PDA

צפייה בגרסה מלאה : זרועות חיבור מייצב ZJ 5.2 98'



Aifer
21-10-16, 19:38
חג שמייח לפורום,
החלפתי זרועות חיבור מייצב קדמי (sway bar links) לזרועות מקוריות (היו אצלי מותקנות זרועות תחליפיות עם ניתוק מהיר).
מחוסר זמן ביצעתי במוסך קרייזלר ברמת השרון. למוסך לא היו ברגים תחתונים מקוריים והשתמש בברגים רגילים.
השאלה: האם ההברגה לא תיקרע את הגומי של מוטות החיבור (שכן לברגים המקוריים יש קטע חלק עד לסוף הבושינג)?

שמנים: במוסך היה עובד שיש לו רכב בדיוק כמו שלי וטען שחשוב להשתמש רק ב 5-30W בתקן אמריקאי למנועים הללו, ועדיף סינטטי.
הרכב שלי עם 212,000 קמ ושתה רק שמן מינרלי, יש מה להחליף לסינטטי? יש סיכום בהמסת כל מיני משקעים ולסתום מעברים במעבר שכזה, לא כן?

תודה מראש לעונים.

boaz avrahami
21-10-16, 22:50
זה מנוע כל כך ותיק שיוצר הרבה לפני שהמציאו את המושג הזה שמן סינטטי.
השמן הממומלץ על ידי היצרן למיטב זכרוני הוא 10w30.
אני ועוד רבים אחרים משתמשים בשמן 10w40 שהוא הרבה יותר נפוץ בארץ.

יותר חשוב שתחליף כל 7500 קמ או שנה ( המוקדם מבינהם) שמן מאשר שתשים שמן סינטטי אבל אם בא לך אז לא יקרה שום דבר לטוב או לרע. היתרונות של הסינטטי מיועדים בעיקר למנועים חדישים. בהם נדרש מרווח טיפולים גדול...

קצת על המנוע ( מגנום 318)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LA_engine

סקירה קצרה מאוד על הבדלים בין מינרלי לסינטטי

http://oils-info.com/שמן-סינתטי-או-מינרלי/

סמוך בעיקר על ספרות היצרן.
לרוב המכונאים יודעים פחות ממך וקרוב לוודאי מעולם לא פתחו את ספר הרכב ( וספק מתי פתחו ספר בכלל)

תחליף את הברגים. האבחנה שלך נכונה.
למה החלפת את הניתוק המהיר?

Aifer
22-10-16, 07:35
זה מנוע כל כך ותיק שיוצר הרבה לפני שהמציאו את המושג הזה שמן סינטטי.
השמן הממומלץ על ידי היצרן למיטב זכרוני הוא 10w30.
אני ועוד רבים אחרים משתמשים בשמן 10w40 שהוא הרבה יותר נפוץ בארץ.

יותר חשוב שתחליף כל 7500 קמ או שנה ( המוקדם מבינהם) שמן מאשר שתשים שמן סינטטי אבל אם בא לך אז לא יקרה שום דבר לטוב או לרע. היתרונות של הסינטטי מיועדים בעיקר למנועים חדישים. בהם נדרש מרווח טיפולים גדול...

קצת על המנוע ( מגנום 318)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LA_engine

סקירה קצרה מאוד על הבדלים בין מינרלי לסינטטי

http://oils-info.com/שמן-סינתטי-או-מינרלי/

סמוך בעיקר על ספרות היצרן.
לרוב המכונאים יודעים פחות ממך וקרוב לוודאי מעולם לא פתחו את ספר הרכב ( וספק מתי פתחו ספר בכלל)

תחליף את הברגים. האבחנה שלך נכונה.
למה החלפת את הניתוק המהיר?
אחד המוטות נשבר.
השני קשקש ורעש כל הזמן

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

נדב42
22-10-16, 13:11
אם עוד לא זרקת את המתנתקים - גיא מחפש לייצר ניתוק מהיר לדאסטר ואולי יוכל להשתמש בהם
(אם כי במקומך הייתי מחפש דרך להשמיש אותם - ניתוק המייצב תורם המון בשטח ...)

Aifer
22-10-16, 17:18
אני אשמיש אותם. אין לי בעיה להלוות למי שרוצה. פנו אלי בפרטי.
לגבי ההבדל, אבדוק מחר בטיול ואעדכן

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

AvigdorAharon
22-10-16, 22:46
מחזק את בועז, שמן 10W40 חצי סינטטי ופילטר מקורי כול 7500 קמ.
דבר נוסף: לדעתי ניתן להחליף שמן ופילטר לבד, בשביל זה לא צריך מוסך.

אביגדור

Aifer
23-10-16, 07:07
מה דעתכם על tune-up kit מלא הכולל חוטי הצתה , פילטרים, פלגים, רוטור ומכסה מפלג -
http://www.quadratec.com/products/55126_030_07.htm

מחיר מעולה אך הפילטר אינו מקורי.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

boaz avrahami
23-10-16, 08:00
אני שם רק מופר. היה לי פה ושם התנסויות עם קראון בכללי כחלפים זה אצלי מסווג זבל.

פילטר אוויר מקורי עולה בארץ 160 כולל
פילטר שמן מקורי בארץ 60 כולל

מכסה מפלג וחוטים אני לא מול הספר אבל זה משהו שעושים פעם בהרבה זמן וכשקניתי את הרכב עשיתי ישור קו עם טיונאפ של מופר ומאז פילטרים רוכש בארץ.

פילטרים מקוריים בהמלצה חמה
לשמירת המנוע

החלפות מבצע לבד בחמש דקות עבודה

-->