התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ניסאן טראנו 2.7 TDI - רעשים מאזור הציריות הקדמיות 4*4 - עזרה



ROM
08-01-17, 07:44
בס"ד

בוקר טוב ושבוע מעולה ומבורך ,

רכשתי ניסאן טראנו שנת 2000 ,הרכב הוא עבור העבודה שלי (אני עצמאי בתחום הגבס ושיפוצים וכו)

לעניין כאשר אני משלב 4*4 (לוקרים ידניים) אז בפניות ימינה או שמלאה יש רעשים של דפיקות מאזור של הציריות ,עשיתי בדיקה להבין מאיפה הרעש מגיע נסעתי בסיבוב ימינה ושמאלה ובצד ימין הרעש חזק בצד שמאלה פחות חזק אז החלטתי להחליף ציריות ...
לפני שאני מחליף רציתי להתייעץ פה ,אולי זה משהו אחר שאני לא יודע...

תודה רבה לעוזרים

elibaba
08-01-17, 08:14
יש לך נעילה קדמית?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

shahav
08-01-17, 08:52
אכן נשמע כמו ציריות.
בכל מקרה מזכיר לך שלטראנו אין דיפ מרכזי, אז שלב ל 4x4 רק בשטח

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

ROM
08-01-17, 11:42
יש לך נעילה קדמית?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
אני לא יודע להגיד לך ב100 אחוז ,אני לא הכי מבין .
אני יודע שאם אני יוצא לשטח ומשלב 4על4 אז אני נועל את הלוקרים ידני מבחוץ ..
נגיד שאני פותח אותם אז יש קליק ב2 הצדדים וכשאני נועל אותם לפעמים ב1 יש קליק ובאחר אין קליק וקשה לסובב אותו לסגירה ל4על4.


אכן נשמע כמו ציריות.
בכל מקרה מזכיר לך שלטראנו אין דיפ מרכזי, אז שלב ל 4x4 רק בשטח

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
אבל אם אני נמצא במצב רגיל 2על4 ועושה סיבוב במקום לא צריך להיות רעש של ציריות?

shahav
08-01-17, 12:16
בעיקרון בכביש אתה אמור לנתק את הנועלים הטבוריים וכל המכלול הקידמי צריך לנוח.
אם את מחבר את הנועלים ולא משלב ל 4X4 אז החלק הקידמי עובד מכוח שמגיע מהגלגלים, ללא עומס. לא אמור להיות רעשים בכלל גם במקרה זה.
בכול מקרה לרוב זה עניין של ציריות קידמיות, הרעש שתארתה. מה שכן הם לא הולכים כלכך מהר, כי הפרונט בקושי עובד, אלא אם כן נסעו עם הרכב ללא ניתוק נעלים טבוריים...

- - - Updated - - -

רעש צירייה דפוקה דומה מאוד לרעש נעילה אוטומטית, האמת פחות סביר ששתיי הציריות הלכו ביחד, אם כי אפשרי.
תבדוק אוליי בכל זאת התמזל מזלך ויש נעילה קידמית:
שלב 4X4, נעל נועלים, סע מעט, תעצור ותרים גלגל קדמי באוויר, נסה לסובב ביד קדימה ואז במכה אחורה או ההיפך, אם זז ומתגלגל חופשי עם רעש ריצוט - יש לך מזל.

shahav
08-01-17, 12:49
בדיקה נוספת, שלב הכול כמו קודם ותרים סרן קידמי, נסה לסובב גלגל קדמי ביד, אם השני מסתובב לצד שני אין לך מזל

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

ROM
08-01-17, 13:04
בעיקרון בכביש אתה אמור לנתק את הנועלים הטבוריים וכל המכלול הקידמי צריך לנוח.
אם את מחבר את הנועלים ולא משלב ל 4X4 אז החלק הקידמי עובד מכוח שמגיע מהגלגלים, ללא עומס. לא אמור להיות רעשים בכלל גם במקרה זה.
בכול מקרה לרוב זה עניין של ציריות קידמיות, הרעש שתארתה. מה שכן הם לא הולכים כלכך מהר, כי הפרונט בקושי עובד, אלא אם כן נסעו עם הרכב ללא ניתוק נעלים טבוריים...

- - - Updated - - -

רעש צירייה דפוקה דומה מאוד לרעש נעילה אוטומטית, האמת פחות סביר ששתיי הציריות הלכו ביחד, אם כי אפשרי.
תבדוק אוליי בכל זאת התמזל מזלך ויש נעילה קידמית:
שלב 4X4, נעל נועלים, סע מעט, תעצור ותרים גלגל קדמי באוויר, נסה לסובב ביד קדימה ואז במכה אחורה או ההיפך, אם זז ומתגלגל חופשי עם רעש ריצוט - יש לך מזל.

וואו תודה על המידע ,אז אם הבנתי אותך נכון אני נועל את הלוקרים הידניים ,משלב 4על4 עושה נסיעה קצרה .. עוצר ועל ניוטרל מרים את הרכב ובודק את הגלגל הקדמי לא משנה אם ימני או שמאלי?
ואם הוא מסתובב חופשי אז יש נעילה מקדימה ואין לי מה לחשוש?

shahav
08-01-17, 13:19
עוצר, משלב לפראקינג, מרים צד כולשהו מקדימה.
הגלגל לא יסתובב כלל אם יש לך נעילה רגילה.
אם יש לך נעילה קידמית אוטו הגלגל יסתובב לאחר משחק קטן ומעט כוח

יובל48
08-01-17, 13:51
אני מקווה שאת הבדיקה(שילוב ונסיעה בסיבוב)עשית על שביל עפר ולא על אספלט,אחרת......

ROM
08-01-17, 17:28
אני מקווה שאת הבדיקה(שילוב ונסיעה בסיבוב)עשית על שביל עפר ולא על אספלט,אחרת......

אני בשעה הקרובה אבצע את הבדיקה כמובן בכביש עפר .
ואעדכן כשאסיים..

ROM
08-01-17, 20:10
אני בשעה הקרובה אבצע את הבדיקה כמובן בכביש עפר .
ואעדכן כשאסיים..

עידכון לאחר הבדיקה :
הייתי בטוח שזה יתבצע דיי זריז...
הגעתי לדרך עפר ..נעלתי את הלוקרים על 4*4 נכנסתי לאוטו הכנסתי עם הידית הקטנה ל4*4...עשיתי סיבוב קטן ימינה ושמאלה .
עצרתי בקטע ישר ומפולס הכנסתי ל P אנדברקס ויצאתי לבדוק .

רציתי להשתמש בגק עגלה הוא רק "דיגדג " את הגיפ (לא היה לי בעבר גיפ)..בסוף הרמתי אותו עם הגק המקורי .
הגלגל לא הסתובב שהרמתי עשיתי חצי סיבוב קדימה אחורה ושהפעלתי כוח לאחד הכיוונים הרגשתי התנגדות והוא לא הסתובב בכלל ..ניסיתי כמה פעמים .. כנראה לא התמזל מזלי.

ושאלה נוספת למישהו קיים פלסטיק של הסקלה ?
(הוא בטעות נשבר )

לעיניין של הנושא את האמת כבר התבלבלתי אם זה קשור לציריות או ללוקרים..
האם כדי ללכת למוסך מורשה או למוסך שמתעסק עם גיפים?

shahav
08-01-17, 20:43
מוסך מורשה לרכב בין 15? זה לוז לוז...
גש למוסכים שמכירים את הטראנו.
בחולון יש את איציק פרונט, הוא היה בעליו של טראנו הרבה זמן.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

יובל48
08-01-17, 21:37
אתה ממצב 4X4,הילוך P ורוצה לסובב גלגל?תחשוב שוב

tallevi
08-01-17, 21:49
נעילה קדמית לטראנו זה נדיר...99.9% שאין לו דבר כזה. אל תכניסו לו שטויות לראש...
רכב בן 17 שנים עם ציריות מקוריות, מה כ"כ לא סביר בזה ששתיהן גמרו את חייהן??

לגבי מוסך מורשה או מתמחה בג'יפים - כאשר הרכב במצבו המקורי ואני די בטוח שכן, החלפת ציריות זה דבר די בסיסי ברכב הזה כמו בכל רכב, כל מוסך יכול לעשות את העבודה.


טל.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
08-01-17, 22:04
למה קופצים ישר לציריות שלמות? אולי מדובר רק בפעמונים? ההבדל בכיס משמעותי מאוד.

הרכב מוגבה?

tallevi
08-01-17, 22:19
למה קופצים ישר לציריות שלמות? אולי מדובר רק בפעמונים? ההבדל בכיס משמעותי מאוד.

הרכב מוגבה?
א. זאת לא הנקודה. השאלה היתה אם מקור הרעשים הוא מהציריות...עדיין לא נגענו באופן הטיפול...

ב. אל תהיה בטוח...עם המחיר היום לציריה חלופית בסביבות ה 500 ₪ קומפלט באריזה צבעונית, אני לא יודע אם זה שווה להתעסק עם הציריה הישנה, ניסית פעם לחלוץ את הפעמון הישן מהציריה?? זה חתיכת קוץ הסיפור הזה...צריך לנתץ את הפעמון בשביל לשחרר אותו וזה לא מעט התעסקות פלוס בערך 150 ₪ הפעמון החדש...


טל.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ROM
08-01-17, 22:32
מוסך מורשה לרכב בין 15? זה לוז לוז...
גש למוסכים שמכירים את הטראנו.
בחולון יש את איציק פרונט, הוא היה בעליו של טראנו הרבה זמן.

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
אני מאשקלון ,בעזרת ה יתפנה יום חופשי בשמחה אגש אליו .
תודה חבר.

אתה ממצב 4X4,הילוך P ורוצה לסובב גלגל?תחשוב שוב
יובל עשיתי כמו שכתבתם , אולי לא הבנתי נכון את הדרך לעשות את זה אשמח ללמוד .
בכל הבדיקה שעשיתי היה קטע שהאוטו כבר עם הגלגל למעלה על P ואנדברקס מורם והוצאתי את הידית הקטנה של 4*4 לניוטרל והגלגל כן הסתובב ימינה ושמאלה חלק ...אבל אני לא הייתי סגור על זה אם התכוונתם לזה .
כי במצב P גם לא הסתדר לי בראש שהגלגל יסתובב ...אבל בכל זאת ניסיתי ....
אם עשיתי משהו לא נכון רצוי שיתקנו אותי .

נעילה קדמית לטראנו זה נדיר...99.9% שאין לו דבר כזה. אל תכניסו לו שטויות לראש...
רכב בן 17 שנים עם ציריות מקוריות, מה כ"כ לא סביר בזה ששתיהן גמרו את חייהן??

לגבי מוסך מורשה או מתמחה בג'יפים - כאשר הרכב במצבו המקורי ואני די בטוח שכן, החלפת ציריות זה דבר די בסיסי ברכב הזה כמו בכל רכב, כל מוסך יכול לעשות את העבודה.


טל.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
הרכב במצבו המקורי הוא היה 8 שנים בבעלות אדם קבוע שהאוטו שימש אותו לעבודה.
ויש ספר רכב וספר טיפולים הכל מסודר..


למה קופצים ישר לציריות שלמות? אולי מדובר רק בפעמונים? ההבדל בכיס משמעותי מאוד.

הרכב מוגבה?
הרכב לא מוגבה הוא מקורי , לגבי הפעמונים גם חשבתי על זה בתור אפשרות אבל אם כבר עדייף לראש שקט להחליף הכל..לדעתי


אז לעיניין לא עשיתי נכון את הבדיקה?

ROM
08-01-17, 23:12
א. זאת לא הנקודה. השאלה היתה אם מקור הרעשים הוא מהציריות...עדיין לא נגענו באופן הטיפול...

ב. אל תהיה בטוח...עם המחיר היום לציריה חלופית בסביבות ה 500 ₪ קומפלט באריזה צבעונית, אני לא יודע אם זה שווה להתעסק עם הציריה הישנה, ניסית פעם לחלוץ את הפעמון הישן מהציריה?? זה חתיכת קוץ הסיפור הזה...צריך לנתץ את הפעמון בשביל לשחרר אותו וזה לא מעט התעסקות פלוס בערך 150 ₪ הפעמון החדש...


טל.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אני מסכים איתך טל ,לרוב עדייף כבר להחליף ציריה קומפלט מאשר להתעסק עם הבלגן עם הפעמונים...

נדב ש.
09-01-17, 14:25
א. זאת לא הנקודה. השאלה היתה אם מקור הרעשים הוא מהציריות...עדיין לא נגענו באופן הטיפול...

ב. אל תהיה בטוח...עם המחיר היום לציריה חלופית בסביבות ה 500 ₪ קומפלט באריזה צבעונית, אני לא יודע אם זה שווה להתעסק עם הציריה הישנה, ניסית פעם לחלוץ את הפעמון הישן מהציריה?? זה חתיכת קוץ הסיפור הזה...צריך לנתץ את הפעמון בשביל לשחרר אותו וזה לא מעט התעסקות פלוס בערך 150 ₪ הפעמון החדש...


טל.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

א. ניסיתי והצלחתי, זה די ברור אחרת לא הייתי כותב זאת, טראנו, פג׳רו, טרופר, טנדרים, להמשיך?

ב. אתה משווה 500 ל 150 ועבודה עצמית של מקסימום שעה?
יש לי חבר שהחליף כבר 3 פעמים ציריות קומפלט בטרנו שלו בגלל שלא הקשיב עד שניגמר לו הכסף....

ROM
09-01-17, 14:36
א. ניסיתי והצלחתי, זה די ברור אחרת לא הייתי כותב זאת, טראנו, פג׳רו, טרופר, טנדרים, להמשיך?

ב. אתה משווה 500 ל 150 ועבודה עצמית של מקסימום שעה?
יש לי חבר שהחליף כבר 3 פעמים ציריות קומפלט בטרנו שלו בגלל שלא הקשיב עד שניגמר לו הכסף....

כן נדב אבל נגיד במצב שלי שאני לא יודע אם בכלל החליפו מתישהו ציריות או טיפלו בהם עדיף להחליף אותם גם אם הבעיה בפעמונים , לא ככה?

tallevi
09-01-17, 15:55
א. ניסיתי והצלחתי, זה די ברור אחרת לא הייתי כותב זאת, טראנו, פג׳רו, טרופר, טנדרים, להמשיך?

ב. אתה משווה 500 ל 150 ועבודה עצמית של מקסימום שעה?
יש לי חבר שהחליף כבר 3 פעמים ציריות קומפלט בטרנו שלו בגלל שלא הקשיב עד שניגמר לו הכסף....


א. כל הכבוד...לא אמרתי שזה לא אפשרי ושזה לא בגדר אפשרות נוספת. ניתן לבצע אבל תענוג גדול זה לא. ממש לא.
החליצה של התפוח מהציריה היא לא תהליך מוגדר ואין כלים מוגדרים לביצוע, לך תתחיל עכשיו להתעסק עם דיסק ולדפוק עם פטיש ותיזהר לא לפגוע בשיניים של הציריה....אפשרי...אבל חרא עבודה...
לי זה לא לוקח בערך שעתיים מעצבנות של פירוק ניקוי פלוס הרכבה של החדש. לך לוקח שעה...יופי גיבור...

ב. כן אני משווה. אלא סכומים באותו קנה מידה וממש לא משמעותיים ברמה כזאת שאני צריך להתעסק עם הציריה בנוסף לפירוק והרכבה שלה על הרכב שגם זה דורש לא מעט עבודה וזמן...תחבר את כל זה ביחד ובמקום שעה של עבודה עצמית "פסטורלית ומהנה", קיבלת ארבע שעות של "לחימה" על האוטו...

ואתה מדבר עם מישהו שלא נותן לאף אחד לגעת באוטו...גם אם מדובר על משאבת הזרקה מפורקת לגורמים על השולחן בפינת האוכל..., שיפוץ של טורבו, שיפוץ משאבת בלמים מרכזית, ראש מנוע, התקנת נעילות, הגבהות, ומה שאתה רוצה ולא רוצה...(וזה ממש, אבל ממש על קצה המזלג...).
אין לי כוונה להתנצח עם אף אחד, אבל תאמין לי שגם אני לא כותב את הדברים סתם...

זאת ועוד, כמו שכבר רשמתי, ציריות מקוריות בנות 17 שנה שום דבר רע לא יקרה מהתחלה חדשה עם ציריות חדשות (במידה ודרוש). קח בחשבון שגם הפעמון הפנימי נשחק והחלפת הפעמון החיצוני בלבד, לא "מיישרת קו" בגזרה הזאת של הציריות.


טל.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Eitan_S
09-01-17, 17:44
טל ונדב צודקים.

מצד אחד רוב הסיכויים שאלו הפעמונים בלבד.

מצד שני אין לך מושג איך נהג הבעלים הקודם (יכול להיות שהלוקרים היו משולבים בנסיעת כביש).

הכי טוב יהיה להכניס לישור קו מלא, לאחר מכן יהיה לך שקט הרבה זמן.

דבר נוסף, מאחר וטל מטפל ברכב שלו לבד הרכב מטייל המון








בחנייה.

shahav
09-01-17, 18:47
אני בכלל חושב שאם זה לא לחוץ, אז זה מסוג הדברים שניתן לדחות.
נכון צירייה יכולה להשבר באמצע מעלה תחת עומס והיגויי, אז מה?
העיקר שעל הכביש זה לא מפריע.
לטפל כן, אבל לא בדחיפות

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

ROM
09-01-17, 20:03
אני בכלל חושב שאם זה לא לחוץ, אז זה מסוג הדברים שניתן לדחות.
נכון צירייה יכולה להשבר באמצע מעלה תחת עומס והיגויי, אז מה?
העיקר שעל הכביש זה לא מפריע.
לטפל כן, אבל לא בדחיפות

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

כן השאלה כמה אפשר לדחות את זה...
במהלך השבוע רוב הזמן האוטו "נח" ובשבתות יוצא לפלמחים לטייל בשבילים של הדיונות פה ושם עליות ..

אני מפחד ממצב כזה שזה יפתיע אותי בפתאומיות ..

shahav
09-01-17, 20:43
אין מה לעשות, מתיי שהוא נתקעים בשטח... אפשר לדחות , אבל זה יקרה

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

shahav
09-01-17, 20:45
בחול זה לא קל לשבור, במעלה עם הצלבות זה יותר סביר שיקרה

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

ROM
09-01-17, 20:52
בחול זה לא קל לשבור, במעלה עם הצלבות זה יותר סביר שיקרה

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

הבנתי , טוב בעזרת ה אטפל בזה בקרוב.
ובקשר לנעילה קדימה מה שדיברו פה בהתחלה מה הדרך המדוייקת לבדוק פשוט נהיה לי כבר בלאגן בראש ...
סתם מתוך סקרנות מעניין אותי

shahav
09-01-17, 23:30
האמת, קשה להאמין שיש לך נעילה קידמית.
היו פה שניים שלושה טראנואים עם מעילה קידמית, זהו. וכמדומני אחד מהם היה של טל...
נעילה אוטמטית מאפשרת לגלגל להסתובב מכוח שמגיע מהכביש - כאשר אין מומנט מהמנוע.
לבדיקה, מחברים הכול, ( כלומר משלבים ל4x4 , נועלים טבוריים, הילוך p ) ואז מרימים גלגל ומנסים לסובב אותו כאילו הכביש מנסה לסובבו.
אפשרות שנייה להרים סרן, לסובב גלגל ולהתבונן בגלגל הנגדי.

שוב, לא סביר שיש לך נעילה אוטומטית של לוקה כי היו בודדים שישמו את זה בארץ

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

יובל48
10-01-17, 09:22
ROM, ראיתי הודעה פרטית ממך אבל היא נעלמה.
ממה שהבנתי אתה לא סגור על אופן הבדיקה שיש לעשות.
בהנחה שאין לך נעילה אוטומטית קידמית(סיכוי קלוש מאוד עד אפסי)
בדיקה בהרמה של הרכב נראת לי מיותרת.
אתה צריך ללעשות נסיעה בשטח ,לשלב 4X4 לנסוע בסיבוב ימינה ושמאלה,
אם אתה שומע תיקתוקים מהציריות ,סביר להניח שהפעמונים בסוף דרכם.
מכיוון שתיקון זה הוא מעל ליכולתך,אין ברירה אלא להכנס למוסך.
שוב אדגיש,הבדיקה תעשה על שביל עפר ולא על שום משטח קשיח.

ROM
10-01-17, 20:16
האמת, קשה להאמין שיש לך נעילה קידמית.
היו פה שניים שלושה טראנואים עם מעילה קידמית, זהו. וכמדומני אחד מהם היה של טל...
נעילה אוטמטית מאפשרת לגלגל להסתובב מכוח שמגיע מהכביש - כאשר אין מומנט מהמנוע.
לבדיקה, מחברים הכול, ( כלומר משלבים ל4x4 , נועלים טבוריים, הילוך p ) ואז מרימים גלגל ומנסים לסובב אותו כאילו הכביש מנסה לסובבו.
אפשרות שנייה להרים סרן, לסובב גלגל ולהתבונן בגלגל הנגדי.

שוב, לא סביר שיש לך נעילה אוטומטית של לוקה כי היו בודדים שישמו את זה בארץ

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
אוקי הבנתי ,והלוקרים רק נועלים דפרנציאל?

ROM, ראיתי הודעה פרטית ממך אבל היא נעלמה.
ממה שהבנתי אתה לא סגור על אופן הבדיקה שיש לעשות.
בהנחה שאין לך נעילה אוטומטית קידמית(סיכוי קלוש מאוד עד אפסי)
בדיקה בהרמה של הרכב נראת לי מיותרת.
אתה צריך ללעשות נסיעה בשטח ,לשלב 4X4 לנסוע בסיבוב ימינה ושמאלה,
אם אתה שומע תיקתוקים מהציריות ,סביר להניח שהפעמונים בסוף דרכם.
מכיוון שתיקון זה הוא מעל ליכולתך,אין ברירה אלא להכנס למוסך.
שוב אדגיש,הבדיקה תעשה על שביל עפר ולא על שום משטח קשיח.
עשיתי את הבדיקה בשטח חולי בידיוק כמו שאמרת ,שילבתי את ה4*4 בלי לנעול לוקרים ולא היה שום רעש ...עשיתי סיבוב ימינה ושמאלה מעגלים ולא היה כלום ..
היה אולי דפיקה אחת חלשה כשההגה היה מסובב עד הסוף בצד אחד.
אז זה אומר שיש בעיה בלוקרים?

איל מ
10-01-17, 20:49
להיפך. זה אומר שרוב הסיכוים שציריה/ות הן הבעיה.
כשהלוקרים משוחררים אין עומס ולכן הנקישות הרבה פחות קיימות אם בכלל.
לגבי פעולתם. הם לא נועלים דיפרנציאל אלא משלבים/מנתקים את הציריה מהגלגל. בעצם כשהם מנותקים הגלגל מסתובב על פראייר.
תוסיף מצב בו אתה רק עם עם הנעה אחורית ובעצם כל הסרן הקדמי שלך "מת"- דרייבשאפט, דיפרנציאל, ציריות.
זה המצב הנורמלי לכביש וחוסך לך בלאי ודלק על מכלולים שלא מסתובבים סתם.

shahav
10-01-17, 20:52
אוקי הבנתי ,והלוקרים רק נועלים דפרנציאל?

עשיתי את הבדיקה בשטח חולי בידיוק כמו שאמרת ,שילבתי את ה4*4 בלי לנעול לוקרים ולא היה שום רעש ...עשיתי סיבוב ימינה ושמאלה מעגלים ולא היה כלום ..
היה אולי דפיקה אחת חלשה כשההגה היה מסובב עד הסוף בצד אחד.
אז זה אומר שיש בעיה בלוקרים?
לוקר נעול מחבר פיזית בין גלגל לפעמון\צירייה שמגיע מהדיפרנציאל.
לוקר מנותק כלומר גלגל מסתובב חופשי.
רעש של מכה לא אופיינית למערכות מסתובבות, סביר להניח שהבולם או מוט מייצב או כול מוט אחר סובלים מחופש

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

יובל48
10-01-17, 21:56
עכשיו אם באותה נסיעה,כלומר על שטח עפר,עם לוקרים סגורים אתה שומע
תיקתוקים/דפיקות,הבעייה בפעמונים/ציריות.
כוונתי בהודעה הקודמת הייתה מראש שתסע 4X4 עם לוקרים סגורים,לא הדגשתי
זאת מכיוון שלא שמתי לב שיש לך לוקרים ידניים.

ROM
11-01-17, 20:27
להיפך. זה אומר שרוב הסיכוים שציריה/ות הן הבעיה.
כשהלוקרים משוחררים אין עומס ולכן הנקישות הרבה פחות קיימות אם בכלל.
לגבי פעולתם. הם לא נועלים דיפרנציאל אלא משלבים/מנתקים את הציריה מהגלגל. בעצם כשהם מנותקים הגלגל מסתובב על פראייר.
תוסיף מצב בו אתה רק עם עם הנעה אחורית ובעצם כל הסרן הקדמי שלך "מת"- דרייבשאפט, דיפרנציאל, ציריות.
זה המצב הנורמלי לכביש וחוסך לך בלאי ודלק על מכלולים שלא מסתובבים סתם.


לוקר נעול מחבר פיזית בין גלגל לפעמון\צירייה שמגיע מהדיפרנציאל.
לוקר מנותק כלומר גלגל מסתובב חופשי.
רעש של מכה לא אופיינית למערכות מסתובבות, סביר להניח שהבולם או מוט מייצב או כול מוט אחר סובלים מחופש

Sent from my SM-G900V using Tapatalk


עכשיו אם באותה נסיעה,כלומר על שטח עפר,עם לוקרים סגורים אתה שומע
תיקתוקים/דפיקות,הבעייה בפעמונים/ציריות.
כוונתי בהודעה הקודמת הייתה מראש שתסע 4X4 עם לוקרים סגורים,לא הדגשתי
זאת מכיוון שלא שמתי לב שיש לך לוקרים ידניים.

הבנתי ,תודה רבה רבה לכל מי תרם בידע שלו עזרתם לי מאוד ולמדתי משהו חדש.
מאוד מעריך את המענה .
בעזרת ה בזמן הקרוב אחליף ציריות לחדשות לראש שקט .
ואת כל המוטות של ההיגוי וכו ..
שוב תודה רבה :)

גיא
12-01-17, 09:44
למוטות מחליפים תפוחים בדרך כלל .. לא ?
לא מכיר שצריך להחליף את כל המוט.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

ROM
13-01-17, 15:42
למוטות מחליפים תפוחים בדרך כלל .. לא ?
לא מכיר שצריך להחליף את כל המוט.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אפשר להחליף רק תפוחים,אבל המוטות זה גרושים אז על הדרך...

tallevi
13-01-17, 17:41
המוט היחידי בטראנו זה ה- cross rod שהוא מין שילוב של דראג לינק+מוט שפור במוט אחד. התפוחים שתולים במוט ללא אפשרות החלפה וחייבים להחליף את כל המוט קומפלט. מעבר לזה יש עוד שני תפוחי הגה בכל צד. במידה ומדובר על חלקי חילוף לא מקוריים ניתן להשיג במחירים מאוד זולים. חלקים מקוריים עולים הון תועפות יחסית לחלופיים.

אני לא משתמש בחלקים מקוריים בשום מקרה וזאת מאחר והרכב מוגבה ומיועד לנסיעות שטח וממילא הם ישחקו מהר מאוד (וגם מאחר שאין לי עלויות עבודה) .
לפות"ש אני מציע דווקא כן לקנות חלקים מקוריים בלבד. אני מבין שקנית את הרכב לעבודה ולשימוש יומיומי. מעבר לזה עלויות עבודה יהיו גם יהיו. החלקים המקוריים יחזיקו זמן רב מאוד ביחס לחלופיים ולטווח הארוך זה ישתלם. לך.



בהצלחה,


טל.

ROM
15-01-17, 20:39
המוט היחידי בטראנו זה ה- cross rod שהוא מין שילוב של דראג לינק+מוט שפור במוט אחד. התפוחים שתולים במוט ללא אפשרות החלפה וחייבים להחליף את כל המוט קומפלט. מעבר לזה יש עוד שני תפוחי הגה בכל צד. במידה ומדובר על חלקי חילוף לא מקוריים ניתן להשיג במחירים מאוד זולים. חלקים מקוריים עולים הון תועפות יחסית לחלופיים.

אני לא משתמש בחלקים מקוריים בשום מקרה וזאת מאחר והרכב מוגבה ומיועד לנסיעות שטח וממילא הם ישחקו מהר מאוד (וגם מאחר שאין לי עלויות עבודה) .
לפות"ש אני מציע דווקא כן לקנות חלקים מקוריים בלבד. אני מבין שקנית את הרכב לעבודה ולשימוש יומיומי. מעבר לזה עלויות עבודה יהיו גם יהיו. החלקים המקוריים יחזיקו זמן רב מאוד ביחס לחלופיים ולטווח הארוך זה ישתלם. לך.



בהצלחה,


טל.

כן הרכב משמש אותי לעבודה אבל אי אפשר שלא להתפתות בעונה יפה כזאת לטיולים בשטח 😄..
לא מפריע לי להרכיב חלפים כאלה חלופים ,בחלפים מקוריים אני מקפיד בפילטרים שמנים רצועות וכו

shahav
17-01-17, 23:35
המוט המקורי היה סביב 2000 שח, שערוריה.
בשום אופן לא מקורי

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

andy.shaked
18-01-17, 11:34
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170118/7fc481955c4d10ff3a60ed88d83dc489.jpg
דבר עם איציק, יתן לך מענה לפתרון לכל בעיה.
אם תרצה הוא גם יתקן ויעשה לך יישור קו.
עצה ממנו שווה זהב.

-->