צפייה בגרסה מלאה : ה-CJ של נעם
אחרי 10 חודשים מאז שקניתי אותו החלטתי להתחיל לתעד. על פי התוכנית יהיה הרבה לתעד לאורך השנים אז למה לא להתחיל כבר:
רקע קצר:
שני נעם, כשהייתי סטודנט היה לי סמוראי קצר פתוח במשך 4 שנים שנמכר לפני כשלוש שנים. עם הסמוראי חוויתי, שיפצתי, טיילתי, נהנתי, הכרתי ולמדתי. הסמוראי שימש אותי כרכב יחיד - יום יום וטיולים. בסמוראי אהבתי מאוד את הפשטות, את היותו פתוח, הגודל הלא מאיים ,העלות והפלטפורמה הפורייה לפרויקטים.
עם הזמן ואחרי הלימודים הצורך ברכב יום יום נוח ואמיו עלה, מה גם הטרחה והעלות לעשות טסט כל חצי שנה התישה אותי. בסופו של דבר בצער רב מלווה בחצי משבר זהות, החלטתי למכור אותו בידיעה מוחלטת שעוד אשוב לתחום.
אחרי הסמוראי החלטתי שבפעם הבא אני מפריד בין הרכב היומי לרכב השטח (אני לא מאלה שמתימרים לחשוב שרכב שטח זה רכב שנוח לסוע בו ביום יום. רכב שטח אחרי הכל הוא רכב לשטח השאר הם פשרות)
היה לי ברור שמבחינה כלכלית וטרטורית רכב שטח לטיולים בלבד יהיה רכב אספנות.
היה לי ברור שרכב כזה יהיה רכב לטווח ארוך, כזה שמשקיעים בו וישרת אותי לאורך הרבה שנים. עוד היה לי ברור שאמנם הסמוראי במידותיו הספיק לי ולזוגתי אבל לטווח הארוך כבר חושבים על משפחה וטיולים עם חברים.
בקיצור.....היה לי ברור שהרכב הבא יהיה סיקס ארוך אספנות
אני אוהב לטייל בעיקר במדבר, בזמנו לרוב עם אופנוע שטח, הג'יפ מבחנתי זה אמצעי לחוות את הטבע בנוחות ובחוויה היחודית שהג'יפ נותן וכמובן הג'יפ זה פלטפורמה נפלאה לפרויקטים ויצירה לשעות הפנאי. אני מאוד אוהב את זה שהג'יפ בהגדרה הוא תחביב ולא קרה שום דבר עם עכשיו הוא עומד חודשיים בגינה כי ככה יצא או כי הוא מושבת לצורך טיפול או שיפוץ שהתארך. הלחץ לכשירות רכב ביום יום שוחק את כל ההנאה מלטפל בו ברוגע.
אז לפני כשנה התחיל החיידק לתת את אותותיו, התחלתי לקרוא את כל הכתבות באתר שהופיעו בו שילוב האותיות CJ, התחלתי לדגום את מודעות הרכב ולהכין את עצמי (ואת זוגתי) שאין מנוס, זה עומד לקרות בקרוב. עברתי על הכתבה של חנן על בדיקת CJ לפני קנייה והכנתי לי טופס בדיקה לקחת איתי ויצאתי לדרך.
וכך, אחרי התיישרות הכוכבים במנח הנכון, מצאתי את הזיווג שלו ייחלתי:
CJ ארוך שנת 88 (עוד לא אספנות אבל אני אספוג שנתיים) מכלולים מכאניים במצב טוב, צימגים 31, וו גרירה, נעילה אחורית NO SLIP, קיט קפיצים, בולמים זרוע פיטמן 4 אינץ', מוט מייצב נתיק, מנוע במצב טוב, סגירת פיבר פריקה (שנדלקתי על אפשרויות הזיווד שהיא מציעה) עוד כל מיני צ'ופרים נחמדים ובודי רקוב שדורש שיפוץ מהיסוד\החלפה...
בקיצור בדיוק מה שחיפשתי :)
ככה הוא הגיע אלי ביום הקנייה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/67b5481cd59c0c73c76a5d507c4e7a74.jpg
קצת מושג לגבי מצב הבודי:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/220f2ff079a89072734ba47d7ea30aa3.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/f61336dd92ac2f52ecff58ab92f256ae.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/abc46e89243e47ffbb561e4adc471b9c.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/09215b929375395bca19a513bc6a968f.jpg
אני יודע שהג'יפ הזה צועק "פרויקט שיפוץ קוסמטי" אבל זה פרויקט ארוך שדורש אמצעים ותשתיות שכרגע אין אבל יגיעו בהמשך הדרך (מקום, רתכת מיג, מקום...קומפרסור, מקום....וכו') כרגע בנושא הבודי אני לומד את הדברים, מתכנן תוכניות, פותח אוזניים לבודי חליפי ומפנטז על זיווד ופינוקים.
מאחר ומכאנית הרכב במצב טוב, אין כרגע תוכניות לגעת במכלולים השונים מלבד יישור הקו שכבר עשיתי - החלפה ושיפוץ של כל מכלולי הבטיחות קרי: ברקסים, היגוי, צלבים, צנרת וכדומה.
הג'יפ הגיע כאמור עם קיט הגבהה של BDS (לא אלה מהחרם) הכולל קפיצים, בולמים, זרוע פיטמן, צנרת ברקסים ארוכה ומוטות מתנתקים למוט מייצב. בנוסף לקיט הוא היה מצוייד בנדנדות של סופה מה שייצר מראית של מונסטר טראק וגם בפועל היה גבוה מעל כל פרופורציה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/f434207fc550b786fd0f521578f7c5aa.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/d02ac258237e167a6839e1b2b44d9fe5.jpg
בהוראות ההתקנה של הקיט, היצרן מציין בפרוש שהקיט נועד להתקנה עם הנדנדות המקוריות, אז מעשה ראשון היה להביא סט מקורי ואחר כבוד להעיף את נדנדות הסופה שנתרמו לחבר פורום שהיה צריך.
אחר כך הוא כבר נראה והתנהג כבר יותר טוב:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/f1195708338ccfcdfdc37fac9e926868.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161023/2a44b0254e91c9f303665b60fcdf134a.jpg
מאז בוצע ואפרט פה כשיהיה זמן:
פריקט פגושים: בנייה של פגושים קדימה ואחורה עם נקודות עיגון ומתקן לגלגל רזרבי+היי ליפט+ג'ריקן
פריוקט דלתות: קצת קוסמטיקה שיהיה פחות תחושה של גרוטאה בתוך הרכב.
פרויקט קונסולה מרכזית
התאמה של חלון קדמי לפתיחה קדימה
הסבה של דלת אחורית לפתיחה מעלה עם בוכנות גז.
והיד עוד נטוייה.
חג שמח לכולם
נראה חתיך!
איך הקיט של הBDS בשטח?
הנדנדות המשולשות הן לא של סופה. ולא משנה מה אמרו לך.
נדנדת סופה מקורית דומה לזו של CJ, רק מעט ארוכה יותר. ממש מעט.
בתמונות שלך אלה נדנדות משולשות מוארכות ששמים גם בסופות, ברור. אבל רק מלפנים.
מאחור סופה זקוקה לנדנדה בצורת בומרנג, כי בסגירת קפיץ הנדנדה המקורית פוגעת בתושבות הבודי.
בס"ד
יפה!
יש תמונות של שאר הפרוייקטים(פגושים, דלת וכו')?
איזה כיף! בהצלחה.
בודי רקוב זה כיף חיים. דבר איתי אם תצטרך סיוע בנוגע לעבודת הפחים.
לגבי הקיט בשטח:
אין תלונות, אין לי בסיס להשוואה אבל מרגיש טוב. השילוב של קיט כזה עם נעילה אחורית וניתוק מוט מייצב נותן ביטחון בשטח ללא ספק. בכביש אגב הרכב יושב טוב לא משייט ומשרה ביטחון גם.
הפטנט של הניתוק מהיר לא מוכיח את עצמו לטעמי, מוט המייצב תמיד זז קצת ימינה שמאלה ואז כבר קשה עד בלתי אפשרי לנתק את הלינקים. זה דורש לשחרר את הברגים של התושבות של המוט מייצב לשחק קצת עם המוט ולחבר\לנתק את הלינקים.
פרויקט פגושים:
הרכב הגיע עם פגוש קדמי צינורות מסיבי שאני לא התחברתי אליו. ועם גלגל רזרבי שזרוק מאחורי הספסל האחורי.
מתקן לגלגל אחורי זה פרויקט שרציתי לעשות עוד מאז הסמוראי אבל לא יצא אפילו היה לי קיט לציר ריתוך עם מיסבים מאמריקה בדיוק למטרה הזו. ב CJ יותר קל להתאים פגוש, סה"כ חיבור קורה לקורה.
רצתי שלשני הפגושים יהיה נקודות לחיבור אוזני גרירה. מקדימה אפשר לחבר את האוזניים ישירות לשלדה. מאחורה החיבור נעשה עם ברגים והפגוש מתלבש על האוזניים.
עוד רציתי שמתקן לגלגל יחזיק גם את ההיי ליפט וג'ריקן. אני אוהב שההיליפט שוכב ומוסתר מאחורי הגלגל ככה כשאסע בלי הסגירה הוא לא יבלוט כמו תורן. בנוסף להעיף את וו הגרירה שגם ככה מותקן מאוד גבוה על קורת הרוחב של השלדה ולהחליף אותו ברסיבר על הפגוש עם וו גרירה נשלף עם ברך לגובה מתאים.
ישבתי על המחשב, שרטטתי, ייצרתי מודלים עשיתי הרכבות, הוצאתי לי שרטוטי ייצור ויצאתי לעבודה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/dff039852332f631380e34d6f668e932.jpg
את שני הפגושים ייצרתי מפרופיל פלדה 100X50 עובי דופן 4.
בעבודה שלי אני עובד עם הרבה בתי מלאכה ו-CNC אז יש לי כמה פריביליגיות כך שאת האוזניים ותשובות לחיבור הפגוש האחורי ייצרו לי מפלטות פלדה בעובי 15 מ"מ.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/6cdcf44e87788535db0efc5caed1c01b.jpg
הפגוש הקדמי פשוט יחסית. אחרי שחתכתי למידה חתכתי את דופן הפרופיל כך שייצרתי ממנו פרופיל U.
בצורה זו הפגוש מתלבש על קצה קורות האורך של השלדה.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/618b02ffcc2dddde44909fc9e802c331.jpg
חתכתי את הפאזות בקצוות ועשיתי חריצים לאוזניים.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/559d8649e45982d0ddcc4a2089e8671e.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/7496af49e1cfed70362c5116a92c7aca.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/2cb7fc4af5db7ee91ca7222667f72615.jpg
בפועל האוזניים מתחברות ישירות לשלדה ע"י בורג 16 מ"מ כל אחד שעובר דרך החור בשלדה ומתהדק לתבריג שעשיתי באוזן.
קורת ה U מרותכת לאוזניים ועוד 2 ברגים סוגרים את הקורה לתבריגים בשלדה מלמעלה. כך שהפגוש פריק, מחובר ב 4 ברגים לשלדה וכוחות המשיכה על האוזניים עוברת ישירות לשלדה.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/695352772b46ee72ace6184cf4a5427c.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/75a9435e9e25db9fef0f282a7d72a882.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/3781c8a60b603ae0e26b6587d913fe09.jpg
אני אוהב פגוש מינימאלי וגם גישה לגלגל וגישה לניתוק של מוט המייצב.
פגוש אחורי:
חתכתי את הפרופיל למידה, יצרתי פאזות בקצוות ויצרתי חריצים לאוזניים כמו גם את הפינוי לרסיבר של וו הגרירה שעשוי מפרופיל 60X60 עובי דופן 4. בנוסף כרסמתי פתח עובר בקצה הפגוש עבור ריתוך הציר.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/7658b2a0fc35972dc86880f0c7fa7b4d.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/c8e24596e5b4c341510f439a6ec571f0.jpg
את האוזניים ריתכתי לתושבות שייצרתי שבהם יש תבריגים M12 עבור חיבור הפגוש עם 8 ברגים (4 כל צד) מתוך קורת הרוחב האחורית בשלדה אל הפגוש. קורת הפגוש מרותכת לאוזניים כך שגם כאן כוחות המשיכה על האוזניים מועברות דרך 4 ברגי 12 מ"מ בכל צד אל צומת החיבור בין קורת הרוחב האחורית לקורות האורך בשלדה.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/b8ff401084ca4a02bf9e8a776c0fef7e.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/acd6b0467ecfee73e5d020997e2a2835.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/9820a0704ff3d0c5fdb6956caa6de0ec.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/b306bf14a31e686ae6d956628f22528d.jpg
הרכבתי, בדקתי, התאמתי וריתכתי את כל הסיפור יחד. הרסיבר של וו הגרירה קיבל חיזוק תחתון ועיבוי בהיקף בפתח כמקובל.
שני הפגושים עברו שכבת יסוד וצבע בספריי.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/d74746304fb18f97b5266f199790a4e2.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/ac6d7083a204fe2eab1e5a4ad7acfbed.jpg
עבור הציר למנשא גלגל השתמשתי בקיט שקניתי פעם שכולל ציר, 2 מיסביים קוניים, בית מייסב שאליו מרתכים את הזרוע:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/5ae04632768ea17c7a3b9afc98c69cd9.jpg
הזרוע עצמה היא פרופיל 60X40 שנחתכה למידה והקצה שלה כורסם כך שתתאים בדיוק לקוטר של בית המיסב בקיט.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/f1fb9e2d5f2748aa452b1c51b63179be.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/3c0f82ef4925516714b4fb7e3c3fd137.jpg
המנשא עצמו עשוי מפרופיל 40X40 עם חיזוקים של פלאחים 4 מ"מ.
את מנשא הג'ריקן חיברתי עם ברגים לזרוע כי לא הייתי בטוח אם הציר והפגוש יידעו להסתדר עם המשקל של ג'ריקן מלא בנוסף לגלגל וההייליפט ורציתי אפשרות להוריד אותו אם ארצה.
מנשא הג'ריקן עשוי מפלאח 3 מ"מ ברוחב 40 מ"מ שכופף בהתאם למידות הג'ריקן. על מנת לקבל כיפופים יפים וגדולים בניתי מתקן כיפוף זריז:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/2694e687b19b07e27a029943e969c979.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/0da8d889d13c06584b94ef95a4ee0b80.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/9c38f3c8ef5a630cb4204a82e6776c93.jpg
את המנשא ריתכתי לפלאח בסיס אותו חיברתי בברגים לקצה הזרוע:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/f6550ff012c2d8196bef5b5d52ece3e2.jpg
הכל רותך יחד והורכב בהצלחה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/094e3186e7f0c487de8609138a944d60.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/735519702b9c2b3ca36b60d511ed146d.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/122150a2ce2b6a4808af4825d7a8a54c.jpg
בפועל הציר והפגוש לוקחים את כל המשקל בלי להתרגש. מצחיק כמה קשה להרים את כל המשקל אל המנשא אבל ברגע שהכל מחובר הזרוע נפתחת וזזה על המייסבים כאילו זה אוויר. אחלה קיט הציר הזה.
כדי למנוע מצב שהזרוע נטרקת בפתיחה או נסגרת עלי בזמן שאני מעמיס\פורק ציוד, התקנתי פין קפיצי עם ידית שעובד מול הגבהה קונית על הפגוש. זה עובד על הכפאק שהזרוע ננעלת במצב פתוח, משיכה קלה מהפין והיא משתחררת:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/8487bedd654e22cd4b10a8d105736c20.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/647e93527aff33561aada571005fa2ae.jpg
[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/7dd61cd75b3cf295b9bcf57471006e9a.jpg[/IMG
סה"כ אני מרוצה מהתוצאה, הגלגל יושב נמוך יחסית גם כדי לצמצם מומנט על הציר וגם שלא יסתיר את הנוף במראה האחורית. אין לי אמון מלא עדיין ביכולת לנסוע בשטח קופצני עם ג'ריקן מלא אבל אני צריך לעשות עוד כמה נסיעות מבחן מבוקרות כדי להחליט סופית.
התפקששה תמונה אחת:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/0fa720e421b44b79ec4335e771deaa06.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/2ccfab6298e737e77a952585e2e4b4e6.jpg
סה״כ יצא דומה [emoji4]
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161024/661efd21de3ea106b2c8a69247b328cd.jpg
six 4 life
24-10-16, 23:16
יופי של עבודה על הטמבונים!
נראה פיגוז!
תחשוב איזו הגנה אתה עושה לקצה הבולט של ההייליפט כדי למנוע ממנו להיכנס בך כשאתה פותח או סוגר את המתקן
לא ברור החיבור של אוזני הגרירה מאחור - הפלאח העבה עם האוזן יושב מאחורי הפגוש ומחובר ישירות לשלדה או יושב כ"אינסרט" בתוך הפגוש ומעוגן דרכו?
לגבי הג'ריקן - למה לא לעשות חיזוק אלכסון נוסף מצדו השני של הניצב של הספייר? זה יחזק משמעותית את הפרופיל המרכזי מבחינת נשיאת עומס במומנט שייצור הג'ריקן
תודה על הפירגונים.
לגבי הגנה להייליפט - אין צורך. ידית ההיליפט משמש בפועל כ"ידית" לכל המתקן: [emoji4]
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161025/202d74f15099c8701987b84c72e3b1d5.jpg
לגבי הרכבת האוזניים בפגוש האחורי, אני מצרף כאן סקיצה. האוזן והתושבת מרותכים יחד בנפרד ואז האוזן מושחלת דרך קורת הפגוש ומרותכת לפגוש מכל הכיוונים כך שקורת הפגוש לא נושאת עומס במצב משיכה- הכל עובר לשלדה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161025/650bf2497ce39d89380730fe18674c4f.jpg
לגבי הג'ריקן. אין חשש משקיעה או כפיפה של הזרוע. לא מזיז לה המשקל. העומס שמטריד אותי זה שמה שמתפתח על הציר ועל קורת השלדה הרוחבית בנקודת החיבור עם הפגוש (ראה סקיצה). ובנוסף כמובן העומס בנקודות הללו כשהזרוע פתוחה - אז יש מומנט אדיר. אבל זה לא המצב הרגיל, אז פחות נורא.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161025/a84f75698f56335d6c8c8529e3bf97ce.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161025/d993610dc356460d6212120a94b4b340.jpg
תכנון נכון, עבודה מעולה, תוצאה אסטטית - שאפו!
נראה מעולה, רק שאלה קטנה- אתה מתכוון להשתמש בוו גרירה, נראה שלא השארת מקום בין הגלגל ספייר לרסייבר של התפוח גרירה
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
תודה על המחמאות :)
נראה מעולה, רק שאלה קטנה- אתה מתכוון להשתמש בוו גרירה, נראה שלא השארת מקום בין הגלגל ספייר לרסייבר של התפוח גרירה
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
וו הגרירה הנשלף יהיה מורכב על ברך על מנת להוריד את גובהו כך שזה לא מפריע.
אגב ברישיון רכב שלי מצויין "גובה וו גרירה 40 ס"מ מקרקע" זה מה שיהיה בפועל (הרסיבר נמצא 60 ס"מ מהקרקע). מישהו נתקל בכזו הערה?
snirjeepdreamer
25-10-16, 14:02
ה"הערה" ברישיון אפילו מחוייבת בחוק רק שבד"כ בג'יפים כגון CJ \ סופות מצויין 50 או 55 ס"מ.
זה ממתקין מורשה שהוא גם בעל סדנא מתמחה בג'יפים.
נעם, הפגושים נראים מעולה!
לגבי גובה וו הגרירה - רוב הנגררים שסיקס יכול ומורשה לגרור, יהיו בשיפוע כלפי מעלה אם וו הגרירה יהיה גבוה מ-40 ס"מ.
נועם, לגבי הבנייה האחורית, אני חושב שהיא רעיון רע.
כל תוספת של משקל מאחורי הגלגלים האחוריים, מוסיף לרגישות של הרכב לאובדן היגוי של הקדמיים בטיפוס.
תוספת המשקל מאחור, במיוחד בשילוב של אורך גדול אחרי האחוריים (סיקס ארוך, לא מקוצר) יגרום לרכב להיות רגיש מאוד לטיפוס.
קל את הגלגל הרזרבי (שוקל כמו בית), בתוספת בנייה של פגוש מסיבי, ועליו עוד +-25ק"ג של דלק, ובשביל להיות בטוח, ככה עוד היי ליפט.
את הג'ריקן מהצד או מקדימה, ככה גם את ההיי ליפט, ופגוש אחורי צנוע.
אם יש לך אפשרות להעביר את הגלגל ספייר פנימה לרכב, על הריצפה באמצע מאחורי 2 המושבים הקדמיים, או מתחת לאחד מכיסאות הנוסעים האחוריים, אז בכלל הרווחת.
בזיווד של הרכב, דברים כבדים כמה שיותר קדימה (נוזלים, כלי עבודה, ספיירים, חלקים), ומאחורה רק את הקלים (אוהל, שק-שינה, מזרונים...)
2 הסנט שלי.
נעם, הפגושים נראים מעולה!
לגבי גובה וו הגרירה - רוב הנגררים שסיקס יכול ומורשה לגרור, יהיו בשיפוע כלפי מעלה אם וו הגרירה יהיה גבוה מ-40 ס"מ.
יש מעט מאוד שיקול דעת בנושא. יש הכתבה של תקן...
לגבי וו גרירה, אם מרכיבים נשלף, אז יש כאלה מונמכים, בשביל כלים גבוהים.
http://www.tal-nigrar.co.il/UserFiles/%D7%95%D7%95%D7%99%20%D7%92%D7%A8%D7%99% D7%A8%D7%94/Dodge/d6.jpg
שניר- תודה על ההחכמה.
בוז'י - תודה. אז אתה מחזק את עניין הורדת גובה הוו אני מבין.
אודי - אני מכיר את נושא חלוקת המשקל בעליות בהקשר של אחיזה ורכבי הנעה קדמית דוקא. לגבי ירידה ביכולת ההיגוי.... לא יודע.... בכל זאת מקדימה יש מנוע, גיר ו-2 נוסעים לפחות.
אבל הכל עניין של סדרי עדיפויות. זה לא רכב עבירות ולא רכב טיפוס עליות. להכניס את הגלגל לאוטו לא בא בחשבון, זה נוגד את המטרה של נוחות ונגישות. כנ"ל היי ליפט, אותו בכלל אני רוצה בחוץ ונגיש עד כמה שאפשר למקרה שאצטרך.
בכלל החזון והפילוסופיה לגבי הרכב הזה הוא כמה שפחות ציוד שהגישה אליו מתוך הרכב.
ככל שאוכל כל הציוד שצריך להיות זמין במהלך היום יהיה נגיש מבחוץ או במקום יעודי בפנים - מציוד חילוץ לפקל קפה עד קומפרסור.... חלל תא הנוסעים הוא קודש :) לא רוצה לפרוק ציוד בשביל להגיע לשום דבר, לא בשביל בקבוק מים ולא בשביל ראצ'ט ולא בשביל סוודר לילד. הכל זמין, נגיש ונוח.
אין בעיה.
פגוש קל מאחור, ג'ריקן בצד (אפילו בכל צד. אחד דלק אחד מים), הייליפט על הפגוש הקדמי והורדת כמו כלום 50ק"ג מהחלק הכי אחורי מהמרכב.
היגוי בפרייבטים על הכביש מול בג'יפ שנמצא במעלה זה סיפור אחר לחלוטין.
כשהפרונט עולה, הוא מאבד את המשקל (שעובר אחורה) ולכן את ההיגוי.
זה לא עניין של נוחות. זה עניין שכשהרכב עומד בזוית, הקדמיים יאבדו אחיזה והרכב ירצה להסתובב, משם לשפ"ץ, ומשם... הפוך ומתגלגל במורד.
תחשוב על סולם שנשען על קיר. כמה משקל יש על החלק התחתון מול הריצפה וכמה על העליון מול הקיר.
איפה היית מעדיף שהיד שלך תהיה? ;-)
שים לב לאיבוד ההיגוי (במקרה זה בגלל תפעול לא נכון של הנהג. הברקס הלא טוב הזה....)
https://www.youtube.com/watch?v=PbiI9eePXKA
כשהיה לי סיקס ארוך וסגור, לפני הרבה שנים... כל ק"ג מאחורי הסרן האחורי השפיע לרעה על ההיגוי בכביש וגרם לג'יפ לשייט.
היום אני חושב שזה עניין של זווית היגוי שהשתנתה לרעה בעקבות שקיעת הזנב. ז"א שאפשר לתקן ע"י קלינים בסרן הקידמי.
2 גריקנים של 20 ליטר מקדימה ויש איזון מושלם.
וגם לדעתי זה הכי יפה ושימושי
Sent from my LG-H735 using Tapatalk
יונימוג אדום
26-10-16, 06:50
אצל בני עידו בסיקס ארוך , הרכב היה מזדקר בכל עליה טכנית מעניינת עד שהוא העביר את הגלגל הרזרבי למרכז הרכב ואז הרכב התאזן .
מציע לך להתקין כננת לשם איזון נוסף .
אילן
Ok לוקח לתשומת ליבי את הנושא
מבטיח לעדכן בהתפתחות.
בינתיים קצת תמונות של הרכב במצב קיץ, ללא דלתות עם שמשה למטה וסגירה ככובע מצחייה [emoji12]:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161026/945c6076565a31be85184731d8e097a6.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161026/4df83c8e11112a2cdfd9d8c7374fccda.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161026/23ef1de82bf4c93f5d448be36a1b5bd5.jpg
מוצא חן בעיני להשאיר את הסגירה בקיץ. היא מספיק מחוזקת כדי לאפשר לסוע בלי שמשה וחווית הג׳יפ הפתוח לא נפגעת ממושב הנהג. קיץ הבא כנראה תרד למקצה שיפורים ואז נראה מה עדיף.
יש לך מזגן?
ממליץ לך לברר מתי יוצא ה go topless day, שהוא יום חג לג׳יפים בתחילת הקיץ, שבו מורידים את הסגירות, והוא שמח במיוחד :)
לנסוע עם סגירה בקיץ, גם עם חלון מקופל, זה להפסיד חלק גדול מהחוויה.
בקרוב תחווה בעצמך.
את היום שמחזירים את הסגירה לא חוגגים...
קבל המלצה מאוד ידידותית - תבנה איזה כלוב מתחת לקופסת הפיבר הזו.
ואם כבר יש קשת/ות באמצע ומאחור, מומלץ מאוד להוסיף קדמית.
הרמת סגירת הפיבר לכל צורך כלשהו היא הזדמנות מצויינת.
[emoji106]
יש כלוב מקורי שיקבל חיזוקים בעתיד
מצוין.
הכלוב המקורי של תע"ר הרבה יותר טוב ממה שחושבים. קצת חיזוקים + קשת קדמית ואתה מסודר. תהנה!
קודם כל נועם, עבודה יפה, אחרי תכנון, ומדוייקת.
שאפו.
בהנחה שאני מבין לאן הכיוון מוביל - שולחן אחורי נפתח, גדול, בנוי על יחידת הזנב הנפתחת, יכול לפתור לך הרבה דברים.
לעניין הנסיעה עם גג ובלי חלון: חלק גדול מבאי האתר הזה, בגילאים מעל 40 שנותרו עם סיקסים וסופות, עברו לחלון קדמי נפתח עם גג קבוע.
אולי אתה מקדים את זמנך, אבל זה רק יתרון.
מכל מקום, חסר לך דבר אחד משמעותי, והוא קשת התהפות קדמית.
חשוב מאד!
הבעייה לא בגג הקבוע, אלא בקירות. הסרת הדלתות נותנת קצת אוויר, אבל זה לא זה.
הסטאפ האידיאלי בקיץ - הוא גג ברזנט, שמאפשר את קיפול השמשה הקדמית, מבלי לפרק אותו.
לנסוע בלי גג בכלל זה כיף בדיוק יומיים בשנה, למרחקים קצרים בלבד (או לטיולי לילה בקיץ! זה מושלם).
אם תוכל להרכיב את הסגירה כך שתהיה פריקה בקלות, תהנה מכל העולמות. זה לא צריך להיות סיפור.
סגירה זה לחלשים...:cool:
עוד משקל, עוד חלודה, פחות כיף בכללי.
גם ככה זה רכב לטיולים בלבד אז היתרונות של הסגירה כמעט ולא באים לידי ביטויי.
יוני תיקון...סגירה זה למפונקים ;)
כמו ששמיל כתב, אני חושב שאני מקדים את זמני :cool::rolleyes: חכו תראו בסוף כולם יירצו סגירה... אבל קל להגיד את זה בפתחו של החורף. אולי אני אשיר מנגינה אחרת ברגע שאוריד אותה ואסע קצת בלי. כרגע היתרונות של סגירה (פריקה מפיבר) עולים מבחינתי על החסרונות. אבל חכו יש עוד עבודת שיפצורים למכביר לפני בנושא.
בכל אופן...
לקראת החורף בצעתי קצת עבודת התאמה של הדלתות שלא נסגרו טוב לבודי. קצת אלימות, קצת חיתוכי פח, פירוק הצירים של הבודי ושיכנועים קלים מצד פטיש שייסגרו טוב והמצב הרבה יותר טוב. מנגנון הסגירה של ה- LATCH בדלת גבוה מהבודי כך שיש שם אילתור דיי מכוער של פין נעילה (בצד של הבודי) שגם דרש לא מעט התאמות מחדש וחיזוקים. בסוף הדלתות נסגרות יפה, נותר רק להתאים גומיות שישלימו את עבודת האיטום של הרוח\גשם.
בצד הקוסמטי. הדלתות היו ערומות מבפנים:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161027/d130b7122db4067ecaf4474bfe4296cb.jpg
לקחתי דיקט מהמזבלה חתכתי בהתאם לקונטור של הדלת, עשיתי חורים במקומות של ידית החלון וידית הפתיחה, ציפיתי את הדיקט בסקאי שחור ו..וואלה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161027/6410eb5a9c0c6e909e9512a708d0462b.jpg
מפחית משמעותית מתחושת הגרוטאה בתוך הרכב :cool:. איך אמרה האשה "מתחיל להיראות כמו אוטו אמיתי".
רק מנגנון החלון בצד הנוסע עושה קצת בעיות. אם למישהו יש מנגנון הרמת חלון למסירה\מכירה. אני אשמח.
מהבחינה הזו גם לוח השעונים הולך לעבור סידור מחדש וייצור. היום הוא נראה זוועה - מלא חורים מיותמים, תושבת של רדיו שנראית כאילו נתלשה באלימות ולא מעט חלודה. במקור חשבתי לחכות עם זה לשיפוץ הבודי אבל עכשיו נראה לי חבל, אין קשר בין השניים. זה ישפר פלאים את חווית פנים הרכב גם במצב הבודי הנוכחי וגם קצת לתרגל פירוק צמת חשמל מה קרה?
סדרי העדיפויות של החיים שמו לי את כל עולם התוכן של הרכב בהמתנה - בן שנולד שעוד לא בגיל לסוע בג'יפ, מעבר לישוב חדש וכתוצאה הארכת זמני הנסיעה וההעדרות מהבית... ועוד...
אבל החזון הוא ארוך טווח. בינואר הרכב הופך לאספנות, עד אז הוא ללא רשיונות וביטוח, הילד עוד ייגדל, פרנסה תמצא קרוב יותר לבית וזמן פנוי יקבל קידום בסדרי העדיפות.
אז מה עושים בינתיים?
בוהים הרבה ברכב, מפנטזים, מתכננים תוכניות, עושים רשימות ומתחילים להצטייד ליום הפקודה.
בתזמון זוגי, 2 הזדמניות נקרו בדרכי וללא היסוס פעלתי:
1. רתכת CO2 במבצע שאסור היה לפספס
114964
2. בודי ארוך עם דלתות ומסגרת חלון קדמי במצב מצויין לתוכניות העבודה שלי:
114965
עוד יהיה מעניין אני מבטיח (בעיקר לעצמי, כן)
מכיר את העניין. כשנולדה הבכורה אצלינו היה לי דיכאון אחרי לידה מהזמן הפנוי שהלך לו לאיבוד. ברגע של חולשה מכרתי את הג'יפ. 4 שנים ושתי ילדות אחר כך חזרתי לעניינים.
חכה בסבלנות.
לא יודע מה אתה מתכנן אבל דע לך שלטייל עם סיקס פתוח במדבר עם המשפחה ועוד ברכב שבנית בעצמך זה אושר צרוף.
תתכנן ותתכונן. תחשוב על ג'יפ אמין ונח עד כמה שניתן ותאגור חלקים בהתאם.
בהצלחה.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
עדכון מצב:
בשעה טובה הרכב הפך להיות אספנות ועבר טסט אחרי שנה ללא רישוי בתוקף. פסח חג שני יצאנו לטיול בכורה הפעם גם עם הבן הקטן בן שנה וחצי- 2 לילות בשטח הדרומי, מאוד נהנינו.
בספ"ש האחרון יצא לי לשים למבחן את נקודות החילוץ האחוריות:
119459 119460
עמדו בגבורה במבחן הבוצי.
גם הרצועות החדשות של אישטח עשו עבודה לא רעה [emoji14]
בשעה טובה.
מעכשיו זה רק משתפר.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
עבודה יפה, שאפו.
היה מאוד מעניין לקרוא עד כה.
srsrsrsrsr
18-06-18, 08:41
נעם כל הכבוד
איזה כיף לקרוא ולראות בתמונות.
המשך לטייל, לשפץ, לצלם ולעדכן
התשתית מוכנה, אין תרוצים, רק לתעדף ולמצוא זמן.
הילד נרדם, האשה מאשרת.... 20 בערב, שעתיים עבודה ודופן אחת ירדה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190318/b149ca46509a2c85f7175b7db3046f7e.jpg
123334
החלטתי שהכי נכון זה להשחיז את הפח באזורי התפר עד הפרדה בין הדופן לרצפה ככה מקבלים את שפת הריתוך של הרצפה שלמות ונקיות:
123335
123336
123337
Sent from my iPhone using Tapatalk
יונימוג אדום
18-03-19, 17:50
מציע לך לשים "בינדרים" - תומכים על מנת למנוע עיוות הבודי .
כמו כן מאוד חבל שהורדת את החיזוק מעל הכנף .
מוזמן לעיין בשיפוץ הסיקס שלי - באתר CJCLUB - סיפורי ג'יפים - שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג .
הדופן מרותכת לרצפה עם נקודות ריתוך ( פונקטשווייס ) , מציע לך לשייף היטב את איזור החיבורים ואז תראה בבירור את הנקודות האלו , השחזה עדינה עם דיסק והדופן מתפרקת .
אילן
מציע לך לשים "בינדרים" - תומכים על מנת למנוע עיוות הבודי .
כמו כן מאוד חבל שהורדת את החיזוק מעל הכנף .
מוזמן לעיין בשיפוץ הסיקס שלי - באתר CJCLUB - סיפורי ג'יפים - שיפוץ סיקס 1990 ע"י צוות יונימוג .
הדופן מרותכת לרצפה עם נקודות ריתוך ( פונקטשווייס ) , מציע לך לשייף היטב את איזור החיבורים ואז תראה בבירור את הנקודות האלו , השחזה עדינה עם דיסק והדופן מתפרקת .
אילן
הי אילן. זה בדיוק מה שעשיתי, השחזתי עם דיסק ופירקתי את הדופן.
אין לי סנטימנטים לחיזוק מעל הכנף, כל העסק הולך להיבנות מחדש.
חיזוקים למנוע עיוות של הבודי זה רעיון מצויין
Sent from my iPhone using Tapatalk
בהצלחה..
זה כיף גדול.
הבודי נראה במצב טוב מאוד. בסיס טוב לשיפוץ.
תהנה ותמשיך לשתף. שנראה לאן זה הולך.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.