צפייה בגרסה מלאה : צילומים ונתונים של מערכות מתלי היילקס - ריכוז מידע
בהמשך לחיפוש אחר ההיילקס הנוח -
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=9798
בשרשור הזה אני מתכוון לאסוף מידע וצילומים על המצב של היילקסים שונים - מקוריים, מעורגלים, מערכות מתלים תחליפיות וכן הלאה. אני אציג קודם כל את המצב הנוכחי ברכב שלי ואבקש ממי שיכול לתעד באופן דומה את המצב ברכב שלו ולהעלות לכאן.
השרשור הוא על היילקס דאבל קבינה 93-97 בלבד.
טוב אני ראשון -
מודל 97 אקס-חברת חשמל, מבחינת משקל יש סגירת פח אחורית בגובה הקבינה, ולא יותר מ100 ק"ג של כלים וציוד טיולים קבוע בארגז.
צמיגים - 31/10.5R15
תמונה להמחשת גובה המתלים בעמידה:
http://www.jeepolog.com/ext_images/toy7.jpg
מתלים - למיטב ידיעתי מקוריים לחלוטין, לא עברו טיפול/ערגול/שינוי כלשהו מעולם. נראה לי שגם כל הגומיות והבושינגים מקוריים. הבולמים הוחלפו על ידי הבעלים הקודם לראנצ'ו 9000.
מתלה קדמי:
המרחק בין הסרן לבאמפסטופ הוא בערך 35 מ"מ. הקפיצים בעלי קשת הפוכה, כלפי מעלה. כל קפיץ מכיל 5 עלים בעובי 6 מ"מ בערך, רוחב 60 מ"מ, עם הדרוג הלא סימטרי שמאפיין קפיץ מקורי של טויוטה. אורך הקפיץ מעין לעין במצב מנוחה, הוא בערך 115 ס"מ.
http://www.jeepolog.com/ext_images/bump_to_spring_left.jpg
http://www.jeepolog.com/ext_images/bump_to_spring_right.jpg
זוית שאקל קדמי:
http://www.jeepolog.com/ext_images/front_shackle.jpg
מתלה אחורי:
המרחק בין הסרן לבאמפסטופ בערך 50 מ"מ. ישנם 4 עלים בעובי 6 מ"מ בערך, ו3 עלים בעובי 9 מ"מ בערך. רוחב העלים כמו מקדימה, 60 מ"מ. אורך הקפיץ מעין לעין במצב מנוחה, 120 ס"מ. זה מרחק אוירי בין העיניים, הקפיץ כמובן ארוך יותר.
http://www.jeepolog.com/ext_images/bump_to_spring_rear.jpg
http://www.jeepolog.com/ext_images/rear_leaf_pack1.jpg
זוית שאקל אחורי:
http://www.jeepolog.com/ext_images/rear_shackle.jpg
* הערה לגבי עובי העלים - נראה לי שהעלים מגיעים בעובי במידות אינצ'יות, ואז העלים הדקים הם 1/4 אינץ' והעבים הם 3/8 אינץ'. אשמח אם מישהו (איתי, עומר...) יאשר או ישלול וירחיב יותר.
לשעבר חברת החשמל, הורדתי לו את הארגז כי הוא התפרק
החלפתי לו את השוקים
וכמו כן החלפתי את הכסא של הנהג ושל הנוסע ליד לכסאות של הילקס שנת 97 מדגם טופ שיפור גדול מאוד בנוחות הנסיעה. שווה מאוד.
חנן-ג'יפולוג
20-11-05, 02:14
זה שלי:
אני לא יודע כלום על ההיסטוריה של המתלים, אם כי נרמז לי שהם עברו טיפול כלשהו אצל המתלם.
נעלם לי המטר, אבל מקדימה יש משהו כמו 6-7 ס"מ בין הבמפסטופ לשילדה ומאחורה 9-10 .
הרכב קשה. לא יודע להגיד אם יותר או פחות מהיילקס סטנדרטי.
http://img519.imageshack.us/img519/4473/img1599medium6cb.jpg
http://img519.imageshack.us/img519/6420/img1602medium5gn.jpg
http://img519.imageshack.us/img519/1027/img1603medium5if.jpg
http://img519.imageshack.us/img519/6116/img1606medium0tr.jpg
http://img519.imageshack.us/img519/6814/img1609medium5vz.jpg
http://img453.imageshack.us/img453/3906/img1610medium2nv.jpg
http://img453.imageshack.us/img453/2374/img1611medium9pi.jpg
חנן שוב תתחדש.
העלים הקידמיים שלך (לפי תמונה אחרונה) נראים מקוריים ולא "מטופלים\מדורגים" .
תגידו איך אתם נוסעים כך בשטח ? הצמיג לא נוגע בחלקו האחורי של הכנף ? (אולי בגלל שעוד לא ביטלתם את המיצב? ).
חנן ,יכול להיות שיש לך סלט צמיגים על הרכב ? בכל תמונה יש צמיג של חברה אחרת . :D
חנן-ג'יפולוג
20-11-05, 12:01
תגידו איך אתם נוסעים כך בשטח ? הצמיג לא נוגע בחלקו האחורי של הכנף ? (אולי בגלל שעוד לא ביטלתם את המיצב? ).
עוד לא עשיתי טיול רציני בשטח (למעט שני "חפוזים" ואותם אני לא זוכר עקב זעזוע מוח - לא הורדתי אוויר :wink: ), אבל למיטב ידיעתי הבעלים הקודם עשה, ואין סימני נגיעה.
אני לא הולך לבטל את המייצב.
לגבי הצמיגים, ההילקס הגיע עם צמיגים בריג'סטון AT כמעט חדשים, וכך צולמה התמונה הראשונה. על הסיקס היו גודייר MTR מאחורה, ומקדימה שמתי יומיים לפני ההחלטה על המכירה שני BFים חדשים, לאחר שלא מצאתי גודייר טריים בחנויות, ראה שרשור אחר. לאחר הקנייה של ההיילקס ביצעתי הצרחה בין צמיגי הג'יפ לצמיגי ההילקס , ומכרתי את הג'יפ עם צמיגי הAT, ולכן זה מה שרואים בשאר התמונות. פשוט, לא? :wink:
תגידו איך אתם נוסעים כך בשטח ? הצמיג לא נוגע בחלקו האחורי של הכנף ? (אולי בגלל שעוד לא ביטלתם את המיצב? ).
לאט ובזהירות :lol: תראה, המצב אצלי הוא כנראה הכי גרוע שיכול להיות, התחתית של הביוב שזורם בתעלות. אני הולך להחליף את הקפיצים וכל מה שמסביב ממש בקרוב. אני מעלה כאן את התמונות שלי כדי לתת דוגמא לנתונים שמעניינים אותי, אני מבקש ממי שיש לו מערכת מתלים טובה לדעתו לעזור לי (ולכולם בסופו של דבר) ולהעלות תמונות ונתונים בסגנון. אני לא יודע מה מידת ההגבהה שאני רוצה, למשל, כי אני לא בטוח בכמה הרכב שלי שקוע לעומת מערכת מקורית.
אני יוצא מוקדם ובגלל השעון חורף חוזר בחושך ואין מתי לצלם.. :roll:
בקרוב נשקיע ונצלם.
חנן,
מנסיעת המבחן - הרכב שלך ממש רך לעומת שלי...
שינויים אצלי:
1. 4 בולמים tough dog. שווים כל שקל.
2. 4 קפיצים מקוריים שעברו ערגול והגבהה של 5 ס"מ.
3. נוספו 2 עלים קצרים מקדימה לווסת את משקל הפגוש והכננת.
4. הורכבו שאקלים ארוכים יותר מאחורה.
5. הוחלפו כל הבושינגים לפוליאוריטן כתום מה שהפסיק את כל אותם צ'קצוקים וחריקות מעצבנות.
6. השינוי הרציני - בניתי מנתקי מוט מייצב שנותנים הרבה יותר מהלך ופחות קפיצות בנסיעת שטח.
7. עוד שינוי רציני - התקנת מוט היגוי S - הורגש "שיחרור לחץ" רציני מכל מערכת ההיגוי. היא מרגישה הרבה יותר זורמת וחלקה לאחר ההתקנה ואין יותר סכנת שבירת תפוחים.
בחייאת תמדדו לפחות את המרחק לבאמפסטופים, זה הנתון שהכי מעניין אותי...
נימרוד,
תחפש שירשור שלי מזמן קניית ההילקס.
יש שם תמונה של העלים הקידמיים שלי. המצב היה הרבה יותר גרוע ממה שאצלך.
בנוסף היה בצד אחד קפיץ מדורג ובצד השני קפיץ לא מדורג.
הבולמים היו במצב פתיחה מלאה כשהקפיץ במצב מנוחה.
החלפתי אצל הר-טוב את העלים המדורגים ללא מדורגים וכל האוטו עורגל 4 ס"מ כלפי מעלה כאשר כרגע הוא לפי מיטב הבנתי במצב כמו מקורי. יש לי בערך 15 מעלות סטיה בהגה כלפי שמאל.
בולמים מקוריים מאחורה ובולמים קידמיים של קורנאדו מקדימה. קיבלתי כמעט במתנה והאורכים שלהם בדיוק מתאימים להגבהה הקיימת.
הוארכו צינורות בלמים קידמיים ( 40 ש"ח כל צד מקוריים של היילקס )
אני אשתדל לצלם לך מחר.
מנהיגה על האוטו של רונן ( היילקס 96 ) שעבר עירגול אצל גילי בכל 4 הקפיצים המקוריים והחלפת 4 הבולמים לכלב קשוח, האוטו שלו יותר נעים = פחות קופמני ואני מיחס את זה לבולמים הרכים שלי מקדימה.
על הפרק -
החלפת זרוע S
החלפת בולמים כשיהיה כסף לכלב קשוח
החלפת שמן מנוע
וזה כל מה שיש לעשות במכונית הזאת - כניראה ...
מתלה קידמי:
6 עלים מדורגים מקדימה,בולם טאפדוג HD שמן
מרווח באמפסטופ-שילדה קידמי: 11.5ס"מ
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/d/o/r/f/i/n/k/e/l/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200408061718517626/200511241642047941/j1_0003.jpg
שאקל קדמי:
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/d/o/r/f/i/n/k/e/l/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200408061718517626/200511241634104378/j3_0005.jpg
מתלה אחורי:
7 עלים, מתוכם עובדים ביום-יום 5 ועוד 2 עלי עומס עם מרווח כמו שנראה בתמונה.
מרווח באמפסטופ-שילדה אחורי:13ס"מ
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/d/o/r/f/i/n/k/e/l/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200408061718517626/200511241613589365/j1_0005.jpg
שאקל אחורי:
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/d/o/r/f/i/n/k/e/l/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200408061718517626/200511241637171199/j2_0004.jpg
לדורון יש באמפסטופ חדש - "באמפסטפ חתולה" :mrgreen:
כשמגיעים לסוף המהלך, שומעים יללה עצבנית :twisted:
(סליחה מכל חברי הפורום, זה לא קשור, אבל הייתי חייב :wink: ).
מקדימה 9.5 מאחורה14 שאקלים נגרזים מאורכים. (שאר הפרטים בחתימה).ההיילקס שלי נוח מאד .אין לי למה להשוות, אך לפני שבועיים, רציתי למכור את האוטו(והתחרטתי), ובא קונה שהיה לו היילקס ובדק עוד כמה .יחד איתו בא עוד בחור שיש לו היילקס, והוא אמר שזה ההיילקס הכי נוח שניתקל בו בחיים, (יכול להיות שזה כיסא האספיר )ביום יום אשתי נוהגת ברכב ויש לה דיסק שחוק בגב ככה שחייב להיות נוח.
לדורון יש באמפסטופ חדש - "באמפסטפ חתולה" :mrgreen:
כשמגיעים לסוף המהלך, שומעים יללה עצבנית :twisted:
(סליחה מכל חברי הפורום, זה לא קשור, אבל הייתי חייב :wink: ).
לא היה לי עפרון כדי לשים בשביל קנ"מ..
8)
http://www.galilan.com/~guy.a/r1.JPG
http://www.galilan.com/~guy.a/r2.JPG
http://www.galilan.com/~guy.a/f1.JPG
http://www.galilan.com/~guy.a/f2.JPG
חנן-ג'יפולוג
25-11-05, 08:48
גיא, אלו תמונות של "לפני" ? כן?
אלו תמונות של אתמול בבוקר.
גיא
לפי התמונות האוטו בערך בגובה מקורי,דהיינו,קשה כמו אבן,ומהלך מוגבל בסגירה!
מאחור,צריכה להיות הפרדה בין עלי העבודה לבין עלי העומס.
כרגע אתה כל הזמן נשען על עלי העומס והקפיץ מאד קשיח ככה,צריך לערגל את הקפיץ בלי לגעת בשלוש העלים התחתונים.
הנדנדה הארוכה נותנת תוספת מזערית בגובה אבל פוגמת ביציבות.
כמו כן,כשמגביהים מאחור צריך להאריך את בורג הכוונון של שסתום הבלמים,אחרת השסתום "מרגיש" פתוח מידי כל הזמן ולא מעביר כח לבלמים האחוריים
מלפנים,רואים שהקפיצים מטופלים,אבל עדיין יש להם קשת הפוכה.
אפשר לערגל עוד ולקבל זווית יפה יותר בנדנדה אבל אז תצטרך להתייחס גם לזרוע הגה ולמוט רדיוס.
חוץ מזה,האם אני רואה גלגל ספר מקורי? אם אין לך ג'נט נוסף "15,מומלץ שתשים צמיג גדול יותר על הג'נט המקורי, נגיד 235.85.16 או 247.75.16 .
בברכה,טושי
האוטו לא קשה מידי לדעתי
ובכל מקרה "זה מה יש"
הוא עבר איזה טיפול אצל הר טוב.
לגבי הספייר ?! באמת עכשיו שאתה אומר אני שם לב שיש גלגל ספייר באוטו :roll:
אני אפרק לראות אם בכלל יש בזה אויר ....
האוטו בגובה מקורי לפי בקשתי המפורשת.
זה מספיק לי למשחקים וזה מונע צרות אחרות כמו זרועות מגל נישברות באמצע הכביש...
אגב,
יש לי מהלכי מתלה יפים מאוד לפחות לתמונות סגירה עד לבאמפ-סטופ גם קדימה וגם אחורה.
אני לא מבין כלום בנושא העלים אם זה טוב או רע ככה, אבל גילי אמר שזה ככה אמור להראות, מחוסר ידע מספיק אני מאמין לו פה.
ובכל מקרה, כמו שכתבתי קודם - זה מה יש ... ועם זה ננצח ( לפחות בנתיים )
הנדנדה הארוכה נותנת תוספת מזערית בגובה אבל פוגמת ביציבות.
טושי
לא בהכרח, על כל יח' של אורך נוספת בשאקל תקבל חצי-4\3 תוספת בגובה לרכב אבל זה יותר עניין של צורך, אם תערגל את העלים המקוריים ותתקין שאקלים ארוכים השאקל יהיה כמעט ניצב לשילדה ויגרום להקשחת המתלה ואם הוא לא עבה יותר מהמקורי גם להפחתה ביציבות אבל אם תתקין עלים ארוכים יותר תהייה חייב להתקין שאקלים מעט ארוכים יותר אחרת אתה חוזר למקרה הראשון של שאקלים לא בזוית עבודה הנכונה.
מלפנים,רואים שהקפיצים מטופלים,אבל עדיין יש להם קשת הפוכה.
אפשר לערגל עוד ולקבל זווית יפה יותר בנדנדה.
טושי
אם הקפיץ כבר עורגל בעבר ועדיין יש לו קשת הפוכה הוא די מת.
That is very strange...
In all the pics I see that the springs have 5-6 leafs
in the US Toys
there were 4 leafs in the front and 3 in the rear+overload
No wonder I bent them
I just finished a conversion that uses rear shocks in the front (longer)
if some one wants to host them, send me an email address
I also have pics of the custom rear trac bar....
התמונות של tzagi
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/1.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/2.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/3.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/4.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/5.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/6.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/7.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/8.jpg
http://www.galilan.com/~guy.a/joe/9.jpg
ג'ו, יש הבדל של 10 שנים ודור בין הMinitrucks שלכם (נמכרו רק עד 86 בארה"ב, לא?) וההילקסים שלנו שנמכרו עד 97. יותר מזה, הדגם שלנו הוא הדגם שנועד לכושים באפריקה (סליחה שאני לא פוליטיקלי-קורקט, אבל אתה האמריקאי היחיד שקורא עברית), סופר-הבי-דיוטי חבל על הזמן.
לגבי הספייר ?! באמת עכשיו שאתה אומר אני שם לב שיש גלגל ספייר באוטו
אני אפרק לראות אם בכלל יש בזה אויר ....
רק דיברתם :evil:
היום בבוקר קמנו, התארגנו כל המשפחה לניווטים, יצאנו לאוטו ו ...
מצאנו ... פפפססססססס פנצ'ר.
:cry:
גיא
מצטער על הפנצ'ר שלך.מקווה שלא אמרתי מילה רעה על הקפיצים...
נמרוד
לפי מיטב ידיעתי דגמי 79-85 בארה"ב זהים לדגמי93-97 בארץ מבחינה מיכנית.
ההבדל הוא בעיצוב הפח,מנוע בנזין מול דיזל,ונעילה אחורית מקורית.
באפריקה,ממה שראיתי,היילקס מגיע עם מנוע בנזין פשוט 3Y,4Y ולא 22R כמו בארה"ב,או דיזל 2.8 ליטר 3L ללא טורבו.
גם היילקס דגם חדש( 02-05 בארץ) מגיע באפריקה עם מנוע 3L וללא חלונות חשמל ונעילה מרכזית.
נעילה אחורית מקורית לא ראיתי באפריקה וגם לא ברכבים יד שניה מיפן.
לא סתם מרבית הכלים באפריקה זה טויוטה.
בברכה,טושי
Nimrid wrote:
הדגם שלנו הוא הדגם שנועד לכושים באפריקה (סליחה שאני לא פוליטיקלי-קורקט
You guys are lucky.....I will give a left nut for your crew cab (double cab
(
or in german: DOKA
and so will alot of prople around in the states, but Toyota USA is filled eith a bunch of idiots
actualy thats a compleament for them
And nobody there cares,
they keep selling the overwhight, leather seat Tundras
Nimrod , you get a pass on the lack of political correctnes as you havnt been to the re education camps YET
AKA cultural sensetivity training
Mao himself whould have been so proud!....
גיא
נמרוד
לפי מיטב ידיעתי דגמי 79-85 בארה"ב זהים לדגמי93-97 בארץ מבחינה מיכנית.
ההבדל הוא בעיצוב הפח,מנוע בנזין מול דיזל,ונעילה אחורית מקורית.
,טושי
יש הבדלים גם בגיר ובטרנספר לפי ספרי טויוטה והספרי רכב שמסתובבים ברשת שמקורם מארה"ב.
יש יותר מגיר אחד גם לשנתונים הישנים(לא זה עם השרשרת החדש יותר).
למה השירשור נעצר
אין לאף אחד עידכונים
אחרי שTZAGI שם את התמונות של מה אפשר לעשות אף אחד לא רוצה להמשיך
Just wait, I'm working on a new 4runner(87)
and going to install a sas with a 5 inch lift and cross over steering
A write up will follow in a couple of month so stay tuned.
ג'ו שולח מדי פעם תמונות של ה4RUNNER שהוא מסב לסרן קדמי חי (SAS למי שלא הבין את הרשת"ב). אני לא מעלה אותם לכאן כדי לא לדכא אותכם... תהיה בסוף כתבה מסודרת, בעברית!
לא יודע בדיוק את מידות בין לבין
אבל לאחר מספר ניסיונות (מה יותר מתאים ונוח לי)
קבלתי את מערך הבולמים קפיצים הטוב ביותר עבורי
( עבודת מתלם)
אתמול שמתי קוני על האוטו. גם קדימה וגם אחורה כרגע עם המצב הכי קשה.
יש לכם דיעה בעניין ?
האוטו מאוד קשה. על הכביש מאוד מהודק מאוד יציב גם סיבובים מהירים ( מידי ) אבל בשטח קופצני ואלים לפעמים, בעיקר בנסיעה איטית על טרשים.
זה פרוייקט לא קטן לפרק על מנת לשנות מצב הבולמים, שווה ? יש מישהו שנוסע על קוני פה ויש לו דיעה ?
תודה.
ואגב, נימרוד, אתה יכול לגרום לנו לרייר בכיף. שים איזו עצם.
זה פרוייקט לא קטן לפרק על מנת לשנות מצב הבולמים, שווה ? יש מישהו שנוסע על קוני פה ויש לו דיעה ?
מגיע לך לפרק ולהרכיב שוב, על מה חשבת כשהתקנת אותם הכי קשים?
אני רוכב על בולמי קוני ( היילקס 98 ) כבר שנה.
ניסיתי ToughDog ניסיתי Monro וניסיתי סט-אפ שונה של הקוני.
שורה תחתונה... בלי פגוש קידמי ברזל וכננת ובלי משקל מיותר בארגז (היום יש שם 150 ק"ג ציוד), תתחיל מהרמה הכי רכה ותעבוד משם.
בשביל לשנות את מצב הקושי אתה צריך לשחרר את אחד הצדדים של הבולם (הייתי מרים אותו מהשסי כדי להגיע לפתיחה מלאה של הבולם) והטריק (אם אני זוכר נכון) הוא לסובב את גוף הבולם ביחס לבוכנה בזמן שאתה מחזיק את הכפתור נעילה פתוח (צ'ופצ'יק קטן בתחתית).
לבולמים יש שלושה מצבים ולצערנו לא מדובר בסיבוב לכיוון אחד כדי להקל ולצד שני להקשות, הבולם ממשיך להסתובב 360 ולאחר שהוא מגיע לרמה הכי רכה/קשה הוא ממשיך שוב לקצה הסקלה רך/קשה.
לאחר כל מעבר מצב (בעזרת קצת כח) תבדוק אם זה קשה יותר או רך יותר, אחרי שתבין את המצבים ואיפה אתה ביחס אליהם תכוון.
נשמע קצת ארוך אבל זה ממש לא, בייחוד אם יש לך גישה לליפט (חצי שעה גג לכל הבולמים).
אם אתה מסתבך תרים טלפון או שלח הודעה, אני חושב שיש לי את הפלייר שקיבלתי עם הבולמים שמסביר את דרך הכיוון.
סטובצקי
Are all 4 springs were done by Itay
or only the fronts?
כל המערך בוצע ע"י איתי
ואם שמת לב מאחור לא בדיוק היה איזה תזוזה (זה היה בתקופה שגררתי כל יום נגרר של טון ועוד 500 ק"ג בארגז)השתמשנו בסוף בערך ב9 עלים כדי שיפסיק לשקוע מאחור לכל צד.
כיום החלפנו מאחור את הקפיצים למערך גמיש יותר , אך לא וותרנו על המונרו עם הסליל
למרות מחיר נורמלי לבולם הוא מחזיק אצלי כבר יותר משנתיים כולל ריחופים באויר ששיטחו ג'נטים ןרסקו אקסים ועדיין לא מראים סמני שבירה(שנתיים אצלי שווה ערך ל5-6 שנים אצל קניבל אחר)
יש דרך להציג פה וידאו ??
שלומי
כן,
אני יודע איך משנים.
שיחקתי עם זה לפני ההרכבה. וכן נימרוד .. השאלה שלך מעלה תהיה לגבי עד כמה אתה באמת מכיר אותי..... "על מה חשבתי כשהתקנתי אותם הכי קשים" .... מה זה חשבתי
שים איזו עצם.
זרקתי עצם לגיא.....תילעס לאט
תשמע יא רשע אחד.
היום מיהרתי מאוד לרכבת ודהרתי דרך השטח משהו כמו 15 ק"מ של שביל יפה ונוח. האוטו ישב על הכביש כמו סובארו 4X4 במסלול הראלי עם הסיבובים ההדוקים.
החיוך שלי שהיה מרוח לי על הפנים, זה משהו שמתחרה בהצלחה בתמונות שלך :twisted:
TZAGI שלום!
האם התמונות שצילמתה מקורם בארץ של ההילקס עם הסרן המחוזק שהנבה צבועה באדום?
תודה טל
טל,
עד כמה שהבנתי מנימרוד, זה לא היילקס אלא פוראנר אמריקאי שעובר הסבה לסרן קשיח ( חי ).
ולא .. לא בארץ.
Quote:תשמע יא רשע אחד.
ביקשתה עצם.....קיבלתה
ואתה בוכה שהעצם מתוקה מדי?????
אי אפשר איתכה......יותר גרוע מאישתי.
Quote:
האם התמונות שצילמתה מקורם בארץ של ההילקס עם הסרן המחוזק שהנבה צבועה באדום
Tal,
Dont know if you are reffering Japan or The US
but the pics are taken in my garage
Look to the right for a location
The axle armor has been added by me
The red brake backing plates are only red as I run out of black paint
Read this thread from the beggining.......it will all make sense
Here are a couple more of the axle bring built
נימרוד,
תחפש שירשור שלי מזמן קניית ההילקס.
יש שם תמונה של העלים הקידמיים שלי. המצב היה הרבה יותר גרוע ממה שאצלך.
בנוסף היה בצד אחד קפיץ מדורג ובצד השני קפיץ לא מדורג.
הבולמים היו במצב פתיחה מלאה כשהקפיץ במצב מנוחה.
החלפתי אצל הר-טוב את העלים המדורגים ללא מדורגים וכל האוטו עורגל 4 ס"מ כלפי מעלה כאשר כרגע הוא לפי מיטב הבנתי במצב כמו מקורי. יש לי בערך 15 מעלות סטיה בהגה כלפי שמאל.
בולמים מקוריים מאחורה ובולמים קידמיים של קורנאדו מקדימה. קיבלתי כמעט במתנה והאורכים שלהם בדיוק מתאימים להגבהה הקיימת.
הוארכו צינורות בלמים קידמיים ( 40 ש"ח כל צד מקוריים של היילקס )
אני אשתדל לצלם לך מחר.
מנהיגה על האוטו של רונן ( היילקס 96 ) שעבר עירגול אצל גילי בכל 4 הקפיצים המקוריים והחלפת 4 הבולמים לכלב קשוח, האוטו שלו יותר נעים = פחות קופמני ואני מיחס את זה לבולמים הרכים שלי מקדימה.
על הפרק -
החלפת זרוע S
החלפת בולמים כשיהיה כסף לכלב קשוח
החלפת שמן מנוע
וזה כל מה שיש לעשות במכונית הזאת - כניראה ...
Time for a btt
Next week
shocks and shock towers
Stay tuned
שלום לכולם!!!!
אצלי בהיילקס 4 בולמי רנצ'ו 9000 עלים מעורגלים . ללא מוט מייצב.
המהלך מיתלה ברכב מעולה.
יש תמונות.
מששון.
אהלן, הרבה זמן לא הצצתי כאן. על כל פנים, מעט על המצב הקודם שהיה אצלי ואת המצב כיום:
מכיון שפעם הייתי מתחרה עם ההיילקס הקפיצים הקודמים נבנו על ידי בעזרת בחור שהיה מערגל ידנית את הקפיצים עם פטיש וסדן.
הקפיצים הקידמיים התבססו על מאיות וקונטרה מאיות מסוג HD מקורי של היילקס כאשר שאר העלים היו
מקפיצים אחוריים, חתוכים ומעורגלים של טנדר פיג'ו 504 (עלים גמישים ועמידים מאוד).
בסך הכל 6 או 7 עלים בקפיץ (הזיכרון שלי קצר).
מאחורה היו קפיצים מקוריים דגם HD של היילקס (ב- 93 היתה אופציה כזאת בהזמנה מהחברה).
עקב הרמת האף זה נתן לרכב זוית ישרה (במקום נוטה קדימה) עם חלוקת משקל מעט יותר מאוזנת
מהמקור ששיפרה קצת את הנוחות ואת זוית הנחיתה של הרכב מקפיצות בינוניות במהירויות של תחרויות.
הבולמים הקידמיים היו ראנצ'ו 9000 ארוכי מהלך והאחוריים מונרו סנסאטראק.
כיום לאחר שהרכב הוא בין היתר רכב ת"ש שלי ומכיון שהגב שלי הזדקן מהר עם כל ההשתולליות במשך
השנים, חיפשתי קצת יותר נוחות אבל בלי הרכות המוגזמת שיש בקיט של ראנצ'ו למשל (בין 3 ל- 4 עלים).
בסופו של דבר הושבתי את הרכב על סט אולד-מן "מדיום דיוטי" בסיווג הגבהה של "2.5 (אינץ) הכולל
קפיצים קידמיים אסימטריים כראוי (קפיץ צד נהג ארוך/גבוה יותר להתאים לשילדה האסימטרית) עם
בולמי גז ארוכי מהלך תואמים של אולד-מן בכל ארבעת הפינות וקיבלתי רכב נוח בהרבה, עדיין לא רך
מדי, עם התנהגות כביש שלא נהרסה יותר מדי.
היתרונות עולים על החסרונות:
הרכב נוח הרבה יותר מהסטנדרט או מהתצורה התחרותית שהיתה לי.
מהלך המיתלה גדל עוד קצת.
פגיעה גם יחסית מהירה בבורות גדולים ואי אילו טרשים נבלעת בשקט ורוגע יחסי על ידי המיתלים בעוד
שהם בכל זאת משדרים היטב את פני השטח במשך נסיעת שבילים.
התנהגות הרכב צפויה יותר גם לנהג פחות מאומן.
החסרונות שכבר לא ממש משנים לי ובוודאי לא משנים לרוב מי שנוהג בהיילקס:
עכשיו שאין קפיצים שכויילו לראלי אני חייב להאט יותר לפני סיבובים אם כי הסט הזה מפתיע בכך
שכשאתה עובר את גבול היכולת שלו על הכביש אתה מקבל הרחבת סיבוב ניטראלית ולא תת היגוי או
היגוי יתר מוגזם ואפילו לא זוית גילגול מאיימת מדי לה דווקא ציפיתי מסט רך יותר.
מרחקים מהבאמפסטופ:
קדימה כ- 10 ס"מ בין הבאמפ-סטופ למשענת שלו בשילדה.
אחורה כ- 15 ס"מ בין הבאמפ-סטופ למשענת שלו בשילדה.
מידע נוסף על הרכב:
נוסע קבוע כבר שנים רבות ללא מוט מייצב.
הרכב נימצא ברשותי כ- 11 שנה והשינוי האחרון שלו (זה עם האולד-מן) זה השינוי השישי במספר
שנעשה בו.
מעבר למתלים הוא גם מצוייד בגשר גיר / מגן החלקה גבוה ושטוח מבית ערן שני שלאחר אין ספור
התלבטויות וחישובים הותקן לאחר כבוד ואני מאוד מרוצה ממנו (התיכנון והביצוע שלו ברמה גבוהה ביותר).
הפגוש האחורי סוף סוף שודרג לפגוש פלדה/מסילה עם תושבות להייליפט כמו שתמיד רציתי בעזרת ידיו
הנאמנות של גיא רפאל מפרוג'יפ.
המנוע הוא כמובן מנוע טורבו מודל 2000 מיבוא שעובד על האוטו כ- 6 שנים.
ברשותי היילקס 97 (סרן קדמי) מוגבהת + סט קפיצי עלים משודרג.
התקנתי 2 בולמי KONI אחוריים.
אני מחפש 2 בולמיים קידמיים איכותיים לנסיעת שטח מהירה.
בולמי KONI המשווקים היום בארץ הם בולמי שמן שעובדים רק ביציאה ולא בכניסה. לעומת זאת בולמי BILSTEIN הם בולמי גז שעובדים גם בכניסה.
האם יש למישהו עצה מקצועית מה עדיף ?
אהלן, הרבה זמן לא הצצתי כאן. על כל פנים, מעט על המצב הקודם שהיה אצלי ואת המצב כיום:
מכיון שפעם הייתי מתחרה עם ההיילקס הקפיצים הקודמים נבנו על ידי בעזרת בחור שהיה מערגל ידנית את הקפיצים עם פטיש וסדן.
הקפיצים הקידמיים התבססו על מאיות וקונטרה מאיות מסוג HD מקורי של היילקס כאשר שאר העלים היו
מקפיצים אחוריים, חתוכים ומעורגלים של טנדר פיג'ו 504 (עלים גמישים ועמידים מאוד).
בסך הכל 6 או 7 עלים בקפיץ (הזיכרון שלי קצר).
מאחורה היו קפיצים מקוריים דגם HD של היילקס (ב- 93 היתה אופציה כזאת בהזמנה מהחברה).
עקב הרמת האף זה נתן לרכב זוית ישרה (במקום נוטה קדימה) עם חלוקת משקל מעט יותר מאוזנת
מהמקור ששיפרה קצת את הנוחות ואת זוית הנחיתה של הרכב מקפיצות בינוניות במהירויות של תחרויות.
הבולמים הקידמיים היו ראנצ'ו 9000 ארוכי מהלך והאחוריים מונרו סנסאטראק.
כיום לאחר שהרכב הוא בין היתר רכב ת"ש שלי ומכיון שהגב שלי הזדקן מהר עם כל ההשתולליות במשך
השנים, חיפשתי קצת יותר נוחות אבל בלי הרכות המוגזמת שיש בקיט של ראנצ'ו למשל (בין 3 ל- 4 עלים).
בסופו של דבר הושבתי את הרכב על סט אולד-מן "מדיום דיוטי" בסיווג הגבהה של "2.5 (אינץ) הכולל
קפיצים קידמיים אסימטריים כראוי (קפיץ צד נהג ארוך/גבוה יותר להתאים לשילדה האסימטרית) עם
בולמי גז ארוכי מהלך תואמים של אולד-מן בכל ארבעת הפינות וקיבלתי רכב נוח בהרבה, עדיין לא רך
מדי, עם התנהגות כביש שלא נהרסה יותר מדי.
היתרונות עולים על החסרונות:
הרכב נוח הרבה יותר מהסטנדרט או מהתצורה התחרותית שהיתה לי.
מהלך המיתלה גדל עוד קצת.
פגיעה גם יחסית מהירה בבורות גדולים ואי אילו טרשים נבלעת בשקט ורוגע יחסי על ידי המיתלים בעוד
שהם בכל זאת משדרים היטב את פני השטח במשך נסיעת שבילים.
התנהגות הרכב צפויה יותר גם לנהג פחות מאומן.
החסרונות שכבר לא ממש משנים לי ובוודאי לא משנים לרוב מי שנוהג בהיילקס:
עכשיו שאין קפיצים שכויילו לראלי אני חייב להאט יותר לפני סיבובים אם כי הסט הזה מפתיע בכך
שכשאתה עובר את גבול היכולת שלו על הכביש אתה מקבל הרחבת סיבוב ניטראלית ולא תת היגוי או
היגוי יתר מוגזם ואפילו לא זוית גילגול מאיימת מדי לה דווקא ציפיתי מסט רך יותר.
מרחקים מהבאמפסטופ:
קדימה כ- 10 ס"מ בין הבאמפ-סטופ למשענת שלו בשילדה.
אחורה כ- 15 ס"מ בין הבאמפ-סטופ למשענת שלו בשילדה.
מידע נוסף על הרכב:
נוסע קבוע כבר שנים רבות ללא מוט מייצב.
הרכב נימצא ברשותי כ- 11 שנה והשינוי האחרון שלו (זה עם האולד-מן) זה השינוי השישי במספר
שנעשה בו.
מעבר למתלים הוא גם מצוייד בגשר גיר / מגן החלקה גבוה ושטוח מבית ערן שני שלאחר אין ספור
התלבטויות וחישובים הותקן לאחר כבוד ואני מאוד מרוצה ממנו (התיכנון והביצוע שלו ברמה גבוהה ביותר).
הפגוש האחורי סוף סוף שודרג לפגוש פלדה/מסילה עם תושבות להייליפט כמו שתמיד רציתי בעזרת ידיו
הנאמנות של גיא רפאל מפרוג'יפ.
המנוע הוא כמובן מנוע טורבו מודל 2000 מיבוא שעובד על האוטו כ- 6 שנים.
מוגי שלום,
תודה על המחמאות.
פנק אותנו בתמונות של הרכב עם הפגוש האחורי.
ערן.
שלום לכולם!!!!
בתקופה האחרונה עשיתי חיזוקים לשסי.
עלים מאיה ועותף מאיה ארוכים רוולברים מאחור.
הנמכת הרכב כמעת לגובה הסטנדרטי.
והמהלכי מתלה מטורפים.
יש כמה תמונות.
מ ששון.
עוד לקוח מרוצה של רסמי "קפיצי קסם"
הנה התמונות בבקשה.
ואיך ההודעה שלך רמי קשורה לשרשור הזה? אתה מוזמן למצוא לה מקום מתאים (למשל בשרשור שלך בReaders rides). בבקשה אל תקשו עלינו לנהל את הפורומים האלו... כדי שהם ימשיכו להיות מאגר מידע שימושי, חשוב להקפיד על כללי הפורום.
כמה תמונות לחימום השאר יגיעו בהמשך...........
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.105075612964804.6879.100003870961 207&type=1
אהלן, הרבה זמן לא הצצתי כאן. על כל פנים, מעט על המצב הקודם שהיה אצלי ואת המצב כיום:
מכיון שפעם הייתי מתחרה עם ההיילקס הקפיצים הקודמים נבנו על ידי בעזרת בחור שהיה מערגל ידנית את הקפיצים עם פטיש וסדן.
הקפיצים הקידמיים התבססו על מאיות וקונטרה מאיות מסוג HD מקורי של היילקס כאשר שאר העלים היו
מקפיצים אחוריים, חתוכים ומעורגלים של טנדר פיג'ו 504 (עלים גמישים ועמידים מאוד).
בסך הכל 6 או 7 עלים בקפיץ (הזיכרון שלי קצר).
מאחורה היו קפיצים מקוריים דגם HD של היילקס (ב- 93 היתה אופציה כזאת בהזמנה מהחברה).
עקב הרמת האף זה נתן לרכב זוית ישרה (במקום נוטה קדימה) עם חלוקת משקל מעט יותר מאוזנת
מהמקור ששיפרה קצת את הנוחות ואת זוית הנחיתה של הרכב מקפיצות בינוניות במהירויות של תחרויות.
הבולמים הקידמיים היו ראנצ'ו 9000 ארוכי מהלך והאחוריים מונרו סנסאטראק.
כיום לאחר שהרכב הוא בין היתר רכב ת"ש שלי ומכיון שהגב שלי הזדקן מהר עם כל ההשתולליות במשך
השנים, חיפשתי קצת יותר נוחות אבל בלי הרכות המוגזמת שיש בקיט של ראנצ'ו למשל (בין 3 ל- 4 עלים).
בסופו של דבר הושבתי את הרכב על סט אולד-מן "מדיום דיוטי" בסיווג הגבהה של "2.5 (אינץ) הכולל
קפיצים קידמיים אסימטריים כראוי (קפיץ צד נהג ארוך/גבוה יותר להתאים לשילדה האסימטרית) עם
בולמי גז ארוכי מהלך תואמים של אולד-מן בכל ארבעת הפינות וקיבלתי רכב נוח בהרבה, עדיין לא רך
מדי, עם התנהגות כביש שלא נהרסה יותר מדי.
היתרונות עולים על החסרונות:
הרכב נוח הרבה יותר מהסטנדרט או מהתצורה התחרותית שהיתה לי.
מהלך המיתלה גדל עוד קצת.
פגיעה גם יחסית מהירה בבורות גדולים ואי אילו טרשים נבלעת בשקט ורוגע יחסי על ידי המיתלים בעוד
שהם בכל זאת משדרים היטב את פני השטח במשך נסיעת שבילים.
התנהגות הרכב צפויה יותר גם לנהג פחות מאומן.
החסרונות שכבר לא ממש משנים לי ובוודאי לא משנים לרוב מי שנוהג בהיילקס:
עכשיו שאין קפיצים שכויילו לראלי אני חייב להאט יותר לפני סיבובים אם כי הסט הזה מפתיע בכך
שכשאתה עובר את גבול היכולת שלו על הכביש אתה מקבל הרחבת סיבוב ניטראלית ולא תת היגוי או
היגוי יתר מוגזם ואפילו לא זוית גילגול מאיימת מדי לה דווקא ציפיתי מסט רך יותר.
מרחקים מהבאמפסטופ:
קדימה כ- 10 ס"מ בין הבאמפ-סטופ למשענת שלו בשילדה.
אחורה כ- 15 ס"מ בין הבאמפ-סטופ למשענת שלו בשילדה.
מידע נוסף על הרכב:
נוסע קבוע כבר שנים רבות ללא מוט מייצב.
הרכב נימצא ברשותי כ- 11 שנה והשינוי האחרון שלו (זה עם האולד-מן) זה השינוי השישי במספר
שנעשה בו.
מעבר למתלים הוא גם מצוייד בגשר גיר / מגן החלקה גבוה ושטוח מבית ערן שני שלאחר אין ספור
התלבטויות וחישובים הותקן לאחר כבוד ואני מאוד מרוצה ממנו (התיכנון והביצוע שלו ברמה גבוהה ביותר).
הפגוש האחורי סוף סוף שודרג לפגוש פלדה/מסילה עם תושבות להייליפט כמו שתמיד רציתי בעזרת ידיו
הנאמנות של גיא רפאל מפרוג'יפ.
המנוע הוא כמובן מנוע טורבו מודל 2000 מיבוא שעובד על האוטו כ- 6 שנים.
מישהו יכול להרחיב בנושא?
למה זה כך?
יש עוד רכבים אסימטריים?
מה המשמעות בערגול/החלפה של קפיצים?
זה לא כזה מעניין, בגלל מיקום הביצה היה צריך למקם את התושבת הימנית גבוה ב10 מהשמאלית ולכן הקפיץ השמאלי מעורגל טיפה פחות מהימני.
רוב יצרני הקפיצים מיצרים קפיצים זהים לימין ושמאל ונותנים לך ספייסר שמרתכים על התושבת השמאלית.
קראתי את השרשור כמה פעמים, ואני לא מבין מה הסיבה שהוא נעוץ בראש הרשימה הרי הוא לא מכיל שום מידה אקטואלי.
השאלה שלי היא מאוד פשוטה:
איזה סט קפיצים שנותן הגבעה של 2" ניתן להרכיב בארץ נכון להיום?
לאיזה רכב או לאיזה שנת דגם הילקס אתה רוצה קיט ?
טל
להיילקס עד 97, לא ראיתי התייחסות לרכבים אחרים בשרשור.
קראתי את השרשור כמה פעמים, ואני לא מבין מה הסיבה שהוא נעוץ בראש הרשימה הרי הוא לא מכיל שום מידה אקטואלי.
השאלה שלי היא מאוד פשוטה:
איזה סט קפיצים שנותן הגבעה של 2" ניתן להרכיב בארץ נכון להיום?
כמו שהרכב נשאר אקטואלי, גם המידע כאן נשאר אקטואלי..
להגדרה שלך, היום בארץ אתה יכול למצוא את OME, EFS, Ironman וייצור מקומי, שבפועל יעלה לך כמעט זהה לקיט מחו״ל.
,
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
הרכב אכן מאוד אקטואלי, רק שהשרשור (לטעמי) לא הכיל מידה יעיל, במיוחד שחצי מהתמונות לא קיימות.
IRONMAN לא מתעסקים עם קפיצי עלים (נכון לאתמול).
תוך כדי כתיבת התגובה, מצאתי את השרשור הבא:
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-58818.html
לפי דעתי הוא מכיל יותר מידה שימושי.
IRONMAN לא מתעסקים עם קפיצי עלים (נכון .
ל-ironman יש מגוון קפיצי עלים רחב למדי, ובמיוחד להיילקס, יכול להיות שהיבואן כאן לא הביא עלים.
חשבת לבקש מהם להזמין?
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
דיברתי אתמול עם היבואן ונאמר לי שהם לא מביעים קפיצי עלים בשלב זה....
אז הבחירה תהיה בין EFS ל OME.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.