שלום רב
חבר שלי מעוניין לקנות דיפנדר, ושאל לדעתי, הייתי מעוניין במידע טכני
( הכל כולל הכל- אפילו כולל מידות, נפח אחסון וכו' ) .
אודה לכם אם תשלחו לי למייל או תפנו אותי למקום בו אוכל למצוא מידע
בתודה
מיכאל
[email protected]דיפנדר 110 - אין בעיה עם נפח איכסון.
איזו שנה או כמה כסף הוא רוצה להשקיעה, לפי זה נוכל לתת יותר פרטים
מצטער על הבורות, אבל זה משנה ?
האם מלבד הצורה החיצונית ואביזרים יש הבדל בשנים ?
( לדוגמא במנוע, נפח, נוחות וכו' )
ואם כן, אילו שנים מומלצות ?
מבלי להכנס לפרטים הקטנים החבר שלך צריך לתת קצת אינפורמציה,
התקציב כבר יקבע פחות או יותר את השנתון.
גודל:
יש דיפנדרים שהם קצרים, הם נקראים "90" זה המרחק באינצ'ים בין הגלגלים.
יש דיפנדרים ארוכים יותר שנקראים מאותה הסיבה 110 אלו הכי נפוצים.
יש כאלו שנקראים 130 וכמעט שאין כאלו אזרחים.
מנוע:
יש 3 סוגי מנועי דיזל ,
הכי ישן זה TDI 200
אחר כך הגיע ה TDI 300
והכי חדיש שידוע לי כרגע הוא ה TD5
יש גם מנוע בנזין V8
מכל הדגמים יש גם פתוח וגם סגור.
זאת כתבה של אבירם ברקאי על ה TD5:
http://www.barkai4x4.co.il/testDetails.asp?id=7
כאן יש חומר על הדגמים השונים:
HT = Hard Top, SW = Station Wagon, PU = Pick Up , DCPU = Double Cab Pick Up, HCPU = High Capacity Pick Up
http://www.landrover.com/gb/en/Vehicles/Defender/Models/model_comparison.htm?printPage=1
כאן יש לך מידות ומשקלים:
http://www.cops.gi/pages_html/stock.html#hardtop
בהצלחה :lol:
אספתי בשבילך תשובות שלי לשאלות בפורום בסגנון "איזה שנתונים יש, מה כדאי לקנות, מה לבדוק בקניה, איזה תקלות אופייניות" (חיפוש קל ויש הכל...) אז הנה הכל במרוכז:
חלודות..... בעיה. חלודה בקיר אש- מחלה מוכרת, אבל זה לא אומר שכדאי להקל בזה ראש, מאוד קשה לסדר את זה. חלודות בדלתות- שוב, בעיה מוכרת, והפתרון- מסובך. חלודה בשלדה- תבדוק אם יש מדרגות שמחוברות לשלדה עם פלטות. אם כן- יכול מאוד להיות שהשלדה מתחת חלודה עד כדי חורים. לא בעיה לתקן, אבל זה לא מעט עבודה. קרעים- במילא אתה תחליף את הכיסאות הקדמיים תוך כמה זמן. תאמין לי. הדבר שהכי קשה להשיג זה פלסטיקים. אם חסרים או שבורים ממש הרבה- זה נשמע מוזר, אבל זו עלולה להיות הוצאה לא קטנה. חיבורי חשמל- מה110 שלי יצאו כ5 קילו חוטים בחסות משטרת ישראל. שוב, נדרשת עבודת נמלים, אבל הכל יכול לצאת.
שלדה מחוזקת מקורית היא אכן עם חיזוק עליון ותחתון, ועוד כמה דברים שצריך להכיר בשביל לראות. שלדה מחוזקת וקפיץ בתוך קפיץ= HD, או במילים פשוטות- 3500 ק"ג משקל כולל, ולא 3050 ק"ג (את הקפיץ המיותר מעיפים, ויש לך רכב שברשיון שלו רשון 3500 ק"ג (מוכר במס, לבעלי העסקים בינינו), והשלדה מחוזקת, אבל הנוחות כמו בדיפנדר רגיל.)
אתה כנראה תקנה דיזל. לא כי זה יותר או פחות טוב, אלא בגלל שאין יותר מ20 בנזינים בארץ הקודש, וכולם משנתון 94. ביותר פירוט, יש שני 90 אמריקאים (מנוע 3.9, גיר אוטומטי וטרנספר של ריינג' רובר, מרכב פתוח), ועוד קצת פחות מ20 110 "רגילים" (מנוע 3.5 כפול קרבורטורים- יש אולי בן אדם אחד בעולם שיודע לכוון אותם, וגם זה רק כשהוא שיכור מספיק בשביל לא להתאבד קודם).
דיזל- בשנים 94-95 יש TDI200 מיושן ורועש, אבל אמור להיות יותר אמין (רק אמור. אני לא יודע על עובדות שתומכות בזה) מהTDI 300 שקיים משנת 96. מ99 יש TD5, מנוע עם בקרת מחשב.
מה עדיף?
TDI300 ניתן לתחזוקה קלה ופשוטה באמצעים "ביתיים". לTD5 כבר צריך מדי פעם גישה לסקאנר (אפשר לשלם כמה לירות לגרשון כל פעם שצריך), אבל מתחת להכל, זה עדיין מנוע- עם בלוק, בוכנות, טלטלים ומזרקים- וגם אותו אפשר לתחזק בבית, אם יש לך קצת יותר אומץ, ואם לקחת בחשבון שחלקי מערכת ההזרקה יקרים יותר (לא רק בגלל האלקטרוניקה, גם בגלל שמדובר ביחידות הזרקה, שהם מזרקים מאוד יקרים, ודורשים חלקים יקרים מסביב, שלא כמו המנוע הישן, שיש בו מערכת הזרקה מאוד פרימיטיבית).
היתרון העיקרי של הTD5 הוא שהוא יותר חדש. ג'יפ יותר חדש- פחות בעיות. המנוע גם יותר טוב בכביש, אבל אם מעניינים אותך ביצועי כביש, אל תקנה דיפנדר.
ב80,000 תוכל לקנות שנת 97 במצב טוב, ולהוסיף מעט מאוד שיפורים, אם בכלל, או שנתון ישן יותר, עם מקום ליותר שיפורים (אבל כנראה יישור קו יותר עמוק במעט- תלוי מאוד ברכב הספציפי).
כמו כל רכב שטח, המצב של הרכב תלוי באחזקה שלו לאורך השנים, יותר מבשנתון.
"מחלות" אופייניות בTDI300 יהיו חלודה בקיר האש, חלודה בדלתות, מערכת קירור סתומה (כמו בכל ג'יפ, בעצם), חופשים (זה מובנה באוטו, אבל באחד מוזנח יהיו יותר), וזהו, פחות או יותר. אין יותר מזה תקלות אופייניות ללנד רובר, יש כל מה שתצפה למצוא בכל רכב שטח אחר. אל תפחד מרכב שהיה יד ראשונה בבעלות המדינה- יותר חשוב מה עשו איתו אחרי זה.
עובדתית, הTD5 יותר אמין מהTDI בכל השנתונים. תוסיף לזה את העובדה שהוא יותר חדש- וזה גם מוסיף לאמינות. מה שכן, יש לפחות תקלה אחת נפוצה יחסית, שהיא בגדר קטסטרופה בשנתונים הראשונים 99-2000, והיא, בגדול, ספיגה של שמן בחוטי הפיקוד של המזרקים שגורמת לפסילת צמת החשמל במקרה הטוב, ופסילת המחשב במקרה הרע... ובכל מקרה זה הרבה כסף. מעבר לזה, כל תקלה במערכת ההזרקה- עולה הרבה. החל במשאבת סולר שעולה כמה אלפי שקלים וכלה במזרק שעולה.... ועולה... אבל התקלות נדירות יחסית לTDI, שגם הוא לא רכב עם בעיות מרובות (אבל רוב החלקים לא יקרים).
הTRADE-OFF הוא בין רכב אמין יותר עם חלקים יקרים (אם כבר הלך משהו במנוע- זה בוחטה), לבין רכב אמין פחות (אבל עדיין בסדר גמור) עם חלקים זולים.
לגבי השנתונים, אגב, אין בשוק 98.
עוד משהו לגבי צירוף המושגים "לנדרובר" ו"אמינות"- אני לא יודע למה אתה מצפה מהרכב שלך, אבל קח בחשבון שאם אתה קושר גורלך בגורלו של דיפנדר, בכל זמן נתון תהיה לך תקלה קטנה ומעצבנת אחת לפחות באוטו. על פי רוב זה משהו שלא צריך לתקן, ואפשר לחיות איתו שנים רבות- נגיד- מנורת איתות שלא עובדת (הקורא הנבון שואל את עצמו בוודאי- למה לא להחליף את הנורה? התשובה ברורה לכל בעל דיפנדר- זו לא הנורה. זו המנורה שאטומה באופן מושלם, ולכן המים שנכנסים אליה לא יוצאים וגורמים לקורוזיה.). אם תתקן- הטבע אינו סובל חלל ריק, והשניה תפסיק לעבוד. ואם, ברגע סינגולרי פלאי אחד כל המנורות באוטו יעבדו, מייד יצא מהמקום הפלסטיק שמסביב לכפתור נעילה של הדלת- שוב- משהו שאפשר לחיות איתו, לא רציני, אבל מעצבן.
למרות זאת, בגדול, הרכב אמין. תקלות קטסטרופליות- נדירות. ואני מדבר גם על כלי רכב מוזנחים ממש. גם עם מכלולים שהוספדו, ובתוכם שמנים לא מתאימים בעליל (אם בכלל)- אפשר להמשיך עשרות אם לא מאות אלפי קילומטרים- ויש דוגמאות של חברי הפורום שיוכיחו את זה (לפחות גיר אחד עם מעל 100 אלף ק"מ מאז המכרז, שמראש לא עבד כמו שצריך, ולכן אף פעם לא בדקו בו שמן, גם אחרי שהאוטו חנה במים ובוץ בעומק של מכסה המנוע במשך כמה שעות- אבל הוא ממשיך וממשיך וממשיך, קצת חורק, אבל לא נורא).
יש מכללים שנועדו להיכשל- על רובם כתוב "לוקאס" וזה היתרון של הTDI- יש בו מעט חשמל (תאורה וצופר, בגדול), ולכן מעט חלקים של לוקאס (למרבה המזל, בTD5 כבר אין חלקים של לוקאס, כי אם היו, הוא לא היה זז מטר). חלק אחד שלא כתוב עליו לוקאס וקיצו ידוע מראש- משאבת קלאץ'. בוא נגיד, שמרגע שקניתי את האוטו, אני משתדל להשתמש בה כמה שפחות. יש מספר לחיצות לא ידוע, אבל קבוע מראש, עד שאין קלאצ' (והרמז לזה, אגב, הוא שהנעל שלך נמסה מנוזל בלמים שנוזל עליה).
אני מכיר רכבי שטח אחרים, ויחסית לשנתונים ולהתעללות שהוא עובר כרכב שטח לשטח אמיתי- הדיפנדר רכב אמין, ואת סיפורי הזוועה- קח בערבון מוגבל.
וחוץ מכל מה שכתבתי, אני חוזר וטוען, שרכב באחזקה עצמית, לא משנה כמה מוציאים בשנה על אחזקת שבר- בסופו של דבר זה זניח לעומת העלויות הקבועות והדלק. כלומר- לא משנה את תבדוק פראדו, מגנום, דיפנדר TDI או דפנדר TD5- בסופו של דבר, מול הערימה של כסף שאתה שם כל שנה על אגרות, ביטוחים ודלק- האחזקה היא כסף קטן, ולכן יוצאת מהמשוואה.
הארגז בHCPU נפרד ממש מהקבינה, לא כמו בטנדר הרגיל, בו המרכב התחתון זהה לזה של הHT והST.
HD קיים בשתי רמות- הראשונה- שלדה HD כוללת כל מיני חיזוקים על קורות השלדה. השנייה היא הגרסה הרשמית, וכוללת גם חיזוקי שילדה וגם קפיצים מחוזקים (כולל קפיץ בתוך קפיץ בסרן האחורי), ומשקלו הכולל 3500 ק"ג במקום 3050 ק"ג ל110 הרגיל. הHCPU משתמש בשלדת הHD, אבל עם מרכב אחר.
מיכל עיבוי מפלסטיק מחליפים כל 7 שנים. יחד עם כל צנרת המים. בכל אוטו- לא רק בלנדרובר.
טיימינג- בשנים 95-96 היתה גלגלת מסוג שגרם לבעיות. מאז היא הוחלפה, וכל מי שעושה טיימינג מרכיב את הסוג הטוב, ובזה נגמרת הבעיה. אין שום חוסר עקביות. תעשה בזמן- לא יהיו בעיות- זה בדיוק כמו בכל רכב אחר.
יש בעיות בדיפנדר- אתם רוצים, תדברו עליהן, אבל לזבל במוח מחלקי שמועות ששמעתם באינטרנט- חסר טעם.
הנה- על זה אתם יכולים לרדת חופשי (גם אני עושה את זה)-
- דלתות קדמיות- בשנים 93 עד 2002 אם טורקים אותן חזק יותר מדי פעמים- הפח שלהן נסדק למעלה (דומה לסדקים שיש בסופה ובסמוראי, רק קצת יותר אחורה, ובתוך הדלת) וצריך לרתך אותו.
- בחלק מהדיפנדרים "שכחו" לשים גומי בדלתות בין שלד הפח למעטפת האלומיניום- והן מחלידות בחלק התחתון שלהן.
- הבקליט של הפנס בלימה נמסה אחת לשנתיים- שלוש. פתרון מקובל הוא שימוש בלדים. כיוון שהפנס כולו, עם נורה חדשה בתוכו, עולה 60 שקל, עדיף פשוט להחליף אותו כשהוא נמס.
- הפנסים הקטנים אטומים למים- כלומר- המים שנכנסים לא יוצאים- ויש קורוזיה, ושוב- צריך להחליף פעם בכמה שנים.
- המיקום של גלגל ההגה- כבר נאמר הכל- אבל זה ממש לא נורא. כיוון שיש הגה כוח- אפשר פשוט להחליף גלגל הגה ליותר קטן (ואוו! אבל אז לא יהיה לכם נושא שיחה, אז נעזוב)
- יש 9 ניטים לא צבועים כל צד
- הריתוכים של הדלתות לא משוייפים יפה
- התיבת הגה נוטה לנזילות, וצריך להחליף מחזירי שמן פעם בכמה שנים
- יש חופש בין הציריה לפלאנג', שמורגש יחד עם החופש שנוצר בשנתונים מסויימים של הטרנספר, כחופש גדול במערכת ההנעה. פלאנג'ים תחליפיים ו/ או ציריות תחליפיות (או "סתם" ציריות ופלאנג'ים שעושים להם חיסום) מקטינים את החופש ל0.
- נהיגה אגרסיבית עם נעילה עלולה לשבור ציריות. ציריות מחוזקות (יש יקר ויש זול מאוד) פותרות את הבעיה.
אסף.