צפייה בגרסה מלאה : התחממות מוזרה.....
הצלחתי לפתור רק חצי מהבעיה או לחליפין עקפתי בעיה שאני לא מצליח לאתר:
במנוע TDI300, התחילה לאחרונה התחממות, לא היסטרית, בנסיעה במהירות גבוה ובעליות ארוכות בכביש. עד נגיד מהירות 80 קמ"ש ברביעי, הכל יופי, כשהאצתי מעבר לזה ועברתי להילוך חמישי - המנוע התחיל להתחמם. לא התרתח אבל התחמם...
כחלק מהבדיקה, הוצאתי את הטרמוסטט והבעיה נעלמה - הרכב לא מתחמם אבל כצפוי, קר מהרגיל.
מפה הנחתי שהטרמוסטט תקול והחלפתי לאחד חדש.
כמו שהכנסתי את החדש - הבעיה חזרה... הרכב שוב מתחמם, באותם תנאים.
מה פיספסתי?
על מה דילגתי?
הצלחתי לפתור רק חצי מהבעיה או לחליפין עקפתי בעיה שאני לא מצליח לאתר:
במנוע TDI300, התחילה לאחרונה התחממות, לא היסטרית, בנסיעה במהירות גבוה ובעליות ארוכות בכביש. עד נגיד מהירות 80 קמ"ש ברביעי, הכל יופי, כשהאצתי מעבר לזה ועברתי להילוך חמישי - המנוע התחיל להתחמם. לא התרתח אבל התחמם...
כחלק מהבדיקה, הוצאתי את הטרמוסטט והבעיה נעלמה - הרכב לא מתחמם אבל כצפוי, קר מהרגיל.
מפה הנחתי שהטרמוסטט תקול והחלפתי לאחד חדש.
כמו שהכנסתי את החדש - הבעיה חזרה... הרכב שוב מתחמם, באותם תנאים.
מה פיספסתי?
על מה דילגתי?
צור קשר
מה מצבה של משאבת המים?
לא ממש יודע....
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
נראה לי שההבדל עם או בלי טרמוסטט במנוע חם היא הפרעה לזרימת המים.
אולי משאבה עייפה/שחוקהיותר מושפעת מההתנגדות הזו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
איך הסחיבה בהילוך חמישי?
תבדוק את ה westgate בטורבו, אם מזייף הוא יגרום להתחממות, מה שלא יקרה בהילוך רביעי כי אתה בסל"ד גבוה והמניפה מצליחה לקרר.
הטורבו חדש. הסחיבה מצויינת
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מה מצב הרדיאטור? הייתי שוקל לקחת לניקוי.
הרדיאטור הוחלף לפני מספר שנים ומאז לא זכה ליחס מיוחד. איך זה יכול להיות קשור לרדיאטור?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
06-11-16, 21:07
רדיאטור
רדיאטור
איציק, אם תוכל, אודה לך מאוד אם תרחיב איך הדברים מתקשרים. לא בציניות, אשמח לדעת את הרציונאל...
תודה.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
איציק - 4X6ZH
06-11-16, 21:41
היסתובבו בשוק רדיאטורים שהקישור המכני בין צלעות הקירור
לבין צינורות המים ( ברדיאטור ) לא טוב .
כל עוד הרדיאטור חדש זה מעביר חום
עם הזמן יכולת העברת החום / החלפת החום יורדת ומתקבלת תופעה
של התחממות בעומס
נסיעה במהירות זה עומס
הוצעת טרמוסטט פשוט מורידה את כל תחום הטמפרטורות ואתה פשוט לא נוסע מספיק זמן בעומס
על מנת לקבל התחממות
זה רק הסבר אחד לתופעה .
כמובן שיש אפשרות לתקלות נוספות
הרדיאטור קל לבדיקה
מחליפים / מצליבים עם רכב אחר ומיד יש תשובה
איציק
היסתובבו בשוק רדיאטורים שהקישור המכני בין צלעות הקירור
לבין צינורות המים ( ברדיאטור ) לא טוב .
כל עוד הרדיאטור חדש זה מעביר חום
עם הזמן יכולת העברת החום / החלפת החום יורדת ומתקבלת תופעה
של התחממות בעומס
נסיעה במהירות זה עומס
הוצעת טרמוסטט פשוט מורידה את כל תחום הטמפרטורות ואתה פשוט לא נוסע מספיק זמן בעומס
על מנת לקבל התחממות
זה רק הסבר אחד לתופעה .
כמובן שיש אפשרות לתקלות נוספות
הרדיאטור קל לבדיקה
מחליפים / מצליבים עם רכב אחר ומיד יש תשובה
איציק
החכמתי. תודה רבה!
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אגב ,גם חסימה חלקית באגזוז גורמת להתחממות מנוע ,עדיף גם לבדוק את האופציה הזו ולמדוד לחץ חוזר באגזוז.
תנסה לעשות בדיקה ולהדליק מזגן על חום כשהרכב מתחמם. אם מתחמם אפשר להניח בסבירות גבוה שזה הרדיאטור.
אם עדיין מתחמם ,תבדוק את הפאן קלאץ בשהרכב אחרי נסיעה קצרה והגיע לטמפ עבודה: אם יש התנגדות לסיבוב ידני ,והוא לא מסתובב , הוא בסדר גמור. אם כל זה לא עוזר ,תבדוק את האגזוז - לפעמים הממיר או הדוד האחרון סתומים עקב זיהום שהמנוע חווה בשלב כלשהו או שהם מתפוררים.
בהצלחה
אסור לסוע בלי טרמוסטט
כשהטרמוסטט פתוח הוא סוגר את המעגל הקטן (השסתום הנוסף בתחתית הטרמוסטט)
ובלי טרמוסטט המעגל הקטן לא נסגר
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.