PDA

צפייה בגרסה מלאה : פינת השאלה המוזרה כי אני באמת לא יודע: למה במתלים נפרדים צריך "להכפיל" מידת הגבהה



hadtomer
13-01-17, 13:15
שאלה לאנשים שמבינים (ואסף קציר)

כידוע, כשמגביהים רכב בעל מתלה קדמי נפרד, הכלל קובע שעל כל סנטימטר ב"ברזל" יש 2 סנטימטר בהגבהה. כלומר- אצלי ברכב לדוגמה הקיט שמורכב עליו כולל ספייסר בגובה 1/4 אינץ'. אלא שהיצרן מדגיש ש1/4 אינץ' מגביה את הרכב 1/2 אינץ'.

תמיד קיבלתי את זה כמובן מאליו- אבל בעצם...למה? מה הנוסחה שעומדת מאחורי זה?

ועוד שאלה חשובה, קיט אחר שהיה הרבה פחות איכותי (והרבה יותר זול) משתמש בספייסר בתוך יחידת הקפיץ בולם (כלומר, "אוכל" ממהלך המתלה)- האם הכלל של ה"הכפלה" תקף גם לגביו?

ד ו ר ו ן
13-01-17, 13:34
לא הבנתי למה אתה מתכוון ב"ברזל", אבל מתיחת מוט פיתול או ספייסר לקפיץ ש"פותח" את המתלה מטה, לא מגביהים בצורה ליניארית כי הספייסר מגדיל את הזוית של המתלה, וככל שזרוע המתלה ארוכה יותר, "תגדל" ההגבהה בקצה.

בגלל זה, מידת הגבהה של ספייסר במידה נתונה לא תהיה זהה ברכב עם אורך משולשי מתלה שונים, או נקודות עיגון שונות לשילדה.

נמרוד
13-01-17, 16:13
היחס בין המהלך של הקפיץ/בולם למהלך של הגלגל הוא יחס שתלוי בגיאומטריה של המתלה. בזוית של הבולם ביחס לאנך, ולמרחק בין חיבור הבולם לזרוע לחיבור הגלגל לזרוע (המרחק הירוק והאדום בתמונה המצ"ב).

אם הבולם קרוב לאנכי, ומחובר בחצי המרחק מציר הזרוע (משולש) לגלגל, אז ההגבהה "מוכפלת". זה כלל אצבע בלבד, אבל מספיק קרוב כנראה ברוב כלי הרכב.

112514

tallevi
13-01-17, 18:12
במקרה הזה מדובר על תכנון שמגביל בעצם את מהלך המתלה באורך הבולם, נכון?
ז"א הספייסר המדובר מותקן בחלקו העליון של הבולם?

כי אצלי (טראנו) זה לא ככה...כמה ברזל (או כל חומר אחר...) שתדחוף לבולם, ואפילו תחליף לבולם "מאוד ארוך" לא תקבל הגבהה כלשהי...

ד ו ר ו ן
13-01-17, 18:15
זה נכון לבולם קויילאובר.
וכן,
אתה לא משנה את המהלך אלא רק מגביה.

asafk
13-01-17, 19:17
אני אשלח אותך לקרוא מה זה motion ratio של מתלה.
אחר כך לא מהטלפון יהיה אפשר לפתח את הנושא.

אסף.

talw
14-01-17, 06:39
קראתי את השאלה של תומר אתמול , חיפשתי וחיפשתי ומצאתי לינק נהדר שלפי דעתי צריך לנעוץ אותו איפשהו בפורום.

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/coilovers/Part_1/

-->