PDA

צפייה בגרסה מלאה : קידוח בגג הרכב לאנטנה - דעתכם?



cervera
23-09-16, 13:08
קניתי אנטנה מקורית של מוטורולה שמגיעה במקור עם בסיס שדורש קידוח בגג הרכב.
ידוע לי שנפוץ מאוד לקנות לה בסיס שמתחבר עם שני ברגים למכסה המנוע, או מגנט חזק, אבל ממה שאני מבין לכל פתרון חסרון גדול.

ההמלצה הידועה עם אנטנות מסוג זה היא שתהיה ניצבת למשטח גדול מוארק (או שילדה במקרה של רכב)

-אנטנה בצד מכסה המנוע קורנת חזק לתוך הרכב, ומקבלת רק חצי משטח מוארק, כי היא בצד

-לבסיס מגנטי אין מגע ישיר עם הפח בגלל שכבת הצבע (אימפדנס גבוהה למשטח)

-קידוח ישיר בגג (מה שמומלץ על ידי מוטורולה) זה תמיד קצת מפחיד אם משהו יתפקשש, כמו גם עשוי להפריע לגגון אם ארצה להתקין בעתיד


דעתכם בעניין? אני טועה במשהו ממה שהנחתי למעלה?

אני עם ג'ימני אם זה רלונטי לדיון...

zerez
23-09-16, 13:39
בג׳ימני שלי היה בסיס מגנטי על הגג מחובר למכשיר מוטורולה 5 וואט ועשה יבודה מצויינת.
אני לא קדחתי וגם לא אקדח על הגג.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

omri_t
23-09-16, 13:42
לקדוח בגג? זה הרעיון הכי גרוע, גם אם תקלוט טיפה פחות...

לך על בסיס מגנטי.
או תושבת שבסיסה לוחית פח להגדלת המשטח.

לטעמי הדבר האחרון שעושים זה לקדוח בגג של אוטו...

zivo
23-09-16, 13:43
אני בדילמה דומה, אבל עם הבנות שונות.
יש שתי שאלות נפרדות, מגנטית לעומת חור, ומיקום.

1- במקרה של מגנט, אין שום צורך למגע ישיר בין הבסיס לגוף. למעשה, כל הבסיסים מגיעים עם ריפוד ע"מ לא לשרוט את הצבע. הגוף של הרכב והבסיס של האנטנה מחוברים דרך הסיכוך של הכבל, והמכשיר קשר עצמו (שמקבל גוף למינוס).
עד כמה שאני מבין את העניין הזה, מבחינת ביצועים אין הבדל.
השאלה של חור או מגנט היא יותר הפגיעה ברכב, בעיות מים, גמישות, שינוי, הסרה.... לעומת חשש לגנבה.
אני הלכתי על המגנט הזה-
https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-magnet-mount-antenna-base-with-9CM-magnet-5M-feeder-cable-SMA-Male-antenna-base/32488732949.html?spm=2114.13010608.0.64. YP1yCu

2- מיקום.
מבחינת קליטה ושידור, אין שום ספק שהאנטנה צריכה להיות באמצע הגג (הכי גבוה, ומשטח גדול וסימטרי מסביב).
אבל זה יוצר המון בעיות, החל מגגון ומטען על הגג ועד מעבר בחורש ומקומות נמוכים ( אני עם טרופר, ואנטנה של מטר על הגג, הרכב פשוט לא נכנס לחנייה.
יש אפשרות על המכסה מנוע ויש כאלו שמוסיפים משטח (30X30 ס"מ ?) מאחור באזור הגלגל ספר \ ג'ריקן מים.
השיקול של קרינה לא נראה לי רלוונטי. בניגוד לטלפון שמשדר כל הזמן (לבסיס לגבי המיקום) ומחזיק חיבוריות דטה כל הזמן, מכשיר קשר משדר רק שמדברים.
אם זה תקין לעבוד עם מכשיר ידני של 5-10W , פחות מ 30 ס"מ מהפרצוף, אז אנטנה חיצונית, 1-2 מטר מהראש לא מדאיגה אותי (הקרינה יורדת בחצי על הכפלת המרחק).
אין ספק שהתקנה בצד המכסה מנוע, סובלת ממשטח הארקה לא סימטרי, נמוכה יותר, וגם חשופה (אולי אפילו יותר) לבעיות חורש.

אחרי הרבה התלבטויות, אני כרגע עם אנטנה על המכסה מנוע, בצד ימין, קרוב לחלון, בסביבות 20 ס"מ מהצד. אין שום בעיה לקחת את האנטנה יותר קדימה, זה ממש לא מפריע לשדה הראיה.
היתרון הגדול של מגנט - ננסה ונראה..... ניסע קצת כך, נבדוק אחרת.....ונחליט.

דרך אגב, אני עם 5 מטר כבל (לא בטוח שזה חכם, יכול להיות שזה יותר בעייתי מהמיקום עצמו. ברגע שאני אהיה סגור על המיקום, אני אקצר את הכבל), אין לי שום בעיה בטיול למדבר, בתחילת הטיול, להזיז את האנטנה לגג .

לא בטוח עם עזרתי או רק הגדלתי את הבילבול, אבל זה מה שיש...

נדב ש.
23-09-16, 17:55
לקדוח בגג רעיון גרוע מאוד, מכשיר מוטורולה(מניח שמקסטרק) קולט מעולה גם עם אנטנה קצרה ובסיס מגנטי, גם עם חיבור למכסה מנוע, אצלי האנטנה תמיד מחוברת מאחורי הרכב על דלת המטען עם תושבת מבניה עצמית, גם כשמטיילים בכל רחרי הארץ קולטים חברים למרחקים עצומים.

boaz avrahami
23-09-16, 19:17
אני מצטער אבל לא מבין את הדילמה שלך.

בוא נפרוט את הצרכים שלך ולדעתי נבין שאתה מכוון למקום הלא נכון.

1. לאיזה מרחקים אתה מתכוון לשדר?
2. מה הספק המכשיר?
3. כמה דקות שידור בחודש ישמש אותך המכשיר?

כרפרנס אספר לך שאני עם אנטנה קצרה מגנטית שאותה אני מוציא לגג דרך הדלת תא מטען רק בטיולים ומכשיר של 40 וואט וכבר יצא לי לנהל שיחות מעל מאה קמ בתנאים מצוינים ובתנאים פחות טובים גם לשלושים ארבעים.
אם היתה לי אנטנה ארוכה או פחית רפלקטור על הגגון אז המצב היה משתפר.

לגבי קרינה ממכסה המנוע-
יש להניח שמדובר במשהו כל כך זניח בהתחשב בעשר דקות שידור הממוצעות שתעשה בחודש ואם אתה מדבר יותר אז כדאי להפסיק עם זה כי זה מפריע לסביבת המטיילים

Benji Struel
23-09-16, 21:20
באמת שהפיתרון הכי טוב זה בסיס מגנטי או קבוע על דלת תא המטען...

לגבי הגג, תכין פלטה קטנה, ותרכיב אותה על הגג מקדימה, מעל החלון... תחבר אותו עם סיליקון או חומר דומה ויהיה לך פצצה

cervera
23-09-16, 22:50
בועז, אני לא מכוון לשום מקום, שואל לדעתם של אנשים חכמים, בינתיים לשמחתי התגובות פה ענייניות ומעלות נקודות למחשבה. מה שכתבתי בפתיחת השרשור הן עובדות, אבל כפי שנאמר, לא כל אחד מהדברים בהכרח צריך להילקח כשיקול.

למשל, כפי שכבר נכתב פה, קרינה היא לא בהכרח שיקול אם לא מדברים הרבה כי זמן החשיפה קצר, אני עדיין לא קב"ט.

אשמח לעוד שיקולים ודעות.

אגב רק אציין, למרות שזה נשמע מפחיד, לקדוח חור ולשים בסיס מקורי של מוטורולה זה לא כזה דבר בעייתי, השד לא כזה נורא. מרגע ששמים את הבסיס הוא שם כדי להישאר, זה בדיוק כמו הבסיס של האנטנה FM שיש לרוב המכוניות באמצע הגג, עם איטום נכון וקידוח נכון אין הרבה סיכוי לנזילות. אני יודע, זה לא מקובל בתחום הג'יפים בארץ, ולכן אני לא ממהר לעשות זאת, אבל אם אני מסתכל סביב במדינות אחרות, זה מה שאני מוצא לרוב.

אני כרגע מחפש שיקולים. אין לי עדיין החלטה או כיוון שעליו נסגרתי.

אחלה תגובות בפורום, שמח לגלות שהוא חי ופעיל גם בעידן הפייסבוק :)

tom1105
23-09-16, 23:09
רוצה להתקין על הגג? שים גגון , תחבר פלאח מתכת ותקדח בפלאח כמה שאתה רוצה...
עזוב את הגג במנוחה... קידוח בגג לא מביא שום דבר חוץ מצרות ...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

boaz avrahami
24-09-16, 00:57
זה לא כמו קידוח שנעשה במפעל לפני הצבע וזה פתרון לא הפיך ולטעמי מיותר בהתחשב בחלופות

-->