התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טכנולוגיית ליתיום



AvigdorAharon
14-10-16, 18:14
ערב טוב,

יש למישהו נסיון עם מצברי ליתיום לרכב או בוסטר המניע רכבים מבוסס ליתיום?

אביגדור

גיא
14-10-16, 22:14
ישנם הסוחבים איתם באוטו סוללה של טיסנים ליטיום פולימרי ומניעים את האוטו בבוקר אחרי שמהקרר חיסל את המצבר .. אני אתן לאחד מהם להגיב אם ירצה ... יש כמה כללי זהירות חמורים ביותר ולא מתפשרים בשימוש בסוללות כאלו ..

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

איל מ
14-10-16, 22:22
סוללות ליתיום באופן כללי לא אוהבות להיות בתנאי חום.
סוללות ליתיום פולימר בעלות נטיה להתפוצץ/להדלק בעת טעינה או פריקה לא נכונות. יש לא מעט חברה שהחליפו את המצבר באופנוע לסוללות כאלו בגלל החסכון במקום ובמשקל. יש בפורום פולגז בחור שעשה על זה מחקר לא קטן.

ד ו ר ו ן
14-10-16, 22:43
יש לי צעצוע בסגנון.
סוג של גיבוי, בינתיים שימש להנעת הפרייבט יותר מפעם אחת כשמרפי כמובן סידר שהמצבר יתפגר בסופ"ש.

קישור לדיון כאן לגבי שימוש כגיבוי למצבר גדול/צרכני זרם אחרים:
POWER PACK במקום מצבר שני? (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/94749-POWER-PACK-במקום-מצבר-שני)

4by4
14-10-16, 23:16
סוללות ליתיום באופן כללי לא אוהבות להיות בתנאי חום.
סוללות ליתיום פולימר בעלות נטיה להתפוצץ/להדלק בעת טעינה או פריקה לא נכונות. יש לא מעט חברה שהחליפו את המצבר באופנוע לסוללות כאלו בגלל החסכון במקום ובמשקל. יש בפורום פולגז בחור שעשה על זה מחקר לא קטן.

היה, ז"ל (לשרשור). זה היה בדור הקודם של פולגז. כעת לא ניתן לשחזר את השרשורים הישנים שהיו שם אחרי כל הסיפור שהיה.
לצערנו.. היה שם מידע מאוד שימושי שנאסף במהלך השנים..

נדב42
14-10-16, 23:27
משתמש כבר מעל 5 שנים בסוללה כזו: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19140__Turnigy_nano_tech_3850mah_4S_65 _130C_Lipo_Pack.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19140__Turnigy_nano_tech_3850mah_4S_65 _130C_Lipo_Pack.html)

111222

חשוב מאוד לשמור אותה באריזה חסינת אש (מוכרים כאלו בדולר-שניים בכל מקום שמוכרים את הסוללות עצמן) גם באחסון וגם בשימוש.
חשוב להבין שזה לא מצבר רכב והיא לא מתאימה לתת סטרטרים ארוכים - מתחממת מהר

לפי המפרט של הסוללה הזו, היא אמורה לספק עד 500 אמפר רגעיים (והגדולה ביותר בסדרה מגיעה עד 650 אמפר). כמובן שאין לי שום דרך למדוד זרמים כאלו בפועל, אבל כאשר החיבורים טובים ההתנעה קלה יותר מאשר עם המצבר של הרכב, אז כנראה שזה לא רחוק מאוד מהמציאות ...

מבחינתי הסוללה הזו מהווה תחליף לכבלים כבר מעל 5 שנים - הרבה פחות מקום ומשקל והוכיחה את עצמה עשרות פעמים (לרוב עזרה לאחרים כמובן). אחרי 5 שנים אני מתחיל להרגיש סימני עייפות (למרות שעדיין מניעה אפילו את הצ'רוקי - אבל עם קצת סבלנות ...) וכנראה שארכוש לעצמי בקרוב סוללה נוספת טרייה (ואולי יותר גדולה, לאור הגידול בנפח המנוע ...)

יש היום מיני בוסטרים שמבוססים על הטכנולוגיה הזו - לא יודע מה איכותם. מכיוון שאני כבר ערוך עם כל הכבילה וסידורי הטעינה מול סוללה עירומה, אז אני כנראה אשאר בתצורה הנוכחית. למי שמחפש פתרון מלא אולי מוצרי המדף מתאימים יותר, אבל צריך למצוא חוות דעת מנסיון על מוצר ספציפי כדי לא ליפול על נבלה שתאכזב ברגע האמת. למי שבוחר לעשות בנייה עצמית ע"ב סוללה עירומה, חשוב להקפיד על כבלים עבים וקצרים ותנינים או אמצעי חיבור אחרים שיעמדו בזרם הגבוה ולא יהוו צוואר בקבוק צר מדי. בויטארה השארתי לעצמי חיבור ישיר מהמצבר לקונקטור של הסוללה - זה הפתרון הכי טוב ...

אני מבסוט עם Turnigy ...

-->