צפייה בגרסה מלאה : פרוייקט גלדיאטור 75', תמונות והתייעצות
קודם כול, אני מקווה שאני בתת פורום הנכון, עברתי על הפורום וזה ניראה לי כמו המקום המתאים ביותר.
רקע כללי: אבא שלי קנה את הרכב לפני מספר שנים והוא שימש כרכב עבודה, רכב חזק, להעביר חציר, אבנים וכו.
לפני כחמש שנים הוא חנה ומאז לא הופעל [בלי יותר מידי סיבות] בכללי הוא לא במצב מדהים אבל מבחינת המנוע לא הייתה איזושהי תקלה למעט חור במכיל הדלק (זניח).
רכב מניע ונוסע, אך הקרבורטון מזייף.
מבחינת פחחות המצב ממש לא משהו, יש הרבה חלודה, חור בגג [בתחילה הוא היה לא מכוסה, אחרי החורף הראשון הוא כוסה], אחרי שיפוץ המנוע ניתן לפחח לטפל בפחחות, בתקווה שאוכל לעזור לו וללמוד תוך כדאי.
לפני כשנה החלטנו להחזיר אותו לחיים ומאז זה לא ככ זז..
השבוע סוף סוף התחלנו,
התחלנו בהחלפת טנק וזנרת הדלק, ואת מערכת החשמל, בנתיים עם שעונים חיצוניים ולא עם לוח השעונים, צריך עוד להוסיף שעון לדלק!
המטרה [יותר התקווה] היא שעד אחרי סוכות הרכב היכנס לפחחות וצבע לרמת טסט, אחרי שיהיה לו טסט אמשיך ליפות ולאבזר אותו בסופשים שאני בבית.
לרכב היה טסט עד 03'.
מצבו לפני תחילת העבודה:
110959110960110961110962110963110964
דבר ראשון נקיון:
110967לפני110966בזמן הנקיון [לא של החלק הזה110965אחרי
החלפנו את טנק לטנק של סובארו, עם משאבה]
110969מדדנו את הטנק110968חתכנו לפי המידות 110972קדחנו חורים110971ריתכנו 110970ריתכנו בזהירות, עם מתף ליתר ביטחון.
110973טנק הדלק מחובר ב5 נקודות :110974110975110976110977110978
לאחר מכן[כן, זה היה צריך להיות לפני] פירקנו את ריצפת הארגז שהייתה רקובה לגמרי
110979110980110981
בהמשך: כניראה פחחות.
שאלות עד כה:
מאיפה אני יכול להשיג קרבוטרון? לקנות או להזמין.. אמרנו לי שלא שווה לשלוח את תזה לשיפוץ.
ברקסים- איך אני יודע איזה אני צריך?
בולמים וצמיגים יוזמנו בשבוע הבא:)
יש כאן מדי פעם באתר למכירה קרבורטורים מסוגים שונים למנוע 258 שזה כנראה המנוע שיש אצלכם.
יש כמה סוגים - אתה יודע אם תרצו לשמור על מקוריות מלאה או לשפר במשהו?
אסף.
יש כאן מדי פעם באתר למכירה קרבורטורים מסוגים שונים למנוע 258 שזה כנראה המנוע שיש אצלכם.
יש כמה סוגים - אתה יודע אם תרצו לשמור על מקוריות מלאה או לשפר במשהו?
אסף.
לא מנסים לשמור על מקוריות מלאה.
יהיה נחמד לשמור על מקוריות, אך קשה יותר למצוא חלקים..
הוא מיועד גם לשטח? או רק לתצוגה?
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
יש לי חבר שיש לו חלקים רבים לסיקס ייתכן ותמצא חלפים שאתה צריך אצלו 0522423015 דוד
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
http://m.ebay.com/itm/NEW-MotorCraft-2150-Jeep-AMC-Eagle-Pacer-Carb-Upgrade-258-4-2-1-08-Venturis-/322281678183?hash=item4b097c2567%3Am%3Am g1TNgUk_mZWiccATR7gYzA&_trkparms=pageci%253Aa859a46c-8a5c-11e6-b398-005056b688cf%257Cparentrq%253A90dc143515 70a7873082d85fffffd8ed%257Ciid%253A4
http://m.ebay.com/itm/CARBURETOR-MOTORCRAFT-2100-2-BBL-1978-1980-AMC-JEEP-304-360-ELECTRIC-CHOKE-/281850270084?hash=item419f95d184%3Ag%3A9 IkAAOSwepJXURwE&_trkparms=pageci%253Aa859a46c-8a5c-11e6-b398-005056b688cf%257Cparentrq%253A90dc143515 70a7873082d85fffffd8ed%257Ciid%253A1
האופציות הכי טובות שלך למנוע 258. קשה להשיג אותם בארץ, בטח במצב טוב.
בהצלחה.
הכי טובות למנוע הזה זה הזרקה אבל הכל עניין של עלויות
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
ברוך הבא לכאן.
הייתי מציע שבפחחות לא תוותר ותחליף את כל הגג הרקוב, אחרת זה ייראה יפה לשנה ואחרי שנה יחזור.
המנוע שלך הוא או 258 או 232.
יש בספרית האתר (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2210-%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%95%D7% AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92)ספר רכב למנוע 258, כחלק מספר ה-סיקס (ג'יפ CJ6 ו-CJ8), הם חולקים אותם מנועים ועוד אביזרים רבים נוספים.
מציע שתכנס לספריית האתר, תוריד ותתחיל ללמוד.
לפתיחת הספר נדרשת סיסמא, היא "JEEPOLOG".
אגב, אין הרבה שוני בין מנוע 232 ל-258.
אם תשתמש בפונקציית החיפוש, תמצא הרבה מאד שירשורים שעשויים להיות רלבנטיים לך.
שעון דלק אני מעריך שתמצא אצל ינוביץ. כבעל מותג JEEP, כדאי שתכיר את החנות.
הוא מיועד גם לשטח? או רק לתצוגה?
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
בעיקר לשטח ניראה לי
'שטח' דרכי עפר
אוי אסע איתו למפגשים מידי פעם, אבל אני לא מחפש שיהיה במצב תצוגה.
יש לי חבר שיש לו חלקים רבים לסיקס ייתכן ותמצא חלפים שאתה צריך אצלו 0522423015 דוד
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
תודה!
http://m.ebay.com/itm/NEW-MotorCraft-2150-Jeep-AMC-Eagle-Pacer-Carb-Upgrade-258-4-2-1-08-Venturis-/322281678183?hash=item4b097c2567%3Am%3Am g1TNgUk_mZWiccATR7gYzA&_trkparms=pageci%253Aa859a46c-8a5c-11e6-b398-005056b688cf%257Cparentrq%253A90dc143515 70a7873082d85fffffd8ed%257Ciid%253A4
http://m.ebay.com/itm/CARBURETOR-MOTORCRAFT-2100-2-BBL-1978-1980-AMC-JEEP-304-360-ELECTRIC-CHOKE-/281850270084?hash=item419f95d184%3Ag%3A9 IkAAOSwepJXURwE&_trkparms=pageci%253Aa859a46c-8a5c-11e6-b398-005056b688cf%257Cparentrq%253A90dc143515 70a7873082d85fffffd8ed%257Ciid%253A1
האופציות הכי טובות שלך למנוע 258. קשה להשיג אותם בארץ, בטח במצב טוב.
בהצלחה.
וואו תודה!
לפני שאני מזמין אני אבדוק שזה אכן 258, ליתר ביטחון..
ממליץ על לקנות חדש, או לחפש יד שניה?
הכי טובות למנוע הזה זה הזרקה אבל הכל עניין של עלויות
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
זה לא הזרקה, איך אפשר להפוך אותו לבזרקה? לא מסובך?
סלייחה על הבורות
ברוך הבא לכאן.
הייתי מציע שבפחחות לא תוותר ותחליף את כל הגג הרקוב, אחרת זה ייראה יפה לשנה ואחרי שנה יחזור.
המנוע שלך הוא או 258 או 232.
יש בספרית האתר ספר רכב למנוע 258, כחלק מספר ה-סיקס (ג'יפ CJ6 ו-CJ8), הם חולקים אותם מנועים ועוד אביזרים רבים נוספים.
מציע שתכנס לספריית האתר, תוריד ותתחיל ללמוד.
לפתיחת הספר נדרשת סיסמא, היא "JEEPOLOG".
אגב, אין הרבה שוני בין מנוע 232 ל-258.
אם תשתמש בפונקציית החיפוש, תמצא הרבה מאד שירשורים שעשויים להיות רלבנטיים לך.
שעון דלק אני מעריך שתמצא אצל ינוביץ. כבעל מותג JEEP, כדאי שתכיר את החנות.
קודם כול תודה רבה!
כמובן שאחליף את הגג ולא אתקן אותו.
כבר מחר אתחיל לקרוא את הספר.. יש הרבה זמן פנוי בצבא.
ינוביץ בדרום ת''א? אני חושב שאני מכיר, חשבתי לנסוע אליו עם הברקסים הישנים לקנות חדשים, אני לא יודע איך למצוא את הדגם שאני צריך, אם אעלה תמונות יש מצב שיוכלו להגיד לי איזה ברקסים מדובר?
צלם לנו את הסרנים לפי זה נדע ריזה ברקסים קח בחשבון שמרחורה זה תופים לרוב ואפשר לעשות הדבקה וחריטה לדרמים לרוב זה יותר טוב מחדש . לגבי ההזרקה אתה יכול ללכת על הזרקה של סופה - צירוקי שזה הכי יעיל. למנועים האלו ותרגיש תוספת כוח משמעותית וגם אמינות גבוהה פי מאה מקרבורטור ( הכי טוב שיהיה) ואפשר ללכת על משהו פשוט יותר של ונדורה\ ספארי יש שרשור פה רציני חפש הזרקת tbi
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
ואם אתה בונה אותו לשטח אז תחשוב טטב על המיכל דלק לפי התמונות הוא לא יושב חזק כל כך למרות שקשה לראות בוודאות
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אצלם בחמישי..
ובעניין ההזרקה, אעשה חיפוש, בכללי זה עניין מסובך או שזה משהו מוכר?
לא מסובך בכלל
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
אבדוק את זה מחר
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
מוני אורבך
05-10-16, 08:38
יש המון המון מידע ברשת וחלקים לרכב הזה ברמת הבורג.
תעשה קצת חיפוש ותמצא הכול.
אשר להפיכה להזרקה, מיותר לגמרי לדעתי אלא אם כן אתה מחובבי זאנר השדרוגים.
קרבורטור BBD המקורי לא שווה הרבה אבל אפשר לנסוע איתו.
מוטוקרפט הרבה יותר טוב בכל פרמטר (גם כוח) ולמעשה נותן את אותם ביצועים שנותנת ההזרקה בהרבה פחות כאב ראש.
רק לתת לך את המסגרת הכספית, הזרקה 6 נקודות של סופה כולל הכול רק החלקים (סעפת, מזרקים חליל חישנים משאבת הזרקה צינורות לחץ, bell house)
יעלו בסביבות ה 6 אלף שקל. לא כולל עבודה (שאני מניח שתהיה עצמאית).
וזה אם תמצא עסקת חבילה טובה (שהולכת ונעשית נדירה יותר ויותר היום)
קרבורטור משופץ מארצות הברית עם כל מה שצריך להתקנה (וההתקנה כחצי שעה עבודה) יעלה לך 1,5K שח
ביצועים מבחינת כוח זווית עבודה ואמינות זהים.
תעשה אתה את החשבון מה עדיף
לא הייתי אומר קרובים אפילו אבל לא אהרוס לו את השרשור
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
תראה תמונה של הקרבורטור שמורכב כרגע.
אם זה המקורי אז ייתכן שהסעפת שלך לא תתאים לקרבורטור כפול. סביר שהוחלפו מנועים ברכב הזה במשך השנים אבל כדאי לוודא.
תראה תמונה של הקרבורטור שמורכב כרגע.
אם זה המקורי אז ייתכן שהסעפת שלך לא תתאים לקרבורטור כפול. סביר שהוחלפו מנועים ברכב הזה במשך השנים אבל כדאי לוודא.
סליחה על הדיליאי, צהל וזה...
ותודה רבה לכולם!
אז הנה תמונות של הקרבורטור:
111050111051
אני חושב שבשל ראשון אחליף קרבורטור, ולא אעשה הסבה להזרקה, מבחינת מחיר ופשטות - יתכן ובהמשך אעשה את ההסבה.
בקשר לברקסים, הנה הסרנים: יש לי גם תמונות של הברקסים אם זה יעזור [פרקתי את הגלגלים וצילמתי, לא יותר מזה].
111052111053
ועוד שאלה: הבולמים מתים, אני שם ג'ק מתחת לבולם והוא לא נכנס אפילו סנטימר אלה האוטו עולה, זה משהו שמתקנים או חדשים?
GodsFather
07-10-16, 17:48
בדקת כשהבולם מפורק שהוא נע כראוי או תקוע?
לא נכנס כשהוא מחובר לרכב?
אם כן, הקפיצים קשים והבושינג שלך תפוסים.
בולם תבדוק מפורק בשביל להרגיש אם הוא נכנס חלק או מדורג(בלוי), ולבדוק בעין שאין נזילות.
בדקת כשהבולם מפורק שהוא נע כראוי או תקוע?
תקוע.
- - - Updated - - -
לא נכנס כשהוא מחובר לרכב?
אם כן, הקפיצים קשים והבושינג שלך תפוסים.
בולם תבדוק מפורק בשביל להרגיש אם הוא נכנס חלק או מדורג(בלוי), ולבדוק בעין שאין נזילות.
בדקתי גם מפורק, הוא לא נכנס לא חלק ולא מדורג, הוא תקוע, גם לא יוצא
111057111056
מנוע 258? צריך עוד תמונות כאי לדעת תגידו תמונות של מה
הקרבורטור לא מקורי. לא ברור של מה.
לגבי המנוע - צ לם את צד שמאל של המנוע, מתחת לסעפות.
כן, קשה. אני יודע.
הקרבורטור הוא של חברת קרטר (Carter) דגם YF
היה בשימוש במנועי 4 ו 6 צילינדרים בשנים 1966-1982 ברכבים של AMC, Jeep, Ford , Mercury.
הדגם הזה (YF) מיועד לרכבי שטח, הוא אטום מבחינת חדירת מים ומיועד לעבודה גם בזוויות קשות בלי להציף.
סה"כ קרבורטור מאוד פשוט, לפי ההתרשמות שלי מרמת השיפוץ אין שום צורך להחליף אותו - ניקוי קל ולהחזיר למנוע.
הקרבורטור הוא של חברת קרטר (Carter) דגם YF
היה בשימוש במנועי 4 ו 6 צילינדרים
הדגם הזה (YF) מיועד לרכבי שטח, הוא אטום מבחינת חדירת מים ומיועד לעבודה גם בזוויות קשות בלי להציף.
סה"כ קרבורטור מאוד פשוט, לפי ההתרשמות שלי מרמת השיפוץ אין שום צורך להחליף אותו - ניקוי קל ולהחזיר למנוע.
ואם מחליטים להחליף, למה היית ממליץ?
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
ואם מחליטים להחליף, למה היית ממליץ?
הייתי ממליץ להשקיע את הכסף במשהו חשוב יותר מאשר קרבורטור.
ברמת השיפוץ שלכם הייתי ממליץ קודם כל לגרום לרכב לנסוע ולעצור כראוי, אח"כ טסט ורק אח"כ תבינו איפה באמת כדאי להשקיע כסף.
בהצלחה
six 4 life
08-10-16, 01:07
ואם מחליטים להחליף, למה היית ממליץ?
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
לפי התמונות שלך זה מנוע 232 (3800 סמ"ק)
לגביי הקרבורטור כאמור זה קרטר חד לועי מקורי ויש ועוד איך צורך להעיף אותו מהרכב - הוא נותן למנוע הזה בקושי 50% מכמות האויר והדלק שהוא אמור לקבל.
בתור התחלה תחפש לך סעפת יניקה של CJ משנתון מעל 80 (סעפת 2 לועות), וקרבורטור מקורי (2 לועות BBD) אך ורק אם זה במחיר זול (נניח 500 ש"ח לקרבורטור משומש תקין + סעפת).
במידה ואתה לא מוצא קרבורטור משומש תקין או כזה במחיר נורמלי, ואתה עדין רוצה ללכת על קרבורטור ולא על הזרקה- לך אך ורק על מוטורקראפט 2100. אם אתה רוכש ממוכר באיביי שמוכר קיטים מוכנים (המחירים עלו מאוד, היום קיט כולל משלוח ומיסים יכול להגיע ל2000 ש"ח ואפילו לעבור אותו מעט) - ציין לו שמדובר במנוע 232 ואתה צריך דיזות מתאימות לנפח הספציפי.
סעפת יניקה 2 לועות אתה אמור למצוא דיי בקלות בלוחות הג'יפים או בכל פירוקיה בסיסית שמתעסקת עם ג'יפים בארץ. מחיר - לא יותר מ150 ש"ח.
ההשקעה בסעפת נורמלית (2 לועות) וקרבורטור ראוי (מוטורקראפט) היא משהו שבהחלט יצדיק את ההוצאה עליו מהרגע הראשון ולאורך זמן.
אם תצטרך עזרה נוספת כתוב כאן.
בהצלחה בשיפוץ הסוסון של החווה.
יכול להיות שיש לי סעפת מפורקת כזו למכירה. יש לי 2 קרבורטורים לא משופצים למכירה אם אתה רוצה. תקבל את שניהם ב500.
לפי התמונות שלך זה מנוע 232 (3800 סמ"ק)
לגביי הקרבורטור כאמור זה קרטר חד לועי מקורי ויש ועוד איך צורך להעיף אותו מהרכב - הוא נותן למנוע הזה בקושי 50% מכמות האויר והדלק שהוא אמור לקבל.
בתור התחלה תחפש לך סעפת יניקה של CJ משנתון מעל 80 (סעפת 2 לועות), וקרבורטור מקורי (2 לועות BBD) אך ורק אם זה במחיר זול (נניח 500 ש"ח לקרבורטור משומש תקין + סעפת).
במידה ואתה לא מוצא קרבורטור משומש תקין או כזה במחיר נורמלי, ואתה עדין רוצה ללכת על קרבורטור ולא על הזרקה- לך אך ורק על מוטורקראפט 2100. אם אתה רוכש ממוכר באיביי שמוכר קיטים מוכנים (המחירים עלו מאוד, היום קיט כולל משלוח ומיסים יכול להגיע ל2000 ש"ח ואפילו לעבור אותו מעט) - ציין לו שמדובר במנוע 232 ואתה צריך דיזות מתאימות לנפח הספציפי.
סעפת יניקה 2 לועות אתה אמור למצוא דיי בקלות בלוחות הג'יפים או בכל פירוקיה בסיסית שמתעסקת עם ג'יפים בארץ. מחיר - לא יותר מ150 ש"ח.
ההשקעה בסעפת נורמלית (2 לועות) וקרבורטור ראוי (מוטורקראפט) היא משהו שבהחלט יצדיק את ההוצאה עליו מהרגע הראשון ולאורך זמן.
אם תצטרך עזרה נוספת כתוב כאן.
בהצלחה בשיפוץ הסוסון של החווה.
+1
תצטרך להיכנס לסרט אם תרצה להחליף את הקרבורטור למשהו יותר חי.
אבל עצתי היא לא לעשות כלום כרגע. הייתי מנקה את הקרבורטור, מנקה את המנוע מבפנים ומחליף שמן ופילטר, מפלג GM כבר יש לך -
תחליף סט חוטים ותבדוק/תחליף את הפלאגים. אם המנוע נשמע טוב, לא שורף שמן, קומפרסיה טובה ושווה להישאר איתו תוכל לשקול בעתיד לשדרג סעפת וקרבורטור.
אני מכיר את הרכב הזה גם בגרסה הזו וגם בגרסת 258, סה״כ ההבדל לא מורגש. זה לא סיקס והוא לא יעוף על דיונות, הוא כבד מאד, בנוי לעבודה ולא למהירות.
מכלול הגיר כבד מאד, יש לו הילוך ראשון קצר מאד לא מסונכרן, צריך לזהות את דגם הגיר המדוייק ולוודא יחס העברה, אם יש לך מזל זה הגרסה של t18a עם היחס הנמוך יותר, אפשר יהיה לזחול איתו יופי על סלעים ואפילו עדיף הקרבורטור הקיים שלא מציף בשיפועים כמו ה BBD.
תבדוק שההאוזינג ( הפעמון שמחבר את הגיר למנוע) לא סדוק או שבור- זאת המחלה שלהם. אם יש עם מה לעבוד יופי. אם לא אז אולי בכלל כדאי ללכת לכוון של רכבת כוח (מנוע+גיר וטטרנספר) שלמה של סיקס או סופה .
הסרנים זה דנה 60 צף מאחור ודנה 44 קדמי עם בלמי דיסק, צריך לבדוק גם בהם יחסי העברה.
אבל יש פורום FSJ בגיפולוג
אם אתה מעוניין, יש לי בשבילך סעפת עם קרבורטור BBD מורכב עליה. הקרבורטור משופץ ומכוון למשעי וירד מהרכב לטובת סעפת וקרבורטור משופרים, לפני כשמונה חודשים.
מוזמן ליצור איתי קשר ב - 052-8699642
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.