PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר אוטמטי, בלימה ע"י הורדת הילוך (ידנית)?



zivo
04-11-16, 16:58
כמו שכתוב בכותרת, ברכב עם גיר אוטמטי, בירידות ארוכות,
האם נכון להוריד הילוך ידנית?
האם יש שוני בגישה, כתלות במהירות?

פה למשל -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/101315-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%98%D7%A8-15-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%A4%D7%94-%D7%A0%D7%94%D7%92-%D7%A2%D7%9C-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%98%D7%A8-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99

דרור במפורש ממליץ לעשות את זה, ואני יודע שהרבה אחרים אומרים אותו הדבר.

אני נוסע כבר הרבה זמן עם מדחום דיגיטלי מחובר לשמן גיר.
בלימה ארוכה על המנוע באמצעות הורדת הילוך (טרופר, דיזל, אוטמטי, סל"ד לא עובר 2500,) מעלה את הטמפ' של השמן גיר לערכים גבוהים יותר ממה שאני מגיע במאמץ (עליה למשל) כלשהו.

מאחר וביום יום, אני לא מחליף רפידות אפילו לא פעם בשנה! ומעולם לא הגעתי בטרופר למצב של ירידה ביכולת הבלימה של המעצורים (כתוצאה מחימום), ומצד שני, בעיות בגיר, אני ממש לא מחפש, אני נמנע לחלוטין מהורדת הילוכים ידנית ובלימה על הגיר במהירויות גבוהות.

המקרה היחיד שאני נותן לרכב לבלום על הגיר הוא בראשון LOW, בירידות קשות (ומעולם לא ניתקלתי בבעיית התחממות גיר בבלימה בהילוך נמוך).

דעת המומחים בבקשה.

Micha
04-11-16, 18:49
הסיבה לכך שאפשרו הילוכים בגיר אוטומטי נועדה לשם בלימה. זאת העבודה שלהם !!
אתה יכול לא להשתמש בזה. חלק ניכר מהנהגים בכלל לא מודעים לזה. לא קורה כלום.
רצוי שתשתמש בזה. תהיה נהג טוב ויעיל יותר מחלק ניכר מהנהגים.

נדב ש.
04-11-16, 18:59
אין לגיר בעיה להיתמודד עם מה שציינת, הוא בנוי בריא וחסון כמו שאר המכלולים ברכב, סרנים וטרנספר.
בדיזל יש לך כפתור על הידית שמוריד בערך חצי הילוך, אחר כך ישר יורד ל 2 בידית, לא יודע איזה ירידות אתה יורד ובאיזה מהירות אבל צריך שתהיה התאמה.
לאיזה ערכים הגעת לפי המד הדיגיטלי?

zivo
04-11-16, 19:28
נדב,
טרופר הוא אכן רכב חסון, אני לא חושש ממאמץ רגעי, הבעיה היא בעיקר בלאי מצטבר, לשמן, ולממיר.

לגבי המד חום-
אצלי המד חום מוצמד על הצינור אלומיניום (מבחוץ) , ליד היציאה מהגיר (הרעיון היה לא להקטין את האמינות של המערכת שמן עצמה עם כל מיני אילטורים על הצינור שמן).
אני יודע שזו לא הטמפ' האמיתית של השמן, אבל אני מניח שאני פחות מ 10 מעלות סטיה (שחם בסביבות הגיר, זה פחות ושמאוד קר בחוץ, ורק הנעתי אז בטח קצת יותר, אבל בכל מקרה, פחות מ 10 מעלות הבדל בין מדידה על צינור אלומיניום מבחוץ, לבין השמן שבפנים).

יש לי קולר נוסף, בטור, לפני החליל.
בשטח, נדיר שאני עובר את ה 70 מעלות.
בכביש (למשל בחג האחרון, כביש 10, עליות לשגיא, חריף.....) בנסיעה שאני מאמץ את הרכב בעליה ארוכה ומהירה, אני מגיע ל 80-85 מעלות.
שניסיתי (למשל בכביש 10) לבלום על גיר, זה מהר מאוד טיפס ל 90 ( והפסקתי את הניסוי).
כלומר פחות מ 100 ובהחלט בתחום הסביר, אבל, לא המשכתי את הניסוי.

לפני שקופצים עלי שעד 120 אין מה לדאוג....
בכל זאת, אותי זה הפתיעה, מבחינת טמפ' שמן, בלימה בירידה מחממת יותר מעליה, זו תובנה שלי לא היתה ברורה.

omri_t
04-11-16, 19:43
רפידות וצלחות בלם מחליפים די בזול.
גיר עולה קצת יותר.

ברכב קל. בתנאי נסיעה שפויים- אני משתמש בברקסים ולא משחק בגיר עאפ שהוא מתוכנן לבצע זאת.

נדב ש.
04-11-16, 19:51
השמן יודע להתמודד עם הטמפ' יפה, בדיזל הנורת חום תידלק ב 145 מעלות בערך וניכבת ב 125.
הממיר נעול כבר במהירות מעל 50 קמ"ש.

דרור ברלי
04-11-16, 20:23
אני ממליץ להוריד הילוכים בשטח, בירידות תלולות, פשוט כי זה הדבר הנכון. בכל גיר שהוא.
וזה כדי לצרף את המנוע למלאכת הבלימה.
מצבי 3,2,1 או L קיימים בדיוק בשביל זה.
ביומיום, על כביש, אין שום צורך. אבל בשטח או בירידות תלולות גם בכביש? ברור שמורידים הילוכים.

לא תוריד הילוכים, תישאר ב-D, הגיר האידיוט יעלה הילוכים והאוטו ירוץ לך קדימה.
ואז מה? תעמוד על הברקסים?.... זה לא נכון ויכול להיות אפילו מסוכן.

בוזי
06-11-16, 17:27
גירים קצת פחות אדיוטים מזהים בעצמם מצב של האטה או ירידה במורד ומורידים הילוך עצמאית. במקרה שהמהירות עולה בכל זאת, הם לא מעלים הילוך. כנראה שהיצרן שלהם חושב שזה הדבר הנכון.
נהיגה נכונה במורד כוללת שילוב להילוך נמוך, לחיצות החלטיות להורדת המהירות אל מתחת למהירות הרצוייה, הרפייה מדוושת הבלם, וחוזר חלילה עם עליית המהירות.
זאת ע"מ להימנע מלחיצה רצופה ומתונה על הבלם שעלולה להוביל להתחממות וירידת יעילות.

-->