צפייה בגרסה מלאה : WJ מתחמם
שלום,
לאחרונה הרכב, שנת 2000 (פאן חשמלי + פאן קלאץ'), התחיל להתחמם בנסיעה. בעמידה הכל בסדר (90-92 מעלות).
החלפתי לו טרמוסטט, פאן קלאץ, משאבת מים ורדיאטור.
המצב רק הורע - מסתבר שהטרמוסטט שהגיע מרוקאוטו כמעט ולא נפתח יחסית למה שהיה מורכב (נבדק בסיר מים חמים) - ולכן החזרתי לאחר כבוד את הטרמוסטט שהיה.
הפאן קלאץ' הוא HD מינוביץ'.
הרדיאטור חליפי.
המאוורר החשמלי עובד (נכנס לעבודה עם המזגן או ב 103 מעלות)
כמו-כן, בהשוואה לרכבים אחרים מאותו שנתון, נראה כאילו יש יותר מרווח בין המנוע לרדיאטור (ולכן גם הפאן קלאץ' יותר רחוק מהרדיאטור).
האם המנוע יכול לזוז אחורה? הוא לא רועד, ותושבות מנוע נראות שלמות.
כאשר אני נוסע עם פאן קלאץ' מקובע (מסתובב כל הזמן), הרכב בסדר.
כל רעיון איך להתקדם יתקבל בברכה.
סער , אני אחדד את שי... הפן קלאצ' לא נתפס , זו הבעיה העיקרית . אחרי כמה דקות של נסיעה הוא נהיה שקט גם בעמידה עם גז.
כאשר הפן היה מקובע , הרכב לא הגיע ל90 מעלות.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
boaz avrahami
28-10-16, 22:22
הפן קלאץ נוהם במלוא העוצמה בדקות הראשונות אחרי ההתנעה ולאחר מכן נרגע ומגיב לפי החום בין מצב החלקה רב לבין ״תפוס״.
ככה הוא אמור לעבוד.
אתה רוצה לבדוק אותו אז תצבע בלבן את קצות הכנפיים, כוון אל הצבע אקדח כיוון הצתה, חסום בקרטון את הגריל ותראה אם המהירות מאוורר משתנה.
עד כמה שזה נשמע הזוי זו הבדיקה מהספר יצרן...
עשיתי בדיקת קרטון (בלי הצבע).
נראה שבטמפרטורה מספיק גבוהה, הוא נתפס - לדעתי הטמפרטורה גבוהה מדי (איזור ה 100), וגם אז, הוא משתחרר מהר מדי.
הבעיה שזה קורה עם כמה פאן-קלאצים שונים.
האם יכול להיות שהמנוע זז אחרוה? אני יודע שזה הזוי, אבל נראה כאילו אצלי המרחק בין המנוע לכונס יותר גדול מאשר שניים שהשוויתי מולם (אותה שנת דגם, כמובן).
מערכת הקירור היא מערכת פשוטה למדי.
אתה מתאר שהחלפת בה את כל הרכיבים המשפיעים על חום המנוע (אני מניח שהרדיאטור הוחלף לחדש ולא מ״פירוק״ או כל מיני כאלו...
בנסיעה המנוע מתאמץ יותר מאשר בעמידה ולכן אם יש בעיה סביר שהיא תצוץ תחת עומס.
בריחת גזים לתוך מערכת הקירור תגרום לעליית הלחץ והטמפרטורה.
בצירוקי זצ״ל בזמן נסיעה הטמפרטורה היתה גבוהה בכמה מעלות לעומת עמידה בסרק.
לקח לי זמן (ו 2 רדיאטורים שהחלו לנזול) להבין שכדאי לבוק את ראש המנוע ואכן גיליתי בריחת גזים.
אחרי תיקון הראש הבעיה כמובן נעלמה...
יש דרך לבדוק בבית? או שחייבים מוסך?
יש ערכות לבדיקה מבחנה עם נוזל שמחליף צבע במגע עם co
אני חושב שאפשר למצוא גם בארץ, בזמנו הזמנתי מאיביי ערכה לבדיקת אטם ראש מנוע.
כל מוסך יכול לבצע את הבדיקה ובמחיר סימלי (זה לוקח דקה בערך)
יש לי אם אתה רוצה. מאיפה אתה?
אפשר לעשות עסקת בארטר על הפילטר לגיר....
boaz avrahami
29-10-16, 19:37
100 זה טמפרטורת עבודה תקינה
לאוטו הזה.
שאחד מבעלי ה wj יאשר אבל לטעמי גם 110 עדיין לחלוטין בתחום הבטוח
לפני שאתה ממשיך להחליף חלקים ובדיקות בוא רגע תסביר למה אתה קורא מתחמם ונתאם ציפיות לגבי המושג מתחמם.
יש לי הרגשה שהבסיס לא נכון...
אגב, כמה זמן האוטו אצלך וממתי זה התחיל?
אגב, 95 מעלות בנסיעה זה קצת קר צדי וישפיע לרעה על צריכת הדלק
מילימטר לפני האמצע זה המיקום של המחוג, כלומר בערך 95 למיטב זכרוני אולי טיפה יותר, אך מתחת ל 100.
במאמץ מתמשך עולה ל 100 ובסוכות הגעתי בטיפוס ארוך ל 105 בערך (מעלה עמיעז אם אני זוכר נכון את השם)
שי תבוא אלי ונבדוק בדיוק מה הטמפרטורה. יש לי מספיק פלאגים לODB2 בשביל לבנות מחשב על.
אני אשאיל לך מתאם כזה, תסע איתו ותעקוב אחר הטמפרטורה. תשווה למחוג ותראה אם יש סטיות.
אחרי זה נראה.
אצלי אגב בנסיעה איטית או מאמץ הוא מגיע לאמצע הסקלה שזה 100 מעלות בערך. לפעמים קצת יותר. בנסיעה רגילה הוא על 95 בערך.
boaz avrahami
29-10-16, 23:25
בדקתי את עצמי לגבי ערכי החום ב WJ
ערך האמצע הוא 100 מעלות וזה גם ערך המטרה.
אם אתה שם בנסיעה רגילה מצבך לכאורה טוב.
עם פאן קלאץ תקין הסביבה הזו צריכה להיות גם בעמידה.
אני מניח שהטרמוסטט נפתח רק בתישעים וקצת מעלות...
האדום של הרכב היא באזור ה 120 כך שגם ב 110 בתנאי מאמץ ויום חם עדין בתחום הלא מדאיג.
לטעמי אתה עם מערכת קירור שכולה או רובה לא מקורית ולכן אתה יכול לצפות להתנהגות שונה ממה שיש ברכב מקורי.
אני מתכוון לרדיאטור, טרמוסטט, פאן קלאץ וכנראה גם משאבת מים...
אגב, מאיזו תוצרת הפאן מינוביץ?
קצת תשובות לכולם (לא לפי סדר כלשהו):
הרכב אצלי שנתיים.
במשך השנה וחצי הראשונות הטמפרטורה הייתה קבועה על מילימיטר מתחת ל-100.
במאמץ היה טיפה זז, אבל מ-ע-ו-ל-ם לא עבר את הקו של ה-100.
לפני חצי שנה, ראיתי שהוא מתחיל לזוז קצת יותר, ובתנאים פחות קשים (סתם עלייה בכביש).
יש לי OBD ואני משווה אותו למד הטמפרטורה - הם זהים.
כרגע הרכב מגיע ל-100 ואפילו 101 בכביש 6, ול-107 בעליות של כביש 1 - זה לא היה לפני שנה בוודאות.
הפאן מינוביץ הוא של חברת USMW - http://www.usmotorworks.com/
(http://www.usmotorworks.com/)
החלפתי ביחד רדיאטור ומשאבת מים - לפני חצי שנה, אחרי שהטמפרטורה התחילה "לזחול" למעלה.
תבוא ונעשה בדיקת גזים ולחץ אבל לא מאמין שנמצא משהו
boaz avrahami
30-10-16, 08:55
איך תפוקת הקור של המזגן בזמן שהרכב ב 107?
האם יש להפעלת המזגן השפעה חיובית או שלילית על חום המנוע?
לא בדקתי בלי מזגן - כל הבדיקות נעשו עם מזגן.
כן בדקתי שהמאוורר החשמלי נכנס לפעולה ב-103 מעלות.
כמו-כן, הוא עובד תמיד כאשר המזגן עובד.
boaz avrahami
30-10-16, 09:59
המזגן מקרר כשהאוטו מתחמם?
מתי החלפת פלאגים? טיפול אחר לרכב?
אסף.
המזגן מקרר גם כשהרכב חם.
החלפתי שמן + פילטר.
לא נגעתי בפלאגים.
boaz avrahami
30-10-16, 10:47
אני מהמר שקריאת החום שגויה/ מזיפת
boaz avrahami
30-10-16, 10:59
זה הכול מנותב לאותו חישן לדעתי. אני סבור שאין חישנים שונים. שווה להעיף מבט בסכימת לשמל
בדקתי בריחת גאזים - והתוצאה תקינה.
אני חוזר לאחת השאלות שהעליתי פה:
השוויותי את מיקום המנוע לעומת הרדיאטור אצלי מול 3 רכבים אחרים מאותו דגם.
בדגם ללא הנמכת טרנספר - המנוע (וברור שגם המאוורר) צמודים לרדיאטור ולכונס.
בשני רכבים עם הנמכת טרנספר (1 אינצ') המרווח הזה גדול יותר - יש יותר מרחק בין המאוורר לבין הרדיאטור.
אצלי - הנמכת טרנספר של 1 אינצ', המרחק עוד יותר גדול (עוד 2 ס"מ), ובכלל נראה (ונמדד) שהמנוע מוטה הרבה יןתר כלפי מעלה.
ברור לי שצריך להחליף תושבות מנוע+גיר, ואולי להקטין את הנמכת הטרנספר.
השאלה - האם הבדל כזה (המאוורר זז אחורה עוד 2 ס"מ לעומת רכבים דומים), יכול ליצור בעיית התחממות כמו שמתוארת?
על פניו נראה שכן, אבל הנמכת הטרנספר הזו היא מאוד מקובלת, ולא מצאתי שום סימוכין לבעייה דומה אצל מישהו אחר.
boaz avrahami
03-11-16, 10:55
המאוורר עצמו יושב בתוך הכונס אוויר או ממש מחוץ אליו?
אם בגבולות הכונס אז למיטב ידיעתי המרחק הוא יתרון.
אני הייתי מנתח את המצב אצלך דווקא בסחרור לא טוב של מים ( משאבה/ רדיאטור) ואנמק:
בנסיעה כמות הרוח גדולה מספיקת המאוורר ולמרות זאת הרכב מתחמם.
זה מצביע לדעתי או על רדיאטור או על משאבה.
אתה יכול לספר מאיזו תוצרת הם?
כמובן שבהנחה שהחום המדווח אכן נכון ושהטרמוסטט פורק ונמצא שאין לו השפעה
המאוורר בולט מהכונס החוצה די הרבה - 4 ס"מ יותר מרכב סטנדרטי.
בנסיעה, למרות כמות האוויר הגדולה - נעילה של הפאן קלאץ' מורידה מייד את הטמפרטורה - לי זה אומר שעדיין יש השפעה רבה למאוורר למרות המהירות של הרוח.
boaz avrahami
03-11-16, 11:37
הוספת קולר גיר בחזית?
יתכן שהוא חוסם את הרוח?
לא. הפרונט סטנדרטי- לא פגוש ברזל, לא כננת וכו'.
נמרוד - מערד
03-11-16, 13:09
אפשרות נוספת שלא נבדקה, מעבה של המזגן שיושב לפני הראדיאטור, סתום מאבק או בוץ, כדי לשלול את זה בצע שטיפה טובה של המעבה.
נמרוד
תראה פה -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/101115-%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%A1-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9E%D7%9D-%D7%91%D7%96%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%94
הודעה #14 הסבר של אסף
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.