PDA

צפייה בגרסה מלאה : חריקה לא מזוהה



לירן אילון
23-11-05, 16:54
הסמוראי שלי (90) חורק מכיוון גלגל או קפיץ ימני בעת פניות ימינה.
מעין חריקה מתכתית שכזו.
מה פשר הרעש? איך פוטרים את זה?
תודה,לירן.

arik6699
23-11-05, 21:06
תבדוק עם אחד הגלגלים הקדמיים נוגעים בפגוש בזמן סיבוב...

לירן אילון
23-11-05, 21:39
הרעש צץ פתאום לכן אני לא חושב שזה העניין,אבל אני אבדוק.
תודה.

ערן המסוקס
24-11-05, 01:03
בדוק מיסבי גלגל שמאל קדמי (צד נהג). האמת עדיף כבר לבדוק את 2 הגלגלים הקדמיים אם כבר.

יש להרים את הרכב על ג'ק עם גלגל באויר. להחזיק את הגלגל ב2 ידיים בשעה 12 ו 6 ולטלטל אותו (יד אחת דוחפת והשנייה מושכת וההיפך בצורה מחזורית). אם אתה מרגיש חופש, יש לפתוח נאבה, לבדוק ולכוון/להחליף מיסבי גלגל.

זאת בעייה בטיחותית ולא מומלץ למשוך את זה.

לירן אילון
24-11-05, 16:02
מה זה נאבה?
איך פותחים את זה?
איך מכוונים את זה?
איפה קונים מיסבים?
אולי אתה יכול לעזור???
תודה,לירן.

ערן המסוקס
24-11-05, 16:58
אני אתן למבינים יותר ממני בסמוראי להמשיך את ההסבר, כדי לתקבל את העיצה המקצועית ביותר.

barak4*4
24-11-05, 17:01
זאת נאבה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=449&postdays=0&postorder =asc&highlight=%F0%E0%E1%E4&start=0
בברכה
ברק.

לירן אילון
24-11-05, 19:38
תודה על האינפורמציה.
בהנחה שמחר בבוקר אני אפתח את הנאבה,מה אני צריך לעשות,רק לגרז את המיסבים ולסגור?
או שבמידה ויש חופש בגלגלים אני צריך להחליף מיסבים? ואם כן,איפה קונים כאילו?

אלון_ק
24-11-05, 20:37
אתה צריך ספר רכב ולא יזיק גם מישהו שישגיח, אם זו הפעם הראשונה שלך. ספר רכב אתה יכול להוריד מהאינטרנט, יש קישור בFAQ; מישהו שישגיח/יעזור אי אפשר להוריד מהאינטרנט, אבל זו המלצה ולא הכרח.
ספר הרכב יפרט לך את כל המידע הנדרש, שלב אחרי שלב, עם תמונות. אתה בהחלט מוזמן לשאול כאן כל דבר שלא ברור, אבל אני לא חושב שזה רעיון טוב ללכת על ניסיון ראשון ללא תמונות. לעמרי צריכות להיות כמה, יחד איתן זה קל הרבה יותר להסביר וחשוב יותר, להבין.

omri_g
24-11-05, 20:40
איתי הוא כבר דיבר ואני מקווה שאני אוכל ללכת לעזור לו ואולי לצלם עוד כמה תמונות בדרך.

לירן אילון
24-11-05, 20:53
לאחר שיחה עם עמרי הגענו ביחד להבנה שצריך להחליף מיסבים.
הוא אפילו התנדב לעזור לי ועל כך אני מודה לו מאוד בעקבות הפוביה ממכונאות שיש לי...
רציתי גם לדעת... אם יש חופש גם בקינג פין,איך מטפלים בזה? זה גם נמצא בספר רכב? מה צריך לרכוש כדי לסדר ואיפה?
ו...האם זה בטוח ליסוע ברכב עכשיו? לטייל אני מניח שלא כדאי...

לירן אילון
24-11-05, 20:59
כפיר אמר שהוא חושב שהרעש בא מהקפיץ,יש לציין שהחלפתי שם עלים שבורים לפני שבועיים,מה דעתכם?

אלון_ק
24-11-05, 21:03
פרה פרה. סגור את המיסבים כמו שצריך, טפל בקינגפינים (כן, גם את זה יש בספר ואפילו בכמה הודעות כאן - חיפוש), אחרי זה תראה.

לירן אילון
24-11-05, 21:22
אוקיי,אני אפתח ואגרז ונראה לאן נושבת הרוח.
תודה לכולם,המשך דיווח בזמן הקרוב.

שעיה כליף
24-11-05, 21:26
לירן
הנה קישור (http://www.hardcore4x4.net/fsm/) לספר
בהצלחה :D

סוזי המשתוללת
24-11-05, 22:09
לירן
מצטער הייתי קצת עסוק
חזרתי אליך אח"כ
קודם כל עצור את הסוסים
יש הרבה בדיקות שעליך לבצע לפני שאתה קובע מה מרעיש
למשל תנועה במישור האנכי (שעה 6-12) יכולה להיות מייסב גלגל אבל גם קינג פין ולכן עליך להתבונן טוב בזמן שמישהו אחר מנער את הגלגל ולשים לב האם רק הגלגל זז או שכל המכלול שמתחבר לסרן זז
גלגל בלבד = מייסבים
כל המכלול= קינג פין


בכל מיקרה אני עד עכשיו לא הבנתי איזה רעש בדיוק ובאילו מצבים הוא קורה

סוזי המשתוללת
24-11-05, 22:15
אחרי שקראתי שוב וגם ריכזתי את כל התאים המתים במח אני בדעה די ברורה שיש חופש במייסבי גלגל ואני אסביר למה
הנאבה של הגלגל שכוללת את המייסבים מתלבשת על כל המכלול שכולל את המתלה שעליו יושב הקליפר של הברקס הקדמי
מכיוון שעל הנאבה יושב גם הדיסק של הברקס אז ברגע שנוצר חופש בנאבה הרי שהקליפר והדיסק כבל לא מקבילים זה לזה והדיסק שוחק את הרפידות באופן לא אחיד
סביר להניח שאם תפרק את רפידות הבלם תיראה את הסימנים

תתחיל במייסבי גלגל זה הניחוש שלי

לירן אילון
25-11-05, 01:28
מחר בבוקר אני מתחיל לבדוק מהמיסב,שאלתי היא האם גירוז המיסבים יכול לפתור את העניין,ז"א אומרת כדאי לפתוח לגרז ולתת נסיון,או ללכת ולקנות מיסבים מחר בבוקר?
איך מגרזים? פשוט מוציאים מיסב מגרזים ומחזירים למקום?
תודה,לירן.

eran4x4
25-11-05, 05:21
תן למישהוא עם ניסיון לשמע את הרעש ולהרגיש אם יש או אין חופשים ומאיפוא.

האם הרעש הוא בזמן סיבוב ההגה או בזמן הנסיעה ימינה עם הגה סטטי?

ערן המסוקס
25-11-05, 08:40
אתה שואל שאלות שאי אפשר לענות עליהן כך. לא ידוע מצב המיסבים ומצב המכלולים האחרים. למרות זאת אני אנסה להשביע את סקרנותך בנושא הכללי הזה.
אם המיסבים הם באותו הסגנון כמו בCJ (מיסבים פתוחים רגילים), אז בעיקרון אתה אמור:
לפרק את הנאבה מהרכב.
להוציא זוג המיסבים מהנאבה ולבחון אותם. מיסב גמור יהיה מיסב עם חופש גדול בין החלק הפנימי שלו לטבעת שמחזיקה את הגלילים שלו. במקרה קיצוני המיסב יתפרק לך בידיים והגלילים ממש יפלו החוצה.
את הנאבה יש לנקות לחלוטין מהגריז הישן ולמלא אותה בגריז חדש למיסבים בטמפ' גבוהה (גריז ליטיום).
אם המיסבים הישנים תקינים, יש לנקות היטב (סולר או בנזין) ולגרז היטב. השיטה לגרוז המיסב היא לדחוף לתוכו גריז בזמן שמסובבים אותו ביד.
יש להכניס המיסבים וכנראה גם מחזיר השמן בצד הפנימי של הנאבה.
יש לכוון מרווח מיסבים.
ולהרכיב את שאר הרכיבים הנוספים..

כל המידע הזה לא יעזור לך בעבודה, אבל נותן לך בצורה מאוד מאוד כללית את סגנון העבודה.

לירן אילון
25-11-05, 10:29
הרעש הוא בנסיעה ימינה כשההגה סטטי.
אני אפרק את המיסבים היום או מחר,אולי יש מישהו שיכול לבוא להדריך אותי?
תודה,לירן.

לירן אילון
29-11-05, 17:47
בעזרת אחלה בנאדם שקוראים לו מורי וסכום סמלי,נפתרה היום הבעיה,הוחלפו כל המיסבים כולל אילו של הקינג פין.
תודה לכל מי שעזר.

-->