PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגי BF A/T לעומת M/T למיניהם - שאלה ממוקדת בנושא שחוק ...



נדב42
05-10-16, 20:51
הי,

לפני שכולם קופצים על רמת השחיקה (ולא של הצמיגים), אני רוצה להתמקד בשאלה אחת מדוייקת...

כמה אנשים, שאת דעתם אני לרוב מעריך למדי, טוענים בתוקף ובבטחון שצמיגי BF A/T מתנהגים בשטח יותר טוב מצמיגי M/T למיניהם.
אז ברור שזה לא המצב בבוץ, כנראה שזה נכון לחולות, אבל האם יש משהו בדברים לגבי תואי שטח אחרים (זחילה בסלעים, אחיזה בדרדרת, נסיעה מהירה בשבילים וכדומה) ?

אותם אנשים, אגב, טוענים שצמיגי ה- A/T של BF יותר טובים לשטח גם מצמיגי ה- M/T שלהם.

לצורך הדיון, מדובר בצמיגי 33/12.5R15 שסוחבים (4 ביחד כמובן) כ- 2.5 טון של רכב טיולים שמבודד די צרכי מרעש גם עם צמיגי BigHorn.
אני לא מחפש לפתוח עוד עותק של דיון ממשפחת "מי הצמיג הכי טוב", אלא רק לשמוע דעות, עדיף מנומקות, האם צמיג ה- A/T הספציפי הזה הוא חלופה ראוייה לצמיג M/T טוב ברכב טיולים. אני לא חובב בוץ ולא עושה "טיולי בוץ" באופן יזום, אבל כמובן שמדי פעם נקלעים לבוץ ולא בא לי סתם לפרפר על ריק בבוץ אם אין לזה תמורה אמיתית באחיזה בתנאי שטח אחרים.

גם פחות חשוב לי הנושא של אורך חיי הצמיג - אני ממילא מחליף כשהצמיג מתחיל להתייבש ...

תודה למייעצים ושנה טובה :)

נדב

גיא
05-10-16, 21:13
אני גם חושב ככה מהניסיון הקטן שלי. אני אישית אוהב מקסיס ..הנסיון שהיה לי עם bfg היה קצר ורע. אבל הרעיון של mtטוב רק לבוץ הוא נכון. בסלעים היתה לקוביות נטיה להתלש .. כשעם נעילות וטיפל'ה אחיזה. קוביה אחת מחזיקה את כל האוטו ....

Sent from my W4S using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-10-16, 21:25
בחול יש יתרון לצמיג עם סוליה פחות אגרסיבית מאשר צמיגי MT, בכל השאר לא ממש, עד נחיתות.

יש מבחני עבירות מסודרים לנושא.

ויש גם כאן באתר הסברים לגבי התנהגות הקוביות כאצבעות שנכנסות לחספוס וחריצים בקרקע וסלע ומייצרות אחיזה מוגברת.

כנ״ל לגבי החירוץ העמוק בניצב או קרוב לניצב לכיוון התנועה שיש בצמיגי MT, שאין בצמיגי AT.

מצד שני, יש מצב יותר מסביר שמי שעושה טיולים בשטח קל עד בינוני לא יהנה מהיתרונות של צמיג MT ברוב הזמן, אבל באותם רגעים שההבדל ברור, אין ברור ממנו.

נדב42
05-10-16, 22:11
אני מכיר את ההבדלים הכלליים בין A/T ל- M/T. השאלה היתה ממוקדת לגבי צמיג A/T ספציפי שיש המייחסים לו תכונות קסם ...

נסעתי בעבר על צמיגי A/T, זה פחות מתאים לשימוש שלי בשלב זה של חיי. אני מוכן להתפשר על רעשים בכביש, אורך חיי צמיג ואפילו קובייה שנתלשת פה ושם לטובת אחיזה טובה בתוואי שטח שונים ומגוונים.
השאלה היא: האם לצמיג A/T הספציפי הזה באמת יש ייתרון על צמיגי M/T טובים בשטח סלעי/דרדרתי/שבילים מהירים ?

asafk
05-10-16, 22:23
הצמיג All-Terrain הספציפי הזה אגרסיבי יותר מרוב מתחריו - ולכן הוא כמעט יעיל כמו צמיג MUD פשוט.
פרמטרים שאתה יכול לראות בעין - עומק החריצים, זווית הצלעות של הקוביות, ועוד. דברים שקשה לראות בעין - גמישות הצמיג, והכוונה לא להרכב הגוי אלא ממש לכמה הצמיג יכול להתעות על סלע בלי להריך לחץ בצורה מגוחכת (היתרון של צמיגי MUD שהמרחק בין הקוביות גדול ולכן הם יכולים לעטוף טוב יותר את הסלע).

ובאותה נשימה, אני סבור שמי שבאמת נוסע בשטח, במטר האחד שבו צמיג אגרסיבי יותר יעשה את ההבדל, שם היה שווה לסחוב אותו כל השנה מתחת לרכב, עם הרעש והמשקל העודף.

אסף.

פלג_
05-10-16, 23:14
אצלי זה היה תלוי ברכב.
בהיילקס עברתי שלוש סטים של bf mt, הרעש של הצמיגים לא גבר על החוסר בבידוד רעשים וכך גם הרעידות גם ככה רוב הסימפטומים האלו היו מתחילים במהירות הסופית של בהיילקס.
שעברתי ללנד קרוזר היה לי ברור שזה לא בא בחשבון ועברתי ל bf at שזה היה נראה הכי הרבה "שטח" שניתן לקבל מצמיג at.

נדב ש.
05-10-16, 23:22
הצמיג All-Terrain הספציפי הזה אגרסיבי יותר מרוב מתחריו - ולכן הוא כמעט יעיל כמו צמיג MUD פשוט.
פרמטרים שאתה יכול לראות בעין - עומק החריצים, זווית הצלעות של הקוביות, ועוד. דברים שקשה לראות בעין - גמישות הצמיג, והכוונה לא להרכב הגוי אלא ממש לכמה הצמיג יכול להתעות על סלע בלי להריך לחץ בצורה מגוחכת (היתרון של צמיגי MUD שהמרחק בין הקוביות גדול ולכן הם יכולים לעטוף טוב יותר את הסלע).

ובאותה נשימה, אני סבור שמי שבאמת נוסע בשטח, במטר האחד שבו צמיג אגרסיבי יותר יעשה את ההבדל, שם היה שווה לסחוב אותו כל השנה מתחת לרכב, עם הרעש והמשקל העודף.

אסף.

+1
ניסיתי את זה פעם, נעלתי bf-a/t שהוא הצמיג היחיד לדעתי שהכי חזק בקטגוריה שלו(דרך אגב מקסיס הוציאו צמיג עם פרופיל כמעט זהה אבל לא סגור לגבי כמה ply בדופן), אבל בטיול הראשון שהוא קצת החליק על סלעים עם פודרה הוא ירד באותה מהירות שעלה על הג׳נטים ופינה מקום ל mt.

zivo
05-10-16, 23:52
הצמיג All-Terrain הספציפי הזה אגרסיבי יותר מרוב מתחריו - ולכן הוא כמעט יעיל כמו צמיג MUD פשוט.
פרמטרים שאתה יכול לראות בעין - עומק החריצים, זווית הצלעות של הקוביות, ועוד. דברים שקשה לראות בעין - גמישות הצמיג, והכוונה לא להרכב הגוי אלא ממש לכמה הצמיג יכול להתעות על סלע בלי להריך לחץ בצורה מגוחכת (היתרון של צמיגי MUD שהמרחק בין הקוביות גדול ולכן הם יכולים לעטוף טוב יותר את הסלע).

ובאותה נשימה, אני סבור שמי שבאמת נוסע בשטח, במטר האחד שבו צמיג אגרסיבי יותר יעשה את ההבדל, שם היה שווה לסחוב אותו כל השנה מתחת לרכב, עם הרעש והמשקל העודף.

אסף.

אסף,
עם יד על הלב, בטיולים של ג'יפאים , לא תחרויות עבירות, כמה פעמים AT נכשל איפה ש MT עובר.
אני לא מתווכח ש MT עובר יותר בקלות, ו AT יצריך קצת תשומת לב, או ניסיון נוסף, אבל בסוף יעבור.
אני פשוט לא יכול לזכור מקרה אחד של "שחור לבן" שגרם ל AT (טוב) לא לעבור איפה ש MT עובר.

אני חושב שלרשימה דורון, אפשר להוסיף גם משטחי סלע (חלקים + אבק..) אני חושב ש AT יצליח טוב יותר, אני טועה?

לדעתי, הסיבה היחידה ל MT על SUV, זה שרידות \ עמידות של ה MT.
מי שמחליף AT בגלל גיל \ התיבשות, צריך להשאר על AT, לפחות שיהנה מהשקט והנוחות.

ד ו ר ו ן
05-10-16, 23:58
אני חושב שלרשימה דורון, אפשר להוסיף גם משטחי סלע (חלקים + אבק..) אני חושב ש AT יצליח טוב יותר, אני טועה?
.
לאו דווקא.
אין כמעט דבר כזה סלע אחיד, והחספוס משחק לטובת ה-MT.
זה לא צריך להיות שברי סלע, אבל מספיק שיפועים משתנים במשטח.

רוצה שחור ולבן?
מדרונות עם דרדרת.
יתרון מוחץ לMT.
וזה סוג של מכשול או אתגר שפוגשים הרבה יותר מאשר מדרגות סלע אימתניות, בעיקר כי זו תגובה די נפוצה של השטח למעבר כלים רבים, חרוב בל.א. גבוה מידי וצמיגים שמחליקים..

בוץ כבר אמרו.

דרור ברלי
06-10-16, 04:29
ממש לא.
בדקנו.

נדב42
06-10-16, 06:59
בוקר טוב דרור :)
לא ברור למה אתה מתייחס, תוכל להרחיב ?

boaz avrahami
06-10-16, 07:59
יש אתרים שמדרגים צמיגים לפי קטגוריות.
( סלעים בוץ חול יבש רטוב רעש וכו)
מהטלפון אז אני לא בטוח שזה האתר החביב עלי אבל קצה חוט להמשך הבדיקה שלך

https://www.1010tires.com/Tires/Reviews/Light+Trucks+and+SUVs

KOOKE
06-10-16, 08:04
נדב

כמו שאסף כתב, לצמיג הat של bf יש פרופיל מאד אגרסיבי. זה פרופיל הכי אגרסיבי שאני מכיר בצמיגי at ואפילו יותר אגרסיבי מכמה צמיגי mt.

גם מבחינת מספר השכבות בדופן ובסוליה הbf זהה בדגם הat לדגם ה mt שלהם.

מכאן כל הדיעות לגבי יכולותיו המופלאות של צמיג at זה.

eyal1979
06-10-16, 10:26
אתמקד ואשווה בין BFG A/T ל BFG M/T להמחשה.


שני הצמיגים הנ"ל בעלי 3Ply - אבל הMT עבה יותר, מסיבי וכתוצאה מכך גם פחות גמיש.
צמיג הAT מגיע עם דופן רכה יותר מצמיג MT.
(מוזמנים לקפוץ לפנצריה ולעמוד על ההבדל בעובי ביניהם)
אפילו המשקל בין 2 הצמיגים במידה נתונה שונה - המשקלים רשומים גם באתר הרישמי.

בשביל להנות מfootprint זהה וגמישות סולייה, צריך להבין שיש להוריד יותר אויר בצמיג MT בהשוואה לצמיג AT כדי להנות מהיתרונות שלו.
הדפנות פשוט עבות יותר ופחות גמישות.
בלי להוריד יותר אויר הצמיג פשוט לא יהיה גמיש מספיק ולא תקבל יתרון משמעותי גם עם צמיג MT.

פה בא לידי ביטוי יתרון המהותי באחיזה בצמיג MT -
מרווחים וגודל קוביות בMT גדולים יותר בהשוואה ל AT, מקנים שיפור באחיזה בדרדרת,בסלעים, וגם בבוץ.
הקוביות הגדולות שמסודרות בניצב לכוון הנסיעה והמרווחים הגדולים ביניהן פשוט אוחזים ונתפסים טוב יותר בסלעים ובדרדרת,
ומייצרים תנועה בפחות החלקה מAT.

לקוביות הגדולות בMT יש גם יתרון מכיוון שהן גדולות יותר ויהיו עמידות יותר בסלעים ודרדרת לעומת הAT, שם הן ייתלשו יותר בקלות.
הMT לכן יהיה עמיד יותר לאורך זמן.

צמיג הAT של BF הוא אולי צמיג הטוב ביותר בקטגוריה שלו, אבל ממש לא יותר טוב ועמיד מצמיג MT טוב.

דרור ברלי
06-10-16, 20:35
הי,

אבל האם יש משהו בדברים לגבי תואי שטח אחרים (זחילה בסלעים, אחיזה בדרדרת, נסיעה מהירה בשבילים וכדומה) ?


נדב



התייחסתי לשאלה שלך.
זה צמיג מצויין. אולי ה-AT הכי טוב.
גדולתו בתפקוד טוב בטווח רחב של תנאים משתנים וכמובן בנסיעה שקטה ובאורך חיים.

אבל הוא לא משתווה ל-MT בסלעים ובדרדרות וכמובן שלא בבוץ.

וכשאני אומר "בדקנו", אני מתכוון שאני בדקתי. כי גם אני שקלתי פעם לעבור ל-AT כאלה בגלל סך יתרונותיהם בכביש ובעוד כמה מתארים. אבל זה בסדר. עבר לי.

ד ו ר ו ן
06-10-16, 22:14
אם כבר מחפשים בכל זאת צמיג AT, הנה מבחן שנותן זוית קצת אחרת על כמה צמיגי AT.
http://expeditionportal.com/where-the-rubber-meets-the-road/

נדב42
06-10-16, 22:39
תודה דורון, אבל אני מחפש צמיג שטח אמיתי וטוב :)
(וכן, זה כבר נושא שנטחן היטב, אין צורך לחזור פה על הדברים ...)

ותודה גם לדרור - ענית בדיוק על השאלה המקורית :)

-->