PDA

צפייה בגרסה מלאה : שימוש בשמן



Psy
11-12-16, 12:57
שאלה כללית,
האם רכב (כל סוג רכב) אמור 'להשתמש' בשמן מנוע בין טיפול לטיפול?
הכוונה כמובן אחרי החלפת השמן ו'השימוש' של הפילטר, האם במהלך תקופה של שנה יכול להיות שהמפלס במדיד טיפה יירד (במילימטרים בודדים) או שזאת "מערכת סגורה" והמפלס אמור להישאר קבוע?

יש השפעה של הטמפ' בחוץ (הפרש של 10-15 מעלות בלילה לדוג') על צמיגות השמן והמדידה שלו במדיד? (גם אם מינורית)

*בהנחה כמובן שהמדידה נעשית באותו משטח ישר, בבוקר לפני נסיעה

נדב ש.
11-12-16, 13:02
איזה רכב? כמה ק"מ המנוע?
באופן כללי מאוד כל מנוע(שוב, תלוי במצבו) כמעט צורך קצת שמן בין טיפולים.

איל מ
11-12-16, 13:15
כן.
על טויוטה קורולה ישנה נאמר לי במוסך המרכזי ש2 ליטר (!!!) בין טיפולים (15 אלף ). זאת צריכה תקינה לרכב בגיל הזה (אפילו לא בן 10 !).
אז אני לא אומר שכמות כזאת זה תקין אבל צריכה מסוימת היא תקינה. ועד גבול מסוים עדיף לחיות עם זה מאשר להתחיל לפתוח מנוע.
ניתן גם במקרים מסוימים לעבוד עם שמן יותר סמיך בהתאם להמלצת היצרן (יש בספר מספר דרגות בהתאם לסביבה).

Psy
11-12-16, 13:21
נדב, הכוונה בכללי, כי שמתי לב לזה גם ברכבים חדשים וגם ברכבים של 7-8 שנים על הכביש (באיזור ה100K)
מנועי בנזין, מנועי דיזל..
לרוב מדובר ב15W40 של היצרן
אני יודע שיש שנוהגים להוסיף בשגרת טיפולים גם 5W40, האם זה למטרה הזאת או למטרה אחרת?

נדב ש.
11-12-16, 14:35
ועניתי בכללי.
גם מנוע חדש בשקית וגם מנוע שעשה 100k ק"מ יצרכו שמן, זה גם הרבה תלוי בצורת ואופי הנהיגה, שוב-לא צריכה משוגעת של 2 ליטר בין טיפולים, אבל עדיין, גם כזאת שנהג ממוצע לא מתייחס אליה.
מעבר אל 5w40 זה בדרך כלל לשמן באיכות גבוהה יותר, סינטטי מלא.

ד ו ר ו ן
11-12-16, 16:18
מעבר אל 5w40 זה בדרך כלל לשמן באיכות גבוהה יותר, סינטטי מלא.
שימוש בשמן כזה. במנוע שהמרווחים בו בנוים ל-15w40 בהחלט יכול לגרום לצריכת שמן גבוהה מהרגיל.
זה בלי קשר למאפייני צריכת שמן ספציפיים לדגם.

דווקא מנוע עם ״אפס קמ״ צורך לפעמים יותר שמן מאשר מנוע עם כמה עשרות אלפי קמ.

הקורולה שלנו צורכת כליטר בין טיפולים (שזה כמה ממ על המדיד), וההיילקס עם פי 3 קמ צורך פחות לאותו המרחק.

lizard
11-12-16, 16:38
2 קילו? זול. באוניה שעבדתי בה הצריכת שמן הייתה 20 טון ליום. ו100 טון מזוט ליום. מזוט כשנשרף עושה ריח טוב

נדב ש.
11-12-16, 16:48
שימוש בשמן כזה. במנוע שהמרווחים בו בנוים ל-15w40 בהחלט יכול לגרום לצריכת שמן גבוהה מהרגיל.
זה בלי קשר למאפייני צריכת שמן ספציפיים לדגם.

דווקא מנוע עם ״אפס קמ״ צורך לפעמים יותר שמן מאשר מנוע עם כמה עשרות אלפי קמ.

הקורולה שלנו צורכת כליטר בין טיפולים (שזה כמה ממ על המדיד), וההיילקס עם פי 3 קמ צורך פחות לאותו המרחק.

לא טענתי אחרת.

נמרוד
12-12-16, 09:36
האוניה שלך מיכה (עם מנוע שתי פעימות) לא קשורה לנושא.

מה שענו לפות"ש נכון - כל מנוע ארבע פעימות שורף שמן כתופעת לוואי במידה כזאת או אחרת, ואולי גם נוזל שמן. לרוב ברמה שאינה משמעותית בין טיפול לטיפול.

בגלל זה יש על כל מדיד שמן קווים. אם אתה מתחת למינימום - תוסיף. אם מעל - סע לשלום.

חנן-ג'יפולוג
12-12-16, 09:59
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/7r5pU3.jpg

-->