צפייה בגרסה מלאה : האם צריך להניע ג׳יפ שעומד זמן רב
אהלן
לק דיזל 2007
אני בחול למשך חודש והרכב עומד בחניה
האם צריך/כדאי לבקש מהשכן להניע מדי פעם?
תודה
אם לחודש אז מספיק לנתק מצבר (אלא אם יש אזעקה שלא ניתן לנטרל לחלוטין כי אז זה יגמור את הסוללה הפנימית שלה).
אם בחרת להניע אז שהאוטו יהיה מונע לפחות חצי שעה -שעה פעם בשבוע, ועדיף בנסיעה.
בשביל חודש, ובהנחה שאין גנבי זרם סמויים, לא צריך כלום. לא להניע ולא לנתק מצבר...
במקרה הגרוע כשתחזור תזדקק לכבלים בהנעה.
אסף.
ברכבים בהם יש עלוקה, לא הייתי ממהר לנתק מצבר, בוודאי לא בשטח. אישית נכוותי מעלוקה שנדפקה עת החלפת מצבר וזה היה סרט לא נעים .
וטוב שלא היה בשטח...
להערכתי לרוב הלנדקרוזרים פאג'רו וכו' בשנתונים האלו יש עלוקות עקב דרישות הביטוח.
אם אתה יכול לבקש שידליקו עדיף. אצלי הלק לא היה נדלק אחרי שלושה שבועות... חוץ מזה שאתה צריך כבלים ממש טובים בשביל להדליק אותו זה לא בריא למצבר להיגמר לגמרי. לא רציתי לנתק את המצבר לפני הנסיעה מכיוון שפחדתי שהביטוח יטען שבגללי לא יכלו למצוא אותו במקרה של גניבה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז המצבר שלך היה גבולי או שיש גנב רציני.
בתקופה שהרכב שלי עמד, גם אחרי 3 שבועות הוא הניע בלי בעיה.
המצבר היה יחסית חדש. שביקשתי לבדוק את זה במוסך המרכזי התגובה היתה שככה זה במיוחד שיש איתוראן...
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה
את המצבר החלפתי בבוקר הנסיעה לחדש במקרה
חנן-ג'יפולוג
10-09-16, 03:43
ממדידות רבות שעשיתי צריכת החשמל ברכב מקומי אופייני, לאחר ההתקנות הישראליות המקובלות, היא כאחד אמפר-שעה ביום.
30 יום, או שלושה שבועות, או שבוע:
גם אם המצבר יצליח להתניע, יגרם לו נזק. הנזק מתחיל להתרחש כשפריקת המצבר עולה על 3%. במצבר ממוצע מדובר על פריקה שמעבר ל 1-2 אמפר-שעה, כלומר עד כיומיים עמידה.
אני מנתק מצבר בכל יציאה לחו"ל של מעבר לשלושה ימים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אצלי הלנדקרוזר משמש לטיולים בלבד, דהיינו כמעט קבוע הוא עומד שבועיים לפחות ללא התנעה , יש איתורן, יש מכשיר קשר קבוע ברכב ויש מקרר (כבויים כמובן) אף פעם לא הייתה בעיה. המצבר הוא של שנפ, ככה כבר שנה וחצי (טפו, טפו ..זה מה שאומרים...:D).
חנן-ג'יפולוג
10-09-16, 04:15
המצברים מחזיקים אצלי בסביבות חמש שנים, אז שנה וחצי זה מעט מוקדם מלהעיד על אופי שימוש נכון, לדעתי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
boaz avrahami
10-09-16, 07:45
איך אתה עושה את זה ועוד בדיזל?
אצלי האוטו מחובר קבוע למטען סיטק ולא עברתי מעולם שנתיים וחצי...
מצברים סגורים על מנוע בנזין
חנן-ג'יפולוג
10-09-16, 07:47
אולי כי אתה קונה הכי בזול חלקי תקופת האחריות...
אני משתמש בוורטא כחול. תמיד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
boaz avrahami
10-09-16, 07:48
גם אני עם ורטא כחול...
השני שלי.
לפניו היה ac delco
הנוסחה הגיע בעקבות זה שלא מצאתי יתרון בוורטא
לי יש תא סולרי קטן שמתחבר לשקע מצית ומחזיר למצבר את כל הפריקה היומית.
גם בלי התא הסולארי אין לי שום בעיה להניע את האוטו (ל"ק דיזל) אחרי שבועיים.
Sent from my I960 using Tapatalk
לי יש תא סולרי קטן שמתחבר לשקע מצית ומחזיר למצבר את כל הפריקה היומית.
גם בלי התא הסולארי אין לי שום בעיה להניע את האוטו (ל"ק דיזל) אחרי שבועיים.
Sent from my I960 using Tapatalk
אפשר קישור?
אפשר קישור?
http://m.ebay.com/itm/5W-Hemming-Solar-Panel-18V-Solar-Module-Charger-Backup-for-Car-Boat-12V-Battery-/131687072137?nav=SEARCH
משהו בסיגנון הזה.
אני מחנה את האוטו עם הפנים דרומה וככה הוא מקבל מספיק שמש כדי להחזיק מצבר טעון.
הוא לא מספיק חזק לטעון מצבר ריק
Sent from my I960 using Tapatalk
אצלי גם הרכב עומד תקופות לפעמים.
קניתי מטען מצברים מאישטח. 430 שח. מיועד במיוחד למצבים כאלה ומאריך את חיי המצבר.
http://www.e-shetach.co.il/pl_product~mxs38~16~127.htm
http://m.ebay.com/itm/5W-Hemming-Solar-Panel-18V-Solar-Module-Charger-Backup-for-Car-Boat-12V-Battery-/131687072137?nav=SEARCH
משהו בסיגנון הזה.
אני מחנה את האוטו עם הפנים דרומה וככה הוא מקבל מספיק שמש כדי להחזיק מצבר טעון.
הוא לא מספיק חזק לטעון מצבר ריק
Sent from my I960 using Tapatalk
תודה.
מתלבט על משהו דומה עם 10w בסכום די קרוב.
חנן-ג'יפולוג
11-09-16, 00:38
עם כל הכבוד, במחיר הזה, מדובר כנראה בבדיחה.
מדדתי פעם בדיחה דומה והיא עושה טובה אם היא מגיעה ל10% מהרשום עליה, בצהרי אוגוסט, מחוץ לרכב, כשאני מכוון אותה במדויק אל השמש. בכל תנאי שהוא טיפה פחות מזה, זה לא נותן כלום, בפועל.
אם אתה מנתק מצבר אתה לא צריך את זה, ואם המצבר מחובר זה לא ישנה מהותית את מצבו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אז הלכתי למדוד את ה"הבדיחה" שלי.
בזווית אידאלית לשמש, כשהוא מחובר למצבר עם קרוקודילים הוא מספק מעל 200 מילי אמפר (לא יודע כמה מעל כי התחום הגבוה במד הזרם שלי מקולקל ואני יכול למדוד עד 200)
כשהוא אופקי על הגג של האוטו בזווית לא אופטימלית הוא מספק 140 מילי
וכאשר הוא בצל בתוך האוטו הוא מספק 10 מילי
לפי המדידות האלו, אם האוטו חונה עם הפנים דרומה והתא נמצא על הדשבורד בזווית טובה לשמש אז ביום קיץ הוא יטען לפחות בין 1-2 אמפר שעה ליום וזה נראה לי מצויין.
בחורף זה סיפור אחר.
Sent from my I960 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
16-09-16, 16:14
אז אתה מדבר על משהו מעל חצי מהערך הנקוב בפוזיציה הכי אידאלית ופחות מרבע, אולי הרבה פחות בחיים האמיתיים בתוך הרכב?
אלו נתונים די דומים מספרית למדידות שאני עשיתי, רק שעל התא שהציעו לי היה רשום 18 וואט, ולא 5וואט, כמו בזה, מה שהעצים את ה"אמת בפרסום".
בחיים האמיתיים התא נמצא בתוך הרכב, מאחורי שמשה, בזווית לא אופטימלית, ולאחר חישוב לא מסובך הבנתי שזה לא יתן את הכיסוי הרצוי וויתרתי על הפתרון.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני חושש שאתה מעט אופטימי מדי.
1AH ליום של 12 שעות אור! מייצג זרם של 80ma , לפי מה שאתה מתאר, זה לא תואם (הפנל בפנים ואתה לא מזיז את הרכב).
בנוסף - האם בדקת מה זרם "הזליגה" של הרכב שלך? תזכור שזה זולג 24 שעות....:-(
אם קונים משהו כזה, אני חושש שצריך לפחות כפול.
אז אתה מדבר על משהו מעל חצי מהערך הנקוב בפוזיציה הכי אידאלית ופחות מרבע, אולי הרבה פחות בחיים האמיתיים בתוך הרכב?
אלו נתונים די דומים מספרית למדידות שאני עשיתי, רק שעל התא שהציעו לי היה רשום 18 וואט, ולא 5וואט, כמו בזה, מה שהעצים את ה"אמת בפרסום".
בחיים האמיתיים התא נמצא בתוך הרכב, מאחורי שמשה, בזווית לא אופטימלית, ולאחר חישוב לא מסובך הבנתי שזה לא יתן את הכיסוי הרצוי וויתרתי על הפתרון.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לא כתבתי אבל מאחורי שימשה התוצאות היו זהות.
כשהרכב עם הפנים דרומה אני מצפה לזרם של 150 מילי לפחות למשך 6 שעות ואז לזרם נמוך יותר, זה עדיין מעל אמפר שעה ליום ואם הוא בזווית נכונה אפילו יותר.
נדמה לי שהוא מבטיח 280 מילי אמפר, מבחינת אמת בפירסום הוא בסדר.
Sent from my I960 using Tapatalk
אני חושש שאתה מעט אופטימי מדי.
1AH ליום של 12 שעות אור! מייצג זרם של 80ma , לפי מה שאתה מתאר, זה לא תואם (הפנל בפנים ואתה לא מזיז את הרכב).
בנוסף - האם בדקת מה זרם "הזליגה" של הרכב שלך? תזכור שזה זולג 24 שעות....:-(
אם קונים משהו כזה, אני חושש שצריך לפחות כפול.
ראה את החישוב בתגובה לחנן אבל שניכם איתגרתם אותי ואני אמצא דרך למדוד את זה, אולי אני אופטימי מידי.
לא מדדתי את זרם הזליגה אבל עם התא המצב רק ישתפר ממה שהוא היום גם אם התא לא מצליח לטעון את כל מה שזלג, אם הייתי קונה היום אז הייתי קונה משהו יותר חזק.
Sent from my I960 using Tapatalk
באותו נושא - שרשור שלי על מטען סולארי 6W של קולמן
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/87902-%D7%9E%D7%98%D7%A2%D7%9F-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%99-%D7%9C%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%93%D7%95-%D7%97-%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A9
מנסיוני עם לוחות סולאריים בתחום הקרוואנים, הלוחות מספקים, בקיץ, מקסימום של 60 אחוז מההספק הנומינלי הנקוב למשך מקסימום של 5 שעות ביום, ופחות מזה למשך עד 6 שעות נוספות.
בחורף יכול להיות מצב שלא תקבל כלום.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.