צפייה בגרסה מלאה : Article: היכונו: 1.1.2017, הוראות הרישוי החדשות להגבהת ג'יפים
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3781-%D7%94%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%95-1-1-2017-%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%AA-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D
עוד ציבור שיהיה לא מרוצה - בעלי פולסייזים. הם N2 - לכאורה משאית שמראש מותר להגביה ולהנמיך אבל בפועל מתייחסים אליהם כטנדרים וזה יהיה בעכריהם.
מה שאני מבין שלא יגיע לפרסום הוא הגבהה באמצעות החלפת מידות הצמיגים.
אסף.
עוד ציבור שיהיה לא מרוצה - בעלי פולסייזים. הם N2 - לכאורה משאית שמראש מותר להגביה ולהנמיך אבל בפועל מתייחסים אליהם כטנדרים וזה יהיה בעכריהם.
מה שאני מבין שלא יגיע לפרסום הוא הגבהה באמצעות החלפת מידות הצמיגים.
אסף.
לא מגיע לפרסום אבל קיים ? .. זה מעניין.
מספר שאלות שעבורן לא קיבלתי מענה - או שלא הבנתי -
1. מה עם מי שמוגבה מעל 50 מילימטרים? רוב הרכבים שאני אישית מכיר גבוהים מ50 מילימטרים.
2. מה בנוגע לרכבים שערכת ההגבהה שלהם אינה עונה על התקן הגרמני? השוק הישראלי שונה מן האירופי ובשנים האחרונות מוטה רכב אמריקאי.
3. נאמר שפלוני מעוניין כן לאשר ערכת מתלים שאין לה תן גרמני אך היא נפוצה למדי-מה עליו לעשות?
4. נהמות...נהמות....
מספר שאלות שעבורן לא קיבלתי מענה - או שלא הבנתי -
1. מה עם מי שמוגבה מעל 50 מילימטרים? רוב הרכבים שאני אישית מכיר גבוהים מ50 מילימטרים.
2. מה בנוגע לרכבים שערכת ההגבהה שלהם אינה עונה על התקן הגרמני? השוק הישראלי שונה מן האירופי ובשנים האחרונות מוטה רכב אמריקאי.
3. נאמר שפלוני מעוניין כן לאשר ערכת מתלים שאין לה תן גרמני אך היא נפוצה למדי-מה עליו לעשות?
4. נהמות...נהמות....
1. יסתדר כמו שהסתדר עד היום
2. יסתדר כמו שהסתדר עד היום
3. יסתדר כמו שהסתדר עד היום
4. ימשיך לנהום
קבלתי תשובה מהיבואן .. מותר / זה נבון לפרסם ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מותר, בוודאי. לגבי נבון, ממתי זה שיקול? :rolleyes:
אני מדביק את הסמס ....
טוב...התשובה הרשמית כרגע היא שאין תשובה😜 כמו במדינת ישראל קודם יוצא חוק ורק אחרכ מחפשים איך ליישם ולאכוף...
לגבי תקינה לסט עצמו אין בעיה מאחר והוא מאושר עי יצרן הרכב...הבעיה היא שאין בנתיים הגדרה ל" מתקין" מוסמך....
בקיצר...שבחע הבא יש פגישה נוספת בעניין מאחר ויש מתנגדים וכאלו שכבר הבינו שזה כאב ראש ורוצים למשוך את החוק חזרה...
בקיצר שבוע הבא להתעדכן שוב.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מי זה היבואן?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אני לא יודע אם זה נבון. שלא יבולע לי ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גם היבואנים הגדולים יצטרכו לשבור את הראש (ולשלם הרבה..) בניסיון לאשר קיט ספציפי לכל רכב.. באמת כאב ראש.
אז או שמחיריי הקיטים יעלו פלאים, או שפשוט לא יהיה כלכלי יותר ליבואנים להתעסק בזה...
ואני מסכים עם ברלי בקטע הזה- המעבדה הישראלית המדוברת שתיכנס לו כלכך הרבה עבודה... בתמימות, בטח.
ריאלית, לכל בעלי הסיקס/סופה/ סמוראי/דיפנדר וכו' המצב ימשיך כהרגלו..
boaz avrahami
20-11-16, 16:55
לפי מה שראיתי בעבר, יש קיטים של יצרנים מוכרים שכבר מאושרים על ידי TUV.
דעתי המוכרת על הנוהל לא השתנתה. לא יצא מזה כלום גם אם יפורסם. ישפיע עלי באופן אישי בדומה לנוהל יבוא אישי של צמיגים...
רציתי לשאול את דעת המבינים לגבי הסעיפים הבאים:
6.3 - מה אומרים הנוהלים מאחריו?
7.7 / 7.8 - כיצד מבצעים את הבדיקות? מה שוב פעם מדע לא מדוייק?
וזה יוצא ממחלקה של מהנדסים במשרד ממשלתי.
שימו לב - נוהל 01 מדבר כל כולו על איך מייצרים ערכת הגבהה בישראל. סעיף 1.3 מציין את זה מפורשות.
לכן כל הדרישות ובדיקות המפורטות בו רלוונטיות רק לעסק עם רשיון מפעל לייצור רכב מטעם משרד התחבורה (סעיף 7.1).
כלומר נוהל 01 כולו פותח פתח למישהו כמו... תעשיות רכב נצרת או (יש עוד מישהו?) לפתח ערכת מתלים. כלומר הנוהל לא רלוונטי.
מה לגבי יבוא? ערכות מיובאות מוזכרות רק בסעיף 1.2.1 - ערכות הגבהה מיובאות שקיבלו את אישורה של מעבדה ארופית מאושרת.
הקריאה שלי היא כזאת: ערכות מוגדרות פר רכב של יצרן מסודר (כמו בילשטיין או אולדמן) שהיבואן שלהם בישראל יציג אישור TUV או מעבדה מקבילה, לא צריך לעבור את כל מסכת הבדיקות של נוהל 01. ביננו, אני סומך על היבואנים הגדולים, שדאגו לכך.
לכן אין סיבה שמחיר הערכות ישתנה מהותית - כל מה שהיבואנים + מתקינים צריכים לדאוג לו הוא ניירות נכונים ומסודרים מהמקור במפעל בגרמניה, אוסטרליה (או אמריקה לצורך העניין) וניתן לשווק את הערכה.
נוהל 02 הוא הרלוונטי לגבי משרדי הרישוי, והוא מייצר נוהל רישום דומה למדי לנוהל רישום כננת. כלומר מתקין מורשה, יתקין קיט שהיבואן שלו סיפק את הניירת המתאימה, וישלח את הלקוח למכון רישוי רגיל שם יתווסף ברשיון הרישום של קיט XXX וכו'.
הבעייה הגדולה נשארת - מה עם כל מי שנוסע על ג'יפ מוגבה - עשרות אלפי כלים בישראל - שהוגבהו על ידי ערכות מיובאות כחוק, במהלך 20 השנים האחרונות של פריחת ה4X4 בישראל. שעברו טסטים בלי בעייה עד השנים האחרונות. שחלקם יד חמישית עד עשירית ומי שהתקין בהם קיט של בילשטיין או אולדמן או רוביקון או פוקס הוא בכלל לא הבעלים הנוכחי. האם יתכן שמשרד הרישוי בבת אחת יוריד את הערך של הרכבים האלו לאפס, כי הם לא מתאימים יותר לתנועה על כבישי ישראל?
האם היבואנים יקחו אחריות על מה שמכרו ברווח יפה במהלך השנים וידאגו לרישום רטרואקטיבי? גם אם נניח שהם רוצים - האם הנוהל בכלל מאפשר את זה - נקרא לזה תקופת גרייס, או דור המדבר?
על זה כבר נאמר במקורות בא לברך ויצא מקלל.
לא מסדיר ולא בטיח.
בחוק הספורט המוטורי היה סעיף הלבנת אופנועי מוטוקרוס שהגיעו לארץ בדרכים כאלו ואחרות..
סוג של תקדים, אם כי לשימוש ספורטיבי במסלולים סגורים בלבד ככה שהאחריות שלקח על עצמו המחוקק היתה קטנה עשרות מונים מהכשרה בדיעבד של אלפי ג'יפים הנעים על כבישים ציבוריים.
גם אם לא... הפתרון יהיה להחליף לקיט מאושר.. או שהקומבינה תמצא את דרכה ותוכל להכניס קיט רטרואקטיבית דרך מתקין כזה או אחר תמורת אי אילו זוזים...
ותכלס, קיט x שנמכר לפניי עשר שנים ועדיין נמכר כיום, במידה והוא כביל תחת התקנות החדשות, והמתקין (המוסך שאתה מטפל בו כבר שנים..) משתף פעולה, איך יוכלו לדעת מתי הותקן..?
ואני אומר הכול מתחיל ונגמר בכסף יש כאלה שישלמו פחות ( מתקיני הגבהה חדשים) יש כאלה שישלמו יותר ( בעלי הגבהה של מעל 3 אינץ עם זרועות ושאר ירקות, וכאלה שהתקינו / ירשו בעבר הגבהה) בקיצור...הסדירו וקיבעו את שיטת המעכר והקומבינה לרמה חדשה
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
1. אני מאוד מסופק מכך שלפחות למעכרים האהובים שלנו, תהיה כעת הרבה יותר גמישות ומרחב תמרון בכל הנוגע להעברת טסט לרכבים מוגבהים...
2. למה רק עד 50מ"מ?? מאיפה בא המספר הזה?! לפי מה הוא נקבע?! מישהו שם חשב שהוא עושה טובה למישהו אז שיגידו תודה על 50מ"מ??!!
כל הרעש והטררם והטרחה בשביל 50 מ"מ סולידיים בגלל שלאיזשהו פקיד מעונב זאת נחשבת מידה "סבירה" ונסבלת??? לא באמת, מה ההיגיון? מה הנימוק ההנדסי הטכני כאן? (ברור שאין) כי בהגבהה של 50 מ"מ הם סומכים עלינו שנאט בעיקול את ה 2.5 קמ"ש על מנת לא לעבור את המהירות הקריטית החדשה, והם פחות סומכים עלינו שלא נאט את ה 5 קמ"ש בעיקול בהגבהה של 100 מ"מ???
3. לא מדבשכם ולא מעוקצכם. תעשו לנו טובה...אל תעשו לנו טובה. הנהלים החדשים שלכם הם העלבה לאינטליגנציה. לא פחות ולא יותר.
טל.
מצד אחד יש כאן "שיפור תנאים" לאלו שקונים רכב חדש ורוצים הגבהה של עד 50ממ. אני רק מאוד מקווה שהיבואנים ילכו עם ההחלטה ולא יפגעו באחריות על רכב חדש שמייד עם קבלתו החליף לערכה מאושרת.
הבעיה היא איך מודדים את ה 50ממ. הרי לפעמים לאותו רכב יש מספר מידות צמיגים מאושרות, שגם הם מגביהים את הרכב. רכבים עם הזמן נוטים לשקוע, אז הגבהה של 70ממ אחרי שנתיים פתאום תעבור טסט?
אני כבר רואה את אלו שבאים לטסט עם רכב עמוס שקי חול כדי שיראה נמוך...
בקיצור, לדעתי לא סגרו את רוב הפינות ולא פתרו את הבעיה לרוב בעלי הג'יפים על הכביש היום.
ודווקא זה שאין דרך מדוייקת למדוד את ה-50 ממ תפתח פתח לכל המאכרים, העין של הבוחן תשתנה ע"פ קשריו של המאכר במכון?
אני גם לא מצליח להבין איך בוחן יראה איזו ערכה (מאושרת או לא) מורכבת בפועל. המדבקות על הבולמים מתקלפות ולמצוא מקט על קפיץ זה לא פשוט...
1.
2. למה רק עד 50מ"מ?? מאיפה בא המספר הזה?!
טל.
לפי התקינה האירופאית (וגם האוסטרלית), 50ממ אינם שינוי מבנה ואינו משליך על התנהגות הרכב.
תודה דורון, הנחת את דעתי. לפחות עכשיו אני יודע שזה לא נולד במוחם המרוקן של פקידוני הרשעויות שלנו. וזה קצת מנחם...
אבל...אם זה לא נחשב שינוי מבנה לפי התקינה האירופאית (וגם האוסטרלית) ואם משרד התחבורע מאמץ את התקינה האירופאית, אז למה דרושות התקנות החדשות (המוגזמות, המגבילות, וחולבות בעלי הרכבים)? כי הרי לפי תקנה 380 אם אין שינוי מבנה, זה חוקי ממילא. לא?!
טל.
כי כאן יותר חכמים מכולם. וגם כשמאמצים תקינה, בוחרים מה שרוצים.
שימו לב - נוהל 01 מדבר כל כולו על איך מייצרים ערכת הגבהה בישראל. סעיף 1.3 מציין את זה מפורשות.
לכן כל הדרישות ובדיקות המפורטות בו רלוונטיות רק לעסק עם רשיון מפעל לייצור רכב מטעם משרד התחבורה (סעיף 7.1).
כלומר נוהל 01 כולו פותח פתח למישהו כמו... תעשיות רכב נצרת או (יש עוד מישהו?) לפתח ערכת מתלים. כלומר הנוהל לא רלוונטי. '.
טעות. קח למשל כל מתקין מורשה למשאיות שמייצר ומתקין כריות אוויר למשאיות. לכל היותר הוא נדרש להוציא אישור להתקנות ג׳יפים...לא בטוח שהוא אפילו צריך כזה במיוחד. והנה פיתרון שבכביש נוסע בגובה המקורי ואפילו לא צד עיניים ובטקסט יהיה כתוב לך ״הותקן ....״ אם במקרה הבוחן ישים לב שיש כרית. הפיתרון הזה יקר יחסית אבל יכול להיות שהפערים בינו לפתרונות הרגילים יצטמצמו עכשיו. והנה יש לך יצרן מקומי שבעצם כבר קיים היום. אפילו יכול לתת לך שמות ... אבל זה לא יהיה נבון😀
זה יותר פשוט ממה שאתה חושב.
על פניו, החוק כבר היום מאפשר לך להתקין מתקן שתפקידו כקפיץ.
כלומר, אין התייחסות לחומר ממנו עשוי הקפיץ ברכב.
ומה עם כל יצרניי/ יבואניי הקפיצי עלים למינהם (מתלם, חמילבסקי, הר טוב) שמייצרים קפיצים וערכות בהזמנה..? סוגרים להם את הבסטה?
משאיות זה עולם תוכן אחר. במשאיות מותר ומקובל שינוי מבנה על פי כללים אחרים לגמרי. פה מדובר במפורש רק על רכבים מסוג N1 וM1, לא על משאיות.
יצרני קפיצי העלים? כאמור, הצד של העסק שעוסק במשאיות לא מושפע, מה שקשור לג'יפים... כנראה שכן.
boaz avrahami
20-11-16, 23:36
לפעמים נדמה לי שהרגע הגעתם לארץ... [emoji41]
העסק הזה לא יכול להיפתר בלי ראיה רחבה ופתרון גם לעבר.
מדובר בקניין של עשרות אלפי אנשים שאף אחד לא יוכל מחר בבוקר להוריד להם את האוטו מהכביש.
או שזה לא יתרומם או שכוחות השוק כרגיל באזור הגאוגרפי שלנו, ימציאו פתרון
לא הבנתי.
אם יש לי ג'יפ שעבר הגבהה בסדנא כלשהי, מה הבעיה לקבל מהם אישור על התקנת הקיט ולהגיע לאותה מעבדה מוסמכת (שלפי הכתוב נראה שממילא חייבים להגיע אליה)?
מה הבעיה?
לך תבקש.
נראה אם תקבל.
ובדיקה במעבדה.... זה לא בחינם.
כרגיל בישראל:
1. מהלך תמוה, מטופש, לא אפוי, מפלה, פוגע בזכויות-אזרח בסיסיות במדינה דמוקרטית (למשל זכות הקניין) מלא בחורים ובפרצות, משהו שאופייני לכסילים שמאיישים את המשרד הממשלתי המיותר מכולם.
2. לחילופין, מהלך ציני ומתוכנן היטב, ביד-אחת עם היבואנים והמאכערים, על מנת למקסם את רווחיהם על חשבון ציבור בעלי הרכב.
למדינה המושחתת הזו יש מנגנון שלטוני תאב-בצע, מרושע וכלל-וכלל לא טיפש. לכן אני מהמר על אפשרות 2.
בכל מקרה, שלא תדאגו - המדינה לא באמת רוצה להוריד לכם את הרכבים מהכביש, כי הם מכניסים לה תועפות ומגלגלים כלכלה רצינית. אז כנראה שעולם כמנהגו ינהג. כולם ימשיכו לנסוע ולעבור טסט. זה רק יהיה קשה מתמיד וכמובן יקר מתמיד.
העיקר שהיבואנים יחגגו, שהמאכערים יחגגו, ואני מבטיח לכם שגם כמה וכמה מהפקידונים ייצאו נשכרים מזה - כי במדינה המושחתת הזאת, חוקים ותקנות כאלה לא באים סתם ככה בחינם.
נוהל הרישוי החדש לא דורש שום בדיקת מעבדה מהמתקין או בעל הרכב.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
boaz avrahami
22-11-16, 19:27
לרוביקון אקספרס יש רשימת קיטים 3.5 למגוון גיפים מאושרי TUV.
האם ניתן להסיק מכך שבארופה מותר לאשר יותר מ 50 ממ?
50 מ"מ לא נחשב שם שינוי מבנה. יותר מזה צריך אישור מעבדה בגרמניה, כמו בדוגמא שהבאת בועז.
הנוהל הישראלי מחמיר - גם רק עד 50 מ"מ וגם אישור מעבדה - שבגרמניה נדרש מעל 50 מ"מ.
אל תשאל אותי למה.
boaz avrahami
22-11-16, 20:14
אם כך אני בכלל אופטימי.
יצא לי לשוחח עם המהנדסת סגל ואני מתרשם שהיא מבינה עניין.
בטח יקח זמן אבל בסוף אני מאמין שיתייצב נכון
אגב, על מה אתה מסתמך שעד 50 לא נחשב שינוי מבנה?
אני חושב שמאוד כדאי כרפרנס ללמוד לעומק את ההנחיות הארופאיות שישראל הצהירה שהיא מאמצת
אני חושב שמאוד כדאי כרפרנס ללמוד לעומק את ההנחיות הארופאיות שישראל הצהירה שהיא מאמצת
חחחח
אתה רציני?
שלח לי מייל ואעביר לך. זה pdf של 8 מגה. לא מצליח להעלות לאתר.
נו ואם תלמד את זה בע'פ .. איך זה יעזור לך בהתנגחות מול הפקיד ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מה הבעיה?
לך תבקש.
נראה אם תקבל.
ובדיקה במעבדה.... זה לא בחינם.
כרגיל בישראל:
1. מהלך תמוה, מטופש, לא אפוי, מפלה, פוגע בזכויות-אזרח בסיסיות במדינה דמוקרטית (למשל זכות הקניין) מלא בחורים ובפרצות, משהו שאופייני לכסילים שמאיישים את המשרד הממשלתי המיותר מכולם.
2. לחילופין, מהלך ציני ומתוכנן היטב, ביד-אחת עם היבואנים והמאכערים, על מנת למקסם את רווחיהם על חשבון ציבור בעלי הרכב.
למדינה המושחתת הזו יש מנגנון שלטוני תאב-בצע, מרושע וכלל-וכלל לא טיפש. לכן אני מהמר על אפשרות 2.
בכל מקרה, שלא תדאגו - המדינה לא באמת רוצה להוריד לכם את הרכבים מהכביש, כי הם מכניסים לה תועפות ומגלגלים כלכלה רצינית. אז כנראה שעולם כמנהגו ינהג. כולם ימשיכו לנסוע ולעבור טסט. זה רק יהיה קשה מתמיד וכמובן יקר מתמיד.
העיקר שהיבואנים יחגגו, שהמאכערים יחגגו, ואני מבטיח לכם שגם כמה וכמה מהפקידונים ייצאו נשכרים מזה - כי במדינה המושחתת הזאת, חוקים ותקנות כאלה לא באים סתם ככה בחינם.
דווקא די הסכמתי איתך, עד הפיסקה שאחרי "לכן אני מהמר על אפשרות 2."...
אתה מייחס קונספירטיביות יתר (אם יש אצלך בכלל דבר כזה..) למערכת - לא מענייין אותה/ם אם כלי רכב ירדו מהכביש או לא. כעיקרון, מי שלא יעבור טסט, יורד מהכביש. נקודה.
אם אתה תזייף/תשחד/"תסדר" רישום של הרכב, על מנת לעבור טסט - יש כלים אחרים לטפל בזה, כמו ניידות בדרכים או "סתם" בדיקות משטרה.
ליתר התגובות..
נדמה לי שכבר העלתי את הבעייתיות של "אישור ערכות הגבהה ברשיון" ואיך בודקים, שאכן הקיט המותקן הוא הקיט שברשיון. כבר אז העלתי את הבעייתיות של רישום קיט ברשיון (מקט על קפיץ/בולם/בורג..) - אבל אז מישהו זעק "חמס" על מתן רעיונות לאוייב.
פגיעה בזכות הקניין, של כלי רכב קיימים - אין דבר כזה בכלל ובטח לא פה.
יש דרישות/תקנות למעבר טסט. אין פה שום פגיעה בקניין. במיוחד כשהדברים מוצגים כמהלך שנועד "לבוא לקראת ציבור ה-4X4". ובמיוחד #2, כשיש כאלה, מתוך אותו ציבור, שמברכים על כך ורואים בכך שיפור..
הפגיעה בקניין היא בערך כמו האיסור להתקין פנימיות בצמיגים או הקביעה שלבוחן יש זכות לקבוע אם עומק החריץ (בצמיג.. בצמיג..) מספק או האיסור למכור דלק שמכיל עופרת...
רוצים טסט - תעמדו בתקנות.
והבעייה פה היא בכלל לא רק מה שאילן אומר:
ואני אומר הכול מתחיל ונגמר בכסף יש כאלה שישלמו פחות ( מתקיני הגבהה חדשים) יש כאלה שישלמו יותר ( בעלי הגבהה של מעל 3 אינץ עם זרועות ושאר ירקות, וכאלה שהתקינו / ירשו בעבר הגבהה) בקיצור...הסדירו וקיבעו את שיטת המעכר והקומבינה לרמה חדשה
Sent from my LG-K520 using Tapatalk
הבעייה היא שגם אם תשלם וירשמו לך איזה משהו פיקטיבי ברשיון (כמו שמותקן לך קיט חוקי ובעצם.. לא או שסתם יעבירו אותך טסט, בלי שום רישום, כשהרכב "מוגבה"/גבוה), עדיין תחייה בפחד... והפחד הרבה יותר "מוצדק".
כפי שכבר אמרתי לא פעם - פה לא קובעים מה מותר.. קובעים למעשה מה אסור, בלי שום פרשנות.
וזו הבעייה העיקרית - אין פרשנות שתוכל להסתתר מאחריה ולהסביר שפעלת בתום לב ושזה למעשה מותר וכו'. תקנה כזו, מהבחינה המשפטית, פשוט מקלה על המערכת/רשות להאשים ולהרשיע את העבריינים, בלי להיגרר לויכוחי פרשנות מייגעים ובלי להידרש למשפט הוכחות ארוך... נטל ההוכחה עבר, בצורה הברורה ביותר, אל האזרח... פשוט מאוד.
אם פעם היו, ברשות, צריכים לקחת בחשבון ששופט יוכל לקבל את טענת האזרח שאין פה שינויי מבנה ולפי התקנות הקיימות, הוא לא עבר עבירה (גם אם יכול להיות שהיה נדרש להציג בדיקות בטיחות וכו' = אישור טכניון וכו'..), עכשיו העניין הפך לטכני בעיקרו - אין אישור=יש עבירה.
ואם יש אישור ולא מתאים למה שמותקן בפועל (גם אם למעשה מותקן רק 4 סמ'..) = יש עבירה.
ועוד לא דיברנו על כבילת הלקוח למוכר/יצרן, במקרה של בלאי או תקלה/תיקון - לא מתאים לאישור/למקור=יש עבירה.
יש במשפט דבר שנקרא "חזקה". אם יש עובדה A = יש עבירה.
על הנאשם (האזרח) להוכיח, או שהעובדה היא לא A או שלמרות שהעובדה היא A, במקרה המיוחד הרלוונטי, אין עבירה.
וזה די בעייתי... בלשון המעטה.
דוגמא טובה היא צילום רמזור אדום - או שתוכיח שהמצלמה/צילום לא משקף את העובדות (לא אדום או זה לא אתה בצילום) או שתוכיח שמשהו לא בשליטתך הביא למעבר (שוטר הורה לך או מישהו דחף אותך מעבר לקו הצילום..) אחרת... אתה אשם.
אין פשרנות.
העניין טכני כמעט לגמרי.
וזה לא עניין של כסף - התירוץ של "שילמתי למאכער שרשם ברשיון.. אני לא יודעתי שזה לא חוקי", לא ממש יפתור אותך מאחריות בבימ"ש.
גם לא הטענה שפגעו לך בזכות הקניין.
ומה שמפתיע אותי הוא שכולם, כמעט, הפכו למומחים משפטיים ולמומחי זכויות אזרח ומפרשנים הכל... שזה יפה. באמת.
אני רק אצטט פה איזה מישהו, שבמקרה הוא משפטן שהביע את אכזבתו ודעתו (כך להבנתי) באנדרסטייטמנט אלגנטי:
על זה כבר נאמר במקורות בא לברך ויצא מקלל.
לא מסדיר ולא בטיח.
אני חושב שיואב התעצל בציטוט. אני אבי את הציטוט כולו...
אם כך אני בכלל אופטימי.
יצא לי לשוחח עם המהנדסת סגל ואני מתרשם שהיא מבינה עניין.
בטח יקח זמן אבל בסוף אני מאמין שיתייצב נכון
אגב, על מה אתה מסתמך שעד 50 לא נחשב שינוי מבנה?
אני חושב שמאוד כדאי כרפרנס ללמוד לעומק את ההנחיות הארופאיות שישראל הצהירה שהיא מאמצת
לעומת זאת, התגובה של יואב מתאימה כמות שהיא
חחחח
אתה רציני?
שלח לי מייל ואעביר לך. זה pdf של 8 מגה. לא מצליח להעלות לאתר.
ולעניין.
לא נותר לי (כבר הרבה זמן אני אומר את זה) אלא לקנא בך, על האופטימיות הזהירה שאתה מפגין והאמונה האבסולוטית בהגיון הצרוף של "המערכת", שלמרות שאולי יקח קצת זמן אבל בסוף תתייצב נכון... כשאתה מסרב להבין שה"נכון" שלך וה"נכון" שלה, במקרה הזה לפחות, לא באותו כיוון.
boaz avrahami
24-11-16, 07:44
תראה, שנים השתמשנו בכל מני פתרונות מוטוריים בדרכים לא הכי חוקיות.
ככה זה היה במושבים כמו שככה זה היום בכפרים ערביים.
אם הממסד ידחוק את האזרחים לפינההאז זה ילך לכיוונים לא חוקיים/אחרים.
בסוף זה תמיד מסתדר
ברנרד אתה כנראה צודק בזה שההחלטה של השופט ב"משפטי שינוי מבנה" תהיה ברורה הרבה יותר. טכנית כמו שכתבת.
אבל מי מדבר על להגיע לבית משפט? כמה "משפטי שינוי מבנה" כאלו יש בכלל?
גם במצב הנוכחי וגם במצב העתידי - אם אתה נתפס, ומורד מהכביש, ומואשם בשינוי מבנה/הגבהה לא חוקית/או בכלל רכב לא תקין - אתה הולך לבית משפט???
מה פתאום! אתה מתנצל, מתקפל, משלם את הקנס והולך לטסט החוזר כמו פודל, ואם צריך גם מפרק את ההגבהות ומחזיר מצב לקדמותו.
ומה הסיכוי שזה יקרה? זה סיכון שכל אחד בוחר לקחת . הסיכוי שיורידו אותך מהכביש תלוי במהות השינוי, בנראות שלו, בכמה בכלל אתה נוסע ברכב, באזור הגיאוגרפי, במדיניות אכיפה של המשטרה שיכולה להשתנות ובמזג האויר. כבר היום ג'יפאים רבים לוקחים את הסיכון הזה עם משהו מובהק מאד - נסיעה עם מידת צמיגים שאינה תואמת הכתוב ברשיון.
הבעייה היומיומית - יותר נכון חד או דו-שנתית - היא מעבר טסט. האם מעבר הטסט יהיה יותר קל או יותר קשה עם התקנות החדשות? זו השאלה העיקרית שמטרידה אותי לפחות, בתור ג'יפאי.
נראה לי שמעבר הטסט יהיה קל יותר - כתוב מוגבה, עובר. נקודה. החלטה טכנית פשוטה וברורה לטסטר. הוא לא שופט, הוא צריך להחליט תוך דקה, עשרות פעמים ביום. התקנות החדשות עושות לו את החיים קלים.
איך מגיעים למצב שכתוב "מוגבה XXX על ידי קיט YYY"? על פניו, תהליך פשוט וברור בדיוק כמו התקנת כננת היום. המתקין המורשה שיש לו ניירת מתאימה מהיבואן שקיבל ניירת מתאימה מהייצרן באוסטרליה, יעביר את הניירת למכון הרישוי, וזה ירשום מה שצריך. כל מוסך 4X4 יוכל לבצע את זה. וכל מתקין יוכל גם לאשר בדיעבד.
אין לי ספק שיהיו מתקינים מורשים שישמחו לקבל תשלום עבור אישור בדיעבד של קיט מתלים שכבר מותקן ברכב. הם יבדקו שהכל תקין, ואם כן, יתנו לך את הניירת לרישום במכון הרישוי, בתשלום עבור זמנם.
התקנות מביאות את הגבהות בדיוק למצב הקיים זה שנים עם בנושא של כננת או וו גרירה.
מכון רישוי בודק היום שאם יש כננת - רשום שיש כננת. אם יש וו גרירה - רשום שיש וו גרירה. ולהיפך. אף מכון רישוי לא בודק שוו הגרירה או הכננת שנרשמה לפני עשר שנים היא אכן זאת שמותקנת היום.
זכור לי שהיו אנשים שסיפרו שבדקו והורידו אותם על כך שברשיון כתוב כננת X כשבפועל יש Y.
זה פתח לבעיה חדשה. נגיד שברשיון כתוב גובה X על ידי קיט Y ונניח שבוחן כזה או אחר חושב שבפועל זה לא מה שמורכב למרות שכן. מה הלאה?
זכור לי שהיו אנשים שסיפרו שבדקו והורידו אותם על כך שברשיון כתוב כננת X כשבפועל יש Y.
אצלי בדקו כמה פעמים את הכננת, בביקורות בכביש.
מה שעניין הוא שהיא רשומה ברשיון.
גאון אחד הגדיל ובדק אם משקל המשיכה זהה בין הכננת לרישום.
ד״א על הכננת עצמה אין שום רישום לזהות היצרן.
מניח שפעם היה, והמדבקה דהתה/נפלה מתישהו.
זכור לי שהיו אנשים שסיפרו שבדקו והורידו אותם על כך שברשיון כתוב כננת X כשבפועל יש Y.
זה פתח לבעיה חדשה. נגיד שברשיון כתוב גובה X על ידי קיט Y ונניח שבוחן כזה או אחר חושב שבפועל זה לא מה שמורכב למרות שכן. מה הלאה?
אותי הורידו על מספר לא נכון בכננת ... עם הדיסקו. אבל זה היה מזמן.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הבוחנים בכבישים יורידו אתכם מהכביש על כל דבר. רק ככה הם מראים "יעילות" לכן זו לא דוגמא.
ברנרד
...
הכל נכון.. גם מה שאומר בועז (איך אני? חבר טוב?) וגם מה שאומר דורון וכל מי שגורס - "נסתדר. תמיד מסתדרים בסוף".
כולם מסתדרים - זו בכלל לא הנקודה.
איך שהכל התחיל (מדרור) והאפוקליפסה שנחזתה היא שיהיה הרבה (הרבה!!) יותר קשה לחיות עם 4X4.
וזה בדיוק מה שקרה/קורה - יש מהפיכה.
אתם מורידים הכל לרמה של "מה יהיה איתי, מחר, עם הרכב הפרטי שלי.." וכולם אומרים "אני עם הגבהה מינורית (אם בכלל) ומקסימום.. אשלם למאכער וזהו.
אתם מתעלמים מהחוק/תקנות שהשתנה ואיתו הגישה של הרדות, שתפקידה לפקח.. עליכם.
העניין הוא שעכשיו הרבה יותר קל לרשות לפקח = להזיק/להציק/להטריד.. את כולם. לא רק אלה שמשתינים מהמקפצה (ואני לא מסכים עם ההגדרה הזו.. ד"א).
לדוגמא - אם בעבר מישהו יכל לשקול, במידה כזו או אחרת של ודאות לנצח, לצאת למלחמה על זכויותיו - הדלת הזו, בפועל, נסגרה בפניו.
וכשלרשות קל יותר לפקח (=גם זול יותר), היא מתחילה ל"ממש את ההשקעה" - ראה מספר דוחות מהירות...
התקנות החדשות האלה מאפשרות קלות יתר בהורדה מהכביש והמאבק בשרירותיות יהיה קשה יותר ואני צופה שמספר ה"הורדות" והדוחות (גם אם לא היתה הורדה) יגדל משמעותית (צופה... והלוואי שאתבדה).
ולכל אלה שבונים על כך שתשלום נוסף יפתור להם את הבעיות..
בערך כמו הצמיגים (שפעם היה קל מאוד, בעבור אי אילו זוזים, להכניס לרשיון), שכבר לא ניתן (כמעט) לרשום ברשיון וגם אז, בוחן/פקח/שוטר "חצי חשדן" יכול לעשות לך צרות צרורות...
וכך גם עם הכננות/פגושי הברזל (ואם מישהו יחפש - דיברתי/כתבתי כבר על ההבדל ברישום כננת לעומת קיט הגבהה)...
ואם מישהו יזכור (אם אני זוכר נכון )-:.. הגיל) את "וו הגרירה הורסטילי" שהוצא מהתקנות..
כל אחד גיבור וחכם ומתחכם וציני עד... שזה קורה לו.
ועכשיו, פשוט, הסיכוי שיקרה לו הוא גדול הרבה יותר.
ואני בכלל לא נכנס לנושא של "מה קורה אם הגבהות קיימות" והביטחון הנאיבי שהרשות חייבת למצוא לו פתרון... היא לא.
ויותר מזה - אני מהמר שכל רצון טוב של הרשות, לפתרון שכזה, יפעל נגדנו - אם בנושא של עלות "בדיקת עמידה בתקנות החדשות" ואם בתקופת מעבר לתיקון/הנמכה (ותהה העלות של האזרח ככל שתהה) שאחריה יחולטו כלי רכב "מסוכנים".
ואין בכך פגיעה בקניין - יש תקנות רלוונטיות, תהיה תקופת מעבר (לעמידה בתקנות) ואחריה - בעייה שלך.. או שתלך לבג"צ/בית משפט מנהלי (ופה אני מסכים עם נמרוד - כמה כבר הולכים למאבק משפטי מול הרשות? מעטים/עשירים).
אני מסכים לחלוטין עם דרור, עוד לפני שהחל "למתן את תגובותיו" - יש פה מהפיכה והיא לא לטובתינו.
חבל מאוד שהרוב לא רואים את זה כך ומתעוררים רק כשמאוחר מידי (מי זוכר שאמרו פה "לא יעזו לתקן תקנות שהציבור לא יכול לעמוד בהן"... הנה תקננו) וגם אז מבטלים ב"יעלה קצת יותר ו..ישאר אותו הדבר".
נקבע שמותר להגביה... רק 5 סמ' ורק ברישום ברשיון (ומי שרוצה להוריד מהרשיון.. מה אז? וגם על זה כבר דובר ..).
5 סמ'!!!!
כל היתר אסור - פשוט.
ועכשיו זה רשמי ולא נתון לפרשנות/ויכוח/ויתורים.
וזה בכלל לא תאורטי.
ואני יכול גם לצפות שזו רק ההתחלה - אלה רק ("רק") תקנות לייצור ואישור ייצור ושיווק של ערכות הגבהה.
תקנות אכיפה זה משהו אחר לגמרי ואני צופה שהן יתוקננו בהמשך השנה(כולל מה קורה/יקרה עם "הגבהות קיימות"), לאחר שייצבר נסיון מול כאלה שיאבקו באכיפה.
וגם הקנסות יגדלו בהתאם.
אבל בסופו של דבר זה רק.. כסף.
ו-4X4 זה רק תחביב... אפשר גם בלי.
ואפשר גם בלי הגבהות... כמו חנן וכמו נמרוד וכמו בועז (מקסימום הגבהה מינורית, שמבטלים בעזרת כמה שקי מלט) וכמו עוד כמה שאין להם שום בעייה עם תקנות הגבהות, שבכלל לא רלוונטיות לגביהם.
הכל בסדר ברני, סך הכל פרשנויות שונות למשהו שאנחנו משפיעים עליו בערך כמו על מזג אויר. יש כנראה מגמת "התחממות גלובלית", אני מרגיש את זה כמוך. למה זה קרה? לא מעניין אותי אישית. אבל כמו עם שינויי מזג אוויר - האדם הוא יצור שלומד להתאים את עצמו לסביבה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
boaz avrahami
24-11-16, 19:36
הכל בסדר ברני, סך הכל פרשנויות שונות למשהו שאנחנו משפיעים עליו בערך כמו על מזג אויר. יש כנראה מגמת "התחממות גלובלית", אני מרגיש את זה כמוך. למה זה קרה? לא מעניין אותי אישית. אבל כמו עם שינויי מזג אוויר - האדם הוא יצור שלומד להתאים את עצמו לסביבה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
[emoji106]
וגם הקודמת שלך בנושא זה היתה מצויינת
זכור לי שהיו אנשים שסיפרו שבדקו והורידו אותם על כך שברשיון כתוב כננת X כשבפועל יש Y.
בדקתי ברשיון הרכב החדש, ואין איזכור לתוצרת הכננת ברישיון.
רשום משקל המשיכה בלבד.
בדקתי ברשיון הרכב החדש, ואין איזכור לתוצרת הכננת ברישיון.
רשום משקל המשיכה בלבד.
אצלי רשום וורן 8500.. בפועל יש אוויר במקום כננת.
כתוב כננת מסוג ״מעבק״, במשקל משיכה ..״
מישהו מבין מה זה ״מעבק״?
בפועל יש warn, אז זה גם לא הקלדה באותיות עבריות.
בדקתי ברשיון הרכב החדש, ואין איזכור לתוצרת הכננת ברישיון.
רשום משקל המשיכה בלבד.
אם אתה זוכר, בשירשור המקורי, לפני שהושתקתי בשל מסירת ידיעות לאוייב בזמן מלחמה, אמרתי שציון סוג/דגם ההגבהה ברשיון, ייצור בעיות שציון קיום כננת לא יוצר...
אבל כלום לא השתנה, אליבא ד'... כלמיני אנשים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.