צפייה בגרסה מלאה : צריך עזרה בשכנוע .. כננת לדאסטר או לא.
אז ככה ...
נפלו עלי כמה שקלים .. ויש לי רצן עמוק להרכיב אותם בצורת כננת על הדאסטר.
יש אידיוטים שכבר עשו את זה ( לא ידוע לי בארץ .. אבל בהחלט באירופה ודא"מ )
יש גם לרכוש פלטות ומתקונים וחיבורים וכו' ..
האוטו שוקל 1.3 טון ע"פ הניירת.
ע"פ חישוב של פעמיים משקל אוטו .. אז 3 טון מינימום = 6000 ליברות מספיק לי. אני מניח ש 8000 ליברות זה מה שיעלה בגורל.
אם אני עושה את זה, אז קבועה קדמית.
לא רואה ניידת ולא רוצה רסיברים ולסחוב את המשקולת הזאת כשהכל תלוי בין שמיים וארץ וצריך לפנות את תא המטען ומבול ובאמצע שלולית של בוץ.
בעד:
- אני רוצה
- אני נוסע לרוב לבד ( מה שגורם לי להיות מחושב ושקול וזהיר ועד היום טפו טפו זה הספיק , אבל יום אחד יגמר לי המזל )
- אני רוצה
נגד:
- זה מוסיף משקל מקדימה, משקל מוקפץ שיוריד את האף בדיוק ברגע שהכי לא מתאים
- בטח לא בריא ל"אין שלדה" של האוטו
... אני לא יודע אם אני מבקש מכם לשכנע אותי כן או לא ..
אבל נא השבט יאמר את דברו.
נ.ב. - אני יודע שלכאורה האוטו לא ג'יפ ולא צריך כננת ... אבל אני כן נוסע איתו וגם במקומות שהוא לא אמור אולי לנסוע .. ויש מצב שעצם השאלה טיפשית ..
אבל תזרמו ..
תודה :)
אז דווקא בגלל זה תלך על נשלפת.
אני יודע שזה לא מקובל, כי אז לא רואים שיש לך כננת.... אבל דווקא באוטו כזה, שמשקל הכננת עלול להוריד לו את החרטום וגם לא כל כך בריא על המרכב העדין שלו....
כן. זה כבד ותצטרך לסחוב אותה ולהשחיל אותה לרסיבר ברגע האמת.
אבל בהתקנה קבועה המשקל שלה יעיק על קצה האין-שילדה יום-יום, שעה-שעה, 24/7.
תודה.
( תודה שענית ברצינות :) )
אני מודה שאלמנט השופוני לגמרי משמעותי ...
אבל נשלפת .. זה לא יקרה .. ולא בגלל השופוני ... אני מכיר את הפציינט .. הוא עצלן רצח.
אם יוחלט שנשלפת אז פרקטיקלי זה כמו להחליט לוותר על החוויה.
אז נשנה את השאלה .. נגיד שזה משפיע ויודעים שזה משפיע ..
עד כמה זה משפיע ?
מה הטרייד אוף ?
בדקת מה המשמעות להחליף ל קפיצים/בולמים מתאימים לתוספת המשקל?
בדקת מה המשמעות להחליף ל קפיצים/בולמים מתאימים לתוספת המשקל?
כבר יש לי קפיצים heavy duty.
אני מניח שמשקל כננת עם כבל ניילון יהיה סביב 30 ק"ג.
אני מפעיל משקל של הגוף שלי ( 80 ק"ג ) על החלק הקדמי של מכסה מנוע ( נשען ) והאוטו כמעט לא זז.
אני מבין גם שה 30 ק"ג הללו יהפכו ל 200 ק"ג כשהאוטו מקפץ לו בשטח ...
המשמעות של ה 30 ק"ג המקפצים על הפח של היוניבודי היא זאת שלא ברורה לי בכלל.
- - - Updated - - -
ככה זה נראה בתכלס ..
https://www.youtube.com/watch?v=LlTlwMlJctU
וזה גם עלה בחיפושים ..
https://www.youtube.com/watch?v=AfM1cMPSVW4
90 ומשהו אחוזים מהכננות נרכשות לצורך שופוני.
עבור צרכים כאלה ניתן להשיג כננת-דמה עשויה פלסטיק....
אבל עניין המשקל הוא משמעותי. אין לך שם שתי קורות שילדה חסונות כמו בסופה או בדיפנדר שמערסלות באהבה את הכננת בלי להתרגש מהמשקל שלה.
דרור,
בהתחשב בעובדה שכשגוררים את הרכב על מובילית ( שלא נדע .. ) מכננים אותו מהאוזני גרירה המקוריות ..
אז יש את זה,
https://sites.google.com/site/daciaduster4x4/preparaciones-del-duster/mejorar-en-campo-4x4/winch-para-el-duster
וורן איקס30, גרירה אחורה .. זה נראה ללא עומס והכננת גם ככה נשמעת גוססת ..
יש גם דאסטרים עם וו גרירה .. וגם זה מעמיד 1500 ק"ג על האין שלדה מאחורה .. לא כולל תחלואי הדרך הישראלית ..
לגבי החיבור לשלדה, אז בדיסקו ובסמוראי חיברתי את הכננת לבד. אני זוכר עד היום את הברגים הקטנים שמחברים את הכננת לפלטה .. ותמיד התפלאתי איך הם מחזיקים מעמד ...
אני מבין שיש משמעות אבל לא מבין מה המשמעות של המשמעות .. זה יקרע את הפח ? זה יעוות את הפח ? .. זה ימתח לי את האוטו ל 7 מושבים ? ... אני יודע שאי אפשר לחזות מה יקרה .. ואין לכם מושג .. אני רק משתף בהתלבטות.
ברכב כזה הייתי הולך הולך על כננת נשלפת הלבד.
אני לא הייתי מתקין כננת.
מניסיוני, כמות הפעמיים שתזדקק לה בטלה בשישים.
תנצל את הכסף לשיפורים אחרים שימושים יותר (נעילות?)
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
- אני רוצה
- אני נוסע לרוב לבד ( מה שגורם לי להיות מחושב ושקול וזהיר ועד היום טפו טפו זה הספיק , אבל יום אחד יגמר לי המזל )
- אני רוצה
:)
לדעתי אין שום בעייה שתתקין.
מלפנים (אבל לא עם כבל מתכת- כפי שכתבת). תוספת המשקל שולית לחלוטין , אלא אם אתה מטייל עם רכב מלא אנשים.
למה ?
כי אתה רוצה.
כי אתה נוסע לרוב לבד. בפעם שתשתמש בה כדי להוציא את עצמך, תברך את כל העולם ואשתו על התוספת.
כי אתה רוצה.
אם יש לך את הכסף, לך על זה. אם היא לא תהיה בשימוש מטורף, תוכל להעבירה גם לרכב הבא.
בהתעלם מאלמנט השופוני הייתי גם שוקל כננת ידנית טובה, אותה אפשר גם לחבר מהצד ומאחור. מעין Tire Fort שיכול לעזור עם רכב קל יחסית
דרור,
בהתחשב בעובדה שכשגוררים את הרכב על מובילית ( שלא נדע .. ) מכננים אותו מהאוזני גרירה המקוריות ..
אל תשווה עומסים של הרמה למובילית וגרירת עגלה לחילוץ מבוץ
הבדל משמעותי - אין לי מושג איך מחשבים
אבל יצא לי לראות שרשראות נשברות בחילןצים
מצטרף להמלצה של רמי על כננת טריפור
לדוגמא http://m.ebay.co.uk/itm/122324889738
תודה לעונים,
היתה לי כננת ידנית בימי הסמוראי העליזים ...
לא בשבילי. בגילי אני רוצה ללחוץ על כפתור.
ההתלבטות היא כננת או כלום.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
בהתעלם מאלמנט השופוני הייתי גם שוקל כננת ידנית טובה, אותה אפשר גם לחבר מהצד ומאחור. מעין Tire Fort שיכול לעזור עם רכב קל יחסית
אכן.
כדאי לשקול. במיוחד לפני שמעמיסים.... כי לא תמיד אני זוכר כמה שוקל הארגז של הטירפור של גיתאי שמצטרפת לטיולי השומרון.
רמז: הרבה. 50 ק"ג בערך.
ורק בשביל שיהיה ברור ...
כלום = משהו לנדיה .. אז לפני שאני מאבד את הבכורה על הכסף ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אכן.
כדאי לשקול. במיוחד לפני שמעמיסים.... כי לא תמיד אני זוכר כמה שוקל הארגז של הטירפור של גיתאי שמצטרפת לטיולי השומרון.
רמז: הרבה. 50 ק"ג בערך.
אכן לפיhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170130/9b83dfdd5aad5d304c4e5c3cab532a4e.jpg דף הנתןנים ה 3200 קג שוקלת 27 קג
אבל ניתן להשתמש בכבל סינטטי
Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk
עוד נקודה ..
תא מטען לא הכי גדול בעולם.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
27 ק"ג זה רק הכננת. בלי כל מיני פיצ'פקעס ובלי כבל ובלי הארגז.
זה גם תופס המון מקום. שלא לדבר על קצב המשיכה....
ניג'וס לא קטן בשביל כלי שהוא סוג של גיבוי.
חנן-ג'יפולוג
30-01-17, 17:16
אין לי דיעה בנושא, לפחות לא כזו שאני רוצה לחלוק.
עם זאת, כמה תובנות פרטיות על כננת, אחרי למעלה ממאה חילוצים עם כננת:
כננת שניתנת לתפעול בשני קצוות הרכב, עדיפה כמעט פי שתיים על כננת קבועה בקצה אחד. אם מתחשבים במרפי אז הרבה יותר מפי שתיים, כי העוגן הטבעי לעולם יהיה בצד הנגדי לכננת.
זה אף פעם לא לחיצה על כפתור. עבודה עם כננת היא תמיד עבודה קשה, אלא אם כן מרפי תמיד בצדך ואיפה שתתקע יהיה ממולך עוגן טבעי בטווח הנכון. אם הרצון הוא ללחוץ על כפתור ולסגור עניין, הכפתור הזה יהיה ה"שלח" בקבוצת הוואטסאפ לחילוצים החביבה עליך.
כננת כשלעצמה היא כמעט חסרת תועלת מהסיבות שהועלו למעלה. כבלים ארוכים ורצועות נוספות, שאקלים, גלגלת, עוגנים ופטיש יעשו ממנה משקולת קצת יותר אפקטיבית. זה יתפוס מקום בתא המטען, כך או אחרת.
חנן, חסכת לי עוד כמה דקות של הקלדה.
אוקי ...
אז ככה. היתה לי כננת על 3 רכבים במהלך החיים.
ואני למדתי ש-
1. לרוב מחלצים אחרים
2. בעיה עם העוגן .. קרה לי ששתלתי גלגל ספייר בחול והוא חזר אלי .. קרה לי שעץ נתלש מהאדמה ובא אלי .. וכו'
3. רצועה ומכפיל כוח כבר יש לי בתא נסתר של תא המטען אז לא יהיה הבדל
4. כננת עם רסיברים קדימה אחורה, זה אולי נוח עם טנדר גדול. .. אבל לא במקרה של רכב אחוד שתא המטען הוא חלק מהאוטו. במקרה ש .. אני לא רוצה 30 ק'ג כפול משהו מתעופפת אלי .. או אל הילדים שלי.
5. לגבי הכפתור .. אוקי .. למשוך כבל ולאבטח אותו וכו' .. סבבה .. אבל לתקתק כננת ידנית שאחרי חצי שעה האוטו התקדם 5 ס'מ ... לא מעוניין. ושוב, זה משקולת מפחידה בתא המטען.
באמת שברורים לי הדברים .. ראיתי כבל נקרע . ומצליף .. ראיתי וחילצתי וכיננתי וכו' ..
מבחינתי יש שתי אפשרויות, כננת קדמית מסוג שופוני קטן למתחילים .. או עוד עגילים ...
השנורקל שאני מפנטז עליו .. זה התלבטות נפרדת עם שאלות אחרות .. ותקציב אחר.
ואני גם קצת מופתע שאף אחד לא התבדח על חשבון שיגעון הגדלות שלי .. כי גם המחשבה הזאת נמצאת לי בראש. אולי זה בכלל סתם רעיון מפגר .. יש מצב.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
30-01-17, 17:38
לא מדובר על זריקת הכננת בתא המטען, לא של רכב אחוד ולא של ארגז בטנדר, מסיבות ברורות בשני המקרים, אלא על התקנת רסיבר שלישי.
כמו שבוודאי כבר הבנת, אני לא מדבר על רצועה בודדת כציוד עזר. זה הבסיס הפחות ממינימלי שאליו התכוונתי שכננת בלבד היא כמעט חסרת ערך.
עצים זה הימור, במיוחד זיתים שנראים עמידים יותר ממה שהם באמת, אבל עמודי חשמל, פסי רכבת, סלעים, יתדות אמיתיות, רכבים אחרים במדרון אחורי או בתא שטח אחר יציב ורחוק (בשביל זה הכבלים הארוכים והרצועות הנוספות, 140 מ' במקרה שלי) עושים עבודה מצוינת.
קורה שמחלצים גם אחרים, אבל הייעוד העיקרי לכננת לחובב היא לחילוץ עצמי. אם הכננת והאביזרים שלה לא מתוכננים לזה, חבל על האנרגיה והכסף.
עם כל הכבוד לחברים, חובב שפוי לא יקנה עבורם כננת.
מסכים לגמרי עם הפוסט האחרון.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מה בעצם הסיבה שרוב מוחלט של כננות מותקנות קשיח על חלק קדמי של הרכב ?
שופוני, חילוץ אחרים או כורח המציאות ?
זה ככה גם ברכבי חילוץ והצלה מקצועיים.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אם השאלה האמיתית היא כננת או עגילים, אז התשובה מאנשי הפורום פה צריכה להיות ברורה - כננת !!
אני רק לא מבין (וזה מתקשר לשרשור אחר פה) אתה לא חייב טמבון ברזל בשביל להרכיב כננת? ואם כן, חישבת את זה בעלויות?
ולפני הכל, תוודא שמשרד התחבורה מאשר כננת לדאסטר, לא לכל רכב מותר לחבר כננת כמו שלא לכל רכב מותר להתקין וו גרירה. (למשל ליונדאי סונטה החדשה לא מאשרים וו גרירה).
עצתי: הרי אם אתה באמת רוצה שום דבר לא יעצור אותך. בייחוד שרוב האנשים פה חלוקים איתך על איזו כננת ולא אם כננת. ברגע שתחליט לקנות, עדיף שתקח אחת של 9000 ליברות ולא 8000. הפרש המשקל והמחיר לא משמעותי (כבל ניילון כמובן), אבל אם תראה שזה לא זה, יהיה לך הרבה יותר קל למכור את ה- 9000 ולמזער נזקים. מקסימום תקנה לאשתך עגילים קצת יותר קטנים אחרי ההרפתקאה.
כננות נועדו בעיקר לחילוץ עצמי, למרות שבארץ בעיקר מחלצים איתם. ואם אתה מטייל לרוב לבד ודי לוקח את הדאסטר למגבלות העבירות שלו, חשוב שיהיו לך עזרים לחלוץ עצמי.
מקבל את הטיעונים שלך :)
איפה מבררים אם מותר או לא ..
באירופה ודרום אמריקה מותר ..
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
ברוב הרכבים דווקא אין שום צורך בטמבון ברזל בשביל כננת.
להיפך. לעתים הכננת היא רק תירוץ בשביל שהטמבון יהיה חוקי ;-).
לגבי כננת אצלך. אם הקפיצים הם מספיק קשיחים לדעתך, ויש אפשרות וכסף, לך על זה. אל תשכח שרוב האנשים כאן גם אמרו לך ש"אי אפשר לנסוע עם דאסטר במדבר".
בכל מקרה, רק כבל סינטטי.
רק הערה קטנה,
קח בחשבון שרוב ההשפעה של הכננת תהיה העלאת הבטחון העצמי שלך ואז באמת תיתקע. או אז גם תגלה שבאמצע עמק יזרעאל לא תמיד יש למה לעגון (וכנראה שאין לך עוגנים באוטו כ"כ קטן).
לא נורא,
אולי באותו רגע תהיה קצת מבואס אבל אחרי שתצא (הכפתור של הווטסאפ) תהיה לך עוד חוויה מגניבה. ועם קצת מזל אולי גם תמונות יפות בצבע חום. ;-)
ברוב הרכבים דווקא אין שום צורך בטמבון ברזל בשביל כננת.
להיפך. לעתים הכננת היא רק תירוץ בשביל שהטמבון יהיה חוקי ;-).
לגבי כננת אצלך. אם הקפיצים הם מספיק קשיחים לדעתך, ויש אפשרות וכסף, לך על זה. אל תשכח שרוב האנשים כאן גם אמרו לך ש"אי אפשר לנסוע עם דאסטר במדבר".
בכל מקרה, רק כבל סינטטי.
רק הערה קטנה,
קח בחשבון שרוב ההשפעה של הכננת תהיה העלאת הבטחון העצמי שלך ואז באמת תיתקע. או אז גם תגלה שבאמצע עמק יזרעאל לא תמיד יש למה לעגון (וכנראה שאין לך עוגנים באוטו כ"כ קטן).
לא נורא,
אולי באותו רגע תהיה קצת מבואס אבל אחרי שתצא (הכפתור של הווטסאפ) תהיה לך עוד חוויה מגניבה. ועם קצת מזל אולי גם תמונות יפות בצבע חום. ;-)
:)
יש יתדות .. ואת חפירה ...
ובימי הסמוראי התחביב העיקרי שלי היה לנסוע לשבילי השגות של קריית ביאליק .. ולבדוק כמה שעות יקח לי לצאת מהבוץ.
הם כמעט אותו משקל.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
ברגע שתחליט לקנות, עדיף שתקח אחת של 9000 ליברות ולא 8000.
אצלי יש על ההיילקס כננת וורן 6000...
למה?
כי זה מה שהיה על הרכב כשנרכש, ולא מצאתי סיבה אמיתית להחליף.
אגב, וורן 6000 זהה מכנית לוורן8000, בהבדל יחסי ההעברה בגיר.
הכננת ביצעה עשרות משיכות רכבים ב-19 שנים שהיא על הרכב.
כולל רכבים כבדים מההיילקס, בעזרת מכפיל.
אם כבר, כננת לדאסטר, הייתי הולך על הכי קלה שאפשר+מכפיל בתא המטען.
וכמובן, נשלפת מעוגנת בבגאז׳.
סליחה שאנע נדחף..כננת מחייבת החלפת טמבון?לכל גיפ מכל שנה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כמו שציינתי .. האוטו קל.
...
לא חייבים פגוש, נהפוך הוא .. אני לא רוצה להחליף פגוש.
אלא אם יש חוק חדש שמחייב פגוש. אני לא יודע. מחר בבוקר אני אצל גיא לשאלות.
דורון, לא רוצה כננת נשלפת.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אז אם למשל אני רוצה להרכיב כננת על הגראנד ויטרה שלי (2007) אין צורך בשינויים למינייהם??(שוב סליחה שאני נגחף לך לשרשור))
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
שים כננת של טרקטורון.. עם כבל סינטטי ותשתמש במכפיל.
אז אם למשל אני רוצה להרכיב כננת על הגראנד ויטרה שלי (2007) אין צורך בשינויים למינייהם??(שוב סליחה שאני נגחף לך לשרשור))
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני מניח שיש מתקון מתאים ...
אני לא האיש הנכון לענות .. לא הייתי בעניינים בשש שנים האחרונות.
:)
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מאיפה בכלל קונים כיום כננת ? מהמתקין ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא,
My two cents
אם אתה באמת מחפש שפוני, גדול עלי.
אבל אם אתה באמת מחפש שקט (ולא לחלץ אחרים כמו שכולם פה מתארים, בסוף הם מחלצים אחרים), למה לא כזה -
http://www.ebay.co.uk/itm/2T-4T-TON-HAND-POWER-PULLER-WINCH-TOOL-CAR-PULL-HOIST-TRAILER-MACHINE-BOATING/272457072756?_trksid=p2047675.c100005.m1 851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE% 26ao%3D2%26asc%3D20140122125356%26meid%3 D02093f9132d0469fa3cb563d5564418f%26pid% 3D100005%26rk%3D6%26rkt%3D6%26sd%3D12083 9958344
זה גם יפתור אותה מחוק מרפי שאמרת, תמיד תצטרך בצד שזה לא מורכב :-)
לגבי הנפח והמקום (ומה לעשות בכסף ) תשקיע בגגון וארגזי פלסטיק טובים.
ציודים כבדים נשארים תמיד בבגאז' ( זה פותר בעייה של חד יומיים). בטיולים שכוללים לילה, ציוד שינה (שלוקח נפח, אבל משקל אפסי) עולה לגג.
7 שנים ב GV, זו הייתה תורת הלחימה, וזה עובד.
זיו ..
לא כתבתי איפה שהו פה .. שהיה לי ידני ולא רוצה כזה ? הייתי בטוח שכן :) ...
לא מתכונן גם לשים ארגזים על הגג .. או גגונים .. אני נוסע 200 ק'מ ביום ולא מתכונן להגביר את צריכת הדלק.
השאלה היא .. כמו שכתבתי אין ספור פעמים .. או כננת נורמלית קדמית קבועה .. או כלום.
אני מתחיל להתכנס .. אבל עוד כמה שעות ... יהיו לי יותר תשובות.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
בקיצור, אתה רוצה שישכנעו אותך שכן :)
אז בוא אני אעזור לך, שים כבר כננת, למה? כי אתה רוצה.
ובתכלס כמו באחת החתימות באתר, "אם שואלים אותי מה אני צריך באוטו, אני רוצה לא צריך " או משהו בסגנון.
כמעט אף אחד לא חייב כננת.
השיקול היחידי צריך להיות נזק לרכב, ואת התשובה הזו אף אחד כאן לא יודע.
כיוון מחשבה קצת אחר: אתה עם צמיגים חלביים יחסית, ולא מטפס עם האוטו על קירות או שוחה בביצות, מה שאומר שברוב המצבים שאתה עשוי להתקע תצטרך רק "משיכה קטנה". מכאן הדרך קצרה לכננת הכי קלה שאפשר (כדי לא להכביד או לסכן את האין-שלדה), כשאתה לוקח בחשבון שאם בכל זאת תשקע בבוץ עמוק היא כנראה לא תספיק ותצטרך סיוע חיצוני ...
וכמובן, כמו שכבר כתבו רבות לפני, שמור מכפיל כוח בבגאז' ...
תכף נדע יותר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170131/b09d9046b7556f413e1aa0528abb6c4b.jpg
חייב להגיד שגיא חשב שאני צוחק עליו ;)
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
boaz avrahami
31-01-17, 09:00
אני בכלל לא מבין למה אתה צריך לשכנע.
אם אתה לא מספיק סמכותי הטיפול בבעיה צריך להיות אחר ...
כננת לא תחלץ אותך מהבוץ שאתה נמצא בו
לדעתי היבואן של דאצ'יה צריך לממן לך כננת עם כל הפרסום שאתה עושה לרכב שלהם בשטח :-)
ובנוגע לנקודות עיגון שחסרות בשטח: בהנחה ש ל: 80% מהרכבי שטח אין כננת, אם אתה נתקע לבד ובא מישהו לחלץ אותך בלי כננת, הוא יכול לשמש כעיגון לכננת שלך.
GodsFather
31-01-17, 09:24
שים כננת. מקדימה. קלה.
כבל סינטטי ועוד אחד כדי שיהיה לך למרחקים כמו שחנן אמרץ
שלט אלחוטי וחוטי
תגדיל מצבר
מה עם פנסים שיעזרו להאיר את הלילה כשאתה בבוץ?
יאללה תתחדש
אני בעד כננת. קטנה יחסית ועבודה עם מכפיל כוח כפיצוי.
הייתי מתקין מתחת לתא המטען (אם יש שם גלגל אז במקומו) ככה אין השפעה על מרכז כובד ומשקל על הסרן הקדמי.
יציאה מה פגוש האחורי. אם נתקעת עדיף ברכב צעצוע לחזור אחורה ולתכנן שוב את המעבר, ולא לחתור קדימה איפה שעוד לא היית ואולי החרא יותר עמוק.
אסף.
זיו ..
לא כתבתי איפה שהו פה .. שהיה לי ידני ולא רוצה כזה ? הייתי בטוח שכן :) ...
לא מתכונן גם לשים ארגזים על הגג .. או גגונים .. אני נוסע 200 ק'מ ביום ולא מתכונן להגביר את צריכת הדלק.
השאלה היא .. כמו שכתבתי אין ספור פעמים .. או כננת נורמלית קדמית קבועה .. או כלום.
אני מתחיל להתכנס .. אבל עוד כמה שעות ... יהיו לי יותר תשובות.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
כתבת, והייתה ברור, וגם אחרים חשבו כמוך, ואני חושב שונה :-)
1- אמרתי במפורש, דברים כמו כלים (וכננת מתפרקת בתוכם) תמיד בתוך הרכב. על הגג רק ציודים כמו ציוד שינה ועצים למדורה, ושולחן... עולים לגג. ולכן אתה לא נוסע עם ארגזים על הגג ביום יום. יתרה, זה גם מקטין את ההגבהה של מרכז הכובד (מה שעולה לגג זה ציוד קל, לא ברזלים כמו כננת).
2- אני לא רוצה לחטוף לך את הדיון (אתה כבר החלטת , אתה רק מחפש את "הרב" שיחתום לך :-) ), אבל התשובה שלי מתייחסת לפילוסופיה הרבה יותר רחבה.
אני מדגם רכב לצרכים שלי! ואני לא ניידת חילוץ של האוגדה או של יחידת חילוץ XXX. אני לא מוביל טיולים לפרנסתי, ואני לא בונה כלי חילוצים. יש פה אנשים שנוסעים עם כלי עבודה פינומטים או חשמליים. אני, בניגוד לעבודה בבית או בסדנה, בטיול, מחפש ציוד מינמלי, גם אם זה על חשבון יעילות מהירות ונוחות של השימוש ביום הדיון.
הדיון של כננת נשלפת לעומת קבועה, נמצא בדיוק על הסקלה של ידנית לעומת חשמלית. תפעול קשה יותר לעומת משקל ועלות התחלתית.
בהנחה שאנחנו לא בדיון של השפוני, זה בדיוק הדיון של גג מלא 360 מעלות פנסים, שניתן להדליק לכל כיוון ולעבוד בלילה בלחיצת כפתור, או פנס אחד בארגז הכלים, שניתן להוציא ולהפעיל (בכיוון הנכון) תוך 5-10 דקות?
הנחת העבודה שלי , תקלה בשטח (וזה כולל שקיעה) זה ארוע נדיר, שאני צריך להסתדר איתו.
אבל זמן ונוחות הפתרון פחות חשוב לעומת "העלות" ביום יום.
my two cents
אני לא מאלו שמסתובבים כל השבוע עם כל ציוד הטיולים שלי .. ביום יום אין לי אפילו מברג באוטו.
ומצד שני, יש מקום מוגבל באוטו וציוד לינה בשטח אני מעמיס לפני הטיול.
לא רוצה לסחוב גם כננת ..
הכננת היא 90 אחוז שופוני לכולם. גם לך וגם לי.
כי מפעילים אותה רק במקרים נדירים .. יחסית.
להעמיס אותה שוב ושוב בשביל אולי .. לא יהיה לי כוח. וביום ההוא .. אני אתקע..
אני אתקע כי אני משתמש ביכולות השטח של האוטו בשביל לקצר פקק בין הפרדסים .. או כי אני נוסע לטייל לבד ולפעמים השביל קצת גדול על האוטו ...
ואז אני אצטער שלא לקחתי את הכננת.
זה צריך להיות באוטו בדיוק כמו שהנעה קדמית ואחורית באוטו ...
לטעמי.
טיול והציוד שלו .. זה משנו שאני מעמיס לכבוד הטיול.
וזה לא היה הסקופ של השרשור.
לעניינינו .. הייתי אצל פרו ג'יפ היום .. ונקהע לי תור לשלישי הבא בבוקר.
פרוק פגוש קדמי ולבדוק מה האופציות של כננת.
כנראה טי מקס 4500.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אני דווקא הייתי שוקל בכובד ראש ללכת לכיוון העגילים. אני כמעט בטוח שיש כאן ערך מוסף.
יש כאן שפוני (אמנם לא שלך) ויש גם .... שזה חשוב מאד לכשעצמו.
ברור ששתי האפשרויות (ולא חשוב במה תבחר) יכולות לחלץ אותך אך כל בחירה תהיה לחילוץ שונה.
קח את החיים בקלות. תוחלת החיים עולה כיום כל יום ב-5 שעות כך שיש לך עוד מלא זמן.
יוחנן.:)
אני דווקא הייתי שוקל בכובד ראש ללכת לכיוון העגילים. אני כמעט בטוח שיש כאן ערך מוסף.
יש כאן שפוני (אמנם לא שלך) ויש גם .... שזה חשוב מאד לכשעצמו.
ברור ששתי האפשרויות (ולא חשוב במה תבחר) יכולות לחלץ אותך אך כל בחירה תהיה לחילוץ שונה.
קח את החיים בקלות. תוחלת החיים עולה כיום כל יום ב-5 שעות כך שיש לך עוד מלא זמן.
יוחנן.:)
כן .. הבעיה היא הפוכה .. רציתי בהתחלה לקנות לה שעון אפל, כי היא פריקית של המוצרים של החברה הזאת ( לא מבין את זה .. )
היא סרבה בכל תוקף.
הצעתי עגילים .. כתחליף .. עוד סירוב.
היא מצד שני הציעה לנצל את הכסף למשהו יותר שימושי ... ( לאוטו .. ) אז עברתי לכננת ... היא נרגעה והתחילה לחייך.
אז אני תקוע עם כננת עכשיו.
עם אשה כזאת לא הייתי קונה כננת. הייתי קונה כלוב. שלא תברח ;)
עם אשה כזאת לא הייתי קונה כננת. הייתי קונה כלוב. שלא תברח ;)
... נדבקה .. לא רוצה ללכת .. ניסיתי לגרש .. :)
אתה חייב כננת ורודה !!!
כבר בחרתי צהובה.
טי מאקס 4500.
קטנה / קלה / קומפקטית / מחיר נאה.
כבר בחרתי צהובה.
טי מאקס 4500.
קטנה / קלה / קומפקטית / מחיר נאה.
רק שלא תהיה כבדה מידי על האוזן של אישתך...
רק שלא תהיה כבדה מידי על האוזן של אישתך...
;)
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אתה חייב לתת לה להגיב כאן,לא מאמין לאף מילה שלך....
ואיך תאמין שהיא זאת שכתבה ? אולי תדברו בטלפון ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
razzamataz
04-02-17, 11:14
ואחרי הכננת אולי גם תרצה לשדרג לג'יפ? רק 105 דולר
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Style-Front-Grill-for-Dacia-Renault-Duster-/322412801295?hash=item4b114ced0f:g:zuEAA OSwNuxXaV3Z&vxp=mtr
ואחרי הכננת אולי גם תרצה לשדרג לג'יפ? רק 105 דולר
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Style-Front-Grill-for-Dacia-Renault-Duster-/322412801295?hash=item4b114ced0f:g:zuEAA OSwNuxXaV3Z&vxp=mtr
פרסמתי את הזוועה הזאת כבר מזמן ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא, שקלת מה שהצעתי לפני כמה ימים? כננת בתא המטען?
אסף.
לא. .. כלומר שקלתי .. והחלטתי שלא.
אני לא מעוניין בכננת אחורית ולא לבטל את הנפח הלא גדול שיש בתא מטען ...
ולא לסחוב למחסן וחזרה ..זה כמה קומות ..
כננת רגילה שמחוברת תמיד.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170207/ef224b827a1a786b453aaa36bc1f6715.jpg
מתחילים.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
כבל פלדה או ניילון ? ולמה ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
כבל פלדה זול יותר ועמיד יותר לאורך זמן. במיוחד אם הרכב חונה בשמש. חיכוך קל פה ושם באבן לא יעשה לו כלום.
אבל הואא לא גמיש ואם הוא כושל, ההצלפה שלו קטלנית.
לניילון יתרון במשקל (קל משמעותית מכבל פלדה בחוזק מקביל) ובבטיחות - הוא לא מצליף. אבל יקר ורגיש ל-UV ולחיכוך.
באותו מחיר - קח ניילון.
כבל פלדה זול יותר ועמיד יותר לאורך זמן. במיוחד אם הרכב חונה בשמש. חיכוך קל פה ושם באבן לא יעשה לו כלום.
אבל הואא לא גמיש ואם הוא כושל, ההצלפה שלו קטלנית.
לניילון יתרון במשקל (קל משמעותית מכבל פלדה בחוזק מקביל) ובבטיחות - הוא לא מצליף. אבל יקר ורגיש ל-UV ולחיכוך.
באותו מחיר - קח ניילון.
אני יכול להחליף בקניה ללא עלות ...
אם כבר ...
ראיתי ברשת כבלי ניילון במחיר מצחיק של 20$ כזה ..
זה מה שמוכרים לי פה במאות שקלים ? או שזה חיקוי זול ?
תודה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
זה לא נשמע כמו משהו שהייתי קונה ב20$... מה שווה כל הכננת אם מחובר אליה כבל שאי אפשר לסמוך עליו? שלא לדבר על נושא הבטיחות, שנגיד והוא זניח בכבל ניילון...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
זה לא נשמע כמו משהו שהייתי קונה ב20$... מה שווה כל הכננת אם מחובר אליה כבל שאי אפשר לסמוך עליו? שלא לדבר על נושא הבטיחות, שנגיד והוא זניח בכבל ניילון...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
כן אבל גם אתה וגם אני יןדעים שהמחיר האמיתי של החומר הוא דולרים בודדים ...
וגם אתה וגם אני יןדעים שהכל מיוצר בסין ..
אז לפסול משהו רק כי הוא נקנה באיביי או רק כי המוכר מדבר סינית .... זה לא רציני בעיני.
אין לי גם שום בעיה לרכוש אחד ולנסות לקרב אלי קיר רק בשביל לבדוק ..
אבל אני שואל לדעת רבים.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכל מיוצר בסין, אבל בסין מייצרים בהרבה רמות ועם הרבה רמות בקרת איכות. אני לא משתמש בציוד בטיחות בלי אבא, אמא, או לפחות סבא.
Sent from um melabes
הכל מיוצר בסין, אבל בסין מייצרים בהרבה רמות ועם הרבה רמות בקרת איכות. אני לא משתמש בציוד בטיחות בלי אבא, אמא, או לפחות סבא.
Sent from um melabes
אוקי ..
אז אם אני קונה בארץ במחיר מלא .. איך אני יכול לדעת שזה מוצר שאבא שלו צ'ק נוריס ? או לפחות סבא ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אין לדברים האלה תו תקן ישראלי? או אחר? חייב להיות איזה גוף שמאשר מוצרים כאלו
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אוקי ..
אז אם אני קונה בארץ במחיר מלא .. איך אני יכול לדעת שזה מוצר שאבא שלו צ'ק נוריס ? או לפחות סבא ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
ברצועות יש תווית ( כחולה לרוב) עם שם היצרן, העומס והיעוד, אני מניח שבכבל כזה זה דומה.
בשאקלים יש הטבעה של העומס ויצרן.
Sent from um melabes
אין לדברים האלה תו תקן ישראלי? או אחר? חייב להיות איזה גוף שמאשר מוצרים כאלו
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
המוצרים שראיתי היום בסדנה שהייתי בה כל הבוקר הכילו תוית בסינית ... לא זיהיתי שם את המילה צ'ק נוריס ..
כחולים .. ורודים .. באורך 15 מ' או 30 מ'. .. עבים או דקים .. וחיפוש באייביי מצא את אותם הדברים בדיוק.
אני לא מחפש לחסוך חמישה ש'ח .. אני יכול לקבל את הכבל שאני רוצה בזמן הקניה.
אני מנסה להבין.
הנסיון שלי בכננת עד היום כולל רמזי 8000 עתיקה עם כבל 30 מ' פלדה .. כבד כמו הגהנום .. ומלא שפיצים ..
אני משער שאם היו על ימין ועל שמאל נהרגים אנשים כי נקרע להם הכבל ניילון .. הייתי שומע על זה משהו ... לא ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
כבל ניילון נקרע לא הורג. אלא אם הרכב מחליק לא טוב כתוצאה מאיבוד המתח. זו סתם באסה (וזה קורה לא מעט, עם כבלים יבשים. אין לי ניסיון עם מוצרים סיניים, לא שידוע לי לפחות)
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
ברצועות יש תווית ( כחולה לרוב) עם שם היצרן, העומס והיעוד, אני מניח שבכבל כזה זה דומה.
בשאקלים יש הטבעה של העומס ויצרן.
Sent from um melabes
מכיר רצועות ויש לי רצועות עם תו תקן.
אני לא ראיתי את זה על הכבל.
חשבתי לקחת עוד כבל כזה שלא שוקל הרבה .. להשתמש בו בתור רצועה. ולהארכת הכבל של הכננת ..
אני מודע לעובדה שכבל ארוך נורא זה רע כי הוא נמתח .. אבל לפעמים העיגון רחוק נורא ואז צריך כבל ארוך נורא. גם עם מכפיל כוח .. זה מקצר את הכבל.
עוד שאלה שאני לא מצליח לזכור.
הכננת יותר חזקה כשהכבל רובו פרוס או אסוף ?
וכמה חייבים להשאיר בסוף כדי שהוא לא יברח מהתוף ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
כבל ניילון נקרע לא הורג. אלא אם הרכב מחליק לא טוב כתוצאה מאיבוד המתח. זו סתם באסה (וזה קורה לא מעט, עם כבלים יבשים. אין לי ניסיון עם מוצרים סיניים, לא שידוע לי לפחות)
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
הם נקרעים הרבה ?
ואם נקרע .. אפשר לקשור ולמשוך שוב ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכננת יותר חזקה כשהכבל רובו פרוס או אסוף ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכננת נשארת עם אותו כח אבל מסוגלת להניע את הכבל לאט יותר וחזק יותר ככל שהכבל פרוס יותר.
בדיוק כמו הילוכים בגיר. ככל שהגלג"ש המניע קטן יותר המהירות הסופית תהיה איטית יותר אבל תקבל יותר כח.
הכננת נשארת עם אותו כח אבל מסוגלת להניע את הכבל לאט יותר וחזק יותר ככל שהכבל פרוס יותר.
בדיוק כמו הילוכים בגיר. ככל שהגלג"ש המניע קטן יותר המהירות הסופית תהיה איטית יותר אבל תקבל יותר כח.
תודה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מ
חשבתי לקחת עוד כבל כזה שלא שוקל הרבה .. להשתמש בו בתור רצועה. ולהארכת הכבל של הכננת ..
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
למה לא הפוך, לקחת רצועה ולהשתמש בה להארכת הכבל?
אני חושב (לא מדעי ולא עשיתי סקר), שעבור אותו כח (בגדלים שאת המחפש), רצועה תהיה יותר זולה ויותר זמינה.
למה לא הפוך, לקחת רצועה ולהשתמש בה להארכת הכבל?
אני חושב (לא מדעי ולא עשיתי סקר), שעבור אותו כח (בגדלים שאת המחפש), רצועה תהיה יותר זולה ויותר זמינה.
רצועה תופסת יותר מקום
ועולה יותר.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
שאלת לגבי כמה להשאיר על הכננת.
כלל האצבע בכבל פלדה אומר להשאיר לא פחות מארבע כריכות, וכמו שאמרו לפני, לפרוס כמה שיותר כבל כדי שהכננת תעבוד על הרדיוס הקטן שלה בעומס הקשה. (זה גם מונע לפחות בהתחלה מעיכות של כבל שאינו מסודר).
חנן-ג'יפולוג
07-02-17, 21:42
בלי להיכנס לדיון של סיני עלום או ממותג, אני חולק על הקלת הראש הרווחת בשרשור הזה, באשר לאלמנט הבטיחותי שכרוך בקריעת חבל כננת.
חילוצים לא נעשים רק במישור.
יצא לי לפחות פעמיים להשתמש בכננת להרמת רכב בקיר של 90 מעלות או אף בשיפוע שלילי, כשהוא תלוי רק על כבל הכננת ללא מגע בקרקע.
בנוסף, משתמשים לא מעט בכננת לצורך אבטוח של רכב שנמצא בסכנת התהפכות.
שאלת לגבי כמה להשאיר על הכננת.
כלל האצבע בכבל פלדה אומר להשאיר לא פחות מארבע כריכות, וכמו שאמרו לפני, לפרוס כמה שיותר כבל כדי שהכננת תעבוד על הרדיוס הקטן שלה בעומס הקשה. (זה גם מונע לפחות בהתחלה מעיכות של כבל שאינו מסודר).
תודה
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
בלי להיכנס לדיון של סיני עלום או ממותג, אני חולק על הקלת הראש הרווחת בשרשור הזה, באשר לאלמנט הבטיחותי שכרוך בקריעת חבל כננת.
חילוצים לא נעשים רק במישור.
יצא לי לפחות פעמיים להשתמש בכננת להרמת רכב בקיר של 90 מעלות או אף בשיפוע שלילי, כשהוא תלוי רק על כבל הכננת ללא מגע בקרקע.
בנוסף, משתמשים לא מעט בכננת לצורך אבטוח של רכב שנמצא בסכנת התהפכות.
לא מקל ראש בכלל !
לפחות שני חילוצים זכורים לי מהעבר שהאוטו היה תלוי רק על הכבל.
אחד ניבה ואחד הסמוראי שלי ואני בתוכו...
ממש לא מקל ראש.
בגלל זה שאלתי אם לכבלי ניילון יש נטיה מובהקת להקרע .. זה מבחינתי יכול להחשב דיל ברייקר ולקחת את הפלדה הלא סקסית ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
לי עלה כבל עם סופיות כבקשתי, ישירות ממפעל שמייצר חבלים כאלו בסין ונתן לי תעודות ואישורים כמה שרק תרצה, כ 100 דולר כולל המשלוח.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=625800
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
לי עלה כבל עם סופיות כבקשתי, ישירות ממפעל שמייצר חבלים כאלו בסין ונתן לי תעודות ואישורים כמה שרק תרצה, כ 100 דולר כולל המשלוח.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=625800
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
תודה...
מאד מעניין הקטע של הכיוון. לא ידעתי על זה.
לפי המפרט של הכננת אפשר להזמין אותה עם כבל מתכת או ניילון במקור. אז אני מניח שהיא מתאימה לניילון.
אני בהתלבטות .. האמת .. גיא אמר שעדיף המתכת וההבדל במשקל לא גדול. וכל העדינות הנדרשת בשימוש עם ניילון מפחידה קצת .. והנושא של מכפיל כוח ...
דרור ואחרים שאמרו ניילון ...
אוף.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
איך לא גדול? ההבדל במשקל אדיר
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
איך לא גדול? ההבדל במשקל אדיר
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
זאת כננת קטנה ... כבל קטן ... אוטו קטן ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא,
הבעיה עם מכפיל היא עם מכפיל שראה עבודה עם כבל פלדה, שנוטה לחרוץ את הגלגלת של מכפיל,
כבל ניילון שעובד על המכפיל המחורץ יכול להפגע.
אין לך את הבעיה עם מכפיל חדש.
מעולה.
תודה
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
And the Oscar goes to
גיא,
עדיין מתקינים? במוסך?
איפה התמונות?
כשיהיה מה לעדכן .. אני אעדכן :)
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
בלי להיכנס לדיון של סיני עלום או ממותג, אני חולק על הקלת הראש הרווחת בשרשור הזה, באשר לאלמנט הבטיחותי שכרוך בקריעת חבל כננת.
פורסם שהחייל שנהרג בעת החלפת זחל בגולן, נהרג משאקל שקרס ועף לו לראש כתוצאה של משיכה ע"י כלי אחר.
כננת זה לא רק כבלים, וגם לשאקל צריך לתת ת"ל.
וכמו חבל סינטטי, יש היום שאקלים "רכים".
כמה נקודות, לאו דווקא לפי סדר כלשהו.
סליחה שאני קצת פוץ, ואישית אין לי בעיה עם זה, אבל פתיחת השרשור מזכירה לי דיון אחר לא מזמן האם דאסטר טוב לשטח וכו'. כזכור כתבתי שם שהמורה לימדה אותנו בבצפר, כשעוד היינו ילדים ממושמעים, שלטיול מביאים נעליים גבוהות ולא שורש. ירדו עלי שאני לא 'אִין' וסתם אולד-סקול, וזה בסדר גמור מבחינתי כל עוד אני לא זה שנועל את השורש. אמרו לי שמדובר בילדים גדולים שיודעים את המגבלות של הצעצוע וכל המילים שאומרים המבוגרים.
כבר שם נחזו כמה נגיעות בעשוש וחבריו, אבל זה לא הפריע לטיעונים הלוגיים למיניהם.
והנה לא עבר זמן רב ומפציע הבדד - בדד בדד, לא עם עוד רביעיית גברים, ושבילים שבילים, לא סתם כורכר קק"לי.
מזכיר לי את "זהו זה" בפרק על עובדי חברת החשמל - מדליקים מזגן ונהיה נורא קר, אז מדליקים מפזר חום בקיר הנגדי כדי לאזן; יורדים לשטח עם פרייבט-פלוס בידיעה שתגיע התקיעה, אז מאזנים מראש עם כננת.
ההמלצה שלי - שקול החלפה לרכב מתאים לאופי השימוש שלך בהווה ובעתיד, במקום לאנוס את האומלל הקיים.
מצד שני אולי בהגיעך לגיל ההתבגרות השני עושה-לך-את-זה לאתגר דווקא את האנדרדוג, כמו לרבים מאיתנו, וזה סוג של עונג שאני דווקא יכול להבין מאיפה הוא נובע.
הכל בידידות כמובן, אין לי בעיה לזרום כל עוד זו השריטה שלך :cool:
-
כננת טירפור שוקלת כולל הכל שלושים וקצת קילו'ס. גדולה, כבדה, תופסת ימבה נפח, ודורשת עבודה של "עבדים היינו". אבל כשהתחלתי עם סובארו סטיישן 4X4 זה מה שהיה, וזה הספיק בנסיבות הימים ההם, וגם הבגאז' היה מכובד מאד בניגוד לבימבה שלך. היום אני מעמיס אותה לטיולים קשים מאד כציוד גיבוי בלבד. אתה לא תעמיס כזאת אצלך ובטח לא תעבוד איתה.
-
במחילה אני לא מצליח להבין איזה שופוני אפשר לדפוק עם דאסטר. על מי תעשה דאווין, על המזדה ליסינג של השכן הגיק? אם כבר, בעיניי דאסטר עם כננת זה יותר ביזארי מאשר שופוני. אבל על טעם וגו'.
-
כמו שחנן כתב, כננת ללא ציוד נלווה - הרבה ציוד נלווה - תדע לחלץ בעיקר אחרים בתרחישים בסיסיים, ולא את עצמך. אותו דבר נכון לגבי כמות הזעה שתשקיע בנוסף לכפתור הנכסף, וגם את זה חנן אמר. בתרחיש מדברי ללא עוגן טבעי, ובהנחה שאתה מצוייד בכל הדרוש, חצי-שעה-עד-שעה תוקדש לעבודה וניגוב המצח, חצי-דקה-עד-דקה ללחיצה המרוממת. Having said that, שקלל האם אתה בעניין לפי מדד העצלות שחשפת בעדות אישית מרגשת, ולפי נפח הזנב.
-
כבל סינטטי הוא by far אחד ה- אם לא ה-, ואחרי כ-11 שנה עם כבל כזה (דרור - ע"ע אורך חיים של כבל סינטטי, בוגר עשרות-אולי-יותר חילוצים עצמיים ושל אחרים שבחלקם הזעיר נכחת) אני לא מבין איך אפשר בכלל לחשוב על פלדה. זה לא רק המשקל, אבל גם. אשר למחיר אני לא מכיר את המוצר שהביא אלי-באבא, אבל 20 ירוקים? על פניו אל תתקרב אפילו.
שלי עלה לי בחברה מכובדת מייד-אין-אמריקה לפני 11 שנה מעל 1,000 שקל. מה התחדש מאז? לא יודע לומר, אבל לא 20 דולר.
כן :) ...
כנראה ... אני מתכנן יום אחד להצטרף אליך לאחד ממסלולי השומרון.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיתאי .. יצאתי לרוץ קצת ולהרהר בשאלות שלך.
נראה לי שיש לי תשובה. לפחות חלקית.
1. עדיין אני חושב שהאוטו הזה מאד מתאים לטיולים. אולי כדאי להמשיך את הדיון שם .. או על גבי מנגל .. אבל במילים פשוטות, אתה טיילת עם הסובארו .. היו דברים אחרים מתאימים יותר אבל זה לא הפריע לך. יש היום שמטיילים עם סנטה פה ועם מזדה 5 .. כל אחד מה שמתאים לו לחבר למילה 'טיול' .. יחד עם זאת, כל אלו שמחזיקים שני רכבים .. ליום יום ולטיולים .. זה לא מתאים לי. אין לי יכולת לעשות את זה ולא רוצה לעשות את זה. כל יום בדרך לעבודה אני מוצא את עצמי מנווט (סביל .. כמו ווייז מנווט אותי אל ...) על ידי וייז לאיזה שביל .. זה עושה לי אחלה בוקר להתחיל את היום. שווה לי.
https://youtu.be/JndjCeBvJ1Y
והנה עוד דוגמה
https://youtu.be/XAQDc-Fp6h0
2. היתה לי כננת ידנית, לא רוצה אחת כזאת. אני לא חושב שאשתמש בזאת גם אבל זה עושה לי טוב שהיא תהיה פה.
3. לגבי שופוני או ביזארי :) .. אני מסכים, תשאל את אשתך כמה זה עושה לה טוב לדעת שאת השמלה השחורה שלה אין לאף אשה אחרת בממלכה :) .. אין עוד דאסטרים עם כננת בישראל ! רק לי :) יש מאות אם לא יותר באירופה ודרום אמריקה והודו .. אבל מה הם מבינים ... לגבי, לקום בבוקר ולראות את הסופר פרייבט בחניה נראה כזה מסוקס וגברי .. עושה לי טוב .. מה אכפת לך ? ;)
4. להבנתי ומהנסיון שלי שכולל כמה רכבים עם כננת ועם נעילות והגבהות ועציצים ואשכי לויתן .. ובהתחשב איפה אני מסתובב .... יש לי מספיק אמצעי חילוץ עצמי. אם אגלה אחרת ... אבקש עזרה .. כמו כל שאר המסוקסים :) חילוץ על חשבון הבדיחה של גיא יגרור גם אותך לעזרה ... לא ?;)
לגבי הזעה .. :) אני משלם הרבה כדי להזיע בהולמס כל בוקר .. אז .. עוד הזעה אחת לא תעשה הבדל. העיקר הכפתור בסוף ;)
5. לא יודע לגבי זה .. באמת. פרו ג'יפ נותנים לי לבחור כבל פלדה או ניילון. בחרתי בניילון.
בכל מקרה, הגעתי למסקנה שאני, מתאימה לי הפוזה של האנטי פוזה ... האנדרדוג שחונה ליד הסופה המוגבההת למוות וליד הצ'רוקי עם גלגל 33 ...
לא מחפש לאתגר את האוטו מעבר למגבלות שלו .. רק עד המגבלות. והעובדה היא שאני מטייל איתו כבר שנה .. ויש פה שיעידו שאני 'מטייל' ... ולא רק הולך להריח כלניות.
והוא שורד אותי בנתיים .. יפה.
אז ... כנראה שאני עושה משהו נכון :).
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
מאוד מרגש כל ההשתפכות הזאת של שניכם אבל....
מה עם ההתקנה?
איפה תמונות?
תודה תודה :)
פרו ג'יפ דחו אותי לשבוע הבא.
מבטיח להשוויץ כשיהיה על מה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
תזהיר אותם שאם אין תמונות של החיבורים לשלדה/מרכב (יעני, בלי הטמבון פלסטיק) הם מפוטרים ;)
אתה רוצה להעתיק ;)?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
צ'מע גיא, לך על כפתור הקסמים.
אמרתי לך שאני זורם עם בניית האנדרדוג שלך כל עוד זה לא אני, אל תגיד שאנ'לא מפרגן.
הסובארו שלי לפני 15 שנה היתה בכורת-השטח שלי, אז לא הבנתי מהחיים שלי ואשתי-דאז (הפסקת פרסומות לכחכוח בגרון) טענה שג'יפ אמיתי ינקר עיניים במגזר של הבַּלָבָּתים הדוסים. אתה שומע מה היא אמרה? סופה מנקר עיניים!!
אז עוד דפקתי קצת חשבון אז חיפשתי משהו לייט שיאפשר לי שטח וגם להיטמע במגזר, שלא יגידו שאני נובוריש כי יש לי סופה מתפוררת. ואז לא היו ג'יפונים וקרוסים וכל מיני דברים משונים, העולם היה פשוט יותר (אם כי הכבישטח המלוכסנים כבר היו בשיאם).
אז מצאתי את הביזאר התורן - סובארו-סטטיון-מתנחלים 4X4 מה-זה-מגניבה שפינקתי בצמיגי בוץ לייצוא לרוסיה ועוד כמה גודי'ס, ראה תמונות בשרשור שלך על הדאסטר. אפילו הילוך "כח" (הפסקת פרסומות שניה לכחכוח בגרון) היה לה.
אז נכון שהיא לימדה אותי לנהוג ולבחור נתיב - מה שהסופה קלקלה אחר כך - ועברתי איתה דברים שהשמיטו לסת מבעלי רכבים ייעודיים יותר, כולל טיפוס חצי מחמל (רק אלוהים יודע כמה מטומטם הייתי, אבל כשלא יודעים לא כואב). אבל צ'מע, מהר מאד הבנתי שעם ביזאר אני לא רוצה לטייל, זה היה נחמד בתור סיפתח צבעוני, לא יותר.
ואני אומר לך, כמי שנשמעה טענה לגביו בפייס-ג'יפולוג שיש לו וובוס של עוף מסויים, שאני עם הסובארו - או עם דאסטר, הגרסה המודרנית לצורך הדיון - לא הייתי עושה בדד במדבר, ואם כן אז לא במוד רגוע. לאתגר את האנדרדוג זה נחמד וקטעים, אבל לא לאורך זמן לדעתי, כי בסוף מגיע השלב שאתה רוצה להנות מראש שקט בשטח ולא מהשופוני או מהמגניב-במלעיל. פשוט לחזור למקורות, בלי ווסאח ובלי נעליים.
כשאני מדשדש לבד במדבר עם הסופה, בשבילי מדבר טריוויאליים, אני רגוע לחלוטין והראש פנוי לדברים שבשבילם לקחתי את הפסק זמן הזה. נכון שיש כננת וציודים וענייני עניינים - אבל הכלי מתאים לשימוש וזה בעצם מרכז העניין.
לדו-שימוש יש הרבה כלים טובים באמצע בין הדאסטר למונסטר-טראק, אני לא צריך לספר לך.
אבל ברור לי שזה לא הקטע הרציונלי אלא ה'קטע'. וזה בסדר גמור, וגם יוסיף לך מן הסתם אירועים משעשעים למור"ק בהמשך הדרך.
אם בחרת ניילון אז אני מניח שכבר יש כננת...?
מה שלא יהיה - בהצלחה. ואם צריך משיכה, אני חבר ממושמע בקבוצת החילוץ השקטה ביותר במזרח התיכון.
עדיין .. לא .. דחו אותי לשבוע הבא ..
אבל בחרתי - החלטתי לקחת את הניילון.
אני לא חבר בקבוצה ההיא .. אבל .. אני הרי ישראלי .. אז .. 'יהיה בסדר' .. :)
לי אין וובוס בכלל .. אני מאלו שרצים עם טייץ .. :)
אני מאמין דיום יבוא וניפגש, אתה תראה שהשד לא כזה נורא
:)
ואגב ה'מקורות' שלי זה סמוראי 86 פתוח נעול פעמיים, מוגבה עם שנורקל מכוער ברמות בינ'ל למי שזוכר ו .. עם כננת :) ... אני לא ממש רוצה לחזור למקורות :)
נעים לי בתחת הרומניה הרכה עם החמוקיים ..
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
עם שנורקל מכוער ברמות בינ'ל למי שזוכר
מצינור ביוב כולל המחברי צנרת בניין..
אחת הכתבות הראשונות בגיפטריפ.
אולי גיא מפרוג'יפ דחה אותך בשבוע כדי לתת לך עוד קצת זמן לחשוב על נושא הכננת כן/לא ... :)
מצינור ביוב כולל המחברי צנרת בניין..
אחת הכתבות הראשונות בגיפטריפ.
לא זכרתי את זה .. אבל גם את הדיסקו וההילקס כיערתי עם זה :)
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolo g%2Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft% 3D4584&share_tid=4584&share_fid=22239&share_type=t
דיון - שנורקל אורגינל או שנורקל תוצרת בית ?
והנה האונס ההוא הותיק ..
http://www.jeeptrip.co.il/article.asp?group=3&item=105
יום אחד עוד נעשה משהו נורא לרומניה חחח
Sgil
חשבתי על זה .. האמת ..שהוא אולי לא רוצה להכנס לזה בכלל ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הדאסטר עדיין באחריות? בדקת שאין בעיה עם זה?
הוא באחריות .. כן. איזו בעיה יכולה להיות מזה ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
אם זה חשוב לך, אני הייתי בודק עם היבואן. משקל מלפנים, בולמים, עומס על מערכת ההיגוי, הציריות וכל מה שמלפנים. עומס על מערכת החשמל.
לך תדע מה היבואן יכול להמציא לך אם תגיע אליו עם תקלה שניתן באיזושהי דרך להשליך אותה על הכננת.
בקשו עדכון .. אז זה העדכון היחיד שיש לי לתת לצערי.
באתי לפרו ג'יפ ובקשתי לקנות ולהתקין כננת.
אמרו לי להגיע בעוד שבוע, הגעתי .. בבוקר מוקדם לפני 8. פרקו פגוש ומדדו כל מיני מדידות .. והחזירו את הפגוש (בלי המגן גחון) .. זה לקח עד 5 בצהריים ( תכלס מישהו היה ליד האוטו בערך 5 דק' ). אמרו לי להגיע עוד שבוע.
ב 2 בלילה לפני היום המיוחל קבלתי סמס שהחלקים לא מוכנים ... צ'טערת .. אל תבוא.
באתי בכל זאת כדי להרכיב את המגן גחון. ... חלפו שבועיים .. שבהם לא דברו איתי ולא כלום.
שאלתי לפני כמה ימים בסמס לגיא, אם הוא דחה אותי או ביטל אותי .. אז התשובה היתה 'בטח, השבוע נפגש' .. אבל לא נאמר מתי .. וכמה ולמה ..
לא מרגיש שזה רציני כל כך.
וקצת עבר לי החשק.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
בעסה.
Sent from um melabes
GodsFather
27-02-17, 20:27
לך למישהו אחר. לא חסרות סדנאות שיודעות מה לעשות
מה עם רסטה?
צדי מכיר ממש טוב את הדאסטר ואת האפשרויות לאיבזור שלו.
לא רוצה לרדת מהעץ ... ולא מכיר את רסטה .. אין לי מושג אפילו איפה זה. ...
נראה ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גדרה.
רחוק מאד ..
אני אתקשר אליהם מחר.
תודה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
רסטה בגדרה, מאחורי תחנת "דלק" בכניסה הדרומית לעיר (גם כן עיר).
ד"ש לצדי.
ואם תראה את הדסטר הבייתי שלהם, תקבל חשק לתוספות נוספות, כגון גלגל ספייר חיצוני....
ואם תראה את הדסטר הבייתי שלהם, תקבל חשק לתוספות נוספות, כגון גלגל ספייר חיצוני....
ראיתי צילומים .. זה אכן נחמד.
ומפנה מלא מקום מתא המטען .. אבל מגביל בפתיחת תא מטען ..
וחוצמיזה .. אז חייבים גם שנורקל .. וזה בעיה .. כי הוא נורא מכוער.
בכל מקרה צלצלתי לשם, ענתה גברת .. בקשתי את צדי, אין .. היא תעביר הודעה .. נראה.
אני מתחיל לחשוב על הכל שוב, ובכל מקרה לא כל כך נוח לי לנסוע עד שם.
מתברר שכיום סדנאות 4 על 4 זה בית מרקחת .. צריך לקבוע תור שלושה חודשים מראש ..
גדול עלי ...
ויתרתי.
תחפש מדבקה של כננת, יש הרי של כונסי אויר ושל סאנרופים, בטוח יש בעליאקספרס..
Sent from my iPhone using Tapatalk
תחפש מדבקה של כננת, יש הרי של כונסי אויר ושל סאנרופים, בטוח יש בעליאקספרס..
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש מדבקה של סאן רוף ?!
לא מבין את הקטע ... הם לא רוצים לעבוד ?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
באהבה לנסיכת הכפר, שלא תעיז.
Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/F7RRfumi
Sent from my iPhone using Tapatalk
באהבה לנסיכת הכפר, שלא תעיז.
Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/F7RRfumi
Sent from my iPhone using Tapatalk
חבל'ז ... מטורף !
אבל דצ'יה לא מופיעה ברשימת הרכבים שזה מתאים להם
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
תנסה את אספיר במגדל העמק.
מה זה משנה אם אתה שורף יום בגדרה או במקום אחר? חצי שעה נוספת של נסיעה?
נשברת מהר. כנראה שמההתחלה רצית תליון על אוזני אישתך ורק רצית להראות לה איזה מחיר אתה מוכן לשלם בהקרבה זו.
קח את החיים בקלות. האתמול לעולם לא יחזור.
יוחנן.
או שלום לך :) לונג טיים
מהנסיון העגום שלי .. הם מודדים ומחרטטים ואז אומרים תבוא מחר ..
זה לא אםשרי לי לנסוע פעמיים לשם.
חוצמיזה שגם הם לא ממש עושים רושם שבא להם .. השארתי הודעת צור קשר באתר והשארתי הודעה אצל איזו גברת שענתה בטלפון .. ובזה נגמר הענין...
אם מישהו יחזור אלי .. נראה.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הסדנאות היום לא בנויות/מעוניינות בעבודות קאסטום
תן להם למכור קיט מיגון ישירות ליבואן בבונדד והם מרוצים
אני קבלתי מרסטה ואספיר את אותו הרושם - יש קטלוג, תמצא מה מתאים לך ותתקשר להזמין. מדברים כמו בבנק רק עם נציג שירות שאוסף הזמנות ולא ראה בחיים את המוצר
GodsFather
28-02-17, 22:35
אתה לקוח בודד ופשוט. הכסף הגדול נמצא במוסדות.
אם אתה רוצה עבודה קאסטום, לך לסדנאות הקטנות והפרטיות יותר.
זה שיא הטימטום. אבל שיהנו להם ...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא,
את דעתי על רוב הסדנאות האלו כבר כתבתי פה כמה פעמים, והיא לא השתנתה.
אבל האמת, במקרה הזה, אני חושב שאני מבין למה הם לא מתלהבים לעשות לך את העבודה.
לא רק שמדובר בעבודה לא סטנדרטית, אני גם חושש שברכב כמו שלך, התקנה נכונה של כננת מקדימה, יכולה להיות סיפור לא פשוט.
ממש לא ברור לי איך מעגנים שם כננת סבירה, בלי סיכון לעקם את כל הפרונט (או לחלופין, עושים עבודות בינוי נרחבות).
אם אתה מתעקש (למה?????) , אני חושב שהכיוון שאסף הציע (מאחור) הרבה יותר נכון.
my two cents
גיא,
את דעתי על רוב הסדנאות האלו כבר כתבתי פה כמה פעמים, והיא לא השתנתה.
אבל האמת, במקרה הזה, אני חושב שאני מבין למה הם לא מתלהבים לעשות לך את העבודה.
לא רק שמדובר בעבודה לא סטנדרטית, אני גם חושש שברכב כמו שלך, התקנה נכונה של כננת מקדימה, יכולה להיות סיפור לא פשוט.
ממש לא ברור לי איך מעגנים שם כננת סבירה, בלי סיכון לעקם את כל הפרונט (או לחלופין, עושים עבודות בינוי נרחבות).
אם אתה מתעקש (למה?????) , אני חושב שהכיוון שאסף הציע (מאחור) הרבה יותר נכון.
my two cents
זיו ..
תנסה לגגל קצת ...
רק בישראל דאסטר זה לא רכב לשטח.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
גיא,
לא שמעת אותי אומר שדאסטר זה לא רכב שטח.
יותר מזה, לפני למעלה מ 8 שנים, פה באתר, אני הסברתי החלטה שלי לעבור מטרופר ל GV 2006 (הדגם החדש, מתלים נפרדים) , וציינתי במפורש שעם ה GV, אני מכסה למעלה מ 95% מהמסלולים.
7 שנים עם GV, ודעתי לא השתנתה, אותי לא צריך לשכנע שזה אפשרי.
אבל הנקודה שלי שונה לגמרי, ומתייחסת למבנה השילדה (ותת שילדה?) של רכבים "קלים" מהסוג הזה (בניגוד לרכבים קלים כמו ג'ימיני או סמוראי ושילדת סולם).
אני בהחלט רואה מצב, שמשיכה אחת טובה, וכל הפרונט של הדאסטר יצא מאיזון.
בזמן שהחזית, של כל רכב, חייבת להיות מסוגלת לספוג מכה (דחיפה!) חזקה, משיכה היא הפעלת כח בניגוד לכיוון "הטבעי" של העומסים המתוכננים על החזית.
(לכן גם הצעתי לך לשקול את הרעיון של אסף על מיקום הכננת מאחור).
עניתי על זה יותר מידי פעמים.
לא רוצה כננת מאחורה. מה לא נתפס בזה ?
מעבר לזה. איזו שלדה מהוללת יש לקינג ...?
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
andy.shaked
01-03-17, 11:37
דבר עם עוז בוטבול מסדנת M.D.O בקרית אתא.
הם מוכרים ומייצרים לכל רעיון
elephant man
02-03-17, 11:47
בכל העולם מצמידים כננות לרכבים עם שלדה אחודה.
באוסטרליה, זה סוג של תחביב ויש אפילו חברה שמתמחה בפגושי מתכת לרכבי סובארו.
בארץ, לא. בעיקר בגלל משרד התחבורה.
אני יכול להבין למה לוקח להם זמן לחזור אליך- הייתי שם לפני כמה ימים ועומס העבודה מטורף (יש לפרוג'יפ מחלקה שנקראת פרוג'יפ-טק שנותנת פתרונות לשוק הבטחוני-מוסדי).
מניסיון, תציק והרבה, ליוסי/רואי. הם כבר יטפלו בך.
בכל העולם מצמידים כננות לרכבים עם שלדה אחודה.
באוסטרליה, זה סוג של תחביב ויש אפילו חברה שמתמחה בפגושי מתכת לרכבי סובארו.
בארץ, לא. בעיקר בגלל משרד התחבורה.
אני יכול להבין למה לוקח להם זמן לחזור אליך- הייתי שם לפני כמה ימים ועומס העבודה מטורף (יש לפרוג'יפ מחלקה שנקראת פרוג'יפ-טק שנותנת פתרונות לשוק הבטחוני-מוסדי).
מניסיון, תציק והרבה, ליוסי/רואי. הם כבר יטפלו בך.
תודה
אני לא אציק לאף אחד ..
לא בא לי טוב בכלל הקטע שאני צריך להתחנן למישהו שימכור לי משהו בכסף מלא.
הם אמורים לצוד לקוחות לא הלקוחות צריכים להתחנן לזכות הגדולה לקבל שרות ..
אין לי הרבה עקרונות, אבל זה אחד שיש.
לא רוצים, לא צריך .. זה בסה"כ תחביב ומותרות ..
נקנה עגילים לנדיה.
אתה יכול לקנות לי ג'אנטים חדשים :)
אתה יכול לקנות לי ג'אנטים חדשים :)
בטח ...
אם הכוונה שלך לחלץ אחרים (כי זה מה שרוב הכננות עושות בפועל) אז באמת כל הכבוד, אבל לא נראה לי שזה יעודה של הדאסטר.
אם זה לחילוץ עצמי פעם בעשור ואתה לא מוכן להקריב את כל המגבלות שהחברים העלו, אז קנה לך כננת ידנית (גריפ הוסט) עם כבל פלדה של 2.5 טון עם מכפיל כוח מובנה וברוב המקרים זה יעשה את העבודה עם יותר זעה.
אם זה לפוזה או תחושת הנאה - לך על זה, כי לאושר אין מודל עסקי או הגיון :-)
שרשור מלפני 7 שנים כמעט...
נכתב מהנייד
א. לא רע. לנוסטלגיה יש ערך.
ב. וכיוון שכננת הותקנה - הנה הזדמנות לתחקיר משתמשים לאחר כמה שנים. אז...?
אסף.
חילצתי את עצמי מספר פעמים, מספיק בשביל להצדיק את הכננת.
חילצתי גם אחרים כמה פעמים, מספיק בשביל להרגיש טוב עם עצמי.
האוטו אצלי 9 שנים והוא בן 10 וכמה ימים.
באמת צריך פוסט עדכון יומולדת.
לשאלתך מפעם, אסף .. שורד לא רע בכלל. הדשבורד עדיין לא מקרקש.
Sent from my iPad using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.