PDA

צפייה בגרסה מלאה : מטען המצברים CTEK "הלהיט" שהכזיב



אורינ
16-01-17, 08:11
יש לי שני מטענים CTEK MXS 7.0 שעבדו אצלי בערך שנה וחצי שנתיים.
אחד משמש לרכב שחונה זמנים ארוכים והשני לשימושים כללים מידי פעם.
לפני מס' שבועות גיליתי שהמטען שמחובר קבוע היפסיק להטעין
לקחתי אותו למפעל שנפ ( היבואן ) באיזור התעשיה בנתניה. כבר עם הגעתי הבנתי שלא סופרים אותי ואני ממש לא מעניין אותם .
אמרו לי להשאיר את המטען לבדיקה. השארתי ובאתי לאחר מס' ימים, נאמר לי שהמטען לא ניתן לתיקון מפני שכל היחידה האלקטרונית יצוקה ועשויה מקשה אחת . שאלתי, האם מכשיר שנרכש ב 700 ש"ח לא ניתן לתיקון ? נעניתי באדישות."כן. זה המצב"
היגעתי הביתה , פירקתי את המטען וגיליתי ששיקרו לי. לא יציקה ולא בטיח. כל הרכיבים האלקטרוניים גלויים וניתנים להחלפה כמו כל מכשיר אחר. כנראה שבכלל לא פתחו את המטען. אחרי שבועיים גם המטען השני הפסיק להטעין. אפילו לא ניגשתי אליהם. רכשתי שניים חדשים תוצרת אחרת.

boaz avrahami
16-01-17, 08:31
שניהם הפסיקו לעבוד?!
צירוף מקרים מוזר.

מה בדיוק חש על התצוגה עשהמטען מחובר ולא מחובר למצבר?
האם הכפתור מגיב כשהמטען מחובר?

אורינ
16-01-17, 09:00
הכפתור מגיב . באחד עשיתי שימוש מועט אז כנראה ששבק חיים לפני יותר זמן. ניסיתי לצורך הניסוי לבדוק טעינה על מצבר מלא . במשך זמן רב לא היגיע לסימן ירוק של טעינה מלאה. מצבר אחר שהיה ריק לא נטען בכלל. כבאתי להטעין עם המטען השני, הסיפור כמעט דומה פעם מטעין ופעם לא מטעין .
יש לציין שניסיתי על כמה מצברים גם חדשים על רכב חדש וגם על משומשים לצורך טעינה. אתה מצפה לכך שאם השקעת מאות שקלים במכשיר יקר ולא משהו מאיזו טמבוריה , גם המכשיר יהיה טוב ועמיד לאורך שנים ויותר מכך, לשרות ראוי. אכזבה גדולה משנפ.

boaz avrahami
16-01-17, 09:51
אכן מתסכל לאבד השקעה יקרה אבל לכל מוצר יש את האחריות שלו ומעבר לזה זה עניין של רצון טוב של היבואן.
אם תפנה יפה ליבואן בכתב ותבין שלא מגיע לך דבר זולת רצון טוב, יש סיכוי סביר שיתיחסו אליך.

בתור אחד שמחזיק שני מטענים כבר איזה 5 שנים ושניהם עדיין מתפקדים, ומתוך היכרות עם המטען, אני סבור שמשהו בחוטי הטעינה או החיבור לא תקין.
מאחר ויש למטען הגנות אז גם אי אפשר בקלות למדוד אותו בלי חיבור למצבר

זה ששנים כשלו רק מיזק את הרגשתי
מהיכן אתה בארץ?

איל מ
16-01-17, 09:58
לי יש ctek כבר אי אלו שנים ועובד מצוין.
אגב, מנסיון עם מוצרים אחרים, לעתים פניה ליצרן עם תלונה על שירות היבואן עושה פלאים.

lizard
16-01-17, 10:20
יש לי גם סיטק. להרגשתי משהו בו תקול. רכשתי מטען של נוקו בארץ ולצערי גם הוא לא להיט. ממש מצער לדעת שהשרות של סיטק על הפנים.

erezgur
16-01-17, 10:29
גם לי יש ניסיון טוב עד כה עם המטען הקטן יותר של סיטק.

לגבי הבעיות במטענים שלך - הייתי בודק עם איש אלקטרוניקה (מעבדה טובה) - יש אפשרות שרכיב חשמלי, שקל להחליפו, כשל. אולי אפשר לתקן בעלות נמוכה.

אורינ
16-01-17, 10:35
כל כך נגעלתי מהם מהאי אכפתיות והשקר, שאני מוותר ולא רוצה שום קשר איתם. זה כמו מפעל היסתדרותי מימי הביניים . בגיל 60 לפעמים אתה לומד לוותר. אין לי אנרגיות .גם במלחמות שאתה יכול לנצח אתה אוכל את הלב בדרך. שילכו לעזאזל .

asafk
16-01-17, 10:36
הבעיות שנתקלתי בהן היו לרוב של חוטי הטעינה, אבל גם תקלה בלוח הלחצנים.
בשני המקרים תקלה קלה שבגינה אין טעינה כלל.
סהכ זה מוצר טוב, אבל אין מה לעשות ומוצרי צריכה אלקטרוניים מודרניים לא מתוכננים לשרוד זמן רב...
(המטען שלי עובד כבר 8 או 9 שנים רצוף.)

אסף.

אורינ
16-01-17, 10:56
אסף, האנשים "הנחמדים" בשנפ יכלו לתקן לי בתשלום במקום לנפנף אותי.

בגלל שלא יכולתי להמתין קניתי בוש C-7 . בתקווה שלדיקו היבואן ייתן שרות במקרה הצורך.

asafk
16-01-17, 11:11
אתה צודק לחלוטין לגבי השרות. היה הרבה יותר מכובד אם היו אומרים את האמת - שהם לא מתעסקים בזה. אני מנחש שמכשירים באחריות נשלחים להחלפה אצל היצרן מה שאומר שאין להם באמת יכולת לתקן משהו.
אני אישית כבר לא מחפש תיקונים מחוץ לאחריות אצל היבואנים. בשביל זה יש מספיק מעבדות עצמאיות.

אסף.

zivo
16-01-17, 11:32
אולי אפשר להציע לכם גישה שונה?
לדעתי אין יותר שום סיבה למכשיר כזה, הוא פשוט נהיה מיותר.

1- לגבי רכב חונה ללא שימוש - מטען ביתי פשוט של 12V 500-250ma עושה את העבודה (כן כזה שנשאר מאיזה ציד אלקטרוני ישן).
אני (אפילו לא זוכר איך הגעתי לזה) מחבר את זה בטור עם דיודה 1N4007, שמבטיחה הגנה מטעינת יתר , אבל לפי מה שנאמר פה (ע"י חנן למשל), גם אין חשש מטעינת יתר.
2- בנוסף ( 300-400 ש"ח, הרבה פחות מ 700 ש"ח), רכשתי Jump starter . אם יש מצבר שהתרוקן, אני פשוט מניע עם זה ונותן לרכב לטעון מחדש. בנוסף קיבלתי עוד גיבוי לשטח, וגם גיבוי לטלפונים וטאבלטים. מניסיוני בין 80 ל100$ מכשיר לדיזל בעייתי כמו טרופר ו 40-60 דולר למכשיר פשוט שמתאים לסמוראי \ג'ימני.

זו קומבינציה הרבה יותר זולה, והרבה יותר פונקציונלית מהמטענים המסורתיים.

ezraiz
16-01-17, 14:35
על הפתרון הראשון שלך לא חשבתי מספיק כדי לחוות דיעה
אבל הפתרון השני שהצעת לא מוצלח במיוחד.
אם אתה מגיע למצב שהרכב לא מניע - זה אומר שהמצבר נפרק עמוק מדי.
מחזור פריקה עמוקה כזה מקצר את חייו משמעותית.
מספר מחזורים כאלו - מחסלים אותו.



אולי אפשר להציע לכם גישה שונה?
לדעתי אין יותר שום סיבה למכשיר כזה, הוא פשוט נהיה מיותר.

1- לגבי רכב חונה ללא שימוש - מטען ביתי פשוט של 12V 500-250ma עושה את העבודה (כן כזה שנשאר מאיזה ציד אלקטרוני ישן).
אני (אפילו לא זוכר איך הגעתי לזה) מחבר את זה בטור עם דיודה 1N4007, שמבטיחה הגנה מטעינת יתר , אבל לפי מה שנאמר פה (ע"י חנן למשל), גם אין חשש מטעינת יתר.
2- בנוסף ( 300-400 ש"ח, הרבה פחות מ 700 ש"ח), רכשתי Jump starter . אם יש מצבר שהתרוקן, אני פשוט מניע עם זה ונותן לרכב לטעון מחדש. בנוסף קיבלתי עוד גיבוי לשטח, וגם גיבוי לטלפונים וטאבלטים. מניסיוני בין 80 ל100$ מכשיר לדיזל בעייתי כמו טרופר ו 40-60 דולר למכשיר פשוט שמתאים לסמוראי \ג'ימני.

זו קומבינציה הרבה יותר זולה, והרבה יותר פונקציונלית מהמטענים המסורתיים.

zivo
16-01-17, 15:02
על הפתרון הראשון שלך לא חשבתי מספיק כדי לחוות דיעה
אבל הפתרון השני שהצעת לא מוצלח במיוחד.
אם אתה מגיע למצב שהרכב לא מניע - זה אומר שהמצבר נפרק עמוק מדי.
מחזור פריקה עמוקה כזה מקצר את חייו משמעותית.
מספר מחזורים כאלו - מחסלים אותו.

לא במקרה הצגתי את הפתרון בשלבים, אתה פסחת על הראשון, ולכן נפלת בשלב השני :-)
הצעתי לך פתרון למנוע את הפריקה בחינם או עד 25 ש"ח.
פתרון בדוק, שעובד אצל הרבה אנשים.
אין הרבה מה לחשוב, יש בעיה של פריקה שבד"כ לא עוברת 200ma , ולזה יש פתרון מאוד פשוט. הבעיה היחידה שהטרידה אותי, זו טעינת יתר.
וגם זה כנראה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתי.

Saar
16-01-17, 15:13
ולגבי הפיתרון השני שלך,
קניתי 2 ג'אמפרים כאלו.
שניהם הפסיקו לתפקד אחרי פחות משנה.
המטען של סיטק עובד אצלי כבר מספר שנים.

boaz avrahami
16-01-17, 15:15
טעינה נכונה ותחזוקת המצבר היא יותר מאספקת זרם נמוך ובקרה מטעינת יתר.
על זה נבנה כל ההייפ של המטענים החכמים

zivo
16-01-17, 17:23
הייפ זו ממש המילה הנכונה.
שאתה פורק מצבר לערכים נמוכים וצריך להחזיר אותו לטעינה מלאה, יש מקום לכל מני תחכומים.
שיש לך פריקה קבועה של 100-150ma ,וכל מה שצריך זה משהו "שישלים" את אותם 150ma במקביל, כל מטען בסיסי עושה את העבודה, בלי שום השפעה על חיי המצבר.
כל החוכמה זה להמנע פריקה (ואז לא צריך טעינה חכמה).

asafk
16-01-17, 22:24
זה לא מדוייק. המטען המתוחכם נותן פעם בכמה זמן פולסים ש״מעוררים״ את המצבר, מערבבים אותו קצת, מונעים מהתמיסה להרוס את התאים החלשים יותר - וזה יעיל. למצבר שעומד תקופות ארוכות ממש בין התנעות.

אני מכיר מי שבדק לאורך זמן את כל שיטות ההטענה וחד משמעית אומרים שיש הבדל משמעותי באורך החיים של המצברים בשיטות השונות ולטובת המטענים החכמים.

אבל מה שאתה אומר כנראה נכון לרכב שמניע ונוסע פעם בשבוע שבועיים או משהו כזה.

אסף.

יואב פולס
17-01-17, 07:12
אורינ,
ברמת השרון יש מעבדה לתיקוני אלקטרוניקה ג.ו. אלקטרוניקה. עושים פלאים עם מוצרי חשמל שונים ומשונים.
הטלפון שלהם 03-5490667 תתקשר אליהם ותשאל. אם הם מתעסקים עם זה, הם יענו לך שבדיקה עולה X וההחלטה שלך.
אם תרצה להקפיץ לי אותם שאני אעביר אותם למעבדה - בשמחה.
יואב

asafk
17-01-17, 07:23
אגב.. אם למישהו יש מטען כזה מקולקל בדרך לפח, אני אשמח לקחת.

אסף.

הדסופה
17-01-17, 07:55
מחזיק מטען CTEK יותר קטן כבר סביבות 8 שנים, עדיין עובד.
יש לו רגישות לקונקטור שבין הכבל של הסופיות לכבל שיוצא מהמטען, לא תמיד המגע טוב,
ועל הכפתור הראשי בפאנל צריך לדעת בדיוק באיזו פינה ללחוץ כי אחרת לא קורה כלום, ואז יש לפעמים מצב שהשארתי אותו לילה והוא לא טען (ולפעמים כן) ואז אני ניגש ופורט על מיתריו וזה מסדר את העניין.
כנראה דברים שכל מעבדה/חובב היה מסדר בכמה דקות אבל למי יש זמן לזה.

הד

boaz avrahami
17-01-17, 08:50
לי יש חיבור קבוע על המצברים ולכן אני בכלל לא נוגע בפאנל של המטען.
כל פעם שאני מוציא את הגיפ או הטרקטורון אני פשוט מנתק את הקונקטור חיבור מהיר ולהיפך כשאני חוזר להטענה.
המטען של הגיפ יושב בחניה בתוך קופסת חשמל מוגנת עם מכסה שקוף

zerez
17-01-17, 09:09
אולי אפשר להציע לכם גישה שונה?
לדעתי אין יותר שום סיבה למכשיר כזה, הוא פשוט נהיה מיותר.

1- לגבי רכב חונה ללא שימוש - מטען ביתי פשוט של 12V 500-250ma עושה את העבודה (כן כזה שנשאר מאיזה ציד אלקטרוני ישן).
אני (אפילו לא זוכר איך הגעתי לזה) מחבר את זה בטור עם דיודה 1N4007, שמבטיחה הגנה מטעינת יתר , אבל לפי מה שנאמר פה (ע"י חנן למשל), גם אין חשש מטעינת יתר.
2- בנוסף ( 300-400 ש"ח, הרבה פחות מ 700 ש"ח), רכשתי Jump starter . אם יש מצבר שהתרוקן, אני פשוט מניע עם זה ונותן לרכב לטעון מחדש. בנוסף קיבלתי עוד גיבוי לשטח, וגם גיבוי לטלפונים וטאבלטים. מניסיוני בין 80 ל100$ מכשיר לדיזל בעייתי כמו טרופר ו 40-60 דולר למכשיר פשוט שמתאים לסמוראי \ג'ימני.

זו קומבינציה הרבה יותר זולה, והרבה יותר פונקציונלית מהמטענים המסורתיים.
לא הבנתי איך דיודה מגנה מטעינת יתר.
ע"פ הבנתי (ואני מבין) כדי להגן מטעינת יתר צריך מעגל שדוגם את מתח המצבר, אפשר לבנות מעגל כזה מ lm317 בכמה שקלים או עשרות שקלים.


Sent from my LG-D855 using Tapatalk

zivo
17-01-17, 10:16
דיודה מבטיחה הפסקה של הטעינה שההבדל שפער המתח בין המטען למצבר יורד מ 1.2V .
כלומר, במתח מסויים של המצבר הטעינה נפסקת.
זה לא מדוייק כמו מייצבי מתח למיניהם, אבל כמו שאמרתי -
אני בכלל לא בטוח שיש בעיה, והעיקר שהקומבינציה הזו עובדת אצלי שונים (על שני רכבים שונים).

דרך אגב, מעגל אלקטרוני.
למרות שיש לי עבר בתחום, לא הייתי לוקח מלחם ביד בשביל המשימה הזו:)
יש לי מעגל כזה -
http://www.ebay.com/itm/131931603167?_trksid=p2060353.m2749.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
שנקנה בכלל לצרכים של עבודה עם פנל סולארי, אבל הוא יעשה את העבודה הזו בצורה מושלמת.

בקיצור, בפחות מ 30ש"ח קונים משהו מוכן , שמגיע הביתה (תלוי במצב רוח של דואר ישראל....), זה פחות מהדלק לנסוע לקנות חלקים לבד.

ד ו ר ו ן
17-01-17, 10:17
ואני (וגם דרור למיטב זכרוני), מכיר שרכב שמניע פעם בשבועיים, גם לנסיעה קצרה של סידורי שישי, יכול לשרוד יופי בלי שום מטען מצברים מחובר לרכב.

בעבר, לתקופה של כ-3 שנים בהם הטנדר הניע במקרה הטוב פעם בשבועיים, המצבר היה מחובר כל הזמן, ולא קרה למצבר כלום בתקופה הזו.

״לא קרה כלום״= לא היו שום בעיות הנעה והמצבר עבר את תקופת האחריות בהצלחה.

zivo
17-01-17, 11:48
דורון,
סמוך על היצרן שיש התאמה בין פרופיל השימוש, המצבר והאחריות. ולכן, מה שאתה אומר לא מפתיע וברור.
השאלה אם אפשר להאריך למצבר את החיים?
אם יש לך מצבר עם אחריות של שנתיים, אם תצליח להאריך לו את החיים בשנה נוספת, הוזלת לעצמך עלויות מצבר ב 30% (לאורך השנים), ואת זה ניתן להשיג ע"י השיפור \ שינוי בפרופיל השימוש.
גם אם תקפיד על פעם בשבועיים, עדיין לאורך השבועיים, המצבר נפרק "עמוק" מדי . מצבר עופרת לא בנוי לפרוק (בשביל זה יש מצבר פריקה עמוקה).
וחוץ מזה, בשיטת הפעם בשבועיים, ופתאום לא מטיילים, ושוכחים.... או לא מספיקים..... ואאווופפססס , הרכב לא מניע.
וכל "טראומה" כזו מקצרת את חיי המצבר.
תבדוק ותראה, מי שלא סומך על תאוריית "הפעם בשבועיים" בסופו של יום, משלם פחות על מצברים.

דרך אגב, בהמשך לשירשור אחר על פתרון סולארי, אני די ירדתי מהרעיון כי הבנתי שתקופה כמו החודש האחרון, סולארי לא פותר את בעיות הפריקה (או שאני צריך תחנת כח שלמה).

ד ו ר ו ן
17-01-17, 12:43
אם יש לך מצבר עם אחריות של שנתיים, אם תצליח להאריך לו את החיים בשנה נוספת, הוזלת לעצמך עלויות מצבר ב 30% (לאורך השנים),
לזה התייחסתי באמירה כי המצבר עבר את תאריך האחריות.
זה קרה גם בלי טעינה רציפה.

אישית, לא אוהב את הרעיון של חיבור מתח חשמלי רציף מהחשמל הביתי אל רכב שעומד ללא השגחה לפרקי זמן ארוכים.

בהתייחס לפתרון סולרי, יכול להיות שיש לך זליגה גבוהה מידי.

בקצת משחק שביצעתי עם הפאנל, הוא מצליח להחזיר זליגה יומית בלי בעיה ביום שמש סביר, ויותר מכך ביום שמש ישראלי רגיל, יחד עם כיוון מיטבי של הפאנל ביחס לשמש.

PW
17-01-17, 13:29
השאלה אם אפשר להאריך למצבר את החיים?
אם יש לך מצבר עם אחריות של שנתיים, אם תצליח להאריך לו את החיים בשנה נוספת, הוזלת לעצמך עלויות מצבר ב 30% (לאורך השנים), ואת זה ניתן להשיג ע"י השיפור \ שינוי בפרופיל השימוש.
גם אם תקפיד על פעם בשבועיים, עדיין לאורך השבועיים, המצבר נפרק "עמוק" מדי . מצבר עופרת לא בנוי לפרוק (בשביל זה יש מצבר פריקה עמוקה).
וחוץ מזה, בשיטת הפעם בשבועיים, ופתאום לא מטיילים, ושוכחים.... או לא מספיקים..... ואאווופפססס , הרכב לא מניע.
וכל "טראומה" כזו מקצרת את חיי המצבר.
תבדוק ותראה, מי שלא סומך על תאוריית "הפעם בשבועיים" בסופו של יום, משלם פחות על מצברים.

יקירי,
אני עם מספר מטעני CTEK כבר מספר שנים, חלקם עובדים ועומדים בתנאים סביבתיים לא נוחים (רטיבות, חום, קור וכד'). מעולם לא עשו בעיות מעבר ללחצן ההפעלה שמדי פעם דורש לחיצות נוספות כדי להגיע למקום הנכון.

הצורך הוא בדיוק אחזקת מצברי רכבי טיולים שעומדים רוב הזמן. ברכב אחד יש לי שני מצברים מחוברים במקביל עם ריליי מפוקד סוויץ'.
סט המצברים האחרון החזיר את ההשקעה בגדול: 12 שנה (!) החזיק מצבר אופטימה התנעה אדום מחובר קבוע למטען כזה, לצד 5 שנים של קטרפילר שחור 100 א"ש שהוא מצבר הצרכנים.

בסך הכל זה מוצר טוב. לא הייתי מראש סומך על היבואן במקרה של תקלה, לא מסובך לאלקטרונאי לפתוח ולתקן במידת הצורך והכדאיות.
המטענים אצלי הם בני עשור, עובדים (טפו טפו חמסה חמסה חמסה) ללא דופי ומעולם לא הכזיבו מצברי הרכב בהנעת בוקר בדרך לטיול השבועי.

לא רואה בעיה בלחבר מתח של 12V - 13.8V באופן קבוע לרכב. המוצר מוגן פיוז ואין קשר ישיר של מתח 220V לאוטו.

טיולים טובים לך

ד ו ר ו ן
17-01-17, 14:52
PW,
ה-220v מתייחס לכבל שרץ בחצר עד למטען/רכב.

zivo
17-01-17, 17:04
PW,

איבדתי אותך.
אין לנו וויכוח לגבי הצורך לשמור על מצבר טעון כל הזמן ולא לתת לו לפרוק ולהטען כל שבועיים.
אני גם לרגע לא טוען ש CTEK לא עושה את העבודה.
כל מה שאני אומר, שאם המשימה היחידה היא לשמור על המצבר טעון, CTEK זה Over kill, וניתן, כנראה, לקבל אורך חיים דומה באמצעות פתרון הרבה יותר זול.
ולכן, שווה לעשות השוואה בין התוצאות \ עובדות .....
היתה לי GV 2006, במשך 7 שנים החלפתי מצבר בדיוק פעם אחת! וזה באמצעות מטען של 20 ש"ח.

דורון,
יש לי זליגה של 130ma, זה הרבה? מעט?
לא יודע מה בדיוק הממצאים שלך ומה זה יום שמש סביר, אבל -
1- יש לי חניה מקורה וסגורה! כניסת האור מוגבלת.
2- בחורף (קח לדוגמה את החודש האחרון), יש הרבה ימים מעוננים.
אם אתה רוצה להניח מחזורים של שבועיים, השאלה כמה זרם אפשר להפיק מפנל סביר, שמורכב בתוך הרכב, בממוצע לאורך שבועיים?

איבוד - 14 ימים * 24 שעות * 130ma => (בערך) 44AH
טעינה - נניח 7 שעות ביום (לארג'), * 7 ימים (50% מעונן) צ"ל > 44 ==> כלומר, בתוך החניה בזמן שיש שמש, הפנל צריך לתת, לפחות 900ma שזה (לפי 12V) בסביבות 11W.
וזה כבר לא פשוט (בחניה, בתוך הרכב).
הפנל הנוכחי שלי, לא מגיע לזה. הזמנתי פנל נוסף (30W) סוג שונה, ונראה מה הוא מסוגל :-(

tallevi
17-01-17, 17:25
יקירי,
אני עם מספר מטעני CTEK כבר מספר שנים, חלקם עובדים ועומדים בתנאים סביבתיים לא נוחים (רטיבות, חום, קור וכד'). מעולם לא עשו בעיות מעבר ללחצן ההפעלה שמדי פעם דורש לחיצות נוספות כדי להגיע למקום הנכון.

הצורך הוא בדיוק אחזקת מצברי רכבי טיולים שעומדים רוב הזמן. ברכב אחד יש לי שני מצברים מחוברים במקביל עם ריליי מפוקד סוויץ'.
סט המצברים האחרון החזיר את ההשקעה בגדול: 12 שנה (!) החזיק מצבר אופטימה התנעה אדום מחובר קבוע למטען כזה, לצד 5 שנים של קטרפילר שחור 100 א"ש שהוא מצבר הצרכנים.

בסך הכל זה מוצר טוב. לא הייתי מראש סומך על היבואן במקרה של תקלה, לא מסובך לאלקטרונאי לפתוח ולתקן במידת הצורך והכדאיות.
המטענים אצלי הם בני עשור, עובדים (טפו טפו חמסה חמסה חמסה) ללא דופי ומעולם לא הכזיבו מצברי הרכב בהנעת בוקר בדרך לטיול השבועי.

לא רואה בעיה בלחבר מתח של 12V - 13.8V באופן קבוע לרכב. המוצר מוגן פיוז ואין קשר ישיר של מתח 220V לאוטו.

טיולים טובים לך
אם כבר...מה הדגם שאתה ממליץ לרכישה?
עבור מצברים של 100Ah

תודה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

PW
17-01-17, 17:51
אם כבר...מה הדגם שאתה ממליץ לרכישה?
עבור מצברים של 100Ah

תודה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יקירי,
את הדגם שיש לי כבר לא מייצרים לדעתי.
צריך לבדוק את המפרט של הדגמים העכשוויים במדויק.
המטענים הקטנים ביותר מצהירים על יכולת "אחזקה" של מצברים בגבול העליות של 100 א"ש. על אלה לא הייתי הולך.
הייתי עולה שלב אחד למעלה לאלה שהמפרט המוצהר מגדחר טווח שבין 80 א"ש ל - 120 א"ש בגבול העליון.
מקביל לדגמי עבר של 3.6 / 3.8.
אאל"ט, היה כאן פעם מבחן השוואתי בין מטענים, שווה לחפש אותו :-)

boaz avrahami
17-01-17, 18:10
+1 ל pw
לתחזוקה בלבד 3.6 מספיק.
אם אתה רוצה תוכניות ל״ריקונדישן״ וכו זה נמצא נדמה לי רק החל מ 5 או 7 אמפ. ש.
לדעתי זה קצת מיותר התוכניות אבל טוען מהר יותר מצברים גדולים

tallevi
17-01-17, 19:08
אוקיי, תודה.

kd2
17-01-17, 20:41
zivo,
תוכל להוסיף למטען הפשוט שלך שעון שבת יומי הכי פשוט שיש (זה שמזיזים בו קליקים) ולתחום אותו בזמן יומי קבוע.
עם קצת משחקים אפשר להגיע לאיזה ערך של זמן יומי, שמצד אחד לא יאפשר טעינת יתר ומצד שני לא פריקת יתר.
כך יש לך עוד מדרגה של בטיחות יחסית (עונה גם לדורון על הבעיה של החשמל שרץ כל היום, שאגב לדעתי אמור להגיע משקע יעודי ליד הרכב בצורה מסודרת ולא דרך כל מיני כבלים מאריכים, מתיחת כבל לנקודה כזאת היא עסק מספיק פשוט כדי להצדיק את ההשקעה).

zivo
18-01-17, 00:43
לא צריך :-)
אני חוזר ומתאר משהו זול, שפשוט עובד והוכיח את עצמו, לא מחפש לסבך.
אני חוזר ואומר, אם אני מחליט להשקיע גרוש יותר, אני לוקח בקר MPPT (כמו שצירפתי קישור למעלה), ו 30 ש"ח מקבל מנגנון עם שליטה מלאה מתי לנתק טעינה ומתי לחבר בחזרה (ב30 ש"ח!!!).
מה יותר פשוט?

דרך אגב, אני מתקן מה שאמרתי על המצבר ב GV, במהלך השנה הראשונה שהרכב היה אצלי (השנה הרביעית לחייו) החלפתי מצבר , ואחרי כמעט 4 שנים החלפתי מצבר שני. מכרתי את הרכב אחרי 7 שנים ( עם המצבר השני, מתפקד ללא דופי).

חנן-ג'יפולוג
18-01-17, 06:02
לגבי גודל המטען הנדרש לאחזקה, גם המטען הקטן ביותר של סיטק, 0.8 אמפר, עמד ויעמוד בלי למצמץ באחזקה של מצברים גדולים. במקרה שלי מדובר ב 160 א"ש.



טעינה של 800 מיליאמפר.
פריקה תקינה מקסימלית של 100 מיליאמפר (הגדרת יצרן רכב).
הטעינה מספקת.


Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
18-01-17, 07:43
חנן זה נכון אבלבמישור התאורטי אין לו סיכוי להעיר מצבר בינוני ומעלה שצריך טעינה ולא תחזוקה ולכן זו לטעמי השקעה לא מוצלחת.
3.6 כבר מסוגל לתת מענה סביר לכל מצבר

asafk
18-01-17, 09:16
עם ה3.6 גם טענתי זוג מצברי 100 א״ש מחוברים במקביל. לקח הרבה זמן אבל טען. ולאחזקה בטח שאין בעיה.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
18-01-17, 09:25
כנ"ל לגבי ה0.8. זה פשוט לוקח לו כמה ימים, במקום כמה שעות.
אם זה משתלם כלכלית, זה נושא אחר, וגם שיקול אינדיבידואלי.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

shachar
18-01-17, 10:01
אצלי יש שנייCTEK
3.6 והחדש יותר 3.8 אם אני לא טועה

שניהם החזיקו (ומחזיקים) רכב עם שני 100A במקביל בלי בעיה.
וכמובן רכב עם מצבר יחיד של 60A.

את החדש אני אוהב יותר כי יש לו הרבה יותר מנורות :-)

six 4 life
18-01-17, 14:33
באותו נושא אני לפני רכישה של מטען מצברים - על הפרק CTECH 3.8 מול בוש C3, על מה הייתם הולכים מבין השניים?
תודה.

erby
18-01-17, 19:49
השנקל שלי:
מטען ג'יניוס 3.6. נקנה מקינן קמפינג. אחרי חצי שנה הפסיקה הנורה שמעידה על טעינה מלאה לתפקד. שמתי בקינן לבדיקה. אחרי שבועיים מתקשרים -בא קח חדש.
אחרי חצי שנה המטען החדש התפגר. לא מגיב לחיבור והטענה. הפעם מיד הציעו להחליף. הוספתי עוד כמה שקלים וקניתי את הדגם הגדול יותר עם הרקוברי.
בנתיים שנה מחזיק מעמד.
המטען הזה מקבל אצלי 4 על איכות.
העסק שמכר לי אותו מקבל 10 על שירות (ואני רק לקוח מרוצה).

lizard
18-01-17, 20:09
גם אני קניתי ג'יניוס, אין לי שום טענות על קינן. החברה עצמה כנראה לא משהו. לפעמים עובד לפעמים לא. כלומר, אני לא בטוח שאם הוא לא מטעין זה בגלל שהמצבר מת או שהמטען לא יודע מה לעשות איתו.
בנוסף קניתי מאותה חברה (אבל לא מקינן) בוסטר שבנתיים חוץ מלהיות משקולת נייר לא שווה כלום.

boaz avrahami
14-05-17, 00:14
מזל טוב לי...
הסיטק MXS 7.0 CTEK שלי שנרכש לפני איזה 5 שנים באיש שטח התחיל לעשות בעיות.
על המצבר של הגיפ 65 א״ש הוא לא עובר את השלב הלפני האחרון.
על מצבר הטרקטורון (9 א״ש) הוא מתחיל סבב מדידה, עולה לשלב השני ומשם מתאפס וחוזר לנורה הראשונה.
פתחתי להציץ על הלוח.
בנוי באיכות לא מרשימה בכלל אגב.
לא מצאתי שום דבר חשוד ואף קבל לא נפוח.
נראה מוצר בר תיקון.

מחפש בעל ידע או מעבדה שתוכל לתקן במחיר סביר.
אין מגבלה על אזור בארץ...

האלטרנטיבה היא להזמין מטען חכם סיני בכ 40 דולר...

* הבעיה אינה בחוטים של המטען.
בדקתי זאת היטב.

תודה

lizard
14-05-17, 05:53
אני לא יודע לתקן אבל אשמח למצוא מישהו כזה גם כן כדי לתקן את שלי.

asypeer
14-05-17, 06:40
הי, יש בחור בשם סרג׳יו שעבד איתי פעם ואולי יסכים לקחת עבודות כאלו:
050-5938774

איל מ
14-05-17, 09:20
סתם שואל,
יש מצב שהמצברים תקולים?

boaz avrahami
14-05-17, 19:42
לא.
יש לי מטען קטן נוסף של סיטק ( 3.6) שמטעין את המצברים היטב ומעבר לכך המצברים גם בשימוש ללא דופי.

אסף תודה. אבדוק איתו

zagi
14-05-17, 22:20
דרך " איש שטח " לא ניתן לתקן ?

boaz avrahami
14-05-17, 22:42
מה ההגיון בזה?
אחרי הרבה שנים אין לי ציפיות שזה יהיה ללא תשלום מצד אחד ומצד שני למה לשלם תיווך על עבודת תיקון אלקטרונית ?
זה לא שזה העיסוק העיקרי שלהם...

boaz avrahami
25-06-17, 18:55
המטען תוקן היום על ידי טכנאי המעבדה שלנו.
3 קבלים מתחת למכסה המתכת הפנימי נפרצו.
התיקון יצא חינם...

shmil
25-06-17, 23:18
אחרי שהיום נתקעתי בלי מצבר, כי המקרר עובד אצלי כבר חודש רצוף, ואילו האוטו נוסע מעט מאד, השרשור שלך גרם לי לשים לב לעובדה שגם אצלי הCTEK MXS5.0 לא עובר את השלב שלפני אחרון כבר זמן רב מאד.
יכול אם כך לעזור מאד, פירוט או תמונות של הליך הפירוק, כי לא ראיתי שם פירוק טריביאלי.....
משימה לטכנאי...

חנן-ג'יפולוג
26-06-17, 00:02
מנסיון, שמיל, התיאור הזה יכול להתאים גם למצבר עם פריקה עצמית גבוהה, רגע לפני מוות, אז שווה שתבדוק את הטעינה על המצבר החדש.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
26-06-17, 00:04
פירוק זה ממש שטויות.
4 ברגי פיליפס בתחתית.
קצת זהירות לשלוף את הבורד כי החוטים מקשים ואז אתה מול הלוח עצמו.
זה היה כשניסיתי בבית.
את הפתיחה היום והתיקון עצמו לא ראיתי.
שמתי אותו אצל הטכנאי התותח שלנו ויצאתי מראש העין לפגישה בהרצליה. הטכנאי היה מאוד עסוק אבל עד שהגעתי להרצליה כבר קיבלתי טלפון שהוא מתוקן ושהחליף 3 קבלים תחת מעטה המתכת שבפנים.
התופעה אצלי הייתה שהוא מסיים שלב 2 מתוך ה 4 של רמות הטעינה ואז מתאפס וחוזר לראשון וחוזר חלילה.
לפני זה הוא היה נתקע על השלב הלפני אחרון ולא עובר לירוק במשך ימים. לפעמים ניתןק וחיבור מחדש היו מסדרים את זה.

shmil
26-06-17, 08:07
נתקע על השלב הלפני אחרון ולא עובר לירוק במשך ימים.

זה בדיוק המצב אצלי.
אצלי ב-MXS5.0 אין ברגי פיליפס מלמטה....

עוד אין מצבר חדש , חנן.
השבוע אין לי דקה . אם תהיה , אעדיף לעצור לנשום...

boaz avrahami
26-06-17, 08:45
מצאתי עבורך הוראות

https://www.eevblog.com/forum/reviews/ctek-mxs-5-teardown/

shmil
26-06-17, 10:08
תודה, ייבדק שבוע הבא.

boaz avrahami
26-06-17, 10:40
נראה לי ששנינו נפלנו באותו המקום...
חיברנו את המטען עם מקרר דולק וזה כנראה מה שגרם לתקלה.
צריך לבדוק מה עושה מצב supply . נראה לי שהוא נכון יותר למצב זה...


The Supply mode serves as a power supply unit that can run 12V equipment up to 7A. When changing a battery, important settings will therefore not be lost.

ד ו ר ו ן
26-06-17, 11:24
תזכרו שמקרר בשלב הנעת המדחס גורם לפיק צריכה מאד גבוה לשבריר זמן.
זה שונה מצרכן קבוע שאין לו קפיצות (מצב supply המתואר).

יש מצב שהמטען או משתגע מהקפיצות האלו שעוברות דרכו או שזה דופק אותו.

im_ri
26-06-17, 11:45
לא כתוב בהוראות שהמצבר צריך להיות מנותק מצכרכנים?

boaz avrahami
26-06-17, 11:59
לא כתוב בהוראות שהמצבר צריך להיות מנותק מצכרכנים?

ואתה חושב שאני זוכר מה כתוב שם אחרי 5 שנים?

im_ri
26-06-17, 14:19
אני גם לא זוכר בוודאות. אני חושב שאני זוכר :)

boaz avrahami
26-06-17, 14:29
רפרפתי על המדריך. לא מצאתי. לפחות לא משהו בולט

im_ri
26-06-17, 16:33
עכשיו אתה מבין? המצב שלי חמור בהרבה משלך. אתה יודע שאתה לא זוכר, אני חושב שאני זוכר דברים לא נכונים.

shmil
26-06-17, 23:31
נראה לי ששנינו נפלנו באותו המקום...
חיברנו את המטען עם מקרר דולק וזה כנראה מה שגרם לתקלה.
צריך לבדוק מה עושה מצב supply . נראה לי שהוא נכון יותר למצב זה...

דווקא לא.
בגלל מבנה האביזרים אצלי, אני חייב לחבר את המקרר ל-220 כדי לחבר את הטעינה, כי אני טוען דרך השקע ISO של המקרר.
יצא לי טוב, במקרה, בלי לדעת.
גם אין מצב ספליי בCTEK שלי.

יואב פולס
07-07-18, 14:09
יש מצב שה CTEK שלי גם החזיר את נשמתו לאלוהי מטעני המצברים.
כבר כמה זמן אני חושד בו שלא עושה את העבודה טוב, אבל לא הייתי בטוח.
הבוקר חיברתי אותו לרכב לטויוטה סליקה שאין לה שום רכיב שזולג ממנו מתח, אחרי שהמצבר התרוקן ולא מניע.
נדלקו שתי נורות כתומות, ובמשך שעות לא התקדמה שום נורה, אבל המטען עצמו התחמם מאוד.
פירקתי עכשיו את המצבר מהרכב והבאתי הביתה להשגחה.
נו שויין.
יש המלצה למטען מצברים?

ד ו ר ו ן
07-07-18, 14:18
רכב חונה בשמש?

boaz avrahami
07-07-18, 14:36
אם המטען הישן מועמד להשלכה לפח אשמח לאמץ אותו.

לגבי מטענים חלופיים יש כל מיני אפשרויות בעלי אקספרס. אף אחת מהן לא מכיר אישית.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180707/70a8a3c97a3a0bb87fb64da09ff3a75d.png

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180707/2896306b735596e6cea11d7d5d5ae175.png


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

יואב פולס
07-07-18, 14:40
רכב חונה בשמש?

כן. בלי טיפת צל.
ישר חשבתי שההתחממות היא מהשמש, אבל כנראה שלא.

shyy
07-07-18, 14:50
יש מצב שה CTEK שלי גם החזיר את נשמתו לאלוהי מטעני המצברים.
כבר כמה זמן אני חושד בו שלא עושה את העבודה טוב, אבל לא הייתי בטוח.
הבוקר חיברתי אותו לרכב לטויוטה סליקה שאין לה שום רכיב שזולג ממנו מתח, אחרי שהמצבר התרוקן ולא מניע.
נדלקו שתי נורות כתומות, ובמשך שעות לא התקדמה שום נורה, אבל המטען עצמו התחמם מאוד.
פירקתי עכשיו את המצבר מהרכב והבאתי הביתה להשגחה.
נו שויין.
יש המלצה למטען מצברים?

אנחנו משתמשים במטען של בוש C7 .

http://www.matsberim.co.il/%D7%9E%D7%98%D7%A2%D7%9F-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9B%D7%9D-C7-12-24V-BOSCH.html

החליף מטען מצברים שקר כלשהו שהחזיק שנה ו6 שימושים זה כבר עובד יותר קשה בלי שום בעיה

ד ו ר ו ן
07-07-18, 14:52
כן. בלי טיפת צל.
ישר חשבתי שההתחממות היא מהשמש, אבל כנראה שלא.
אני חושב על מטען סולרי קטן של 10w מחובר קבוע דרך בקר קטן.
בתוך האוטו בשמשה הקדמית של הרכב.

סוגר לך פינה בלי בעיה ובלי חוטים.

משתמש במשהו כזה כבר כמה חודשים, עובד נהדר.

asafk
07-07-18, 15:04
שלושה ctek פסולים שנפלו לי ליד תוקנו די בקלות. הרביעי היה לא פשוט לאיתור התקלה ונזנח. אם יש טכנאי אלקטרוניקה זמין - שווה לנסות.

אסף.

zivo
07-07-18, 15:15
שלושה ctek פסולים שנפלו לי ליד תוקנו די בקלות. הרביעי היה לא פשוט לאיתור התקלה ונזנח. אם יש טכנאי אלקטרוניקה זמין - שווה לנסות.

אסף.
אסף,
השם על המדבקה לא משנה ( ולא שווה כלום).
בימים האלו, שמטען כזה עולה בערך 10$ , לא שווה להתאמץ.
אם זה לא חצי דקה, לא שווה.
הגענו למצב אבסורדאלי, שאם אני פותח מכשיר כזה, ורואה שצריך להחליף איזה קבל ( שאין לי בבית), לנסוע לקנות קבל, עולה יותר מלהזמין מוצר חדש.

asafk
07-07-18, 15:23
השאלה אם זה באמת מטען כזה.
הרכיבים אותו דרעק. בסדר. ההבדל בין המותגים כנראה בצורת העבודה. אם תשכנע אותי שחסר השם ב 10$ דואג למצברים באופן דומה ל ctek שמבחינת כבר הוכיח את עצמו - אז אני איתך. חבל בכלל לנסות לתקן.

אסף.

יואב פולס
07-07-18, 15:30
תודה לכולם על העצות והרעיונות,
מאיפה אתם מביאים מטען מצברים ב 10$? אני רואה מטענים של 350 ש"ח וצפונה.
בינתיים אני נותן למטען צ'אנס נוסף לפני שיעבור למחלקה של ד"ר קווינסי ויעבור ניתוח שלאחר המוות לקביעת הסיבות למותו.

zivo
07-07-18, 16:03
אני כבר שנתיים עם משהו כזה-
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3741816
מאוד !!! מרוצה.
עובד ממש יפה ( ללא שום קשר למחיר).
ואני לא רוצה לפתוח פה לשטן, אבל גם המצברים של הטרופר כבר חצו ארבע שנים.

ofir1977
07-07-18, 16:16
אני חושב על מטען סולרי קטן של 10w מחובר קבוע דרך בקר קטן.
בתוך האוטו בשמשה הקדמית של הרכב.

סוגר לך פינה בלי בעיה ובלי חוטים.

משתמש במשהו כזה כבר כמה חודשים, עובד נהדר.


נשמע מעניין.

מדובר על מוצר מדף או משהו שבנית בעצמך ?

opl
07-07-18, 17:53
zivo שלחת אותנו לכתבה בכלכליסט...


אני הזמנתי את זה הפנל הסולארי הזה

https://www.ebay.com/itm/10W-Solar-Panel-10-20-30A-12v-24v-LCD-Battery-Charger-Controller-4m-cable/282885297097?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&var=582411632740&_trksid=p2060353.m2749.l2649

אבל לא עשיתי יותר מדי סקר שוק. יתכן ויש טובים יותר באותו הכסף. ישמש אותי למערכת חשמל נפרדת בדיפנדר - לאביזרים קטנים.

ד ו ר ו ן
07-07-18, 19:06
zivo שלחת אותנו לכתבה בכלכליסט...


אני הזמנתי את זה הפנל הסולארי הזה

https://www.ebay.com/itm/10W-Solar-Panel-10-20-30A-12v-24v-LCD-Battery-Charger-Controller-4m-cable/282885297097?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&var=582411632740&_trksid=p2060353.m2749.l2649

זה בול מה שצריך.
אם יש שקע מצית עם מתח קבוע, הייתי מחליף את התנינים עם תקע ושם פיוז על הקו וזהו.

asafk
07-07-18, 19:20
צריך בכלל בקר...??

אסף.

ד ו ר ו ן
07-07-18, 19:27
במחיר הזה יש מה להתלבט?

הפאנל מוציא בשיא היום 18-20v, בדיון ארוך שהיה כאן, לא הצליחו להגיע למסקנה חד משמעית אם צריך או כדאי.

ofir1977
07-07-18, 19:35
האם 10W לא חלש מדיי ? קצב הטעינה יהיה ממש איטי.

ד ו ר ו ן
07-07-18, 19:43
אתה מפצה על זליגה, וצרכנים פאסיבים כמו אזעקה, רדיו וזליגות, לא צריכה.

בשביל צרכנים אמיתיים זה פרויקט אחר, ויש לפחות 2 שרשורים ענפים מאד כאן באתר.

opl
07-07-18, 19:51
במקרה שלי הרכב יכול לשבת שבוע ++ ללא שימוש. אם זה ילך כמתוכנן יתווסף עוד פאנל, יש מספק מקום בגג של ה110.

ד ו ר ו ן
07-07-18, 21:11
אם המצבר היה מלא בעצירה אחרי נסיעה, ואין זליגה חריגה, אין סיבה שפאנל של 10w לא ישמר אותו מלא.

opl
24-07-18, 19:22
שאלה: אם ברצוני הוסיף עוד פאנלים למערכת שקניתי (https://www.ebay.com/itm/10W-Solar-Panel-10-20-30A-12v-24v-LCD-Battery-Charger-Controller-4m-cable/282885297097?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&var=582411632740&_trksid=p2060353.m2749.l2649)- זה רק עניין של הוספה וחיבור מקבילי?

zivo
24-07-18, 19:33
אם אתה מסוגל לקנות פאנל מאותו הסוג, אז התשובה היא כן.
ככל שהפאנלים שונים, "סתם" חיבור מקבילי יהיה פחות יעיל.

ד ו ר ו ן
24-07-18, 19:36
אם זה אותו סוג אז כן, לחבר מקביל אל הבקר.

amitaikl
25-07-18, 17:09
אני הזמנתי את זה הפנל הסולארי הזה

https://www.ebay.com/itm/10W-Solar-Panel-10-20-30A-12v-24v-LCD-Battery-Charger-Controller-4m-cable/282885297097?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A IT&var=582411632740&_trksid=p2060353.m2749.l2649

אבל לא עשיתי יותר מדי סקר שוק. יתכן ויש טובים יותר באותו הכסף. ישמש אותי למערכת חשמל נפרדת בדיפנדר - לאביזרים קטנים.

אני רואה שיש שם כל מיני אפשרויות, כל מיני גדלים 10/20/30.
מי יכול לכוון אותי - טרופר בנזין שיושב 6.5 ימים בשבוע בחניה, מצבר של 90 אמפר. מה בדיוק אני צריך לקנות, ותבוא עליכם הברכה

opl
27-07-18, 11:29
הגדלים שאתה רואה הם רק נוגעים ליכולת של הבקר מבחינת עומסים/צרכנים ולא מתאים את תפוקת הפאנל. בקישור הזה יש רק 10וואט.
רוצה ללכת על בטוח? מצא אחד של20w.

לפני שעה חיברתי את המערכת שלי למצבר. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180727/7fa1a630a50fe037140261ec7aaea1f8.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

amitaikl
30-07-18, 12:32
הגדלים שאתה רואה הם רק נוגעים ליכולת של הבקר מבחינת עומסים/צרכנים ולא מתאים את תפוקת הפאנל. בקישור הזה יש רק 10וואט.
רוצה ללכת על בטוח? מצא אחד של20w.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

אני מחפש משהו שיחזיק את המצבר בטעינה למשך הזמן שאני לא משתמש ברכב,. השאלה עם 10W יתאים?

ד ו ר ו ן
30-07-18, 12:41
לרכב עם זליגות נורמליות כן.

תחשב שפאנל של 10w ייתן תפוקה של קצת פחות מחצי אמפר/שעה בשעות השיא מ-9 עד סביבות 16, כלומר כ-3אמפר פיצוי.

זה אמור להיות הרבה מעבר לזליגה תקינה של רכב.

opl
30-07-18, 12:44
אצלי לדוגמא נמדדה בזמנו זליגה של 60 מילי אמפר.

amitaikl
30-07-18, 13:02
לרכב עם זליגות נורמליות כן.

תחשב שפאנל של 10w ייתן תפוקה של קצת פחות מחצי אמפר/שעה בשעות השיא מ-9 עד סביבות 16, כלומר כ-3אמפר פיצוי.

זה אמור להיות הרבה מעבר לזליגה תקינה של רכב.תודה על התשובה המהירה והמפורטת.
מדדתי בזמנו זליגה של 80 מיליאמפר, אז נראה לי שזה יספק את צרכי.
לא הצלחתי למצוא קיט עם פאנל של 20w

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

opl
30-07-18, 13:06
בחיפוש זריז

https://www.ebay.com/itm/20W-Solar-Panel-With-Cable-10A-LCD-Controller-Car-charger-Kit-Battery-Clip-Boat/332717864685?epid=25018226277&hash=item4d7787b6ed%3Ag%3AFoUAAOSwkE9bRy Nr&_sacat=0&_nkw=20W+SOLAR+CHARGER+CAR&LH_BIN=1&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313&LH_TitleDesc=0

חנן-ג'יפולוג
30-07-18, 15:17
אני נתקל בימים אלה בבעייה אחרת עם הסיטק. הוא לא מוכן לטעון את מצברי הליטיום של הקארטים.
מתח המינימום שלהם זה 12.8 וולט, ומבחינת הסיטק זה מתח של מצבר מלא.
בינתיים אני מחבר כבלים למצבר של האיוניק ומשאיר אותו דלוק חצי שעה, אבל זה קצת מסורבל, ובהתחשב בקצב שהגברת טוחנת את הקארט עם כל החברות שלה, זה כבר נהיה משימה כמעט יומיומית, לפחות בסופ"ש.

אז אני צריך מטען שיתן כמה אמפרים בודדים, מתח של 14-16 וולט, ושידע לשמור ולעמוד בזרם המקסימלי שלו בלי להישרף.

ofir1977
30-07-18, 15:58
לי יש את המטען של נוקו.
יש מצב עבודה בנוקו שנקרא supply.
במצב הזה המטען דוחף מתח קבוע למצבר.
מיועד למצב בו סיימת לטעון ואתה רוצה רק לשמור את המצבר מלא כשהרכב בחניה ארוכה.
יכול להיות שזה יכול לתת לך מענה.
אם אתה רוצה לבדוק אני יכול להשאיל לך את הנוקו.

עכשיו גם נזכרתי שיש לו מצב של טעינת ליתיום. שכנראה זה מה שצריך.


Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Avi Meir
30-07-18, 16:42
לי יש את המטען של נוקו.
יש מצב עבודה בנוקו שנקרא supply.
במצב הזה המטען דוחף מתח קבוע למצבר.
מיועד למצב בו סיימת לטעון ואתה רוצה רק לשמור את המצבר מלא כשהרכב בחניה ארוכה.
יכול להיות שזה יכול לתת לך מענה.
אם אתה רוצה לבדוק אני יכול להשאיל לך את הנוקו.

עכשיו גם נזכרתי שיש לו מצב של טעינת ליתיום. שכנראה זה מה שצריך.


Sent from my Mi A1 using Tapatalk

שים לב!
מצב Supply במטען נוקו אינו מיועד לטעינה של המצבר!
אתה עלול להגיע לטעינת יתר והריסת המצבר!
מצב Supply מיועד לספק חשמל למערכות הרכב בזמן החלפת מצבר למשל (בזמן ניתוק המצבר ועד לחיבור המצבר החדש).

חנן-ג'יפולוג
30-07-18, 19:13
לי יש את המטען של נוקו.
יש מצב עבודה בנוקו שנקרא supply.
במצב הזה המטען דוחף מתח קבוע למצבר.
מיועד למצב בו סיימת לטעון ואתה רוצה רק לשמור את המצבר מלא כשהרכב בחניה ארוכה.
יכול להיות שזה יכול לתת לך מענה.
אם אתה רוצה לבדוק אני יכול להשאיל לך את הנוקו.

עכשיו גם נזכרתי שיש לו מצב של טעינת ליתיום. שכנראה זה מה שצריך.


Sent from my Mi A1 using Tapatalk

תודה.

הזמנתי מטען:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=VOTO+110cm+1A+DC+Power+Charger+Adap ter+for+16.8V+Lithium+Screwdriver+US+EU+ Plug

ועל הדרך גם מאזן טעינה למצבר ליטיום, שיפטור אותי מבדיקה/איזון ידניים לתאים:

https://m.ebay.com/itm/2S-3S-4S-Li-ion-Lithium-18650-Battery-Packs-Charger-Module-Balance-Board-100mA/122727035587?hash=item1c9319f2c3%3Am%3Am exLqsx9xktQV3JUCFySHYg&var=423142876634&_sacat=0&_nkw=4s+lithium+balance+charger&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313&varId=423142876630


ובקר הגנה מטעינת/פריקת יתר:

https://m.ebay.com/itm/4S-15A-Li-ion-Lithium-Battery-18650-Charger-Protection-Board-14-4V-14-8V-16-8V/201453161135?hash=item2ee78b4aaf%3Ag%3Ao XAAAOSwA3dYga5c&_sacat=0&_nkw=4s+lithium+charger&_from=R40&rt=nc

zivo
30-07-18, 19:52
ואיך אתה שולט על רמת הטעינה שאתה מחבר לרכב?
נראה לי די מסוכן, מצברי ליטיום יותר רגישים ממצבר עופרת ( לטעינת יתר וקצבי טעינה).
???
לא הייתי משחק עם זה בלי מטען יעודי.
או שתעשה פאוזה בפיתוח שלך ותפתח מטען כזה מבוסס ארדוינו

חנן-ג'יפולוג
30-07-18, 19:57
בדיוק כמו באיוניק שהמצבר המקורי היה מחובר אליו:

הוא מקבל טעינה של 13.8 וולט (וזה מצבר שיכול לקבל גם 16.8 וולט) .

- - - Updated - - -

אגב, היצרן מציע לחבר כבלים מרכב לרכב להתנעה במידה והמצבר מתרוקן.

גם כשהמצבר יורד לערכים נמוכים מאוד. בעיניי זה חסר אחריות ואני אוסר את זה למאבחנים שלנו.

בכל מקרה, המגבלות ידועות לי, וברגע שיהיו לי את כל הרכיבים שהזמנתי, הנוהל הזה יפסק.

ניר ל
30-07-18, 22:33
תודה.

הזמנתי מטען:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=VOTO+110cm+1A+DC+Power+Charger+Adap ter+for+16.8V+Lithium+Screwdriver+US+EU+ Plug

ועל הדרך גם מאזן טעינה למצבר ליטיום, שיפטור אותי מבדיקה/איזון ידניים לתאים:

https://m.ebay.com/itm/2S-3S-4S-Li-ion-Lithium-18650-Battery-Packs-Charger-Module-Balance-Board-100mA/122727035587?hash=item1c9319f2c3%3Am%3Am exLqsx9xktQV3JUCFySHYg&var=423142876634&_sacat=0&_nkw=4s+lithium+balance+charger&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313&varId=423142876630


ובקר הגנה מטעינת/פריקת יתר:

https://m.ebay.com/itm/4S-15A-Li-ion-Lithium-Battery-18650-Charger-Protection-Board-14-4V-14-8V-16-8V/201453161135?hash=item2ee78b4aaf%3Ag%3Ao XAAAOSwA3dYga5c&_sacat=0&_nkw=4s+lithium+charger&_from=R40&rt=nc



לא הבנתי למה הצורך ברכיב השני אם אתה משתמש ב bms ?
עריכה - הבנתי , אין בו מאזן

amitaikl
01-08-18, 19:12
הגדלים שאתה רואה הם רק נוגעים ליכולת של הבקר מבחינת עומסים/צרכנים ולא מתאים את תפוקת הפאנל. בקישור הזה יש רק 10וואט.
רוצה ללכת על בטוח? מצא אחד של20w.

לפני שעה חיברתי את המערכת שלי למצבר.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

זה גם יודע לנהל טעינה? כלומר - כשהמצבר מגיע לטעינה מירבית להפסיק טעינה?

opl
01-08-18, 19:55
להבנתי כן. וזה גם ניתן לשינוי

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

opl
01-08-18, 19:56
מצורף המדריךhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180801/48e42c28a49f6bd5d6c0aaa1cbd4239a.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

-->