צפייה בגרסה מלאה : ZJ 98 5.2 Limited מניע וכבה
אתמול הרכב לא הניע.
כאילו תופס קצת וכבה - תופעה דומה למצב שבו האימובלייזר לא נותק.
יש לחץ דלק.
גררתי למוסך קרייזלר ברמת השרון.
הם חושדים בחיישן מצערת.
אשמח לחכמת ההמונים.
תודה מראש
boaz avrahami
19-12-16, 16:20
יכול להיות גם מנוע צעדים.
להתחיל מנקיון של מנוע צעדים ולוע.
כבר ראיתי מוסך בעפולה ששלח בגלל תקלה אדיוטית כזו מחשב לשיפוץ אצל חבר. הצלחנו לעצור את המוסך בדקה ה 90
לדעתי אם מנוע צעדים היה מניע עם גז לחוץ שכן תפקידו לקבוע את סלד הסרק. לא כך?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
19-12-16, 16:23
לדעתי אם מנוע צעדים היה מניע עם גז לחוץ שכן תפקידו לקבוע את סלד הסרק. לא כך?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
תעשה נקיון של בית המצערת.
ההנחה שלך נכונה אבל בפרקטיקה ההנעה לא תמיד תופסת.
החלפת מצבר בזמן האחרון?
תעשה נקיון של בית המצערת.
ההנחה שלך נכונה אבל בפרקטיקה ההנעה לא תמיד תופסת.
החלפת מצבר בזמן האחרון?
מצבר בן שנה.
המוסך החליף חיישן מצערת וטוען שהכל תקין עכשיו.
מחר אוסף את הרכב ונעדכן.
תודה לבנתיים
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
19-12-16, 18:51
שאלתי לגבי המצבר בגלל שניתוק מצבר לעיתים משגע את המערכת לזמן קצר עד שהיא מתאפסת
שאלתי לגבי המצבר בגלל שניתוק מצבר לעיתים משגע את המערכת לזמן קצר עד שהיא מתאפסת
מעניין כי יש לי פריקת מצבר של 0.3 אמפר כשהרכב עומד כבוי.
עדיין לא גיליתי את הגורם
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
20-12-16, 00:13
אתה יודע להצביע על איזה פיוז זה יושב?
אתה יודע להצביע על איזה פיוז זה יושב?
עדיין לא. איפה היית מתחיל בהנחה שאין פוינטר/איתורן
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
20-12-16, 07:46
באחת הפינות של בית הפיוזים ומושך אחד אחד לפי הסדר עד שהייתי רואה שינוי במדידה.
ההתחלה לפחות זה מדע מדוייק ולכן חשוב לעבוד מסודר.
ההמשך כבר לא בטוח. תלוי בתוצאות...
אגב, זה שאתה חושב שאין פוינטר/ איתורן אינו אומר שכך הדבר.
אולי היה ואולי נשארה איזה חתיכה מהם מוסלקת?
מצבר כנראה הבעיה. הוזמן וורטה כחול 74 א״ש.
יש המלצה על משהו טוב יותר?
מחיר מומלץ?
boaz avrahami
26-12-16, 22:20
וורטה הוא בחירה מצויינת כנראה.
נדמה לי שמבחינת מידות המגש ה 74 נכנס שם.
אני לא זוכר אם אצלי זה 65 או 74 ועכשיו קר מדי לצאת החוצה לבדוק :-)
וורטה הוא בחירה מצויינת כנראה.
נדמה לי שמבחינת מידות המגש ה 74 נכנס שם.
אני לא זוכר אם אצלי זה 65 או 74 ועכשיו קר מדי לצאת החוצה לבדוק :-)
מצבר חדש פתר את כל הסימפטומים.
הרכב עדיין זולגות 0.3 אמפר.
כל הפיוזים לא מצאו אשם.
ניתוק כל רוכבי הפלוס של המצבר כנל.
עוד הצעות לפני שמרכיב מתג ניתוק מצבר?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
30-12-16, 08:07
איך אתה מודד?
איך אתה מודד?
רב מודד בין המצבר לכבל של המינוס
אבא שלי היה חשמלאי רכב והוא אמון על הדיוק .
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
הזליגות האלה ב ZJ בדרך כלל מהמגבר המקורי של המערכת שמע, נסו לנטרל את הפיוז שלו לצורך בדיקה.
הזליגות האלה ב ZJ בדרך כלל מהמגבר המקורי של המערכת שמע, נסו לנטרל את הפיוז שלו לצורך בדיקה.
איפה הפיוז נמצא?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
30-12-16, 11:28
יש לך שתי קופסאות פיוזים ברכב.
אחת בתא המנוע, כ 30 סמ צפונית למצבר
השניה לרגלי הנוסע על הקיר בצד ימין מאחורי דלת פלסטיק קטנה.
יש לך שתי קופסאות פיוזים ברכב.
אחת בתא המנוע, כ 30 סמ צפונית למצבר
השניה לרגלי הנוסע על הקיר בצד ימין מאחורי דלת פלסטיק קטנה.
ידוע,
אף אחד מהפיוזים לא הוריד את הזליגה
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
30-12-16, 12:08
אין קסמים.
כל החשמל ברכב מחובר או ישירות למצבר או דרך אחד הפיוזים.
תעצור ותבדוק את התהליך מדידה שלך. משהוא אתה עושה שגוי.
ואם יש לך אבא מקצוען בסביבה זה הזמן להיוועץ בו
כמובן- סיכוי קלוש אבל קיים-
בדוק אם מישהו עקף את אחת מקופסאות הפיוזים.
תראה אם יוצאים מהם חוטים לא מקוריים
ידוע,
אף אחד מהפיוזים לא הוריד את הזליגה
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
תנתק את החיבור לאלטרנטור או לסטרטר ,תבדוק אם עדיין יש זליגה.-שניהם "עוקפי" קופסאות פיוזים.
רק לפני כן תנתק את קוטב ה(-) מהמצבר ,מחשש לקצרים לגוף בזמן ניתוקם .
אלטרנטור בוצע - תקין
סטרטר? יש לו פיוז לדעתי די גדול בתא המנוע שניתקתי ועדיין היתה זליגה
boaz avrahami
30-12-16, 15:45
תסגור דלתות ומכסה מנוע כשהמולטימטר בחוץ ותבדוק אחרי עשר דקות בלי שפתחת כלום באוטו.
למיטב זכרוני מה שיש בקופסת פיוזים במנוע זה ריליי לסטרטר ולא פיוז
תסגור דלתות ומכסה מנוע כשהמולטימטר בחוץ ותבדוק אחרי עשר דקות בלי שפתחת כלום באוטו.
למיטב זכרוני מה שיש בקופסת פיוזים במנוע זה ריליי לסטרטר ולא פיוז
נבדק,
הזמן הוא 3 דקות ל. BCM ללכת לישון, זה לא נראה זה.
אבדוק את הסטרטר
אלטרנטור בוצע - תקין
סטרטר? יש לו פיוז לדעתי די גדול בתא המנוע שניתקתי ועדיין היתה זליגה
לסלונויד של הסטרטר יש פיוז וממסר,המנוע שלו מחובר ישירות למצבר ,סיכוי לזליגה קלוש אך קיים.
boaz avrahami
30-12-16, 17:04
נבדק,
הזמן הוא 3 דקות ל. BCM ללכת לישון, זה לא נראה זה.
אבדוק את הסטרטר
יכול להיות שיש לך איזה מערכת אזעקה סמויה שיקח לא יותר זמן לעבור למצב שינה.
זה כבר יריות באפילה מן הסתם
נצלש, איך מודדים את צריכת הזרם?
נצלש, איך מודדים את צריכת הזרם?
מיליאמפרמטר בין הכבל של הנימוס למצבר
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
בטור?
כן.
אם אתה לא שקט תתייעץ עם חשמלאי. אפשר לשרוף את מכשיר המדידה בקלות
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
boaz avrahami
31-12-16, 15:04
או את הפיוז של המכשיר כפי שקרה לי פעם...
זכרון שעון ותחנות רדיו...אם כי 0.3 אמפר זה גבוה יותר.
זכרון שעון ותחנות רדיו...אם כי 0.3 אמפר זה גבוה יותר.
עפ היצרן הרכב אמור לצרוך 0.01-0.03 אמפר כשהכל תקין
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
חברים יקרים,
זקוק לעזרה.
גראנד 98, 5.2
מדי פעם תופעה של מניע וכבה
נוקה בית מצערת והוחלף חיישן מצערת (היה מיותר אבל ניחא)
נמצא חוט הזנה למשאיבת הדלק (מתחת למושב האחורי) עם חיבור לקוי, הולחם ובודד.
היום שוב חזרה הבעיה מניע ומיד כבה (לאחר כמה נסיעות עם מנוע חם).
חיברתי בוסטר (מצבר עזר) על קו ההזנה למשאיבה, רגע לפני המשאיבה, מיד הניע ונשאר מונע לאחר ניתוק הבוסטר.
לאחר תשאול של אבא שלי (חשמלאי רכב בעברו) אמור להיות ברכב הזה מנגנון שמפעיל את משאיבת הדלק בפתיחת סוויץ ל 5 שניות כדי לבנות לחץ דלק להנעה.
לאחר הנעה, משאיבת הדלק מקבלת מתח מממסר אחר (fuel pump) כל עוד המנוע עובד .
עפ הסימפטומים שאצלי, יש כשל במעגל בניית הלחץ הראשוני (אתחול), אולי ממסר תקול או משהו אחר .
מישהו יודע היכן נמצא ממסר זה / מעגל זה ברכב שלי?
זה לא ממסר fuel pump, שכן הרכב נשאר מונע לאחר שניתקתי את ההזנה הישירה למשאיבה.
רעיונות?
שבת שלום,
אומר
boaz avrahami
24-03-17, 20:47
לדעתי אתה טועה.
כשהוא לא הניע והמחשב היה מחובר ( סוויץ פתוח מנוע כבוי) הוא ישר אבחן ממסר משאבת דלק דפוק ומיד כשהיצלבתי הוא הניע.
לדעתי אתה מתרחק מהר מדי מאזור הבעיה.
כשזה יחזור צריך לנסות לקצר את רגלי הממסר.
לדעתי אתה טועה.
כשהוא לא הניע והמחשב היה מחובר ( סוויץ פתוח מנוע כבוי) הוא ישר אבחן ממסר משאבת דלק דפוק ומיד כשהיצלבתי הוא הניע.
לדעתי אתה מתרחק מהר מדי מאזור הבעיה.
כשזה יחזור צריך לנסות לקצר את רגלי הממסר.
בבדיקת הספרות מסתבר ש:
בפתיחת סוויץ המשאיבה מופעלת ל 3 שניות ע״י ה PCM עם פיקוד של ממסר המשאיבה.
לאחר שהמנוע מונע ממסר המשאיבה מקבל מתח להישאר פתוח.
אם זאת היתה הבעיה בממסר הנ״ל כשהייתי מנתק את הבוסטר המנוע היה כבה.
כלומר הבעיה היא בתיחול הראשוני.
הומלץ בחום דורון החשמלאי מפורת
boaz avrahami
24-03-17, 21:05
אז קצר בממסר גם יניע את האוטו.
ואם זה נכון אז או שמחשב הרכב או החוטים המאוד קצרים בין המחשב לקופסה של הרילי
כשזה קורה אז הרכב לא מניע סתם פתאום באחד הנסיונות.
נסה לבנות לוגיקה
נמצא חוט רופף ליד רגל שמאל נהג מאחורי מסילת הפלסטיק.
כנראה חיבור מערכת מיגון שהושלכה ללא הלחמה הולמת.
חשמלאי מעולה בשם סלאח מחשמל ציון (החרושת 8 כ"ס) עבד מסודר עד שמצא.
מומלץ בחום
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.