PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת תושבות מנוע בהיילקס 2001



גיא ניר
26-01-17, 20:20
שלום
אשמח לקבל דגשים לביצוע העבודה
למה לשים לב, האם יש צורך לפרק משהו נוסף, איך ניגשים לתושבת הימנית- האם צריך לפרק מדחס
תודה!

tooshey
26-01-17, 21:03
שים לב לסדר העבודה. העבודה מתבצעת בעיקר מלמטה.
שחרר את שני הברגים 14 ממ והאום 17 ממ בשתי התושבות
הרם את המנוע בזהירות עם ג'ק וקרש פיזור לחץ מהקרטר
שים לב למאוורר המנוע
הוצא תושבת שמאל (נהג)
דחוף המנוע שמאלה והוצא תושבת ימין
הכנס תושבת ימין חדשה
דחוף המנוע ימינה והכנס תושבת שמאל חדשה
לא לשכוח את כיפות המגן לתושבות
חבר התושבות למנוע עם אום 17
תוך כדי הנמכת המנוע לשילדה הכנס 4 ברגים למקום
הוצא ג'ק
כשהמנוע מונח על התושבות הרכב 4 אומים 14 ממ והדק הכל לערך הנדרש
בהצלחה

אם אתה לא סגור במדוייק על אופן כיווון דיפרנציאל אחורי, ממליץ לך להעזר בבעל מקצוע.

בברכה,טושי

גיא ניר
26-01-17, 21:18
שים לב לסדר העבודה. העבודה מתבצעת בעיקר מלמטה.
שחרר את שני הברגים 14 ממ והאום 17 ממ בשתי התושבות
הרם את המנוע בזהירות עם ג'ק וקרש פיזור לחץ מהקרטר
שים לב למאוורר המנוע
הוצא תושבת שמאל (נהג)
דחוף המנוע שמאלה והוצא תושבת ימין
הכנס תושבת ימין חדשה
דחוף המנוע ימינה והכנס תושבת שמאל חדשה
לא לשכוח את כיפות המגן לתושבות
חבר התושבות למנוע עם אום 17
תוך כדי הנמכת המנוע לשילדה הכנס 4 ברגים למקום
הוצא ג'ק
כשהמנוע מונח על התושבות הרכב 4 אומים 14 ממ והדק הכל לערך הנדרש
בהצלחה

אם אתה לא סגור במדוייק על אופן כיווון דיפרנציאל אחורי, ממליץ לך להעזר בבעל מקצוע.

בברכה,טושי





תודה בן אדם!

שאלה:
האום 17 של התושבת הימנית חסום על ידי מדחס המזגן(?).
איך ניתן להגיע אליו?

tooshey
26-01-17, 21:30
תודה בן אדם!

שאלה:
האום 17 של התושבת הימנית חסום על ידי מדחס המזגן(?).
איך ניתן להגיע אליו?

לא חסום ולא מדחס מזגן אלא האלטרנטור.
צפוף אבל אפשרי.
אפשר לקצר מפתח רינג 17 ממ שיהיה יותר נח לעבוד.

בברכה,טושי

גיא ניר
26-01-17, 21:56
לא חסום ולא מדחס מזגן אלא האלטרנטור.
צפוף אבל אפשרי.
אפשר לקצר מפתח רינג 17 ממ שיהיה יותר נח לעבוד.

בברכה,טושי

תודה! 😊

מקסימום אני מזעיק אותך😄

סופש נפלא בבוץ!

גיא ניר
30-01-17, 03:33
שים לב לסדר העבודה. העבודה מתבצעת בעיקר מלמטה.
שחרר את שני הברגים 14 ממ והאום 17 ממ בשתי התושבות
הרם את המנוע בזהירות עם ג'ק וקרש פיזור לחץ מהקרטר
שים לב למאוורר המנוע
הוצא תושבת שמאל (נהג)
דחוף המנוע שמאלה והוצא תושבת ימין
הכנס תושבת ימין חדשה
דחוף המנוע ימינה והכנס תושבת שמאל חדשה
לא לשכוח את כיפות המגן לתושבות
חבר התושבות למנוע עם אום 17
תוך כדי הנמכת המנוע לשילדה הכנס 4 ברגים למקום
הוצא ג'ק
כשהמנוע מונח על התושבות הרכב 4 אומים 14 ממ והדק הכל לערך הנדרש
בהצלחה

אם אתה לא סגור במדוייק על אופן כיווון דיפרנציאל אחורי, ממליץ לך להעזר בבעל מקצוע.

בברכה,טושי

דו"ח מצב:
הפעם עלו שתי בעיות:
תושבות מנוע פגומות ותותבי משולשים פגומים.
מעבר לקושי המימוני, הגיע הזמן מבחינתי "לקפוץ למים".
לכן החלטתי- וקפצתי!
עידכון מיום טיפולים ראשון:
ההסבר של טושי לא היה יכול להיות מדוייק יותר!
ב 10 שורות הוא הצליח לתמצת את כל התהליך!
מעבר לכך, ההסבר שלו נתן לי ביטחון לביצוע האופרציה בעצמי

ועכשיו- אלי:
יום א' 10:00-16:00-
התושבות הישנות חולצו לאחר כמה שעות של מאבק עם גישה מוגבלת לברגים😄
ההערכה היתה שתושבת אחת פגומה..
Well, המנוע פשוט היה מונח..לא מחובר לשאסי😄
התושבות החליפיות התגלו כ"כמעט" מתאימות, ונדרשו מעט פיצורים על מנת שהפין הסמוך לבורג יכנס לחור המיועד לו.
דבר אחר לא בדקתי- והוא תאימות במרחקי החורים בין התושבת למקום שעליה להתחבר אליו..כנראה שגם שם יש סטיה.
אז עם שתי בעיות(אבל עם חיוך בלב) סיימתי את העבודה היום:
1- רק בורג אחד בתושבת ימין נמצא במקומו ועושה רושם שאצטרך לחלץ שוב את התושבת הימנית(לפחות) כדי לוודא תאימות במרחקי החורים
2-עם תושבות שחוקות עד דק, היה למנוע נוח בין מחזיקי התושבות אשר מחוברים לשאסי..כעת, עם תושבות חדשות שמנמנות, הוא מתקשה לחזור למקומו ונותרו 2-1 ס"מ כדי שהחורים בין התושבת לבין החיבור לשאסי יתאימו. המנוע לא חוזר מספיק למטה.
מסקנות:
אין כמו חבר טוב שמאפשר לעבוד מחוץ לסדנא שלו(רוי- מסגר אומן בעמינדב)
לעבודות מסוג זה כדאי לרכוש רינג-ראצ'ט בגדלים הרלוונטיים
סוף דבר- בהמשך.
אדיוס

amirmoshe
30-01-17, 06:04
מנסיון שלי. תושבות מקוריות מבודדות ויברציות טוב יותר בצורה משמעותית, מחזיקות לזמן רב יותר ומתיישבות בצורה מושלמת.

גיא ניר
30-01-17, 06:58
מנסיון שלי. תושבות מקוריות מבודדות ויברציות טוב יותר בצורה משמעותית, מחזיקות לזמן רב יותר ומתיישבות בצורה מושלמת.

טוב😐

בפעם הבאה..😄

לא אקנה עכשיו מקוריות,

אבל בדיעבד המחשבה אכן חלפה בקודקודי!
תודה

גיא ניר
30-01-17, 21:04
112819אז כך התושבות אמורות להיראות..



112820112821וכך הן התגלו אצלי..

מה שכמעט ולא פתר את עניין הרעידות, שכנראה מגיעות מהחלק האחורי- איזור הקורונה ומיסביה.

אם למישהו יש תובנות מאירות עיניים לגבי רעידות- אשמח לשמוע.

ד ו ר ו ן
30-01-17, 21:13
אצלך יש כל הינע יחיד או מפוצל?

מנסיון, גם לתושבת הגיר יש תפקיד.

גיא ניר
30-01-17, 21:45
אצלך יש כל הינע יחיד או מפוצל?

מנסיון, גם לתושבת הגיר יש תפקיד.

תושבת הגיר נראית תקינה.
הגיר הוחלף לאחרונה ואם היתה בעיה שם, הייתי יודע.
לא יודע מה ההבדל בין שני גלי ההינע הנ"ל.
יש לי נזילה חזקה מהדיפרנציאל האחורי, מאיזור כניסת גל-ההינע אליו, וכשהדבר נבדק עלה חשד שגם המיסבים בלויים, עקב חופש תנועה של הציר לצדדים.

- - - Updated - - -

אגב, מאיפה אני מוציא מק"טים של חלקי החילוף המקוריים?
אם היה בידי service manual, הסיפור היה שונה במקצת, אבל אני לא מצליח למצוא..

איל מ
30-01-17, 21:49
אם אתה יכול להזיז את היוק ביד (לא לסובב אלא לנער). רוב הסיכויים שמשם הרעידות. מורגש כויברציה בתדירות הרבה יותר גבוה מאיזון גלגלים. בד"כ במהירות 80-90 וב120 (אבל זה היילקס אז נתייחס לנמוך ;-)
רצוי לסדר את זה לפני שיגרם נזק לדיפרנציאל.

tooshey
30-01-17, 22:04
הילקס משנתונים 98-01 מצויד בגל הינע אחורי שלם, ארוך מידי כנראה, ולכן מועד לרעידות.
כדי להתגבר על הבעיה טויוטה תלו משקולת על הטרנספר,שתשמש כמשכך תנודות.
בהרבה הילקסים המשקולת הוסרה,(1600 שח לחתיכת ברזל עם שתי גומיות ) וזו סיבה מצויינת לרעידות.
גל ההינע השלם הארוך פגיע יותר מגל הינע בעל שני חלקים ולכן נוטה לקבל ממכה ולאבד איזון.
בדגמי 2002 ומעלה טויוטה חזרו להשתמש בגל הינע אחורי בעל שני חלקים ואף הוסיפו לו קרדן כפול לטיפול נכון יותר בבעית זווית הצלבים.
כנראה כדי לפתור את בעיית הרעידות.

מיסבי פיניון שחוקים ברמה שניתן לנדנד את הפיניון מעלה מטה או לצדדים זה קטסטרופה.
יתכן שזו רק בעיה ממקומית ביוק, אבל זה מתוך נקודת מבט אופטימית עד כדי נאיבית בלבד.
תגיד שלום לדיפרנציאל שלך ותתחיל לחפש ביצה קומפלט מפירוק.

בסרוויס מנואל המקורי אין מקטים.
כדי למצא מקטים מקוריים ומחירים כנס ל toyodiy
כדי למצא מקטים ותרשימי פיצוץ כנס ל japanparts.eu

בברכה,טושי

גיא ניר
31-01-17, 05:40
אם אתה יכול להזיז את היוק ביד (לא לסובב אלא לנער). רוב הסיכויים שמשם הרעידות. מורגש כויברציה בתדירות הרבה יותר גבוה מאיזון גלגלים. בד"כ במהירות 80-90 וב120 (אבל זה היילקס אז נתייחס לנמוך ;-)
רצוי לסדר את זה לפני שיגרם נזק לדיפרנציאל.

אבדוק. תודה

גיא ניר
31-01-17, 05:57
תודה טושי

לגבי הדיפ'- ההחלפה הוצעה לי מיד כשזיהיתי שיש משם נזילה. המחיר לסרן אחורי שלם היה בהתאם- בסביבות 4000 אם אינני טועה.
לא בתקציב כרגע.😊

יש אלמנט נוסף שמקומם אותי מאז שהלך לי מנוע באיפון- חוסר הרצון לשפץ חלקים פגומים. ועזבו את העובדה של הפרשי העלויות.
כשמביאים חלק מפירוק קשה מאוד לדעת מה יהיה מצבו!
את האיפון מכרתי מעט אחרי החלפת המנוע, ומאז כבר הוחלף מנוע נוסף!
הגיר שהחלפתי אצלי בהיילקס אינו במצב מושלם ויש לו נזלת תמידית😄
בקיצור, כיוון שיש לי זמן כרגע, ובעיקר חשק/כוח להתעסק במכונאות- אעדיף לנסות לתקן/לשפץ.

אשמח לדעת מהיכן משיגים את המיסבים הרלבנטיים לקורונה( מקוריים אולי)
וכיצד מבצעים את האופרציה.

חייב לציין שההסבר לגבי תושבות המנוע היה מדוייק

לגבי הספרות המקצועית- אבדוק, תודה

תודה רבה

גיא ניר
31-01-17, 06:35
..בסוף יתברר שמישהו מכם גר מטר ממני והיה יכול לראות את זה בעין 😆
אני גר בבר גיורא, באיזור בית שמש - ירושלים..

גלעד .ג.
31-01-17, 07:11
גיא אני ממושב בית נקופה שבפאתי ירושלים.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

גיא ניר
31-01-17, 12:11
אם יש לך ידע/ניסיון, אשמח שתקשיב לרכב שלי, גלעד.

טושי ציין שמות אתרים עם מקטים ושירטוטים, אך אני עדיין לאמצליח למצוא שם משהו רלוונטי(לא מוצא שירטוטים).

בקיצור, נותרתי עם רעידות חזקות מאוד בהאצה ובהאטה, גם לאחר החלפת תושבות המנוע.

עזרה בבקשה :)

גלעד .ג.
31-01-17, 15:31
0527262 שש שש שש.

תקפוץ לקפה .

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

גיא ניר
31-01-17, 17:55
טושי!

אני לא מסתדר עם האתרים האלה😐

גיא ניר
31-01-17, 18:07
הצילו! 😲
צלב קידמי שעומד להתפרק!

ידעתי שאני צריך לזחול מתחת לאוטו אחרי סיום החלפת תושבות המנוע, אבל דחיתי זאת, עוד שעה, ועוד שעה..
כולה רציתי לנסות ולהיות דוקטור לגלי הינע, אבל מסתבר שאפילו סטאז' אני לא צריך לעשות..
הצילו!
מאיפה בירושלים(או ת"א אם שולחים באותו יום) אני יכול להשיג חלקים להיילקס??
חנות חלקי החילוף שהכרתי בתלפיות, לא מכירה את ההיילקס במיוחד..
מיסבים לדיפרנציאל- הוא לא מוצא מקטים ולא יודע מה להביא לי..
אבל מעבר לכך, ובאופן דחוף עד קריטי- אני חייב את הצלב הקידמי!
מאיפה משיגים??
אני גר במיקום כזה שללא רכב אני מושבת..

ראיתי כמה סירטונים ב YouTube בנוגע להחלפת מחזיר שמן ומיסבים בדיפרנציאל..אני חייב לציין שאף סירטון לא הראה את התהליך מתחילתו עד סופו באופן ממצה.
ברור לי שמעבר לחולץ מיסבים זה או אחר, יש דגשים שחשוב לדעת- ושוב, אשמח לקבל בתודה!
אז לסיכום:
- מקטים לחלקים- איפה?
-חלקים- איפה?

תודה על העזרה שלכם, כולכם!

ד ו ר ו ן
31-01-17, 20:27
במקרה הכי ״גרוע״, אתה נכנס למוסך טויוטה, ועם מספר הרכב יכול לאתר ולרכוש את החלקים לרכב.
גם ב-toydin, אתה יכול לשלוף נתונים לפי מס השילדה שלך.

צלב מקורי שקיבל לחיצה של גריז פעם בטיפול, החזיק אצלי בגל-הינע האחורי כחצי מליון קמ.

גיא ניר
31-01-17, 20:46
במקרה הכי ״גרוע״, אתה נכנס למוסך טויוטה, ועם מספר הרכב יכול לאתר ולרכוש את החלקים לרכב.
גם ב-toydin, אתה יכול לשלוף נתונים לפי מס השילדה שלך.

צלב מקורי שקיבל לחיצה של גריז פעם בטיפול, החזיק אצלי בגל-הינע האחורי כחצי מליון קמ.


:) תודה!

-->