התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גלים חיישני מהירות גיר רובוטי (DSG)



asael_10
05-12-16, 17:31
בס"ד

ערב טוב!

בגיר רובוטי-DSG(ואולי גם בגירים אחרים) יש 2 חיישני מהירות בגל יציאה (G195, G196) מסוג "הול"
האות שהם משדרים הוא הפוך אחד מהשני(אולי אפשר להגיד שיש הפרש מופע של 180 מעלות),
לפי מה שאני מבין הם מותקנים בכיוונים מנוגדים ולכן האות הפוך.
עכשיו לשאלות:
1. למה צריך 2 חיישנים(במקרה תקלה אפשר להשתמש במידע מהABS)?
2. למה הם הפוכים ולא באותו כיוון (משדרים את אותו אות)?


112004

יכול להיות שיש פה עניין של "התאבכות בונה/הורסת" או שאני סתם זורק מושגים לא קשורים :-)
תודה רבה!

חנן-ג'יפולוג
05-12-16, 18:30
אני לא יכול לסתור שמה שכתבת נכון לגבי גיר כפול מצמדים ספציפי, אבל ממה שאני מכיר מגירים כפולי מצמדים אחרים, ואני מאמין שזה גם כאן, מדובר בשני חיישנים עבור שני צירים, כל אחד מהם מסתובב במהירות שונה. אחד שייך להילוכים אי זוגיים, ואחד לזוגיים ולרוורס.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asael_10
06-12-16, 20:19
בס"ד

ערב טוב!
מתנצל שלא הגבתי חזרה, היו לי בעיות באינטרנט.

112018

בדוושת האצה יש גם שני חיישנים ש"עובדים" הפוך (כך שמעתי והבנתי)
למה זה?
יכול להיות שזה מאותה סיבה?


תודה רבה!

חנן-ג'יפולוג
06-12-16, 20:55
הבנתי.
לא, זה לא מאותה סיבה. זה נועד לזהות את כיוון הסיבוב, קדימה או רוורס, מה שחיישן פולסים רגיל מתקשה לעשות.

דוושת גז זה סיפור אחר, וזה נועד לתת יתירות ובדיקה צולבת לפרמטר הכי חשוב ברכב שאומר אם הנהג רוצה להאיץ או לא.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asael_10
06-12-16, 23:21
בס"ד

תודה רבה על התגובות!

מתנצל על החפירה, אשמח אם תוכל להרחיב בעניין (אני לא ממש מבין בחשמל ואלקטרוניקה).
איך הוא מזהה היפוך כיוון בגלים?
אם זה לפי כיוון הגל, הוא לא יכול לזהות בעזרת חיישן אחד?

בנוגע לחיישן מיקום דוושת האצה
לפי מה שאני מבין זה שני פוטנציומטרים, למקרה ואחד החיישנים לא מתפקד כראוי
אז למה פה צריך שהם יהיו הפוכים אחד מהשני?
ואיך המחשב יודע איזה מהחיישנים מזייף?

ממש תודה רבה!

חנן-ג'יפולוג
06-12-16, 23:50
זה גל ריבועי שנע, כנראה, בין שני מצבים דטרמיניסטיים, כשנגיד אם אם יש שן מול החיישן אז הוא יוציא חמישה וולט וכשאין שן הוא יוציא אפס וולט.
כשזר שיניים כזה מסתובב הפוך הגל יראה בדיוק אותו דבר (בהנחה שזר השיניים סימטרי מעגלית ואין בו רווחים שונים במקומות שונים). גל ריבועי שנע בין חמישה וולט לאפס.
הם כותבים שהחיישנים ממוקמים בגיר במקומות מנוגדים בגיר מול אותו זר שיניים, וכשאחד באפס השני בחמישה וולט וההיפך, אבל יחד עם זה הם מדברים על אופסט ביניהם, אז אני לא בטוח אם הכוונה היא שזה לעולם בדיוק ההיפך, ואז אני מתקשה להבין איך הם יזהו כיוון סיבוב, אלא אם כן, יש במקום כלשהו על הזר שן או רווח גדולים יותר-שזה המצב למשל בזר שיניים אופייני של חיישן קרנק או קאמשאפט.
או, שהם ממוקמים עם אופסט כך שסיגנל מחיישן אחד משתנה חלקיק זמן לפני שמשתנה הסיגנל מהחיישן השני, ואז די קל לדמיין איך מזהים בצורה כזו כיוון סיבוב. לפי מי מהסיגנלים שמשתנה ראשון.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
06-12-16, 23:52
לגבי חיישן דוושת גז, יש אינטרס שהסיגנלים משני הפוטנציומטרים ממנו יהיו שונים, על מנת לזהות מצב שבו הם מקוצרים אחד לשני, ואז המתח מהם הוא זהה.
אז בדגמים מסוימים הסיגנלים הפוכים, ובדגמים אחרים סיגנל אחד כפול בגודלו ביחס לסיגנל השני.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
06-12-16, 23:53
המחשב לא בהכרח יודע מי מזייף, אבל כשהוא רואה סתירה ביניהם הוא נכנס למוד חרום, שבד"כ זה אומר שהמנוע יורד לסל"ד סרק. יתכן שיש גם לוגיקות שונות.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
06-12-16, 23:58
חשוב מאוד לציין, למי שרוצה להתעמק ולאבחן:
בד"כ אספקת המתח לכל אחד מהפוטנציומטרים בחיישן דוושת הגז היא נפרדת, אבל משותפת לעוד חיישנים (לא תמיד זה בא לידי ביטוי בסכימה החשמלית, כי הפיצול נעשה לעתים בתוך המחשב, שבסכימה מופיע כקופסה שחורה), וכך למשל חיישן map שמקצר באספקת המתח שלו, ישפיע על תוצאת הפוטנציומטר הראשון בדוושת הגז, והתקלה שתתקבל היא של חיישן דוושת גז לא תקין.

לכן צריך להיזהר בכל קריאת תקלה של חיישן דוושת האצה, כי לוגיקת התקלה בו היא הרגישה ביותר, ולעתים רבות התקלה היא מכיוון אחר לחלוטין.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asael_10
07-12-16, 19:33
בס"ד

ערב טוב!
ואוו ואוו תודה רבה על ההסבר!

לאחר שיטוט נרחב באינטרנט זה מה שמצאתי (מקווה שאין בעיות של זכויות יוצרים, אם כן אשמח שימחקו את התמונה)
112035
לדעתי זה משיב יופי על השאלה= כמו שרשמת באפשרות האחרונה, רק שהם לא מנוגדים הם אחד ליד השני עם אופסט(אם אני מבין נכון).

עכשיו, שאלה אחת שעוד לא הבנתי וסיימתי לחפור ;-)
בדוושת תאוצה, מה היתרון של כל תצורה (אות הפוך/אות כפול)?

תודה רבה!

חנן-ג'יפולוג
07-12-16, 20:13
לא יודע לענות על זה.

אולי מבחינת יכולת חישובית יש יתרון להפוכים, כי המחשב צריך בסה"כ לחבר אותם ולראות שיוצא תמיד חמישה וולט ביחד, ואילו בתצורה השנייה יש צורך בהכפלה, פעולה שדורשת משאבי מחשוב גדולים בהרבה (אבל עדיין פעוטים בשביל מחשב מודרני).
כדאי לזכור שתעשיית הרכב לא אוהבת שינויים וחלק מהטכנולוגיות הנוכחיות נכחו גם לפני 30 ו50 שנים, אם לא יותר.
ואולי זה משהו פשוט בהרבה כמו יצרנים שונים שמנסים לא לשלם לעמיתיהם תגמולים על פטנטים...

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
07-12-16, 20:19
ההתעניינות וההתעמקות שלך בתחום הזה מוצאות חן בעיניי.

אתה מחפש עבודה במקרה?
אני מחפש בנרות מאבחנים עם עניין כזה בתחום.


Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

מוטי ג.
07-12-16, 21:19
שיטת ה 2 אותות עם היסט של רבע מחזור היא סטנדרטית ביישום אמצעי מדידה של תנועה, קרי אנקודרים TTL בהם A&B הינם הפולסים, הקצב מיתוג שלהם = התדר הוא המהירות והסדר הופעה הוא הכיוון.

איני עוסק בתחום הרכב, אבל נראה הגיוני שאם יש 2 סנסורים בדוושת ההאצה, אז הסיבה היא לצורך יתירות redundancy.
בכל זאת, זו הדרך של הנהג "לתקשר" עם המחשב מנוע.
היה לי פעם פיאט אונו עם חיישן מצב מצערת עם 3 פוטנציומטרים, אשר תמיד הראו התנגדות כוללת זהה ביחד, אבל לכל אחד בנפרד הייתה התנגדות אחרת.
מידי פעם, כשהיה שם לכלוך/לחות הרכב היה מאיץ לבד, או מגמגם., תלוי מה לא הסתדר לו באותו רגע.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asael_10
07-12-16, 22:02
בס"ד

חנן תודה רבה!
עניתי בפרטי.

asael_10
07-12-16, 22:49
בס"ד

ערב טוב מוטי!

בקריאה של שני חיישנים אין בעיה לדעת את הכיוון,
אבל אם אתה "מוציא" משני האותות אות אחד "שקול", אני מתקשה להבין איך אפשר לדעת את הכיוון, למיטב הבנתי צריך נק' ייחוס.

אני מצרף תמונה.
לא יודע אם זה מה שדיברת עליו, אבל נראה לי שהיא מסבירה את השאלה שלי טוב.
R="שקול"

112037

מוטי ג.
07-12-16, 22:54
התמונה שלך נכונה, לגבי ה R לא נכנסתי לעומקו.
לא הופכים אותם לאות אחד, יוצרים מהם מונה, כאשר A עובר ל +( בתמונה שלך) בודקים מה ערכו של B, אם ב + אז מוסיפים לתמונה, אם ב - מחסירים מהמונה.
וכך ניתן לדעת מה קצב השינוי dx/dt ...
וגם כיוון x1-x2.
קצת עניתי בכלליות, חפש מידע ברשת על אנקודרים TTL.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

מוטי ג.
07-12-16, 22:57
ע"י סנסור אחד בלבד ניתן גם לחשב תדר, ע"י שניהם ביחד, ניתן לחשב כיוון.

תחשוב על חדר עם 2 סנסורים אחד מכל צד של הדלת, אם החיצוני נדלק קודם ורק אח"כ הפנימי = מישהו נכנס לחדר.
אם קודם הפנימי ורק אח"כ החיצוני מישהו יצא מהחדר.
מקווה שהרעיון ברור איך מייצרים מונה ע"י 2 סנסורים

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asael_10
07-12-16, 23:07
בס"ד

הבנתי, האנלוגיה היתה טובה.


תודה רבה!!

-->