התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מקרה מעניין- פיצוץ צמיג ספונטני עם תוצאות מעניינות\מחרידות



tzagi
01-11-16, 04:40
הסיפור הוא כזה, אחת מהעובדות הגיעה ליעד אחרי נסיעה של 20 דקות, יצאה מהעגלה (ניסאן פיקאפ פול סייז) ונכנסה לבית.
אחרי כ5 דקות שמעה פיצוץ מחוץ לבית ויצאה לבדוק מה זה, להפטעתה מצאא את הכנף הקידמי-שמאלי שוכב באמצע הרחוב...מרחק כ 5-6 מטר מהרכב וצמיג חתוך ל2 לכול הרוחב כאילו עם מסור.
חשבנו ירייה...אבל אם זה היה כדור הוא היה נתקע בבלוק מנוע ישירות מאחורי הצמיג...אבל אין שם כלום.
בקיצור....מה קרה פה?
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMG_02431.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/tzagi1/media/IMG_02431.jpg.html)
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMG_02441.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/tzagi1/media/IMG_02441.jpg.html)
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/2016-10-17%2018.08.00.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/tzagi1/media/2016-10-17%2018.08.00.jpg.html)
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/2016-10-17%2018.07.48.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/tzagi1/media/2016-10-17%2018.07.48.jpg.html)

איציק - 4X6ZH
01-11-16, 05:07
כמה לחץ אויר היה בגלגל ?!
מתי ניפחו אויר בגלגל ?

tzagi
01-11-16, 05:52
אינפורמציה לא ידועה בכלל...רצוי לשער שהצמיג או לחץ אויר לא נבדק מאז שהרכיבו אותו חדש שלא קרה בשנה האחרונה...ככה זה.הנהגת היא נקבה ממקסיקו ושואב אבק בשבילה זה מוצר מתוחכם....קפיש?

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

Asaf-a
01-11-16, 06:22
מעניין שיש גם סדק בגאנט, מקור הכשל או התוצאה? מניח שאין תשובה ברורה.

לפי הבלאי שאינו אחיד לרוחב הצמיג נראה שנסע לאורך זמן עם מעט מדי אוויר ומרכז הסוליה בלוי יותר, כנראה שזו מקור הסיבה.

קשה להבין מדוע הכשל אירע דווקא לאחר הנסיעה.

boaz avrahami
01-11-16, 06:24
מה זה העיגולים. האלו?
לא מופיע בצד שני של הביצוץ

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161101/590a392479ce8552322292698cb26524.png

tooshey
01-11-16, 06:32
מעניין שיש גם סדק בגאנט, מקור הכשל או התוצאה? מניח שאין תשובה ברורה.

לפי הבלאי שאינו אחיד לרוחב הצמיג נראה שנסע לאורך זמן עם מעט מדי אוויר ומרכז הסוליה בלוי יותר, כנראה שזו מקור הסיבה.

קשה להבין מדוע הכשל אירע דווקא לאחר הנסיעה.

בדיוק להפך.
צמיג שחוק באמצע מעיד על נסיעה לאורך זמן עם לחץ אוויר גבוה מידי.
חוסר אוויר גורם לשחיקה בצדדים והאמצע בכלל לא נוגע בכביש.

בברכה,טושי

tzagi
01-11-16, 06:38
אסף...אין נזק לג'נט.. אשליה אופטית.
הצמיגים יחסית חדשים..נראה ככה. והאינטראקציה שלי היא להאשים פגם ביצור.. למרות שזה גודייר רנגלר וללא איזה זבל סיני.

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

Asaf-a
01-11-16, 07:37
בדיוק להפך.
צמיג שחוק באמצע מעיד על נסיעה לאורך זמן עם לחץ אוויר גבוה מידי.
חוסר אוויר גורם לשחיקה בצדדים והאמצע בכלל לא נוגע בכביש.

בברכה,טושי
אתה צודק ואני מכיר את זה, לחץ גבוה לאורך זמן פשוט לא מסתדר עם פרופיל המשתמשת שככל הנראה לא בדקה הצמיג אי פעם...

shmil
01-11-16, 08:05
ישר מדי, ארוך מדי, יפה מדי.
מה שמעיד על כשל טכני.

מאידך, עוצמת הפיצוץ והנזק, עשויים להעיד על לחץ הרבה יותר מדי גבוה.
צלם את ברגי הכנף - האם נגזרו, השתחררו או שחתיכת כנף נשארה סביבם?
המסקנה בהתאם...

אומי5
01-11-16, 08:22
רוב הנסיעות שלה ארוכות יותר או קצרות יותר?
יש אצלכם מזג אוויר חם מהרגיל?
מה הסיכוי שבכל זאת מישהו ניפח שם אוויר לפני הנסיעה האחרונה?

דרור ברלי
01-11-16, 09:06
פיצוץ בעוצמה כזו, שתולש כנף שלמה מרכב כל כך מסיבי ובהחלט יכול להרוג מישהו, יכול להיות אך ורק תולדה של לחץ אוויר מאוד-מאוד גבוה.

מסתובב ברשת סרטון שצולם כאן בארץ ע"י מצלמת אבטחה, בו רואים צמיג של משאית שמתפוצץ בפרצוף של הצמיגאי שמטפל בו, והורג אותו.

talw
01-11-16, 09:37
לא לחץ גבוה כמו ששיחרור נפח גדול יחסית בזמן קצר יחסית,וכן זה נראה כמו פגם בצמיג לדעתי.

הטמפרטורה עלתה לאחר העצירה כי החום של הצמיג שהפסיק להתקרר מהאויר בנסיעה העלה עוד קצת את לחץ האוויר שגרם לכשל .

tzagi
02-11-16, 03:43
רוב הנסיעות שלה ארוכות יותר או קצרות יותר?
יש אצלכם מזג אוויר חם מהרגיל?
מה הסיכוי שבכל זאת מישהו ניפח שם אוויר לפני הנסיעה האחרונה?

יחסית קצרות..לא מעל 20 דקות והרוב בעיר
המזג אויר בזמו הזה של השנה נהדר ולא עולה מעל ל80 מעלות במשך היום
לא ידוע אבל הסיכוי קלוש עד אפסי...זה לא משהו שנעשה סתם.
ולמי ששאל...הפח נקרע מסביב לברגים. הברגים נשארו במקומם.

shmil
02-11-16, 07:51
ולמי ששאל...הפח נקרע מסביב לברגים. הברגים נשארו במקומם.
הנה קם דור שלא ידע את יוסף...

אני שאלתי, וזה מביא אותי למסקנה של לחץ גבוה מאד יחד עם פגם בצמיג.

איציק - 4X6ZH
02-11-16, 08:05
אני רואה שהנושא מענין .
אז גם לי יש סיפור בנושא .
למי שלא יודע אני מתעסק בשנים האחרונות בשיפוץ טרקטורים ישנים .
יש לנו במוזיאון כמה מאות טרקטורים ( לא כולם בתצוגה חלקם במחסנים )
חשוב לנו מאד שהטרקטורים יהיו במצב תזוזה ( גם אלה שבמחסן )
יש כלים שעומדים עשרות שנים ללא שימוש .
יש כלים שעומדים בתצוגה וזזים מדי פעם להופעות .

כל הזמן יש צורך לנפח אויר .
יש גלגלים כל כמה ימים ( ברור שיש פנצר )
יש גלגלים כל כמה חודשים .
ויש כאלה עומדים כמו חדשים .

לפעמים בא מתנדב חדש שמתנדב למלות אויר בגלגלים
מה שהוא מתבקש זה מינימום אויר !!!
ובדרך כלל אחרי ניפוח אויר מסודר . יש סיכוי טוב שמתפוצץ גלגל כל שהוא
לפעמים אחרי כמה דקות לפעמים אחרי כמה שעות .
והצמיגים צמיגים ישנים
והצמיגים במצב לא טוב
ויש גם חדשים חדשים

כמה שהצמיג יותר חדש הסיכוי לדליפות אויר ותקלות גדול יותר

איציק

tzagi
02-11-16, 08:24
הנה קם דור שלא ידע את יוסף...

אני שאלתי, וזה מביא אותי למסקנה של לחץ גבוה מאד יחד עם פגם בצמיג.

הכול טוב ויפה...
אבל בין הספרדית העילגת שלי והאנגלית העילגת שלה....אף אחד לא בדק או מילא אויר בעגלה בזמן האחרון...וזה סטנדרטי לגמרה. לכן הויכוח של לחץ גבוהה...לא מחזיק מים לדעתי העניה.

איציק - 4X6ZH
02-11-16, 08:31
מי מבטיח שלחץ האויר היה תקין ?
מי מבטיח שהצמיג היה תקין
מי מבטיח שהצמיג לא קיבל פגיעה כל שהיא
לדעתי כל עוד אין אישור מהיצרן ( ואני בספק רב לקיומו של אישור כזה ) שיש סידרה פגומה
אנחנו יכולים לספר סיפורים

ולקוראים כדאי לחזור ולהמליץ בידקו אויר בגלגלים
צמיגים מתפוצצים
צמיגים זה מוצר נפיץ

איציק

tzagi
02-11-16, 08:33
True that.

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

amitaikl
02-11-16, 09:23
האם בדקת לחץ אויר בצמיגים האחרים? אם מילאו בלחץ גבוה במיוחד בצמיג אחד, אולי גם בשאר?

talw
02-11-16, 10:47
אינטואיטיבית הנטיה היא לניפוח בלחץ גבוה,הטעות היא ההשוואה של צמיג לבלון.
דווקא נסיעה בלחץ נמוך גורמת להיפרדות בין שכבות הצמיג (מה שרואים בתמונות) ועקב כך כשנפער ״חור״ גדול בצמיג האוויר מתפרץ החוצה ב״בום״ עם גל הדף רגעי שיכול גם להעיף כנף...
גם אם ינפחו גלגל תקין בלחץ של פי שניים מהמומלץ ויירו בו כדור התוצאה תהייה פסססססס אחד ארוך מפני שהשכבות עדיין יחזיקו את החור הקטן קטן.
זה לא בלון שמפוצצים עם סיכה שמאבד את כל שטח הפנים שלו ברגע ועושה ״בום״,זה כשל שדומה לבלון מהסיבה שהאוויר ברח ברגע.

eysham
02-11-16, 10:57
שאלה חצי קשורה...

ה-TPMS (בהנחה שזה רכב אמריקאי מספיק חדש ויש לו) מתריע גם על לחץ גבוה או רק על נמוך?

ניר ל
02-11-16, 11:10
אינטואיטיבית הנטיה היא לניפוח בלחץ גבוה,הטעות היא ההשוואה של צמיג לבלון.
דווקא נסיעה בלחץ נמוך גורמת להיפרדות בין שכבות הצמיג (מה שרואים בתמונות) ועקב כך כשנפער ״חור״ גדול בצמיג האוויר מתפרץ החוצה ב״בום״ עם גל הדף רגעי שיכול גם להעיף כנף...
גם אם ינפחו גלגל תקין בלחץ של פי שניים מהמומלץ ויירו בו כדור התוצאה תהייה פסססססס אחד ארוך מפני שהשכבות עדיין יחזיקו את החור הקטן קטן.
זה לא בלון שמפוצצים עם סיכה שמאבד את כל שטח הפנים שלו ברגע ועושה ״בום״,זה כשל שדומה לבלון מהסיבה שהאוויר ברח ברגע.

מסכים עם כל מילה,
הצמיג נכשל, כנראה נפרד/ התפרק לפני כן, סביר שדווקא בגלל לחץ נמוך או כשל בייצור, השחרור המהיר מאד של האוויר יצר את ההדף, גם בלחץ תקין או נמוך זה היה קורה.
בדיקה של מצב ולחץ הצמיגים האחרים אולי תעיד על הזנחה, אבל גם יתכן שרק אחד דלף ונהרס, אני רואה הרבה מכוניות שנוסעות עם גלגל אחד בלחץ אוויר מאד נמוך ולאנשים אין בכלל מודעות לבדוק מדי פעם.

- - - Updated - - -


שאלה חצי קשורה...

ה-TPMS (בהנחה שזה רכב אמריקאי מספיק חדש ויש לו) מתריע גם על לחץ גבוה או רק על נמוך?

הרכבים האמריקאים האחרונים שנהגתי בהם, הראו את הלחץ בכל צמיג בנפרד

ד ו ר ו ן
02-11-16, 16:00
מסתובב ברשת סרטון שצולם כאן בארץ ע"י מצלמת אבטחה, בו רואים צמיג של משאית שמתפוצץ בפרצוף של הצמיגאי שמטפל בו, והורג אותו.
סרטון שכואב לראות.
פגשתי בחור שאביו נהרג כך.
מה שהרג אותו הייתה טבעת המתכת ההיקפית שיש בחישוקי משאיות, שבעת הניפוח השתחררה ופגעה בו בראש.

מה שמחדד את ההנחיה לנפח צמיגים כאשר הגוף ליד גוף הרכב ורק היד מושטת לצמיג, להבדיל מהכריעה הנפוצה עם כל הגוף מול הגלגל.

Tsafrir
02-11-16, 16:07
סרטון שכואב לראות.
פגשתי בחור שאביו נהרג כך.
מה שהרג אותו הייתה טבעת המתכת ההיקפית שיש בחישוקי משאיות, שבעת הניפוח השתחררה ופגעה בו בראש.

מה שמחדד את ההנחיה לנפח צמיגים כאשר הגוף ליד גוף הרכב ורק היד מושטת לצמיג, להבדיל מהכריעה הנפוצה עם כל הגוף מול הגלגל.

מצטרף בהחלט לדברים.
בזמנו (לפני הרבה זמן) נהרג חייל בחיל האויר כשניפח אויר בטרקטור לגרירת מטוסים. מהלחץ הג'אנט התפרק וחלק ממנו עף לעברו והרג אותו.

יש גם תופעה שאנשים עושים שימוש בעת הניפוח ביחידות לחץ שונות עם אותו ערך מספרי: BAR במקום PSI וההיפך.

talw
02-11-16, 16:26
אתם מדברים על התקנה לא נכונה של טבעות אבטחה בגלגלי משאיות וציוד כבד,ישן בד"כ, ובעקבות כך העפה של הטבעת/חלקי החישוק ע"י הלחץ,בלי קשר לצמיג וללחץ שבו הוא ממולא.-פשוט התקנה לא נכונה.
אין קשר לרכבים קלים/פרטיים.

חנן-ג'יפולוג
02-11-16, 16:36
שאלה חצי קשורה...

ה-TPMS (בהנחה שזה רכב אמריקאי מספיק חדש ויש לו) מתריע גם על לחץ גבוה או רק על נמוך?
באלה שאני מכיר יש התרעה גם על גבוה וגם על נמוך, ובנוסף גם על קצב ירידה מהיר למרות שהלחץ עדיין מעל הסף הנמוך.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-11-16, 18:08
אתם מדברים על התקנה לא נכונה של טבעות אבטחה בגלגלי משאיות וציוד כבד,ישן בד"כ, ובעקבות כך העפה של הטבעת/חלקי החישוק ע"י הלחץ,בלי קשר לצמיג וללחץ שבו הוא ממולא.-פשוט התקנה לא נכונה.
אין קשר לרכבים קלים/פרטיים.

יש קשר להערה של דרור לגבי הסרטון.

יש גם קשר גם לפרייבט/רכב שטח כי צמיג עם פגם בדופן יכול להתפרק במעמד הניפוח, או ״סתם״ בחנייה, היי, זה לא מה שקרה כאן?...

talw
02-11-16, 18:23
עם יד על הלב באמת שלא שמעתי עד היום על צמיג רכב שהתפוצץ תוך כדי מילוי אוויר.
עם דגש על התפוצץ ,כן ?

ד ו ר ו ן
02-11-16, 18:46
יצא לי לראות יותר מ״כמעט ונפגע״ אחד כשצמיג פרייבט קיבל צביטה בדופן, וממש רואים את הבועה מתרחבת ותופחת.

זה צמיג עם פוטנציאל סיכון גבוה להתפוצץ לך בפנים.
כדי לפגוע קשה בעיניים לא צריך פיצוץ גדול, גם שחרור פתאומי של זרם אויר חזק.

talw
02-11-16, 19:04
בינתיים מי שפוגע לי קשה בעיניים זה הגיל ,הלוואי שאלו היו רק צמיגים עם פרונקלים בדופן,הייתי מוכן לקחת את הסיכון עם הפנים מולם, רק שיבטיחו לי ראיה 6/6 עד שיזרקו אותי לבור.

-->