4by4
22-09-16, 15:30
שלום לכולם.
אז אחרי שפתחתי את השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/99889-למה-בטיפוס-סלעים-מומלץ-להתחיל-נסיעה-עם-הסוויץ-איך-מחברים-מעקף-לרגלית-גז
החלטתי כבר לעשות מדריך על מצערת יד למצבים בהם צריך רגל שלישית.
אז התנסיתי במשך הרבה זמן בכל מיני דרכים ליצור את המצערת. הבעיה הכי גדולה שלי הייתה שבכל המקומות שראיתי שעשו משהו דומה, המצערת הייתה קבועה ולא ניתנת לפירוק. זה משהו שמאוד הפריעה לי כי ב95 אחוז מהזמן אני לא משתמש בה וזה רק יכול להיות מתכונת לאסון. מה גם שבת זוגתי נוסעת על הרכב ביום יום והמחשבה שבטעות היא תפעיל את המערכת עשתה לי רע.
לכן אחרי הרבה התנסויות בשטח ובכביש מצאתי את מה שנראה לי כSET UP האידיאלי.
מה שמצחיק, שזה יותר פשוט מכל דבר אחר שראיתי. אסביר את סדר הפעולות שלי ואז אראה את זה בתמונות.
הרכבתי על ידית ההאנד ברקס (הכי נוח לי לתפעל משם) מעצור ישן של אופניים חיברתי אליו את הכבל שאמור להתחבר בקצהו השני לרגלית הגז.
לאחר שלקחתי מידות אורך, העברתי את הכבל בתוך מוביל לאחר שגירזתי אותו היטב. את המוביל הצמדתי משמאל לתיבה של מוט ההילוכים.
בסוף הכבל עשיתי לולאה והידקתי אותה עם 2 קלמרות. הלולאה תתלבש על הברזל של רגלית ההילוכים ותהודק עם 2 תנינים קטנים של אלקטוניקה (אלה שיש להם סגירה חזקה כמו נעילת לסת של פיטבול) וככה במידת הצורך אוכל לפרק את הכבל מהרגלית כאשר היא לא בשימוש. חשוב לי לציין שהכבל תפוס ממש טוב גם בלי התנינים. אבל הם שם לאבטח לייתר ביטחון.
בנוסף, העברתי חוט מהפנס הפנימי של הרכב מאחורי הדש בורד על לאיזור של רגלית ההילוכים. את החוט חיברתי לפנס לד ככה שתמיד יהיה לי אור באיזור כאשר אני מחבר או מנתק את המערכת ואראה בדיוק מה אני עושה.
המערכת נבדקה היטב בשטח כולל טיול של 3 ימים בערבה. עברה ב"צבעים מעופפים".
למערכת יש יתרון וחיסרון. היתרון זה שאפשר לפרק אותה ולא צריך לדאוג שהיא תכנס לפעולה מתי שהיא לא צריכה. החיסרון זה שעל אף שהיא נבדקה היטב, אין ערבויות שהיא לא תתנתק ברגע האמת. לכן אני תמיד לוקח אותה בערבון מוגבל ולא סומך עליה. אני תמיד בהיכון על הברקס/גז למקרה שיהיה משהו.
בכל אופן, אשמח לשמוע תגובות לטובה או לרעה
להלן התמונות:
http://i64.tinypic.com/280jc5t.jpg
http://i67.tinypic.com/2dlvx1z.jpg
http://i63.tinypic.com/esonmb.jpg
http://i68.tinypic.com/4tkro2.jpg
http://i67.tinypic.com/2it693b.jpg
אז אחרי שפתחתי את השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/99889-למה-בטיפוס-סלעים-מומלץ-להתחיל-נסיעה-עם-הסוויץ-איך-מחברים-מעקף-לרגלית-גז
החלטתי כבר לעשות מדריך על מצערת יד למצבים בהם צריך רגל שלישית.
אז התנסיתי במשך הרבה זמן בכל מיני דרכים ליצור את המצערת. הבעיה הכי גדולה שלי הייתה שבכל המקומות שראיתי שעשו משהו דומה, המצערת הייתה קבועה ולא ניתנת לפירוק. זה משהו שמאוד הפריעה לי כי ב95 אחוז מהזמן אני לא משתמש בה וזה רק יכול להיות מתכונת לאסון. מה גם שבת זוגתי נוסעת על הרכב ביום יום והמחשבה שבטעות היא תפעיל את המערכת עשתה לי רע.
לכן אחרי הרבה התנסויות בשטח ובכביש מצאתי את מה שנראה לי כSET UP האידיאלי.
מה שמצחיק, שזה יותר פשוט מכל דבר אחר שראיתי. אסביר את סדר הפעולות שלי ואז אראה את זה בתמונות.
הרכבתי על ידית ההאנד ברקס (הכי נוח לי לתפעל משם) מעצור ישן של אופניים חיברתי אליו את הכבל שאמור להתחבר בקצהו השני לרגלית הגז.
לאחר שלקחתי מידות אורך, העברתי את הכבל בתוך מוביל לאחר שגירזתי אותו היטב. את המוביל הצמדתי משמאל לתיבה של מוט ההילוכים.
בסוף הכבל עשיתי לולאה והידקתי אותה עם 2 קלמרות. הלולאה תתלבש על הברזל של רגלית ההילוכים ותהודק עם 2 תנינים קטנים של אלקטוניקה (אלה שיש להם סגירה חזקה כמו נעילת לסת של פיטבול) וככה במידת הצורך אוכל לפרק את הכבל מהרגלית כאשר היא לא בשימוש. חשוב לי לציין שהכבל תפוס ממש טוב גם בלי התנינים. אבל הם שם לאבטח לייתר ביטחון.
בנוסף, העברתי חוט מהפנס הפנימי של הרכב מאחורי הדש בורד על לאיזור של רגלית ההילוכים. את החוט חיברתי לפנס לד ככה שתמיד יהיה לי אור באיזור כאשר אני מחבר או מנתק את המערכת ואראה בדיוק מה אני עושה.
המערכת נבדקה היטב בשטח כולל טיול של 3 ימים בערבה. עברה ב"צבעים מעופפים".
למערכת יש יתרון וחיסרון. היתרון זה שאפשר לפרק אותה ולא צריך לדאוג שהיא תכנס לפעולה מתי שהיא לא צריכה. החיסרון זה שעל אף שהיא נבדקה היטב, אין ערבויות שהיא לא תתנתק ברגע האמת. לכן אני תמיד לוקח אותה בערבון מוגבל ולא סומך עליה. אני תמיד בהיכון על הברקס/גז למקרה שיהיה משהו.
בכל אופן, אשמח לשמוע תגובות לטובה או לרעה
להלן התמונות:
http://i64.tinypic.com/280jc5t.jpg
http://i67.tinypic.com/2dlvx1z.jpg
http://i63.tinypic.com/esonmb.jpg
http://i68.tinypic.com/4tkro2.jpg
http://i67.tinypic.com/2it693b.jpg