA ותיק ואמין, שהוסיפו לו טורבו להספק ולמומנט ואוריאה למניעת זיהום אוויר (מקבל ציון כמעט כמו רכב היברידי). משווק בארץ עם 100 כ"ס ו 26 / 27 קג"מ. זה אומר שהאוטו מאיץ בנחישות. מישהו כאן מהאתר נסע עם כזה רכב בפאסים בצפון איטליה. אם ירצה לשתף את חוויותיו הוא יעשה זאת. אם תרצה להתרשם אתה מוזמן. אגב, המחיר הרשמי שלו הוא כ 104 אש"ח, והוא עומד להתייקר ב 1.1.17 בגלל שינוי מדרגות המיסוי על מכוניות 'נקיות'.
אני החזקתי את הריו 3 שנים ב 200 קמ ליום ... הדבר היחיד שהתקלקל היה הווליום של הרדיו בהגה .. הוחלף באחריות.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-11-16, 20:49
קטעים, פעם היו נוהגים בכדי להינות מהזמן ,היום מנסים לחסוך זמן תוך כדי ״הנהיגה״,קטעים,אבל זה שייך לדיון פילוסופי אחר.
אני נוהג כי זה חלק מהעבודה שלי. נוהג כ100000 ק"מ בשנה. לא בשביל הכיף, אם כי אני ממש לא סובל בנהיגה.
עובד גם תוך כדי נהיגה. מדבר בטלפון. מייעץ. שעות, ימים ושנים.
הדיבור על "נהיגה בלי ידיים" הוא קוריוז, משעשע, אבל יש מאחורי זה עניין משמעותי מאוד. בטיחות.
הרכב יבלום לבד, יעקוב בנאמנות אחרי המכוניות שבולמות בפתאומיות בכביש מהיר- השד יודע למה, ההגה ישמור על הנתיב, גם אם אטעה בשיקול הדעת ואנקר, וגם יתריע ויעיר. ישמור מסטייה שגויה לנתיב צידי, כשיש בו רכב בשטח המת, ועוד.
לא רוצה להתגרות בגורל, אבל אני יכול לומר, שלפחות עד היום, לא עברתי תאונות משמעותיות, גם ללא האביזרים הנ"ל, למרות הקילומטראז המתואר, ובכל זאת היה לי חשוב לקחת את היוניק, למרות שחסר בו דבר חשוב מאוד עבורי, שיש לי באיי30: וו גרירה.
יש לי וו גרירה בהיילקס, אז אני אסתדר.
הנאה מנהיגה? לא במתאר הזה, ולא בכביש, בכלל. בשביל זה יש לי רכבי פנאי. לשטח.
סיכום ביניים:
קיה ריו ידני- חסכוני נוח מעט חלש.
קיה נירו- היברידי מלא פוטנציאל מפרט בטיחותי מרשים.
סיטרואן קקטוס ידני דיזל- חסכוני חזק מרווח וזול משמעותית.
תמשיכו זה טוב
אני החזקתי את הריו 3 שנים ב 200 קמ ליום ... הדבר היחיד שהתקלקל היה הווליום של הרדיו בהגה .. הוחלף באחריות.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא. אתה שולח מסרים סותרים על הריו....
תעשה סדר, מה היה לך ואתה ממליץ ועל מה אתה לא ממליץ?
- - - Updated - - -
אהלן,
החלפתי אותו לאחרונה ב ...סיטרואן קקטוס דיזל. כמובן גיר ידני. בנהיגה רגועה הוצאתי ממנו כ 34.5 ק"מ לליטר! (לא רגעי, אלא מגלילות עד הכניסה למנהרות הכרמל) וחזרתי על התוצאה הזו כמה פעמים. הממוצע שלו, כשמרבית הק"מ הם בפקקים על פני למעלה מ 6000 ק"מ עומד על 21.2 ק"מ לליטר. הרכב נוח, מרווח, תא מטען מספק, עם כל הקישוריות שאתה מבקש, ללא מירורינג, BT, USB, AUX וסטרימינג.
מנוע דיזל 1.6 ליטר של PSA ותיק ואמין, שהוסיפו לו טורבו להספק ולמומנט ואוריאה למניעת זיהום אוויר (מקבל ציון כמעט כמו רכב היברידי). משווק בארץ עם 100 כ"ס ו 26 / 27 קג"מ. זה אומר שהאוטו מאיץ בנחישות. מישהו כאן מהאתר נסע עם כזה רכב בפאסים בצפון איטליה. אם ירצה לשתף את חוויותיו הוא יעשה זאת. אם תרצה להתרשם אתה מוזמן. אגב, המחיר הרשמי שלו הוא כ 104 אש"ח, והוא עומד להתייקר ב 1.1.17 בגלל שינוי מדרגות המיסוי על מכוניות 'נקיות'.
יואב, אם איזה חברת ליסינג לקחת קקטוס?
אני קניתי, עשיתי לעצמי את הליסינג והשתחררתי מכל המחויבויות.
לחברת הליסינג של לובינסקי קוראים 'פריים ליס', ותסתכל בה.פ.
יואב
קבעתי נסיעת מבחן לקקטוס. במקביל קיבלתי הצעה אטרקטיבית לדאצ'יה דאסטר 2X4 דיזל (מנוע של רנו)
מישהו יודע לספר על הדאסטר או על דגם אחר של דאצ'יה שיכול להיות רלוונטי?
אתה צריך להגדיר את דרישות המינימום מבחינת איכות החיים, כי הדיון מתבדר.
אל הקטגוריה הזו דאציות ידניות וכו' התייחסנו לפני מספר עמודים, אני המלצתי על קטגוריה זו לזוג צעיר ולא מפונק.
התרשמתי לחיוב גם מהדאציה stepway דיזל ידנית.
אם כי קקטוס צפויה לתת איכות חיים עדיפה.
שלב הסיכומים:
קניתי סיטרואן קקטוס דיזל ידני ותודה ליואב על ההפניה.
בסופו של עיניין, לבוס יש גבול עליון של עלות שכר שהוא לא מעוניין\מסוגל לעלות מעליו (נכון להיום). במצב הזה העדפתי לקחת את עלות הליסינג והדלק שעולה לו ויורד ממני-כתוספת אחזקת רכב למשכורת ובא לציון גואל.
לאחר שיקלול כל הגורמים וההוצאות החלטתי שאני מעדיף לקנות רכב חדש במימון חוץ בנקאי - תנאי מימון אטרקטיבים יש היום. ועם התחייבות לטרייד אין מצד היבואן אני רגוע לא להיתקע עם רכב למוד קילומטראז'.
ליסינג זה יקר! גם כעסקה וגם תוספת המס שמשלמים. למרות הקילומטרז' הגבוה שאני צפוי לעשות וגם עם הנחחת מס הכנסה שאני זכאי לה החישוב הקר מראה שעדיין זה לא משתלם. - ראו "הוזהרתם" מתלבטים עתידיים :)
תהנה! היום, ממש היום, מכרתי את הקקטוס בצער רב אמיתי. בעקבות שינוי בעבודה העמידו לרשותי אוקטביה, ולמרות שניסתי להתחמק מזה, לא יכולתי ונאלצתי לקחת את האוקטביה. יסלחו לי כל חובבי DSG - זה פח אשפה. בהשוואה לאוקטביה האפרורית והמכוערת טילים, הקקטוס הוא פשוט ההפך - הוא מלא חן, הוא מתוק ומקסים, יש לו אופי ויש לו מוזרויות שבלעדיהם אין סיטרואן אמיתית, אבל הוא מבחינתי ארבע רמות מעל האוקטביה היעילה.
בחרת נכון לדעתי. הקקטוס הוא פצצה של רכב, וכל מי ששוקל להחליף רכב ויכול לנהוג עם גיר ידני, חייב לעשות סיבוב על הקקטוס. כל קקטוס שלא יהיה.
תתחדש!
פח אשפה זה מה שהרגשתי בקקטוס כשבדקתי מועמדים להחלפת האוקטביה...
בקיצור בקרוב נעבור ל xv
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.