PDA

צפייה בגרסה מלאה : שילוב 4x4 ב RZR



החובב
27-10-16, 12:33
ברייזר 800 יש מתג שילוב אשר בדרגה הראשונה נועל את הדיפרנצייל האחורי ובדרגה השניה משלב הנע קידמי. האם כדאי להפוך את השילוב שיהיה כמו ברכב שטח

de fox
27-10-16, 13:51
לא ירדתי לסוף דעתך.... מה אתה שואל?

אביב3
27-10-16, 14:43
לא מכיר את הרייזר אבל רואה היגיון בהפעלת נעילה אחורית ורק אז 4x4 ב-sbs.
נכנסת לשטח , נועל אחורית, זריקות ונטו פאן בשבילים.
הגעת למעבר טכני , שלב 4x4 .
פות"ש אל תחפש הרפתקאות, פשוט תהנה.

Sent from my SM-J7108 using Tapatalk

הדסופה
27-10-16, 18:39
מכיר היטב ולגמרי מבין את השאלה - אחרי 3 שנים עם הכלי לא מצאתי אף פעם שימוש למצב האמצעי וזה תמיד היה הנעה אחורית פתוחה או משולב ונעול. הרייזר זורק זנב בשמחה בכל מצב ... רק במצב משולב טיפה פחות
אבל גם מצב משולב ללא נעילה יהיה לדעתי חסר שימוש באותה מידה


Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

החובב
27-10-16, 18:40
de fox ברכב שטח בדרך כלל משלבים 4 ×4 וכאשר יש מעבר קשה הצלבות דרדרת וכ"ו נועלים דיפרנצייל. ברייזר המתג דבר ראשון נועל דיפרנצייל ורק בדרגה הבאה משלב הנע קידמי.

de fox
27-10-16, 19:17
אל תסתכל על זה כשלבים. אני חושב שבמקור הרייזר מגיע עם נעילה כפולה קדימה אחורה והכפתור רק ברר הנעה אחורית בלבד או שילוב מלא. לשווקים כמו בארץ שרצו להעביר את הכלי תקינת כביש, הוסיפו מצב של הנעה אחורית פתוחה. אני חושב שזה נוח. בשבילים מהירים סע עם הנעה אחורית ודיפרנציאל פתוח, תחת אתה תזרוק בכל מקרה אם תרצה, רק שיהיה טיפה מבוקר. בקטעים טכנים שלב להנעה כפולה ונעולה. בכביש בכל מקרה הנעה אחורית פתוחה.

idan10
29-10-16, 06:43
אל תסתכל על זה כשלבים. אני חושב שבמקור הרייזר מגיע עם נעילה כפולה קדימה אחורה והכפתור רק ברר הנעה אחורית בלבד או שילוב מלא. לשווקים כמו בארץ שרצו להעביר את הכלי תקינת כביש, הוסיפו מצב של הנעה אחורית פתוחה. אני חושב שזה נוח. בשבילים מהירים סע עם הנעה אחורית ודיפרנציאל פתוח, תחת אתה תזרוק בכל מקרה אם תרצה, רק שיהיה טיפה מבוקר. בקטעים טכנים שלב להנעה כפולה ונעולה. בכביש בכל מקרה הנעה אחורית פתוחה.

בתור בעל כלי כזה, מחזק את דבריו של פוקס.
רק אוסיף שהכלי הזה לא נועד לכביש למרות הדיפרנציאל הפתוח.
כמו כן על מנת לשמור ולא לאמץ את הכלי עדיף בכל שטח לשלב ל4X4, כאשר ברירת המחדל בהילוך היא HIGE ורק בשטחים טכניים איטיים להעביר ל - LOW.

החובב
31-10-16, 21:48
לדעתי כדאי כמו ברכב. בדרכי עפר כדאי לשלב הנע קידמי ורק כאשר יש מעברים קשים יש לנעול דיפרנצייל. דבר שכרגע לא ניתן ברייזר. זה לא בעיה לשנות את זה. השאלה אם ההנעה הקידמית של הרייזר מספיק חזקה לעבודה ממושכת בדרכי עפר מהירות.

de fox
31-10-16, 22:21
שמע, אני לא לגמרי מבין מה אתה מנסה לשאול או לעשות. בוא נעשה סדר:
יש שלושה מצבי נסיעה ברייזר
הנעה אחורית עם דיפרנציאל פתוח.
הנעה אחורית עם דיפרנציאל נעול.
הנעה כפולה עם נעליה קדימה ואחורה.
ברוב רכבי השטח ובטח ברייזר לא מומלץ/מיותר/מסוכן לשלב להנעה כפולה כשנוסעים ב״דרכי עפר מהירות״ מאחר ואין דיפרנציאל מרכזי. אין אפשרות וגם אין סיבה לסוע רק עם הנעה קדמית. הכיף הגדול של הכלי הזה נובעת מהיכולת שלו לספק נסיעה מהירה מאוד ומשוככת למשעי עם זריקות תחת בסיבובים נשלטות במדוייק על הגז ויחד עם זאת לספק יכולת עבירות פנומנלית עם הנעה כפולה ונעולה. בשני ההבטים האלו יש לו עליונות על כל רכב שטח סטנדרטי כך שלא ברור לי ניסיון ההשוואה.

ועוד דבר, ברכב שטח אין צורך בדיפרנציאל זה המצאה של רכבי כביש שנדרשו להתמודד עם בעייה של אחיזה ומהיריות שונות של הצמיגים בסיבובים. אין סיבה לדיפרנציאל פתוח בשטח להיפך זה אפילו מגבלה. יוצא מן הכלל במקרה של הרייזר שם לנהגים מתחילים מומלץ גם בשבילים מהירים לפתוח דיפרנציאל כדאי למתן את בריחת הזנב בסיבוב שיכולה להיות אלימה אם הנהג לא מיומן והדיפרנציאל נעול.

הדסופה
31-10-16, 23:04
אין נעילה קדמית
ואין שאלה של האם ניתן לסוע לאורך זמן בדרכים מהירות במצב משולב עם הנעילה האחורית.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

de fox
31-10-16, 23:25
איזה דגם ושנה? Rzr800/s הסרן הקדמי נעול
שאר הדגמים אני לא מכיר אישית אבל אין סיבה שיהיה שונה

mate
02-11-16, 19:49
De fox
אנימחולק מאד על הקביעה שבדרכי עפר מהירות
לא מומלץ/ מיותר/ מסוכן לשלב.
להיפך,
שילוב 4x4 נותן אחיזה , היגוי ושליטה טובה יותר בכלי.
מנסיון עם 3 כלים 2 מקומות, וכרגע 900 4 מקומות,
מסוכן מאד וקל מאד לאבד שליטה בדרכי עפר מהירות,
ביחוד עם אחורי נעול.
ואכן הדיפ האחורי זה המצאה ישראלית, למען תקינת כביש ונקרא דגם il.
כשבוטלה תקינת הכביש בוטל הדיפ האחורי

החובב
05-11-16, 21:09
מכיוון שאופי הנסיעה שלי הוא בדרך כלל טיולים ולא לתת בגז ולזרוק תחת טיפלתי במפסק וכרגע אני יכל לשלב הנעה קידמית ללא נעילת דיפרנצייל אחורי וכאשר יש צורך לנעול את הדיפרצייל האחורי (כמו ברכב 4x4 רגיל).

mate
06-11-16, 23:10
אני לא מבין מה ה נסיון להמציא את העולם והגלגל מחדש...
בכל העולם אין מצב כזה, כי אין דיפ אחורי כי אין צורך.
זה רכב זריז, קל משקל ולא אמור לסוע על דרכים סלולות,
ולכן ההשוואה לגיפ', ולצרכים והבעיות שלו, היא מוטעית.
זה יותר קרוב לטרקטורון מלגיפ.
אבל כמו שאני תמיד אומר, if it makes you happy it can't be that bad

-->