התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טרופר בנזין - קולר גיר מותקן לא נכון(?) ולכן לא יעיל(?)



elibaba
11-09-16, 14:40
לפני כמה ימים התחדשתי בטרופר בנזין ארוך.
אתמול נסענו לירושלים, בעליות הרכב טס עם גז בריא. באיזור מחלף שורש המחוון האנלוגי הראה כ 115 מעלות ונדלקה מנורת A/T Fluid Temp. עצרתי עם מנוע בסרק ונתתי לגיר להתקרר. היה מעט ריח של שמן חרוך, המשך הנסיעה היה ללא בעיות. בשום שלב לא עלה מד חום נוזל הקירור של המנוע.
לאחר מכן היום בבוקר נסעתי כמה ק"מ בעיר בתנועה צפופה, והגיר פעם אחת החליק ופעם אחת דפק במעבר מראשון לשני. השעון האנלוגי הראה 95 מעלות אבל הוא כנראה מזייף למטה.

לפיכך מייד החלפתי שמן גיר - יצא שמן כהה ועם ריח שרוף. מולא AC Delco דקסטרון 6 - כגלון אחד.

נסעתי כמה ק"מ בתנועה צפופה בעיר, הגיר מתפקד בסדר גמור ולא מחליק, אבל השעון עדיין מראה 95 מעלות עם וונטה פועלת שזה גבוה מדי לדעתי. בדקתי את הקולר והוא מחובר במקביל לחליל כשהיציאה והכניסה שלו שתיהן למטה, מה שנראה לי לגמרי לא נכון מבחינת התקנה.

האם אכן כך ? האם זה משמעותי מבחינת יכולת הקירור ?

נדב ש.
11-09-16, 15:27
קודם כדאי לחבר כלי דיאגנוסטיקה ולדעת מה הטמפ' האמיתית ברגע נתון.
2. קרא כאן בעיון, שב עם קפה.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99

איציק - 4X6ZH
11-09-16, 15:48
טמפרטורת עבודה של גיר היא הרבה מעל ה 100 צלזיוס .

בחלק מכלי הרכב תפקיד הרדיאטור גיר זה שנמצא בתוך הרדיאטור מים של המנוע
הוא לחמם את המנוע מהר בהתנעה בבוקר ( כלל לא מתפקד לטובת קירור הגיר )

איציק

elibaba
11-09-16, 16:43
קודם כדאי לחבר כלי דיאגנוסטיקה ולדעת מה הטמפ' האמיתית ברגע נתון.

קראתי, זה די מאשש את מה שחשבתי. מהו "כלי דיאגנוסטיקה" ומאיפה נכון למדוד ?

נדב ש.
11-09-16, 16:49
לדעתי רק טק2 יכול לקרוא נתונים כאלה בזמן אמת, אולי אני טועה.

ד"א איזה שמן גיר יש בגיר? כתבת שמילאת דקס' 6...

elibaba
11-09-16, 17:35
מה היה אני לא יודע, אני מילאתי AcDelco Dex 6 שתואם גם אחורה ל Dex3 ועם תכונות משופרות.

-->