צפייה בגרסה מלאה : מתלים
נושא שלא כלכך הבנתי בסרן(חי או מת) או שהגלגלים מחוברים ביניהם והתנועה שלהם מושפעת אחד מהשני, אבל במתלים עצמאיים האם הכוונה שהגלגלים יכולים לנוע בצורה עצמאית רק למטה או למעלה(תנועה אנכית) או שהם גם יכולים לפנות לכיוונים שונים(למשל גלגל אחד יפנה שמאלה והשני ימינה)? תודה
נגלגל אחד יפנה שמאלה והשני ימינה
זה לא כל כך הגיוני
יש גבול לעצמאות,פניה ימינה או שמאלה עם סיבוב ההגה, ביחד
לאותו כיוון כמובן.
יש גבול לעצמאות,פניה ימינה או שמאלה עם סיבוב ההגה, ביחד
לאותו כיוון כמובן.
הכוונה הייתה לסרן אחורי-האם במקרה של מתלים עצמאיים בגלגלים האחוריים אז העצמאות של הגלגלים האחוריים מתבטאת רק בתנועה אנכית או שהגלגלים האחוריים יכולים גם לא לפנות בדיוק לאותו כיוון?
אין היגוי אחורי, אבל אם הכוונה לכיוון פרונט במתלים עצמאים אחוריים אז כן יש דבר כזה כשיש שחיקה בתותבים או כתוצאה ממכה/שבר באחד מחלקי המתלה.
שאלה קצת הזויה לא?? איך רכב יתקדם ולאיזה כיוון אם כל גלגל יפנה לכיוון אחר??
הגלגלים מחוברים לשלדה עם מתלה שמגביל את התנועה בכמה כיוונים ומאפשר תנועה באחרים.
אחת התכונות של מתלה כזה היא היגוי פסיבי - הגלגל לא רק עולה ויורד, ולא רק משנה את זווית הקאמבר שלו תוך כדי מהלך, הוא גם מסתובב- מעט אבל מסתובב. בנוסף כיוון שהתנועה מעלה ומטה היא סביב רדיוס ארכי מסויים, הגלגל זז גם קדימה ואחורה עם התנועה.
הסיבוב יחד עם התנועה קדימה אחורה יוצרים היגוי אחורי פסיבי.
ההבדל בית מתלה טוב למתלה לא טוב יתבטא לפעמים בזה שההיגוי הפסיבי בגלגול של הרכב הוא לכיוון הלא נכון או לכיוון הנכון ובצורה מתואמת.
זו אחת הסוגיות הקשות בתכנון מתלה אחורי נפרד, ויש חילוקי דעות בנושא בין מתכנני מתלים שונים.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.