PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרתכם בבחירת צמיגים לסורנטו 2003 245/70/16



David Sorento
25-12-16, 16:27
היי

אני מעוניין להחליף צמיגים לסורנטו 2003
מידות הצמיג הן 245/70/16
הייתי שמח לקבל המלצות על צמיגי 50\50
וגם לצמיגי שטח מלא (אמרו לי שלא קיים במידה זו)

erezgur
25-12-16, 16:49
זוהי בדיוק המידה המקורית של הטרופר, לכן אני מכיר לא מעט אפשרויות טובות.

כיום אני עם מקסיס 980, לפני כן עם General Grabber AT וגם עם AT2 של אותו דגם, לפני כן עם טויו, BF AT וגם את בריג'סטון 694 היכרתי טוב.
לטיולים בשטח - כולם טובים, אולי הבריג'סטון קצת פחות למרות שהיה מצוין לכביש.
אני חושב שהמקסיס 980 הנוכחיים שלי נותנים יחס עלות-תועלת מצויין, אבל המחירים משתנים מדי פעם ותצטרך לבדוק.

אורי.ר
25-12-16, 16:58
שלום דוד
למידות הנ"ל בצמיג שטח מלא יש 2 אופ'
1. צמיג של מקסיס 764 מחיר כ 2650 ש"ח לרבעיה
2. צמיג של חברת אכילס משהו בסביביות 3200 ש"ח

בנוגע ל50/50 יש יותר אפשרויות רמת מחירים נעה בין 2200 - 4400 ש"ח

באופן אישי לרכב שטח דעתי היא ששמים צמיג שטח מלא
(יש תפיסה שאומרת שאם נוסעים יותר בכביש אז כדי 50/50 , דעתי היא אחרת בכול מקרה נוסעים בכביש להגיע לשטח לדעתי זה לא שיקול) .
א. כי אין הרבה הבדל באחיזת כביש בין חצי ומלא
ב. בשטח יש הבדל מהותי (בהנחה שהטיולים הם ברמה של בינוני ומעלה ולי טיולי שבילים)

אם אפשר לחשוב על מינוס בצמיג שטח מלא
א. צריכת דלק גבוהה יותר (כמובן הכול יחסי הצמיג כבד יותר)
ב. תלוי בצמיג אבל רעש בנסיעה .

- - - Updated - - -

בכול מקרה אתה יכול לקרוא את החלק החמישי של המדריך לצמיגי שטח כאן בג'יפולוג ( החלק שמציג גם את עמדת המערכת בסוגיה בין שטח מלא וחצי
ולקבל את החחלטה הטובה לך

David Sorento
25-12-16, 17:08
עריכה =- לאחר שכתבתי את התגובה כן מצאתי במידות שלי -=

תודה על התגובות המופרטות
אני לא מבין דבר אחד ... הצמיגים שהצעתם לא במידה שרשומה לי ברשיונות
האם זה בסדר להתקין 75 במקום 70 ?
האם זה עובר טסט ?
האם אפשר לשנות את המידה במשרד הרישוי ?

אורי.ר
25-12-16, 17:13
הצמיגים שאני הצעתי כשטח מלא הם עבור המידות שרשמת 245/70/16 בוודאות
אני מכיר מספר סורנטו שהרכיבו.
בנודע לשאלות.
האם זה בסדר להתקין 75 במקום 70 ? (אין מידה כזו באוטדאטה של הרכב)
האם זה עובר טסט ? (יש אפשרות שהבוחן לא יבדוק או באמצעות אנשים "מתמחים" מעכרים
האם אפשר לשנות את המידה במשרד הרישוי ?[/QUOTE] לא

David Sorento
25-12-16, 17:16
תודה אורי :)

erezgur
25-12-16, 17:44
אני לא מבין דבר אחד ... הצמיגים שהצעתם לא במידה שרשומה לי ברשיונות

אני ציינתי דגמים של צמיגים שיש להם מידה שציינת.

zivo
25-12-16, 18:29
שלום דוד
למידות הנ"ל בצמיג שטח מלא יש 2 אופ'
1. צמיג של מקסיס 764 מחיר כ 2650 ש"ח לרבעיה
2. צמיג של חברת אכילס משהו בסביביות 3200 ש"ח

בנוגע ל50/50 יש יותר אפשרויות רמת מחירים נעה בין 2200 - 4400 ש"ח

באופן אישי לרכב שטח דעתי היא ששמים צמיג שטח מלא
(יש תפיסה שאומרת שאם נוסעים יותר בכביש אז כדי 50/50 , דעתי היא אחרת בכול מקרה נוסעים בכביש להגיע לשטח לדעתי זה לא שיקול) .
א. כי אין הרבה הבדל באחיזת כביש בין חצי ומלא
ב. בשטח יש הבדל מהותי (בהנחה שהטיולים הם ברמה של בינוני ומעלה ולי טיולי שבילים)

אם אפשר לחשוב על מינוס בצמיג שטח מלא
א. צריכת דלק גבוהה יותר (כמובן הכול יחסי הצמיג כבד יותר)
ב. תלוי בצמיג אבל רעש בנסיעה .

- - - Updated - - -

בכול מקרה אתה יכול לקרוא את החלק החמישי של המדריך לצמיגי שטח כאן בג'יפולוג ( החלק שמציג גם את עמדת המערכת בסוגיה בין שטח מלא וחצי
ולקבל את החחלטה הטובה לך

אורי,
במיוחד שעונים לחבר חדש, ומהשאלה אפשר גם להבין , לא הכי מנוסה (תסלח לי דויד), כדאי להיות מאוד זהירים בין עובדות לדעות אישיות.

הקביעה שאין הבדל באחיזת כביש, פשוט שגויה ומטעה (ויכולה להסתיים בסכנת חיים).
יש הבדל, בדיוק כמו שיש הבדל בין הצמיג המקורי לצמיג 50%. לא יעזור, צמיג יותר אגרסיבי == פחות אחיזת כביש.

מצד שני, ביתרונות של שטח מלא, שכחת לדעתי את השיקול הכי חשוב למשתמש סורנטו (או כל רכב לא מסוקס אחר שמתלבט) - שרידות של הצמיג.
צמיד שטח מלא חזק ועמיד יותר בהגדרה (ובמפרט הבסיסי).

אני לא יודע איזה רכב יש לך, ואיזה טיולים אתה עושה, אבל משתמש חדש וסורנטו, אני בספק אם אופי הטיול שלו מצדיק שטח מלא.

IlanHadar
25-12-16, 18:35
בזמנו שמתי דנלופ 50:50 על הסורנטו, בגשם הרכב היה נהיה מסוכן בהנעה אחורית.
מנוע הדיזל עם המומנט שלו וצמיגים עם אחיזה נמוכה זה די דרך לאסון / או כיף בלתי נגמר, תלוי את מי שואלים.

David Sorento
25-12-16, 18:54
אז ככה .. רכשתי את הרכב באפריל כרכב משני לימים קרים וגשומים ולטיולי שטח
הרכב נוסע סבבה בשבילים בבוץ ובדיונות (כל עוד הרגל כבדה על הדוושה), ממוגן מלמטה ומוגבה עם קיט בילשטיין.
בסוף הקיץ סופסוף הסתדר לי טיול עם עוד ג'ימיני במצוקי דרגות
והסורנטו עשתה בושות ... לא עלתה את העלייה הראשונה שזה בעצם הכניסה למסלול, נכנסתי שם להצלבות,
וצמיגים אחוריים חדשים פשוט נטחנו שם על הסלע.. הג'ימיני כמובן קיפץ כמו עז הרים והיה צריך גם לחלץ אותי קצת .
מאון לאון אתמול בשבת בבאמפ הראשון נפל לי המגן גחון:(
אז נסעתי למוסך ביפו שיש לו גם פנצריה צמודה שהזכיר לי שבעצם אין לי צמיגים אחוריים ואז הוא גם נידב פיסת מידע
נוספת שהצמיגים האחוריים (החדשים שנטחנו) הם בכלל 70/30 למרות כשהחלפתי לפני הטסט ביקשתי מהפנצ'ריה 50/50 :mad:
בקיצור הבחור מאתמול הציע לי 4 צמיגי 50/50 סיניים ב 1500 ש"ח שיש להם שם שנשמע גרמני ואמר שזה צמיג טוב כמו מקסיס עם פרופיל זהה לגודייר או מישלין או משהו כזה, וגם התחייב למחיר הכי טוב על כל צמיג אחר שארצה + תיקון תקרים בחינם לכל חיי הצמיג .

בשורה התחתונה אני רוצה להקשיח את הסורנטו, צמיגים, וכנראה גם להוסיף נעילה אחורית.

zivo אתה צודק אך אני מכיר את ההבדל באחיזת כביש מרכיבה על אופנועי כביש ואופנועי אינדורו, קצת מים והאינדורו פשוט לא עוצר.

אורי.ר
25-12-16, 22:47
אורי,
במיוחד שעונים לחבר חדש, ומהשאלה אפשר גם להבין , לא הכי מנוסה (תסלח לי דויד), כדאי להיות מאוד זהירים בין עובדות לדעות אישיות.

הקביעה שאין הבדל באחיזת כביש, פשוט שגויה ומטעה (ויכולה להסתיים בסכנת חיים).
יש הבדל, בדיוק כמו שיש הבדל בין הצמיג המקורי לצמיג 50%. לא יעזור, צמיג יותר אגרסיבי == פחות אחיזת כביש.

מצד שני, ביתרונות של שטח מלא, שכחת לדעתי את השיקול הכי חשוב למשתמש סורנטו (או כל רכב לא מסוקס אחר שמתלבט) - שרידות של הצמיג.
צמיד שטח מלא חזק ועמיד יותר בהגדרה (ובמפרט הבסיסי).

אני לא יודע איזה רכב יש לך, ואיזה טיולים אתה עושה, אבל משתמש חדש וסורנטו, אני בספק אם אופי הטיול שלו מצדיק שטח מלא.


זיו - אני מניח שזה השם :-)
ראשית אני מסכים עם מה שכתבת בתחילת דבריך. נקודה.

אך הייתי רוצה להבהיר מספר נקודות:
1. אני ציינתי שהתשובה שלי היא על דעתי האישית. אני גם הוסיף שההתרשמות שלי היא גם משימוש אישי בצמיגי שטח מלא על סורנטו
וגם מהמאמר על צמיגי שטח פה באתר ג'יפולוג ואני מצטט חלק קטן "
ההבדל בין צמיג "רב שימושי" שבאמת שווה משהו בשטח (BF A/T הנ"ל לצורך העניין) לבין צמיג שטח אגרסיבי, מבחינת אחיזת הכביש, קטן משמעותית מההבדל בינו לבין צמיג כביש טהור. כלומר התנהגות הכביש שלהם לא מתקרבת לרמה של התנהגות הכביש של צמיגי הכביש האמיתיים," וכן אני יודע שההבדל בים צמיגי השטח לצמיג כביש באחיזה על הכביש הוא גדול מאד.

אני גם מקווה שרשמתי ש"אין הרבה הבדל" לעומת "אין הבדל"

2. כשעניתי לדויד הנחתי שאני גם עונה לחברים אחרים שבעתיד יחפשו מידע בסוגיה זו (וכן היה ניכר שדוד צרכן חדש בנושא)

3. בנוגע למשפט האחרון אני קצת חולק על הדברים. כבעלים של סורנטו ששיפר את הרכבה "קלות" וחוויתי עם הרכב מסלולים ברמה בינונית ואף מעט קשה ב 5 שנים האחרונות. אני חושב שלרכבים האלה לא נותנים מספיק קרדיט (אומנם זה לא סופה אבל בכול זאת הרכב עושה שטח ועושה יפה) ופה הבעיה משפט שאומר "משתמש חדש וסורנטו" מנציח "נכות" במקום שאין ממש נכות. נכון שמי שקונה את הרכב, משתמשים חדשים חוששים ואינם מודעים ליכולות בפועל, אבל שמגיעים לפורום כזה, ומקבלים תשובה במתכונת שאתה רשמת מורידה את הביטחון העצמי בקשר ליכולות הרכב ואז מתחילות השאלות , הרכב יוכל לטפס את השביל שנראה כמו תלולית קטנה (בהקצנה) בעוד שהרכבים האלה מטפסים את עשוש ורדית ומעלות נוספים באותו הסיגנון (גם לרכב שלי יש מספר תמונות בפוסטים שונים פה באתר). אני עוד רוצה לציין שיש קהילת סורנטו ענפה ש"רצה" ברשתות חברתיות אחרות והיא מאד תוססת ומראה לחברים החדשים כיצד הרכבים האחרים המקבילים מטפסים די בקלות מעלות שונים.

וזה היה ה 2 סנט שלי בנושא :-)

David Sorento
10-01-17, 17:37
נראה לי שאלך על מקסיס 980 בעלות של 580 ש"ח לפני מיקוח (:

http://www.all-tire.co.il/tires.php?id=1238

zivo
10-01-17, 17:51
אני על 980 ("31) על טרופר בשנה וחצי האחרונים.
בגדול, אני מאוד מרוצה , גם לגבי התנהגות כביש וגם בשטח (ואני מטייל מסלולים די מאתגרים).
למרות שהצמיג בסדר גמור על כביש, הוא מפגין שרידות סבירה בשטח.
אני נוסע עם לחץ 32PSI על כביש, ומוריד (אוטמטית, לא מחכה למכשול מסויים) ל 26-27 כשאני יורד לשטח.
שאני יוצא מהשטח, אני מנסה לנפח חזרה, כמה שיותר מהר, אבל זה רק משיקולי חיסכון דלק.
מבחינת התחושה, והאחיזה, אין בעיה לנסוע כביש עם 27PSI.

-->