התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לאן לכוון את אקדח הלייזר ע"מ למדוד טמפרטורת מנוע אמיתית?



ybar
22-09-16, 18:26
השעון בלוח המחוונים ברכבי אינו מדויק וברצוני למדוד את טמפרטורת המנוע בזמן עבודה ע"י אקדח לייזר,לאן בדיוק עליי לכוון אותו ע"מ לקבל את הטמפרטורה האמיתית והנכונה בזמן אמת?

asafk
22-09-16, 19:18
אתה מן הסתם מתכוון לטמפרטורת נוזל הקירור, ובכן - חלק מתכתי באזור הכניסה לרדיאטור ייתן לך את התשובה הדי מדוייקת.

אסף.

איציק - 4X6ZH
22-09-16, 19:53
בדרך כלל צינור מים עליון זה הכניסה של המים החמים לרדיאטור

איציק

ybar
23-09-16, 10:28
אתה מן הסתם מתכוון לטמפרטורת נוזל הקירור, ובכן - חלק מתכתי באזור הכניסה לרדיאטור ייתן לך את התשובה הדי מדוייקת.

אסף.

לא,אני מעוניין לבדוק את טמפרטורת המנוע עצמו(הבלוק)ע"מ לדעת בוודאות שהוא לא מגיע לטמפרטורה חריגה העלולה לגרום לנזק והתחממות.

asafk
23-09-16, 10:36
מקובל למדוד טמפ׳ נוזל קירור, או טמפרטורת ראש CHT או טמפרטורת גזי פליטה EGT או טמפרטורת שמן.
לטמפרטורת בלוק אני לא מכיר ערך מקובל, והמדידה בצד החיצוני של הבלוק לא מייצגת מה שקורה בצד הפנימי...

איזה ערך אתה מצפה לראות? כמה מעלות?

אסף.

ybar
23-09-16, 11:05
אני פשוט מעוניין לדעת שהמנוע אצלי כרגע אכן עובד בטמפרטורה נכונה ובטוחה ולא בטמפרטורה חריגה וגבוהה מדאי המסכנת אותו ועלולה לגרום לעיוותים ולנזק בלתי הפיך בעתיד.

asafk
23-09-16, 11:07
טמפרטורות נוזל הקירור והשמן (מודדים על הפקק של הקרטר) יתנו אינדיקציה טובה.

אסף.

ybar
23-09-16, 11:26
אוקיי הבנתי,אז כמו שכבר ציינו את טמפרטורת נוזל הקירור לבדוק על צינור המים העליון המחבר בין המנוע לרדיאטור?
אגב מהם בערך הערכים התקינים של נוזל קירור ושמן המנוע שעליי לקבל בבדיקה?

asafk
23-09-16, 11:30
נוזל קירור - כמו בשעון.
שמן מנוע אמור להיות בין 100 ל 110 מעלות, לזמן קצר עד 120. מעל לזה זה מסוכן, ב130 השמן המינרלי מתחיל להתקלקל.

אסף.

boaz avrahami
23-09-16, 11:35
ואיך אתה יודע שהאקדח ליזר מדוייק?
לא הייתי סומך עליו כמשהו מדוייק מדי אלא כאינדיקציה ולהשוואת הפרשי טמפרטורה

kd2
23-09-16, 14:46
לאקדחי "לייזר" (אינפרא אדום) יש בעיה עם משטחים מחזירי אור....קח את זה בחשבון.
יש לי אחד מיצרן מעולה, מכוייל כל שנה, ואי אפשר למדוד איתו חלקי מתכת בוהקים.

ybar
24-09-16, 12:33
נוזל קירור - כמו בשעון.
שמן מנוע אמור להיות בין 100 ל 110 מעלות, לזמן קצר עד 120. מעל לזה זה מסוכן, ב130 השמן המינרלי מתחיל להתקלקל.

אסף.

לא הבנתי,מה כוונתך ב"נוזל קירור-כמו בשעון"?אני לא יכול להסתמך על השעון בלוח המחוונים מאחר ואיני יודע בוודאות את אמינותו.אצלי השעון הוא ביחידות פרהנייט ולא בצלזיוס כמקובל בארץ,במצב הנוכחי המאוורר מנוע נכנס לפעולה כאשר מופיע בשעון 220 מעלות פרהנייט,זה תקין?זה מסוכן למנוע או בגדר הסביר?

boaz avrahami
24-09-16, 12:55
בוא נתחיל מהבסיס.
איך אתה יודע שהשעון בלוח שעונים אינו מדוייק?

זה שהוא בפרנהייט לא ממש מעניין.
אפילו אם לא היו עליו מספרים הוא בסדר. מה שחשוב שהוא לא מזייף ושאתה לא מגיע לאדום המסוכן

האדום לא תמיד זהה בכל המנועים.
לפעמים הוא ב 110 או 115 או 120
תלוי במנוע

איציק - 4X6ZH
24-09-16, 13:15
אולי כדאי להתחיל מה זה חם ?
מה זה רתיחה ?
מתי הנוזל רותח ?
למה מי ברז זה לא טוב
ועוד ועוד
ורק בסוף נדבר על שעון החום של המנוע ( שהוא מדויק אפילו מדיוק מאד )
וזה לא סתם שאין מספרים בשעון
וגם הצבע כבר לא אדום
יש נורמלי ויש חם

איציק

Elad Shamir
26-09-16, 00:30
הרגתם את הבנאדם (פותח השירשור)
לפותח - יעזור לנו להבין למה אתה חושב שה"שעון" חום מזייף?
אתה מדבר על התחממות עד ל220 מעלות פרנהייט שזה 105 מעלות צלזיוס שזה בסדר.
לעיניין הבדיקה - הערכים המקובלים ל"חום מנוע" מתייחסים לטמפרטורת נוזל הקרור, הנוזל יוצא מהמנוע בצינור המתחבר לחלקו העליון של הרדיאטור, תבדוק מה הטמפרטורה שם? ותדווח (אפשר למדוד גם על מיכל הנוזלים העליון של הרדיאטור), בנוסף תבדוק מה הטמפרטורה בצינור מתחתון (מוביל את נוזל הקרור מהרדיאטור אל המנוע) ותוכל לדעת אם/כמה מתקרר הנוזל ברדיאטור
לפני הבדיקה תבדוק (כשהמנוע קר) שלא חסר נוזל
בהצלחה

ybar
15-10-16, 00:08
מדדתי היום בצהריים את הטמפרטורה על צינור המים העליון בנקודה קרובה לרדיאטור וקיבלתי 76 מעלות צלזיוס וכשהמאוורר נכנס לעבודה הטמפרטורה ירדה ל68 בערך,מה שלמעשה מעיד על כך שאכן צדקתי והשעון בדשבורד אצלי מזייף ודבר שני שניתן להסיק זה שכנראה אין טרמוסטט ברכב מאחר והטמפרטורה שהתקבלה מעט נמוכה,אני צודק?אני קורא נכון את המפה עד כה?

Elad Shamir
15-10-16, 15:41
לבדיקה של הטרמוסטט - תניע את המנוע כשהוא קר ותבדוק כל הזמן את הטמפרטורה על הצינורות הכניסה ויציאת מים מהרדיאטור עם הם מעלים טמפרטורה באופן רציף מהדקות הראשונות אז כנראה שאין טרמוסטט ואם רק אחרי כמה דקות הטמפרטורה "תקפוץ" אז יש טרמוסטט וגם אם תצליח לזהות את רגע הפתיחה תדע באיזה טפמרטורה בפועל הטרמוסטט ניפתח
דבר אחר- מה ההפרש בין ה"שעון" טמפרטורה למד הידני?
באיזה רכב מדובר?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

-->