צפייה בגרסה מלאה : צריך להחליף מצבר, מה עדיף?
המצבר מסיים את חייו.
יש כרגע 70א"ש (טרופר 2*70), שוקל להגדיל בהזדמנות הזו ל 75א"ש (נראה שמבחינת מקום זה תקין).
התחלתי להסתכל על מחירים, נראה שניתן לקנות מצבר פריקה עמוק בפחות מ 900 ש"ח (למשל פה - http://www.afik2.com/88909.html).
האם שווה לשקול?
בכלל איזה מצבר אתם ממליצים ואיפה לקנות?
תודה
להבנתי מצבר פריקה עמוקה פחות טוב להתנעה.
אני שם בד"כ וורטא כחול (72א"ש למיטב זכרוני) עם 18 חודשי אחריות (בעבר היו 24 חודשי אחריות). פחות או יותר מצבר זהה ל"START" (שחור) המגיע עם פחות חודשי אחריות וכנראה שניהם יורדים מאותו קו ייצור.
לא פעם נותנים כאן עצה שנשמעת לי הגיונית - חלק את מחיר המצבר למספר חודשי האחריות וקבל "עלות לחודש" - מדד טוב להשוואת מצברים.
יש לי את המצבר מהקישור ששלחת כבר שנתיים
משמש בעיקר לצרכנים , אם כי מידי פעם מניע איתו והוא לא מתרגש מזה כלל..
התקנתי 2 נוספים כאלה ביאכטה אשר משמשים גם להתנעה וגם לצרכנים, שנה וחצי חלפו ללא תלונות..
אפשר הסבר קצר - מה זה נקרא "מצבר פריקה" ?
המצבר מסיים את חייו.
יש כרגע 70א"ש (טרופר 2*70), שוקל להגדיל בהזדמנות הזו ל 75א"ש (נראה שמבחינת מקום זה תקין).
התחלתי להסתכל על מחירים, נראה שניתן לקנות מצבר פריקה עמוק בפחות מ 900 ש"ח (למשל פה - http://www.afik2.com/88909.html).
האם שווה לשקול?
בכלל איזה מצבר אתם ממליצים ואיפה לקנות?
תודה
אחרי כל השרשורים פה מהזמן האחרון אני מניח שאתה מתכוון להחליף "מצברים" ולא "מצבר" ....
1- נכון
2- בדקתי היום את המצברים (עם מכשיר מקצועי , אצל ארנון במוסך), והם במצב טוב ממה שחשבתי, אבל לא באותו המצב (אחד חלש יותר).
3- אני מוכרח להודות שלמרות מה שכתבתי למעלה, "נכון" , אני לא לגמרי משוכנע שנחוץ להחליף שניים ביחד. כרגע נראה לי שהסיבה העיקרית להחליף שנים ביחד, שפשוט שיש שני מצברים ואחד תקין, קשה לגלות מתי השני נחלש ???
לעניות דעתי כשתחליף רק אחד לחדש מה שיקרה זה שהחדש יהפוך לחזק והקיים שוב לחלש, זאת הסיבה שמחליפים שניים ביחד ושיהיו זהים.
שינויי מתח וזרם גורמים לשיבוש חיישנים והראשון ביניהם להיפגע זה חיישן מסילה שהכי רגיש לזה.
בהתאם לנסיבות - אתה יכול לנסות לשמור את זה שתקין לרכב אחר הזקוק למצבר בודד...
כאשר ב"לשמור" אני מתכוון גם לתחזק עם תוכנית נכונה / משמרת של מטען מצברים.
או למכור למי שזקוק למצבר חדש
חנן-ג'יפולוג
11-09-16, 14:25
לגבי החלפת מצבר אחד מתוך זוג:
[QUOTE=חנן-ג'יפולוג;713701]אם זה חיבור טורי, זה נכון בוודאות. שני המצברים מקבלים את אותו זרם טעינה, ומה שיקרה זה שאחד יקבל טעינת יתר, והשני טעינת חסר.
לגבי חיבור מקבילי אין משמעות מהותית. שני המצברים יקבלו מתח טעינה תקין, וכל מצבר יקח את הזרם הנכון לו, בהתאם למצבו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני לא ממוחה גדול למצברים, אבל חשמל למדתי, ואני עדיין זוכר משהו :-)
שני מצברים שמחוברים במקביל (וכמו הרבה אחרים, זה המקרה של הטרופר), המערכות של הרכב בכלל לא מבינות שיש שני מצברים.
לצורך העניין, זה כאילו פלטות מסוימות, בתוך אותו המצבר, מתכסות בחומצה, נחלשות ו \או מפסיקות לעבוד.
הנחת העבודה שלי, שמבחינת הרכב, תופעה "שפוגעת" ב 30% מהביצועים של מצבר מסוים, היא כמו 15% בסה"כ ( זרמים מכסימלים, טעינה, זליגה).
דוגמה - אם מצבר אחד (חדש) נטען ל 70AH וישן מצליח להטען 50AH, אז יש לי 120AH וזהו.
אם המצבר הישן נפרק בקצב מסוים (מהיר יותר), אז המצבר החדש, יטען אותו, וסה"כ הפריקה של שניהם יהיה סכום הפריקה של כל אחד.
בקיצור, מבחינת החשש שנדב מעלה, מערכות של הרכב, אני לא חושש.
הדבר היחידי שמדאיג אותי, שככל שהמצבר הישן ילך ויחלש, העומס (בעיקר בהתנעה) על המצבר החדש מאוד יגדל (מבלי שאני יכול לדעת).
שקונים מצבר חדש, חלק מהמצברים נותנים אחריות שונה, לאותו מצבר, אם הוא מורכב על רכב דיזל או בנזין.
ההסבר \ טיעון מאחורי האחריות השונה, זה עומס ההתנעה שיוצר מנוע דיזל.
ואם זה מדאיג את יצרן המצברים, זה גם מדאיג אותי :-)
בגלל שאני לא יודע להתמודד עם הבעיה הזו (חוץ מאשר כל הזמן לבדוק את המצברים), אני נוטה להחליף את שני המצברים ביחד, ולעקוף את כל הדיון הזה.
אני מקווה לקבל "הנחת כמות" על שני מצברים שתצדיק את ההיפרדות המוקדמת מהמצבר התקין.
ולא, אני לא מתכוון להתחיל להתעסק עם שימור והזזות של מצברים.
אני לא מבין כלום בחשמל, עכשיו בואו תסבירו לי למה כשמצבר אחד ישן וחלש ושני חדש וחזק עדיין קשה לטרופר להניע?
למה כבר בכמה רכבים כאלה היתה את "הבעיה" של מצבר ישן/חדש הרכיב הראשון להיפרד ממנו היה חיישן מסילה? והרבה כאלה שהחיישן יחסית חדש בן שנה ו 20k ק"מ.
ואם החבר'ה מתעקשים שהמצברים תקינים(למרות שאחד או יותר מהם לא תקינים) הרכיב הבא ללכת הוא האלטרנטור?
חנן-ג'יפולוג
11-09-16, 17:04
1. מצבר וחצי נותנים פחות אמפראז' משניים. אין פה מה להסביר.
אתה מדבר על מצבר חלש, ואני לא מדבר על חלש אלא על מצבר תקין, גם אם לא חדש, ובנוסף לו מצבר חדש במקביל.
אם אתה מדבר על בעייתיות בחיבור מקבילי של מצבר לא תקין, למצבר תקין, אני אתך.
אם מדובר על שני מצברים תקינים בגילאים שונים ואפילו בגדלים שונים בתכלית, כתבתי את דעתי.
2. לא מכיר את הטרופר, אבל מהיכרותי עם חיישנים כנ"ל, הם בד"כ מקבלים מתח חמישה וולט מיוצב ממחשב המנוע, ולא מתח ישיר מהמצבר, אז בכל מקרה אין לי דרך להסביר את מה שאתה מחשיב כעובדה.
דבר נוסף: חוץ מההבנה התיאורטית שלי, אני גם מחזיק 11 שנים היילקס עם שני מצברים, כשהם מוחלפים בבודדת ע"פ הצורך, עם אורך חיים ממוצע של קצת מעל לחמש שנים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
+1 לחנן.
נדב,
כמו שחנן כתב לך, לא הצעתי לנסוע עם מצבר לא תקין.
יש עובדה, כרגע, שבודקים את המצברים, אחד בתחום הירוק והשני גבולי. והשאלה עם להחליף אחד או שניים (כלומר להחליף מצבר תקין , אף אחד לא מציע לנהוג עם מצבר לא תקין).?
נניח שאחרי שנה מצבר אחד הלך, וקיבלתי תחליפי מהיבואן, מה אתה מציע ? להחליף גם את השני על חשבוני???
למעשה, ברגע ששני מצברים יצאו מפס היצור, הם כבר לא זהים ב 100%.
מאותו הרגע שניהם מתיישנים, ואם הכל תקין, זה פחות או יותר אותו הדבר, אבל זה לעולם לא אותו הדבר.
נכון מניסיון (וכמו מנורות הלוגן של הפנס הראשי), שהולך אחד, רוב הסיכויים שהשני בדרך, אבל האם חובה להחליף , לא בטוח.
האם מכירים מצבר MUTLU?
יש פה באתר איזה שירשור מ 2013 אבל לא יותר מזה.
מגיע עם 24 חודשים ומחיר סביר.
לצערי מכל הדיון המלומד הזה , לא הבנתי מה זה, מצבר פריקה ?
לגופו של עניין , אני החלפתי כעת בטרופר 2 מצברים (אחד אדום/פסול והשני "ירוק" אבל חלש) ל 2 חדשים כ"א 65 אמפר של שנפ ב 1000 שקל כולל אחריות לשנה.
דידין,
אני אנסה להסביר מבלי להכנס יותר מדי לכימיה (שאני לא מכיר).
המצבר "הרגיל" שאנחנו משתמשים ברכב, נקרא גם לפעמים מצבר התנעה.
זה מצבר שרוב הזמן הוא טעון 100% (או כמעט) , בזמן התנעה הוא נפרק מעט, וישר אחרי זה חוזר לטעינה מלאה.
פריקה חוזרת של המצבר הזה לערכים נמוכים גורמת לו לקיצור אורך החיים.
מצברי פריקה הם מצברים שנועדו לציוד שעובד על חשמל (קלנועית למשל), המצברים האלו נועדו לפרוק (עד הסוף?) , ולהטען מחדש.
הם יקרים יותר, אך אמורים "לשרוד" פריקות עמוקות וטעינות חוזרות, טוב יותר ממצבר "התנעה" רגיל.
בד"כ, באותו נפח של אמפר \ שעה, למצבר "רגיל" יהיה זרם מכסימלי חזק יותר ממצבר פריקה.
ברגע ששמים ברכב ציוד חשמלי רב, ובעיקר מקרר, יש סיכוי(שלא להגיד סיכון), שהמצברים יפרקו הרבה פעמים לתכולה נמוכה, זה מקצר להם את החיים,
ולכן נולדה השאלה.
מקווה שעזרתי.
חנן, אכן הכוונה למצבר חלש, הפירוש כמו שאמרת מניע על מצבר וחצי, תקין או לא אין לי מושג, אני רק יודע שטרופר דיזל לא מניע בנגיעה כמו דיזל אחר, צריך 3-4 שניות סטרטר כדי להעלות לחץ שמן לחיישן(מה קורה בזמן הסטרטר שנניח והוא חלש ממה שצריך?) ולמערכת ההזרקה ותלוי בעוד גורמים אחרים שיניע.
לגבי החיישן הנ"ל, ידוע שמקבל מתח מהמחשב, אבל גם מינוס ופיקוד(החוט הלבן והידוע), מה משפיע ואם משפיע לא יודע...חתכתי חיישן כזה לשתיים לחקור מה יש בפנים, הרבה ג׳וקים שצריך זכוכית מגדלת כדי לראות אותם, אטם גומי שמפריד בין החלקים ללחץ השמן שהחיישן אמור לקרוא מהמסילה...
לא החשבתי כלום כעובדה, רק ציינתי שזה מה שקרה בכמה רכבים ולא אחד או שתיים, עוד קרה לי לפני חודש בערך שבחיבור טק2 לשקע DLC היה כנראה קצר או בעיה והשקע עלה בעשן ונמס, נזק קל לטק2 שמסתכם בכ 400 ₪ וחלפים מחו"ל, כאמור זה לא צריך לקרות אבל קרה...
זיו ציין שיש לו מצבר חלש/גבולי, בני כמה המצברים שלו? כמה עבדו ואיך עבדו?
הוא בעצמו שאל שאם יחליף אחד כיצד ידע מתי השני נחלש ואם בכלל?
זיו-היה לי טרופר כמה שנים, המצברים שהרכב ניקנה איתם מהבעלים הקודם היו תקינים, אחרי חצי שנה התחילו תופעות משונות המצברים ניבדקו ואחד היה חלש/"גבולי" כמו שכתבת, הלך חיישן מסילה לעולמו תוך כדי, הוחלפו שתי מצברים לאחד מהסוגים הזולים, החזיקו כמעט שנה, אחד מהם נחלש, קיבלתי אחד חדש והשני החלפתי על חשבוני שוב, אחרי שנה וחצי בערך שוב, החלפתי עוד זוג הפעם לוולטה 72ah עלו 1100 ₪ אאל"ט שהחזיקו גם אחרי שהרכב נימכר, באחד המפגשי טיולים אחרי תקופה ניפגשנו עם הבעלים החדש והוא בדיוק החליף מצברים לזוג חדש של שנפ.
האם מכירים מצבר MUTLU?
יש פה באתר איזה שירשור מ 2013 אבל לא יותר מזה.
מגיע עם 24 חודשים ומחיר סביר.
לי היה נסיון לא טוב עם מצבר שזייף קשות ברכב דיזל, כמה חודשים לפני סיום תקופת האחריות, וסרבו להחליף למרות שבבדיקה שלהם הטעינה והזליגות ברכב היו תקינות.
מאז, המשווק נכנס לכאן לאתר והצהיר על מדיניות שירות טובה יותר.
חיפשת גם לפי מילת חיפוש מוטלו ולא רק באנגלית?
כי יש את תגובת המשווק.
זה השירשור מ 2013 שהתיחסתי אליו.
אני רק יודע שטרופר דיזל לא מניע בנגיעה כמו דיזל אחר, צריך 3-4 שניות סטרטר כדי להעלות לחץ שמן לחיישן.
זה נכון לכל הדיזלים עם מסילה משותפת.
אני חושב שאתה טועה, גם פראדו, לנדקרוזר, פגרו ועוד מניעים בשניה וחצי.
הדיזל הטיפש שלי מניע בנגיעה עם מצבר בריא.
חברי לטיולים עם רכבי מסילה משותפת (לנדקרוזר וגם לנדרובר רחמנא לצלן..) נותנים 3-4 סיבובים לפני הנעה.
תבדוק שוב, אצלנו 2 לנדקרוזרים, דיסקו3 , פראדו, ויגו, קינג, דימקס דנדש, מניעים כמו שכתבתי.
הסבירי לי שהסיבובים האלו נועדו לבנות לחץ שמן למע הזרקה המשותפת שפועלת בלחץ גבוה מאד.
לבדוק מה?
גם ויגו וגם דימקס מניעים ארוך יותר מאשר מנוע אטמוספרי.
ארוך זה מאד יחסי, ועדיין זה לא קרוב בכלל להנעה עם מצבר חלש.
חנן-ג'יפולוג
12-09-16, 22:00
חוץ מהטרופר, שאותו אני לא מכיר בכלל, לא ברמה הטכנית ולא ברמת משתמש, לכל מערכות המסילה המשותפת שיצא לי לעבוד עליהן, אין שום קשר ללחץ שמן, והמנוע מניע מייד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
דורון- הטרופר דיזל הוא המנוע היחיד ברכב נוסעים שמערכת ההזרקה היא הידראולית, המסילה שמתכוונים אליה היא שמן, כל השאר כשאומרים מסילה משותפת הכוונה למסילת הזרקת לחץ סולר ולא שמן.
ארוך זה יחסי, לכן תיזמנתי את השאר שמניעים בשניה וחצי, אצלך חצי נגיעה ומניע.
עכשיו על כל זה שצריך לבנות לחץ שמן שזה יותר קשה מלחץ סולר, תוסיף מצבר/ים חלשים ואני מבטיח לך שהמשימה לא תהיה קלה בהנעת מנוע כזה, מניסיון.
חנן-ג'יפולוג
12-09-16, 22:22
לאור הכתוב כאן, נראה שנכון להפריד בין:
1. הנושא של הטרופר,שעקב מבנהו צריך את האמפראז' המקסימלי ששני מצברים יכולים לתת, ולכן יש צורך ששני המצברים יהיו בכושר שיא.
נשמע לי הגיוני.
2. האמירה העקרונית (ללא קשר ליישום) ששני מצברים מקבילים חובה שיהיו באותו גיל ואותו קיבול. זה לא נכון, לדעתי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
, המסילה שמתכוונים אליה היא שמן, כל השאר כשאומרים מסילה משותפת הכוונה למסילת הזרקת לחץ סולר ולא שמן.
לא חשבתי אחרת.
הוסבר לי, וכנראה בטעות, שהלחץ נבנה באמצעות לחץ שמן.
מודה, לא התעמקתי בזה, והסתדר לי עם ההנעה של רכבים מודרניים מעט יותר ארוך ממה שאני מכיר.
דידין,
אני אנסה להסביר מבלי להכנס יותר מדי לכימיה (שאני לא מכיר).
המצבר "הרגיל" שאנחנו משתמשים ברכב, נקרא גם לפעמים מצבר התנעה.
זה מצבר שרוב הזמן הוא טעון 100% (או כמעט) , בזמן התנעה הוא נפרק מעט, וישר אחרי זה חוזר לטעינה מלאה.
פריקה חוזרת של המצבר הזה לערכים נמוכים גורמת לו לקיצור אורך החיים.
מצברי פריקה הם מצברים שנועדו לציוד שעובד על חשמל (קלנועית למשל), המצברים האלו נועדו לפרוק (עד הסוף?) , ולהטען מחדש.
הם יקרים יותר, אך אמורים "לשרוד" פריקות עמוקות וטעינות חוזרות, טוב יותר ממצבר "התנעה" רגיל.
בד"כ, באותו נפח של אמפר \ שעה, למצבר "רגיל" יהיה זרם מכסימלי חזק יותר ממצבר פריקה.
ברגע ששמים ברכב ציוד חשמלי רב, ובעיקר מקרר, יש סיכוי(שלא להגיד סיכון), שהמצברים יפרקו הרבה פעמים לתכולה נמוכה, זה מקצר להם את החיים,
ולכן נולדה השאלה.
מקווה שעזרתי.
תודה
על פניו זה נראה הסבר הגיוני, כי אכן בדר"כ אנו לא "מרוקנים" את מצברי המכונית באותו קצב כמו ברכבים חשמליים.
בקשר להתנעת טרופר , אודה שהרבה פעמים אני "מקנא" ברכבים אחרים שמניעים בצ'יק-צ'אק.
הסוד שלי , שקבלתי מבעלי ניסיוןבהתנעת טרופרים, זה סטרטר ראשוןבן כ 3 שניות, המתנה של כ 5 שניות "לבניית לחץ השמן"(זה המון זמן למי שיושב בכיסא הנהג) ואז שוב סטרטר קצר והופ המנוע מניע טפו טפו טפו...
תודה
על פניו זה נראה הסבר הגיוני, כי אכן בדר"כ אנו לא "מרוקנים" את מצברי המכונית באותו קצב כמו ברכבים חשמליים.
בקשר להתנעת טרופר , אודה שהרבה פעמים אני "מקנא" ברכבים אחרים שמניעים בצ'יק-צ'אק.
הסוד שלי , שקבלתי מבעלי ניסיוןבהתנעת טרופרים, זה סטרטר ראשוןבן כ 3 שניות, המתנה של כ 5 שניות "לבניית לחץ השמן"(זה המון זמן למי שיושב בכיסא הנהג) ואז שוב סטרטר קצר והופ המנוע מניע טפו טפו טפו...
אם הרכב לא מניע ב 3 שניות (קח 4...) זו כבר בעיה. לא חושב שצריך יותר מזה (שלי מניע, גם אחרי שבועיים בלי עבודה, בפחות מ 3).
אבל אני ממש לא מבין את ה 5 שניות המתנה.
אם שום דבר לא עובד, מה בונה את הלחץ שמן בזמן הזה?
לחץ השמן ניבנה תוך כדי עבודת הסטרטר ולא אחרת, אין מה להמתין 5 שניות.
בחורף כשקר יותר קשה להניע טרופר, לכן משתמשים בשיטה של פעמיים סטרטר בהפסקה של שניה או שתיים, אם אתה ממתין 5 שניות או יותר השמן יורד חזרה לאגן השמן.
3 שניות סטרטר בקיץ זה סביר וטוב, קח בחשבון שאם הוא מניע מהר מידי זה מצביע על תקלה כלשהי בין היתר חיישן מסילה שנותן קריאה מוקדמת מידי למחשב ש"פותח" את המזרקים, השמן עולה מהאגן למסילת המזרקים והוא עושה דרך יחסית ארוכה, המסילה צריכה להיתמלא בשמן(תראו תמונה שלה ותבינומשהיא לא קטנה) ו"ללחוץ" על ה"סוייץ׳" של חיישן מסילה שהלחץ מתאים.
לאחר הנעה ראשונה ברור שהזמן מתקצר לחצי או יותר כי המערכת מלאה.
מה לעשות , יש לי כבר מעל 3 שנים את הטרופר.
מהניסיון שצברתי + תשאול בעלי טרופרים הן באתרים יעודיים והן במפגשים אקרעיים,זאת צורת ההנעה הכי אופטימלוית.
נכון,צריך להתרגל להמתנה-אבל מאז שאימצתי שיטה זאת.טפו טפו טפו,הכל הולך חלק !
אילו מצברים נרכשו בסוף?
בדיוק הטרופר שלי רמז לי שצריך להתעניין במחירי המצברים (לאחר שנתיים וחצי עם וורטא כחול)
גם אני עם וורטא כחולים, הם בדיוק בני שנתיים, אחד על הקצה השני קצת מתחת, זה מסתדר טוב עם השנתיים וחצי שלך.
עדיין לא קניתי, כרגע מתלבט בין עוד סיבוב על וורטא או אולי מוטלו (MUTLU, יש לי הצעה למצבר 80AH שמתאים פיזית ומחיר סביר).
שוקל לשדרג את המצבר הימני ל 100AH בהזדמנות הזו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.