PDA

צפייה בגרסה מלאה : יצירת מצערת יד מתפרקת לרכבים ידניים - מדריך!



4by4
22-09-16, 15:30
שלום לכולם.
אז אחרי שפתחתי את השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/99889-למה-בטיפוס-סלעים-מומלץ-להתחיל-נסיעה-עם-הסוויץ-איך-מחברים-מעקף-לרגלית-גז
החלטתי כבר לעשות מדריך על מצערת יד למצבים בהם צריך רגל שלישית.
אז התנסיתי במשך הרבה זמן בכל מיני דרכים ליצור את המצערת. הבעיה הכי גדולה שלי הייתה שבכל המקומות שראיתי שעשו משהו דומה, המצערת הייתה קבועה ולא ניתנת לפירוק. זה משהו שמאוד הפריעה לי כי ב95 אחוז מהזמן אני לא משתמש בה וזה רק יכול להיות מתכונת לאסון. מה גם שבת זוגתי נוסעת על הרכב ביום יום והמחשבה שבטעות היא תפעיל את המערכת עשתה לי רע.
לכן אחרי הרבה התנסויות בשטח ובכביש מצאתי את מה שנראה לי כSET UP האידיאלי.
מה שמצחיק, שזה יותר פשוט מכל דבר אחר שראיתי. אסביר את סדר הפעולות שלי ואז אראה את זה בתמונות.
הרכבתי על ידית ההאנד ברקס (הכי נוח לי לתפעל משם) מעצור ישן של אופניים חיברתי אליו את הכבל שאמור להתחבר בקצהו השני לרגלית הגז.
לאחר שלקחתי מידות אורך, העברתי את הכבל בתוך מוביל לאחר שגירזתי אותו היטב. את המוביל הצמדתי משמאל לתיבה של מוט ההילוכים.
בסוף הכבל עשיתי לולאה והידקתי אותה עם 2 קלמרות. הלולאה תתלבש על הברזל של רגלית ההילוכים ותהודק עם 2 תנינים קטנים של אלקטוניקה (אלה שיש להם סגירה חזקה כמו נעילת לסת של פיטבול) וככה במידת הצורך אוכל לפרק את הכבל מהרגלית כאשר היא לא בשימוש. חשוב לי לציין שהכבל תפוס ממש טוב גם בלי התנינים. אבל הם שם לאבטח לייתר ביטחון.
בנוסף, העברתי חוט מהפנס הפנימי של הרכב מאחורי הדש בורד על לאיזור של רגלית ההילוכים. את החוט חיברתי לפנס לד ככה שתמיד יהיה לי אור באיזור כאשר אני מחבר או מנתק את המערכת ואראה בדיוק מה אני עושה.
המערכת נבדקה היטב בשטח כולל טיול של 3 ימים בערבה. עברה ב"צבעים מעופפים".
למערכת יש יתרון וחיסרון. היתרון זה שאפשר לפרק אותה ולא צריך לדאוג שהיא תכנס לפעולה מתי שהיא לא צריכה. החיסרון זה שעל אף שהיא נבדקה היטב, אין ערבויות שהיא לא תתנתק ברגע האמת. לכן אני תמיד לוקח אותה בערבון מוגבל ולא סומך עליה. אני תמיד בהיכון על הברקס/גז למקרה שיהיה משהו.
בכל אופן, אשמח לשמוע תגובות לטובה או לרעה
להלן התמונות:
http://i64.tinypic.com/280jc5t.jpg
http://i67.tinypic.com/2dlvx1z.jpg
http://i63.tinypic.com/esonmb.jpg
http://i68.tinypic.com/4tkro2.jpg
http://i67.tinypic.com/2it693b.jpg

zivo
22-09-16, 18:26
שים גם את מספר הרכב, רשיון הנהיגה שלך, ותעודת הזהות.....
ותרוץ להפקיד את הרישיון (בגלל השלילה) , ולשלם את הקנס.
כמה פעמים במשך הטיול אתה מפרק ומרכיב בחזרה? בכל פעם שאתה חוצה \ עולה על כביש, אתה מסיר את זה?
תן לי לנחש, במקרה הטוב אתה מתקין את זה בתחילת הטיול ומסיר בסוף.
וכן, אם יקרה לך משהו בשטח, אתה מבין שאין לך ביטוח?

מילא אתה רוצה לעשות שטויות, אבל למה אתה מספר על זה באינטרנט???

4by4
23-09-16, 02:28
מישהו קצת לחוץ הייתי אומר..
ואין מה להתקין, זה כבר מותקן (:rolleyes:). להלביש את זה על הרגלית זה בדיוק 30 שניות. ואני עושה את זה רק במעלות הקשים שיש צורך ברגל שלישית כמו שאמרתי.

וגם ככה לא הסכימו לבטח אותי בגלל ש"אין לך בכלל רישיון נהיגה" או משהו כזה.. לא הייתי מרוכז כ"כ בשיחה

omri_t
23-09-16, 06:36
עבודה יפה וביצוע מעניין.
באמת די פשוט בהשוואה לדברים אחרים.

תגובה קצת משונה... לא חטשב שזה שונה מ 99% מפרויקטים אחרים באתר...

GodsFather
23-09-16, 09:03
יופי של הסבר.

4by4
23-09-16, 16:38
תודה חברים : )

חזרתי עכשיו ממשלט 21. משפר פלאים את חווית הנסיעה הדבר הזה. הרבה יותר קל ככה.

razzamataz
24-09-16, 19:05
מדריך יפה ומפורט
לא רואה שום בעיה בטיחותית ברכב ידני או בנהג שיודע מה הוא עושה...אבל לא הייתי משתמש במנגנון בנסיעת כביש כמו קרוז קונטרול
היה לי כזה באיסוזו איפון ובלנדקורזר ישן ואכן בשטח קופצני יש יתרון גדול לגז אחיד

רק עכשיו הדוושה אלקטרונית - יש למישהו מושג אם ואיך ניתן לשלוט בה באמצעים פשוטים?

-->