Saar
27-11-16, 11:33
הי,
במקרה ראיתי מדריך להחלפת clock spring ונראה לי שכדאי שיהיה כאן תיעוד :)
סימנים לכך שה CLOCK SPRING עשה את שלו ויש להחליפו:
1. נורת כרית האויר דולקת
2. פקדי ההגה לא עובדים: קרוז קונטרול, שליטה על המערכת (כמובן בתנאי שקודם הם עבדו ונשללו תקלות אחרות :) )
החלק הדרוש - clock spring...
יש הבדלים בין השנים:
99-01: יש את זה (https://rover.ebay.com/rover/1/711-53200-19255-0/1?icep_id=114&ipn=icep&toolid=20004&campid=5337997613&mpre=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2FA irbag-Clock-Spring-Fits-Jeep-Grand-Cherokee-01-99-%2F141581217511%3Ffits%3DMake%253AJeep%2 57CModel%253AGrand%2BCherokee%26hash%3Di tem20f6e5eee7%3Ag%3AVCYAAOSwstxU5lT8%26v xp%3Dmtr) וגם את זה (https://rover.ebay.com/rover/1/711-53200-19255-0/1?icep_id=114&ipn=icep&toolid=20004&campid=5337997613&mpre=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2FA ir-Bag-Clock-Spring-Clockspring-for-99-01-Jeep-Grand-Cherokee-56042341AE-%2F272295712636%3Ffits%3DMake%253AJeep%2 57CModel%253AGrand%2BCherokee%26hash%3Di tem3f6616d77c%3Ag%3A7OUAAOSwHoFXr4BO%26v xp%3Dmtr)
02-04: יש את זה (http://www.ebay.com/itm/Dorman-525-121-Air-Bag-Clockspring-fit-Jeep-Grand-Cherokee-02-04-/380963762939?fits=Make%3AJeep%7CModel%3A Grand+Cherokee&hash=item58b335b2fb:g:sOUAAOSwxCxT2TDy&vxp=mtr)
מן הסתם יש עוד חנויות רבות וספקים רבים, אלו 2 אקראיים מאיביי.
כלים דרושים:
מברג קטן שטוח ("מברג שענים")
מברג פיליפס
בוקסות 8ממ ו 21 ממ
חולץ הגה - במקור נעשה שימוש בחולץ תפוחים זהה לזה של ל"כ.
משך העבודה: בערך 45 דקות
לעבודה...
1. החנה את הרכב עם גלגלים ישרים.
2. נתק את הכבלים מ 2 קטבי המצבר, המתן 15 דקות, ניתן גם לגעת עם הכבלים זה בזה (כאשר הם מנותקים כמובן)
לא לזלזל בזה, מפרקים כאן את כרית האויר...
3. כעת ניגש לפירוק גלגל ההגה:
בחלקו האחורי של גלגל ההגה נמצאים 2 ברגי 8 מ"מ, פרק אותם.
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-21.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-31.jpg
לאחר שהוצאת את הברגים, משוך בזהירות את ה"צופר" וכרית האויר כלפי חוץ:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-4-airbag.jpg
הקונקטור העליון הוא של הצופר, נתוק אותו בזהירות.
על מנת לנתק את הקונקטורים האחרים (הירוק והשחור) יש להרים מעט את מגן הפלסטיק הצהוב בעזרת מברג שטוח:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-5-airbag-connector.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-6.jpg
כעת ניתן להניח את מכלול כרית האויר והצופר במקום בטוח ולהמשיך לעבוד.
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-7.jpg
יש לנתק את 3 הקונקטורים השחורים (המוקפים בעיגול), לקונקטור העליון יש צורך להעזר במברג דק שטוח:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-81.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-9.jpg
בעזרת בוקסה 21 פרק את אום גלגל ההגה:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-10.jpg
מקם את החולץ בזהירות וחלוץ את ההגה. אל תנסה לשחרר את ההגה בעזרת הידיים, יותר מדי אנשים שברו את האף ככה :)
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-12.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-13.jpg
כעת יש להסיר את כיסוי הפלסטיק של עמוד ההגה, יש בורג פיליפס אחד בחלקו התחתון של הפלסטיק וקליפסי פלסטיק מסביב (חלק מהכיסוי עצמו)
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-14.jpg
לאחר הסרת הכיסוי, נתק את 2 הקונקטורים שמתחברים ל CLOCK SPRING
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-16b.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-16.jpg
הסר את 2 בירגי הפיליפס שמחזיקים את ה Clock Spring במקומו:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-15.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-18.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-17.jpg
כעת יש לחבר את הכל בחזרה בסדר הפוך.
הקפיץ החדש מגיע עם חתיכת פלסטיק צהובה לאבטחת המרכוז שלו. אל תשכח להסיר את הפלסטיק לאחר שהרכבת את הקפיץ במקומו ולפני הרכבת כרית האויר.
אם במקרה האבטחה נפלה והקפיץ יצא ממרכוז, סובב את חלקו הפנימי עד שתמצא את המרכז והרכב אותו במצב הזה.
בסיום, כאשר אתה מניע בפעם הראשונה, אל תשב מול ההגה :)
כאמור, זהו תרגום חופשי של כתבה מאתר בשפה האנגלית (http://www.jeeps.guru/how-to/how-to-replace-jeep-grand-cherokee-99-04-clock-spring/), כמובן שהמתרגם (אני) אינו נושא בשום אחריות למי שמחליט ליישם בעצמו את השטויות שכתובות כאן...
במקרה ראיתי מדריך להחלפת clock spring ונראה לי שכדאי שיהיה כאן תיעוד :)
סימנים לכך שה CLOCK SPRING עשה את שלו ויש להחליפו:
1. נורת כרית האויר דולקת
2. פקדי ההגה לא עובדים: קרוז קונטרול, שליטה על המערכת (כמובן בתנאי שקודם הם עבדו ונשללו תקלות אחרות :) )
החלק הדרוש - clock spring...
יש הבדלים בין השנים:
99-01: יש את זה (https://rover.ebay.com/rover/1/711-53200-19255-0/1?icep_id=114&ipn=icep&toolid=20004&campid=5337997613&mpre=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2FA irbag-Clock-Spring-Fits-Jeep-Grand-Cherokee-01-99-%2F141581217511%3Ffits%3DMake%253AJeep%2 57CModel%253AGrand%2BCherokee%26hash%3Di tem20f6e5eee7%3Ag%3AVCYAAOSwstxU5lT8%26v xp%3Dmtr) וגם את זה (https://rover.ebay.com/rover/1/711-53200-19255-0/1?icep_id=114&ipn=icep&toolid=20004&campid=5337997613&mpre=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2FA ir-Bag-Clock-Spring-Clockspring-for-99-01-Jeep-Grand-Cherokee-56042341AE-%2F272295712636%3Ffits%3DMake%253AJeep%2 57CModel%253AGrand%2BCherokee%26hash%3Di tem3f6616d77c%3Ag%3A7OUAAOSwHoFXr4BO%26v xp%3Dmtr)
02-04: יש את זה (http://www.ebay.com/itm/Dorman-525-121-Air-Bag-Clockspring-fit-Jeep-Grand-Cherokee-02-04-/380963762939?fits=Make%3AJeep%7CModel%3A Grand+Cherokee&hash=item58b335b2fb:g:sOUAAOSwxCxT2TDy&vxp=mtr)
מן הסתם יש עוד חנויות רבות וספקים רבים, אלו 2 אקראיים מאיביי.
כלים דרושים:
מברג קטן שטוח ("מברג שענים")
מברג פיליפס
בוקסות 8ממ ו 21 ממ
חולץ הגה - במקור נעשה שימוש בחולץ תפוחים זהה לזה של ל"כ.
משך העבודה: בערך 45 דקות
לעבודה...
1. החנה את הרכב עם גלגלים ישרים.
2. נתק את הכבלים מ 2 קטבי המצבר, המתן 15 דקות, ניתן גם לגעת עם הכבלים זה בזה (כאשר הם מנותקים כמובן)
לא לזלזל בזה, מפרקים כאן את כרית האויר...
3. כעת ניגש לפירוק גלגל ההגה:
בחלקו האחורי של גלגל ההגה נמצאים 2 ברגי 8 מ"מ, פרק אותם.
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-21.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-31.jpg
לאחר שהוצאת את הברגים, משוך בזהירות את ה"צופר" וכרית האויר כלפי חוץ:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-4-airbag.jpg
הקונקטור העליון הוא של הצופר, נתוק אותו בזהירות.
על מנת לנתק את הקונקטורים האחרים (הירוק והשחור) יש להרים מעט את מגן הפלסטיק הצהוב בעזרת מברג שטוח:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-5-airbag-connector.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-6.jpg
כעת ניתן להניח את מכלול כרית האויר והצופר במקום בטוח ולהמשיך לעבוד.
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-7.jpg
יש לנתק את 3 הקונקטורים השחורים (המוקפים בעיגול), לקונקטור העליון יש צורך להעזר במברג דק שטוח:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-81.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-9.jpg
בעזרת בוקסה 21 פרק את אום גלגל ההגה:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-10.jpg
מקם את החולץ בזהירות וחלוץ את ההגה. אל תנסה לשחרר את ההגה בעזרת הידיים, יותר מדי אנשים שברו את האף ככה :)
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-12.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-13.jpg
כעת יש להסיר את כיסוי הפלסטיק של עמוד ההגה, יש בורג פיליפס אחד בחלקו התחתון של הפלסטיק וקליפסי פלסטיק מסביב (חלק מהכיסוי עצמו)
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-14.jpg
לאחר הסרת הכיסוי, נתק את 2 הקונקטורים שמתחברים ל CLOCK SPRING
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-16b.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-16.jpg
הסר את 2 בירגי הפיליפס שמחזיקים את ה Clock Spring במקומו:
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-15.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-18.jpg
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2016/11/clock-spring-17.jpg
כעת יש לחבר את הכל בחזרה בסדר הפוך.
הקפיץ החדש מגיע עם חתיכת פלסטיק צהובה לאבטחת המרכוז שלו. אל תשכח להסיר את הפלסטיק לאחר שהרכבת את הקפיץ במקומו ולפני הרכבת כרית האויר.
אם במקרה האבטחה נפלה והקפיץ יצא ממרכוז, סובב את חלקו הפנימי עד שתמצא את המרכז והרכב אותו במצב הזה.
בסיום, כאשר אתה מניע בפעם הראשונה, אל תשב מול ההגה :)
כאמור, זהו תרגום חופשי של כתבה מאתר בשפה האנגלית (http://www.jeeps.guru/how-to/how-to-replace-jeep-grand-cherokee-99-04-clock-spring/), כמובן שהמתרגם (אני) אינו נושא בשום אחריות למי שמחליט ליישם בעצמו את השטויות שכתובות כאן...