התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הוצאה שנתית על תחזוקת הג'יפ - כמה אתם משלמים?



Mor Gurevich
07-11-16, 08:05
שלום חברים,

כיום אני השוגר-דדי של הג'ימני שלי. אני מכניס לו כסף והוא מחזיר לי בתמורה אהבה וריגושים.
לאחרונה, לאור מעקב שאני מבצע על האחזקה השוטפת שלו, סקרן אותי אם הוא דורש תשלום סביר עבור הריגושים, או שמא הוא סוחט אותי.

יש לציין שזה לא באמת מעניין אותי ברמה האישית, אבל שרת האוצר קצת לוחצת... בכל זאת, לא מתאים לה שלאבא יש מאהב\ת.

כאן אני צריך את עזרתכם.
הייתי שמח להשוות את האחזקה של הג'ימני עם רכבים דומים או/ו אחרים.
על כמה עומדות ההוצאות השנתיות שלכם על הרכב? מה שמעניין אותי זה בעיקר ג'יפים שמשמשים כרכב ראשי ומטיילים בממוצע פעם-פעמיים בחודש.

ברורה לי ההטיה המובנת, שכן יש המון משתנים שמשפיעים על הסכום הסופי (אופי הטיול, סוג הרכב ואפילו מזג האוויר או מצב רוח המכונאי), אבל בכל זאת....

אלה הנתונים שלי, עבור נסועה של 28,000 בשנה (לא כולל דלק, וכן, אני יודע שיותר חכם להחזיק עוד רכב לנסיעות כביש. לא בא לי):
ביטוח: 3100 (מקיף + חובה)
טיפולים שוטפים: 1100
בלאי: 600
שדרוג ופינוק: 6100
שבר: 250

סה"כ: 11,150.

תודה מראש,
מור.

נ.ב - תעגלו למטה... אני צריך לבוא עם זה לבוסית :cool:

guy888
07-11-16, 08:20
מה כולל הסעיף שדרוג ופינוק?
זו הוצאה חד פעמית או כל שנה תשדרג ותפנק?

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

weref
07-11-16, 08:34
ברור שכל שנה. פעם זה פגוש, אחרי זה בולמים, אולי קומפרסור נורמלי עם חיבור מהיר.
מה שאני אומר שאין מצב שתעבור שנה בלי שהרכב הזה לא יקבל פינוק טוב

sent from mobile

ד ו ר ו ן
07-11-16, 08:38
מבחינתי קומפרסור זה לכל המשפחה, רשאי להוריד מהסכום הכולל.
;)

guy888
07-11-16, 08:45
אם אלו הסכומים, כשחצי זה מבחירה ועוד רבע הביטוח שהיית משלם על כל רכב המצב שלך דבש.

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

נמרוד
07-11-16, 08:52
אם אתה מוציא פחות מ2,000 שקלים בשנה על טיפולים, בלאי ושבר, מצבך מצויין, וזו הוכחה לעד כמה הג'ימני הוא רכב ה4X4 המשתלם ביותר.

תגיד לאשתך שאמרו בג'יפולוג שאתה אדם שקול, חסכן, בוגר, אחראי, ששם את התחביב בפרופורציות ומסתפק במועט. לכן מגיע לך כפרס לבזבז עוד 6,500 בשנה על שטויות :rolleyes:

מוני אורבך
07-11-16, 09:06
מור..

אתה צעיר (בתחביב, אבל נראה לי שגם ביולוגית) וחסר נסיון.
וזה בסדר גמור, כולנו הינו שם.
אתה בכלל לא בגישה הנכונה !
פינוקים לרכב בכלל לא מזכירים, זה משהו שפתאום בא ללא שום תכנון, אבל כמובן שחיבים אותו, כמובן.
הוא לא נכנס לשום חשבון והוא הוצאה חד פעמית (ולא חשוב אם אתה עושה זאת כמה פעמים בשנה, כל שנה)
כל עוד זה ילווה ב"פינוקים" לשרת האוצר במקביל הכל יעבור בשלום.
הגימיני הוא לא רכב תחביב, הוא הרכב שאתה צריך אותו ליום יום כדי להגיע לעבודה להרוויח כסף.
וחשוב לנסוע בגימיני ולא בפריווט זול כי אתה יכול לעשות קיצורי דרך בשטח וכו..

על הדרך אתה גם נהנה לנסוע עם המשפחה לטיולים (משפחה, לא עם החברים שלך, ברור)

תלמד לחשוב במונחים האלו ולאשתך וגם לך יהיה הרבה יותר טוב ונעים.
לא תלמד, יש רבנות חביבי..

הדברים האלו כתובים בדם. כדאי לך ללמוד מנסיון של אחרים.

tom1105
07-11-16, 09:11
חבר'ה הבחור טרול... בא להדליק אותנו עם מספרים נמוכים...
הבהמה שלי לוקחת את האחזקה השנתית שלך בחודש (גם בכאלה שהיא לא נוסעת) ...


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

נדב42
07-11-16, 09:23
חבר, אתה מגיע עם מספרים של סוזוקי ושואל את השאלה בפורום הכללי. כולם כאן (למעט בעלי סוזוקי...) משלמים הרבה יותר.
הרכב שלך לחלוטין זול באחזקה בקטגוריה של הג'יפים.
שדרוגים ופינוקים זה לא לג'יפ, זה לנשמה והם נכנסים בעדיפות נמוכה יותר מכל היתר, ובהתאם לתקציב המותרות הפנוי ...

yoni_0000
07-11-16, 09:42
לצורך העניין אם היית מחזיק משפחתומטית ממוצעת היית יוצא באותו נזק.. מינוס הפינוקים. אני עם טום.. מה באת להדליק אותנו??

weref
07-11-16, 09:47
מור..

אתה צעיר..
תיקון אוטומטי, ילדה קטנה עם קוקיות.

מוני,
באופן כללי כנראה שאתה צודק, עבור מור לא לגמרי.
והנה ההסבר מ"אחת שמבינה?":
"מוני שהגיב טעה טעות חמורה- אם מור יוציא בנוסף לפינוקים לגורי גם פינוקים לאישה באותה הנשימה היא תתעצבן עוד יותר. זה כמו לבגוד ולהביא לאישה פרחים.. שינוי המחשבה צריך להיות בחלוקת נהיגה, תכנון מסלולים ביחד, אתגרי עבירות ביחד, ולסגור את האוהל!!"

katsirz
07-11-16, 10:27
איך יכול להיות טיפולים שוטפים 1100 ש"ח עבור 28000 ק"מ?
שמנים כל 15000 ק"מ עולים יותר. ואיפה בלמים? וטסט? ורצועות? ותקלות מזדמנות? בקיצור, תבדוק טוב את המספרים.

Mor Gurevich
07-11-16, 10:33
קצת חידודים.
סעיף הפינוק מציג שדרוגים שחייבים לעשות. למשל, מוטות רדיוס מחוזקים עם תיקון זווית שגורמים לגורי (זה השם שלו..) להיות יציב, קשיח ובטוח יותר לנסיעה על הכביש ובשטח (איך אני מוני, השתפרתי?).

בכוונה כתבתי את ההודעה בפורום הכללי, משום שאת עלויות תחזוקת הג'ימני אני מכיר לרוב. הפער שביקשתי להשלים בעזרתכם הוא עלות אחזקת רכב שהוא לא ג'ימני.

בכל אופן,
הייתי שמח ש"תזרקו מספר" לשם הפרופורציות... (מספר שישמש אותי במשא ומתן). בכל זאת, האישה רציונאלית (אולי יותר מדי, אם יש דבר כזה).

לגבייך, מר פבל Weref... בגללך לא תהיה לי אלפא 159, אז חדל להוסיף שמן למדורה ובמקום בוא תפתח את האקסל שלך על ה"גרוטאה".

רוב תודות למשיבים (גם על העצות).

- - - Updated - - -


איך יכול להיות טיפולים שוטפים 1100 ש"ח עבור 28000 ק"מ?
שמנים כל 15000 ק"מ עולים יותר. ואיפה בלמים? וטסט? ורצועות? ותקלות מזדמנות? בקיצור, תבדוק טוב את המספרים.

הנתונים הם מהשנה האחרונה, כאשר רק מהחודש החודש הנוכחי ואילך הנסיעות יהיו צפויות ל28,000 בשנה. עד עכשיו, כאשר היה רכב ליסינג, הנסועה עמדה על 15,000 לשנה.

תודה על החידוד!

zivo
07-11-16, 11:17
יקירי....
יש מי שהלך לחפש אתונות ומצא מלוכה, אתה נראה לי בכיוון ההפוך.
אתה ממש לא בכיוון , איך שלא תהפוך את זה, זה ממש הבה יותר יקר. קח לדוגמא בלאי - 600 שח לשנה.
כך רק הוצאה על צמיגים, ותגיד כמה נשאר לך לשאר הבלאי.

אני במקומך, פונה להנהלה ומבקש למחוק את האשכול לפני שאחרים מגלים אותו :-)

Mor Gurevich
07-11-16, 11:43
אני מבין שכדאי לי להתרחק ממפגש ג'יפולוג הקרוב :rolleyes:

יתכן ויש בתיאור שלי גם בעיות קטגוריזציה, משום שהחלפת הצמיגים נכנסה לקטגוריית"שדרוג ופינוק" (יש להחליף בהמלצתו של מוני ל"בטיחות והתייעלות") למרות שקודמיהם לא דרשו החלפה (נמכרו והסכום קוזז מההוצאות כמובן).
במקרה הזה, הבלאי היחידי שהיה לרכב בשנה האחרונה מסתכם במצבר ורפידות בלם קדמיות (טפו טפו חמסה חמסה).

לכן אבקש להתייחס לנתון המספרי, ולא לחפש בתוכו זיופים.
מצד שני, אם חיפשתם אי אלו חוסר הגיונות בנתונים, אולי באמת המחיר זול מהנורמה.

נו טוב,
הבנתי את המסר.

שלמה_55
07-11-16, 12:59
פורסטר 12' - הוצאות בשנה נוכחית:

30K ק"מ בשנה.

2 טיפולי 15 + ברקסים קדימה ואחורה + צלחות = 4200.

ביטוח 5,400 (חובה ומקיף).

צמיגים - 3000 - (כל הארבעה).

גגון - 320.

עריסה - 100 (יד שניה).

ציפוי חלונות כהים - 1000.

חולם לעשות יום אחד חידוש צבע ופוליש... (הרבה שריטות מהשטח).

צריכת דלק - בביון עירוני עם "טייס אוטומט" - מגיע אפילו ל1:13.

עירוני (ירושלים) - 1:9 (משתדל מאוד ב"בגין" לתת לטייס להוביל...)

nitzan
07-11-16, 13:08
הzj עשה לי השבוע 1ל10,ואז הסתבר לי שפשוט לא נסעתי איתו השבוע.זוהי הצריכה שהרכב לא נוסע.
הכל בסדר אילו המספרים שלך לא שלנו תמשיך לטייל להנות ולפנק.

מיכה100
08-11-16, 11:42
תקנה SUV גדול שחוט ומרוט.
אחרי חצי שנה האישה תתחנן שתחזור לג'ימני.
מ.ש.ל

weref
08-11-16, 11:45
תקנה SUV גדול שחוט ומרוט.
אחרי חצי שנה האישה תתחנן שתחזור לג'ימני.
מ.ש.ל
דיפנדר 110 תופס?

מיכה100
08-11-16, 12:23
דיפנדר 110 תופס?
עדיף שלא. הוא עלול להתאהב ואז יאלץ לבחור בין האישה לדיפנדר.

regevzuki
08-11-16, 13:04
פאגרו קינג 2003
טסט 1400
ביטוח חובה וצד שלישי ביחד 3000 לערך
טיפול פעם בשנה גג 1000
דלק אוכל 1:10.5 בכביש 1:9 בשטח

stdio
08-11-16, 16:34
תקשיב - אתה מנהל את התקציב לא נכון !!!
בפעם הבאה שאתה עם המשפחה באילת (נופש כלשהו)
אתה יכול נגיד ... לקנות נעילת ARB חדשה לרכב (או כננת לצורך העניין).
עכשיו (וזה החלק המעניין)
אתה מכניס את הנעילה תחת תקציב תרבות ופנאי (מאחר ואתה בחופשה משפחתית)
ואז נשאר לך רק את החלק שת ההתקנה (שאתה מבצע במוסך הקרוב למקום מגוריך)
שהוא נכנס בתקציב השדרוגים של הרכב ....

ד ו ר ו ן
08-11-16, 18:35
תצחק..
הנעילה הקדמית נכנסה אצלי תחת ״העלאת הבטיחות בנסיעות בדד״

פחות סיכוי שנתקע, ופחות עומס על מכלולים כי נוכל לנסוע לאט יותר..

guy888
08-11-16, 20:08
פאגרו קינג 2003
טסט 1400
ביטוח חובה וצד שלישי ביחד 3000 לערך
טיפול פעם בשנה גג 1000
דלק אוכל 1:10.5 בכביש 1:9 בשטח
סלח לי שאני אומר אבל נשמע נמוך עד כדי מופרך, עוד יחשבו שלהחזיק קינג יותר זול מג'ימני.

אני עם קינג 2005 רק סט פילטרים מקוריים עולה באיזור ה 400, מה עם רפידות ברקסים וחריטת צלחות פעם בשנתיים-שלוש?
צמיגים ומצבר פעם בשלוש שנים, מכלולים ישנים (שנה שעברה נגמר לי הסטרטר, שנה לפני כן אלטרנטור).

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

tom1105
08-11-16, 20:15
סלח לי שאני אומר אבל נשמע נמוך עד כדי מופרך, עוד יחשבו שלהחזיק קינג יותר זול מג'ימני.

אני עם קינג 2005 רק סט פילטרים מקוריים עולה באיזור ה 400, מה עם רפידות ברקסים וחריטת צלחות פעם בשנתיים-שלוש?
צמיגים ומצבר פעם בשלוש שנים, מכלולים ישנים (שנה שעברה נגמר לי הסטרטר, שנה לפני כן אלטרנטור).

Sent from my Mi-4c using Tapatalk
שים לב שהבחור לא שובר / מקלקל ומקבל 1:9 בשטח... לא יודע איזה רכב שטח עושה 1:9 בשטח , ברגע שהעברת לlow אוט' הרכב שותה יותר , הרבה יותר

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

GodsFather
08-11-16, 20:36
שים לב שהבחור לא שובר / מקלקל ומקבל 1:9 בשטח... לא יודע איזה רכב שטח עושה 1:9 בשטח , ברגע שהעברת לlow אוט' הרכב שותה יותר , הרבה יותר

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אז אל תעביר לlow ; )

בוזי
12-11-16, 13:43
1000 שקל בשנה נשמע לי לא סביר לרכב שנוסע.
עשיתי עכשיו טיפול 15k לרקסטון, שכלל מסנני סולר שמן ואוויר, 9 ליטר שמן מנוע, צינור בלם אחד, עבודה ומעמ, מעל 2000 שקלים.
רק השמן עולה 450 שקל.
ל 30k ק"מ בשנה, רכב שטח בגודל מלא עולה 1000 שקל בחודש לפחות, פלוס דלק.

ד ו ר ו ן
12-11-16, 14:35
1000 שקל בשנה נשמע לי לא סביר לרכב שנוסע.
.
++
סובארו ישן ״טיפש״, טיפול וחצי לשנה, 22k קמ, אחזקה ללא תקלות מהותיות, יצא 1200שח.
אם אני מוסיף בלאי יחסי של הצמיגים זה יוצא 1400.

וזה רק חלפים, בלי עלות שעות עבודת
מוסך, שכנראה היה מכפיל את העלויות.

-->