PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילת דיפרנציאל מרכזי בלנדרובר דיסקברי 2 - מקורי או תוספת?



יונתןמצפה
05-01-17, 19:30
*** נגזר מתוך http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102117 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102117) ****

וכאן ראוי להזכיר את הדיסקברי 2 שבמקור מגיע ללא נעילה מרכזית. במצבו הסטנדרטי הוא רכב עם יכולות אך פשוט מסורס ולא מתאים לשטח בינוני ומעלה (עכשיו אפשר לטעון נגד...).
אממה, ברגע שמתקינים נעילה מרכזית (וזה ניתן די בקלות) הרכב מפגין עבירות מרשימה ללא כל שיפור נוסף, רק בזכות בקרת המשיכה המאוד יעילה שלו.

נדב ש.
05-01-17, 19:58
למה במקור בלי נעילה מרכזית? יש כאלה שגם באים עם דיפ' ננעל במקור.

יונתןמצפה
05-01-17, 20:17
דיסקו 2? אתה מחדש לי! אתה בטוח??

נדב ש.
05-01-17, 20:34
כן, דיסקו 2, אצלי, ואצל רבים אחרים נעילה מקורית, לדעתי בעיקר בדגמי 2003/4.

יונתןמצפה
05-01-17, 21:36
אתה ממש מפתיע אותי. אתה בטוח שזו לא נעילה שמישהו התקין לפניך? הרי התקנה טובה נראית מקורית לחלוטין ומבוססת על ידית ומנגנון מדיסקו 1...

נדב ש.
06-01-17, 22:08
112428
יש על הדיסקו 2 ים שרשורים בנושא הדיפ' המרכזי כאן באתר.
בגדול עד 2002 כולל מגיעים עם נעילה אבל בלי הידית (ואז צריך לרדת מתחת לרכב ולהזיז את הגשפט ידנית או לאלתר כל דבר מפלאח ועד ידית מסודרת בקבינה).
מ2003 הרוב המוחלט של הרכבים כבר הגיעו בלי היכולת לנעול ידנית ויש צורך לעשות שינוי בטרנספר (להחליף את המכסה הקדמי).
ב2004 כנ"ל רק שיש דגמים בהם הנעילה חזרה כולל שליטה מתא הנהג (ולדעתי לא יובאו לארץ. אין לי ודאות של 100% אבל לא נתקלתי באחד כזה וגם לא "גורואים" שניסיתי לברר מולם את העניין).
רוב הדיסקו2 בארץ שיש להם נעילה זה כי מישהו הוסיף אותה מתישהו.
בזמנו נכנסתי לזה יותר לעמק אבל עבר זמן והזכרון כבר לא צעיר.
בכל מקרה יש לזכור שרכב 4X4 קלאסי (ג'יפ למשל) הוא ללא דיפרנציאל מרכזי כלל אלא תיבת העברה שמניעה את האחורים ומשלבת את הקדמיים כשעוברים ל4X4. בגדול היתרון היחיד של דיפרנציאל מרכזי הוא בנסיעה בכביש. כל השאר - חסרונות.

אצלי נעילת דיפ' מרכזית מקורית! ידית קטנה אחת ועם הוראות מפורשות כיצד לתפעל כולל שירטוט של המצבים.

alberto
06-01-17, 23:36
אצלי הדיסקברי 2 היה ללא נעילה מקורית , היה צריך להתקין במיוחד ...

להלן הסבר אם יש או אין , בלי קשר לשרטוט .

https://www.youtube.com/watch?v=7WaotDlbA1g

איל מ
07-01-17, 20:27
נדב, אתה בוודאי מכיר את הרכב שלך ואת ההסטוריה שלו טוב ממני ואם אתה אומר שהגיע כך מהחברה זה יכול להיות. עם זאת. ידית כמו אצלך ניתן להתקין בקלות (להזמין מאיביי) ומדבקה עם הדיפלוק מגיעה גם ברכבים בלי (למרות שכשמזמינים את הידית מקבלים גם את המדבקה).
יכול להיות שנפל אצלך אקזמפלר נדיר ויכול להיות שבעלים קודמים השקיעו בהתקנה איכותית.

נדב ש.
07-01-17, 20:47
לא הבנתי, הידית הקטנה של ה LOW לא מגיעה במקור? אז מה כן מגיע?
ברכבים שראיתי כשאין נעילת דיפרנציאל יש מדבקה רגילה של high ו -LOW.
הידית הנ"ל כפי שרואים בתמונה בתנועה שמאלה נועלת את הדיפ', תנועה קדימה מכניסה ל LOW, כמובן יש אופציה ל LOW בלי לינעול דיפ'.

טרודיי
07-01-17, 23:30
נדב ,בדיסקו 2003 שלי,
יש ידית עם L/H (בלי הדיפ' המרכזי)
אבל במדבקה מופיע.


הדיפ' המרכזי ננעל חשמלית
(לא אני התקנתי) וזה עובד דיי יפה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

מיכה100
08-01-17, 19:20
ככה זה נראה בדיסקברי משנת 2004 שהגיע ללא נעילה ושודרג על ידי:
הידית המקורית מראה רק תנועה קדימה אחורה High Low.
הקיט מאפשר גם את נעילת הדיפרנציאל המרכזי ע"י הזזת אותה ידית שמאלה.
המדבקה שהגיע עם הקיט מראה... אוקיי לא ברור בדיוק מה, אבל היא נראית טוב אז שמתי אותה :cool:.
112462

נדב ש.
08-01-17, 22:14
נדב ,בדיסקו 2003 שלי,
יש ידית עם L/H (בלי הדיפ' המרכזי)
אבל במדבקה מופיע.


הדיפ' המרכזי ננעל חשמלית
(לא אני התקנתי) וזה עובד דיי יפה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

זה עוד לא ראיתי.... נישמע מעניין.

- - - Updated - - -


ככה זה נראה בדיסקברי משנת 2004 שהגיע ללא נעילה ושודרג על ידי:
הידית המקורית מראה רק תנועה קדימה אחורה High Low.
הקיט מאפשר גם את נעילת הדיפרנציאל המרכזי ע"י הזזת אותה ידית שמאלה.
המדבקה שהגיע עם הקיט מראה... אוקיי לא ברור בדיוק מה, אבל היא נראית טוב אז שמתי אותה :cool:.
112462

לא רואים תמונה.

מיכה100
09-01-17, 08:34
לא רואים תמונה.

נסיון נוסף:

112464

נדב ש.
09-01-17, 14:19
נסיון נוסף:

112464

תסתכל בתמונה שהעלתי, אצלי על הידית יש את הכיתוב ואת תיאור התנועה, וגם המדבקה אחרת לגמרי.
מה שאני אומר זה שזה רחוק מלהיות התקנה או שידרוג מקומי, ויש עוד כאלה כמו שלי...

יונתןמצפה
09-01-17, 14:39
נדב למה אתה כ"כ בטוח שזה הגיע ככה במקור? התקנה של נעילה כוללת בד"כ החלפת ידית לכמו שלך. זה אמור להראות מקורי לחלוטין אחרי התקנה טובה.

נדב ש.
09-01-17, 14:54
כי ראיתי עוד כאלה בדיוק מהדגם שלי...

נדב ש.
20-01-17, 16:00
כי ראיתי עוד כאלה בדיוק מהדגם שלי...


נדב למה אתה כ"כ בטוח שזה הגיע ככה במקור? התקנה של נעילה כוללת בד"כ החלפת ידית לכמו שלך. זה אמור להראות מקורי לחלוטין אחרי התקנה טובה.

עוד פרט קטן ששכחתי לציין ואולי הוא לא חשוב כל כך, אצלי כשנועלים את הדיפ' יש חיווי בלוח מכוונים(גם כשפותחים סוויץ׳ נידלק לביקורתיחד עם כל הנורות) נורה כתומה עם x וציור של הסרנים, שמתי לב לכמה סירטונים ביוטיוב שמדגימים כיצד לזהות אם הרכב הגיע עם או בלי נעילת דיפ' מרכזית ומדברים שם בדיוק על זה.

https://youtu.be/7WaotDlbA1g

איל מ
20-01-17, 16:44
שלא יתפרש שאני אומר שאין אצלך מקורי. רק מוסיף מידע למען מאגר הידע.
כשמוסיפים נעילה אצל מישהו מקצועי (רמי למשל עושה את זה בדרך כלל ) מחברים את הנורה של הדיפלוק לסנסור שקיים על הטרנספר. יש לזה יתרונות (חיווי בלוח השעונים) אך גם חסרונות, מכיוון שכעת הקכב יודע שאתה משולב ויש לזה השפעה על פעולת הtc.
מי שמכיר את הרכבים האלה יודע לשנות את ההגדרות במחשב הבודי כדי שהמערכת תעבוד טוב (ויש אומרים אפילו יותר טוב מהמצב הראשוני כי מערכות ה tc, אבל בעיקר הabs, עובדות בצורה שכעת יותר מכוונת לשטח).
אצלי אגב חיברתי את החוט שנותן חיווי על טמפרטורת טרנספר, שמגיע בדיוק מעל חיישן הדיפלוק (מסתבר שהרכב מגיע עם אופציה לחיישן חום טרנספר רק שהטרנספר בלי...).
בכל אופן כשאני משלב, נדלקת נורת החום טרנס' במקום נורת הדיפ'.
כשהייתי אצל רמי פעם הוא רצה לסדר לי את זה, אבל מהסיבות שהסברתי, העדפתי לא לגעת.

נדב ש.
20-01-17, 17:27
ויש את הצליל התראה כשאתה נועל ומשחרר? אצלי יש.

טרודיי
20-01-17, 22:44
נדב,
אצלי כמו שאמרתי אני נועל חשמלית,ז"א לא מקורי ובכל זאת נדלקת נורת הדיפ' ויש את הצליל.

לא כלכך משנה אופן הפעלת הנעילה,ואם זה בא מקורי או לא,
העיקר נעול :)


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
21-01-17, 09:08
ברור, סתם זה מעניין אותי....

יואב פולס
23-01-17, 08:29
נדב אתה מפתיע.
אם אתה טוען שאצלך זה "מקורי" / "סטוק מהמפעל" אתה לא מכיר את ההיסטוריה של הרכב שלך / לא מכיר את ההיסטוריה / היסטריה של הדיסקברי 2.
אם אפשר להחליף את כל הטרנספר לכזה עם נעילה אז אפשר גם לארגן מאותו מקור את התרשים.
הרכב שלך לא הגיע עם נעילה מרכזית מקורית. מתישהו החליפו את הטרנספר.

נדב ש.
23-01-17, 08:38
אל תידאג בקשר להיסטוריה, יש לי אותה מסודרת כולל ספר רכב, ועוד טפסים שהרכב יצא מהסוכנות, הכל מסודר יפה בבליסטר מקורי לנדרובר.
לגבי הנעילה עצמה-מודה שאני לא מומחה כמוך לעינייני לנדרובר, זה מה שנאמר לי ע"י המוכר, כמובן שהרכב לא יד ראשונה ולא שניה אז אם זה נעשה בגלגול אחר וזה לא מקורי לא ידעתי על זה, למרות שציינתי שראיתי כמה כאלה בדיוק אותו דבר.
מה שחשוב זה שיש נעילה קיימת ברכב במצב מקורי או לפחות כמו שאמור להיות מקורי בדיוק לפי הספר.

אסף ד.
23-01-17, 13:20
תקרא פה בסוף העמוד...
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html

yoni_0000
23-01-17, 13:28
אין לדיסקברי 2 נעילה מרכזית לדיפ'??
זה על גבול השערוריה..

יונתןמצפה
23-01-17, 13:31
זה יותר משערוריה. זה מחדל! זה לא יאמן לאיזה מצבים מביכים ומסוכנים הרכב הזה מגיע במצבו המקורי.
מי שמעז לקחת את הבקרת אחיזה שלו לקצה מבלי יכולת לנעול את הדיפ' המרכזי מוצא את עצמו בהרבה מצבים בברוך רציני תחת הכותרת ''עליה שנכשלה''...

נמרוד
23-01-17, 13:42
שערוריה שערוריה, אבל חלה עליה התיישנות. דיסקברי 2 האחרון נמכר לפני, כמה? 12 שנה?

yoni_0000
23-01-17, 13:58
עכשיו כשהוא יורד אל העם (ולשטח..) זה רלוונטי מתמיד. הדיסקו עבר לי בראש בתור רכב פוטנציאלי. כבר לא, מחוק מבחינתי.
חוץ מזה, זה סתם עוד הזדמנות לרדת על לנדרובר :cool:

יואב פולס
23-01-17, 14:00
טוב שלא נסחפתם ל "יום כיפור של עולם השטח!"
גם במצבו המקורי עם בקרות המשיכה יש לדיסקברי 2 עבירות מצויינת.
ההבדל עם נעילה או בלי הוא גדול, אבל הוא בעיקר ברמת המאמץ של הרכב / נהג. עדיין לדיסקברי 2 מקורי יש עבירות מצויינת כשהוא תקין.
דיסקברי 2 מקורי ותקין יעבור את כל המסלולים הרגילים כולל עשוש/ורדית/רמון/יאיר/זרון ודומיהם.


הדיסקו עבר לי בראש בתור רכב פוטנציאלי. כבר לא, מחוק מבחינתי.
מסכים עם המסקנה, אבל מסיבות אחרות...

yoni_0000
23-01-17, 14:14
זאת נכות לכל דבר.
לכל רכב part time 4x4 יש מערכת יעילה יותר. אז האלקטרוניקה מפצה..?
היא מפצה גם על חוסר של נעילה רוחבית, ועדיין- אין תחליף לנעילה.

יונתןמצפה
23-01-17, 15:03
יואב, אני חייב לחלוק עם הקביעה שלך. זה נכון עקרונית, שדיסקו 2 ללא נעילה מרכזית יהיה מסוגל לצלוח עבירות בינונית ואף יותר. אבל הבעיה האמיתית מתחילה כשאתה לא מצליח לעלות. עכשיו אתה צריך לנסות לגלוש אחורה ברכב שבו הסרן הקדמי והאחורי לא מחוברים ביניהם באופן קשיח. וזו כבר סכנת נפשות!
אני לא אכנס כאן שוב להסבר של מדוע הגלגלים הקדמיים ננעלים בעוד האחוריים ממשיכים להתגלגל, ואז אתה לא מצליח לעצור והאף גולש הצידה לשפ''ץ מסוכן... (כבר הסברתי את זה בעבר).
ואני מתאר סיטואציה שקרתה לנו יותר מפעם אחת ביותר מרכב אחד, עם נהגים מנוסים מאוד.
מיותר לציין שברכבים המדוברים הותקנה נעילה מרכזית ומאז התופעה לא חזרה.
כאמור, ללא נעילה הרכב הזה נכנס לקטגוריה של מחדל...

איל מ
23-01-17, 18:13
שתי הערות.
בעצם שלוש.
ראשית כמעט לא תמצא היום דיסקו לא נעול.
שנית, גם בלי הנעילות הרכב הזה סטוק עביר מאוד והבעיה העיקרית היא בלאי מוגבר בעקבות ההסתמכות על הבקרות, שפשוט עובדות יותר קשה. אין מה להשוות לרכבי פארט-טיים אחרים מכיוון שכאן יש מהלכי מתלה אמיתיים.
שלישית, לגבי בלימה בעליה. תיאורטית הטענה היא נכונה. אבל בדיסקו הבלמים (גם האחוריים ) חזקים מספיק כדי לבלום מעולה גם בלי עזרה מהסרן השני. הבעיה נעוצה במערכת הabs שנותנת לרכב לרוץ על דרדרת. זאת בעיה שתקפה לכל suv מודרני, והרבה אנשים מוסיפים מתג ביטול (למרות שמלכתחילה אלו יהיו עם נעילה מרכזית).

לסיכום הנקודה, בתור אחד שאשכרה נוהג בדיסקו (ובהתחלה גם בלי נעילה) הוא במצב סטוק עביר כמו כל suv שנמכר במקביל אליו וללא צורך במיגונים/הגבהות וכו....
בכסף שהרוכש הממוצע השקיע בזמנו במיגון והגבהת ה suv המקבילים לרמת טיול ביוני +, ניתן היה להפוך את הדיסקו למכונת עבירות.
עדיין,
לרוב האנשים לא הייתי ממליץ עליו, אבל מסיבות אחרות וזה דיון אחר לגמרי.
נ.ב.
דגמי הדיסקו 2 עד אמצע 2003 כן מגיעים עם נעילה רק שצריך לרדת מהאוטו בשבילה... x-(
המאוחרים יותר הגיעו בלי בגלל שיקולי יבואן לא ברורים (אוקיי, של נדב ועוד כמה הגיעו עם.... ;-) ).

יונתןמצפה
23-01-17, 18:20
אני לא מדבר על מצבים תיאורטיים אלא על מצבים אמיתיים לגמרי שנגמרו בחילוצים מורכבים ומפחידים שקרו אך ורק בגלל היעדר נעילה מרכזית. ושוב אני מדגיש, לא בגלל טעויות נהג. עליה, עולים, הרכב נאבק. ברקס והופ - דרדור לא מבוקר אחורה ואף שנופל הצידה. אחרי התקנת נעילה התרחיש הזה פשוט הפסיק לקרות. שוב, ביותר מרכב אחד ויותר מנהג אחד. נהגים מנוסים מאוד כאמור.
הבעיה היא לא ברקסים חלשים מדי אלא באופציה שיש לשני הסרנים להסתובב במהירות שונה מה שבהכרח גורם לסרן הקדמי להישאר נעול כשמשחררים מעט את הבלמים כדי לדרדר אחורה.

יואב פולס
23-01-17, 18:38
תשמע, טיילתי בעצמי עם נבלה שכזו לא נעולה, ואח"כ כן נעולה, ועוד חבר שכבר הרבה שנים מטייל ברכב ללא נעילה, ורק לאחרונה הוסיף נעילה, וגם הוא מעולם לא נתקל בשום בעיה. הרכב ללא נעילה סתם עובד קשה יותר.
אבל שיהיה, אם אתה אומר שהאוטו ללא נעילה הוא מחדל / תקלה / מעאפן - אני מסכים איתך.

יונתןמצפה
23-01-17, 18:45
אם מסכימים אז סבבה :)
אני מאמין לך שלא חווית את זה.
המצבים בהם האירועים שתיארתי קרו היו במפגשי/טיולי עבירות, שבהם בכוונה מנסים לעלות כל מיני עליות שמראש ידוע שלא בטוח שיעלו חלק.
החומרה של מה שאני מתאר תמיד קרתה בשלב של החילוץ לאחור אחרי שהעלייה נכשלה.
אני מניח שברוב המסלולים הסבירים פחות חווים את זה.

Shakked Rashty
24-01-17, 22:37
סליחה אם זו סטייה מהנושא אבל מה העלות של שדרוג לנעילה מרכזית?
יש לנו דיסקברי מודל 2003 (מיתחת פנים) ובאמת מרגישים את בקרת האחיזה עובדת שעות נוספת, גם בשטח קל יחסית...
למרות שעד היום הוא לא אכזב בשטח.
בנוסף הבנתי שיש דגמים שמסובך בהרבה להוסיף להם נעילה מרכזית, איך יודעים לאיזה מודל ניתן לבצע את השינוי בקלות ולאיזה לא?

שקד

איל מ
24-01-17, 22:52
כדי לדעת אתה צריך לזחול מתחת לרכב ולמשש מעל החלק הקדמי של הטרנספר אם יש ציר שיוצא כלפי מעלה.
תקרא את הקישור ששם אסף ד. בעמוד הקודם.
עלות, לא זוכר כמה עלה לי בזמנו, אבל זה להחליף את כל החלק הקדמי של הקייס של הטרנספר. תוסיף לזה הורדת טרנספר וכיוונונים וזה יכול להגיע לסכומים נכבדים עוד לפני הידית, שעולה בעצמה לא מעט. אני את כל מנגנון הידית ייצרתי בעצמי וגם חלק מהפירוק וההרכבה.

מיכה100
30-01-17, 15:19
+1 ליואב, הרכב במצבו הלא נעול עביר מאוד לתקופתו.
כמובן שאם מראש הכוונה היא לבדוק דרך קבע את מגבלות הטיפוס שלו אז נעילה זה צעד כמעט הכרחי (משפרת ביצועים, אמינות ובטיחות).
מה שכן, בפעם האחת שניסיתי לטייל בשטח עם הדיסקו ללא נעילה ועם בקרת אחיזה תקולה (3 אמיגוס), יכולת הטיפוס ירדה לאפס מאופס - כל הצלבונת מטופשת שליסינגטומטית עוברת בזלזול הדיסקו התחיל לפרפר..

ishapira
01-02-17, 19:52
לגבי נושא הדיון - בדיסקו 2004 שלי יש נעילת דיפרנציאל שנראית בול כמו המקורי (זהה אחד לאחד למה שהיה לי בדיסקו 1 שקדם לה) - הן בידית, הן במדבקה, אורות, פעמון וכו'. בתור הבעלים ה- 2, אין לי דרך לוודא שהרכב יצא כך מהמפעל, אך לדעת רמי סיכוי רב שההתקנה אכן בוצעה עוד במפעל.

לגבי הסוגיה של התקנה במפעל, גם בספרות וגם בפורומים בינלאומיים, קיימים מספר דיונים על כך שבדגם של 2004 היתה אפשרות להזמין את הרכב עם נעילה מרכזית. ראו עמ' 130 בספר הרכב (RAVE)
"Discovery is enhanced by the inclusion of an
optional lockable differential (diff lock) between
the front and rear drive shafts. With the
differential locked, the drive shafts to front and
rear axles are, in effect, joined together, causing
both to rotate at the same speed."

וכן כתבה בנושא ב- FOURWHEELER
http://www.fourwheeler.com/how-to/129-0710-1994-1999-land-rover-discovery-upgrades/
"Sturdy Fix: In its final year of production, the D II came from the factory with a center diff-lock shifter to lock the center differential. "

http://forum.lro.com/viewtopic.php?f=63&t=84967
"It's standard fitment on the 2004 ES Premium, and an option on the other models of that year."

וכאן סיימתי את עבודת המחקר... :-)

אסף ד.
17-03-17, 22:46
לרכב עם אופצייה קיימת בטרנספר צריך רק להוסיף ידית איביי או משומש מפירוקיות בחו"ל
שעה עבודת פירוק קונסולה ואתה מסודר

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

נוה
18-03-17, 11:55
שעה עבודה זה סבבה ,

אני כבר שעות מחפש ב ebay ללא תוצאות
אשמח לקישורים אפילו למשומש יותר טוב
נוה

Alon
18-03-17, 15:00
נוה שלום
רצ״ב קישור קצת יקר אבל יש.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/disco-ii-difflock.html
אני התקנתי ידית כזאת קצת יותר משעה עבודה יש שם חלק פח מחובר בניטים שצריך לקדוח ולהחזיר ניטים.
אלון


Sent from my iPhone using Tapatalk

Alon
18-03-17, 15:02
יש שם גם את התוספת שצריך לטרנספר עם הגיע בלי
אלון


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
18-03-17, 17:17
המלצה למי שעושה הסבה.
כשמחזירים את מכסה הפח לא לשים ניטים אלא לקנות ברגים ותפסים שאליהם הבורג מתברג. זאת בשביל שירות נוח בעתיד לחלק העליון של הטרנספר, ובמיוחד החיישן מצבים.
בנוסף, אם אין גומיה, או שהיא במצב רע, לא להתעצל ולהחליף (כל גומי מפנימית או פלציב יהיו טובים). וזאת כדי לסנן רעשים וריחות.

-->