צפייה בגרסה מלאה : אטם שמן לאגן השמן של מנוע 258
מוני אורבך
05-02-17, 10:42
כדי לעצור סוף סוף את כל הנזילות המעצבנות מאגן השמן קניתי אטם שמן איכותי של חברת felpro
Fel-Pro OS 34308 R
http://www.ebay.com/itm/282041786791?_trksid=p2057872.m2749.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
אטם עם חיזוקי מתכת סיליקוני יחידה אחת (בשונה מהאטם המקורי שמורכב מ 4 חלקים)
הרכבתי, הכל טוב ויפה חוץ מהחלק הקדמי שמתחבר למכסה שרשרת התזמון, שם יש נזילה.
קטנה אומנם אבל קימת.
כשהרכבתי שמתי לב שיש על האזור שאוטם במכסה שרשרת התיזמון שני שינים קטנות המונעות הצמדות מוחלטת.
הם ממש מקבילות לחורים שבהם נכנסים הברגים שמהדקים את מכסה האגן למכסה שרשרת התזמון.
לאטם המקורי זה עובד כי הוא צר מהשיניים הללו (וכנראה לשם כך הם נועדות, למנוע מחיצת האטם)
משהוא התקין פעם אטם כזה ויכול להגיד לי האם גם לו יש בעיה כזו?
six 4 life
05-02-17, 14:57
מוני, זה אטם סופה והוא מתאים 1 ל1, אבל אני לא מצליח להבין על איזה שיניים מדובר. יש לך תמונה?
מוני אורבך
05-02-17, 15:48
ערכתי חיפוש אחר תמונות והתגלו דברים מענינים..
תמונה של מכסה הטימינג של 258
112898
ניתן לראות בבירור את השיניים שאני מדבר עליהן ממש צמוד לחורי הברגים.
ותמונה של המכסה של 4.0 ליטר:
112899
ניתן לראות בבירור שכאן אין את החריצים הללו.
חוץ מהשינוי הזה הם זהים...
ברשימת האפליקציות של האטם כתוב בבירור גם 258 וגם ה 4.0.
אבל בעליל כנראה שזה לא מתאים לגמרי, לפחות לא מבחינת השינים הללו.
- - - Updated - - -
ואם לא רואים את התמונות.
המכסה של ה 258
112900
והמכסה של ה 4.0
112901
אתה התקנת את האטם על 258?
פעם התקנתי אטם כזה על סופה ואכן לא היו שום בעיות, אבל אני לא זוכר האם היו שינים כאלו או לא.
six 4 life
05-02-17, 15:57
האמת שמעולם לא נתקלתי בבליטות האלו במכסה לא ב258 ולא בסופה אבל אולי בכולם כבר היה מכסה טיימינג של סופה (242)
להחליף מכסה טיימינג אני מנחש שאתה בטח לא תרצה, אז למה לא להוריד את הבליטות עם שופין ולהרכיב שוב עם מעט סיליקון? ממה שאני זוכר זה סגסוגת דיי רכה לפי המהירות שההברגות של הברגים הולכות בה...
מוני אורבך
05-02-17, 16:22
להוריד את הבליטות זה קל מאוד..
אבל אם בכל זאת אחר כך יהיה צריך אותם, לא יהיה כל כך קל להחזיר אותם )-:
חוץ מזה האטם עובד בצורה מושלמת, השאלה אם לא צריך אותם מבחינת גודל סופי.
אחרי הכל העסק תוכנן עם הבליטות..
אף אחד חוץ ממני לא נתקל בבעיות הללו ??
אפילו בפורומים האמריקאים לא מצאתי אף מילה על זה.
six 4 life
05-02-17, 20:09
למה שתצטרך אותן לאחר מכן? או במילים אחרות למה שתחזור להשתמש באטם שעם נחות מהאטם גומי הפשוט והמצויין הזה?
תוריד אותן אם הן גורמות לנזילה.
מוני אורבך
06-02-17, 09:39
אם האטם לאחר החיתוך של השינים יתפקד טוב ברור שלא אחזור.
אבל אם משום מה הוא לא יעשה את העבודה.. אין אפשרות חזרה.
החשד שלי שרדיוס אגן השמן הוא בגודל כזה שהוא כולל את השניים.
אם אוריד אותם משהו יהיה חסר == נזילה.
אולי כדאי פשוט להכניס לשם פס גומי דק נוסף כך שיגביה את משטח האטימה לגובה השיניים.
כך לא תהיה בעיה שחסר משהו.
מחפירה לעומק (בעזרת פרופסור גוגל) בפורומים אמריקאים מתברר שהיו מכסים ישנים ל 258 שלא כללו את השיניים הללו.
האטם הישן היה רק פס גומי שלא עטף את כל המכסה, ולכן הייתה לו נטייה לברוח.
כתוצאה מכך עברו בשלב מסוים למכסים עם שיניים שיחזיקו את פס הגומי במקום.
ב 4.0 ליטר שידרגו את האטם והפכו אותו לחתיכה אחת שמקיפה את כל השפה של מכסה התזמון.
בהתאם ביטלו את השיניים במכסה תיזמון של 4.0
בקיצור ערבוביה שלמה )-:
למי שיש סופה עם 4.0 אין לו בעיה עם האטם המשודרג (אלא אם כן החליפו לו למכסה עם שיניים של סיקס)
למי שיש סיקס, אולי אין בעיה ואולי יש.. תלוי אם יש לו מכסה ישן או חדש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.