PDA

צפייה בגרסה מלאה : הבדלים חיישני טמפרטורה NTC/PTC



asael_10
12-01-17, 23:12
בס"ד

ערב טוב!

עד כמה שאני יודע (תתקנו אותי אם אני טועה) ישנם שני סוגים של חיישני טמפ' נפוצים(מסוג תרמיסטורים) PTC ו NTC ,ההבדל העיקרי ביניהם הוא:
NTC- ככל שהטמפ' עולה=התנגדות יורדת
PTC-ככל שהטמפ' עולה=ההתנגדות עולה

עכשיו לשאלות:
מה היתרונות ומה החסרונות של כל אחד?
ומדוע משתמשים ברכב בעיקר בNTC(או שלא?)?

תודה רבה!

אביב3
13-01-17, 07:54
Ntc מתאים יותר לטווח רחב של טמ"פ .
Ptc מתאים יותר למדידת טמ"פ קיצון משתמשים בו יותר במערכות אלקטרוניות/מנועים חשמליים.
תריץ חיפוש בגוגל ntc vs ptc יש הרבה חומר.

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

יוני5
13-01-17, 09:32
היתרון של שניהם שהם זולים.
בתעשייה נפוצים שני סוגים אחרים: טרמוקפלים ו RTD.

יוני5

asafk
13-01-17, 09:57
יוני... סוף סוף נושא שאתה מבין בו. תרשה לעצמך להרחיב...

אסף.

asael_10
14-01-17, 18:26
בס"ד

ערב טוב ושבוע טוב!

יוני למרות שהשאלה היתה מוכוונת לתחום הרכבים.
אשמח אם תוכל להרחיב(גם בתעשייה וגם על תחום הרכב).

ראיתי מישהו שרשם באיזה פורום שבספק של מחשב שמים NTC כדי שתהיה התנגדות גבוהה בזמן ההפעלה בגלל קפיצת המתח.
עדיין לא מובן לי, למה בחרו להשתמש ברכב בNTC?

תודה

kd2
14-01-17, 19:50
לדעתי אין פה איזה סיבה מיוחדת, רק שיקולים של החיישן הפשוט ביותר שיעשה את העבודה.
אחרת יש סוגי חיישנים מדוייקים ומהימנים יותר על גבי טווח רחב יותר של טמפ', כמו הסוגים שיוני ציין.
יש טכניקות שבהם במעגל אתה משתמש בתכונות של NTC או PTC כדי להגן מטמפרטורה לא רצוייה (חוסם את הזרם או מנתב אותו למקום אחר) אבל לא בטוח בכלל שזה משחק תפקיד ברוב השימושים שאתה שואל עליהם.

לדוגמא מציוד שהיה לי ניסיון איתו -
במערכות בקרה שבניתי לקירורים NTC/PTC היו הכי זולים שעשו עבודה טובה,
ובתנורים לא היה מנוס משימוש בתרמוקפלים (אצלי בציוד היה K)בגלל שמדובר באזור ה300 מעלות.

asael_10
24-01-17, 19:14
בס"ד

הבנתי.
תודה רבה!

ערב טוב!

-->