hadtomer
13-01-17, 13:15
שאלה לאנשים שמבינים (ואסף קציר)
כידוע, כשמגביהים רכב בעל מתלה קדמי נפרד, הכלל קובע שעל כל סנטימטר ב"ברזל" יש 2 סנטימטר בהגבהה. כלומר- אצלי ברכב לדוגמה הקיט שמורכב עליו כולל ספייסר בגובה 1/4 אינץ'. אלא שהיצרן מדגיש ש1/4 אינץ' מגביה את הרכב 1/2 אינץ'.
תמיד קיבלתי את זה כמובן מאליו- אבל בעצם...למה? מה הנוסחה שעומדת מאחורי זה?
ועוד שאלה חשובה, קיט אחר שהיה הרבה פחות איכותי (והרבה יותר זול) משתמש בספייסר בתוך יחידת הקפיץ בולם (כלומר, "אוכל" ממהלך המתלה)- האם הכלל של ה"הכפלה" תקף גם לגביו?
כידוע, כשמגביהים רכב בעל מתלה קדמי נפרד, הכלל קובע שעל כל סנטימטר ב"ברזל" יש 2 סנטימטר בהגבהה. כלומר- אצלי ברכב לדוגמה הקיט שמורכב עליו כולל ספייסר בגובה 1/4 אינץ'. אלא שהיצרן מדגיש ש1/4 אינץ' מגביה את הרכב 1/2 אינץ'.
תמיד קיבלתי את זה כמובן מאליו- אבל בעצם...למה? מה הנוסחה שעומדת מאחורי זה?
ועוד שאלה חשובה, קיט אחר שהיה הרבה פחות איכותי (והרבה יותר זול) משתמש בספייסר בתוך יחידת הקפיץ בולם (כלומר, "אוכל" ממהלך המתלה)- האם הכלל של ה"הכפלה" תקף גם לגביו?