צפייה בגרסה מלאה : חגורות בטיחות בשטח - כן (!) או לא (??)
למה כל כך הרבה ג'יפאים לא חוגרים בשטח?
כי אין שוטרים?
כי מאמינים ש'לי זה לא יקרה'?
כי זה פוגע בתחושת החופש?
המשך כאן (https://goo.gl/lJHhLf)
יואב... מה לא תעשה בשביל קצת טראפיק לאתר שלך... עצוב...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
למה כל כך הרבה ג'יפאים לא חוגרים בשטח?
כי נכון לרגע זה, זו עדיין מדינה חופשית?
יואב צודק.
רבים לא חוגרים. מכת מדינה.
בג'יפים פתוחים - סיקס, סופה, סמוראי, פאג'רו Q קצר, וברכבי שטח עם סאנרוף גדול - לנדקרוזר, פאג'רו, פורסטר, אנחנו נתקלים במבוגרים ובילדים שעומדים בגג כשכל גופם בחוץ. חשופים בצריח. מחכים לבלימה הפתאומית הראשונה כדי להיות משוגרים כמו אבן מקטפולטה רומאית. זה נפוץ אצל בני נוער ובבמגזרים מסויימים, מה זה משנה. מי יודע, אולי היה צריך רשיון גם כדי להיות אבא?....
מכוניות חדישות צועקות ומצפצפות אם לא תחגרו. אבל "הראש היהודי" מצא פטנט: מקליקים את החגורה, זכר לתוך נקבה, ואז מתיישבים עליה..... הצפצוף משתתק. אם לא הייתי נתקל בזה אצל מודרך שלי, מול העיניים שלי, לא הייתי כותב את זה. הבחור אפילו לא התנצל. "ככה נוח לי".
פגשתי בשטח גם כמה "נהגי מונית" - כאלה שמחזיקים "הכינותי מראש", סטייל בתיה-עוזיאל, אבזם נטול חגורה (...) תוקעים אותו לתוך הנקבה של החגורה ומשתיקים את הצפצופים.
לפי מה שאני יודע, נהג הלנדקרוזר מתל-רכש נפטר כמה ימי אח"כ בבית החולים.
מישהו אחר שרק הותיקים כאן עוד זוכרים, עף פעם מהסיקס הפתוח שלו במהלך דהרה באחד הנחלים בדרום כשכמובן לא היה חגור. הג'יפ פגע במשהו והתהפך, הבחור עף מהג'יפ, הג'יפ המתגלגל נחת לו על הרגל וקטע אותה. אז מדינה חופשית עד מחרתיים, הביקור אצלו בסורוקה לא היה נעים. בלשון המעטה. לראות מישהו שאתה מכיר, שרק לפני חודש-חודשיים טיילתם יחד, בחור צעיר שכל חייו לפניו, רק ללא רגל.
מדינה חופשית - החוק מחייב לחגור גם בשטח. אבל אין שוטרים בשטח. אין מי שיאכוף את זה. זו אחריותכם, אלה החיים שלכם, של הילדים שלכם. מי שנהרג, אללה ירחמו. זה עצוב. הנחמה היא שהוא כבר לא סובל ולא יצטרך כלום.
אבל מה עם מי שנפצע ונשאר נכה לכל חייו? ומי משלם את הטיפול רפואי בנכים שלא חגרו?... בנון?.... נכון, אתם ואני משלמים.
תיכף יהיו כמה חכמולוגים שישלחו לי כאן איזו הערה לגלגנית, משהו על פולין. מצידי שימשיכו לא לחגור. מדינה חופשית, מה זאת אומרת.
נכון שמידי פעם אני נוסע לא חגור. בשטח ובכביש אבל לא כשמדובר על נסיעות מהירות או בעלות פוטנציאל התהפכות.
חוץ מזה, יש מנגנון שגורם לי לחגור כל הזמן. סוג של התרעה קולית שלא מפסיקה עד שאני לא חגור. אי אפשר להשתיק אותה.
מערכת יקרה אבל יש לה גם כמה פיצ'רים טובים ;)
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 07:25
נעזוב את החוק בצד, לצורך הדיון.
בראייה שלי: איזונים וניהול סיכונים.
גם אתה עושה את זה, יואב, כשאתה (וגם אני) מחליט לעלות על דו גלגלי במקום להתיישב בפורסטר.
זה בוודאות מסוכן יותר מלנסוע בלי חגורת בטיחות ב30 קמ"ש בציחור, אז למה?
כשמגיעים אל הזיק או המחמל, בעלייה או בירידה, או כשנוסעים 80 בציחור (או בנקרות, בשביל הדוגמא העצובה שהובאה כאן קודם) ,הפרמטרים לתוך חישוב האיזון משתנים, ונקודת האיזון משתנה בהתאם. אז אני כן אשים חגורה.
אמצעי המיגון כפונקציה של הסיכון. לא מקסימום אמצעי מיגון בכל מצב. גם אתה לא חובש קסדה כשאתה נוהג באוטו.
ותעשה/תעשו לי טובה: תשמיטו מהדיון את הטון המזלזל. אני לא מרגיש פחות מחושב מכם, ומניח שיש הרבה לא-חוגרים-בכל-מצב כנ"ל. החישוב שלנו מוליד תוצאה שונה משלכם, זה הכול.
גם החישוב שלכם מוליד תוצאה שונה משל אחרים יותר חרדתיים מכם. אתם יודעים את זה, כאופנוענים מנוסים, ששמעו לפחות איזה פעם-פעמיים את ההטפה המוכרת מהדודה האוהבת. מבחינתה, יואב, אתה הוא חסר האחריות.
(התגובה נלקחה במלואה ממדיה אחרת, אז חלקה הקטן לא לגמרי בהקשר הנכון).
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אבל מה עם מי שנפצע ונשאר נכה לכל חייו? ומי משלם את הטיפול רפואי בנכים שלא חגרו?... בנון?.... נכון, אתם ואני משלמים.
.
וגם על כל מי שנפגע מעישון סיגריות, צריכת אלכוהול, חשיפה לשמש ועודף קולסטרול.....
בתור אחד שמסכים עם מה שדרור כתב לגבי זה שעדיף להיות חגור בשטח.
אני יושב כאן וכותב את ההודעה הזאת בזכות חגורה. בשטח. יואב מן הסתם זוכר היטב את המקרה.
יש לי צלקת על הפרצוף ועוד כמה על הגולגולת שמזכירות לי את זה כל יום.
אסף.
דרור צודק במליון אחוז, ואני כותב את זה בתור אחד שהתחביב העיקרי שלו זה אופנוע שטח.
ניהול סיכונים מדבר על יחס סיכון לכיף. חגורה לא מונעת מכם שום כיף, בדיוק כמו קסדה ומיגון באופנוע. טיפה מסורבל בהתחלה, מתרגלים ונותנים גז.
הבעיה עם חגורה היא שהמדרון חלקלק: בהתחלה פותחים חגורה רק ב'טכני איטי', ומהר מאוד פותחים חגורה ברגע שהגלגלים יורדים מהאספלט.
ואם הנהג לא עם חגורה, מה פתאום שהילדים יחגרו?
שנים גם אני הייתי בדיוק שם, עם הרגשת החופש של 'איזה כיף בלי חגורה', ואז מצאתי את עצמי מדרדר במדרון בוצי לעבר וואדי תלול, עם שני הילדים שלי ואחת של חברים יושבים לא חגורים מאחורה - חילצנו אותם דרך החלונות כשהדיסקו אשכרה תלוי על בלימה לפני נפילה לוואדי.
לא מאחל לאף אחד את ההרגשה - שימו חגורות.
האם יש פתרון פשוט ובטיחותי שאיני מכיר כנגד נעילת החגורה שבשטח להבדיל מהכביש ננעלת בקלות רבה מדי ומפריעה משמעותית לנוחות?
ניהול סיכונים מדבר על יחס סיכון לכיף. חגורה לא מונעת מכם שום כיף, בדיוק כמו קסדה ומיגון באופנוע. טיפה מסורבל בהתחלה, מתרגלים ונותנים גז.
באמת?
אז למה לא גם:
"תוספת הכיף של רכיבה על שני גלגלים זניחה ביחס לסיכון. מכור את האופנוע, עבור לרייזר, טיפה מסורבל בהתחלה, מתרגלים ונותנים גז..."
"תוספת העבירות שבג'יפ סופה עם שני סרנים חיים לא שווה את הסיכון שבהעדר כריות אויר ובלמי ABS. נא עבור דרור לרכב קצת מודרני יותר עם מתלים נפרדים. גם זה טיפה מסורבל, אבל מתרגלים..."
"תוספת הכיף שבטיול לשטחים לא שטחים בשומרון, סמוך לישובים עוינים, לא מצדיקה את הסיכון. הנוף אותו נוף, הסלעים אותם סלעים."
חיה את חייך ותן לאחרים לחיות. אחרת אין לך שום זכות להתלונן כשמגבילים את החופש שלך.
מסכים עם חנן ונמרוד.
בלי קשר ילדים חגורים תמיד!
השלב הבא בג׳יפוקליפסה זה לנדקרוזרים סמויים מסתובבים בשטח ומחלקים דוחות...
אנחנו הורסים לעצמנו, את השרשור הזה עדיף לקבור עכשיו.
אין שאלה. כשהרכב בתנועה כולם כולל כולם חגורים. לא "כי זה החוק" אלא בגלל שזה מה שיציל אותי ואת הנוסעים האחרים באוטו אם חלילה תהיה תאונה. (לא חייבים להתהפך. גם רכב שבא ממול במהירות גבוהה זה תרחיש אפשרי)עם זאת, כל מי שנוהג ברכב עם הילד על הברכיים / עם חצי גוף מחוץ לסאן רוף / עומדים על הארגז של הטנדר ומחזיקים את הקשת נירוסטה היפהפיה / סתם נתלים על המדרגות מבחוץ ומחזיקים ברלסים שעל הגג - כל אלה לא מעניינים אותי. שיעשו מה שהם רוצים. מפחד לקבל דקירה.
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 14:00
תירגע. אני לא דוקר.
תרגיש חופשי לשאול אותי באשר לשיקולים שלי. תקבל תשובה מנומסת, ונמשיך בדרכנו.
החלטת שאני ערס, כי תוצאת מע' השיקולים שלך שונה משלי?
תרשה לי לנחש שבמקומות אחרים, אתה מבקש שיכבדו את זכותך לחשוב אחרת.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני יכול להעיד רק על עצמי,לא יודע מה אתכם ,ברגע שאני נכנס לרכב, בתת המודע אני חוגר באופן אוטומטי,לא שם לב שאני חגור גם במשך שעות בשטח, ברגע שזה מציק לי אני מנתק לזמן מה ובלי לשים לב חוגר שוב-הרגל.
אני אפילו ארחיק לכת ואומר שציוד מגן מלא באופנוע או לחילופין חגירת חגורות בטיחות גורמות לי לרכב/לנהוג טוב יותר, כתוצאה של בטוח יותר, שוב, תת מודע.
להבנתי, אנשים לא חוגרים כי זה חלק מתחושת החופש שמרגישים שנוסעים בשטח....
ברור לחלוטין שרמת הסיכון מאי חגירה, עולה אקספוננציאלית כתלות במהירות / תוואי שטח וכו׳.
בכל מקרה, החוק מחייב חגירה ללא קשר היכן נוסעים.
מכאן, שכל אחד יעשה את השיקולים שלו.
באמת?
אז למה לא גם:
"תוספת הכיף של רכיבה על שני גלגלים זניחה ביחס לסיכון. מכור את האופנוע, עבור לרייזר, טיפה מסורבל בהתחלה, מתרגלים ונותנים גז..."
חיה את חייך ותן לאחרים לחיות. אחרת אין לך שום זכות להתלונן כשמגבילים את החופש שלך.
הלו, כולה דיון עניני, אני לא נותן לך לחיות?..
ולדבריך: רייזר זה לא אופנוע. רק אופנוע זה אופנוע, ואי אפשר לקבל את הכיף של אופנוע, אפילו לא בקירוב, בשום כלי רכב אחר.
את הכיף של הג'יפ יש לך עם חגורה כמעט כמו בלי חגורה. לא בדיוק אותו כיף, אבל מספיק קרוב כדי לא להצדיק את הסיכון שבאי חגירה.
זו המסקנה שלי לפחות, והרגשתי צורך לחלוק אותה עם החברים הפחות מנוסים פה.
ואגב צודק מי שכתב שחגירה (כמו מיגון באופנוע) מאפשרים לך לנהוג יותר מהר..
ברוח הדיון:
אסור לסוע לסיני זה מסוכן
חייבים לחסן תינוקות
חיבים לקנות כלי סטרליזציה יעודי לניקוי בקבוקים כי מה פתאום שנשתמש במים רתוחים וקערה (בדיוק נהייתי אבא...)
חובה לרכב עם קסדה סגורה
אסור למחזר בלוני גז
.
.
.
.
תרגישו חופשי להוסיף...
קחו אחריות על עצמכם ותעזבו אותי בשקט, לא אבוא בטענות עם משהו יקרה לי, מבטיח.
ולדבריך: רייזר זה לא אופנוע. רק אופנוע זה אופנוע, ואי אפשר לקבל את הכיף של אופנוע, אפילו לא בקירוב, בשום כלי רכב אחר.
את הכיף של הג'יפ יש לך עם חגורה כמעט כמו בלי חגורה. לא בדיוק אותו כיף, אבל מספיק קרוב כדי לא להצדיק את הסיכון שבאי חגירה.
סבתא שלי לא תסכים עם הקביעה שלך לגבי האופנוע. ומצד שני ובאותה רצינות כמה מחברי הטובים שיגידו לך ששום דבר עם מנוע לא נותן את הכיף שבאופניים קלילות דאון-היל. או ריצה טבעית, בלי שום אביזר. או גלשן גלים. או צניחה חופשית. או דווקא כן מנוע, אבל שמחובר למצנח, ואין מה להשוות שום דבר שמחובר על הקרקע לתחושה שבאוויר. או מתחת לפני המים.
לך מתאים לך היחס כיף-סיכון שבאופנוע - תפאדל.
למישהו אחר מתאים יחס הכיף-סיכון שבאי חגירה בשטח.
תוספת הכיף אולי קטנה מאד, אבל גם תוספת הסיכון זערורית, תכלע'ס, כשאתה מתגלגל בהיילקס בLOW באיזה נחל בנגב, כמו חנן.
אתה בעד לבטל גם את חובת החגירה בכביש?
ולהתיר לרוכבים לרכב בלי קסדה? (אפילו רק בשטח כן? )
בכל מקרה אני לא חוגר בגלל החוק אלא בגלל שבניהול הסיכונים שלי זה נכנס עמוק בדברים הברורים מאליו.
מהכרות עם אירועים שהתרחשו במהירות אפס, ממש מעמידה, בלי גלגול מלא, החגורות מנעו מנוסעים וילדים להיחבט יפה אחד בשני.
גם חבטה של ראש בראש מגלגול פשוט, יכולה לגרום לפציעת ראש לא פשוטה, על אחת כמה וכמה כשזה בשטח, והפינוי לא יהיה במהרה או בנוחות.
אז מי שמשלה את עצמו שהבעיה היא שלו, אם אתה לבד ברכב, ניחא.
מי שנוסע עם עוד אנשים, אין בכלל שאלה.
אתה בעד לבטל גם את חובת החגירה בכביש?
ולהתיר לרוכבים לרכב בלי קסדה? (אפילו רק בשטח כן? )
לגבי א', לא, אני לא בעד לבטל את חובת החגירה בכביש. אם היית שואל אותי כשזה היה רלוונטי, לפני שלושים שנה, לא הייתי מצביע בעד.
לגבי ב' - בוודאי!
אתם לא מבינים את המרחק הזעיר שבין איסור לרכב בלי קסדה, לבין איסור לרכב בכלל???
ואחר כך מתלוננים כשהמדינה אוסרת/לא מתירה משהו שמבחינתכם הוא דווקא כן בסדר, כמו הגבהה קטנה.
מסכים עם חנן ונמרוד.
בלי קשר ילדים חגורים תמיד!
במצב תאונה, זה שלא חגור יתעופף בתוך הרכב ויפצע עד יהרוג את מי שחגור..
במצב תאונה, זה שלא חגור יתעופף בתוך הרכב ויפצע עד יהרוג את מי שחגור..
מי שלא חוגר זה המבוגר מקדימה, זה שיודע איפה הוא נוהג ומתי יש סיכון מסויים בדרך(בשטח כמובן)שמצריך חגירה, זה שיכול 7יודע לתפוס בידית אחיזה כשצריך או זה שנוהג ברכב שיודע לתפוס את גלגל ההגה כשצריך, ולא ילדים תמימים שאין להם שליטה על גופם במקרה של לחיצת ברקס פתאומית.
השמשוני יחיעם
14-11-16, 18:09
שאתה צריך כל מספר דקות לצאת מהרכב ,,לבדוק רעשים ונזילות ,,החגורה יוצרת תיסכול מיותר 😂😂😂😂
כל האמור לעיל מתיחס אך ורק לנוהגים בלנדרובר !!!!
וואו איזה דיון מיותר, תעשו חיפוש נידון כבר ונטחן.
תספרו למשפחות שאיבדו יקירים שעפו מרכבים שהתהפכו במהירות אפס.
תעשו מה אתם רוצים.
אני יושב כאן וכותב את ההודעה הזאת בזכות חגורה. בשטח. יואב מן הסתם זוכר היטב את המקרה.
יש לי צלקת על הפרצוף ועוד כמה על הגולגולת שמזכירות לי את זה כל יום.
אסף.
מן הסתם זוכר..
באמת שאי אפשר לשכוח
דרך עפר מהירה לכיוון תל צפית
אני מגיע למקום דקה אחרי ההתהפכות
אסף יוצא מהסנרוף (?) עם קרקפת מגואלת בדם
תומר עוד בפנים
ונדמה לי שהיה שם עוד מישהו ישוב בפאג'רו BK ההפוך
כולם היו חגורים
לא רוצה בכלל לחשוב איך זה היה נגמר אם מישהו לא היה חגור
לקרוא ולא להאמין,מדובר בחייכם וחיי היקרים לכם ביותר ואתם עוד מתפלספים על זה.
פשוט הזוי לחלוטין שלא הפנמתם את זה.
"מנהלים סיכונים".
"אני בלי חגורה רק כשאני זוחל ב-LOW"
קצת הרהורים על זה:
גם הבחור מתל רכש נסע לאט-לאט. ב-LOW.
ברכב חדש מהניילון. מודרני. עם מתלים קדמיים נפרדים, היגוי מדוייק ונטול חופשים. טסט לשלוש שנים, עם ABS, עם ESP, עם ETC. עם 6 כריות אוויר. אז בשביל מה לחגור? זו מדינה חופשית.
והנה, הוא מריח את הפרחים מלמטה. עכשיו לכו תספרו למשפחה שלו על חופש בחירה ועל מדינה חופשית ועל חוסר הנוחות שבחגירה.
פעם, לא מזמן, אחד מאלה שדוגלים במדינה חופשית ובניהול סיכונים, טען שהוא לא רוצה לראות ג'יפים עם צמיגי 37' שנוסעים בכביש ציבורי ליד הפרייבט שבו נוסעים אשתו וילדיו, פן לא יצליחו לבלום או לפנות כמו שצריך וייפגעו בהם.
רק לפני שנה ועשרה חודשים ראיתי חבר יקר עף מהג'יפ שלו. לא היה חגור.
הוא יספר לכם שהכל היה בשליטה ושהוא קפץ. הוא אשכרה מאמין שזה מה שקרה. ואני אומר לכם - קשקוש. כי ראיתי את זה קורה מול העיניים שלי.
הוא לא קפץ. הג'יפ התגלגל כמו כדור והוא עף ממנו כמו בובת סמרטוטים. ורק בזכות מזל או לחילופין, היותו צדיק, מה שנתן לו קרדיט רציני אצל ריבונו שבשמיים, הג'יפ לא ירד עליו וגמר את הסיפור שלו והוא איתנו, בריא ושלם, ויכול להתווכח אם קפץ או נפל.
מה בסה"כ אומרים לכם? תחגרו חגורה. זה הכל.
חגורת בטיחות יש בכל רכב בישראל, ששנת ייצורו 1967 ומעלה. לא לכל רכב צריכים להיות מתלים נפרדים, ABS ו-ESP. אבל חגורת בטיחות יש, והיא שם כדי שתשתמשו בה.
החגורה מפריעה לכם להוציא את הראש כדי לכוון את הגלגלים בדיוק על המילימטר כשאתם זוחלים?.... ? תעבירו את הרצועה האלכסונית מאחורי הגב. חגורת המותן עדיין תשמור עליכם בתוך האוטו. בשביל זה היא שם. כדי שתישארו בתוך האוטו.
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 20:05
אם כבר לצטט אותי, אז אני מבקש ציטוט מדויק, כולל את הקטע של מיקום הנסיעה האיטית (נחל ציחור), וכולל את הקטע שבו כתבתי שאשים חגורה גם בזיק או במחמל.
אבל אז זה היה מפריע לדוגמאות שנתת, כי במקרים האלה כולנו היינו שמים חגורה.
אז עיוותת את הציטוט, העיקר שיהיה טיעון נגדי.
זוכרים את התמונה, שהעליתי לכאן פעם?
http://imageshack.com/a/img923/1655/d3lIWf.png
אני חגור בה היטב.
טלי והבנות? לא חגורות. הן הושארו רחוק מהרכב.
לגבי המקרים המזעזעים והדוגמאות שהובאו כאן?
לא מעניינות, כבודדות. הן מעניינות כחומר לסטטיסטיקה, שאומרת שאם כבר נקלעת לתאונה, הסיכויים שלך להינצל כשאתה חגור הם בערך פי שתיים.
גם לי יש דוגמא, על חמי, שניצל בתאונת משאית כי הוא לא היה חגור. אם הוא חגור היו עוברות דרכו קורות ברזל במשקל של עשרות טונות. הוא עף מהחלון הקדמי, לפניהן.
כמו הנ"ל, הדוגמא לא מעניינת כבודדת, אלא כחלק מסטטיסטיקה.
המשך יבוא...
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 20:16
יש לנו נטייה להתייחס למה שנורמטיבי, כאל נורמלי והגיוני.
המציאות אחרת.
גם אם אני אשים אלף קסדות ומיגונים, אני עדיין אהיה בסיכון של פי 25 למות על האופנוע שלי, ביחס לאופציה למות ברכב בכביש. בשטח מישורי, בנסיעה איטית, לא חגור, הסיכויים למות יהיו מזעריים, ממש, ביחס לסיכון שבו אני מעמיד את עצמי כשאני עובר במכונית המודרנית שלי 100000 ק"מ בשנה, אבל לחלקכם הנסיעה הנ"ל בהיילקס תיראה כמו סיכון מטורף, רק כי זה לא נורמטיבי, ורכיבה על אופנוע באיילון היא כן נורמטיבית.
לצערנו, האנשים הריאליים, המספרים והסטטיסטיקות לא אומרות כלום לאנשים הומניים.
( אני מכיר את זה מטלי. אני יכול להסביר משהו באופן לוגי עד מחר. אם זה לא תואם לדעתה המקורית זה יכנס באוזן אחת ויצא מהשנייה בלי להתעכב) .
בשבילם, מספיקה תמונה אדומה אחת או שלוש, כדי להגדיר את השקפת עולמם.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
יואב... זה לא היה מהסנרוף. שברתי את חלון הנהג (עוד צלקות. על מרפק שמאל) וטיפסתי ממנו החוצה.
קורה A ויחד איתה החלון הקדמי הגיעו ונעצרו בהגה ובגולגולת שלי תוך כדי שהזכוכיות ננעצות בה כמו כתר. תיקי הצילום שלי ושל אוריאל היו מונחים בנקודה של הירידה מהשביל בתחילת הגלגול הראשון.
המהירות לא היתה באמת גבוהה והטעות היתה שלי בקריאת השטח. הסיכון היה על פניו נמוך - ולמרות זה התעקשתי שהנוסעים יחגרו.
למדתי כמה לקחים חשובים מהיום ההוא, אבל אני חייב לומר שחגירת חגורה לא היה אחד מהם - זה טבע שני שנים רבות, וזו היתה הוכחה אחת נוספת לכך שהבלתי צפוי נוטה להיות.... ובכן... בלתי צפוי.
אסף.
לצערנו, האנשים הריאליים, המספרים והסטטיסטיקות לא אומרות כלום לאנשים הומניים.
( אני מכיר את זה מטלי. אני יכול להסביר משהו באופן לוגי עד מחר. אם זה לא תואם לדעתה המקורית זה יכנס באוזן אחת ויצא מהשנייה בלי להתעכב) .
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני חושב שהוכחת את זה יפה על עצמך.
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 21:14
מתנצל. פספסתי את זה, כנראה.
מה מספר התגובה שמכילה סטטיסטיקה שמראה את הסיכון בנסיעה איטית, לא חגורה, במישור, אל מול פעילויות אחרות, "נורמטיביות"?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
עד עכשיו לא נתת סטטיסטיקה, ונתת דוגמאות פרטניות להצדקת התפיסה שלך שנסיעה בלי חגורה זה שווה ערך לנסיעה עם חגורה, לפחות בסיטואציות מסויימות.
הדוגמאות הפרטניות האלו, שמייצגות את קצוות העקומה לא שוות כלום בסטטיסטיקה עצומה שהיא כבר אקסיומה, שנסיעה עם חגורה בטוחה יותר מאשר בלי חגורה.
דווקא בגלל שאף אחד מאיתנו יכול לחזות כל תרחיש.
אני מכיר פציעות קשות במהירות מאד נמוכה, שלא לומר עמידה, וגם אנשים שעפו מהרכב וניצלו.
מה היחס לדעתך בין השורדים למתים בין אלו שרכב מתגלגל באיטיות רמס, לבין אלו שאי החגירה התאימה לאחוז האירועים בקצה העקומה?
אני רוצה להזכיר, שפעם, לפני 20-30 שנה הייתה סברה בצבא שעדיף לעוף מהרכב בשטח מאשר שהוא יתגלגל וימעך אותך, ולא רק בנסיעה מהירה אלא בכלל בשטח.
אחרי שהתחילו לספור גופות ואיברים, הבינו שבשורה התחתונה החגורה עדיפה.
בגלל שגם אתה, וגם אני ואחרים החליטו מזמן מה הדיעה שלהם בנושא, זה דיון שלא ישכנע את המשוכנעים.
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 21:39
... להצדקת התפיסה שלך שנסיעה בלי חגורה זה שווה ערך לנסיעה עם חגורה, לפחות בסיטואציות מסויימות.
.
שוב אני "מצוטט" בצורה מעוותת, לצורך הטיעון.
כתבתי שהסיכוי של אדם להינצל מתאונה כשהוא חגור, הוא כפול מכשהוא לא חגור.
הן מעניינות כחומר לסטטיסטיקה, שאומרת שאם כבר נקלעת לתאונה, הסיכויים שלך להינצל כשאתה חגור הם בערך פי שתיים....
אז למה אתה דוגל באי-חגירה כמשהו קביל?
ואלו לא ציטוטים אלא מה שנגזר ממה שכתבת, זה מה שלהבנתי משתקף מהניסוח.
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 21:58
כי אני לא מחפש בטחון בחיים של מאה אחוז, אלא בטחון סביר, בעיניי.
כשאני עושה את מכפלת הסיכון להתהפכות (זעיר עד זניח, לדעתי) בתנאים שתיארתי בסיכון הכפול להיפגע בתאונה עקב אי חגירה, אם כבר תקרה, אגיע לתוצאה שהיא סבירה בעיניי.
אני משוכנע שהמכפלה הנ"ל נמוכה לאין ערוך ביחס לסיכונים האחרים שאנחנו חשופים להם, כמו נסועה מרובה בכבישי ישראל במכונית מודרנית, או רכיבה "נורמטיבית" וממוגנת על אופנוע.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
רק שלדעתי נק' הייחוס שלך לא נכונה.
זה לא סיכון ביחס לסיכונים האחרים סביבנו, אלא סיכון נוסף על הסיכונים הקיימים מסביב.
אבסולוטית, אם תהיה לך תאונה בשטח/באיילון, זה לא מבטל את הסיכוי לתאונה במקום השני לאחר מכן, אלא מתווסף.
לפי מה שאני יודע, נהג הלנדקרוזר מתל-רכש נפטר כמה ימי אח"כ בבית החולים..
מה היה שם?
לא מצליח למצוא משהו רלוונטי בגוגל.
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 22:13
ברור.
אבל אם נכניס מספרים
.
(שברור שהם לא מבוססים, והם פרי דמיוני הקודח, ולכן הם רלוונטיים לי בלבד. אני לא מנסה לשכנע אף אחד לא לשים חגורה. אני עונה ליואב ששאל אותי: "למה?")
.
אם נגיד שהסיכוי שלי להגיע בשלום לגיל 80 הוא 70%, אני מוכן שהוא יהיה 69.99% תמורת הנסיעה ללא חגורה בשטח.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
14-11-16, 22:22
בנוסף, מה שמקומם/משעשע אותי, זה שליואב אין בעייה עם הרכיבה שלי על אופנוע, זו שתוריד לי את הסיכויים הנ"ל, ל60%.
מגיבים אחרים, בו זמנית עם ההטפה לחגירה בשטח, דחסו עשרות שנים פיח לריאות שלהם, והגדילו את סיכויי התמותה המוקדמת שלהם במאות אחוזים, לא בשברי אחוזים.
אז אני אומר שוב: איזונים, ושכל אחד יחליט לעצמו על נקודת האיזון הנכונה בעיניו, כולל הלא-חוגרים, האופנוענים, השמנים והמעשנים.
בסוף נמות, כולנו, כולל אלו שלא נמנים על האוכלוסיות הנ"ל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מה היה שם?
לא מצליח למצוא משהו רלוונטי בגוגל.https://vimeo.com/191549058
https://vimeo.com/191549058
זה נראה כמו רוורס ימינה עם מכת גז היה מציל את המצב שם ....
הנהג נהרג ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
לפי מה שאני שמעתי, הבחור נפצע קשה ופונה במסוק לבי"ח, שם נפטר אחרי כמה ימים. כאמור - זה מ הששמעתי וקשה לי לומר "הלוואי ואני טועה" כי לפעמים נדמה שעדיף להתפגר מאשר להישאר משותק, לאכול דרך צינורית וליפול לנטל על הילדים לשארית החיים.
יש כמה סרטונים מההתהפכות הזאת, בחלקם רואים בבירור איך הוא עף דרך החלון והלנדקרוזר מוחץ אותו.
חנן, מה יש לך להתקומם נגד מה שיואב כתב? הוא מתייחס רק לחגורת בטיחות בשטח. נמרוד לקח את זה לכיוון של פגיעה בחופש הפרט (שזו הסיבה שבחלק ממדינות ארה"ב לא חובה לחבוש קסדה בזמן רכיבה על אופנוע....) ואתה לוקח את זה לכיוון של השוואה לסיכונים נוספים שאתה/אנחנו לוקח/ים ושאין להם שום קשר לאותה חגורה, למעט הסיכון/סיכוי למות מוקדם יותר ממה שתוכנן לנו ע"י ההוא שיושב למעלה.
אין "נורמטיבי" או "לא נורמטיבי". הטנדר והאופנוע שלך והג'יפ שלי והלנדקרוזר מתל רכש - כולם "נורמטיביים".
אבל יש כללים. חלקם מבוססים על עובדות וחלקם סתם על החלטות והנחתות שרירותיות מלמעלה. הכי קל לפטור את חובת החגירה כ"חובה לחגור, כך כתוב בחוק וזהו". אבל להבדיל מאכיפת מהירות למשל, שעליה אפשר להתווכח עד קץ כל הדורות, כאן זה ברור לכולנו וגם הוכח באינספור ניסויים, שלעומת אופנועים, בהם מוטב לרוכב להתעופף מהם רחוק ככל האפשר,כשמדובר במכוניות, מוטב להישאר בתוך הרכב המתגלגל ולא להיזרק מתוכו. ועל כן החגורה מצילה חיים וברוב המקרים, אי חגירה תיגמר רע. והדוגמאות שהבאנו - חמך במשאית, אותו חבר שהתהפך עם ג'יפ ואם תרצה גם התאונה המפורסמת בכביש גולני-טבריה עם המיצובישי גרנדיס שאיבדה בלמים וילדה אחת לא חגורה עפה ממנה - הן בשוליים של השוליים. לא מייצגות כלום.
ותאמין לי, להפסיק לעשן אחרי כמעט 30 שנות שעבוד לסיגריות, זה הרבה יותר קשה מלהקליק אבזם.
חנן-ג'יפולוג
15-11-16, 08:13
אני מתעב מושבע של אנלוגיות, אז ארכך את האנלוגיה בבדיחה:
הנמלה הולכת בשדה עם פיל ואומרת לו: "תראה כמה אבק אנחנו עושים" .
לא-חוגר-בכל-מצב ויואב נוסעים/רוכבים בשביל, והלא-חוגר אומר ליואב: "אנחנו לוקחים על עצמנו סיכון מטורף" .
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לגבי א', לא, אני לא בעד לבטל את חובת החגירה בכביש. אם היית שואל אותי כשזה היה רלוונטי, לפני שלושים שנה, לא הייתי מצביע בעד.
לגבי ב' - בוודאי!
אתם לא מבינים את המרחק הזעיר שבין איסור לרכב בלי קסדה, לבין איסור לרכב בכלל???
ואחר כך מתלוננים כשהמדינה אוסרת/לא מתירה משהו שמבחינתכם הוא דווקא כן בסדר, כמו הגבהה קטנה.
אז איפה היית שם את הגבול בין "תפגע בעצמך כמה שאתה רוצה" לבין 1984 ?
חנן, אני מסכים עם הגישה של "ניהלתי סיכונים וזו ההחלטה שלי " (כולל הסיכון לדו"ח) אני חושב שהטענות שלך לגבי ניהול הסיכונים מוטעות.
פעם אופנוענים היו אומרים "בשטח רק טמבל אחד יכול להרוג אותך" , היום זה כבר לא נכון, ברוב הזמן שיש לנו לטייל השטח רווי ברכבים, וחלקם טסים.
אני מכיר חבר באתר שהשאיל ג'ימיני לסיבוב בפרדסים, נסע באמת לאט ומעבר לסיבוב עט עליו RZR. למיטב זיכרוני שני הרכבים טוטללוסט. לנוסעים שלום.
בשדות מישוריים, חרושים, אתה יכול להיות כמעט בטוח שאין אף אחד באזור שיכול להיכנס בך.
בכל שאר הזמן אני חושב שאתה טועה בחישוב.
אגב, אני לחלוטין מסכים עם ניהול הסיכונים מול כיף: אני נוסע ברכב מיושן כדיילי, לוקח בו את ביתי לגן כל יום ובסופ"שים מטיילים איתו בכל הארץ.
אגב לצערי, אישתי יושבת באמצע עם חגורת שתי נקודות....
אם הזכרת את נושא הקסדות כהשוואה,
כמו שאמרו, נוסע שעף באוטו מסכן את כל יושביו.
טיפש בלי קסדה מסכן רק את עצמו.
אני חושב שלהיפך, לתת לאנשים לרכב בלי קסדה רק יתן לאבולוציה לעשות את שלה...
חנן-ג'יפולוג
15-11-16, 08:24
כאן זה ברור לכולנו וגם הוכח באינספור ניסויים, שלעומת אופנועים, בהם מוטב לרוכב להתעופף מהם רחוק ככל האפשר,כשמדובר במכוניות, מוטב להישאר בתוך הרכב המתגלגל ולא להיזרק מתוכו. ועל כן החגורה מצילה חיים וברוב המקרים, אי חגירה תיגמר רע. ם.
.
מכיוון שזה ברור לכולנו, שחגורה משפרת בטיחות, כמו גם מגיני חזה (צבי צב), מגיני ברכיים (לא בכדי יצרני הרכב הוסיפו בשנים האחרונות את כרית האוויר לברכיים) ואולי גם מגפי מוטוקרוס, בתוך האוטו, נראה שהדברים מתחילים לחזור על עצמם, ולכן לי הדיון הזה הספיק.
אני אשאר משוכנע שהסיבה שחלקכם החלטתם להיעצר דווקא בשלב חגורת הבטיחות, בתוך רצף אמצעי הבטיחות הקיימים, היא בגלל שככה החוק אומר.
הסיבה היא ״תועלת שולית״. התועלת השולית של חגורת הבטיחות אדירה וזה מוכח. התועלת השולית של מיגון אישי בתוך מכונית היא קטנה בנסיעה יומיומית. התועל השולית של אותו מיגון היא עצומה על מסלול בתחרות.
גם בלי לקרוא לזה בשם אני חושב שזה השיקול החשוב. לכן אתה רוכב עם קסדה שתועלתה השולית גדולה אבל לא מגזים עם אביזרי מיגון אישי שתועלתם השולית קטנה.
ובמקרה... החוק מכיר בזה.
אסף.
נזכרתי במדבקה שראיתי על איזה דיפנדר (בתרגום חופשי):
אין כריות אויר, אנחנו מתים כמו גברים.....
שכל אחד יעשה את הבחירות שלו וישא בתוצאות.
טחנתם את המח.
כמעט כמו וויכוח של גברים איך לעשות קפה שחור במילואים או איך לטפל בבשר.
אף אחד לא הוסיף שום דבר שמישהו אחר לא ידע, ואף אחד לא ישנה את דעתו... אבל אתם ממשיכים.
שאני אשדרג את האינטרנט ל 100מגה???. :-(
מוני אורבך
15-11-16, 09:47
לעניות דעתי זה וויכוח הרבה יותר עקרוני ופלוסופי.
מבחינת חוקי הפיסיקה והזהירות אין כאן ויכוח.
חגורת בטיחות לרוב משפרת בהרבה את הסיכויים מלהיפגע מתאונה.
במצבים מסוימים היא עלולה לגרום דווקא פגיעה ולא מצילה, אבל מצבים אלו הם המיעוט.
מבחינת האם יש לחייב נהגים להשתמש בחגורת הבטיחות, כאן כבר הדיון הופך לפלוסופי.
בתרבות האמרקאית, כל עוד אתה לא פוגע באחר אלא רק בעצמך, הכל אפשרי.
בארץ לרוב נהוג הפוך, הכול אסור חוץ ממה שהוחלט שמותר.
שוב אלו רק השקפות עולם, תמיד יש חריגות ואנומליות של החיים האמתיים.
אישית אם היתי יכול לבחור, היתי בוחר בהשקפת העולם האמרקאית.
זה נראה כמו רוורס ימינה עם מכת גז היה מציל את המצב שם ....
הנהג נהרג ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
https://www.youtube.com/watch?v=oQL5jSosDPw&feature=youtu.be
אי חגירה חגורת בטיחות... זו הטעות הגדולה בהתהפכות הטרגית בסרטון הנ"ל ?! אתם רציניים ??
לא, אבל כנראה שהיא הייתה מחפה על כל הטעויות האחרות.(במיוחד בהתחשב במודל הרכב)
לא תמיד, לא במכל מקרה, אבל מקרה הזה כן.
בבטיחות יש פעולות מניעה ויש פעולות הגנה.
לדעת לנהוג זו פעולת מניעה, לנסוע לאט/בהתאמה זו פעולת מניעה, לתת גז ברוורס/להפנות הגה נכון/כל פעולה חכמה אחרת זו מניעה.
לשים חגורה/קסדה/רתמה זו הגנה למקרה שלא מנעת.
אגב גם לנסוע ברכב מודרני זו הגנה.
הסרטון הזה, מחריד ככל שיהיה, לא ישכנע את אבירי ה It's a free country.
צריך להיות ממש אבל ממש אופטימי ו/או חסר נסיון בשביל לא לחגור לפני עליה קשה כזו.
הבעיה היא לא מקומות כאלה אלא במקומות בהם הלא צפוי מכיש אותך פתאום, אותך ואת המשפחה שנמצאת באוטו.
דוגמה נוספת שקפצה לי לראש: טויוטה LC שנפל לחריץ בשביל מאלמוג דרומה לפני כמה שנים (עלו פה תמונות מהחילוץ).
הנהג מכר שלי ושמעתי את הסיפור ממקור ראשון: נהג מנוסה ובוגר, אוטו מלא (כולל ההורים של אישתו, כן?..), היסח דעת של שניה והופ האוטו גולש לחריץ ומתהפך על הגג.
כולם היו חגורים, אפס פציעות.
בחיים, צפוי שמשיתשהו הבלתי צפוי יקרה.
כבר יצא לי יותר מפעם אחת לפגוש את הבלתי צפוי הזה!
כבר למעלה מ- 10 שנים שאני נוסע חגור בשטח (פעם לא חגרתי...), ואני בכלל לא שם לב לחגורה.
אבירי הit's not a free country יכולים להגיע למסקנה מאד הגיונית מאותו סרטון:
למה להסתפק בלחייב לחגור, כשאפשר למנוע את הסכנה בכלל על ידי איסור לבצע דברים מסוכנים כמו למשל לטפס על הגבעה הספציפית הזאת, או בשטח בכלל. בשביל להגיע ממקום למקום יש כבישים, לא?
אבירי הit's not a free country יכולים להגיע למסקנה מאד הגיונית מאותו סרטון:
למה להסתפק בלחייב לחגור, כשאפשר למנוע את הסכנה בכלל על ידי איסור לבצע דברים מסוכנים כמו למשל לטפס על הגבעה הספציפית הזאת, או בשטח בכלל. בשביל להגיע ממקום למקום יש כבישים, לא?
נמרוד היקר,
הבאה לאבסורד זה הטריק הכי ישן ומלוכלך בתורת הוויכוח, ואין לי שום כוונה לפול בפח.
הדיון כאן הוא אך ורק האם קורבן אי הנוחות של חגירת חגורה שווה את הקטנת הסיכון לפציעות וחיי אדם, בסוג הנהיגה שכולנו עושים בשטח.
המסקנה של רוב המגיבים כאן היא: כן, אי הנוחות שווה גם שווה את הקטנת הסיכון.
חנן-ג'יפולוג
20-11-16, 09:29
דעת רוב, היא בסה"כ, נו, דעת רוב.
מעולם לא היה כלום בינה ובין הוכחת אמיתות של טענה.
.
שאל את גלילאו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
דעת רוב, היא בסה"כ, נו, דעת רוב.
מעולם לא היה כלום בינה ובין הוכחת אמיתות של טענה.
שאל את גלילאו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
דעת הרוב היא שהחגורה לא ממש מפריעה להם, ועם זה לא צריך להתווכח, זו תחושה אישית ואין כאן אמיתות או הוכחה.
חנן-ג'יפולוג
20-11-16, 20:58
להתווכח? על מה? אין לי שום בעייה עם זה שתשימו חגורה.
מעולם לא העליתי בדעתי לפנות לאדם בשטח ולשאול אותו למה הוא חוגר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן אני אסביר לך על מה הוויכוח: נכנסים לפה חברים חדשים שזה עתה קנו רכב שטח ראשון, ולומדים מאיתנו כל מה שאפשר.
והנה שרשור מעניין על חגירה בשטח, ומסתבר שכמה מנהלי פורום נכבדים מסבירים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהסיכון לתאונה בשטח, מוכפל בסיכוי לפציעה משמעותית אם קרתה תאונה, הוא נמוך ולכן אפשר גם אפשר לא לחגור.
ברור, רק במצבים לא מסוכנים עאלק.
אז פה הוויכוח. אתם באופן אישי לא חוגרים? זב"שכם. אבל אל תהפכו את זה לתורה סדורה ותטעו פה גולשים חדשים.
חנן-ג'יפולוג
21-11-16, 09:21
אתה חושב שאני טועה ומטעה. אני חושב שאני צודק, וזה בסדר לא להסכים.
גולש חדש יחשוב כמוני? אין לי בעיה עם זה.
יש גם אנשים שחושבים שזה שאנחנו מעודדים אנשים לא מורשים לטפל ברכביהם בבית, זה גם לא בסדר.
איתי חושב שאני פושע כשאני מלמד גולש, לא חשמלאי מוסמך, לבנות דוד חשמל מופעל על ידי סלולאר.
גם זה סבאבה.
ג'יפולוג לא מתאים לכולם.
לזכותו יאמר שהוא מעולם לא התיימר לזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מוני אורבך
21-11-16, 09:50
לי אישית נמאס כבר מהפולטקלי קורקט.
ונראה לי לפי תוצאות ההצבעה האחרונה בארצות הברית שגם שם לרבים נמאס.
יש תוכנית אינטרנטית בשם roadkill מציע לכם לראות אותה.
מדובר על שני חברה מאוד מוכשרים אבל פסיכים לגמרי.
הם יודעים טוב מאוד את הסיכונים, עושים את השיקולים שלהם ולוקחים או לא לוקחים אותם.
אבל זו זכותם לבחור !
הם לא מסכנים אף אחד חוץ מעצמם, ויודעים טוב מאוד שאם תהיה תאונה, הם יהיו האשמים כספית וגם נפשית.
תפסיקו לעשות שמרטפות לכול העולם. רוצים לכתוב מה הסיכונים סבבה, אל תעשו שימינג לאף אחד שמחליט לקחת אותם.
מה הקשר לפוליטיקלי קורקט או לתוכניות טלוויזיה/אינטרנט?
בשביל רייטינג יעשו הרבה דברים משוגעים/לא מקובלים/לא פוליטיקלי-קורקטיים. וזה בסדר. הרי רייטינג זה נורא חשוב.
בשביל רייטינג, עושים דברים ביזאריים, מקללים, מרביצים, מתחמנים, מטרידים. מי אמר האח הגדול?....
כי בתרבות של מציצנות, להיות יוצא דופן זה יותר מעניין ויותר מגניב.
אבל לחגור חגורה זה לא בגלל פוליטיקלי-קורקט, ולא בשביל השוטר. ולא בשביל רייטינג. זה בשבילך. אלה החיים שלך.
אתה חושב שזה יותר מגניב לא לחגור?.... אל תחגור. רק קח אחריות על זה.
אני מזדהה עם מה שיואב כותב כי אני בא מהפוזיציה שלו - אני נתקל כל שבוע במטיילים ובמודרכים שפשוט לא חוגרים ולא בטעות.
רק לפני שבוע מודרכת, אמא לילדים, סירבה לחגור במושב אחורי, בכביש, בהשקת פרייבט חדש. "כל החיים שלי אף פעם לא חגרתי ולא קרה לי כלום, ואתה בטח לא תשכנע אותי עכשיו לחגור". אז ביקשתי מזה שנהג לעצור בצד הכביש. כיביתי את הרכב ולקחתי את המפתחות והודעתי לגברת שמבחינתי עומדים כאן ולא זזים עד שהיא חוגרת ואין לי בעיה שתעלה לרכב אחר בקבוצה ושלא תחגור שם. רק לא אצלי.
למזלי היתה בלחץ של זמן לחזור והתרצתה, לא בלי לסנן בשקט-בשקט, בידיעה ברורה שאני שומע הכל, מה היא חושבת על המדריך הנודניק הזה.
נו שויין. זה לא חדש לי שלא כל מבוגר הוא גם בוגר מספיק. מה לעשות. מעניין אם את הילדים שלה היא כן חוגרת... ואל תגידו לי "ברור שכן" כי שום דבר לא ברור ואפשר לראות בכבישים המוני מכוניות שבהן נמצאים ילדים לא חגורים.
וזה לא רק חגורות. זה גם ההתעסקות בטמבלפונים ובמולטימדיות ועוד שלל דברים ועיסוקים שיכולים להיות קטלניים בזמן נהיגה.
אתם אנשים מבוגרים ואני מאמין שגם מספיק בוגרים כדי להבין את ההשלכות של דברים כאלה. אז קחו אחריות על החיים שלכם. זה הכל.
חנן-ג'יפולוג
21-11-16, 16:25
אני לא נוהג כאותה גברת, על כל פנים לא בכביש, ועדיין טוען שרמת הסיכון שהיא לוקחת על עצמה היא פחות ממאית, אולי אפילו הרבה פחות, מזו שאתה, מיכה, יואב או אני לוקחים כשאנחנו עולים על דו-גלגלי, על הכביש.
אז למה היא מהווה מושא לביקורת ואתה, מיכה וכו' לא?
כי הסיכון שאתה/אנחנו לוקחים על עצמנו הוא חוקי, והסיכון שלה הוא לא?
למה אני צריך להסתיר את הנוהג שלי, אליבא דמיכה, ומיכה לא?
כי הנוהג שלו ושלך, מסוכן ככל שיהיה, גם עם אלף מיגונים, הוא חוקי?
חוקיות היא לא פרמטר, בעיניי, בהקשר הזה של בטיחות, או כדבריך: לקיחת אחריות.
אתם/אנחנו מסתכנים יותר ממנה. הרבה הרבה יותר.
.
כמו שנאמר, הכול יחסי.
לבת שלי, שקנתה לא מזמן אופנוע דו"ש אספנות, אני לא מסכים שהיא תעלה איתו על הכביש. לטעמי זה מסוכן מדי.
רק שלא תלמד ממיכה שזה בסדר (; [emoji12]
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אם אני זוכר טוב, השרשור עוסק באי חגירה, לא ברכיבה על דו"ג.
העובדה שרכיבה על דו"ג (בכביש) מסוכנת יותר (ויש עוד כמה תחביבים מסוכנים), לא מכשירה את אי החגירה.
טכנית אפשר לרכב על הדו"ג גם ללא קסדה. אין ויכוח שזה יותר כיף. האם היית עושה זאת?
האם תאפשר לאופיר לרכב, בכביש או בשטח, ללא קסדה?
זה ממש לא עניין החוקיות. הייתי חוגר במכונית וחובש קסדה באופנוע גם אם החוק לא היה מחייב אותי.
יש מדינות שלמות בעולם, גם המערבי, שבהם חבישת קסדה ברכיבה על אופנוע אינה חובה. סע בניו-האמפשייר ביום ראשון בבוקר באביב, ותראה אינספור רוכבים בכל הגילאים. רבים מהםחובשים קסדה ביוזמתם, וזה בסדר, ואחרים מוותרים עליה, וגם זה בסדר. ואני בטוח שחלק גדול מהם רוכבים לפעמים עם ולפעמים בלי, וזה בטח בסדר. ואני מסכים שקסדה על אופנוע היא אביזר בטיחות חשוב יותר מחגורת בטיחות במכונית.
לא תשכנעו אותי שיש סכנה כלשהי בזחילה נינוחה בשני LOW בשביל שדות נטוש בשישי אחה"צ בלי חגורה.
לא תשכנעו אותי גם לחבוש קסדה כשאני רוכב על אופניים לקנות לחמניות לסנדוויצ'ים לילדות בבוקר.
באותה מידה לא צריך לשכנע אותי לחגור את כל הנוסעים במהירויות ובתוואי שטח רבים, ולהוריד את כל הנוסעים בטיפוס מעלה שיש בו שמץ של סיכוי להתהפכות.
יש המון שירשורים בנושאים שונים ומגוונים שחוט השני שעובר בכולם זה נושא האחריות האישית. אני חושש שבארץ תרבות לקיחת אחריות אישית הולכת ונעלמת. אני בטוח שאם אותה אישה בסיפור של דרור הייתה נפגעת מתאונה והסיבה לפגיעה הייתה בגלל שהיא לא הייתה חגורה אז היא הייתה מנסה להתחמק מזה.
יש המון שירשורים בנושאים שונים ומגוונים שחוט השני שעובר בכולם זה נושא האחריות האישית. אני חושש שבארץ תרבות לקיחת אחריות אישית הולכת ונעלמת. .
בארה"ב אתה אחראי לעצמך וגם לחשבון של הטיפול כשאתה נפצע.
כאן לא.
אני חושב שהאחריות האישית היא דווקא לשים חגורה/קסדה, ולו רק מתוך התחשבות בקרוביך שבסיכוי הקטן ככל שיהיה, יצטרכו לנגב לך את התחת או הריר מהפה עד סוף ימיך, אם תיפצע ותידרש לסיוע שלהם.
רק לפני שנה ועשרה חודשים ראיתי חבר יקר עף מהג'יפ שלו. לא היה חגור.
הוא יספר לכם שהכל היה בשליטה ושהוא קפץ. הוא אשכרה מאמין שזה מה שקרה. ואני אומר לכם - קשקוש. כי ראיתי את זה קורה מול העיניים שלי.
הוא לא קפץ. הג'יפ התגלגל כמו כדור והוא עף ממנו כמו בובת סמרטוטים. ורק בזכות מזל או לחילופין, היותו צדיק, מה שנתן לו קרדיט רציני אצל ריבונו שבשמיים, הג'יפ לא ירד עליו וגמר את הסיפור שלו והוא איתנו, בריא ושלם, ויכול להתווכח אם קפץ או נפל.
דרור אתה יודע שאני אוהב אותך, אבל למה, למה ריבונו של עולם, אתה שוב מרשה לעצמך לדבר בשמי, דברים שבינם לבין מה שאני מספר בגלוי אין אפילו קשר קלוש, שלא לומר הפוכים לחלוטין?
בעצם כתבת שהחבר ההוא היה צדיק, אז אולי אני סתם קופץ בראש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.